![]() |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
Allah razı olsu tubacım(: |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
amin hocam ecmain olsun (: |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü 53-54-55-56-57-58. sayfalar 1-daha önce medrese proğramında hiç yer almayan dinler tarihi ve islam tarihi derslerin yanında felsefe, öğretim yöntemleri ve fransızca gibi derslerin gösterildiği medrese aşağıdakilerden hangisidir? A)ulum-i aliye-i diniye şubesi B)nizamiye medresesi 2-tevdih-i tedrisat kanununun yürürlüğe girmesinden sonra açılan imam hatip okulları ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A)kanun gereğince 1924 yılında ilahiyat fakülteleri ve imam hatip liseleri açılmıştır B)mezunları direkt öğretmen olarak atanmaktadır 3-aşağıdakilerden hangisi istanbul darülfununu içerisinde yer verilen ilahiyat fakültesinde okutulan derslerden biri değildir? A)islam filozofları B)farsça 4-II. meşrutiyet döneminde medreselerin ıslahı kapsamında istanbul medreselerinin bir kısmını tek çatı altında birleştirildiği medrese aşağıdakilerden hangisidir? A)medresetül vaizin B)darü'l hilafeti'l-aliyye medresesi 5-1933 yılında yapılan üniversite reformu sonrasında yeni açılan istanbul üniversitesi içinde ilahiyat fakültesine yer verilmemiş bunun yerine aşağıdakilerden hangisi kurulmuştur? A)islam tetkikleri enstitüsü B)ilahiyat meslek yüksek okulları 6-türkiyede yaygın din eğitimi hizmetleri aşağıda verilen hangi kurum tarafından gerçekleştirilir? A)milli eğitim bakanlığı B)diyanet işleri başkanlığı 7-türkiyede din dersleri eğitimi şehirlerde kaç yılında kaldırılmıştır? A)1935 B)1930 8-türkiyede din derslerinin isteğe bağlı olarak yer alması kaç yılında gerçekleşmiştir? A)1949 B)1948 9-aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitiminin yapıldığı alanlar arasında yer almaz? A)huzurevleri B)vakıflar 10-kuran kursları ile ilgili yönetmelik kaç yılında hazırlanmıştır? A)1970 B)1971 |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Rehberlik 3.ünite 47-48-49-50-51-52.sayfalar 1)kelime olarak ‘ders okutulan yer’’ anlamına gelen kavram hangisidir? a)derslik b)medrese 2)medreseler kaçıncı asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır? a)11.asırdan b)10.asırdan 3)XI.asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlayan medreselerin en ünlü olanı Büyük Selçuklu veziri ……………….tarafından,…………….ta………yılında kurulan…………… ……………..dir. Noktalı yerlere sırasıyla hangi ifadeler gelmelidir? a)Nizamü’l-mülk/Bağdat/1067/Nizamiye Medresesi b)Abdulhamit b.Türk/Bağdat/1061/Danişment Medresesi 4)Medreselerin doğuşunun asıl önemli olan yanı nedir? a)devletin mali meselelerini görüşmek için kurulmuş olmaları b)sadece eğitim amacıyla kurulmuş olmaları 5)aşağıdaki maddelerden hangisi medreselerin kurulmasına zemin hazırlayan sebeplerden değildir? a)eğitim faaliyetlerinin giderek azalması ve öğrenci sayısının azalması b)yönetim ve adalet işlerinde görev alacak eğitimli personele duyulan ihtiyacın artması 6)ilk kurulan medrese hangisidir? a)Konya Karatay Medresesi b)Bağdat Nizamiye Medresesi 7)…………..,belirli amaçları gerçekleştirmek üzere yapılan planlı faaliyetleri kapsar. ………… ise bu planlı faaliyetin en önemli parçalarından biridir. Yukarıdaki noktalı yerlere sırasıyla hangi kavramlar gelmelidir? a)eğitim-öğretim b)öğretim-strateji 8)kuruluşundan itibaren medrese eğitiminin en önemli amaçlarından birisi hangisidir? a)insanların yanlış düşüncelerine müdahale etmeden sadece kendisini yetiştirmesi,sadece bireyin kendisini eğitmesi esastır. b)insanları dini konularda aydınlatacak ve rehberlik yapacak imam,vaiz ve müftü gibi din görevlilerinin yetiştirilmesi 9)medreselerdeki öğretim programında yer alan ilimler genel olarak nasıl sınıflandırılabilir? a)mekasıd-alet veya nakli-akli b)dini-felsefi veya ilm-i,fen-i 10)mekasıd yada nakli ilimler hangileridir? a)mantık,matematik,fen ilimleri b)tefsir,hadis,fıkıh 11)akli ilimler hangileridir? a)Arapça,mantık b)fıkıh,hadis 12)ilk Osmanlı medresesi nerede kurulmuştur? a)iznik b)Konya 13)Aşağıdaki öğretim alanlarından hangisi, İslam dünyasındaki ilimler tasnifinde âlet ilimleri olarak tanımlanan grup içerisinde yer alır?(çıkmış soru) a)Fıkıh b)Mantık 14)Fatih döneminden itibaren ,Osmanlılarda medrese tesis faaliyeti yeni bir hız kazanmıştır.hangi ad ile dönemin en büyük medreseleri inşa edilmiştir? a)sahn-ı seman b)sekban-ı cedid 15)Osmanlılarda geniş çaplı bir diğer medrese kurma faaliyeti ………………..devrinde(1520-1566)Süleymeniye medreselerinin kurulması ile gerçekleşmiştir? Noktalı yere hangi padişah ismi gelmelidir? a)III.Selim b)Kanuni 16)Osmanlıda medreselerin ve dersleri okutan müderrislerin,merkezde bağlı oldukları kurum hangisidir? a)şeyhulislamlık(meşihat) b)matlab 17)medrese tahsilini tamamlayan talebeye ne verilmektedir? a)icazet b)muid 18)medreseden mezun olanlar hangi alanda görev almışlardır? a)devletin mali işleriyle ilgili bölümlerde b)müderrislik ve sıbyan mektebi muallimliği 19)medreseden mezun olan talebelerin isimlerini yazdığı defterin adı nedir? a)matlab b)muid 20)medreseden mezun olanlar hangi usule göre bekledikleri süre boyunca görevleri ile ilgili staj yapardı? a)mültezim b)mülazemet 21)medresede ders okutmakta görevli olan hocayane denir? a)müderris b)müfettiş 22)müderrisin okuttuğu dersi tekrarlayan görevliye ne ad verilir? a)meşihat b)muid 23)medrese talebeleri arasında belirli öğrenim basamaklarını geçmiş,yetişmiş talebe anlamında kullanılan terimler hangileridir? a)danişmend veya suhte b)müderris veya muallim 24)medresede öğrenim gören öğrencilere……….. ………….. da denilmektedir. Noktalı yere hangi ifade gelmelidir? a)terbiye-i talabe b)talebe-i ulum 25)halka da açık olan dersleri veren görevlilere verilen isim nedir? a)dersiam b)dersi-muallim 26)Osmanlıda medrese sistemi kaçıncı asırdan itibaren bozulmaya başlamıştır? a)14.asırdan b)16.asırdan 27)16.asır aynı zamanda Osmanlıda hangi alanlardaki aksaklıkların başladığı dönemdir? a)politik-askeri b)idari-ekonomik 28)Osmanlı devletinde medreselerin ilmi faaliyetlerinin zayıflaması ve gerilemesinin belli başlı sebepleri vardır. I -eğitimi gelişmeye ve üretken olmaya kapalı hale gelerek,mevcut bilgilerin belirli kaynaklardan öğrenilip aktarılması, II -rüşvet ve iltimasla,ilmi yeterliliğe sahip olmayanlara görev verilmesi ve eğitim öğretimde belli kurallara uyulmaması Yukarıdaki maddelerin hanisi yada hangileri bu sebeplerdendir? a)I ve II b)yalnız I 29)18.asırdan itibaren karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik hangi alanlarda yapılan yenilikler öne çıkmıştır? a)eğitim-öğretim-ekonomi b)idare-askerlik-ekonomi 30)1839 yılında Tanzimat fermanı’bın ilanından II.Abdulhamit’in tahta geçtiği 1876 yılları arasındaki zamanı kapsayan döneme ne ad verilir? a)Duraklama dönemi b)Tanzimat dönemi 31)Tanzimat fermanıyla birlikte medreselerin idaresinde aynı zamanda dini temsil makamı olan şeyhülislamlık yerine mektepler hangi kuruma bağlanmıştır? a)Maarif Neazreti’ne b)Tanzimat Nezareti’ne 32)Medreselerin yeniden düzenlenmeleri(ıslahı)ne zaman ve hangi dönemde gerçekleştirilmiştir? a)1910 yılında II.Meşrutiyet döneminde b)1908 yılından sonra II.Meşrutiyet döneminde 33)II.Meşrutiyet döneminde medreselerin ıslahı konusunda dört çalışma yapılmıştır.bunlardan ilki hangisidir? a)27 şubat 1910 tarihinde hazırlanan Medaris-i İlmiye Nizamnamesi b)30 eylül 1914 tarihinde hazırlanan Islah-ı Medrese-i Nizamnamesi 34) Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz?(çıkmış soru) a)Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek b)yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek 35)Tanzimat döneminde eğitim alanında yapılan yeniliklerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?(çıkmış soru) a)Mektep programlarında din derslerine yer verilmiştir. b)Medreseler kapatılmıştır kolay gelsin arkadaşlarım=))) |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü nisareyyan cevapları= 1)kelime olarak ‘ders okutulan yer’’ anlamına gelen kavram hangisidir? a)derslik b)medrese bevet000 2)medreseler kaçıncı asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır? a)11.asırdan b)10.asırdan aevet000 3)XI.asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlayan medreselerin en ünlü olanı Büyük Selçuklu veziri ……………….tarafından,…………….ta………yılında kurulan…………… ……………..dir. Noktalı yerlere sırasıyla hangi ifadeler gelmelidir? a)Nizamü’l-mülk/Bağdat/1067/Nizamiye Medresesi b)Abdulhamit b.Türk/Bağdat/1061/Danişment Medresesi aevet000 4)Medreselerin doğuşunun asıl önemli olan yanı nedir? a)devletin mali meselelerini görüşmek için kurulmuş olmaları b)sadece eğitim amacıyla kurulmuş olmaları bevet000 5)aşağıdaki maddelerden hangisi medreselerin kurulmasına zemin hazırlayan sebeplerden değildir? a)eğitim faaliyetlerinin giderek azalması ve öğrenci sayısının azalması b)yönetim ve adalet işlerinde görev alacak eğitimli personele duyulan ihtiyacın artması aevet000 6)ilk kurulan medrese hangisidir? a)Konya Karatay Medresesi b)Bağdat Nizamiye Medresesi bevet000 7)…………..,belirli amaçları gerçekleştirmek üzere yapılan planlı faaliyetleri kapsar. ………… ise bu planlı faaliyetin en önemli parçalarından biridir. Yukarıdaki noktalı yerlere sırasıyla hangi kavramlar gelmelidir? a)eğitim-öğretim b)öğretim-strateji aevet000 8)kuruluşundan itibaren medrese eğitiminin en önemli amaçlarından birisi hangisidir? a)insanların yanlış düşüncelerine müdahale etmeden sadece kendisini yetiştirmesi,sadece bireyin kendisini eğitmesi esastır. b)insanları dini konularda aydınlatacak ve rehberlik yapacak imam,vaiz ve müftü gibi din görevlilerinin yetiştirilmesi bevet000 9)medreselerdeki öğretim programında yer alan ilimler genel olarak nasıl sınıflandırılabilir? a)mekasıd-alet veya nakli-akli b)dini-felsefi veya ilm-i,fen-i aevet000 10)mekasıd yada nakli ilimler hangileridir? a)mantık,matematik,fen ilimleri b)tefsir,hadis,fıkıh bevet000 11)akli ilimler hangileridir? a)Arapça,mantık b)fıkıh,hadis aevet000 12)ilk Osmanlı medresesi nerede kurulmuştur? a)iznik b)Konya aevet000 13)Aşağıdaki öğretim alanlarından hangisi, İslam dünyasındaki ilimler tasnifinde âlet ilimleri olarak tanımlanan grup içerisinde yer alır?(çıkmış soru) a)Fıkıh b)Mantık bevet000 14)Fatih döneminden itibaren ,Osmanlılarda medrese tesis faaliyeti yeni bir hız kazanmıştır.hangi ad ile dönemin en büyük medreseleri inşa edilmiştir? a)sahn-ı seman b)sekban-ı cedid aevet000 15)Osmanlılarda geniş çaplı bir diğer medrese kurma faaliyeti ………………..devrinde(1520-1566)Süleymeniye medreselerinin kurulması ile gerçekleşmiştir? Noktalı yere hangi padişah ismi gelmelidir? a)III.Selim b)Kanuni bevet000 16)Osmanlıda medreselerin ve dersleri okutan müderrislerin,merkezde bağlı oldukları kurum hangisidir? a)şeyhulislamlık(meşihat) b)matlab a evet000 17)medrese tahsilini tamamlayan talebeye ne verilmektedir? a)icazet b)muid aevet000 18)medreseden mezun olanlar hangi alanda görev almışlardır? a)devletin mali işleriyle ilgili bölümlerde b)müderrislik ve sıbyan mektebi muallimliği bevet000 19)medreseden mezun olan talebelerin isimlerini yazdığı defterin adı nedir? a)matlab b)muid aevet000 20)medreseden mezun olanlar hangi usule göre bekledikleri süre boyunca görevleri ile ilgili staj yapardı? a)mültezim b)mülazemet bevet000 21)medresede ders okutmakta görevli olan hocaya ne denir? a)müderris b)müfettiş aevet000 22)müderrisin okuttuğu dersi tekrarlayan görevliye ne ad verilir? a)meşihat b)muid bevet000 23)medrese talebeleri arasında belirli öğrenim basamaklarını geçmiş,yetişmiş talebe anlamında kullanılan terimler hangileridir? a)danişmend veya suhte b)müderris veya muallim aevet000 24)medresede öğrenim gören öğrencilere……….. ………….. da denilmektedir. Noktalı yere hangi ifade gelmelidir? a)terbiye-i talabe b)talebe-i ulum bevet000 25)halka da açık olan dersleri veren görevlilere verilen isim nedir? a)dersiam b)dersi-muallim aevet000 26)Osmanlıda medrese sistemi kaçıncı asırdan itibaren bozulmaya başlamıştır? a)14.asırdan b)16.asırdan bevet000 27)16.asır aynı zamanda Osmanlıda hangi alanlardaki aksaklıkların başladığı dönemdir? a)politik-askeri b)idari-ekonomik bevet000 28)Osmanlı devletinde medreselerin ilmi faaliyetlerinin zayıflaması ve gerilemesinin belli başlı sebepleri vardır. I -eğitimi gelişmeye ve üretken olmaya kapalı hale gelerek,mevcut bilgilerin belirli kaynaklardan öğrenilip aktarılması, II -rüşvet ve iltimasla,ilmi yeterliliğe sahip olmayanlara görev verilmesi ve eğitim öğretimde belli kurallara uyulmaması Yukarıdaki maddelerin hanisi yada hangileri bu sebeplerdendir? a)I ve II b)yalnız I a evet000 29)18.asırdan itibaren karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik hangi alanlarda yapılan yenilikler öne çıkmıştır? a)eğitim-öğretim-ekonomi b)idare-askerlik-ekonomi bevet000 30)1839 yılında Tanzimat fermanı’bın ilanından II.Abdulhamit’in tahta geçtiği 1876 yılları arasındaki zamanı kapsayan döneme ne ad verilir? a)Duraklama dönemi b)Tanzimat dönemi bevet000 31)Tanzimat fermanıyla birlikte medreselerin idaresinde aynı zamanda dini temsil makamı olan şeyhülislamlık yerine mektepler hangi kuruma bağlanmıştır? a)Maarif Neazreti’ne b)Tanzimat Nezareti’ne aevet000 32)Medreselerin yeniden düzenlenmeleri(ıslahı)ne zaman ve hangi dönemde gerçekleştirilmiştir? a)1910 yılında II.Meşrutiyet döneminde b)1908 yılından sonra II.Meşrutiyet döneminde a b)1908 yılından sonra II.Meşrutiyet döneminde 33)II.Meşrutiyet döneminde medreselerin ıslahı konusunda dört çalışma yapılmıştır.bunlardan ilki hangisidir? a)27 şubat 1910 tarihinde hazırlanan Medaris-i İlmiye Nizamnamesi b)30 eylül 1914 tarihinde hazırlanan Islah-ı Medrese-i Nizamnamesi aevet000 34) Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz?(çıkmış soru) a)Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek b)yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek bevet000 35)Tanzimat döneminde eğitim alanında yapılan yeniliklerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?(çıkmış soru) a)Mektep programlarında din derslerine yer verilmiştir. b)Medreseler kapatılmıştır bevet000 kolay gelsin arkadaşlarım=)))ArO*:):):):) alkış000alkış000alkış000 |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü din hizmetleri 3. ünite(sayfa 43-44-45-46-47) 1)İslam öncesi Arap toplumlarında özellikle şiir ve hitabet gelişmişti.Bunlar arasında en önde gelen örnekler ne ismiyle bilinir? A-Küttab B-Muallakatı Seb a C-Muallakatı Semava 2)Cahiliye toplumu ile ilgili hangisi yanlıştır? A-ölçüsüzlük,davranış ve ilişkilerdeki yanlışlıkların yaygınlığından dolayı bu adla anılmıştır. B-Cahiliye daha çok bir zihniyet yapısını tanımlamaktadır. C-Bu toplumun okumadan çok yoksun olduğunu belirtit. 3)Arap toplumlarında çocuklara okuma-yazma öğretilen kurumlara ne denir? A-Küttab B-Mekteb C-Suffa 4)Resulullah sav. Eğitimde de izlenmesi gereken yol hususunda insanlara örnek olmuştur.Resulullah sav. İn Allah ı çokça anan kimseler için güzel bir örnek olduğu hangi ayette bildirilmiştir? A-ahzab 21 B-nahl 125 C-nahl 78 5)Mekke döneminde eğitim faaliyetleri içerisinde hangi sahabenin evi önemlibir merkez olmuştur? a-ebubekir b-musab b. Umeyr c-erkam 6)Medine ye hicretten hemen sonra eğitimin yapıldığı başlıca merkez neresi olmuştur? a-sahabelerin evleri b-darül erkam c-mescidi nebevi 7)medineye hicretten sonra,mescidin kuzey tarafında bulunan ve bazı sahabilerin barındığı eğitim ve öğretim yapılan mekanın adı nedir? a-mescidi nebevi b-suffa c-darül erkam 8)Küttablar, daha sonraki dönemlerde hangi adlarla varlıklarını sürdürmüştür? a-mektep,medrese b- mektep,sıbyan mektebi,taş mektep ve mahalle mektebi c- mektep,medrese,sıbyan mektebi,taş mektep ve mahalle mektebi 9)Yazını geliştirilmesi ve arapça gramerinin belirlenmesi kimin döneminde olmuştur? a-emeviler b-abbasiler c-dört halife 10)Yazını geliştirilmesi ve arapça gramerinin belirlenmesi kimler tarafından gerçekleştirilmiştir? a-Musab b. Umeyr b-Ebul Esved Ed Düeli ve Abdülhamid b. Türk c-Ebul esved Ed Düeli ve Harezmi d- Ebul Esved Ed Düeli ve Sibeveyh 11)Bilginin herhangi bir millete veya inanca ait olamayacağı,aksine evrensel değere sahip olduğuna inanılan anlayışın olduğu dönem ne olarak adlandırılmıştır? a-islamın nurlu çağı b-paygamber çağı c-islamın bilim çağı d- islamın altın çağı 12)medreseler hangi asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır? a-XI. asır b-X. Asır c-VIIII. Asır 13)1067 yılında Bağdatta Büyük Selçuklu veziri tarafından kurulan medrese hangisidir? a-Nizamiye b-Beytül Hikme c- Küttabiye |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü azranur un cevapları= Rehberlik 3.ünite 47-48-49-50-51-52.sayfalar 1)kelime olarak ‘ders okutulan yer’’ anlamına gelen kavram hangisidir? a)derslik b)medrese Bevet000 2)medreseler kaçıncı asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır? a)11.asırdan b)10.asırdan Bevet000 3)XI.asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlayan medreselerin en ünlü olanı Büyük Selçuklu veziri ……………….tarafından,…………….ta………yılında kurulan…………… ……………..dir. Noktalı yerlere sırasıyla hangi ifadeler gelmelidir? a)Nizamü’l-mülk/Bağdat/1067/Nizamiye Medresesi b)Abdulhamit b.Türk/Bağdat/1061/Danişment Medresesi Aevet000 4)Medreselerin doğuşunun asıl önemli olan yanı nedir? a)devletin mali meselelerini görüşmek için kurulmuş olmaları b)sadece eğitim amacıyla kurulmuş olmaları Bevet000 5)aşağıdaki maddelerden hangisi medreselerin kurulmasına zemin hazırlayan sebeplerden değildir? a)eğitim faaliyetlerinin giderek azalması ve öğrenci sayısının azalması b)yönetim ve adalet işlerinde görev alacak eğitimli personele duyulan ihtiyacın artması AMI?evet000 6)ilk kurulan medrese hangisidir? a)Konya Karatay Medresesi b)Bağdat Nizamiye Medresesi B evet000 7)…………..,belirli amaçları gerçekleştirmek üzere yapılan planlı faaliyetleri kapsar. ………… ise bu planlı faaliyetin en önemli parçalarından biridir. Yukarıdaki noktalı yerlere sırasıyla hangi kavramlar gelmelidir? a)eğitim-öğretim b)öğretim-strateji A MI? evet000 8)kuruluşundan itibaren medrese eğitiminin en önemli amaçlarından birisi hangisidir? a)insanların yanlış düşüncelerine müdahale etmeden sadece kendisini yetiştirmesi,sadece bireyin kendisini eğitmesi esastır. b)insanları dini konularda aydınlatacak ve rehberlik yapacak imam,vaiz ve müftü gibi din görevlilerinin yetiştirilmesi B Mİ evet000 9)medreselerdeki öğretim programında yer alan ilimler genel olarak nasıl sınıflandırılabilir? a)mekasıd-alet veya nakli-akli b)dini-felsefi veya ilm-i,fen-i Aevet000 10)mekasıd yada nakli ilimler hangileridir? a)mantık,matematik,fen ilimleri b)tefsir,hadis,fıkıh B evet000 11)akli ilimler hangileridir? a)Arapça,mantık b)fıkıh,hadis Aevet000 12)ilk Osmanlı medresesi nerede kurulmuştur? a)iznik b)Konya Aevet000 13)Aşağıdaki öğretim alanlarından hangisi, İslam dünyasındaki ilimler tasnifinde âlet ilimleri olarak tanımlanan grup içerisinde yer alır?(çıkmış soru) a)Fıkıh b)Mantık A mantık yani b olacaktı 14)Fatih döneminden itibaren ,Osmanlılarda medrese tesis faaliyeti yeni bir hız kazanmıştır.hangi ad ile dönemin en büyük medreseleri inşa edilmiştir? a)sahn-ı seman b)sekban-ı cedid A evet000 15)Osmanlılarda geniş çaplı bir diğer medrese kurma faaliyeti ………………..devrinde(1520-1566)Süleymeniye medreselerinin kurulması ile gerçekleşmiştir? Noktalı yere hangi padişah ismi gelmelidir? a)III.Selim b)Kanuni B evet000 16)Osmanlıda medreselerin ve dersleri okutan müderrislerin,merkezde bağlı oldukları kurum hangisidir? a)şeyhulislamlık(meşihat) b)matlab Aevet000 17)medrese tahsilini tamamlayan talebeye ne verilmektedir? a)icazet b)muid A MI?evet000 18)medreseden mezun olanlar hangi alanda görev almışlardır? a)devletin mali işleriyle ilgili bölümlerde b)müderrislik ve sıbyan mektebi muallimliği B Mİ? evet000 19)medreseden mezun olan talebelerin isimlerini yazdığı defterin adı nedir? a)matlab b)muid A evet000 20)medreseden mezun olanlar hangi usule göre bekledikleri süre boyunca görevleri ile ilgili staj yapardı? a)mültezim b)mülazemet Bevet000 21)medresede ders okutmakta görevli olan hocayane denir? a)müderris b)müfettiş A evet000 22)müderrisin okuttuğu dersi tekrarlayan görevliye ne ad verilir? a)meşihat b)muid Bevet000 23)medrese talebeleri arasında belirli öğrenim basamaklarını geçmiş,yetişmiş talebe anlamında kullanılan terimler hangileridir? a)danişmend veya suhte b)müderris veya muallim Aevet000 24)medresede öğrenim gören öğrencilere……….. ………….. da denilmektedir. Noktalı yere hangi ifade gelmelidir? a)terbiye-i talabe b)talebe-i ulum Bevet000 25)halka da açık olan dersleri veren görevlilere verilen isim nedir? a)dersiam b)dersi-muallim Aevet000 26)Osmanlıda medrese sistemi kaçıncı asırdan itibaren bozulmaya başlamıştır? a)14.asırdan b)16.asırdan Bevet000 27)16.asır aynı zamanda Osmanlıda hangi alanlardaki aksaklıkların başladığı dönemdir? a)politik-askeri b)idari-ekonomik Bevet000 28)Osmanlı devletinde medreselerin ilmi faaliyetlerinin zayıflaması ve gerilemesinin belli başlı sebepleri vardır. I -eğitimi gelişmeye ve üretken olmaya kapalı hale gelerek,mevcut bilgilerin belirli kaynaklardan öğrenilip aktarılması, II -rüşvet ve iltimasla,ilmi yeterliliğe sahip olmayanlara görev verilmesi ve eğitim öğretimde belli kurallara uyulmaması Yukarıdaki maddelerin hanisi yada hangileri bu sebeplerdendir? a)I ve II b)yalnız I A MI?evet000 29)18.asırdan itibaren karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik hangi alanlarda yapılan yenilikler öne çıkmıştır? a)eğitim-öğretim-ekonomi b)idare-askerlik-ekonomi Bevet000 30)1839 yılında Tanzimat fermanı’bın ilanından II.Abdulhamit’in tahta geçtiği 1876 yılları arasındaki zamanı kapsayan döneme ne ad verilir? a)Duraklama dönemi b)Tanzimat dönemi Bevet000 31)Tanzimat fermanıyla birlikte medreselerin idaresinde aynı zamanda dini temsil makamı olan şeyhülislamlık yerine mektepler hangi kuruma bağlanmıştır? a)Maarif Neazreti’ne b)Tanzimat Nezareti’ne Aevet000 32)Medreselerin yeniden düzenlenmeleri(ıslahı)ne zaman ve hangi dönemde gerçekleştirilmiştir? a)1910 yılında II.Meşrutiyet döneminde b)1908 yılından sonra II.Meşrutiyet döneminde Bevet000 33)II.Meşrutiyet döneminde medreselerin ıslahı konusunda dört çalışma yapılmıştır.bunlardan ilki hangisidir? a)27 şubat 1910 tarihinde hazırlanan Medaris-i İlmiye Nizamnamesi b)30 eylül 1914 tarihinde hazırlanan Islah-ı Medrese-i Nizamnamesi A evet000 34) Aşağıdakilerden hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında ver almaz?(çıkmış soru) a)Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek b)yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek Bevet000 35)Tanzimat döneminde eğitim alanında yapılan yeniliklerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?(çıkmış soru) a)Mektep programlarında din derslerine yer verilmiştir. b)Medreseler kapatılmıştır [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]B MİYDİ SANKİ?evet000 alkış000alkış000alkış000 kolay gelsin arkadaşlarım=))) KAFA SONUNDA DURDU,HİÇ KOLAY GELMEDİ HOCAM[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]NEYSE SORULAR GÜZELDİ AMMA VELAKİN BU KADAR SAYFADAN BU KADAR SORU[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]ArO*EMEĞİNE SAĞLIK[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] zaten 4-5 tanesi çıkmış soru. bide ben soru çıkarmayı çok severim =)) bana aöf sorularını hazırlama yetkisi verilse en başta sen itiraz edersin heraldem20 tamam bundan sonra az soru yazcam(: |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü azranur un soruları din hizmetleri 3. ünite(sayfa 43-44-45-46-47) 1)İslam öncesi Arap toplumlarında özellikle şiir ve hitabet gelişmişti.Bunlar arasında en önde gelen örnekler ne ismiyle bilinir? A-Küttab B-Muallakatı Seb a C-Muallakatı Semava b muallakat ı seb a 2)Cahiliye toplumu ile ilgili hangisi yanlıştır? A-ölçüsüzlük,davranış ve ilişkilerdeki yanlışlıkların yaygınlığından dolayı bu adla anılmıştır. B-Cahiliye daha çok bir zihniyet yapısını tanımlamaktadır. C-Bu toplumun okumadan çok yoksun olduğunu belirtit. c 3)Arap toplumlarında çocuklara okuma-yazma öğretilen kurumlara ne denir? A-Küttab B-Mekteb C-Suffa küttab 1.sınıfta çıkmış sorulardandı sankidüşünceli000 4)Resulullah sav. Eğitimde de izlenmesi gereken yol hususunda insanlara örnek olmuştur.Resulullah sav. İn Allah ı çokça anan kimseler için güzel bir örnek olduğu hangi ayette bildirilmiştir? A-ahzab 21 B-nahl 125 C-nahl 78 nahl 78 mi 5)Mekke döneminde eğitim faaliyetleri içerisinde hangi sahabenin evi önemlibir merkez olmuştur? a-ebubekir b-musab b. Umeyr c-erkam erkam 6)Medine ye hicretten hemen sonra eğitimin yapıldığı başlıca merkez neresi olmuştur? a-sahabelerin evleri b-darül erkam c-mescidi nebevi mescid i nebevi 7)medineye hicretten sonra,mescidin kuzey tarafında bulunan ve bazı sahabilerin barındığı eğitim ve öğretim yapılan mekanın adı nedir? a-mescidi nebevi b-suffa c-darül erkam mekteb i suffa 8)Küttablar, daha sonraki dönemlerde hangi adlarla varlıklarını sürdürmüştür? a-mektep,medrese b- mektep,sıbyan mektebi,taş mektep ve mahalle mektebi c- mektep,medrese,sıbyan mektebi,taş mektep ve mahalle mektebi b 9)Yazını geliştirilmesi ve arapça gramerinin belirlenmesi kimin döneminde olmuştur? a-emeviler b-abbasiler c-dört halife emeviler 10)Yazını geliştirilmesi ve arapça gramerinin belirlenmesi kimler tarafından gerçekleştirilmiştir? a-Musab b. Umeyr b-Ebul Esved Ed Düeli ve Abdülhamid b. Türk c-Ebul esved Ed Düeli ve Harezmi d- Ebul Esved Ed Düeli ve Sibeveyh d ed-düeli ve sibeveyh 11)Bilginin herhangi bir millete veya inanca ait olamayacağı,aksine evrensel değere sahip olduğuna inanılan anlayışın olduğu dönem ne olarak adlandırılmıştır? a-islamın nurlu çağı b-paygamber çağı c-islamın bilim çağı d- islamın altın çağı d islamın altın çağı 12)medreseler hangi asırdan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır? a-XI. asır b-X. Asır c-VIIII. Asır a 13)1067 yılında Bağdatta Büyük Selçuklu veziri tarafından kurulan medrese hangisidir? a-Nizamiye b-Beytül Hikme c- Küttabiye nizamiye medresesi RABB İM razi olsun arkadaşımmmm(: |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Fatma hocam 4 sorunun cevabı A ahzab sur 21.ayet olacak.diğerleri doğrualkış000msl*ArO* yukardaki yazılarda Bi alınganlıkmı gördüm sanki,aşk olsun hocam açık öğretim e soru hazırlasanız itiraz ederdim ama burda istediğiniz kadar hazırlayabilirsiniz,sorularınız güzel ArO* sadece bu dersten çok sıkıldım bitsin artık7638jk4 |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
sorular çok güzeldi tubacım.Rabb im razi olsun ebeden ve daimen(: |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
anladım canım inşallah bi mani çıkmazsa yarın biter rehberlik 6.derse başlarız=))) |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü 4.ÜNİTE (70-71-72-73-74-75.SAYFALAR) 1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar? a)duyuşsal b)psiko-motor 2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır? a)gösterip-yaptırma b)soru-cevap 3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır? a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi b)anlatım,soru-cevap,tartışma 4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır. I-anlayış düzeyleri II-motivasyonları II-kavrama kapasiteleri Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir? a)yalnız I b)I-II ve III 5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır? a)sözel etkileşime dayalı yöntemler b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem 6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır? a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi 7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir? a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi 8)öğretmenin yöntem seçiminde; I-öğretmenin kişilik özellikleri II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile III-sosyo-ekonomik çevre Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir? a)yalnız II b)I-II ve III 9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir? a)anlatım b)problem çözme 10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır? a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma 11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir? a)anlatım b)gözlem gezisi 12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir? a)soru-cevap yöntemi b)anlatım yöntemi 13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir? a)öğrenciyi pasifleştirmesi b)öğretmenin yeterince aktif olmaması 14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir. İfadesi; a)doğrudur b)yanlıştır 15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında; I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması, II-görünümü,giyim kuşamı, III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri, Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır? a)I ve III b)hepsi 16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir? a)15-20 dakika b)35-40 dakika 17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir? a)etkileşimli anlatım yöntemi b)karşılıklı anlatım metodu 18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir? a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi 19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır? a)istecevap b)isticvap 20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru) a)Öğrencinin özellikleri b)Velilerin özellikleri 21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal, ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.” Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru) a)Bireysellik b)Bütünlük 22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru) a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi 23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru) a)İsticvab yöntemi b)Takrir yöntemi 24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru) a)Anlatım yöntemi b)Soru-cevap yöntemi kolay gelsin arkadaşlar=))) |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü ÜNİTE 4 (SAYFA 65,66,67,68,69,) 1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir? A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde B.temel inanç C. yasa 2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir? A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde 3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir? A.Biyesellik B.Çoğulculuk C.Açıklık 4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar. boşluğu doldurunuz A.sözel- dilsel zeka B.görsel-uzamsal zeka 5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler. Boşluğu doldurunuz A.görsel-uzamsal zeka B.matematiksel-mantıksal zeka 6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur? A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli 7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir? A.İbn Haldun B. Muhammed İkbal 8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur? A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir B.bireylerle birebir eğitim esaastır 9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir? A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir 10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir? A.hedefe ulaşmada izlenen yol B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar 11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir boşluğa hangisi gelmelidir? A.öğrenim stratejileri B.öğretim yöntemleri 12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır A.strateji B.koşul 13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur? A.yanlız I B.I ve II 14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır? A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır B.genelden özele doğru bir yol izlenir C.özelden genele doğru bir yol izlenir 15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır? A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir B.tümevarımcı bir mantık izlenir C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir 16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında, II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir A.yanlız I B. I veII C.I II ve III |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü 4. ünite 77-78-79-80. Sayfalar 1-öğrencinin özgüvenini desteklemek ve bireysel olarak o derse karşı ilgisinin artması nasıl sağlanır? a-cevabını koly şekilde verebileceğini düşündüğümüz sorular sormak b-cevapları önceden vermek 2-en az 3-6 veya daha fazla öğrencinin bir araya gelerek bir konuyu incelemesi, bir sorun üzerinde konuşması ve çözüm üretmesi Hangi çalışma kapsamına girer? a-etkileşimli anlatım yöntemi b-grup çalışması 3-grup liderinin görevi nedir? a-çalışmaları yönetir tartışmaların seyrini kontrol eder b-grubu uzaktan seyreder 4-hangisi grup çalışmalarının faydaları arasında değildir? a-iletişim kurma becerileri gelişir b-sorunları daha iyi anlama ve tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetleri gelişir c-haklılıklarını kanıtlamayı öğrenirler d-bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı verir 5-öğretmenin, öğrencilerinin kendilerini ifade edebilme güçlerini keşfetme imkanı bulduğu çalışma hangisidir? a-grup çalışması b-sunum çalışması 6-‘’iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve jüri önünde savunmalarıdır’’ bu tanım hangi yönteme aittir? a-küçük grup tartışması b-münazara 7-hangisi problem çözme yönteminde izlenen süreçlerden değildir? a-problemi fark etme b-tanımlama c-hipotez geliştirme d-veri toplama e-sonuca ulaşma f-sonuçları değerlendirme g-tutum ve davranışlar 8-gösterip yaptırma yönteminin diğer adı nedir? a-demonstrasyon b-bulduru yöntemi buradan sonrası lider yay. Soruları 9-aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yönteminin üstün yönlerinden biri değildir? a-öğrencinin sosyalleşmesine imkan verir b-eleştirel düşünmeyi engeller 10-I-insanı varlık ve yaradılış hakkında düşünmeye sevk etmede, II-hayat, ölüm ve ölümden sonrası hakkında düşünmeye teşvik etmede, III-insanların yapıp ettikleri hakkında öz değerlendirme yapmalarını sağlamada, Yukarıda verilenlerden hangilerinde temel dini metinler incelendiğinde soru cevap yöntemine rastlanır? a-II ve III b-I-II-III 11-aşağıdakilerden hangisi soru cevap yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar arasında yer almaz? a-sorular mümkün oldukça kapalı uçlu olmalıdır b-sorular genellikle tüm sınıfa sorulmalıdır 12-aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayan etkili iletişim kurma becerilerini geliştiren bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı veren, sorunları daha iyi anlama, tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetlerini geliştiren böylecede belli bir soruna tek başına getirebilecekleri çözümlerden çok daha farklı çözümler getirebileceklerini fark etmelerine yardımcı olan öğretim yöntemidir? a-örnek olay incelemesi b-grup çalışması 13-aşağıdakilerden hangisi gerçek hayattan problemlerin ele alınarak öğrencilerin karar verme ve çözüm üretme kabiliyetlerinin geliştirilmesinin hedeflendiği öğretim yöntemidir? a-gözlem gezisi yöntemi b-problem çözme yöntemi 14-bilgi kazandırmak ilgi uyandırmak göze ve kulağa aynı anda hitap etmek suretiyle işin nasıl yapıldığını göstermek için başvurulan bir öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? a-gezi yöntemi b-gösterip yaptırma yöntemi 15-aşağıdakilerden hangisi gösterip yaptırma yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili yanlış bir ifadedir? a-gösteri için önceden hazırlık yapılmalıdır b-gösteri uzun ve karmaşık ise uygun aralıklarla bölümlenmemelidir kolay gelsin arkadaşlarım (: şimdi evden çıkmam gerekiyo sorularımı gelince cevaplarım inşallah |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü 1-bir dersin özel veya genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere,önceden hazılanan plan çerçevesinde belli olayların,nesnelerin ve durumların,gerçek mahallinde izlenmesi ,.......... ve incelenmesine yönelik öğretim amaçlı faaliyetlerdir. yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir? a-Gösterip yaptırma yöntemi b-Gözlem gezisi yöntemi c-Örnek olay incelemesi yöntemi 2-bir olayı yada bir sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak , söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma ,neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı bir öğretim yöntemidir. yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir? a-Gösterip yaptırma yöntemi b-Gözlem gezisi yöntemi c-Örnek olay incelemesi yöntemi |
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü cevapları nerde |
SAAT: 20:17 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.