Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Diyanetten Duyurular/Haberler (https://www.forum.medineweb.net/504-diyanetten-duyurular-haberler)
-   -   Yeterlilik sınavı iptal kampanyası (https://www.forum.medineweb.net/diyanetten-duyurular-haberler/25117-yeterlilik-sinavi-iptal-kampanyasi.html)

Medineweb 20 Mart 2013 11:48

Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
YETERLİLİK SINAVI İPTAL KAMPANYASI

Arkadaşlar sizlerden gelen yoğun istek üzerine SINAV İPTAL kampanyasını başlatmış bulunuyoruz.

17.03.2013 tarihinde yapılan... yeterlilik sınavında alan dışı soruların sorulmasında türkiye genelinde mağdur olmamızdan dolayı Türkiye genelinde imza toplamaya başlamış durumdayız.
Paylaşmış olduğumuz dilekçe örneğinin altına imza toplamanızı rica ediyoruz.

YETERLİLİK TV

İTİRAZ SÜRESİ 10 GÜN Kalan Gün sayısı : 8

Örnek Dilekçeyi Aşağıdaki link'e tılayarak veya fax'a gönderebilirsiniz...

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

FAX(0312) 422 26 67.


seyamu

tembel reis 20 Mart 2013 11:51

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
Sınava girmedim ama siz kıymetli arkadaşlar için haa bende bir dilekçe yolayacağum :):)

Medineweb 20 Mart 2013 11:51

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
ben yolladım..saolun temel reis kardeşim :):)

Esma_Nur 20 Mart 2013 12:11

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
Gördüğüm kdr ile sınava giren adayların arasında Ezher mezunu ve hafız olan adaylar bile barajı geçememiş...Konuya duyarsız kalmayalım.Diyanet işleri'nin en yakın zmnda adaylara yönelik bir açıklama yapması gerekmektedir...Sınava katılan arkadaşlarımıza destek adına bende katılıyorum kampanyaya inş.

Medineweb 20 Mart 2013 12:13

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
Alıntı:

Esma_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 245986)
Gördüğüm kdr ile sınava giren adayların arasında Ezher mezunu ve hafız olan adaylar bile barajı geçememiş...Konuya duyarsız kalmayalım.Diyanet işleri'nin en yakın zmnda adaylara yönelik bir açıklama yapması gerekmektedir...Sınava katılan arkadaşlarımıza destek adına bende katılıyorum kampanyaya inş.


Allah razı olsun abla..diğer herkesdende rica ediyoruz lütfen katkıda bulunun

Nesli_Nur 20 Mart 2013 12:14

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
alttan dersim olduğu için yeterlilik sınava giremedim ama arkadaşalrıma yapılan haksızlığada boyun eğecek değilim!! inşaAllah bende sonuna kadar destekliyorum evet000

suhtem 20 Mart 2013 12:36

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
Alıntı:

Esma_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 245986)
Gördüğüm kdr ile sınava giren adayların arasında Ezher mezunu ve hafız olan adaylar bile barajı geçememiş...Konuya duyarsız kalmayalım.Diyanet işleri'nin en yakın zmnda adaylara yönelik bir açıklama yapması gerekmektedir...Sınava katılan arkadaşlarımıza destek adına bende katılıyorum kampanyaya inş.

Alıntı:

Nesli_Nur Üyemizden Alıntı (Mesaj 245989)
alttan dersim olduğu için yeterlilik sınava giremedim ama arkadaşalrıma yapılan haksızlığada boyun eğecek değilim!! inşaAllah bende sonuna kadar destekliyorum evet000

:):) Hay Rabbim razı olsunn Canlarr..ellernz cennet güllri dersin inşllahhhc*c*c*c*

makbergülü 20 Mart 2013 13:01

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
Arkadaşımız Sağolsın Hazırlamış Sizlerde Gereğini Yapın Hocalarım Bu Dilekçeyi İlgili Mercilere Gönderin...
Diyanet İşleri Başkanlığına
17.03.2013 tarihinde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından düzenlenen ve uygulaması Milli Eğitim Bakanlığına yaptırılan diyanet yeterlilik sınavı, uygulama, soru içerikleri ve adayların eşitlik bazında birçok sıkıntıyı beraberinde getirmiştir. Açıklanan sınav sorularında ve cevaplarında bu sıkıntıların boyutlarını rakamsal olarak ortaya koymuş olup binlerce adayda mağduriyet meydana getirmiştir. Sınav uygulaması ve soru içerikleri ile ilgili sıkıntı ve şikâyetlerimizi aşağıda maddeler halinde bilgilerinize sunar gereğinin yapılmasını saygılarımızla arz ederiz.
1- Alan dışı sorular soruldu
2- Şıklarda ihtilaflı cevaplar var
3- İki şıklı sorular var
Yukarıda maddeler halinde sıraladığımız sınav uygulaması ve içeriği ile ilgili sıkıntılar ben ve benim gibi bir çok adayda mağduriyetler meydana getirmiştir!..
İhtilaflı ve Alan Dışı sorular!..
1) 4. soru peygamberler tarihine giriyor. Biz pegamberler tarihinden sorumlu değiliz . Ve kur'an-ı kerimde Hz. Şuayib'in kızı övülmemektedir.
2) 5. soru peygamberler tarihine giriyor. Biz pegamberler tarihinden sorumlu değiliz .
3) 6. Vakıa suresi imam hatip lisesi müfredatının dışındadır.
4) 15. sorunun cevabında ''KARARIP SAKİNLEŞTİĞİ GECEYE AND OLSUN '' şeklinde verilmiş ama DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞININ KUR'AN-I KERİM MEALİ'inde ise KARANLIĞIN ÇÖKTÜĞÜ GECEYE AND OLSUN diye geçiyor. Bu meal hiçbir şıkta geçmiyor. soru yanlış
5) 16. soru müfredat dışı. Biz me'aric suresinden imam-hatip lisesi müfredatında sorumlu değiliz. Ve mealden sorumlu değiliz.
6) 18. soru alan dışı. Biz maide sure'sinin ezberinden sorumlu değiliz
7) 19. soru alan dışı. Biz peygamberler tarihinden sorumlu değiliz.
31. soruda çift cevap var. C şıkkında ''koyun, keçi ve devenin artığı olan sular'' ve D şıkkında '' Doğan, şahin, kartal ve çaylak gibi yırtıcı kuşların artıkları'' denilmiş. Her iki şıktada sular temiz ve temizleyicidir. cevap olarak ''C'' şıkkı verilmiş ama kullanılması caiz veya mekruh diye bir ayrım yapılmadığı için D şıkkıda doğru cevaptır...
9) 32. sorudaki cevap çok geniş konuy kapsıyor. buradaki asıl şık küçük taharet veya abdest bozan hususlar diye ayrı olarak söylemesi gerekirdi. Taharet dediği için cevap o olamaz. Çünkü taharet ikiye ayrılır. Küçük taharet sadece abdesti bozar ama büyük taharet abdesti bozduğu gibi gusul de gerektirir. o yüzden mest üzerine mesh biter. bu soru çok geniş alınmış. meshin süresini başlatan herşey taharettir ama her taharet meshin süresini başlatmaz aksine mehsi bitirir...
10) 68. soruda birbirine yakın iki şık var. peygamber efendimiz savaş hazırlığında olmasaydı ve bunu ilan etmeseydi bu savaş gerçekleşmezdi. Aynı zamanda Savaşın asıl sebebi yani yapılması sabırsızlıkla beklenen Mekke'nin fethi'inin gerçekleşmesine sebep olan asıl sebep anlaşmayı bozmalarıdır. bu durumda savaşın asıl sebebini sormadığı için B ve D seçeneği doğrudur.
11) 69. soruda ihtilaf var. Kur'nı kerim nazil olurken Tevrat'ın hükümleri kaldırılmadımı ? peki o zaman nasıl Tevrat'ın hükümlerine göre karar alınıyor ?
12) 74. sorunun A şıkkında geçen Liva (Bayrak) Peygamber efendimizin atalarından itibaren sahabilere kadar devam etmiştir. ''A'' ve ''C'' seçeneklerinin ikiside doğru.
13. 79. soruda iki tane cevap var. HZ. Muhammed(sav) Zeyd B. Sabit'ten İbranice öğrenmesini istemiş. Bazı rivayetlere göre de süranice öğrenmesini istediği söyleniyor. İbranice öğrendiği kesin olmakla beraber süryanice öğrendiği zayıf rivayet üzerine sabittir.
ADI :
SOYADI :
TC NO :
ADRES :
TEL :
İMZA

makbergülü 20 Mart 2013 13:03

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
sınava girmemiş olmamız buna razı geleceğimiz anlamına gelmez.yukarıda dilekçe örnekleri mevcut.haksızlığa boyun eğen dilsiz şeytanmış.elimizden geldiğince bu konuda da sesimizi yükseltmek zorundayız.malum burası türkiye haklar verilmiyor zorlada olsa alınıyor....

Medineweb 20 Mart 2013 20:00

Cevap: Yeterlilik sınavı iptal kampanyası
 
İsimlerinin açıklanmasını istemeyen kişiler Diyanet İşleri Başkanlığıa Dilekçelerini Teslim Ettiler.
TC Diyanet İşleri Başkanlığı’na

Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hazırlanıp (17.03.2013) tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı YEĞİTEK Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen “Diyanet İşleri Başkanlığı Yeterlik Sınavı” öncelikle sorumlu olunan bilim dallarına ait alt disiplinlerde önceden haber verilmeksizin sorulan soru içeriklerini barındırmaktadır. Bunun yanında sınava girmesi uygun görülen adayların mezuniyet dereceleri dikkate alınmaksızın farklı mezuniyet derecesine sahip adaylara aynı nitelikte sorular sorulması milli eğitimimize ve eğitimde ölçme değerlendirmenin niteliğindeki eşitlik ilkesine aykırılık içermesiyle başlı başına itirazı gerektirmektedir.

Ayrıca sınav sorularında ucu açık ve müphem ifadelerin olması, cevaplardaki ihtimal çokluğu, ve sınav öncesinde Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından belirlenen sınav hazırlık kaynaklarında ve konularında mevcut olmayan sorular sorulması bu sınava itirazı gerektiren diğer bir nedendir. Ayrıyeten Sınav sorularında mevcut olan ve aşağıda maddeler halinde sunulan hatalar sınavın iptalini veya mağduriyetin giderilmesini gerektiren bir durumdur.

2013 Diyanet Yeterlik Sınavının önceden haber verilmeden sınavda yer alan sınav konuları ve soruları, belirlenen bilim dallarının alt disiplinlerinden açıklama yapılmaksızın sorulan sorular, yine belirlenen bilim dalları ve alt disiplinlere ait konular haricinde sorulan sorulardan ve sınav müfredatındaki yelpaze genişliğinden ve yine içerisinde ihtimal, ucu açıklık ve müphemlikten kaynaklanan hatalar barındırması gibi nedenlerden ve sınav amacının hedeflediği kişi profiline uygun olduğu düşünülen pek çok din görevlisinin dahi çözümleyemeyeceği derecede zorluk derecesinden dolayı sınava giren adaylardan pek çoğunun mağduriyetine binaen bu mağduriyetin imkanlar ölçüsünde giderilmesini ya da iptalini talep etmekteyiz.

Sınav uygulaması ve soru içerikleri ile ilgili sıkıntı ve şikâyetlerimizi aşağıda maddeler halinde bilgilerinize sunar gereğinin yapılmasını arz ederiz.

A- İtiraz Alanları Temel Başlıklar:

1- Alan dışı sorular.

2- Şıklarda ucu açık, kapalı veya ihtilaflı cevaplar.

3- İki doğru şıklı sorular var.

B- Sorularda Mevcut Hatalar:

1) 4. soru Kur’an-ı Kerim bilgisinden çok Peygamberler Tarihine (İslam Tarihi Bilim Dalı) giriyor. Sınavda İslam Tarihi alanından sorumluluk yoktur. Ayrıca ilgili ayette Hz. Şuayib'in kızı övülmemekte sadece nitelendirilmektedir.

“Nihayet kızlardan biri utana utana yürüyerek ona gelip, "Bizim için koyunlarımızı sulamanın ücretini vermek üzere babam seni çağırıyor" dedi. Mûsâ onun (Şuayb'ın) yanına gelip başından geçenleri ona anlatınca Şuayb, "Korkma o zalim kavimden kurtuldun" dedi. (Kasas 28/25﴿

2) Sınav 5. Soru Kur’an-ı Kerim içerikli olup ancak İslam Tarihi ve Peygamberler Tarihine girmektedir.

3) 6. Soru Vakıa suresi imam hatip lisesi müfredatının dışındadır. Bu tür bir soruya hem imam hatip ve hemde ilahiyat mezunlarının aynı anda muhattap olmaları hatadır. Ayrıca sınav da sorumlu olunan konular arasında “Kur’an-ı Kerim” şeklinde yer alan ifadenin yelpazesi çok geniş olup Tefsir, meal, tecvid, kıraat, talim vb ihtisas alanları ve disiplinleri bünyesinde barındırmaktadır. Bu soru gibi pek çok soru bu ifadeye binaen sorulmuştur. Ancak adaylara önceden bu denli ayrıntı sorulacağı ve Kur’an Bilimlerinden alt disiplinlere inileceği haber verilmemiştir. Kaynaklar arasında ker alan Kur’an Yolu Tefsiri’nin sınav hazırlık süresi içerisinde çalışılıp bitirilmesi imkansızdır.

4) 7, 8, 18. soru da ayet in devamı istenmiştir. Bu ezber gerektiren bir hususdur. Hafız olmayan adaylar bunu çözemez. Ayrıca Sınav Kaynak Eserleri arasında “Kur’an-ı Kerim”in bizzat metni yoktur. Metin sorusu sorması için belli bir sure veya bölümü kısıtlaması gerekeirdi.

5) 9. soru da ayetin Kur’an’daki yeri verilmemiştir. Ayetin yeri Yusuf Suresi’dir. Cevap da Hz. Yusuf’dur. Muhtemelen cevap ile sure adı örtüştüğü için bu yola gidilmiştir. Ancak Diğer sorularda sure adı verilmiştir (12. Soruda bu kayıt verilmiştir.) Bu sorular arasında düzen noktasında çelişki olduğunu gösterir. Ayrıca ayetteki ifade soru olamayacak kadar müphemdir.

6) 15, 16, 17, 19, 20, 24 ve 25. sorular mealdir. Meal ilmi Kur’an İlimleri arasında özel ihtisas isteyen bir disiplindir. Bu tür bir soruya cevap verilebilinmesi için adaylara önceden bunun sorulacağı bildirilmelidir. Ayrıca 15. sorunun cevabında ''kararıp sakinleştiğinde geceye and olsun'' şeklinde verilmiş ama diyanet işleri başkanlığının Kur'an-ı kerim meali'inde “karanlığı çöktüğü vakit geceye and olsun” şeklinde geçmektedir. Bu sorunun iptalini gerektiren büyük bir çelişkidir.

7) 29. Soru İhl ve İlahiyat formasyonunun oldukça dışında ölçme ye yönelik olmayan gayet zor ve uç bir sorudur. Bu soru sorumlu olunan kaynaklarada tespit edilememiştir. Sorunun bu değerlendirilmesi gerekir.

8) 31. soruda çift cevap var. C şıkkında ''koyun, keçi ve devenin artığı olan sular'' ve D şıkkında '' Doğan, şahin, kartal ve çaylak gibi yırtıcı kuşların artıkları'' denilmiş. Her iki şıktada sular temiz ve temizleyicidir. cevap olarak ''C'' şıkkı verilmiş ama kullanılması caiz veya mekruh diye bir ayrım yapılmadığı için D şıkkıda doğru cevaptır...

9) 32. sorudaki cevap çok geniş konuyu kapsıyor. Buradaki asıl şık küçük taharet veya abdest bozan hususlar diye ayrı olarak söylemesi gerekirdi. Taharet dediği için cevap o olamaz. Çünkü taharet ikiye ayrılır. Küçük taharet sadece abdesti bozar ama büyük taharet abdesti bozduğu gibi gusul de gerektirir. O yüzden mest üzerine mesh biter. Bu soru çok geniş alınmış. Meshin süresini başlatan her şey taharettir ama her taharet meshin süresini başlatmaz aksine mehsi bitirir.

10) 33. Soruda büyük hata mevcut. Diyanet İslam İlmihali sayfa 339 da şu ibare geçmekte: “Kazâya kalmış namazları kazâ ile meşgul olmak, nâfile namaz kılmaktan önemli ve önceliklidir. Hanefî mezhebinde tasvip edilen görüşe göre, vakit namazlarıyla birlikte kılınan düzenli nâfileler (revâtib sünnetler) bunun dışındadır.” Buna göre 33. Soruda Hanefilere göre hangisi doğru bir hükümdür sorusunun cevabı olan “Kaza ile meşgul olmak nafile kılmaktan evladır” ifadesi kesinlikle tam doğru olamaz.

11) Dib. İlmihalde şu ifade yer alıyor: “Hiçbir namazın kılınamayacağı üç mekruh vakit şunlardır:1. Güneşin doğmasından yükselmesine kadar olan zaman (şürûk zamanı ki bu yaklaşık 40-45 dakika civarındadır). 2. Güneşin tam tepe noktasında olduğu zaman (vakt-i istivâ). 3. Güneşin batma zamanı (gurûb). Gurup vakti, güneşin sararıp veya kızarıp artık gözleri kırpıştırmadan rahatlıkla bakılacak hale geldiği vakittir. Bu vakitte sadece, o günün

ikindi namazının farzı kılınabilir.” Öyleyse 37. Soru Hangi vakitte kaza namazı kılınamaz sorusunun cevabı olan Güneşin batma zamanı cevabı bu vakitte ikindi namazı farzı kaza edilebileceği için yanlıştır.

12) 42. Soruda oruç tutmayan kişiye ne gerekir cevabı ucu açık bir cevaptır. Soruda orucun ne sebeple tutulmadığı verilmeden cevap istenemez. Doğru cevap hem B ve hem de C şıkkıdır. Çünkü kişi eğer orucu bilerek tutmadıysa kaza ve keffaret gerekir ama özür durumundna dolayı tutmadıysa sadece güne gün kaza gerekir. Soru da bilgi mantık hatası alenen görünmektedir.

13) 46. Soruda geçen “evli kızına” zekat verilemez cevabı yanlıştır. Çünkü evli kızına damadı eliyle zekat verebilir. Yani kişi damadına zekat verebilir ona bakmakla yükümlü değildir. Bakmakla yükümlü olunan kimselere zekat verilmez soru hatalıdır.

14) 56. Soruda kurbanla ilgili olarak altı ayını tamamlamış ve bir yaşındaki kadar gösterişli keçi’nin kurban edilemeyeceği görüşü yanlıştır. Bunun kaynağı neresidir. Soruda görüş hatası var.

15) 68. soruda birbirine yakın iki şık var. Peygamber efendimiz savaş hazırlığında olmasaydı ve bunu ilan etmeseydi bu savaş gerçekleşmezdi. Aynı zamanda Savaşın asıl sebebi yani yapılması sabırsızlıkla beklenen Mekke'nin fethi'inin gerçekleşmesine sebep olan asıl sebep anlaşmayı bozmalarıdır. Bu durumda savaşın asıl sebebini sormadığı için B ve D seçeneği doğrudur.

16) Diyanet İlmihalinde Namazı bozan durumlar arasında sadece yönü kıbleden çevirmek ibaresi geçiyor. Kaç derecelik açıyla sapmak namazı bozar (35. soru) sorusu oldukça zor, müfredat dışı ve ihtimalli- ucu açık olup ölçme niteliği asla olmayan bir sorudur.

17) 69. soruda ihtilaf var. Kur'anı kerim nazil olurken Tevrat'ın hükümleri kaldırılmadı mı? Peki o zaman nasıl Tevrat'ın hükümlerine göre karar alınıyor ?

18) 74. sorunun A şıkkında geçen Liva (Bayrak) Peygamber efendimizin atalarından itibaren sahabilere kadar devam etmiştir. ''A'' ve ''C'' seçeneklerinin ikisi de doğru.

19) 77. soruda iki tane cevap var. HZ. Muhammed (sav) Zeyd B. Sabit'ten İbranice öğrenmesini istemiş. Bazı rivayetlere göre de Süryanice öğrenmesini istediği söyleniyor.

İbranice öğrendiği kesin olmakla beraber Süryanice öğrendiği zayıf rivayet üzerine sabittir. (Kaynak Ahmed ibn Hanbel, Müsned, c. 5, s. 182; Taberi, Tarih, c. 3, s. 42)

20) 78. Soru “isar” kavramının anlamını tam olarak taşımamaktadır. Ayrıca bu kavram sınav müfredatında nerede geçtiği için sorulmuştur?

21) 79 soru da ülfet kelimesinin karşılığı olarak verilen “insanlarla ünsiyet etmek” cevabı soruda verilen kapalı bir ifadeyi yine kapalı bir cevapla çözümlemeyi istemektedir. Böyle bir soru veya cevap mantığı ölçme ve değerlendirmenin ilkeleri ile bağdaşmayan bir mantıktır. Bu soru iptal edilmelidir.


SAAT: 23:58

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306