|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 15 Ocak 2015 (09:28), Konuya Son Cevap : 15 Ocak 2015 (09:47). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
15 Ocak 2015, 09:28 | Mesaj No:1 |
Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları FIKIH USULÜ 1. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Usulü Fıkıh kişinin inancının günlük yaşamına dair konuları da inceleyen bilim dalıdır. B) Ahlaki hükümler fıkıh ilminin konuları arasındadır. C) Bir fıkhi hükmün ilgili olduğu fıkhi mesele hakkındaki şer’i delile tafsıli delil denir. D) Fıkıh, şer’î ameli hükümleri icmali delillerden istinbat ederek bilmektir. E) Şer’i hükümlerin elde edilmesinde kullanılan yöntem ve genel prensipler de hüküm diye isimlendirilir. 2. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Fıkıh Usulü ilmi kitap ve sünnet kaynaklı bir ilim dalı olduğu için, mantık ilminden faydalanmaz. B) Hz. Ebubekir cemaat içtihadına önem verdiğinden fakih sahabilerin Medine dışına çıkmalarını izne bağlamıştı. C) Sahabe ve Tabiin döneminde uygulamada Fıkıh usulü kaideleri bulunmaktaydı. D) Hanefiyye metodu aynı zamanda tümdengelim metodu olarak da isimlendirilmiştir. E) Karma metot hicri IV. asırda ortaya çıkmıştır. 3. Aşağıdaki eserlerden hangisi diğerlerinden farklıdır? A) Cemu’l-Cevami B) Et-Tahrir C) Bediu’n-Nizam D) El-Burhan E) Fusulu’l-Bedai 4. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Hanefiler hadisleri aziz, meşhur ve garib olarak taksim etmişlerdir. B) Hadislerle en üst seviyede ancak sünnet hükmü verilir. C) İbadetlerle ilgili olarak sünnet-i gayrı müekkedelere aynı zamanda sünnet-i zevaid de denir. D) Müctehidlerin çoğuna göre manevi mütevatir hadisler ahad hadis grubundandır. E) Hanefilere göre ahad hadislerle, ayetlerdeki umum ifadeler tahsis edilebilir. 5. Aşağıdaki mezheplerden hangisine göre sünnet kaynaklı hükümlerin istinbatında “ihtiyat” önemli bir ilke olarak ön plana çıkmaktadır? A) Hanefiler B) Şafiiler C) Malikiler D) Hanbeliler E) Zahiriler 6. Ahad hadis olup ancak bildirdiği teklifi hüküm konusunda ………….. alimleri arasında görüş birliği bulunan hadisler …………. içtihat metodolojisinde sübutu kat’i rivayetlerdendir. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi gerekir? A) Medine - İmam Malik’in B) Sahabi - İmam Şafii’in C) Tabiun - Ebu Hanife’nin D) Sahabi - Ahmed bin Hanbel’in E) Müctehid - Mezhep imamlarının 7. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Genel anlamda “sünnet” olması cihetiyle bireysel boyutlu sünnetler şeairdendir. B) Bir sahabinin “Biz, Hz. Resulullah (sav) zamanında şöyle yapardık…” sözü hüccet olarak sahabi kavlindendir. C) Mevkuf hadis, senedinde sahabinin yer almadığı hadistir. D) Hanefilere göre sahabe kavli fer’i delillerdendir. E) Ahmed b. Hanbel’e göre Mürsel hadis hüccettir. 8. “Günün şartlarının değişmesinden dolayı hükümlerin de değişeceği” kuralı için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) İctihaden verilen hükümler değişebilir B) Örf-adet sebebiyle verilen hükümler değişebilir C) Kıyasen verilen hükümler değişebilir D) Kur’an ve Sünnet dışında elde edilen hükümler değişebilir. E) Sübut ve manaya delalet açısından kat’i olan hükümler değişebilir. 9. I. Malikiler, kesin veya çok kuvvetli sebepsonuç ilişkisi olmadan sedd-i zerâi ye başvurmamışlardır. II. Hanefiler ve Şafiiler, harama vesile olma ihtimali ortaya çıkınca, sedd-i zerai delilini işletme cihetine gitmişlerdir. III. Sedd-i Zerâi delilini bütün fakihler prensip olarak benimserler. IV. Hanbeliler, hiçbir şekilde bu delili kabul etmemektedirler. Sedd-i Zerâi’nin kaynaklık değeri ile ilgili olarak yukarıdaki cümlelerden hangisi ya da hangileri yanlıştır? A) I ve II B) II ve III C) I ve IV D) I, III ve IV E) I, II ve IV I. Bir sahabînin görüşü kendisi gibi diğer bir sahabe müctehidi bağlar. II. Kur’an ve Sünnet’te bizden öncekilere meşru olan, ancak bizim için hükmün devamına veya kaldırıldığına dair bir ifade yer almayan hükümler çoğunluğa göre bizleri de bağlar. III. Selem, İstisna, gibi akitler zaruriyat prensibince caiz kılınmıştır. IV. Hacî maslahatlar için meşru kılınan hükümler zaruri maslahatlardan daha önemlidir. 10. Fer-i delillerle ilgili olarak yukarıdakilerden hangileri yanlıştır? A) I ve II B) II ve III C) II ve IV D) III ve IV E) I, III ve IV I. Mümeyyiz çocuğun aleyhine olabilecek akitler velisi onaylarsa geçerlidir II. Mümeyyiz çocuk yaralama suçundan dolayı diyet ödemekle mükellef tutulmaz. III. Buluğa ermiş akıl sahibi kimse tam eda ehliyetine sahiptir. IV. Gayri mümeyyiz çocuk başkasının malına verdiği zarardan sorumlu değildir. 11. Fıkıhta ehliyet konusu ile ilgili yukarıdaki cümlelerden hangisi yada hangileri doğrudur. A) I ve II B) II ve III C) Yalnız II D) Yalnız III E) I, III ve IV 12. Ehliyet arızaları ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Sefih, hukuki işlemleri açısından gayrimümeyyiz çocuk gibidir. B) Şafiilere göre sarhoşun boşaması geçerlidir. C) Hezl mâli olmayan tasarruflarda hükmün meydana gelmesine sebeptir. D) Hanefilere göre ikrah altında yapılan boşama geçerlidir. E) Hem Allah hakkı hem de kul hakkını ilgilendiren hususlarda hata özürdür. 13. “Hâss” lafızlar hakkında aşağıda verilen cümlelerden hangisi yanlıştır? A) Hâss lafzın konulduğu manaya delaleti kat’îdir B) Özel isimler hâss lafız olarak kabul edilirler C) Üç, otuz, yüz gibi sayılar hâss lafızlardır D) Emir ve nehiy sigaları hâss lafızlardır E) Şart isimleri hâss lafızlardır. 14. Fıkıh Usûlünde “Emir” ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Emir mutlak olarak gelmişse en az bir kere yapılması gerektiği kabul görmüştür. B) Karineden mücerret emir vucubiyet ifade eder. C) Ramazan orucu emri fevren yapılması gereken bir emir çeşididir. D) Zekât verilmesi emri terahiyen yerine getirilmesi gerekli bir emir çeşididir. E) Nehiyden sonra gelen emir her zaman vucubiyet ifade eder. 15. Fıkıh Usulünde “Nehiy” ile ilgili olarak aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır? A) Karineden mücerret nehiy tahrim ifade eder B) Usulcülerin çoğuna göre nehiy fevre delalet eder. C) Her nehiy sığası tahrimlik bildirmez. D) Alt rütbedekinin üst rütbedekine karşı nehiy hitabı dua olarak kabul edilebilir. E) Nehyin karîneye göre yorumlanacağında ihtilaf vardır. 16. Âmmın tahsisi ile ilgili olarak aşağıdaki cümlelerden hangisi doğrudur? A) Cumhura göre amm aynı kuvvette bir delil ile tahsis edilebilir. B) Hanefilere göre tahsis olunmadıkça ammın ferdlerine delaleti zannidir. C) Cumhura göre ammın tahsisden önce delaleti katidir. D) Cumhura göre bir kısmı tahsis edilmemiş amm yoktur. E) “Dosdoğru namaz kılın”, “size oruç farz kılındı” gibi şer’i mükellefiyetler hakkındaki âmm ifadelerde küçükler ve deliler haricindeki kimselerin tahsis edilmesinde, muhassıs yani tahsis edici, örftür. 17. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) Müşkil lafızlar mücmel lafızlardan bir derece daha kapalıdır. B) Delaletine kapalılığı açısından en kapalı lafız mücmeldir. C) Mücmel lafızların ne kastettiği Şari’nin açıklaması ile anlaşılır. D) Müşkil lafızdan kastedilen mananın ne olduğunu asla anlaşılamaz. E) Müşterek lafızlar aynı zamanda müşkil lafızlardır. 18. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Zaruret halini ortadan kaldıracak kadar sadaka vermek farz bir mükellefiyet olabilir. B) Bir kısım bedenî ibadetlerin ücretsiz vekalet verilerek yaptırılması caizdir. C) Mal ile yapılan ibadetlerde, kişinin ibadeti bizzat kendisi yapamadığı durumlarda vekalet caiz olur. D) Kul hakkı galip olan davranış ve hükümlerde kamu otoritesinin af yetkisi vardır. E) Mali mükellefiyetler kul hakkı olan davranış ve hükümler kategorisindedir. I. Nasslarda Şarinin emrettiği her fiil farzdır. II. Hanefilerin vacip dedikleri hükümler diğer mezheplere göre farz manasındadır. III. Hac ibadeti zü’ş-şebeheyn vacip olarak ifade edilir. IV. Muhayyer vacip, kişinin yükümlülüğü dilediği zaman yapma hususunda serbest bırakıldığı vaciptir. 19. Şer-i hükümlerle ilgili olarak yukarıdakilerden hangisi doğrudur? A) Yalnız I B) I ve IV C) Yalnız III D) III ve IV E) I, II ve III 20. Şer-i hükümlerle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Riba içeren bir alım satım akdi liayni haramdır. B) Hanefilere göre teklifi hükümlerin tamamı azimet kapsamındandır. C) Usulcülerin çoğunluğuna göre ahad haberle haram hükmü verilemez. D) Hanefilere göre vacibi inkar küfrü gerektirir. E) Vad-i hükümlerden sebep bir şeyin varlığı kendi varlığına bağlı olmakla beraber, onun varlığından bir parça teşkil etmeyen iş veya vasftır. cevap anahtarı= 1) C 2) C 3) D 4) D 5) A 6) C 7) E 8) E 9) E 10) E 11) C 12) D 13) E 14) E 15) E 16) D 17) C 18) A 19) C 20) B | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5986 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4055 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4891 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2650 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2341 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
15 Ocak 2015, 09:36 | Mesaj No:2 |
Cevap: Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları MANTIK 1. Kategoriler ve aklın ilkeleri doğuştan ve a priori değil sonradan kazanılmış olduğunu savunan düşünce aşağıdakilerden hangisidir? A) Empirizm B) Rasyonalzim C) Düalizm D) Nominalizm E) Pluralizm 2. Modern felsefeyle bilimsel bir yöntem olmaktan çıkan Aristoteles mantığının yerine bilimsel olarak kabul edilen tümevarım metodunu ilk olarak aşağıdaki düşünürlerden hangisi ortaya koymuştur? A) Descartes B) E. Durkheim C) F. Bacon D) Leibniz E) D. Hume 3. Aşağıdakilerden hangisinde ayrıklık ilişkisi vardır? A) Kalem-nesne B) Yaşayan-ölümlü C) Futbolcu-forvet D) Omurgalı- kuş E) Soyut-somut 4. Kavramların zihinde bir tasarım olarak var olması neyle ifade edilir? A) Gerçeklik B) Kaplam C) İçlem D) Nelik E) Kimlik 5. Varlık – Cismi olan – Canlı – Hayvan – Balık - İstavrit şeklinde bir sıralama yaparsak, “Balık” kavramının yakın cinsi ne olur? A) Varlık B) Hayvan C) Canlı D) İstavrit E) Cismi olan 6. “O ne yapar?” sorusunun cevabı olan kategori aşağıdakilerden hangisidir? A) Zaman B) Mekan C) Etki D) Durum E) Edilgi 7. Fertlerde geçici olarak bulunmakla birlikte varlığı ferdin varlığına bağlı olmayan diğer fertlerin de paylaştıkları özelliklere ne denir? A) İlinti B) Özgülük C) Ayrım D) Tür E) Cins 8. Bir kavramın özle ilgili eksik tanımı, aşağıdakilerden hangisinden hareketle yapılan tanımdır? A) Yakın cinsi ile yakın ayrımı B) Uzak cinsi ile yakın ayrımı C) Yakın cinsi ile uzak ayrımı D) Yakın cinsi ile özgülüğü E) Uzak cinsi ile ilintisi 9. Aşağıdakilerden hangisi şartlı bir önermedir? A) Hava sıcaktır. B) Çalışkanlık insanı başarıya ulaştıran meziyettir. C) Yağmur yağarsa sokaklar ıslanır. D) Ali ve Ahmet çalışkan ve zekidir. E) Öğrenciler çalışıyor, çünkü sınav var. 10. Aşağıdakilerden hangisi tikel olumsuz ve doğru bir önermedir? A) Bazı gençler öğrenci değildir. B) Hiçbir sınav kolay değildir. C) Bazı insanlar canlı değildir. D) Bütün âşıkların gözü kördür. E) Bazı balıklar memelidir. 11. “Hiçbir insan duygulu değildir” önermesinin çelişiği aşağıdakilerden hangisidir? A) Her insan duyguludur. B) Bazı insanlar duygulu değildir. C) Her insan duygulu değildir. D) Bazı insanlar duyguludur. E) Hiçbir duygulu insan değildir. 12. Konu ve yüklemi aynı olan iki önerme, nicelik bakımından farklı, nitelik bakımından aynı olursa, bu iki önerme birbirleriyle …………….dır. Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygundur? A) Çelişik B) Altık C) Karşıt D) Eşdeğer E) Üst karşıt 13. Sonucun, öncüllerden birisi tikelse tikel, olumsuzsa olumsuz olması aşağıdaki kıyas kuralarından hangisi ile açıklanır? A) Her kıyasta büyük, küçük ve orta terim olmak üzere üç terim bulunur. B) Orta terim sonuçta bulunmamalıdır. C) Sonuç daima öncüllerin zayıfına bağlıdır. D) Orta terim iki öncülde de tikel olarak alınamaz. E) İki olumsuz öncülden bir sonuç çıkmaz. 14. Yapılan kıyasta, şartlı öncülün her iki tarafı veya bir tarafı şartlı önerme olur ve bu şartlı önerme seçilirse, sonuç ………… bir önerme olur. Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Şartlı B) Kesin C) Seçmeli D) Hulfi E) Delili 15. Bir bütünün parçalarına dayanarak o bütün hakkında hüküm vermeye …………. denir. Yukarda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygundur? A) Kıyas B) Tümevarım C) Tümdengelim D) Analoji E) Mantık I. Dünyanın atmosferi vardır ve üzerinde canlılar yaşar. II. Merih’te de atmosfer vardır. III. O halde Merih’te de canlıların bulunması gerekir. 16. Yukarıdaki analojinin illeti aşağıdakiler-den hangisidir? A) Dünya B) Merih C) Atmosfer D) Canlı E) Hiçbiri “Tembel öğrenci başarısızdır Şu öğrenci tembeldir. Şu öğrenci de başarısızdır.” 17. Yukardaki önerme aşağıdakilerden hangisine bir örnektir? A) Teorik burhan B) Limnî burhan C) İnnî burhan D) Tecrübî burhan E) Dolaylı burhan 18. Bir bildirimde eğer akıl, iki taraftan birini kesin olarak tercih ediyor ve bu da gerçeğe uyuyorsa, bu bilgi…………. bilgidir. Yukarda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygundur? A) Bilgisizlik B) Taklit C) Zan D) Kesin E) Göreli 19. Hz. İsa’nın babasız doğmasını kabul etmeyen bir Yahudi’ye, Hz. Âdem’in, hem babasız hem de annesiz yaratıldığını kanıt göstermek aşağıdakilerden hangisine bir örnektir? A) Burhan B) Şiir C) Cedel D) Hitabet E) Mugalata 20. Kesin ve güvenilir bilgiler seviyesine çıkamamış olan makbulât ve maznunât (zanniyât) cinsinden önermelerle kurulan kıyasa ne ad verilir? A) Hitabet B) Cedel C) Burhan D) Şiir E) Mugalata cevap anahtarı= 1) A 2) C 3) E 4) D 5) B 6) C 7) A 8) B 9) C 10) A 11) D 12) B 13) D 14) A 15) B 16) C 17) B 18) D 19) C 20) A | |
15 Ocak 2015, 09:47 | Mesaj No:3 |
Cevap: Atauzem 2014-2015 final çıkmış soruları SİSTEMATİK KELAM 1-علم يبحث فيه عن ذات هللا تعاىل و صفاته” وأحوال املمكنات ............. علي قانون “االسّلم Kelam ilmiyle ilgili yapılan yukarıdaki tanımda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir? املخلوقات (A ىف االخرة (B من املبدء واملعاد (C ىف النبوة (D املسائل واملقاصد (E 2. Kelam ilmi açısından “vesail” kelimesi aşağıdakilerden hangisini ifade eder? A) Kelam ilminin temel konularının anlaşılmasına yardımcı olacak ilke ve prensipler B) Kişinin Allah’a ulaşmasına vesile olacak araçlar C) Mümin kişinin Cennet’e girmesine sebep olacak iman esasları D) Mümin kişinin Cennet’e girmesine sebep olacak ameller E) Kelam ilminin öğrenilmesine katkı sağlayacak diğer ilimler 3. “Ebu’l-Mu’în en-Nesefî’ye göre imanda asl olan …………” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir? A) Dil ile ikrardır. B) Kalp ile tasdiktir. C) Kalp ile tasdik dil ile ikrardır. D) Kalbin marifetidir. E) Kalp ile tasdik, dil ile ikrar ve amellerdir. 4. Aşağıdaki şahıslardan hangisi imanın “marifet” olduğunu savunmuştur? A) Ca’d b. Dirhem B) Ebu Hanife C) Kadı Abdulcebbar D) Mabed el-Cüheni E) Cehm b. Safvan 5. İncil’in Latince karşılığı olan “evangelium” kelimesinin manası aşağıdakilerden hangisidir? A) Müjde, iyi haber B) Tanrı haberi C) Geleceğin bilgisi D) Kurtuluş E) Kutsal söz 6. Kıyametin isimlerinden biri olan “Yevmü’tTenâd” ifadesindeki “tenâd” kelimesinin manası aşağıdakilerden hangisidir? A) Ayrılık B) Pişmanlık C) Zorluk D) Feryat, figan E) Dehşet ve azap 7. Aşağıdakilerden hangisi “A’râf” kelimesinin kök anlamıdır? A) Ara yer B) Derin çukur C) Tanınan, bilinen D) Yüksek mekân E) Engel, mânia 8. Aşağıdaki İnciller’den hangisi kilise tarafından “kanonik” kabul edilmiştir? A) Mısırlıların İncili B) Ebiyonitlerin İncili C) Matta İncili D) Arap İncili E) Ermeni İncili 9. İslam düşünce geleneğinde Kıyamet’ten önce Hz. İsa’nın ineceği düşünülen yer aşağıdakilerden hangisidir? A) Mekke B) Şam C) Medine D) Kudüs E) Roma 10. “O ki birbiri ile ahenktar yedi göğü yaratmıştır. Çok merhametli olan Allah’ın yaratışında hiçbir uygunsuzluk göremezsin. Gözünü çevir bir bak, bir bozukluk görebiliyor musun? Sonra gözünü iki kere daha çevirip bak; göz (aradığı bozukluğu bulmaktan) âciz ve bitkin halde sana dönecektir.” (el-Mülk, 67/3–4) ayetinin delalet ettiği delil aşağıdakilerden hangisidir? A) İmkân B) Nizam C) Hudûs D) Mu’cize E) İrşâd 11. “İşlenmemiş bir pamuk kendiliğinden iplik, sonra dokunmuş bir elbise haline gelemez. Herhangi bir kimse dokumacıda işlemeden pamuğun kendiliğinden iplik ve elbise haline gelmesini beklerse akıl dışı bir harekette bulunmuş olur. Bunun gibi, inşa edilmiş bina bulunmayan bir kara parçasında, usta ve yapıcısı olmadan toprağın kendiliğinden, önce kiremit haline gelmesini, sonra birbirlerine eklenerek bina şeklini almasını bekleyen insan cahilce hareket etmiş olur” diyerek âlemin sonradan var olduğu delilini kullanan âlim aşağıdakilerden hangisidir? A) Eşari B) Matüridi C) Şehristani D) Cüveyni E) Fahreddin er-Razi 12. Aşağıdakilerden hangisi ilâhlar arası çekişme diye ifade edebileceğimiz ve özü; varlığı düşünülen ilâhlar arasındaki irade uyuşmazlığı olarak izah edilen birlik delilidir? A) Hudûs B) İmkân C) Varlık D) İnayet E) Temânu 13. Varlıkları ancak nassın haber vermesiyle bilinebilen, bir başka ifadeyle varlıklarını tespitte akıl yürütme imkânı bulunmayan yalnız haber ve işitme yoluyla sabit olan sıfatlar aşağıdakilerden hangisidir? A) Selbî sıfatlar B) Haberî sıfatlar C) Zati sıfatlar D) Sübuti sıfatlar E) Tenzihi sıfatlar 14. Aşağıdakilerden hangisi dirilişin hak olduğunu gösteren “tarihsel örnekler” den değildir? A) Çürüyerek tamamen parçalanmış ve parçaları karışmış ölülerin tekrar diriltilmesi B) Çürümeyen ve parçaları birbirinden ayrılmayan ölülerin tekrar diriltilmesi C) Etleri çürüyüp dökülen hatta kemikleri dahi çürüyen ölülerin diriltilmesi D) Bir şeyi yoktan var eden zatın, onu var olup öldükten sonra ikinci defa var etmesi E) Hepsi 15. Hz Peygamber’in peygamberliğinin evrenselliği üç şeyde kendini göstermektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu üç şeydendir? A) Kıyamete kadar nübüvvetinin devam etmesi B) Tevhid inancına davet C) Ümmet hususu D) Bütün dünyaya gönderilmesi E) Kur’an’ın i’cazı 16. Nübüvvet makamı için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Nübüvvet için belirlenmiş özel bir dil yoktur. B) Nübüvvet makamı noktasında her peygamber eşit derecededir. C) Nübüvvet sadece Allah tarafından verilen bir görevdir. D) Nebilik, Resullükten sonra gelir. E) Nübüvvet çalışıp çabalamakla kazanılamaz. 17. İnsanlara peygamber göndermek Şia’ya göre Allah hakkında aşağıdakilerden hangi hükmü ifade eder? A) Vacip lütuftur. B) Ahlaki mecburiyettir. C) Allah’ın iradesinin tezahürüdür. D) Alemin düzeni için gereklidir. E) Kulların faydasına olan şeydir. 18. Aşağıdakilerden hangisi Peygamberler hakkında mümkün olan sıfatlardan değildir? A) Peygamberlerin hastalanması B) Peygamberlerin yiyip içmesi C) İbadet esnasında yanılma ve unutması D) Dünyevi hususları bilmemesi E) Şeytanın musallat olması 19. Peygamberlerin kadından da olabileceğini söyleyenler aşağıdakilerden hangisidir? A) Filozoflar B) Eş’arîler ve Mutezile C) Mâturîdîler ve filozoflar D) Yalnızca Eş’arîler E) Yalnızca Mutezile 20. Peygamberlerin, “Peygamberlikten önce büyük günah işlemelerini” mümkün görenler aşağıdakilerden hangisidir? A) Ehl-i sünnet’ in bir kısmı B) Mutezile’ nin hepsi C) Ehl-i sünnet’ in çoğunluğu ve selef D) Ehl-i sünnet’ in çoğunluğu ve Mutezile’nin hepsi E) Mutezile’nin bir kısmı ve Haşviyye cevap anahtarı= 1) C 2) A 3) B 4) E 5) A 6) D 7) D 8) C 9) B 10) B 11) A 12) E 13) B 14) D 15) B 16) D 17) A 18) E 19) D 20) D | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça 2 / 2011-2012-2013-2014-2015 Çıkmış Sınav Soruları | nurşen35 | Arapça2 | 16 | 07 Temmuz 2017 01:50 |
İnuzem 2014-2015 güz dönemi final çıkmış soru ve cevapları | Medineweb | İlitam 3.Sınıf Dersleri | 16 | 20 Aralık 2016 21:29 |
Aöf İlahiyat 2. sınıf 2014 / 2015 Güz Dönemi Final Soru ve Cevapları | nurşen35 | çıkmış ve deneme sınavlar | 28 | 24 Ocak 2016 07:36 |
Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 2 | 25 Mayıs 2015 12:05 |
Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 3 | 20 Mayıs 2015 09:48 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|