Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Erzurum Atatürk İlitam (https://www.forum.medineweb.net/797-erzurum-ataturk-ilitam)
-   -   Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları (https://www.forum.medineweb.net/erzurum-ataturk-ilitam/31709-atauzem-islam-ahlak-felsefesi-8-9-10-11unite-degerlendirme-sorulari.html)

EyMeN&TaLhA 06Haziran 2015 15:32

Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları
 
8.ünite


DEĞERLENDiRME SORULARI


1-Aşağıdakilerden hangisi bir ahlak felsefesi ekolü değildir?

a- Faydacı Ahlak
b- İdealizm
c- Ödev Ahlakı
d- İmmoralizm
e- Mutlulukçu Ahlak

2- Mutlulukçu Ahlak esas alındığında aşağıdaki şıklardan hangisi yanlış olur?

a- Bu anlayışta ahlaki eylemin sonucu insanı mutluluğa ulaştırmalıdır.
b- İlkçağ etik anlayışları genelde mutlulukçu ahlak anlayışlarıdır.
c- Bu anlayışa göre insan hiçbir otoriteye boyun eğmemelidir.
d- Tek Tanrı’lı dinler de mutlulukçu ahlak anlayışları içerisinde değerlendirilebilirler.
e- Bu anlayışı İlkçağ düşünürlerinden Demokritos’la başlatabiliriz.

3- Aşağıdakilerden hangisi “mutlulukçu ahlak” terimini ifade eder?

a- Rasyonalizm
b- Ampirizm
c- İdealizm
d- Ütilitarizm
e- Eudaimonisme

4- Aşağıdakilerden hangisi “mutlulukçu ahlak” anlayışını temsil edenler içinde yer almaz?

a- Kynikler
b- Kreneliler
c- Rasyonalistler
d- Sokratik Okullar
e- Sofistler

5- “İyi” ve “fazilet”i akla ve tabiata uygunluk olarak kabul eden okul aşağıdakilerden hangisidir?

a- Milet Okulu
b- Kireneliler
c- Efes Okulu
d- Stoalılar
e- Kynikler okulu


6- Faydacı ahlak anlayışının temel düşüncesi aşağıdaki şıklardan hangisinde ifade edilmiştir?

a- Ahlaki eylemde gaye bireyin sorumluluk kazanmasıdır.
b- Ahlaki eylemde gaye kişinin vazifesini yerine getirmesidir?
c- Ahlaki eylemde gaye dine uygun hareket etmektir.
d- Ahlaki eylemde gaye bireyi tamamen özgürleştirmedir.
e- Ahlaki eylemlerimizde gaye toplum yararına olan şeydir?

7- Aşağıdaki düşünürlerden hangileri faydacı ahlak ekolü düşünürleridir?

a- I. Kant-Epicuros
b- T. Hobbes-J. S. Mill.
c- Sokrates-Sartre.
d- Demokritos-Jaspers.
e- J. Locke-Descartes.

8- Faydacılığı ileri seviyede temsil eden anlayış aşağıdaki kavramlardan hangisi ile karşılanır?

a- Laisizm
b- Hümanizm
c- Ütilitarizm
d- Pozitivizm
e- Sosyalizm

9- Faydacı ahlak öğretisi için aşağıdaki ifadelerden hangisini söyleyebiliriz?

a- Sonuççu ya da teleolojik bir öğretidir.
b- Dini ya da teolojik bir öğretidir.
c- Akılcı ya da rasyonalist bir öğretidir.
d- Deneyci ya da ampirik bir öğretidir.
e- Doğaüstü ya da metafizik bir öğretidir.

10- Kant’ın ödev ahlakı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

a- O, ahlaki özne olan insanı otonom bir varlık olarak kabul etmektedir.
b- O, insanı insan yapan esas özelliğin akıl olduğunu söylemektedir.
c- Onun anlayışı İlkçağ ahlakları gibi mutlulukçu bir ahlak anlayışıdır.
d- O, ahlaki eylemleri özgürce işlenen eylemlerden sayar.
e- O, ahlakı ilgilendiren eylemi ödev duygusundan çıkan eyleme bağlar.


11- “Genel bir ahlak mümkün değildir” yaklaşımı hangi ahlak ekolünün görüşüdür?

a- Varoluşçu Ahlak
b- Ödev Ahlakı
c- Yarar Ahlakı
d- Sosyal Ahlak
e- Mutlulukçu Ahlak

12- Ahlaksızlık Ahlakı kavramını ilk defa kullanan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

a- I. Kant.
b- T. Hobbes.
c- David Hume.
d- Nietzsche.
e- John Locke.

13- Üstün insan ve aristokratlar için geliştirilen ahlak ekolü aşağıdakilerden hangisidir?

a- Pozitivizm
b- İdealizm
c- Pragmatizm
d- Ütilitarizm
e- İmmoralisme

14- “Sorumlu olduğumuz için özgür olmamız gerekir” düşüncesi aşağıdaki filozoflardan hangisine aittir?

a- Sartre
b- Kant
c- Hume
d- Locke
e- Mill

15- Aşağıdakilerden hangisi Kant’ın ahlak yasasını ifade eder?

a- Öyle hareket et ki herkes seni takip edebilsin.
b- Öyle hareket et ki kimse üzülmesin.
c- Öyle hareket et ki bu diğer insanlar için bir yasa olsun.
d- Öyle hareket et ki bu hareketin herkesin takdirini toplasın.
e- Öyle hareket et ki herkes seni saygıyla ansın.


CEVAPLAR

1-B 2-C 3-E 4-C 5-D 6-E 7-B 8-C 9-A 10-C 11-A 12-D 13-E 14-B 15-C



alıntıdır

EyMeN&TaLhA 06Haziran 2015 15:36

Cevap: Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları
 
9.ünite

DEĞERLENDiRME SORULARI


1-İslâm Ahlâkının temel kaynakları aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?

a- Kur‟an, Sünnet, İcma, Kıyas, Örf
b- Akıl, Duygular, Doğa, Bilim
c- Vazife, Adalet, Sorumluluk bilinci
d- Tecrübe, Duyum, Fayda, Mutluluk İsteği
e- Pozitif Bilimler, Tasavvuf, Felsefe

2- İslâm Ahlâkının amacı aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?

a- En yüksek faydayı sağlamak
b- Dünya ahret saadetini temin etmek
c- Güzel davranışlar kazandırmak
d- En yüksek hazlara ulaştırmak
e- Ruh ve beden sağlığını korumak

3- Aşağıdaki düşünürlerden hangilerinin ahlâki yaklaşımlarında Aristocu ve Yeni Eflatuncu etkiler daha ağırlıklı olarak yer almıştır?

a- Zekeriyya er-Râzî-Kindî
b- Devvânî-Hallac-ı Mansur
c- İbn Sînâ-Fârâbî
d- İhvan-ı Safa-Gazalî
e- İbn Miskeveyh-Beyazıd-ı Bestamî

4- “Ruh Sağlığı” ismiyle Türkçemize kazandırılan, “Tıbbu’r-Ruhanî” isimli ahlâk eseri hangi düşünüre aittir?

a- Gazzali
b- İbn Miskeveyh.
c- Devvânî
d- Zekeriyya er-Râzî
e- Kindî

5- Zekeriyya er-Râzî‟nin ahlâk anlayışı hangi esasa dayanmaktadır?

a- Dine
b- Hazlara
c- Doğaya
d- Duygulara
e- Akla
6- Aşağıdaki eserlerden hangisi İbn Miskeveyh‟in en önemli ahlâk çalışmasıdır?

a- Tezhibu‟l-Ahlâk ve Tathiru‟l-Arak
b- Tahsilu‟s-Saade
c- Ahlâk İlmi ve Esaslarına Giriş
d- Levamiu‟l-İşrâk.
e- Ahlâk-ı Nasırî

7- Ahlâki erdemlerin insan hayatına yerleşmesinde en önemli role dinin sahip olduğunu belirten düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

a- Sokrates
b- İbn Miskeveyh
c- İbn Bacce
d- Z. Râzî
e- Galen

8- “Ahlâkta esas olan dinin öğretilerini sadece şeklen yerine getirmek değildir, gaye en yüksek ahlâki ideal olan marifetullah’a ulaşmaktır” anlayışı hangi düşünüre aittir?

a- Fârâbî
b- İbn Sînâ
c- Gazzali
d- Devvânî
e- Râzî

9- Aşağıdaki eserlerden hangisi Gazzali‟ye ait değildir?

a- İhya‟u-Ulumi‟d-Dîn
b- Mişkatu‟l-Envâr
c- Keşfu‟l-Hafa
d- Miyaru‟l-İlm
e- İlcamu‟l-Avâm

10- Gazzali, kalp, nefis ve akıl terimlerini hangi kavramla aynı anlamda kullanmıştır?

a- Gönül
b- Fazilet
c- İrade
d- Ruh
e- İlim
11- “Ahlâk‟ı-Nasırî” hangi eseri tamamlamak gayesiyle kaleme alınmıştır?

a- Kindî- Felsefi Risaleler
b- Râzî-Tıbbu‟r-Ruhânî
c- Gazzali- İhya
d- Fârâbî-Tahsilu‟s-Saade
e- İbn Miskeveyh-Kitabu‟t-Tahare

12-Tûsî hangi ahlâk konularını eserinin kapsamına alarak bu alanda bir yenilik getirmiştir?

a- Ev yönetimi ve Siyaset
b- Nefis ve Nefsin Güçleri
c- Faziletler ve Reziletler
d- İnsan Eylemleri ve İrade
e- Hayır ve Şer

13-Tûsî nefisle ilgili görüşlerinde ve nefsin güçlerini bitkisel, hayvanî ve insanî olarak üçe ayırmada kimi izlemiştir?

a- Kindî
b- Râzî
c- Nazzam
d- İbn Sînâ
e- İbn Tufeyl

14-Aşağıdakilerden hangisi Tûsî‟nin, aileyi düzenleyen temel ilkelerinden biridir?

a- Evlilik sözleşmesinin imzalanması
b- Nikâhta mirasın nasıl paylaşılacağının karalaştırılması.
c- Aile reisinin görev ve sorumluluklarının belirlenmesi
d- Kurulan ailenin dengesinin korunması
e- Çocukların bakımını kimin üstleneceğinin belirlenmesi

15- Aşağıdakilerden hangisi Celeleddin Devvânî‟nin ahlâkla ilgili eseridir?

a- Levamiu‟l-İşrak fî Mekârimi‟l-Ahlâk
b- Resailu Ahlâk
c- Cavâhiru‟l-Kur‟an
d- Er-Riaye fî Hukukillah
e- Risale fî‟l-Hile li Defi‟l-Ahzân


Cevaplar


1-A 2-B 3-C 4-D 5-E 6-A 7-B 8-C 9-C 10-D 11-E 12-A 13-D 14-D 15-A


alıntıdır

EyMeN&TaLhA 06Haziran 2015 15:40

Cevap: Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları
 
10.ÜNİTE

DEĞERLENDiRME SORULARI



1-Bireyin kendi iç dünyasından doğan ahlaki davranışlar pratik ahlakın hangi alanıyla ilgilidir?

a- Ferdî Ahlak
b- Dinî Ahlak.
c- Sosyal Ahlak
d- Aile Ahlakı.
e- Meslek Ahlakı

2- Aşağıdaki ilişki çeşitlerinden hangisi ferdî ahlak alanı ile ilgilidir?

a- Kişinin iş dünyasıyla münasebetleri.
b- Kişinin yaratıcısı ile ilişkileri
c- Kişinin devlete karşı yürüttüğü eylemler
d- Kişinin toplumsal yükümlülükleri
e- Hiçbiri

3- Aşağıdakilerden hangisi kişinin ferdi ahlak bağlamında yapması gereken yükümlülüklerinden biridir?

a- İyi bir hayat için zenginleşmesi.
b- Hayattan zevk alması için değişik yerlere seyahat etmesi
c- Hayatın değerini bilip, Nefsini koruması
d- Evlenip neslin devamını sağlaması
e- Hiçbiri


4- Dinî ve beşerî yükümlülüklerin eksiksiz olarak yapılabilmesi için insan aşağıdakilerden hangisine dikkat etmelidir?
a- Mal- mülk sahibi olmaya.
b- Makam -mevki sahibi olmaya
c- Çoluk-çocuk sahibi olmaya
d- Ruh - beden sağlığına sahip olmaya
e- Hiçbiri

5- “Ahlakın selameti bedenin……………bağlıdır” cümledeki boşluk için en uygun terim hangisidir?

a- güzelliğine
b- elverişliliğine
c- kıyafetine
d- şekline
e- sağlığına

6- Nefsin korunmasında aşağıdakilerden hangisinin etkisi diğerlerine göre en azdır?

a. Temizlik
b. Sağlık
c. Faydalı davranışlara yönelmek
d. Zararlı davranışlardan sakınmak
e. Dolgun ücretli bir işte çalışmak

7- İnsanı iyiliğe yöneltmek, kötülüklerden sakındırmak için en etkili yol hangisidir?

a- Eğitmek
b- Evlendirmek
c- İş sahibi yapmak
d- Cezalandırmak
e- Ödüllendirmek

8- Ahlaki eğitim için hangi yaş grubu esas alınmalıdır?

a- 0-5
b- 2-7
c- 3-15
d- 6-60
e- Hiçbiri

9- Ahlakçılar yeni doğan bir çocuğu niçin “beyaz bir sahifeye” benzetmişlerdir?

a- Küçük olduğu için
b- Sevimli olduğu için
c- Ahlaki eğitime elverişliliği için
d- Hiçbir şey bilmediği için
e- Hiçbir yeteneği gelişmediği için

10- Aşağıdakilerden hangisi bir fertte olması gereken ahlaki erdemlerden biri değildir?

a- Ahde vefa
b- Sözünde Durma
c- Emanete riayet
d- Aile sırlarını paylaşma
e- Adaletsizlik ve saygısızlıktan kaçınma

11- Aşağıdakilerden hangisi kişinin Rabbine karşı yükümlülüklerinden biri değildir?

a- Allah’a ve Resulüne itaat
b- Allah’ iman
c- Ana-babaya sevgi ve şefkat
d- Nimetlere şükür
e- Tevekkül ve kazaya rıza

12- Aşağıdakilerden hangisi aile kurumunun gerekli oluşuyla ilgili değildir?

a- Kadın ve çocukların haklarının korunması
b- Akrabaların çoğalıp bir güç elde edilmesi
c- İnsanın doğal ihtiyaçlarının meşru bir zeminde karşılanması
d- Sosyal değerlerin yaşatılıp, kuşaktan kuşağa aktarılması
e- Şahsiyet, kimlik, kültürel yapının ancak aile ocağında elde edilmesi

13- Aşağıdakilerden hangisi evlilikle gerçekleşmesi beklenen en önemli amaçtır?

a- Nefsi ve şehevi arzuları tatmin etmek
b- Servet elde etmek
c- Ev işlerini görecek bir yardımcı edinmek
d- Neslin devamını sağlamak
e- Güçlü bir koruyucu bulmak
14- Ahlakçıların bir evlilikte önemsedikleri en önemli unsur hangisidir?

a- Servet ve Zenginlik
b- Bedeni güzellik
c- Denklik
d- Meslek
e- Şehirlilik

15- Aşağıdakilerden hangisi anne ve babanın çocuklarına karşı olan yükümlülüklerinden biri değildir?

a- Onlara iyi bir eğitim imkanı vermek
b- Onların yiyecek, giyecek ve barınmalarını sağlamak
c- Onlara sevgi ve şefkat ile yaklaşmak
d- İhtiyaç hissettikleri her anda yanlarında olabilmek
e- Onlara teknolojik araçlarının tümünü sağlamak



Cevaplar:

1-A 2-B 3-C 4-D 5-E 6-E 7-A 8-E 9-C 10-D 11-C 12-B 13-D 14-C 15E


alıntıdır

EyMeN&TaLhA 06Haziran 2015 15:45

Cevap: Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları
 
11.ünite

DEĞERLENDİRME SORULARI



1- İnsanın ahlakı ne zaman kötü olduğu kabul edilir?

a- Kötü nitelikler kuvve durumundayken
b- Kötü nitelikler eylem durumuna geçince
c- Kötü nitelikler alışkanlık haline gelince
d- Kötü nitelikler insanlara zarar vermeye başlayınca
e- Kötü nitelikler mutluluğu engellemeye başlayınca

2- İslam ahlakı insanın hevâsına egemen olmasıyla neyi amaçlamaktadır?

a- İnsanı topluma yararlı olmasını amaçlar
b- İnsanı iyi niteliklerle donatmayı amaçlar
c- Kötü niteliklerden kurtarmayı amaçlar
d- Gerçek mutluluğa ulaştırmayı amaçlar
e- Sosyal huzuru sağlamayı amaçlar

3- Aşağıdakilerden hangisi “Dünya hırsı, aslında ahlâkî bir problem olarak her türlü mahrumiyetin, sefaletin, mutsuzluğun nedeni olur.” İfadesinin gerekçelerinden değildir?

a- Bu tür duygunun esiri olan kişi zengin olsa da cimridir.
b- Yaşamaya her şeyden daha çok bağlanmıştır.
c- Böyle bir kimse adetâ, “Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için çalışır”.
d- Dünya hırsıyla dolu olan herkes isteklerinin tamamına ulaşamadan ölür.
e- Böyle bir kimse sürekli çalışır.

4- Bir şeyi elde etmek için kişinin olanca gücüyle çabalaması, bir gayeye varmak için her vasıtayı meşru ve mubah görüp hedefe ulaşmak için hiçbir şekilde yasaklığına bakmadan, hak hukuk gözetmeyip o gayeye ulaşma tutkusuna kapılmak kanaatkâr olmamak. İfadesini aşağıdaki kelimelerden hangisi karşılar?

a- Hırs
b- Öfke
c- Cimrilik
d- Zillet
e- Şehvet

5- İnsanların mutluluğa ulaşmalarını engelleyen unsurlardan biri de, “servet, para ve mal tutkusuyla, karşılıksız harcama ve iyilik yapmaktan kaçınma temayülü, sahip olunan malları tutmak ……………anlamına gelir. Cümlesindeki boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

a- Hırs
b- Zulüm
c- Tutumlu olmak
d- İsraf
e- Cimrilik


6- İslam ahlâk mütefekkirleri cimriliği ikiye ayırmışlardır. Aşağıdakilerden hangisi bu ayırımı ifade der?

a- Akıldan ve hevâdan kaynaklanan cimrilik
b- Akıldan ve bilgisizlikten kaynaklanan cimrilik
c- Hevâdan ve korkudan kaynaklanan cimrilik
d- Hevâdan ve hırstan kaynaklanan cimrilik
e- Tamahkârlıktan ve hırstan kaynaklanan cimrilik

7- Aşağıdakilerden hangisi, tutumluluk ile cimriliğin arasındaki farklardan değildir?

a- Cimri sahip olduklarını hiçbir surette sarf etmeyi istemez.
b- Cimri başkalarının sahip olduğu varlıkların müsrifçe savurganca harcanmalarını ister.
c- Cimri olan kişiler çoluk çocuğunun nafakası için mallarını biriktirirler.
d- Cimriler sadece kendi hevâî isteklerini tatmin etmek için mal biriktirirler.
e- Cimriler cimriliklerinden haz duyarlar.


8- “Başkalarının sahip olduğu olanakları hazmedemeyip onları kıskanma ve kıskanılan kişinin elindeki olanakların gitmesini ve kaybolmasını isteme duygusu”nu ifade eden ahlak terimi aşağıdakilerden hangisidir?

a- Hırs
b- Cimrilik
c- Haset
d- Zülüm
e- Nazar


9- Aşağıdakilerden hangisi “Haset eden kişi hiçbir zaman, gerçek anlamda, mutlu olamayacaktır.” hükmünün gerekçelerinden değildir?

a- Bu derece kıskançlığı tutku haline gelen insan, karşı tarafa o denli zulüm yapmak ister ve zalim olur.
b- Bu derece kıskançlığı tutku haline gelen insanın, dilediği her şeyi gerçekleştirmeye gücü yetmez.
c- Bu derece kıskançlığı tutku haline gelen insandan kendisi ve toplumun mutluluğu için, güzel ve ahlâkî bir eylem beklenemez.
d- Bu derece kıskançlığı tutku haline gelen insanın ruhi ve biyolojik sağlığı bozulur.
e- Bu derece kıskançlığı tutku haline gelen insanın iç dünyasında mutluluğun ön şartı olan dinginlik bulunmaz.


10- Aşağıdaki ahlak terimlerinden hangisi, “Bir kimsede hoşnutsuzluk sonucu uyanan şiddet ve hiddet duygusundan kaynaklanan ve fiziki tepkilerle dışa yansıyan, nefsin niteliğini karşılar?

a- Hırs
b- Zülüm
c- Öfke
d- Haset
e- Tamahkârlık


11- Aşağıdakilerden hangisi öfkeli insan için geçerli değildir?

a- Öfkeli insanın sağlıklı düşünüp hareket etmesi pek mümkün değildir.
b- Öfkelenenin zararı kendine de başkasına da dokunur.
c- İntikam duygusundan doğan öfke ateşi başkalarını yaktığı gibi öfkeleneni de yakar.
d- Öfkeli insan aklı ile hareket eder.
e- Öfkeli insanın intikam ateşi gelince, geleceği düşünemez.


12- İslam ahlakı “öfke” duygusunun tamamen yok edilmesini önermemiştir. Aşağıdakilerden hangisi bunun nedenlerinden değildir?

a- Öfke, gösterilmesinin mutlak olarak gerektiği yerde tepki verilmesi gerektiği için
b- Duyarlı olmak önerildiği için
c- Haksızlıklara tepki gösterilmesi gerektiği için
d- Çirkin eylemlerin önlemesi için
e- Öfke duygusunun tamamen yok edilmesinin mümkün olamayacağı için



13- Aşağıdakilerden hangisi İslam ahlakçılarına göre insanı yalana sevk eden etkenlerden değildir?

a- Kişinin fıtratında yalan niteliğinin olması
b- Kişinin zararına ve aleyhine olan durumlardan kendini koruma düşüncesi
c- Kişinin kendini başkalarına beğendirme arzusu
d- Çekemediği insanları küçük düşürmek amacıyla onlara iftira atma isteği
e- Herkesin kendisi gibi yalan konuştuğunu sanıp güven duygusunu kaybetmesi


14- İslam ahlâkçıları, taklit ve alay etmeyi neden kötü bir ahlaki nitelik kabul etmişlerdir?

a- İnsanın gerek sosyal gerekse manevi çevresine zarar vereceği için
b- Boşa zaman harcama olarak kabul ettikleri için
c- İnsanları çok güldürdüğü için
d- Dini yaşama zarar verdiği için
e- Büyüklere saygısızlık olabileceği için


15- “Kişinin, manevi ve ahlâkî açıdan bilgisizliği neticesinde değersiz kabul edilen şeylere kapılıp başkalarına üstünlük duygusu ile nefsini tatmin etmek”, ifadesini aşağıdaki ahlâkî terimlerden hangisi karşılamaz?

a- Gurur
b- Aldatma ve bilgisizlik
c- Aldanma
d- Mağrurluk
e- Hırs


16- Bir kimseyi gururlu, kibirli hale getiren öncelikli neden aşağıdakilerden hangisidir?

a- Sahip olduğu dünyevî varlıklardır.
b- Sahip olduğu bilgidir.
c- Yaşadığı dini hayattır.
d- Sahip olduğu bilgisidir.
e- Sahip olduğu makamdır.



Cevaplar:

1-C 2-D 3-E 4-A 5-E 6-A 7-C 8-C 9-A 10-C 11-D 12-E 13-A 14-A 15-E 16-A

alıntıdır


SAAT: 03:41

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306