Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Anket'ler-Röportaj'lar (https://www.forum.medineweb.net/115-anketler-roportajlar)
-   -   eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden.... (https://www.forum.medineweb.net/anketler-roportajlar/4466-egitimcilerin-dikkatine-efennim-medineliden.html)

medinelii 16 Temmuz 2008 15:27

eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
aramızda bende dahıl eğitimciler var... cocukların aktıf olarak konularda bulunmasını bazen saglayamıyoruz bunun nedenını nasıl ogrenebılırız... cok basıt... asagıdakı anket orneklerıy cocukların ruh hallerınden haberdar olabılırsınız....

sevgiler

medinelii 16 Temmuz 2008 15:29

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
SIKILGANLIK ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI
Sevgili öğrenciler sıkılganlık toplumsal bir varlık olarak insanı (bireyin) içinde bulunduğu sosyal ilişkileri etkileyen önemli bir faktördür. Yaptığımız bu çalışmanın güvenilir olması için hiçbir etki altında kalmadan kendinize uygun cevabı vermeniz son derece önemlidir. Aşağıdaki durumlara da size uygun olanı Evet, uygun olmayanın ise Hayır kısmını örnekte olduğu gibi işaretleyiniz.
Örnek : Ders çalışmaktan sıkılıyorum. Evet Hayır
( ) ( )
Adı Soyadı :
Yaşı :
Cinsiyeti :
Evet Hayır
1. Sevmediğim ve tanımadığım insanlarla konuşurken sıkılıyorum ( ) ( )
2. Sıkıldığım zaman yüzüm kızarır ve utanırım ( ) ( )
3. Beni sıkan ortamlardan uzaklaşmak isterim ( ) ( )
4. Kalabalık karşısında konuşmakta zorlanıyorum ( ) ( )
5. Kalabalık karşısında heyecanlanıyorum ( ) ( )
6. Sıkıldığım durumda kendimi huzursuz hissediyorum ( ) ( )
7. Derslerden bunalıyorum ( ) ( )
8. Sıkıldığımda susuzluk hissediyorum ve bunalıyorum ( ) ( )
9. Monoton yaşamdan sıkılıyorum ( ) ( )
10. İçim daraldığında dolaşırım ( ) ( )
11. Boş oturmaktan sıkılıyorum ( ) ( )
12. Beklemek beni sıkıyor ( ) ( )
13. Sıkıldığımda içime kapanırım ( ) ( )
14. Sıkılganlığımı yenmek için müzik dinlerim ( ) ( )
15. Gereksiz ve saçma konuşmalardan bunalırım ( ) ( )
16. Sıkıldığım durumlarda başka şeylerle meşgul olmak isterim ( ) ( )
17. Kalabalık ortamlarda başım ağrır canım sıkılır ( ) ( )
18. Canım sıkıldığında konuşmam ( ) ( )
19. Sıkılganlık durumlarda rahatlama ihtiyacı hissederim ( ) ( )
20. Ekonomik sıkıntıya düştüğümde bunalırım ( ) ( )
21. Ailemden para istemekten çekinirim ( ) ( )
22. Sıkılganlığımı gidermek için bulunduğun ortama uyum sağlamaya çalışırım ( ) ( )
23. Mevki ve yaşama kendimden büyük insanlarla konuşurken sıkılıyorum ( ) ( )
24. Hoşlanmadığım ortamlarda sıkıldığımı belli etmemeye çalışırım ( ) ( )
25. Sıkıldığım zaman parmaklarımla oynarım ( ) ( )
26. Resmi toplantı ve törenlerde kendimi rahat hissedemiyorum ( ) ( )
27. Yalnız kalmaktan sıkılıyorum ( ) ( )
28. Kalabalıkta kendimi yalnız hissettiğim zaman başkalarıyla konuşma ihtiyacı
duyuyorum ( ) ( )
29. Kapalı ve sessiz ortamlarda bunalıyorum ( ) ( )
30. Heyecanlandığımda sesim titriyor ( ) ( )
31. Tanımadığım kimselerin yanında çekingen davranıyorum ( ) ( )
32. İnsanlar benimle alay ettiği zaman üzülüyorum ( ) ( )
33. Başkalarının beni yanlış anlamazından sıkıntı duyuyorum ( ) ( )
34. Toplum önünde şarkı söylemekten ve oyun oynamaktan utanıyorum ( ) ( )
35. İşlerimin yolunda gitmesi beni tedirgin eder ( ) ( )
36. Yaşadığım şehir beni sıkıyor ( ) ( )
37. Kalabalık ortamlarda duygu ve düşüncelerimi ifade etmekte zorlanıyorum ( ) ( )
38. Sözünü tutmadığım bireyler karşısında ne yapacağımı bilemiyorum ( ) ( )
39. Bir başkasının aleyhinde konuşulan bir ortamda bulunmaktan
suçluluk duyuyorum ( ) ( )
40. Ödünç verdiğim eşyaları geri istemeye utanıyorum ( ) ( )
41. Değişik bir ortamda sıkılganlığımı yenmek için etrafımı incelemek
hoşuma gidiyor ( ) ( )
42. Sözümün kesilmesine tahammül edemiyorum ( ) ( )
43. Yalnız kaldığım zaman düşüncelere dalıyorum ( ) ( )
44. Uzun süreli işler bana sıkıntı veriyor ( ) ( )
45. Heyecanlandığım zaman olayları doğru olarak algılamakta güçlük
çekiyorum ve hata yapıyorum ( ) ( )
46. Tanımadığım insanlar karşısında mahcup olmak istemiyorum ( ) ( )
47. Toplum içinde övülmek beni rahatsız ediyor ( ) ( )
48. Beni heyecanlandıran ortamlarda sesim kısılıyor ( ) ( )
49. Bunaldığım zaman sevdiğim insanları arıyorum ( ) ( )
50. Sıkılgan oluşuma kızıyorum ( ) ( )
51. Çekingen davranışlarımdan kurtulmak istiyorum ( ) ( )
52. Kendimi mahcup hissettiğimde dikkatim dağılır ( ) ( )
53. Heyecanlandığım zaman nefes ritmim bozuluyor ( ) ( )
54. Sinirlendiğim zaman bilinçsiz davranışlarda bulunuyorum ( ) ( )
55. Sinirlendiğim zaman ağlamaya başlıyorum ( ) ( )
56. Kapalı hava içimi daraltıyor ( ) ( )
57. Öfkelendiğim zaman uyuyamıyorum ( ) ( )
58. Öfkelendiğimde derin nefes alıp duruyorum ( ) ( )
59. Duygulandığım zaman tüylerim diken diken oluyor ( ) ( )
60. Heyecanlandığımda ellerim terliyor ( ) ( )

medinelii 16 Temmuz 2008 15:29

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
BAŞARISIZLIK NEDENLERİ ANKETİ

Sınıf : ... No:.. Adı Soyadı : .....

Sevgili Öğrenciler,
Bu anket derslerinizdeki başarısızlık nedenlerini incelemek için hazırlanmıştır. Bu nedenlerin bazıları aşağıya çıkarılmıştır. Sizce önemli olanları (X) işareti ile belirtiniz. Ayrıca sizce başka nedenler varsa sıralayabilirsiniz.
Anketi içten yanıtlamanız yararınıza olacaktır.
A – Başarısız olduğunuz veya çalıştığınız halde başaramadığınız derslerin adlarını yazınız.

a) ..
b) ..
c) ..
d) ..
B – Sizce başarılı olmayışınızın nedenlerini işaretleyiniz.
1. Ailemden ayrı oluşum yüzünden ( )
2. Ailemdeki huzursuzluk yüzünden ( )
3. Ailemdeki hastalık yüzünden ( )
4. Kardeşlerim yüzünden ( )
5. Ailemin sürekli “ders çalış” demesinden bıktığımdan ( )
6. Eve sürekli misafir geldiğinden ( )
7. Bana ait çalışma odası veya çalışma köşesi bulunmadığından ( )
8. Yeterli beslenmediğimden ( )
9. Sağlık durumumun bozukluğundan ( )
10. Kimseye açamadığım sorunlar yüzünden ( )
11. Bu derslere karşı yeteneğim olmadığından ( )
12. Var olan temel bilgilerimin yetersiz olmasından ( )
13. Anladığım konuları öğretmene sormaktan çekindiğimden ( )
14. Başarılı olmayacağımı düşündüğüm derslere çalışmak istemeyişimden ( )
15. Çalışmalarımın takdir edilmeyişinden ( )
16. Dikkatsiz olduğumdan ( )
17. Sınavlarda çok heyecanlı olduğumdan ( )
18. Sınıfımızın çok kalabalık oluşundan ( )
19. Uzun süre ders öğretmeninin olmayışından ( )
20. Öğretmenlerin derslere sıkıcı bir şekilde anlatmalarından ( )
21. Aynı gün ikiden fazla sınavın yapılmasından ( )
22. Ders programlarında zor derslerin üst üste gelmesinden ( )
23. Bu okulu sevmedim ( )
24. Sınavlarda zor soru sorulduğunda ( )
25. Ders dışı konularla ilgilenildiğinden, yanlış çalışma davranışlarından ( )
26. Dersi dikkatli dinlemeye ve not tutmaya önem vermem ( )
27. Sözlük, ansiklopedi, atlas,... gibi kaynak ve araçlara başvurmaya üşenirim ( )
28. Müzik dinleyerek ders çalışırım ( )
29. Çalışma odam posterlerle süslüdür ( )
30. Bir şeyler yiyerek içerek ve uzanarak çalışmakta sakınca görmem ( )
31. Günlük çalışma programım yoktur, çalışmalarımı sınav zamanlarında yaparım ( )
32. Her gün 40’ar dakikalık en az üz saat ders çalışma gibi bir programım yok ( )
Bunların dışında başka nedenler varsa lütfen kağıdın arkasına yazınız.

medinelii 16 Temmuz 2008 15:31

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ

ADINIZ SOYADINIZ :
SINIFINIZ/NUMARANIZ :
UYGULAMA TARİHİ :

SEVGİLİ ÖĞRENCİLER;Aşağıda değişik birkaç olay ve her bir olay karşısında gösterilebilecek,yine birbirinden farklı tepki şekilleri sıralanmıştır.
Merak edilen şu;Acaba aynı olaylara siz tanık olsaydınız,bizim sıraladığımız tepki şekillerinden hangisini gösterirdiniz?Şimdi,aşağıda büyük harflere gerçekten tanık olduğunuzu düşünün ve şu sorulara cevap olabilecek şekilde seçiminizi yaparak ilgili parentezin içini işaretleyin.
SORUMUZ:Siz olsaydınız ne yapardınız ?
Dikkat:Her olay için bir tek tercih yapardınız.Her bölüm için bir şık işaretlenecektir.

A-)SINIFINIZDA İKİ ARKADAŞINIZIN BİRBİRİNE KIYASIYA BAĞIRIP ÇAĞIRARAK HAKARET ETTİKLERİNİ AĞIR KÜFÜRLER SAVURDUKLARINI GÖRDÜNÜZ,İŞİTTİNİZ.
Bu durumda ilk olarak ne yapmayı düşünürdünüz?
1-Gecikmeden gider,gördüklerimi yöneticilere anlatırım. ( )
2-Nöbetçi öğretmen ya da diğer ilgililere söylerim. ( )
3-Ne yapacağımı şaşırır susarım. ( )
4-Arkadaşları yatıştırmak için atılırım. ( )
5-Hareketlerinin iyi olmadığını uygun bir biçimde açıklarım.
Sorumluluklarını hatırlatır uyarırım. ( )

B-) OKULDA BİR HIRSIZLIK OLAYINA TANIK OLDUNUZ.
Bu durumda ilk olarak ne yapmayı düşünürdünüz? ( )
1-Yapan arkadaşla açık açık bu davranışını görüşür,tartışırım. ( )
2-İlgililere gizlice şikayet eder,yakalatırdım. ( )
3-Beni ilgilendirmez diyerek,susarım.Çıt çıkarmam. ( )
4-Gördüğümü aynen sınıf arkadaşlarıma anlatırım ( )
5-İdareye,öğretmenlere durumu haber veririm.Cezalanmasını
isterim. ( )
C-)SINIFIN HUZURUNU KAÇIRMAYI SÜREKLİ ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN AŞIRI VE BIKTIRICI YARAMAZLIKLARI İLE SINIFIN TÜMÜNE ZARARI OLAN PROBLEMLİ BİR ARKADAŞINIZ İÇİN
Ne yapmayı düşünürsünüz?

1-Aldırmam.Kırılacağından korkarım. ( )
2-Problemini anlamaya çalışır,davranışları üzerinde kendisiyle
açıkça konuşur yardımcı olurdum. ( )
3-Bıkıp usandığımı,önlem alınması için ilgililere söylerim. ( )
4-Arkadaşlarımla,kendisine ne yapabileceğimizi konuşurdum. ( )
5-İlişkimi keser ne hali varsa görsün derdim. ( )

medinelii 16 Temmuz 2008 15:32

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
Sosyometri; grup içindeki bireylerin birbirine karşı olan sosyal mesafelerini belirlemeye ve grubun üyeleri arasındaki etkileşim örüntüsünü saptamaya yarayan bir tekniktir.

Bir öğretmenin öğrenciyi sosyal ilişkiler içinde tanımasını gerektiren durumlar vardır. Örneğin; sınıfta öğrencilerin oturma yerlerini belirlemek isteyen bir öğretmen, onların birbirlerine yakınlık derecelerini bilmek isteyebilir. Ya da bir grup çalışması yaptıracaksa, birbirine akademik yardım sağlayabilecek öğrencileri tanıma ihtiyacı duyabilir. Öğrencinin sınıftaki yeri, arkadaşları tarafından algılanış biçimi ve benimsenme derecesi onun okula uyumunun bir göstergesi olarak öğretmeni yakından ilgilendiren hususlardır.

Bazı öğrenciler, bulundukları grup içerisinde huzursuz ya da yalnız olabilirler. Böyle bir durum, öğrencinin okuldan soğumasına neden olabilir.

Bu tekniği uygulamadan önce, hangi amaçla ya da hangi türde bilgi edinilmek istendiğine karar verilmeli ve sosyometrik testte yer alacak sorular buna göre hazırlanmalıdır. Bir proje grubu oluşturulmadan önce hangi öğrencilerin birbirlerine akademik yardım sağlayabileceğini öğrenmek isteyen bir öğretmenin, sosyometrik ankette “en sevdiğiniz arkadaşınız kimdir?” diye soru sorması anlamsızdır. Bunun yerine “Projede kimlerle çalışmak istersiniz” diye soru sorması uygundur.

Sosyometri Sonucunda Şu Cevaplara Ulaşılabilir :

1- Sınıfta bir bütünlük var mı?
2- Sınıfta kaç grup var?
3- Çok ve az istenenler kimlerdir?
4- Hiç istenmeyeler var mı? Varsa kimlerdir?
5- Hiç kimseyi istemeyen ve kendi alemlerinde yaşayanlar kimlerdir?
6- Kız ve erkek arkadaşlıklar ne durumda ve ne düzeydedir?

Sosyometri Sonucunda Grup Dışına İtilen Bireylere Şu Etkinlikler Yaptırılabilir

1- Sınıf İçi Etkinliklerde : Ödev hazırlama, rapor yazma, inceleme yapma, konu sunma gibi çalışmalarda öğrenciler bir araya getirilebilir.

2- Sınıf Dışı Etkinliklerde : Kol çalışmalarına katılma, okul derneklerinde görev alma, okul kooperatiflerinde çalışma, okul idaresine yardımcı olmak vb.

3- Okul Dışı Etkinliklerde : Spor, müzik çalışmalarında, gezi, eğlence, tiyatro vb. boş zaman değerlendirmelerinde bir arada bulundurulabilir.

Sosyometri değerlendirilirken en çok istenilene 3 puan, ikinci sırada istenilene 2 puan, üçüncü sırada istenilene 1 puan verilerek değerlendirme yapılır.

medinelii 16 Temmuz 2008 15:34

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
SOSYOMETRİK TEST ÖRNEĞİ



ÖĞRENCİNİN

ADI – SOYADI : TARİH : ....../....../...
SINIFI :
NO’SU :

( ÖRNEK TALİMAT ) : Sınıfınızda oturma düzeni yapacağız. Yanınızda oturmasını istediğiniz üç arkadaşınızın adı ve soyadını en çoktan en aza doğru sıralayınız.

1-.....
2-.....
3-.....

SOSYOMETRİ DEĞERLENDİRME ÇİZELGESİ

OKUL : ÖĞRETMEN : TARİH :

SINIF :

ADI SOYADI ADI SOYADI S E Ç İ L E N L E R

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
S E Ç E N L E R 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1. Derecede Seçen
2. Derecede Seçen
3. Derecede Seçen
Hiç Seçmeyen
Toplam Puan


SOSYOMETRİ DEĞERLENDİRME ÇİZELGESİ

OKUL : ÖĞRETMEN : TARİH :

SINIF :

ADI SOYADI ADI SOYADI S E Ç İ L E N L E R

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
S E Ç E N L E R 1 2 1 3
2 1 2 3
3 1 3 2
4 3 2 3
5 1 3 2
6 2 1 3
7 2 1 3
8 2 3 1
9 1 3 2
10 1 2 3
11 1 3 2
12 1 3 2
13 3 2 1
1. Derecede Seçen 3 1 - 2 2 1 1 1 - 1 - - -
2. Derecede Seçen 1 - 2 2 - 3 1 1 - 1 2 - -
3. Derecede Seçen 1 1 1 1 1 1 1 1 3 2 1 - -
Hiç Seçmeyen 8 11 10 8 10 8 10 10 10 9 10 13 13
Toplam Puan 12 4 5 11 7 10 6 6 3 7 5 - -





ÖĞRENCİNİN
NO’SU TERCİH PUANI

1 12
4 11
6 10
5 7
10 7
7 6
8 6
3 5
11 5
2 4
9 3
12 -
13 -




ROL DAĞITIM TEKNİĞİ

Kimdir Bu? Tekniği gibi öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir tekniktir. Bu teknik aracılığıyla öğrenciler tanınmak istendiğinde, belli tiplerin tanınmasına yardımcı olacak bir oyun seçilmektedir.

Sınıf ya da gruba bu oyunun sahneye konulmasının düşünüldüğü söylenmekte ve oyunda yer verilmiş oyuncuların kişilik özelikleri anlatılmakta ya da oyun öğrencilere okunmaktadır. Öğrencilerden bu rollere uygun kişilerin seçilmesi istenmektedir.

Eğer imkan var ise bu rollerle ilgili yazı çoğaltılarak, yoksa bu rollerin adları öğrencilere yazdırılarak onlara her rolü tanımlayan cümlenin ya da rolü temsil eden adın önündeki boş yere bu rolleri en iyi yapabilecek öğrencilerin ad ve soyadlarının yazılması söylenmektedir. Yazdıklarını kimseye söylememeleri ve göstermemeleri konusunda öğrenciler uyarılmalıdır.

Her öğrenciye ilişkin olarak elde edilen bu bilgiler, öğrencilerin olumlu ya da olumsuz kişilik özelliklerinin tanınmasına yardımcı olmaktadır.






ROL LİSTESİ

1- Kral...
2- Kraliçe....
3- İyilik perisi.....
4- Arabulucu.......
5- Neşelendirici..
6- Yalancı...
7- İki yüzlü...
8- Kendini beğenmiş..
9- Ara bozucu.....
10- Herkesi seven ve yardım etmek isteyen.......
11- Dürüst, güvenilir olan.......
12- Yalnız, kimseyle ilişkisi olmayan...
13- Zorba......
14- Oyun bozan, mızıkçı....
15- Güzel konuşan.....

vet_yusuf 16 Temmuz 2008 22:48

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
Bir eğitimci olarak başlık için baktım ama tümünü okumadım :)

Bu anketler üniversite öğrencileri içinde geçerli mi acaba. Öyle ise hepsini okuyup uygulayayım bende öğrencilere :P

medinelii 16 Temmuz 2008 23:09

Cvp: eğitimcilerin dikkatine efennim, medineliden....
 
neden olmasın... bızım unıvde uyguladım bu anketi ben, arkadaslarıma tabı.. hep derim, varlıgınıza varlık katmak varlıgınızdan vermektır.... yani, bu paylasımın amacıda bı nevı küçük br kar tanesınden çığ yapabılmenız hukmunde... okudugunuz pardon yarıya kadar baktıgınız için tsk ediyorum:)))

Kara Kartal 02 Mayıs 2021 12:20

Başlık için bakmıştım:)))))
Eğitimciler dikkatli baksın


SAAT: 20:39

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306