Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik (https://www.forum.medineweb.net/559-din-egit-ve-din-hiz-rehberlik)
-   -   Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü (https://www.forum.medineweb.net/din-egit-ve-din-hiz-rehberlik/26153-din-egitimi-ve-din-hizmetlerinde-rehberlik-soru-cevap-bolumu.html)

EyMeN&TaLhA 27 Mart 2014 12:16

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

azranur Üyemizden Alıntı (Mesaj 324575)
Fatma hocam 4
sorunun cevabı A ahzab sur 21.ayet olacak.diğerleri doğrualkış000msl*ArO*
yukardaki yazılarda Bi alınganlıkmı gördüm sanki,aşk olsun hocam açık öğretim e soru hazırlasanız itiraz ederdim ama burda istediğiniz kadar hazırlayabilirsiniz,sorularınız güzel ArO*
sadece bu dersten çok sıkıldım bitsin artık7638jk4

yok canım ne alınganlığı.gerçekten diyorum ben eğer sorular uzunsa az hazırlarım.sonuçta cevaplayan sizsiniz.

anladım canım inşallah bi mani çıkmazsa yarın biter rehberlik 6.derse başlarız=)))

EyMeN&TaLhA 27 Mart 2014 14:20

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
4.ÜNİTE


(70-71-72-73-74-75.SAYFALAR)

1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar?

a)duyuşsal
b)psiko-motor



2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma
b)soru-cevap



3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi
b)anlatım,soru-cevap,tartışma



4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır.

I-anlayış düzeyleri
II-motivasyonları
II-kavrama kapasiteleri

Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir?

a)yalnız I
b)I-II ve III


5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)sözel etkileşime dayalı yöntemler
b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem



6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi
b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi



7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir?

a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme
b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi



8)öğretmenin yöntem seçiminde;

I-öğretmenin kişilik özellikleri
II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile
III-sosyo-ekonomik çevre

Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?

a)yalnız II
b)I-II ve III



9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)problem çözme



10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır?

a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme
b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma



11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)gözlem gezisi



12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir?

a)soru-cevap yöntemi
b)anlatım yöntemi



13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir?

a)öğrenciyi pasifleştirmesi
b)öğretmenin yeterince aktif olmaması



14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir.

İfadesi;

a)doğrudur
b)yanlıştır



15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında;

I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması,
II-görünümü,giyim kuşamı,
III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri,

Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır?

a)I ve III
b)hepsi



16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir?

a)15-20 dakika
b)35-40 dakika




17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir?

a)etkileşimli anlatım yöntemi
b)karşılıklı anlatım metodu



18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir?

a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi
b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi



19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır?

a)istecevap
b)isticvap



20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Öğrencinin özellikleri
b)Velilerin özellikleri




21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen
etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle
şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve
toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu
farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal,
ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.”

Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle
doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru)



a)Bireysellik
b)Bütünlük



22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması

b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi





23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru)

a)İsticvab yöntemi
b)Takrir yöntemi




24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)

a)Anlatım yöntemi
b)Soru-cevap yöntemi





kolay gelsin arkadaşlar=)))

NİSAREYYAN 27 Mart 2014 14:35

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
ÜNİTE 4
(SAYFA 65,66,67,68,69,)

1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa

2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde


3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık

4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka


5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka


6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli


7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal

8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır

9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir


10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar

11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri

12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul

13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II

14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir

15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir

16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve III

Tuba_ 27 Mart 2014 19:42

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
4. ünite 77-78-79-80. Sayfalar
1-öğrencinin özgüvenini desteklemek ve bireysel olarak o derse karşı ilgisinin artması nasıl sağlanır?
a-cevabını koly şekilde verebileceğini düşündüğümüz sorular sormak
b-cevapları önceden vermek

2-en az 3-6 veya daha fazla öğrencinin bir araya gelerek bir konuyu incelemesi, bir sorun üzerinde konuşması ve çözüm üretmesi Hangi çalışma kapsamına girer?
a-etkileşimli anlatım yöntemi
b-grup çalışması

3-grup liderinin görevi nedir?
a-çalışmaları yönetir tartışmaların seyrini kontrol eder
b-grubu uzaktan seyreder

4-hangisi grup çalışmalarının faydaları arasında değildir?
a-iletişim kurma becerileri gelişir
b-sorunları daha iyi anlama ve tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetleri gelişir
c-haklılıklarını kanıtlamayı öğrenirler
d-bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı verir

5-öğretmenin, öğrencilerinin kendilerini ifade edebilme güçlerini keşfetme imkanı bulduğu çalışma hangisidir?
a-grup çalışması
b-sunum çalışması

6-‘’iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve jüri önünde savunmalarıdır’’ bu tanım hangi yönteme aittir?
a-küçük grup tartışması
b-münazara

7-hangisi problem çözme yönteminde izlenen süreçlerden değildir?
a-problemi fark etme
b-tanımlama
c-hipotez geliştirme
d-veri toplama
e-sonuca ulaşma
f-sonuçları değerlendirme
g-tutum ve davranışlar

8-gösterip yaptırma yönteminin diğer adı nedir?
a-demonstrasyon
b-bulduru yöntemi

buradan sonrası lider yay. Soruları

9-aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yönteminin üstün yönlerinden biri değildir?
a-öğrencinin sosyalleşmesine imkan verir
b-eleştirel düşünmeyi engeller

10-I-insanı varlık ve yaradılış hakkında düşünmeye sevk etmede,
II-hayat, ölüm ve ölümden sonrası hakkında düşünmeye teşvik etmede,
III-insanların yapıp ettikleri hakkında öz değerlendirme yapmalarını sağlamada,
Yukarıda verilenlerden hangilerinde temel dini metinler incelendiğinde soru cevap yöntemine rastlanır?
a-II ve III
b-I-II-III

11-aşağıdakilerden hangisi soru cevap yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar arasında yer almaz?
a-sorular mümkün oldukça kapalı uçlu olmalıdır
b-sorular genellikle tüm sınıfa sorulmalıdır

12-aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayan etkili iletişim kurma becerilerini geliştiren bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı veren, sorunları daha iyi anlama, tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetlerini geliştiren böylecede belli bir soruna tek başına getirebilecekleri çözümlerden çok daha farklı çözümler getirebileceklerini fark etmelerine yardımcı olan öğretim yöntemidir?
a-örnek olay incelemesi
b-grup çalışması

13-aşağıdakilerden hangisi gerçek hayattan problemlerin ele alınarak öğrencilerin karar verme ve çözüm üretme kabiliyetlerinin geliştirilmesinin hedeflendiği öğretim yöntemidir?
a-gözlem gezisi yöntemi
b-problem çözme yöntemi

14-bilgi kazandırmak ilgi uyandırmak göze ve kulağa aynı anda hitap etmek suretiyle işin nasıl yapıldığını göstermek için başvurulan bir öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
a-gezi yöntemi
b-gösterip yaptırma yöntemi

15-aşağıdakilerden hangisi gösterip yaptırma yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili yanlış bir ifadedir?
a-gösteri için önceden hazırlık yapılmalıdır
b-gösteri uzun ve karmaşık ise uygun aralıklarla bölümlenmemelidir


kolay gelsin arkadaşlarım (:

şimdi evden çıkmam gerekiyo sorularımı gelince cevaplarım inşallah

Tuba_ 27 Mart 2014 22:45

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

fathaeytal Üyemizden Alıntı (Mesaj 324588)
1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar?

a)duyuşsal
b)psiko-motor

b

2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma
b)soru-cevap

a

3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi
b)anlatım,soru-cevap,tartışma

b

4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır.

I-anlayış düzeyleri
II-motivasyonları
II-kavrama kapasiteleri

Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir?

a)yalnız I
b)I-II ve III

b
5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)sözel etkileşime dayalı yöntemler
b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem


b
6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi
b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi

a

7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir?

a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme
b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi

b

8)öğretmenin yöntem seçiminde;

I-öğretmenin kişilik özellikleri
II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile
III-sosyo-ekonomik çevre

Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?

a)yalnız II
b)I-II ve III

b

9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)problem çözme

a

10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır?

a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme
b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma


b
11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)gözlem gezisi


a
12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir?

a)soru-cevap yöntemi
b)anlatım yöntemi
b


13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir?

a)öğrenciyi pasifleştirmesi
b)öğretmenin yeterince aktif olmaması

a

14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir.

İfadesi;

a)doğrudur
b)yanlıştır

a

15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında;

I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması,
II-görünümü,giyim kuşamı,
III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri,

Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır?

a)I ve III
b)hepsi

b

16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir?

a)15-20 dakika
b)35-40 dakika

a


17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir?

a)etkileşimli anlatım yöntemi
b)karşılıklı anlatım metodu

a

18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir?

a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi
b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi


a
19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır?

a)istecevap
b)isticvap

b dir heralde a şıkkı biraz uydurulmuş gibi geldi :)

20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Öğrencinin özellikleri
b)Velilerin özellikleri

a

21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen
etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle
şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve
toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu
farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal,
ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.”

Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle
doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru)


a)Bireysellik
b)Bütünlük


a mı
22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması

b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi



b
23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru)

a)İsticvab yöntemi
b)Takrir yöntemi


b
24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)

a)Anlatım yöntemi
b)Soru-cevap yöntemi

a

allah razı olsun hocam

Tuba_ 27 Mart 2014 23:03

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

NİSAREYYAN Üyemizden Alıntı (Mesaj 324590)
ÜNİTE 4
(SAYFA 65,66,67,68,69,)

1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa
a
2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde
a

3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık
b
4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka

a
5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka
b

6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli

c
7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal
b
8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır
b
9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir
a

10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar
a
11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri
b
12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul
a
13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II
b
14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir
c
15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir
c
16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve III

b

NİSAREYYAN 27 Mart 2014 23:17

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

Tuba_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 324622)
1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa
a C. yasa
2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde
aevet000

3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık
bevet000
4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka

aevet000
5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka
bevet000

6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli

cevet000
7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal
bevet000
8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır
bevet000
9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir
aevet000

10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar
aevet000
11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri
bevet000
12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul
aevet000
13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II
bevet000
14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir
cevet000
15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir
cevet000
16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve IIIbevet000

alkış000:):)

azranur 28 Mart 2014 07:30

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
1-bir dersin özel veya genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere,önceden hazılanan plan çerçevesinde belli olayların,nesnelerin ve durumların,gerçek mahallinde izlenmesi ,.......... ve incelenmesine yönelik öğretim amaçlı faaliyetlerdir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi

2-bir olayı yada bir sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak , söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma ,neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı bir öğretim yöntemidir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi

Tuba_ 28 Mart 2014 17:35

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

azranur Üyemizden Alıntı (Mesaj 324629)
1-bir dersin özel veya genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere,önceden hazılanan plan çerçevesinde belli olayların,nesnelerin ve durumların,gerçek mahallinde izlenmesi ,.......... ve incelenmesine yönelik öğretim amaçlı faaliyetlerdir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi
c
2-bir olayı yada bir sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak , söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma ,neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı bir öğretim yöntemidir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi

c

azranur 28 Mart 2014 17:49

Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü
 
Alıntı:

Tuba_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 324733)
c

birincisi gözlem gezisi yöntemi olacak diğerievet000


SAAT: 12:33

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321