![]() |
Cvp: Günün Hadisi إنَّ الصِّدْقَ يَهْدِي إلَى الْبِرِّ وَ إنَّ الْبِرَّ يَهْدِي إلَى الْجَنَّةِ وَإنَّ الرَّجُلَ لَيَصْدُقُ حَتَّى يُكْتَبَ عِنْدَ اللَّهِ صِدِّيقًا وَ إنَّ الْكَذِبَ يَهْدِي إلَى الْفُجُورِ وَ إنَّ الْفُجُورَ يَهْدِي إلَى النَّارِ وَ إنَّ الرَّجُلَ لَيَـكْذِبُ حَتَّى يُكْتَبَ عِنْدَ اللَّهِ كَذَّابًا [B] Hiç şüphe yok ki doğruluk iyiliğe götürür. İyilik de cennete götürür. Kişi doğru söyleye söyleye Allah katında sıddîk (doğru sözlü) diye yazılır. Yalancılık kötüye götürür. Kötülük de cehenneme götürür. Kişi yalan söyleye söyleye Allah katında kezzâb (çok yalancı) diye yazılır. " Buhârî, Edeb, 69; Müslim, Birr, 103, 104.'' |
Cvp: Günün Hadis-i Şerifi Kul namaza durduğunda rükua gidinceye kadar hayır onun başı üzerine saçılır. Rükuda iken secdeye varıncaya kadar, Allah’ın rahmeti onu kaplar. Secde ettiğinde ise, Allah’a manen yaklaşır. Ve onun rahmet nazarını kendine çevirir. (Said bin Masur) |
Cvp: Günün Hadisi Alıntı:
bilgimiz nisbetinde tabiki :: Allahu Teala Kur'uan 'da muhtelif yerlerde biz, muhtelişf yerlerde de ben lafzını kullanır.. ...... Biz lafzını kullanma hikmeti 1- O fiil'in gerçekleşmesinde Rabbin halk ettiği mahlukatın da rolünün bulunması sebebiyle dir. 2- _Ben_ deyiminden geçilmesine işarettir eş'ari tefsir babında. ....... Ben lafzını kullanma hikmeti ; o fiilin gerçekleşmesi sadece zatı ile bizzat ilgilenmesine işarettir.Ve o fiilin son derece önenm arz ettiğini işaret eder. .. 1-O ayete münhasır olarak da kur an ın önce levhi mehfuza inmesi ordan da tedricen ayetlerin efendimize inmesi manası vardır. ve bu inişlerde o ayetlerden ancak Rabbin bilgisi vardı.. ne cebrail haddi aştı ne de ona bir müdahale edilme oldu da haşa şeytenlar ondan birşey çaldı.. 2-Kur 'an 'ın kıyamet deyin Allah ve onun bilgisi dahilindeki yarattığı mahlukat tarafından kesin bir korunma altına aldığını bildirir. Bundan çıkan kat i surette ona batılın karışamayacağıdır. inşa Allah anlatabilmişizdir. |
Cvp: Günün Hadisi “Allahu Teâlâ buyurdu ki: “Her kim bir iyilik işlerse, ona bunun on katı kadarı veya daha faz*lası olarak artırmam var*dır. Kim de kötülük işlerse, onun karşılığı mislidir veya ba*ğışla*mamdır. Kim yeryüzü dolusu günah işleyip de bana hiç*bir şeyi ortak koşmadan gelirse, onu getirdiklerinin misli ka*dar mağfiret ile karşılarım. Her kim bana bir karış yakla*şırsa, ona bir zira’ (arşın) yaklaşırım. Kim bana bir zira’ yaklaşırsa, ona bir kulaç yaklaşırım ve kim de bana yürüyerek gelirse, ona koşarak giderim.” |
Cvp: Günün Hadisi O'nun yasasında yanlışlar doğruları götürmüyor.. Tam tersine bir doğru ki bu doğrunun ismi tevbe tüm yanlışları adeta buhar edip uçuruyor. O böyle afuvv iken hayran olmamak elde mi ? sen de bizleri böyle afuvv esması ile mükeşşef eyleyib şerefyab kıl Ya Rabbi ! amin.. |
Cvp: Günün Hadisi İbâdete Devam ve Harami terk etmek Ibâdetin kelime mânâsi. Allah (C.C)'in farzlarini yerine getirerek haramlarindan kaçinmak ve O'nun koydugu sinirlari asmamaktir. Mücâhid. «Allah (C.C)'in sana verdigi imkânlar ile Âhiret Yurdu'nu ara, dünyadaki payini da unutma» (Kasas Sûre-i Celilesi: 77) mealindeki âyeti ile ilgili olarak, bu âyetin telkin ettigi düstûr; «Allah (C.C)'a ibâdet etmek» olarak özetlenebilir» demistir. Bilesin ki ibadetin temeli, Allah (C.C)'i tanimak. O'ndan çekinmek, umudu O'na baglamak ve kendini her an O'nun denetimi altinda hissetmektir. Insan bu sifatlardan uzaklasinca imanin özünü kavrayamaz. Çünki Allah (C.C)'i tanimaksizin. O'nun beseri bilgi ve hayal sinirlarini askin, benzersiz bir isitici, görücü, yaratici, bilgili ve muktedir bir ilâh olduguna inanmadikça yapilacak ibadet geçerli degildir. Nitekim, tasrali bir Arab, Muhammed Ibni Ali Ibni Hüseyin'e (Rahimehullah) «Sen Allah (C.C)'a ibadet ederken O'nu görüyor musun?» diye sorar. Muhammed Ibni Ali «Tabii! Öyle olmasa görmedigim kimseye niye ibadet edeyim» diye cevap verir. Tasrali Arab: «O'nu nasil olabiliyor da görüyorsun» diye sorar. Muhammed Ibni Ali ona der ki: «Göz bebeklerinin karsilasmasi mânâsinda O'nu gözler göremez, fakat gerçek iman sayesinde kalbler görür. Duyu organlari vasitasi ile idrak edilemez, çünki insanlarin bir benzeri degildir. Âyetleri ile taninir, alâmetleri araciligi ile sifatlan tezahür eder, beserî hüküme cümlelerinin ötesindedir. Iste O, yerin ve gögün ortaksiz tek ilâhidir.» Muhammed Ibni Ali'nin cevabini dinleyen tasrali Arab, bu sözlere «Allah (C.C), peygamberligi nereye havale edecegini cok iyi bilir» diye karsilik verir. Ariflerden birine «ilm-i batin» nedir?» diye sormuslar. O da söyle cevap vermistir: "ilm-i batin. Allah (C.C)'in ne bir melege, ne de bir insana açmadigi ve yalniz sevdigi kullarin kalblerine düsürdügü bir sirridir." amin kardeşim ALLAH RAZI OLSUN ALLAH DAİM EYLESİN |
Cvp: Günün Hadis-i Şerifi Müslüman,müslümanlarin elinden ve dilinden emin oldugu kimsedir. Mü´min ise,insanlarin canlari ve mallari konusunda kendisinden emin oldugu kimsedir.. |
Cvp: Günün Hadis-i Şerifi ne mutlu o kimseye ki, diline sahip olur, hanesi kendisine yetecek derecede genişçe bulunur, ve kusurlarından dolayı ağlar... |
Cvp: Günün Hadis-i Şerifi Üç şeyin zıddını yapmaya kesinlikle ruhsat yoktur: Kafir olsun, müslüman olsun, ana babaya iyilik yapmak; İster müslümana, ister kafire karşı olsun, verilen sözde durmak; Emaneti, sahibi ister müslim olsun, ister gayr-i müslim; sahibine teslim etmek... [hadis (Ramuz).] |
Cvp: Günün Hadis-i Şerifi Hz. Aişe (r.a)'den: Kadınlarınızın hayırlısıyla evlenmeye bakın. Denginiz olanlarla evlenin. Birbirine denk olanları evlendirin. (Rüdani,4146) |
SAAT: 18:01 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.