Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Bilgi Dağarcığı (https://www.forum.medineweb.net/501-bilgi-dagarcigi)
-   -   Doğru ders çalışmanın ipuçları (https://www.forum.medineweb.net/bilgi-dagarcigi/28063-dogru-ders-calismanin-ipuclari.html)

Minam 01 Ocak 2014 16:16

Doğru ders çalışmanın ipuçları
 
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Defalarca duymuşuzdur bir öğrencinin “Artık bu kitabı okumaktan bıktım”, “Bu kitaptan o kadar bıktım ki anlatamam.” Veya “Ne kadar fazla okusam sanki daha az öğreniyorum” ya da “Defalarca okudum ama yine öğrenemedim” dediğini.



Acaba sorun nerde? Bir dersi anlamak için defalarca okumak mı gerekir? Dersleri bir biri ardına mı çalışmalı? Ve bir dersi defalarca mı tekrar etmeli? Eğer böyleyse ders çalışmak çok zor bir iş demektir. Ama gerçek böyle değildir.



Gerçek şu ki, bu tür öğrenim görenler, doğru ders çalışma metodunu bilmiyorlar ve okul ve üniversitelerde nasıl ders çalışmaları gerektiğini öğrenmiyorlar. Öğrenme ve okuma, birbiriyle çok ilişkilidir. Öyle ki, birbirinin gereğidirler adeta. Öğrenimin artması için her şeyden önce araştırmacı ve faal bir okuma gereklidir.


Doğru Okuma Metodu, Aşağıdaki Önemli Dört Özelliği Doğurur


1- Okumaya ayrılan zamanı kısaltır.



2- Öğrenme oranını artırır.



3- Konuların akılda kalma süresini artırır.



4- Bilgileri akılda tutmayı kolaylaştırır.



Etkin bir okuma için, önemli noktaları not etmek gerek. Böylece defalarca okumaya gerek kalmaz ve notlara bakarak konuyu hatırlarsınız. Not almak, okumanın ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Çünkü başarınızı artıracak ve öğrenmeye ayıracağınız zamanı azaltacaktır. Not almadan okumak, unutkanlığın önemli bir sebebidir.


Okumanın 6 Metodu



1- Yazmadan okumak: yanlış bir mütalaa metodudur. Konuları insan kendi okumalı, gerektiğinde yüksek sesle okumalı; önemli konuları not almalı böylece gerektiğinde özellikle sınav öncesinde o konulara göz atarak konuları çabucak hatırlamalıdır.



2- Önemli noktaların altını çizmek: Bu metot belki bir öncesinden daha iyidir ama ders çalışma için yeterli bir metot değildir. Çünkü bu metotta kişi, konuya dikkatini verecek yerde, kendini çizgi çizmeye adapte ediyor. Bu metodun en doğru yolu, önce konuyu iyice okumak, anlamak ve daha sonra önemlilerinin altını çizmektir; altını çizecek önemli nokta aramak değil.



3- Dipnot: bu metot, önceki iki metoda göre daha iyi ama yine de konuları kökünden anlamada ve ders kitaplarını okumada yeterli bir metot değildir. Fakat fazla önemi olmayan konuları öğrenmede yararlanılabilir.



4- Özet Tutma: bu metotta bir konuyu okuyor ve aklınızda kalanı özet bir şekilde not ediyorsunuz. Bu metot, diğer ikisinden daha etkilidir; çünkü bu metotta önce konuyu anlıyor daha sonra not alıyorsunuz. Yine de en iyi metot değil.



5- Kilit noktayı tespit etme: bu metot, okumak ve önemli noktaları yazmak için çok uygun bir metottur. Bu metotta, konuyu anladıktan sonra, kilit noktayı not ediyorsunuz. Aslında kilit kelime, gördüğümüzde, cümlenin anlamını hatırladığımız en rahat ve anlamlı kelimedir.



6- Yaratıcılık ve beyin ağı şeması: bu metot, öğrenmenin, özellikle ders metinlerini öğrenmenin en iyi yoludur. Bu metotta önce konuyu okuyor, tamamen anladıktan sonra kendi dilinizle ve kilit kelime yöntemiyle not alarak ve kilit kelimeleri beyin ağı üzerine yazarak sonraki aşamalarda kitabı ve konuyu tekrar okumak yerine, sadece beyin ağı şemasına müracaat edip kilit kelimeleri gördükten sonra çabuk bir şekilde hatırlıyorsunuz. Bu metot öğreniminizin başarı yüzdesini artırmakta ve ders okumayı kolaylaştırmaktadır.


Okuma koşulları



Okuma koşulları, şartları bilmek, kullanmak ve hazırlamakla oluşur. Bu şekilde faydalı ve verimli bir okuma gerçekleşir. Gerçekte bu koşullar bizlere okumaya başlamadan önce hangi esasları kullanmayı, okuma esnasında hangi koşulları hazırlamayı ve hedefe nasıl varmayı öğretir. Bunları bilmekle daha bilinçli ders çalışmaya başlar ve daha faal oluruz.



1- Doğru Başlama: okumada başarılı olmak için doğru başlamak gerek.



2- Plan program: Başarının asli etkenlerinden biri, düzenli bir plan programa sahip olmaktır.



3- sıra Düzeni: Her kuruluşun temeli, sıra düzenine bağlıdır.



4- Sükûnet: Sakin kişilik, öngörüyü güçlendirir.



5- Zamanı doğru kullanmak: Benyamin Franklin şöyle diyor: “Yaşamayı seviyor musunuz? Öyleyse vaktinizi telef etmeyin; çünkü hayat vakitten müteşekkildir.”



6- Sağlık: Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.



7- Dengeli Beslenme: Sağlık açısından önemli bir yeri vardır.



8- Alkollü içkilerden uzak durmak: Alkol, hafızayı zayıflatır.



9- Spor: Uzun ömrün anahtarıdır.



10- Yeterli Uyku: Uyku öğrenme ve hafızayı güçlendirir.



11- Konuyu İdrak: Uzun süre akılda kalan şey konudur.



İlim öğrenenlerin göz önünde bulundurması gereken birkaç önemli tavsiye



1- İnsanın bir konu üzerine fikrini yoğunlaştırması en fazla 30 dakika sürer. Yani bir konu üzerinde 30 dakika fikir yürütmeli mütalaa etmeli, ardından 10 15 dakika istirahat edip tekrar aynı minvalde devam edilmelidir.



2- Okumaya başlamadan önce ağır ve yağlı yiyecekler tüketmekten kaçının. Yemeği yedikten birkaç saat sonra okumaya başlayın. Çünkü ağır bir yemekten sonra kan dolaşımı, sindirime yardım etmek için daha çok sindirim sistemine yoğunlaşır ve bu yüzden beyine kan akışı azalır ve anlama yeteneği azalır. Alkol, ilaç, unlu ve şekerli yiyeceklerden kaçının; bunlar anlama ve konsantrasyonu azaltır. Asitli içecekler de aynı.



3- İnsan zihni akıllıdır; eğer not alırsanız ezberlemekten kurtulursunuz. Yine bir konuyu hem yazıp hem dinleyemezsiniz. Öyleyse okuma esnasında not almalıyız.

Tuba_ 29 Ocak 2014 00:34

Cevap: Doğru ders çalışmanın ipuçları
 
Bu donem bunlari dikkate alicam insaallah...

azranur 19 Şubat 2014 14:48

Cevap: Doğru ders çalışmanın ipuçları
 
ders çalışmalarına başlarken,bu yazıyı tekrar gözden geçirsek iyi olcak inşallah..:):)


SAAT: 21:43

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320