Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Allah(c.c) (https://www.forum.medineweb.net/646-allahcc)
-   -   Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi] (https://www.forum.medineweb.net/allahcc/19737-allahtan-direk-bilgi-almamarifet-ilmi.html)

bilinmez 15 Ağustos 2011 14:10

Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
MARİFET VE KEŞF....

Marifet bilgisi tasavvufun beslendiği kaynağıdır ve bu öyle bilgidirki bu sadce mutasavvıf olanlar tarafından KEŞF ile elde edlir..Peki nedir bu marifet bilgisi,marifet bilgisi DİREK ARACISIZ ALLAHTAN ALINAN BİLGİDİR ve bu bilgiye peygamberler,meshep imamları olan müçtehid alimlerimiz dahi ulaşamamışlardır peki kimler bu bilgiye ulaşmış bi kaç isimle isimlendirip bazı yazılarındada örneklerle şimdilik vereyim daha sonrada konuya devam ederim inşaallah....

Bu bilgiye ulaştığını söyleyen YUNUS EMRE den bi mısra vereyim.....Birlikte bakalım ...


ilim ile,hikmet ile kimse ermez bu SIRRA,

Bu bir acayip SIRDIR,ilme ,kitaba sığmaz

Alem ilmin okuyan,dört mezhep sırrını duyan,

ACİZ KALDI BU YOLDA,BU AŞKA EL VURAMAZ...[YUNUS EMRE NİN],[720-1320-21]...AYRICA KAYNAK KİTAP..TEVHİD VE DEĞİŞİM,Celaleddin vatandaş

evet arkadaşlar şimdi yukarda yunus emrenin dörtlüğünde ne anlatmak istediğini mısra mısra okuyup üzerinde düşünelim....

ilim ile,hikmet ile kimse ermez bu SIRRA,

Anlatılmak istenen mana..yunus emre burda öyle bi sırdan bahsediyorki RABBİMİZİN PEYGAMBERLERE KURANI MÜBİNDE BİZ PEYGAMBERLERE İLİM VE HİKMETİ VERDİK,böylece insanlara doğruyu ve yanlışı öylede ayırt edebilirler demesine rağmen,yunus emrenin bahsettiği SIR HER NEYSE İLİM[VAHİY VE HİKMET] ile bile bu sırra ulaşılamamıştır dolayısıyla peygamberlerde bile bı SIRDAN MAHRUMDUR,ama YUNUS EMRE ulaşmış ulaştığına görede peygamberdende daha üstündür BU SIRRA ULAŞAN OLARAK....

Bu bir acayip SIRDIR,ilme ,kitaba sığmaz

Buradada anlatılmak istenen SIR HER NEYSE,[KİTABA] Tabiki bu kitapta KURAN OLUYOR ve bu SIR kurandanda üstün ki KİTABA [KURANADA] SIĞMAZ,Yalnız bu kurana sığmayan SIRRA YUNUS VAKIF OLMUŞ VE BU YUNUSA SIĞMIŞ ....

Alem ilmin okuyan,dört mezhep sırrını duyan,

Burada yunus emrenin anlatmak istediği,Alemdeki bütün var olan ilmi okuyan ve dört meshep imamı olan müştehid alimlerimiz de bu SIRRA ULAŞAMAMIŞLARDIR,Her neyse bu sır...

ACİZ KALDI BU YOLDA,BU AŞKA EL VURAMAZ...

mısranın sonundada yunus emre,ilim ve hikmet verilen peygamberleri ve müçtehid meshep imamlarınıda elinin tersiyle itip BU SIRRA ulaşamayanlar arasına alıp KENDİNİ ULULAŞTIRDI....

Bu marifet bilgisinin elde edilmesi ise keşf olarak adlandırılır.Şüphesiz MARİFET-KEŞF, konusunu değerlendirmede açığa çıkan farklı sonuçlar,sufilerin sayısınca çok ve çeşitlidir,yalnız bir birine benzerliğide çoktur.Bu marifet-keşf konusundaki çeşitlilik sufiler arasındaki YORUMLARDAN kayanaklanır.Marifet bilgisi denilen bi bilgi olduğu,ancak bunun subjektif[kişisel] olup ,vahiy bilgisi dahilin ise anlam ifade ETTİĞİNİ SÖYLEYENLER OLDUĞU gibi ,bu bilginin dışında VAHİY BİLGİSİDE DAHİL HİÇ BİR BİLGİNİN HAKİKATİ İFADE EDEMEDİĞİNİ ,dolayısıyla diğer bilgilerin anlamsız olduğunu söyleyenlerde eksik olmamış,hatta bunlar birinci gurupta kilerine oranla çoğunluğu teşkil etmişlerdir..Yukardada yunus emrenin mısralarında bunu görmekte mümkündür..

İbni haldunun[809-1406] Mutasvvıfların ilhamla ilim elde edildiğini ve bu ilmin mevcudiyetinin sıhhatini ispat için RÜYADAN DAHA AÇIK DELİLLERİ YOKTUR.sözleriyle konuya ilişkin yaptığı eleştiri bir gerçeğin açıklamasıda olur.Buda ibni haldunun ilham olarak ifade ettği sufilerin marifet bilgisi olrak nitelendikleri şeyin subjektif olduğu gerçeğidir.Dolayısıyla marifet bilgisinin muhahabı olan şahsın kendi sözlerinden başka doğruluk DELİLİ BULUNMAMAKTADIR.fAKAT BU BİLGİ SUBJEKTİF OLMASINA KARŞILIK TASAVVUFUN NEVİ ŞAHSINA MÜNHASIR BİR İNANÇ VE YAŞANTI TARZI HALİNE GELMESİNDE ÖNEMLİ [HATTA EN ÖNEMLİ] fonksiyonlar üstlenmiştir.

Allahtan doğrudan[aracısız] bilgi alma[marifet bilgisi] iddası kısa zamanda ibni arabide olduğu gibi rasulullah sav getirdiği dinin avam zihnine uygun ve onları ilgilendirir nitelikte olduğıu inancına neden olmakta gecikmez,bu şahsiyetler kendilerini avamın dışında kabul etmelerine gerekçe olarakta Allahtan aldıkları BİLGİLERİ ÖNE SÜRERLER[BANA YAZDIRILDI DERLER]...Bunun sonucunda NIFFERİ [354-965]gibi pek tanınmayan bazı sufilerin Allah ile doğrudan konuştuğu iddaları zamanla istisna ve orjinal olmaktan çıkıp,çoğu sufinin sık sık dile getirdiği düşünce haline getirilir..

Bunlara göre o,önceleri GAYBTEN BAZI SESLER DUYMAYA BAŞLAR VE SADIK RÜYALAR GÖRÜR,İLHAM ALIR,rüyasında rasulullah ve hızır ile görüşür daha sonraları ise rüyasında ALLAHI GÖRÜR VE ONDAN BAZI TALİMATLAR YAZDIRILIR.[ÖRNEĞİN ABDUL KADİR GEYLANİNİN futhul gayb,gaybten fısıltılar adlı kitabı ve ya yazdırıldı diyen arabi,saide kurdi ve dahasıda bunlara örnektir]

Bu arada miraca çıkar ve bütün bunların sonunda ayetler almaya başlar.Söylediğim herşeyi bana Allah haber verdi diyen ibni arabi buna bağlı olarakta hiçbir kitabını KENDİ İRADESİYLE YAZMADIĞINI TAMAMEN ALLAHTAN YAZDIRILDIĞI NI ve bu nedenlede kitaplarının ilahi olduğunu açıklar.Belki ayrıntıda bu kadar büyük iddalar taşımasa dahi sonuç itibari ile benzer özellikleri kendinden sonra gelen celaleddini rumide de ve dahasındada görmek mümkündür...

YaŞuHa 16 Ağustos 2011 19:30

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
Ozaman kendilerine uyulup arkalarından gidilenler, kendilerine uyanlardan hızla uzaklaşırlar ve o anda her iki taraf da azabı görmüşler, nihayet aralarındaki bağlar kopup parçalanmıştır." (Bakara 166)

bilinmez 01Haziran 2014 21:17

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
Alıntı:

YaŞuHa Üyemizden Alıntı (Mesaj 140756)
Ozaman kendilerine uyulup arkalarından gidilenler, kendilerine uyanlardan hızla uzaklaşırlar ve o anda her iki taraf da azabı görmüşler, nihayet aralarındaki bağlar kopup parçalanmıştır." (Bakara 166)



evet000

Allahın kulu_ 10 Temmuz 2014 12:21

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
Yani allah cc son peygamber ile vahiy sureci bitmistir demek oluyor abdul kadir geylani ve celaleddin rumi ve yunus emre ornegine cok sasirdim

bilinmez 10 Temmuz 2014 12:29

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
[QUOTE=Allahın kulu_;345104]Yani allah cc son peygamber ile vahiy sureci bitmistir demek oluyor abdul kadir geylani ve celaleddin rumi ve yunus emre ornegine cok sasirdim[/QUOTE

Bunlar kendi anlayışlarıdır,bizzat kendi sözleridir.

Bunu bügünkilerde aynen söylüyorlar.

Allahın kulu_ 10 Temmuz 2014 12:36

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
Kendi sozleri ise iftira olmuyormu

bilinmez 10 Temmuz 2014 13:25

Cevap: Allahtan direk bilgi alma[marifet ilmi]
 
Alıntı:

Allahın kulu_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 345109)
Kendi sozleri ise iftira olmuyormu



Allah ın diine attıkları iftiralarla,halkın gözünde kendilerine taht oluşturuyorlar..

Bügükilerde,şeyhimiz uçakları tutyor,yetiş ya gavs deyince hemen yetişip bizee yardım ediyorlar deyip duruyorlar..

ama nedense iş filistine,myammara,suriyeye vb yerlere gelince kös kös oturup göbek şişiriyorlar...


SAAT: 18:57

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321