![]() |
Mü’min, Kılıcıyla ve Diliyle Cihad Eder Mü’min, Kılıcıyla ve Diliyle Cihad Eder Ka’b b. Malik radiyallahu anh’ten Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Mü’min, kılıcıyla ve diliyle cihad yapandır."(Ahmed b. Hanbel sahih senedle.) Allah-u Teâlâ yolunda cihad yapan mü’min, hem dünyada hem de ahirette mutlu olur. Çünkü mü’minin Allah-u Teâlâ yolunda cihad yapması, onun cennete girmesi için bir sebebtir. Mü’min, bu gerçeği çok iyi bilir ve Allah-u Teâlâ, kendi yolunda cihad yapması sebebiyle ondan hem dünya hem de ahirette her türlü üzüntüyü giderir. Ubade b. Samit radiyallahu anh’den Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle dediği rivayet edilmiştir. "Allah-u Teâlâ yolunda cihad edin! Çünkü bu, cennete sokan bir sebebtir ve Allah-u Teâlâ onunla üzüntüyü giderir." Hakim rivayet etti ve sahih dedi.) Ebu Said el Hudri radiyallahu anh’den şöyle rivayet edilmiştir:Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e şöyle soruldu: "İnsanların en iyisi kimdir?" Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: "Allah-u Teâlâ yolunda canıyla ve malıyla cihad yapandır" dedi. Ona: "Ondan sonra hangisidir?" diye soruldu. Bunun üzerine şöyle cevab verdi: "Dağların eteklerinde yaşayan, Allah-u Teâlâ'ya ibadet eden ve insanlara zarar vermeyen kişidir."(Buhari, Müslim) Mü’min, iman ettiği andan itibaren kendisini Allah-u Teâlâ'ya satmış kimsedir. Bu sebeble bu ahdini ve vazifesini yerine getirmesi gerekir. Şayet yerine getirmezse yalancılardan olur. Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor: "Hiç şüphesiz ki Allah, cennet karşılığında müminlerden canlarını ve mallarını satın almıştır. Onlar, Allah yolunda savaşırlar. Öldürürler ve öldürülürler." (Tevbe: 111) Can ve mal, Allah için feda edilmedikçe cenneti kazanmak mümkün değildir. Çünkü bir mü’minin cihad etmemesi asla düşünülemez. Mü’minlerin izzetli ve kerim kalabilmeleri ve zillete düşmemeleri için can ve mallarıyla Allah-u Teâlâ yolunda cihad etmeleri gerekir. Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor: "Ey iman edenler! Ne oldu ki size, Allah yolunda savaşa çıkın denildiği zaman, yer(iniz)de kaldınız? Ahiretten (cayıp da) dünya hayatına mı razı oldunuz? Ama ahirettekine (göre), bu dünya hayatının yararı pek azdır. Eğer savaşa kuşanıp çıkmazsanız, O sizi pek acı bir azabla azablandıracak ve yerinize bir başka topluluğu getirip değiştirecektir. Siz O’na hiç bir şeyle zarar veremezsiniz. Allah, her şeye güç yetirendir." (Tevbe: 38-39) |
Cevap: Mü’min, Kılıcıyla ve Diliyle Cihad Eder Cihad Allah yolunda işgalcilere, zalimlere ve tüm İslam düşmanlarına karşı can ve mal ile savaşmak! Bu bazen müdafaa bazen de taarruz için olur. Cihad, kıyamete kadar baki (geçerli) bir hükümdür. Cihadın sıradan bir savaştan farkı; salt (halis, sadece) Allah yolunda olmasıdır. Çıkar, sömürü, toprak işgali, güç, politik ve dünyalık bir maslahat için olması halinde, bu cihad olmaktan çıkar. Bu yüzden cihad, İslami bir terimdir. Müslümanlar yeniden kendi ayakları üzerine durana kadar, cihad, tüm Müslümanlar üzerine farz-ı ayndır. Bu farziyet, bazen mali destek ve katılım ile bazen de bizzat katılım ile eda edilir. Bu farzı her gün yeniden hatırlama temennisi ve duası ile... |
Cevap: Mü’min, Kılıcıyla ve Diliyle Cihad Eder Kurani metodla gereçekleştirilen cihadın ilk merhalesi,yani cihadı yapmak için ilk başta,KADINLAR,ÇOCUKLAR VE YAŞLILARIN EMNİYETE ALINMASI,daha sonra cihad eylemi gerçekleştirilir... Günümüzde bunun olmamsı ve gelişi güzel cihad anlayışlarıyla ortaay çıkan tabloda çok ama çok üzücüdür.. Son Rasul Muhammed as,mın MEKKEDE DEĞİLDE ,MEDİNEYE GEÇTİKTEN SONRA,cihadın müslümanlara farz kılınmasıda buna örnektir.. ve hatta mekkedeki müşrik toplumun İDARE HEYETİ VE MECLİSLERİNDE DEĞİŞTİRİLMEZ HÜKÜMLERİNDEN BİRİDE,Savaşlarda bile kadınlar,çocuklar ve yaşlılara[o bölgenin ahalisine] KARIŞMAK KENDİ ŞİRK ANAYASALARINA GÖREDE YASAKTI.... Onun içindirki islam dini,BİR TARAFI İMAR EDERKEN,DİĞER TARAFI YIKAN DEĞİL,KORUMAYA ALAN VE BUNU UNUTMAYAN,MÜKEMMEL Bİ YAŞAMA BİÇİMİDİR..HATTA RASULULLAH MEKEKYİ FETHİNDEDE ASHABINA KADINLAR,YAŞLILLAR VE ÇOCUKLARA KARIŞILMAYACAĞINIDA ÖĞÜTLÜYOR... Hatta cihada her kesin iştirak etmesinede İZİN VERMEZ İSLAM DİNİ,Bir kısım müslümanın GERİDE BEKLEYİP,SAVAŞA GİDENLERİN,geri döndüklerinde SAVAŞ PİSKOLOJİSİ İÇERİSİNDE OLDUKLARI İÇİN ,İslamın bazı gereklerini unutmuş veya hatırlamaya bildikleri için,GERİDE KALIP VAHİYİ GÜNDEMDE TUTATNLAR TARAFINDAN ,İKAZ EDİLİRLER.. Kısacası BEN TEVHİD ERİ OLACAM,diye bir şey yok,İLK BAŞTA TEVHİD EHLİ OLACAK KİŞİ,DAHA SONRA TEVHİD ERİ,,,,Gelişi güzel bi metoda islam kesinlikle izin vermemiştir ve vermezde,bunun adı ALLAH İÇİN CİHADDA OLSA BİLE,Yani cihadi yaparken,CİHAD GİBİ ÖNEMLİ OLAN DİĞER EMİR VE YASAKLARLA BİRLİKTE HAREKET ETME ZORUNLULUĞU VARDIR İSLAM DİNİNDE,Aksi durumlar islamın bir kısmına inanıp,bir kısmına inanmamaklada başbaşa kalına bilinir... |
SAAT: 19:23 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.