Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Çocuk ve Aile Sağlığı (https://www.forum.medineweb.net/192-cocuk-ve-aile-sagligi)
-   -   İnterneti yasaklamak ailelerin sorununu çözer mi? (https://www.forum.medineweb.net/cocuk-ve-aile-sagligi/30430-interneti-yasaklamak-ailelerin-sorununu-cozer-mi.html)

EyMeN&TaLhA 30 Eylül 2014 22:16

İnterneti yasaklamak ailelerin sorununu çözer mi?
 
Çağın birçok getirisini içinde barındıran internetin öğrencilerin eğitim hayatında olumsuzluklara sebep olmaması için, gerek veliler gerekse öğretmenler tarafından sanal âlemin iyi bir şekilde anlaşılması gerekiyor.

Konu ile ilgili bilgiler veren Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü Nazik Kösegil, velilerin öncelikle internetin hayatın bir parçası haline geldiğini ve öğrenciye de internet ile ilgili yapılan her baskının bir eksi olarak geri döndüğünü kabul etmesi gerektiğini söyledi.

İnternetin günümüzde öğrencilerin hem dersleri hem de sosyal yaşamları için gerekli bir araç olduğuna vurgu yapan Nazik Kösegil, ‘’ Öğrenciler de artık bilinçlendi, internette hep yanlış şeyler yapmıyorlar, birçok şeyi araştırıp, doğru bilgiye ulaşabiliyorlar. Dolayısıyla tüm aileler internetin ve bilgisayarın gerekliliğini kabul etmeli, bu noktada öğrenciye yönlendirme yapmalılar. İnternetten sadece sosyal hesaplarını takip etmek ve online oyunlar oynamak hem öğrenciler hem de öğrenciler için geçerli olan hatalar arasında. Öncelikle bunun önüne geçilmesi lazım. İnternetin yanlış kullanılmasının önüne geçmekle ilgili de öğrenci, öğretmen ve velilere büyük sorumluluk düşüyor’’ dedi.

VELİLER ÖĞRENCİLERİN SOSYAL AĞLARINA DA DAHİL OLMALI

Velilerin, sosyal medyadan ve öğrencilerin sosyal medya hesaplarından korkmamaları gerektiğini belirten Kösegil, velilerin çocuklarının sosyal ağlarına dâhil olup, sadece evde değil, onlarla internette de beraber olmaları gerektiğini ifadede etti.

Kösegil, ‘’Öğretmen de öğrencinin internetteki yaşamını anlamadığı sürece öğrencinin internet kullanımını düzenleyemiyor. Öncelikle sanal âlemdeki yaşamı anlamamız gerekiyor. Öğrencilerin de internetin sadece sosyal medya ve oyundan ibaret olmadığını, dünyanın tüm bilgisine ulaşabileceği bir yer olduğunu anlamaları, buna göre internet kullanmaları gerekiyor. Öğrenciler, derslerde anlamadıkları pek çok şeyi internet üzerinden okuyup, araştırarak, ders dinleyerek ya da test çözerek anlayabilirler’’ diye konuştu.

İNTERNETİ YASAKLAMAK SORUNU BÜYÜTEBİLİR

Öğrencinin internet kullanımı konusunda yasaklar koymanın çözüm olmadığının, hatta daha büyük sorunlara sebep olabileceğinin de altını çizen Kösegil, ‘’ Veliler internet kullanımı konusunda ‘’evde internet olmasın’’ ya da ‘’internet sadece 1 saat kullanılsın’’ gibi baskılara yönelirse yöneldiğindeyse, öğrenci de etkiye karşı bir tepki gelişebiliyor. Veliye karşı öğrencide oluşan etkiye karşı olumsuz tepki sonucunda da veliler ile öğrenci arasında bitmeyen kavgalar, devamlı aileyle çatışmalar oluşabiliyor. Bunların yerine öğrenci aileyi, aileyse öğrenciyi anlamalı.

Özellikle ilköğretim çağındaki çocuklar hala oyun çağını da yaşıyor oldukları için internetin eğlenceli taraflarına kendilerini fazla kaptırabiliyor ve fazla oyun oynayabiliyorlar. Ya da kendilerini iyi yönlendirebilecek bir öğretmen ya da aileyle de karşılaşamayabiliyorlar. Bunun için de, ket vurmadan, yasak koymadan, her iki tarafı da mutlu edebilecek çözümler bulmalılar’’ ifadelerine yer verdi.

KOPYALA-YAPIŞTIR ÖDEVLERE DİKKAT!

Öğrencilerin internet kullanımı konusunda sıkça ortaya çıkan sorunlardan biri olan kopyala- yapıştır yolu ile hazırlanan ödevler konusunda bilgi veren Uğur Dershaneleri Eğitim Teknolojileri Direktörü Mustafa Elmasdere ise bu yolla hazırlanan ödevlerin faydası olmadığı gibi öğrenciye öğrenme süreçleri noktasında zararı olduğunu ifade etti.

Öncelikle öğrenci ödevini hazırlarken ödevin gerçekten kopyala-yapıştır ile mi hazırladığı konusunun açıklığa kavuşturulması gerektiğini dile getiren Mustafa Elmasdere, ödevi kontrol eden mecranın, kontrolün ardından öğrenciyi iyi yönlendirmesi gerektiğini söyledi.

Elmasdere, ’’Eğer öğrenci kopyala-yapıştıra başvurduysa ki insanoğlu doğası gereği hep kolayına kaçmak ister zaten, öğretmenin bu ödevi kabul etmeyip, daha iyisi konusunda öğrenciyi yönlendirmesi lazım. İnternet kullanımı konusunda mecburuz çünkü orası günümüzün kütüphanesi durumunda. Bu nedenle takip etmememiz gereken nokta öğrencinin buradan aldığı bilgiyi kendisi yoğurup da mı öğretmenine sunuyor, yoksa kopyala- yapıştır mı yapıyor? Ödevi kontrol eden kişilerin öncelikle ödevin kopyala-yapıştır olup olmadığını anlamak için kendilerinin araştırma yapıp, öğrencinin kendi fikirlerini ödev halinde sunup sunmadığına bakması lazım ki verilen ödev amacına ulaştı mı, ulaşmadı mı kontrol edilebilsin’’ ifadelerini kullandı.

alıntıdır

Haber7


SAAT: 01:24

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306