Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Konusu (https://www.forum.medineweb.net/113-haftanin-konusu)
-   -   6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..? (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-konusu/14667-6haftanin-konusu-egitim-ama-hangisi.html)

Medine-web 17 Mayıs 2009 20:19

6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Bu hafta eğitimi ele alalım..
eğitim derken neyi anlıyoruz..üniversite bitirmek eğitimli olmak demekmidir.? boşanmaların aldatmaların zinaların alkolun kumarın sorumsuzluğun ekserisi eğitimlilerde olması eğitimle çelişki değilmidir..?
eğitimli insan eğiten demektir. üniversite bitidiği halde hala eğitilmeye muhtaç ise o eğitimi sil baştan mı yoksa verilen eğitimi çöpe atıp insanı insanlaştıran eğitim sistemi mi ele almak lazım ?
dağdaki çoban neden mutludur da viladaki muhendis veya doktor huzursuz..?
köydeki aişe bir ömür kocasıyla mutlu iken üniversiteli aişe neden 2 ci 4 cü evlilik yapıyor..?
köydeki ali ailesine şiddet uygulamazken,kentteki veli eşine neden dayak atabiliyor..?
köydeki dede nene çocuklarının gelinlerinin baştacı iken,kentte huzur evinde...!
çağının en akili dahisi olan ebu cehil,islama göre neden bir hiç..?
islamda oku derken neyi okumak lazım..?
neden insanı insan yapmayan eğitim ilim merkep yüküdür der kuran..?
sahi eğitim nedir nasıldır ne yer ne içer..?
buyurun ...
not:lütfen kopy paste yerine saksıları yoralım biraz..

kurtmehmet 17 Mayıs 2009 21:10

RE: Eğitim ama hangisi..?
 
Milli eğitim kurumu ile diyanet işleri başkanlığı bir araya gelip öyle bir karar almaları lazımki ANA OKULUNDAN ÜNÜFERSİTE SONUNA KADAR zorunlu din dersi ve merhamet dersi koymaları lazım o zaman genclik layık olduğu yere gelecektir.
bu benim görüşüm

FECR 17 Mayıs 2009 21:42

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Eğitim ile öğretim genelde birbiriyle karıştırılır.Okullarda öğrencilere verilen eğitim değil öğretimdir.Öğrenmek ile eğitim arasında ilişkisi varsa da aralarında farklar vardır.
Eğitim,kişinin doğumundan ölümüne kadar süreçi kapsar.Hatta çocuğun anne karnında geçirdiği süreç bile çocuğun eğitiminde önemlidir.
Eğitimde etkili olan şeyler vardır:
Eğitimde en önemli faktör,ailedir.Topluma bakın bakalım,ailede sorun olan kimselerin eğitimine.(öğretimine değil,İsterse üniversite mezunu olsun).Ailesinde huzur olmayan insanların eğitiminde bir takım proplemler olur.
Eğitimde diğer önemli faktör de çevredir.İnsan çevresinden etkilenir.Arkadaş çevresi çok önemlidir.Meşhur bir söz vardır:"Bana arkadaşını söyle,sana kim olduğunu söyleyeyim"
Bugünkü eğitim! denilen sistem,mekanizma,eğitim değil,bir anlamda öğütüm sistemidir.Ailede güzel bir şekilde eğitilmeye çalışan insanları kendi içerisinde öğütmeye çalışmaktadır.Öğütülen insanlarından da bugünkü toplumdaki sağlıksız,kimliksiz,insanlıktan uzaklaşmış insanlar ortaya çıkıyor.Her gün günlük gazetelerde;
-Annnesini öldüren gençler
-Babasını öldüren gençler
-Arkadaşını öldüren gençler
-Eşlerini öldüren insanlar
-Aile içi ahlaksızlığı yapan babalar,anneler, çocuklar
-Uyuşturucunun ve sigaranın ilkokullara girdiğini
-İnsanların birbirlerini nasıl aldatdıklarının ifşa edildiği
-İnsanların mallarının nasıl gasbedildiğinin
vs haberleri ile doludur.

Eğitimli insan olabilmek için herşeyden önce Allahın eğitmenliğine yani Rabblığına teslim olmak gerekiyor.Çünkü Rabb,terbiye eden-eğiten demektir.Rabbın eğitiminden uzak duran kimselerin eğitmenliği fayda vermez.

Öğretime önem verip de eğitime önem vermeyen toplumlarda manen hastalıklı nesiller oluşur.

NUR 17 Mayıs 2009 22:38

RE: Eğitim ama hangisi..?
 
Alıntı:

kurtmehmet Üyemizden Alıntı
Milli eğitim kurumu ile diyanet işleri başkanlığı bir araya gelip öyle bir karar almaları lazımki ANA OKULUNDAN ÜNÜFERSİTE SONUNA KADAR zorunlu din dersi ve merhamet dersi koymaları lazım o zaman genclik layık olduğu yere gelecektir.
bu benim görüşüm

Aslında din eğitimi olsun , diğer illimlerin eğitimi olsun ''zorunlu'' tabiri bana çok itici geliyor.Diyeceğim o ki, ahlak ve maneviyat olmadan , gönüllere sevdirme olmadan siz insanları ne kadar zorunlu tutarsanız tutun sonuç alamazsınız.Maalesef bu eğitim de okullarda verilmiyor.Şu an ilkokul 4. sınıftan başlamak üzere liselerde dahil din eğitimi veriliyor.Eğitimin ruhu verilmediği için olumsuzluklar beliriyor.

Fende, tıpta, mühendislikte, teknolojide ne kadar ileri olursanız olun, manevi eğitimden yoksun bir sistem varsa bir yerde tıkanıyorsunuz.Batı toplumlarına bakalım, bilim ve teknikleri almış yürümüş, yeniliklerin, icadlarının hızına yetişilmiyor.Ama aynı batı toplumunda uyuşturucu kulanma yaşı 11 'e düşmüş, lise çağındaki gençler gayr-i meşru çocuk sahibi oluyor, muazzam eğitimli insanlar anasını babasını acımadan kesebiliyor.Maddi gelişim beraberinde manevi gelişimi de getirmezse tıpkı kum saati gibi olursunuz;kum üstten akar ama alttan boşalır.

cavidan_sultan 18 Mayıs 2009 00:14

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
köydeki aişe bir ömür kocasıyla mutlu iken üniversiteli aişe neden 2 ci 4 cü evlilik yapıyor..?

hocam köydeki aişe eşine hiç bir zaman saygısızlık etmez
üniversiteli aişe ise ben para kazanıyorum diye eşini hor görmektedir.''tabiki böyle olmayan arkadaşlar üzerine alınmasın lütfen''
benim param var ben seni ne yapıyım diyor ve 2'ci veya 3'cü senelerinde boşanıyorlar yani(cicim ayları bitince )ayrılık

Medine-web 18 Mayıs 2009 00:20

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
sultan size göre maddiyet mi..!
sanmıyorum...
eğitimsizlik,medeniyetin getirdiği ukalalığın edebsizliğin ahlaksızlığın diğer adıdır...
islam ahlakı edebi eğitimi varsa maddiyet mutluluğa mutluluk katar..aksi takdirde adayları birer kapitalist yapar..ortada aile kalmaz...
eğitimsizlik=vicdansızlık,egoist,doymaz,sınırsız hürriyet ve imansızlığın bir şübesi bana göre..

Yitiksevda 21 Mayıs 2009 17:26

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Allah bizleri rahmetiyle esirgesin. Bilmemiz gereken önemli ilim bazında değinelim.
1: İlim (Öğrenilmesi gereken gerçek ilim) Allah'ı Peygamberini, ve İslam dinini delilleri ile bilme zorunluluğudur.
2: Bu öğrenilen ilim ile gereğine göre amel etmek.
3: Bu ilmi öğrenmeye insanlığı davet etmek.
4: Bu davet esnasında karşılaşılacak zorluklara, sıkıntılara sabretmektir.
5: Okuduğu ve öğrendiğini ,hayatına geçirme
6: Sırf biliyor alim, biri denilsin diye öğrenmemek
7: Lak lak olsun diye ilmi öğrenmemek
8: İlmi öğrenipte Kitap yüklü merkep olmamak

İlmi Allah'ın rızası gözetilerek,Allah adına öğrenip öğretebilmek için öğrenmek.

Ama günümüz eğitim sistemi Kuran'i ilimleri bir kenara bırakmış beşeri ilimler bazında dahi başarılı olamıyacak bir sistem ile gencecik beyinleri Allah ve Resulunun davet metodu dışında Kendi dinleri olan laiklik çatısı altında başka bir ilah ve peygamber öğretisi ile meşkuller.......

Esma_Nur 21 Mayıs 2009 19:04

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Dikkat ederseniz yeri geldiği zaman ,siyasilerin,bürokratların,Sivil toplum Derneği yöneticilerinin öne sürdüğü savundukları bir Ayeti Kerime Mealinin ilk sözü OKU;ALLAH bile Kuranı kerimin ilk ayeti kerimesinde Oku diyor diyrek işlerine gelmediği için Ayeti kerimenin anlamının tamamını söylemiyorlar Oku deyip geçiştiriyorlar,

Oku ama neyi oku nasıl oku!

İnsanı bir kan pıhtısından yaratan Hz.ALLAH,ın ismini Oku,Hz.ALLAH,INismiyle Oku !herhangi bir işe başlarken,yatıp kalkarken,yeyip içerken,Besmele ile başlamak gerekmektedir,

Enufak bir eloktonik aletin bile bir kullanma kılavuzu vardır ve biz onu o bilgiler doğrultusunda kullanmaya dikkat ederiz,

Allah,ımızın değer vererek yarattığı biz İnsanlrın kullanma kılavuzu yokmudur?elbette vardır insanın kullanma kılavuzu Kuranı kerimdir ehkamı ilahiyedir,biz insanlar bırakalım diğer insanları,Hak Din isama inanndığını söyleyen bir çoğumuz bile kullanma kılavuzuna göre dikkat etmeden yaşamaktayız ,

ve bunun neticesinde toplumda bozulmalar,çözülmeler başgöstermektedir,çünkü kimyası bozulmuştur,dolayısı ile manevi değerlere bağlı kalarak zahiri ve batıni ilimleri birlikte almanın gerekliliğine inanıyorum.

FECR 21 Mayıs 2009 19:34

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Kur'anın kimi ayetleri veya kavramları nasıl aslından saptırılmaya çalışılıyorsa "oku" ayeti de bunlardan birisidir.
İlk inen vahiy olan"Oku" emrinden nedir kasıt?
Kitap okuma mı acaba?
Kitap okuma olarak kabul etsek,Allah rasulunun elinde kitap mı vardı da okudu?
Eğer kitap okuma,okur-yazar olma olarak kabul edersek niye Allah Rasulu s.a.v,bu ayet nazil olunca Mekke'de okuma-yazma seferberliği yapmadı acaba?
Buna benzer soruları düşündüğümüz zaman "ikra" emrinin kitap okuma olmadığını anlarız herhalde.
"İkra",olaylara bakışta artık vahyin söz sahibi olduğunu belirten bir okumadır.
"İkra" Hayatı Allah adına yaşama gayretinin başlangıç noktasıdır
"İkra"artık kişisel söylemler değil,ilahi söylemin etkin olduğunu bildiren emirdir
"İkra"Allah adına başlamanın-besmelenin bir göstergesidir.
"İkra" eğitici olarak Allah'ı kabullenmenin bir adıdır
"İkra" teorik bir okuma değil,pratik bir okumadır,hayatla içiçedir.
"İkra"yı anlamayanlar müddesir ve müzzemmilde sınıfta kalırlar,geçemezler
Aslında "ikra" yani okuma kavramını Türkçede de kullanılır."Oyunu okuma"anlamında.Bir futbol maçında teknik direktör oyun içerisinde oyuncuların durumuma,formuna göre hareket ederekgerekli değişikliği yaptığı zaman o hoca hakkında "Hoca oyunu iyi okudu,başarılı oldu" denir.İşte oyunu okuma da bir anlamda "ikra"dır.
Hz.Peygamber a.s de "ikra" ayetiyle topluma bakış açısında inkilaplar oldu,bununla insanlar karanlıktan aydınlığa çıktı.Allahın istediği ve Müminlerin asrı saadet diye tanımladığı bir dönem oluştu.
İkra"yı anlayan toplumlar Allahın yolunda ilerlemiş olurlar.İkrayı anlamazsak ileriye gidemeyiz.Şu atasözü bunu güzel ifade eder:
"Benim oğlan bina okur,döner döner yine okur"

tugrulbey 21 Mayıs 2009 21:08

RE: 6.HAFTANIN KONUSU : Eğitim ama hangisi..?
 
Doğu bloku ülkeleri özellikle rusya , ukrayna olmak üzere eğitime müthiş derece önem verdiler, ukrayna daha ayrılmamıştı ,o zaman sovyetler birliğinden: Gorbaçovun devriminden sonra küresel sisteme geçen rusyadan sudan cıkan balığa dönmüş ruslar dünyanın diğer ülkelerine güya tadamadıkları özgürlükler ve çalışmak üzere yoğun biçim,de dağıldılar öyleki bir kömürcüde hamallık yapan bir öğretmen veya üniversite bitirip üstüne üstlük master yapmış doktor dahi görebilirdiniz
çünkü sovyetler birliğinde öğrenim ücretsiz olup bu devlet politikası idi
yani uyutmanın başka bir şekli yahu öğretimle uyutma olurmu demeyin
eğer okuttuğunuz öğrenciye iş imkanı sağlamıyorsanız öyle otomotik makinadan çıkmış gibi öğrenci yetiştirirsiniz bizim ülkemizle kıyas edersek biraz farklılıklar yok değil nedir onlar sistem şu bizde eğitim 12 yıl devlet destekli sonrası paran varsa ne ala ( süper zekaysan kapan olur ) paran yoksa ya polis olursun yada ordu mensubu ve bu gidişle sovyetler birliğine dahada benzeyecek görülüyor
bu örnekleri sistemin asıl amacının eğitim değil sadece uyutum olduğunu
kişilerin kendi çabaları ile bir yerlere gelmeye çalışmasının amaç ve gaye edinmelerini öğretmektir bu yüzdendirki dünya çapında bir kaç bilim adamı ya dışarıda eğitim almışlar yada dışarıda dünya çapında olmuşlardır
konuyu islami açıdan ele alırsak bugün suudi arabistan dahil olmak üzere tüm islam coğrafyasında,da sonuç yukarıdakinden farklı değildir ister bunu yine dış güçlere veya derin devlete bağlıyalım istersek başka şeylere
ama şu bir gerçek imkanların çok daha az olduğu dönemlerde doğupta dünyaca ünlü insanlar yetiştiren islam çoğrafyası önümüzdeki yıllarda aynı başarılı insanları bilim dünyasına kazandıracaktır bunun günümüz eğitim sistemi ile olmayacağı kesindir.........


SAAT: 02:26

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306