Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Arapça2 (https://www.forum.medineweb.net/538-arapca2)
-   -   arapça 2 notlarımız (https://www.forum.medineweb.net/arapca2/24824-arapca-2-notlarimiz.html)

EyMeN&TaLhA 17 Mayıs 2013 19:49

Cevap: arapça 2 notlarımız
 

Soru Edatları 6 ÜNİTE

İster fiil cümlesi olsun isterse isim cümlesi, soru yapıları oluşturulduğunda buedatlar cümlenin başına getirilmek zorundadır. ؟ مَااسمُْكَ (Adın ne?), ؟ مَاذَا أَكَلْتَ(Ne yedin?), ؟ مَنْ رَأَيْتَ (Kimi gördün?), ؟ مَنْ مَاتَ (Kim öldü?) cümlelerinde olduğu gibi.

I. Tip Soru Cümleleri: Yanıtı ‘Evet,’ ( نَعَمْ ) veya ‘Hayır,’ ( لاَ) olan ya dayanıtı ‘Evet,’ veya ‘Hayır,’ ile başlayan sorular...Bu durumda cevap ya olumludur ya da olumsuzdur.


Mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Konuyu anladın mı?) ؟ هَلْ فَهِمْتَ الْمَوْضُوعَ؟ / أَ فَهِمْتَ الْمَوْضُوعَ(Evet, konuyu anladım) . نَعَمْ، فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ(Hayır, konuyu anlamadım) لاَ، لَمْ أَفْهَمِ الْمَوْضُوعَ

Muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:

(Arapça çalışıyor musun?) ؟ هَلْ تَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ؟ / أَ تَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ(Evet, Arapça çalışıyorum) . نَعَمْ،أَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ(Hayır, Arapça çalışmıyorum) لاَ، لاَ أَجْتَهِدُ فِي اللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ


İsim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Bu öğrenci çalışkan mı?) ؟ هَلْ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ؟ / أَ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ(Evet, bu öğrenci çalışkan) . نَعَمْ، هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدٌ(Hayır, bu öğrenci çalışkan değil) ( لاَ، لَيْسَ هَذَا الطَّالِبُ مُجْتَهِدًا (بِمُجْتَهِدٍ


*Burada dikkat edilecek olursa olumsuz cevaplarda “Hayır” denildiktensonra cümle tekrar olumsuz yapılmaktadır. İsim cümlelerin olumsuz şekli degenelde ( لَيْسَ ) fiili ile yapılır.


II. Tip Soru Cümleleri: Bir seçenekler listesindeki tercihi soran ve yanıtı‘Evet,’ veya ‘Hayır,’ olmayan sorular. Bu soru tipinde sadece soru harfi olanhemze ( أَ) ile birlikte أَمْ edatı da kullanılır.


Mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Et mi yedin yoksa balık mı?) ؟ أَ لحَْمًا أَكَلْتَ أَمْ سمََكًا(Et yedim) . أَكَلْتُ لحَْمًا(Balık yedim) . أَكَلْتُ سَمَكًا


Muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Arapça’yı mı seviyorsun yoksa Fransızca’yı mı?) ؟ أَ تُحِبُّ الْعَرَبِيَّةَ أَمِ الْفَرَنْسِيَّةَ(Arapça’yı seviyorum) . أُحِبُّ الْعَرَبِيَّةَ(Fransızca’yı seviyorum) . أُحِبُّ الْفَرَنْسِيَّةَ


İsim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Öğretmen misin sen yoksa mühendis mi?) ؟ أَ مُدَرِّسٌ أَنْتَ أَمْ مُهَنْدِسٌ(Ben bir öğretmenim) . أَنَا مُدَرِّسٌ(Ben bir mühendisim) . أَنَا مُهَنْدِسٌ


III. Tip Soru Cümleleri: Olumsuz soru yapıları. Bu soru tipinde, hemzedensonra mutlaka, لَمْ، مَا لاَ، لَيْسَ، ، لَنْ gibi cümleye olumsuzluk kazandıran birolumsuzluk (nefiy) edatı bulunur. Yanıtın olumlu olması durumunda cümleyeبَلَى ; olumsuz olması durumunda ise نَعَمْ edatları ile başlanmalıdır. Olumlusorularda “Evet” şeklinde karşılık bulan نَعَمْ cevap edatı olumsuz sorularda“Hayır” şeklinde tercüme edilmelidir.


Olumsuz mâzî fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Konuyu anlamadın mı?) ؟ أَ مَا فَهِمْتَ الْمَوضُوعَ(Evet, konuyu anladım) . بَلَى، فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ(Hayır, konuyu anlamadım) . نَعَمْ، مَا فَهِمْتُ الْمَوْضُوعَ


Olumsuz muzâri fiil ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Erken uyumuyor musun?) ؟ أَلاَ تَنَامُ مُبَكِّرًا(Evet, erken uyuyorum) . بَلَى، أَنَامُ مُبَكِّرًا(Hayır, erken uyumuyorum) . نَعَمْ، لاَ أَنَامُ مُ


Olumsuz isim cümlesi ile kurulmuş soru cümlesi örneği:


(Araban yeni değil mi?) ؟ ( أَ لَيْسَتْ سَيَّارَتُكَ جَدِيدَةً (بِجَدِيدَةٍ(Evet, arabam yeni) . بَلَى، سَيَّارَتِي جَدِيدَةٌ(Hayır, arabam yeni değil) .( نَعَمْ، لَيْسَتْ سَيَّارَتِي جَدِيدَةً (بِجَدِيدَةٍ


*Bu tip sorulara verilen yanıtlar olumlu ise, بَلَى cevap harfinden sonracümle olumlu kurulur. Şayet cevabımız olumsuz ise نَعَمْ cevap harfindensonra cümle mutlaka olumsuz kurulmalıdır.Bu tip sorularda cevaplar aslaنَعَمْdan sonra olumlu olmaz. Yine bu soru türünde asla لاَ cevap harfi dekullanılmamaktadır.

SORU İSİMLERİ

*Soru ismine cevap teşkil eden kelime, cevap cümlesinde hangi ögeninkarşılığı ise, soru cümlesinde yer alan soru isminin cümle içindeki dilbilgiselrolü ve bu role uygun i‘râbı da o demektir.


مَنْ 1 .; İnsanlar için kullanılır ve cümledeki durumuna göre; kim?, kimi?,kime? gibi manalara gelir.


Bu soru ismi cümlede mübteda, haber, mef’ûlün bih, muzâfun ileyh vs. gibiögeler olabilir.


Örnek مَنْ ذَهَبَ إِلَى الْمَدْرَسَةِ؟ (Okula kim gitti?) cümlesinde soru ismimübtedadır.


Örnek مَنْ هَذَا؟ : (Bu kim?) cümlesinde soru ismi haberdir.


Örnek مَنْ رَأَيْتَ الْيَومَ؟ : (Bugün kimi gördün?) cümlesinde soru ismimef’ûlün bihdir.


Örnek قَمِيصُ مَنْ هَذَا؟ : (Bu kimin gömleği?) cümlesinde soru ismimuzâfun ileyhdir.


2 :مَا İnsan dışındaki varlıklar için kullanılır ve cümledeki durumuna göre;ne?, neyi?, neye? gibi anlamlara gelir.


Örnek مَا وَقَعَ عَلَى اْلأَرْضِ؟ : (Yere ne düştü?) cümlesinde soru ismimübtedadır.


Örnek مَا هَذَا؟ : (Bu ne?) cümlesinde soru ismi haber mahallindedir.


Örnek مَا قَرَأْتَ الْيَومَ؟ : (Bugün ne okudun?) cümlesinde soru ismi mef’ûlünbihdir.


*Soru ismi olan مَا edatının başına herhangi bir harf-i cer gelecek olsa budurumda sonundaki elifi düşmek zorundadır. Bunun gerekçesi ise ismi mevsulolan مَا ile karışmamasıdır. Eğer başında harf-i cer olduğu halde sonunda elifvar ise o edat soru edatı değil ismi mevsuldür. Edatın başına gelen harf-icerler genelde fiilin kendisine ait harf-i cerlerdir. Zira Arapça’da bazı fiillerdaima belirli harfi cerlerle kullanılır. Örneğin حَافَظَ ، حَرَصَ، شَجَّعَ gibi fiiller daimaعَلَى harf-i ceri ile kullanılırlar.


Örnek بِمَ تَهْتَمُّ؟ : (Neye önem veriyorsun?)

أَهْتَمُّ بِاللُّغَةِ الْعَرَبِيَّةِ (Arapça’ya önem veriyorum.)


Örnek فِيمَ تُفَكِّرُ؟ : (Neyi düşünüyorsun?)أُفَكِّرُ فِي اْلاِمْتِحَانِ (Sınavı düşünüyorum.)


*Soru ismi olan مَا edatının başına لِ harf-i ceri gelirse anlamı niçin olur ve لِمَşeklinde sonundaki elif düşürülerek yazılır. Şu hususa özellikle dikkat etmekgerekir. Burada kullanılan لِ harf-i ceri herhangi bir fiil ile sürekli kullanılan harficer değildir. Bir üstteki dikkat konusunda ele alınan harf-i cerler ise daima ofiillerle kullanılan harflerdir.


Örnek: ؟ لِمَ خَرَجْتَ مِنَ الْفَصْلِ (Sınıftan niçin çıktın?)خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْلِ لِأَغْسِلَ وَجْهِي. (Sınıftan yüzümü yıkamak için çıktım)نَّنِي مَرِيض. ◌َ خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْل لأِ (Sınıftan hasta olduğum için çıktım)


3 :مَاذَاİnsan dışındaki varlıklar için kullanılır ve cümledeki durumunagöre; ne?, neyi?, neye? gibi anlamlara gelir. Kullanım bakımından مَا soruisminden farkı yoktur onun kullanıldığı yerlerde aynı şekilde kullanılır.


Örnek مَاذَا فِي حَقِيبَتِكَ؟ : (Çantanda ne var?) cümlesinde soru ismimübtedadır.


*Soru ismi olan مَاذَا edatının başına لِ harf-i ceri gelirse anlamı “Niçin?” olur veلِمَاذَا şeklinde yazılır. Kullanımı da tıpkı لِمَ edatı gibidir.


Örnek: ؟ لِمَاذَا خَرَجْتَ مِنَ الْفَصْلِ (Sınıftan niçin çıktın?)غْسِلَ وَجْهِي. ◌َ خَرَجْتُ مِنَ الْفَصْل لأِ (Sınıftan yüzümü yıkamak için çıktım)

مَتَى4 .:Zaman için kullanılan bir soru ismi ve anlamı “Ne zaman?” olupcümlede genel olarak haber, zarf ve mecrûr olarak kullanılır



Örnek مَتَى اْلاِخْتِبَارُ؟ : (Sınav ne zaman?) isim cümlesinde soru ismihaberdir.


Örnek مَتَى سَتُسَافِرُ إِلَى الْقَاهِرَةِ؟ : (Kahire’ye ne zaman gideceksin?) fiilcümlesinde soru ismi zarf (mef’ûlün fîh) konumundadır.


Örnek مُنْذُ مَتَى تَتَعَلَّمُ الْعَرَبِيَّةَ؟ : (Ne zamandan beri Arapça öğreniyorsun?) fiilcümlesinde soru isminin başına harf-i cer olan مُنْذُ edatı gelmiştir ve mecrûrkonumundadır. Cevabı أَتَعَلَّمُ الْعَرَبِيَّةَ مُنْذُ سَنَةٍ (Bir yıldan beri Arapça öğreniyorum)şeklinde verdiğimizde sorudaki مَتَى yerine cevapta سَنَةٍ ifadesiyle cevapverilmiştir. Bu sözcük de harf-i cerin mecrûrudur.


5.أَيْنَ; Mekan için kullanılan bir soru ismi ve anlamı “nerede?, nereye?,neresi?” olup cümlede genel olarak haber, zarf ve mecrûr olarak kullanılır.



Örnek أَيْنَ السَّيَّارَةُ؟ : (Otomobil nerede?) isim cümlesinde soru ismihaberdir.


Örnek أَيْنَ أَوْقَفْتَ السَّيَّارَةَ؟ : (Otomobili nereye parkettin?) fiil cümlesindesoru ismi zarf (mef’ûlün fîh) konumundadır


Örnek إِلَى أَيْنَ ذَهَبْتَ؟ : (Nereye gittin?) fiil cümlesinde soru ismi başındaharf-i cer bulunduğu için mecrûrdur.


6.كَيْفَ;Hal ve durum sormak için kullanılır ve “nasıl?” manasına gelir.Cümlede genel olarak haber ve hal olarak kullanılır.


Örnek كَيْفَ أَنْتَ؟ : (Nasılsın?) isim cümlesinde soru ismi haberdir.


7.كَمْ;Sayı (aded) sormak için kullanılır ve “kaç?”, “ne kadar?”manalarına gelir. Cümlede genel olarak mübteda, haber, mef’ûlün bih, harf-icerle mecrûr vs. olarak kullanılır. Bu soru isminden sonra genellikle müfred,mansûb ve nekre bir isim gelir. Bu isme كَمْ in temyizi denir.


Örnek كَمْ طَالِبًا فِي الْفَصْلِ؟ : (Sınıfta kaç öğrenci var?) isim cümlesinde soruismi olan كَمْ mübteda mahallindedir.


Örnek بِكَمْ لِيرَةٍ/لِيرَةً هَذَا الْكِتَابُ؟ : (Bu kitap kaç lira?) isim cümlesinde soruismi olan بِكَمْ haber mahallindedir.


Örnek كَمْ كِتَابًا قَرَأْتَ؟ : (Kaç kitap okudun?) fiil cümlesinde soru ismiolan كَمْ mef’ûlün bihdir.


8.أَيُّ;Genellikle “hangi?”, “hangisi?”, “hangileri?” manalarına gelir.Cümlede genel olarak mübteda, haber, mef’ûlün bih, harf-i cerle mecrûr,muzâfun ileyh v.s olarak kullanılır.


Örnek أَيُّ طَالِبٍ غَابَ الْيَوْمَ؟ : (Bugün hangi öğrenci gelmedi?) isimcümlesinde soru ismi olan أَيُّ mübtedadır ve zamme ile merfu‘dur. O ayrıcamuzâf ve onu takip eden sözcük طَالِبٍ de muzâfun ileyhtir.


Örnek فِي أَيِّ فَصْلٍ أَنْتَ؟ : (Sen hangi sınıftasın?) isim cümlesinde soru ismiolan فِي أَيِّ şibih cümle şeklinde haberdir.


Örnek أَيَّ كِتَابٍ قَرَأَتَ؟ : (Hangi kitabı okudun?) fiil cümlesinde soru ismiolan أَيَّ cümlenin mef’ûlün bihidir.


Örnek بِأَيِّ قَلَمٍ كَتَبْتَ؟ : (Hangi kalemle yazdın?) fiil cümlesinde soru ismiolan بِأَيِّ harf-i cerle mecrûr isimdir.
alıntıdır
HAZIRLAYAN:MİKDAD

EyMeN&TaLhA 17 Mayıs 2013 19:51

Cevap: arapça 2 notlarımız
 


ARAPÇA KELİMELER (6. ÜNİTE)

EŞ ANLAMLI KELİMELER
1.تَرَكَ / غَادَرَ (terk etmek)
2.اسْتَطَاعَ / تَمَكَّنَ ( yapabilmek, becerebilmek)
3.يُحِسُّونَ / يَشْعُرُونَ (hissetmek)
4.قَصَدَ / اِتَّجَهَ (yönelmek)
5.ظَهَرَ / بَرَزَ (ortaya çıkmak)
6.بِالْقَلَمِ / التَّأْلِيف
7.أَدْرِي / أَعْرِفُ (bildirmek)
8.قُدَّامِي / أَمَامِي (önüne)
9.مَاشِيًا / سَائِرًا (yürüyerek)
10.أَصْعَدُ / أَرْتَفِعُ (yükseltmek)


ZIT ANLAMLI KELİMELER

1.(ilk) أَوَائِلِ Xأَوَاخِرِ (son)
2.(yaşadı) عَاشُوا Xمَاتُوا (öldü)
3.(yapabilmek, becerebilmek) اِسْتَطَاعَ X عَجَزَ (yapamamak, becerememek)
4.(hüzün) حُزْنِ X السُّرُورِ (sevinç)
5.(doğulu) شَرْقِيُّونَX غَربِيُّونَ(batılı)
6.(eski) الْقَدِيمِ X الْجَدِيدِ (yeni)
7.(ortaya çıktı) ظَهَرَ Xاِخْتَفَي (gizlendi)
8.(güzel) جَمِيلَةٌ X سَيِّئَةٌ (kötü)
9.أَدْرِي Xأَجْهَلُ
10.(önüne) قُدَّامِي X خَلْفِي (arkasına)



TEKİL _ ÇOĞUL
1.أَوَّلٌ ج أَوَائِلٌ (ilk)
2.اِبْنٌ ج أَبْنَاءُ (oğul)
3.دَارٌ ج دِيَارٌ (ev)
4.سَبَبٌ ج أَسْبَابٌ (sebep)
5.هَذَا / هَذِهِ ج هَؤُلاَءِ (bu)
6.مُهَاجِرٌ ج مُهَاجِرُونَ
7.شَرْقِيٌّ ج شَرْقِيُّنَ (doğulu)
8.أَدِبٌ ج أُدَبَاءُ
9.كَبِرٌ ج كِبَارٌ (büyük)
10.صُورَةٌ ج صُوَرٌ
11.وِلاَيَةٌ ج وِلاَيَاتٌ
12.صَحِفَةٌ ج صُحُفٌ
13.كِتَابٌ ج كُتُبٌ (kitap)
14.دِيوَانٌ ج دَوَاوِينٌ
15.قَيْدٌ ج قُيُودٌ (kayıt)
16.قَرْنٌ ج قُرُونٌ (köy)
17.عَدَدٌ ج أَعْدَادٌ (adet)
18.حُزْنٌ ج أَحْزَنٌ (hüzün)
19.وَطَنٌ ج أَوْطَانٌ (vatan)
20.طَرِيقٌ ج طُرُقٌ (yol)
21.مَشِيًا ج مُوشَاةٌ (yürümek)
22.حُرٌّ ج أَحْرَارٌ (sıcak)
23.أَسِيرٌ ج أَسْرَى
24.قَائِدٌ ج قُوَادٌ
25.مَقُودٌ ج مَقُودُونَ
26.طَوِيلٌ ج طَوِيلُونَ (uzun)
27.قَصِيرٌ ج قَصِيرُونَ (kısa)
28.دَرْبٌ ج دُرُوبٌ (asır)
29.وَاقِفٌ ج وَاقِفُونَ (duran)
30.دَهْرٌ ج دُحُورٌ

alıntıdır
miktad

EyMeN&TaLhA 17 Mayıs 2013 19:54

Cevap: arapça 2 notlarımız
 

ARAPÇA KELİMELER (7. ÜNİTE)

EŞ ANLAMLI KELİMELER
1.أَجْمَةٌ / غَابَةٌ (orman)
2.أَسَدٌ / لَيْثٌ (aslan)
3.يَقْدِرُ / يَستَطِيعُ (gücü yetmek)
4.وَحْدَةٌ / اِتِّحَادٌ
5.يَتَوَجَّلُ / يَتَنَزَّهُ (dolaşıyor)
6.مُتَمَاثِلَةٌ / مُتَشَابِهَةٌ (benzer)
7.دُونَكَ / خُذْ (al)
8.مَضَتِ / مَرَّتْ (geçti)
9.جَاءَ / أَتَى (geldi)
10.تَلَفَّتَ / نَظَرَ (baktı)

ZIT ANLAMLI KELİMELER
1.(beyaz) أَبْيَاضُ X أَسْوَدُ (kara)
2.(hatırladı) تَذَكَّرَ X نَسِيَ (unuttu)
3.(al) دُونَكَ X أَعْطِ (ver)
4.(ağır) شَدِيدٌ X خَفِيفٌ (hafif)
5.(geldi) جَاءَ X ذَهَبَ (gitti)
6.(aynı) مُتَمَاثِلَةٌ X مُخْتَلِفَةٌ (çeşitli)

TEKİL _ ÇOĞUL
1.ثَوْرٌ ج ثِيرَانٌ (öküz)
2.نَفْسٌ ج أَنْفُسٌ
3.صَيَّادٌ ج صَيَّادِينَ (avcı)
4.لَوْنٌ ج أَلْوَانٌ (renk)
5.يَوْمٌ ج أَيَّامٌ (gün)
6.أَجَمَةٌ ج أَجَمَاتٌ (orman)
7.أَسَدٌ ج أُسْدٌ (aslan)
8.أَنَا ج نَحْنُ (ben)
9.تِلْكَ ج أُولَئِكَ (o, şu)
10.غَابَةٌ ج غَابَاتٌ (orman)
11.شَيْءٌ ج أَشْيَاءٌ (şey)
12.حِيلٌ ج حِيَلٌ
13.خَطَرٌ ج أَخْطَارٌ (tehlike)
14.عِبَارَةٌ ج عِبَارَاتٌ

alıntıdır
miktad

EyMeN&TaLhA 17 Mayıs 2013 19:57

Cevap: arapça 2 notlarımız
 

ARAPÇA KELİMELER (8. ÜNİTE)

EŞ ANLAMLI KELİMELER
1.قَرْيَةٌ / رِيفٌ (köy)
2.بُيُوتٌ / مَنَازِلٌ (evler)
3.حَدَائِقٌ / جَنَّاتٌ (bahçeler)
4.يَنْصَبُّ / يَنْحَدِرُ (döküldü)
5.قَمْحَ / بُرُّ (buğday)
6.وَثِيقٌ / مَتِينٌ (sağlam)
7.حَصَلَ / أَخَذَ (almak)
8.عَزَمَ / قَرَّرَ (karar verdi)
9.أَشْيَاءُ / بَضَائِعُ (eşyalar)
10.هَدَايَا / عَطَايَا (hediye)

ZIT ANLAMLI KELİMELER
1.(seviyor) تُحِبُّ X تَكْرَهُ (nefret ediyor)
2.(umut) رَاجَاءٌ X يَأْسٌ (umutsuz)
3.(sona erdi) فَانْتَهَتِ X بَدَأَتْ (başladı)
4.(vuslat) صِلَةٌ X هَجْرٌ (ayrılık)
5.(mutlu) سَعَادَةٍ X شَقَاوَةٍ (mutsuz)
6.(dinlenme) اِسْتِرَاحَةِ Xتَعَبُ (yorgunluk)
7.(gidiş) ذَهَابُ X إِيَابُ (dönüş)
8.(kıvrıla kıvrıla) مُنْحَنِيًا X مُسْتَقِيمًا (dosdoğru)
9.(ekiyor) يَزْرَعُونَ X يَحْصُدُونَ (biçiyor)
10.يُسَلِّي X يُؤْذِي

TEKİL _ ÇOĞUL
1.مَرْجٌ ج مُرُوجٌ (çayır, çimen)
2.حَقْلٌ ج حُقُولٌ (tarla)
3.دَائِرَةٌ ج دَوَائِرٌ
4.شَاطِئ ج شَوَاطِئ (sahil, kıyı)
5.جَبَلٌ ج جِبَالٌ (dağ)
6.شَيْئٌ ج أَشْيَاءُ (şey)
7.طَعَامٌ ج أَطْعِمَةٌ (yemek)
8.شَرَبٌ ج أَشْرِبَةٌ
9.حِذَاءٌ ج أَحْذِيَةٌ (ayakkabı)
10.شَحْسٌ ج أَشْخَاسٌ (şahıs)
11.هَدِيَةٌ ج هَدَايَا (hediye)
12.فَرْدٌ ج أَفْرَدٌ (fert)
13.فِرَاشٌ ج فُرُشٌ
14.جَدْوَلٌ ج جَدَاوِلٌ (dere, kanal)
15.مَاءٌ ج مِيَاءٌ (su)
16.بَحْرٌ ج بِحَارٌ
17.نَفْسٌ ج أَنْفُسٌ
18.مَكَانٌ ج أَمَاكِنٌ (mekan)
19.حَقِيبَةٌ ج حَقَائِبٌ (çanta)
20.عَدَدٌ ج أَعْدَادٌ (adet)
21.طَرِيقٌ ج طُرُقٌ (yol)
22.مِقْوَدٌ ج مَقَاوِدٌ
23.مَوْعِدٌ ج مَوَاعِدٌ (zaman)
alıntıdır
miktad

ademsevda 19 Nisan 2014 06:04

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
hüseyin köyde yaşayan bir çitfcidir.birkaç küçük tarlası vardır hergün tarlalarından birine eşeğine binerek gider canıyla çalışır.Rabiinin fazlını umarak.insanların en mutlusu sayıyordu kendisinin hoşuna giden mekanda yaşadığı için ve sevdiği işi yaptığı için.şehirdekiş gösterişli hayatı kafasına takmaz kuşların gürültüsünü kornaların sesine tercih eder ve arabalrın gürültülerini .güllerin ve çiceklerin kokuları arabalrının egzoslarından çıkan gazların kokularından daha sevimli gelir

ademsevda 19 Nisan 2014 06:07

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
bir eş iki erkek çocuk ve 1 kız kardeşten oluşmuşailesi vardır.birbirlerine bağlıdırlar.kendisine babalarından miras bırakılmış toprağa olan bağlılığına rağmen çocuklarını bu köyde kalmaya zorlamadı.onları meslek seçiminde hür bıraktı ve yaşayacakları mekan seçiminde de.mütevazi hayatına eşinin iştirakı ile yeninirdi.diğer aile fertlerinin kendi gibi uslubla yaşamak için görmüyordu

ademsevda 19 Nisan 2014 06:11

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
büyük oğlu halil ziraat eğitim görmeyi tercih etti.hukuk fakültesinde lisansını tamamladı diplomasını aldıktan sonra kendisine ofis açmak için bir daire kiraladı ve avukat olarak çalışmaya başladı.şöhreti ve malı arttı tanınmış zengin bir adam oldu aile fertlerini unutmadı ineklerinin koyunlarının yayıldığı meraları unutmadı.eline her fırsat geçtiğinde kendini köye atıyor ve en güzel günlerini onların arasında geçiriyordu

ademsevda 19 Nisan 2014 06:14

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
ve kızı hatice büyük erkek kardeşini hedef olartak hayat tarzının belirlenmesinde abisinin yolundan gitti.diğer bir eğitimi tercih seçti.ilahiyat fakültesinden mezun oldu.öğretmen olarak imamhatip lisesinde çalışmaya başladı.kız ve erkek öğrencilere kuran arapça tefsir hadis diğer islami ilimleri öğretiyordu.bu mesleğinden dolayı o da mutluydu ailesiyle gurur duyuyordu köyün toğağına ve köyün ehline bağlı idi.

ademsevda 19 Nisan 2014 06:19

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
en küçük oğlu hakkı köyde kalmayı tercih etti.çiftciliği tıpkı babası gibi çiftciliği tercih etti ticaretle uğraşmasına ek olarak ekilenler dikilenler mahsuller koyunlar inekler onları sattı şükür olarak çoğaldığı gibi mal olarakta çoğaldı anne babasından öğrendiği ilk şeydi çünkü şükretmek

ademsevda 19 Nisan 2014 06:22

Cevap: arapça 2 notlarımız
 
ve eşi hacer ömrünü eşine ve çocuklarına adado.ondaki en büyük mutluluk kaynağı onların yüzlerini gülümser görmek onlarda hü
zün ve keder hissetmek ona büyük acı verir ve eğer onlar mutluysa mutludur.eğer onlar hüzünlüyse hüzünlüdür.peygamberin şu sözüne bağlıdır.kavmin seyyidi hizmetkardır.


SAAT: 01:04

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306