Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Konusu (https://www.forum.medineweb.net/113-haftanin-konusu)
-   -   12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT) (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-konusu/15394-12-haftanin-konusu-ehlibeyt.html)

Yitiksevda 28Haziran 2009 22:02

12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
Bu hafta Ehlibeyt konusunu objektif tarafsız bir bakış açısı ile Kimseye hakaret etmeden Kuran ve Hadisler ışığında Tarihi bazda ele alalım lütfen kim ne kadar katılabiliyor ise katılsın amaç fikir birliğine varmak.

1:Ehlibeyt kimdir?

2:Ey Ehli Beyt! Allah sizden her çeşit pisliği,suçu gidermek ve sizi tertemiz bir hale getirmek diler.(Ahzab 33)B u ayette belirtilen Ehli Beyt Kimlerdir?

3:Bazı kardeşlerimiz soruyorlar neden bazıları tarafından Ehli Beyt olgusu bu kadar önemseniyor,üzerinde duruluyor,sürekli gündemde tutulmaya ve ön plana çıkarılmaya çalışılıyor?Hatta bazıları bunu Müslümanların vahdetine helal getirecek bir durum alarak değerlendirip karşı çıkıyorlar.

4:Artık sana gelen bilgiden sonra kim onun hakkında seninle tartışacak olursa de ki:Gelin biz kendi oğullarımızı,siz kendi oğullarınızı,biz kendi kadınlarımızı, siz kendi kadınlarınızı,biz kendimizi ve siz kendinizi çağıralım.Sonra da dua edelim de Allah'ın lanetini yalan söyleyenlerin üstüne kılalım. (Ali İmran 61)

5:Ehlibeyt denince 12 İmam Aklımıza Gelir kimlerdir ve Neden Hepsi Şehid edilmiştir Ve İmam Ali'ye Hutbelerde Lanet söyletecek kadar bir kin niçin zuhur etmişti?

Yalnız özelikle belirteyim başta dediğim gibi sevmeseniz dahi Bu konuda ismi geçecek şahışlara özellikle emevi hanedanına hakaret edilmiyecek belirteyim....

Kuran'i açıklamalarda FECR abimizi bekliyoruz ve lütfen katılım sağlıyalım.

Yitiksevda 28Haziran 2009 23:04

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
1:Ehlibeyt kimdir?

Ümmeti Muhammed olarak çoğumuz doğru ve yanlış önemli önemsiz olduğunu Kuran ve Sünnet ölçülerine göre değil çoğu zaman kendi ön yargılarımıza dayanarak değerlendirmeğe çalışıyoruz.Kuran ve Sünnet'e müracaat ettiğimizde durumun hiç de öyle olmadığını görürüz. İşte üzerinde durmak istediğimiz mevzuda da maalesef aynı durum söz konusudur.

Kuran ve Sünnet'i tarafsız,ön yargılardan uzak her kesime eşit mesafede ele alacak olursak söz konusu eleştirilerden vazgeçip, aslında asırlardır ümmet arasında tam tersi bir durum yaşandığını ve sürekli Ehli Beytin birileri tarafından arka planda tutulmak istendiğine,Müslümanların her tür düşünce yapısından uzaklaştırıldığını alternatifler olarak hep başka kesimlerin ileri sürüldüğünü,Malasef Ehli Beyti ümmete unutturmak istediklerini ve gayretlerini başardıklarını göreceğiz.

Ehli Beyt öğretilerinin yerine genelde Siyasi entrikalar sonucu sultanlıklar kuran kesimlerin saray mollarının rivayet'leri ile bilgilendirilmekteyiz-Muhammed (a.s) dizinin dibinde yetişip onun Ahlakı ile ahlaklanmış olan Ali Beytinin öğretilerinden uzaklaştırılmışız.

FECR 29Haziran 2009 09:24

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
EHLİ BEYT kavramının Kur'an'da nerelerde kullanıldığına geçmeden önce lugat ve ıstılah anlamları üzerinde durmak faydalı olur:
"Ehl"Akraba,ev halkı,aşiret,zevce,aile gibi anlamlara gelir."Ehl" tabiri hangi isme muzaf olursa,bu manaları o isme kazandırır.Mesela;
"Ehlu-r-Racul":Adamın ailesi,akrabası,aşireti
"Ehlu-d-Dar" Evin halkı,evde bulunan kimseler
"Ehlu-l-Mezheb":Mezhebe tabi olanlar,mezhebe intisab edenler,mezheb ehli
"BEYT" kelimesine gelince;genel olarak ev,mesken,oturma,ikamet yeri anlamlarına gelir.Çoğulu "ebyat" ve "buyut"dur.Günlük hayatta da çok kullandığımız "Beytullah" tabiri Allah'ın evi anlamına gelir ve "Kabe,Mescidi Haram" anlamında hususi olarak kullanılır.
Şairler nezdinde "beyt" kelimesi bir şiirin iki mısrasına denir.
Buna göre Ehl-i Beyt: Hane halkı, bir evde yaşayanlar demek olup; ev sahibi ile onun eşini, çocuklarını, torunlarını ve yakın akrabasını kapsar.
Ehl-i Beyt Kavramının Istılahi Manası
Asr-ı Saadet’ten önce cahiliye devri Arap toplumunda Ehl-i beyt tabiri, kabilenin hakim ailesini ifade ederdi. Ancak bu tabir islami dönemden itibaren, başlangıçtan günümüze kadar Hz. Muhammed (s.a.v.)’in ailesi, çocukları ve soyu manasında kullanılan bir terim olmuştur.
Lisanu’l-Arab’da ehl ve beyt kelimeleri izah edilirken, izafet halinde Ehl-i beyt, Hz. Peygamber (s.a.v.)’in hanımları, kızı, torunları ve damatları olarak tanımlanmaktadır.Ayrıca ‘’her Peygamberin ümmeti, aynı zamanda ehlidir’’ diye söyleyenler de olmuştur.
Ehli Beyt kavramının Kur'anda nerelerde kullanıldığına daha sonra ele alalım inş.

Yitiksevda 30Haziran 2009 22:31

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
Resulullah'ın Ehli Beyti Kimlerdir?


Resalullah'ın Ehlinden kimin kastedildiği hususunda ihti*laf edilmiştir.Sa'lebi Rasulullahın ehli ile,Beni Haşim'in bütün erkek ve kadınları kastedilmektedir demiştir.Fakat zahire göre burada Beni Haşim'in müminleri kastedilmektedir Hanefiler nezdinde al kelimesinden kasıt mümin yakınlardır.

Şafilerden bazıları Ehli beytten maksat, Resulullah'ın mü*min olan Beni Haşim ve Beni Mustalik'teki akrabalarıdır de*mişlerdir.Ragıb'a göre ehli beyt mutlak olarak peygamberin aile*si hakkında şöhret bulmuştur.Kişinin ailesi, Kamus'ta geçtiği gibi kavmi, en yakın kabilesidir.Ragıb başka bir yerde Ehli beyt peygamberin alinde şöhret bulmuştur der.Zeyd bin Erkam'm Müslim tarafından rivayet edilen sözünde bildirildiğine göre ken*disine Acaba Peygamberdin hanımları ehli beytinden midir?.O da Hayır! Allah'a yemin ederim, değildirler.Çünkü kadın, kişiy*le bir zaman durur.Sonra kişi kadını boşar, kadın babasının veya kavminin hanesine gider.Peygamber'in ehli beyti onun aslı ve ya*kın akrabalarıdır.O akrabalar ki onlara sadaka (zekat) Peygamber'den sonra haram kılınmıştır diye cevap verir.

Tirmizi, Hakim,İbn Cerir,İbn'ul Munzir,İbn Merduveyh ve Beyhaki Sünen'inde birçok tanıkla Ümmü Seleme'den şöyle riva*yet ediyorlar. Ümmü Seleme diyor ki:Bu ayet benim evimde na*zil oldu.Benim evimde o zaman Hz. Fatma, Hz. Ali, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin vardı. Resulü Ekrem onların üzerlerini bir aba ile ka*patmıştı.Sonra: Bunlar benim ehli beytimdir, onlardan ricsi gi*der onlart tertemiz kıl diye dua etti.

Resulullah'ın Hz. Ali, Fatma, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'i abası altına soktuğuna ve Hz. Peygamber'in Yarab! Bunlar be*nim ehli beytimdir demesi, onlara dua etmesi ve Ümmü Seleme' yi abanın altına sokmamasına dair gelen haberler sayılamayacak kadar çoktur.Bu haberler ehli beytin umumunu tahsis etmektedir. Beyt, ister çamur ve ağaçlardan yapılmış ev, isterse soy evi olsun. Ehli beyt ten maksat abanın altına girenlerdir.Onlara Peygamber zevceleri girmez.Şiilerden Abdullah el Meşhedi de on*ların girmediğini söylüyor.O Beyt ten maksat peygamber beyti*dir.Şüphe yok ki ehli beyt lugatta kadınları ve hizmetçileri de kapsamaktadır. Fakat bu lugavi mana,bu genişlik kastedilmemektedir. Binaenaleyh ehli beytten maksat ali abadır. Onlar aba hadisi kendilerini tahsis etmiş kimselerdir.

Buyut kelimesinin Buyutikunne lafzında çoğul,ehli beytteki Buyut kelimesinin ise tekil getirilmesi,evlerin o evin gay*risi olduğuna delalet eder.

Bazıları Beytten maksat hem mesken olan beyttir, hem de soy beytidir. Bunun ehli ise hem soy hanesinden olanlar hem de çamur ve odundan yapılan haneden olanlardır. Bu yorumda ha*kikat ve mecaz biraraya getirilmiştir. Binaenaleyh zayıftır demek*tedirler.

İbn Hacer,Değişik rivayetlerin bir kısmı sahih olduğu tak*dirde bu ayetin iki defa nazil olmasına hamledilmesi gerekir di*yor. Bazen Resuli Ekrem kendisi ile arasında nesebi akrabalık olmayan kimseleri de ehli beyte dahil etmiştir.Mesela Selmani Farisi gibi. Resulü Ekrem, Selman bizdendir, ehli beyttendir buyurmuştur.

Sahih bir rivayete göre Vasile; Ey Allah'ın Resulü! Ben de senin ehlinden miyim?dediğinde Hz. Peygamber:Sen de benim ehlimdensin! dedi. Vasile bunun üzerine;Resulullah'ın bu sözü benim kuvvetli ümidimdir demiştir.

İbn Cerir, İbn Ebi Hatim ve Tabarani, Said el-Hudri'den şöy*le rivayet etmektedirler:Resuli Ekrem,Bu ayet beş kişi hakkında nazil olmuştur. Benim, Ali'nin, Fatma'nın. Hasan'ın ve Hüseyin'in buyurdu.Bu hadiste ehli beytin bu beş kişi olduğu hu*susunda mutlak bir hasr yoktur. Sayıya gelince, onun mefhumu muhalifi yoktur. Yani beş kişiye bir altıncı kişinin girmeyeceğine dair bir şey yoktur. Umulur ki Resulu Ekrem'in sadece bu beş kişiyi sayması, onların bu genel manaya girenlerin en üstünleri oluşlarındandır.Eğer hadis sahih ise durum böyledir:Zannıma göre hadis sahih değildir. Çünkü esbabı nüzul hakkında tetkik ettiğim sahih hadislerde bu ayetler hakkında Resulullah'ın böyle bir şey söylediğini görmedim. Ehli beyt tefsirini daha fazla bilenler bu şekilde yorumlamışlarsa El-Meşhedi'nin daha önce Hizmetçiler, köleler ve cariyeler de ehli beyte giriyorlar demesi bertaraf edil*miş olur. Çünkü onlar daima tebeddül ve tahavvul mahrecindedirler. Birisinin mülkünden başkasına, hibe etmek, satmak suretiyle geçebilirler. Evin mesalihlerini yerine getirmek, emirlerine itmam vermek onlar için vazife değildir. Ancak onlara emredilirse bunu yaparlar. Onları Peygamber zevcelerinin safına sokmak, hepsinin beyte nisbetinin eşit olduğunu söylemek herhangi bir insaf sahibi tarafından kabul edilebilecek bir durum değildir. Ancak bir insan zoraki olarak bunu kabullenebilir.

Ehli sünnetten bazıları İrade burada muhabbet manasında'dır. Çünkü eğer iradeden hakiki iradeki onun tahakkuku yanın*da fiil tahakkuk eder kastedilirse,ehli beytten olan herkesin Kıyamet'e kadar her günahtan mahfuz olması gerekir.Halbuki gö*rünen bunun hilafıdır.Ehli beyt sadece abanın altına girenlerdir veya On iki imamdır şeklinde sözler herhangi bir delile istinad etmemekte, dayanmamaktadır.

Bazı alimler, ehli abanın bu ayetin nüzulüne girmediğini, an*cak Hz. Peygamberdin onları şerefli duasıyla bu gruba dahil etti*ğini iddia etmişlerdir. Fakat bu iddia da zayıftır.

Alusi şöyle der:Bana göre ehli beytten maksat, Resulullah ile fazla ilgisi olan kimselerdir. Kuvvetli ve yakın bir ilgi ile Peygamber'e bağlı olanlardır. Öyle ki Peygamberle biraraya gelme, leri, Peygamberle birlikte aynı evde oturmaları Örfen çirkin sa*yılmayan kimselerdir. Öyleyse Resulullah'tan hanımları da, Hz. Fat*ma, Hz. Ali ve iki oğlu da buraya girerler. Bir de Hz. Ali, Resulu Ekrem'in akrabasiydi,evinde ve himayesi altında yetişmişti. Hiçbir zaman Hz. Peygamber'den ayrılmamıştı. Hz. Peygamber ona küçükken evladı gibi, büyüdükten sonra da damadı ve kardeşi gibi muamele etmiştir.Bu takdirde irade hakiki manasında kullanıl*mıştır. Onun peşinde hemen irade edilen fiil meydana gelir. Ayet ehli beytin masum olduğuna delalet etmez.İster ayet indiği zamandakiler,isterse onlardan sonrakiler olsun.Onların günahlar, dan mahfuz olduklarına da delalet etmez.Çünkü emir,nehy ve benzerleri,ricsi silmek ve tertemiz yapmak için tevcih edilebilir.Yalnız bu ayet onların amellerinin makbul olmasına, o amellerin arkasında büyük eserlerin oluştuğuna kesinlikle delalet eder. Bu ehli beytin özelliğidir ve diğerlerinde olmayan üstünlükleridir. Çün*kü ehli beytten olmayan zatlar, hesaplardan çekildikleri, emirleri yerine getirdikleri zaman amelleri makbuldür, bir kesinlik elde edemezler. İşte bunun için biz ehli beytten olan abidlerin fiilen abidlerden hal bakımından daha üstün olduğunu, ahlak bakımın*dan daha güzel, nefis bakımından daha tertemiz olduğunu görüyoruz!

Büyük Kuran Tefsiri

Yitiksevda 30Haziran 2009 22:48

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
33-Evlerinizde oturun.Önceki cahiliye devri kadınlarının açılıp sa*çılması gibi açılıp saçılmayın.Namaz kılın,zekat verin.Allaha ve peygam*berine itaat edin.Ey ehli beyt, şüphesiz Allah sizi günah ve kötülüklerden arındırıp tertemiz yapmak ister.

Ey Peygamber hanımları, evlerinizde durun. Oralarda vakarlı olun. Önce*ki cahiliye dönemindeki gibi açılıp saçılmayın, böbürlenmeyin, gayri ciddi davranmayın. Farz olan namazları kılın. Mallarınızdan,farz olan zekatı verin.Allahın ve Resulünün emir ve yasaklarında Allaha ve Resulüne itaat edin.Ey ehli Beyt, Allah sizden kötülüğü ve hayasızlığı kaldırmak ve sizleri günahlardan te*mizlemek ister.

Ayeti kerimede Ehli Beyt ifadesi zikredilmektedir.Hz. Ali Hz. Fatıma,Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in bu ifadeye girdikleri muhakkaktır.

Ömer b. Seleme diyor ki:
Bu ayet Resulullaha,hanımı Ümmü Seleme'nin(annemin) evinde inince Resulullah,Fatıma'yı,Hasan ve Hüseyin'i çağırdı ve onlan cübbesinin altına al*dı.Onların hepsini cübbesiyle kapladı ve şöyle dedi:Ey Allahım işte bunlar benim ehli Beytim'dir.Sen onlardan murdarlığı gider ve onları tertemiz kıl. Bunun üzerine Ümmü Seleme şöyle dedi:Ey Allahın Resulu, ben de onlarla beraber miyim?Resulullah:Sen yerindesin,sen hayır üzeresin.dedi.

Enes b. Malik diyor ki:
Resulullah (s.a.v.) altı ay sabah namazına Fatıma'nın kapısından geçerek gitti. Resulullah oradan geçerken:Ey ehli beyt;namaz.der ve:Ey Ehli Beyt, şüphesiz Allah sizi kötülüklerden arındırıp tertemiz yapmak ister... ayetini okurdu.

Ancak bu zikredilenlerin Ehli Beyt'ten olmaları, bunların dışında bulu*nan kimselerin Ehli Beyt'ten sayılmayacakları manasına gelmez. Nitekim ayeti kerimeler,Resulullahın hanımlarını zikretmektedir.Dolayısıyla Ehli Beyt ifadesine onun hanımlarının öncelikle girmesi gerekir.

Aynca, Ehli Beyt'ten bahseden ayetteki zamirlerin erkek sıygasının kullanılması,ehli beyt'in içine,Resululahın hanımları ve kızının yanında Hz. Ali gibi erkeklerin de girmesindendir.Yoksa Resulullahın hanımlarını ehli Beyt'in dışında kabul etmek için değildir.Nitekim Hz. Fatıma da kadındır fakat ehli beyt'ten olduğuna itiraz edilmemiştir.

Alkame diyor ki:Fecrime:Ey Peygamber ailesi, şüphesiz Allah sizi, gü*nah ve kötülüklerden arındırıp tertemiz yapmak ister.ayetini çarşılarda yüksek sesle okur ve Bu ayet özellikle Resulullahın hanımları hakkında nazil olmuştur.derdi. İkrime'nin bu sözü,ayetin nüzul sebebini bildirmektedir. Dolayısıyla bu söze dayanarak ehlibeyt'e,Resulullahın kızları ve diğer hanımlarının gir*mediği söylenemez. [
(Taberi tefsiri)

FECR 01 Temmuz 2009 09:47

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
EHLİ BEYT İLE İLGİLİ AYETLER

Kur'an'da Ehli Beyti,açıktan veya işaret eden 4 tane ayet vardır:
1-42/ŞURA-23
İşte Allah'ın, iman eden ve iyi işler yapan kullarına müjdelediği nimet budur. De ki: Ben buna karşılık sizden akrabalık sevgisinden başka bir ücret istemiyorum. Kim bir iyilik işlerse onun sevabını fazlasıyla veririz. Şüphesiz Allah bağışlayan, şükrün karşılığını verendir.

Akrabalık sevgisinden kasıtın Ehli Beyt sevgisi olduğunu söyleyen müfessirler olduğu gibi,burdaki yakınlıktan kasıtın Allah sevgisi,Allah'a yakınlık anlamı verenler de vardır.Kimi Müfessir de buradaki yakınlıktan kasıtın,Allaha yaklaştırılacak ameller olduğunu söylemişlerdir.
Bu görüşleri dikkati alarak 3 farklı anlam çıkmıştır ve ona göre yorumlar yapılmış ve bu yorumları destekleyeci hadis rivayetleri verilmiştir.Buna göre bu ayetin 3 farklı anlamı/meali şöyle oluyor
A-De ki: Ben buna karşılık sizden akrabalık sevgisinden başka bir ücret istemiyorum.
Buna göre burda kastedilen Ehli Beyttir

B-De ki: Ben buna karşılık sizden sadece Allaha yakın olmanızdan başka bir ücret istemiyorum
C-De ki: Ben buna karşılık sizden Allaha yaklaştıracak amellerden başka bir ücret istemiyorum

2-33/AHZAP-33
Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itaat edin. Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
Bu ayette "Ehli Beyt" teriminin geçmesi bu ayete ilgi odağı haline getirmiştir.Bu ayette "Ehli Beyt" kavramından kastedilenin ne olduğu tartışalagelmiştir.Genel olarak görüşleri şöyle ifade edebiliriz:
a-Ehli Beyt'ten kasıt;Rasullullah a.s'ın hanımlarıdır
b-Ehli Beyt'ten kasıt;Hz.Ali,Hz.Fatıma ve bunların çocukları Hz.Hüseyin ve Hz.Hasan
c-Yukardaki iki şık birleştirilerek,Ehli Beyt'ten kasıt,hem Rasulullahın hanımları ve Kızı Fatıma ve Hz.Ali'nin çocukları
d-Ehli Beyt'ten kasıt;Zevceleri,kızları (Fatıma'nın dışındakiler de dahil) ve torunları
e-Ehli Beyt'ten kasıt;Ben-i Haşim soyunun hepsi

3-52/TUR-21
İnanan, soyları da inançta kendilerine uyan kimselere soylarını da katarız. Onların işlediklerinden hiçbir şey eksiltmeyiz. Herkes kazancına bağlıdır.
Bu ayette de Ehli Beyt'e işaret olduğu söylenmiştir

4-13/RAD-23
-(O yurt) Adn cennetleridir; oraya babalarından, eşlerinden ve çocuklarından sâlih olanlarla beraber girecekler, melekler de her kapıdan onların yanına varacaklardır
Burda da Ehli Beyt'e işaret olduğu söylenmiştir

Yitiksevda 01 Temmuz 2009 10:13

RE: 12. Haftanın Konusu (EHLİBEYT)
 
TATHİR AYETİ
Ey Ehli-i Beyt! Allah sizden her çeşit pisliği,suçu gidermek ve sizi tertemiz bir hale getirmek diler.(Ahzab, 33)

Şüphesiz ki Allah"ın tertemiz kıldığı ve her türlü pisliği giderdiği şahıslardan maksat, beş zat yani Ali Aba dır. Bu da bu beş zatın mahlukatın en üstünü ve yeryüzündeki tüm insanların faziletlisi olduklarının en büyük delillerindendir. Bu beş değerli zat ise Resulullah (s.a.a) Hz. Ali ki Kuranda Resulullahın nefsi olarak vasıflandırılmıştır, Peygamberin bir parçası ve aynı zamanda rızası, Peygamberin rızası: gazabı da peygamberin gazabı olan Hz. Fatıma (a.s) ile nübüvvet bahçesinin iki gülü ve cennet gençlerinin efendisi ve şehid olan Hz. Hasan ve Hüseyin"den ibarettir.

Kesin deliller ve apaçık burhanlar da cübbe (aba) altında toplananların ve haklarında bahsedilen ayetin nazil olduğu kimselerin bu beş mukaddes zattan ibaret olduğunu ispatlamaktadır. [1]

Bunlardan başka hiç kimse bu önemli işe katılmamış ve bahsedilen Abanın altında bunlardan başka hiç kimse girmiştir.

Celaluddini Suyuti Ed Durrul Mensur adlı kitabında[2] mezkur ayetin tefsirinde muhtelif senetlerle ayetteki Ehli Beyt ten maksadın bu beş mukaddes zat olduğuna delalet eden yirmi rivayet nakletmektedir.

Bu babda Peygamber"den nakledilen rivayetlerden birini zikretmek yeterlidir. Peygamber bir hadisinde şöyle buyurmaktadır.[3]

Bu ayet, beş kişi hakkında nazil olmuştur.Yani ben,Ali,Hasan,Hüseyin, ve Fatıma hakkında.[4]

Bütün İslam mezhepleri bu hususta ittifak etmişlerdir ki bir gün peygamber, Hasan, Hüseyin, Ali ve Fatımayı bir araya topladı ve hepsini kendisi de dahil cübbe sinin altına aldı. Bu ameliyle kendilerini diğerlerinden tamamıyla ayırdı ki artık sahabe veya Peygamber"in yakınlarından birisi de bu önemli işe katılmasın. Daha sonra da haklarında nazil olan bu ayeti şerife yi okudu:

Ey Ehli-i Beyt! Gerçekten de Allah sizden her çeşit pisliği, suçu gidermek ve sizi tertemiz bir hale getirmek diler.(Ahzab, 33).
İslam Peygamberi, Ehli Beytini cübbesi altına topladı ki bu vesileyle hakikatin çehresindeki tüm şek ve şüphe perdeleri kalksın değerli inciler sedeften ayrılsın ve insanlar bu mukaddes zatların makam ve mevkisini anlasınlar.

Ayrıca Peygamber bu kadarla da iktifa etmedi. Mezkur ayetin bu beş zat hakkında nazil olduğunu önemle vurgulamak için mübarek ellerini cübbenin altından altından dışarı çıkararak gökyüzünü doğru açtı ve şöyle buyurdu:

Allah’ım bunlar benim Ehli Beyt"imdir. Bunlardan her türlü pisliği (günahı, suçu) gider ve onları tertemiz kıl.Sonra da aynı cümleyi defalarca tekrar etti.

Bu olay, Peygamberin eşi Ümmü Selemenin evinde vuku bulmuştur.Ümmü Seleme de bu olaya bizzat çok yakından tanık olmuş ve Resulullahın (s.a.a) tatlı ve manalı sözlerini çok yakından duymuştu.Ümmü Seleme, Peygambere şöyle dedi:Ey Resulullah, acaba ben de sizden miyim? Sen hayır üzeresin.[5]

Ey Resulullah tanıyan ve O"nun ismet ve hikmet derecesinden haberdar olanlar, sözlerine ve yaptıklarına değer biçenler,Peygamberin ayeti kerimeyi tebliğ ederken bu zatları abanın altına toplamasına, onları diğerlerinden ayırt etmesine, ayette bunların kast olduğunu tekilde vurgulamasından başka bir açıklık getirebilirimsiniz?

Peygamberin buyurduğu Ey Allah’ım, bunlar benim Ehli Beytimdir. Her türlü pisliği onlardan gider ve onları tertemiz kıl.sözlerinden bu ayetin beş zata ait olmasından başka bir şey anlıyor musunuz?

Peygamber, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre konuşmaz. Bu yalnızca vah yolunmakta olan bir vahiydir. Ona Şedidul Kuva olan Cebrail öğretmiştir.

Hatta ayet nazil olduktan sonra da Resulullah sabah namazına giderken Hz. Fatıma’nın kapısının önünden geçi yordu ve şöyle buyurdu:

Ey Peygamberin Ehli Beyti namaz vaktidir.Şüphesiz ki Allah sizden her türlü pisliği gidermek ve sizleri tertemiz kılmak istemektedir.

[1]- İmam Bağavi, İbn-i Hazin ve müfessirlerden çoğu bu meseleyi Ebu Sairi Hudri ile tabiinden olan Mücahit, Kuta de vb. kimselerden nakletmiştir. (Eş Şereful Müebbed liali Muhammed/Yusuf b. İsmaili Nebhaninin eseri.) Daha fazla bilgi için imam Ebi Ebi Bekir Şihabuddin Reşfet us Sadi kitabına bakınız.

[2]- Şereful Müebbed kitabından naklen

[3]- İbni Cerir ve Taberani muhtelif senetlerle bu haberi nakletmektedir. İbni Hacer de Sevaik" adlı kitabında ve Nebehani de Şereful Müebbed adlı kitabında(sf. 7) bu rivayetleri nakletmişlerdir.

[4]- İmam Ahmed b. Hanbel de (Sevaiku Muhrikanın nakli üzere) Ebu Saidi Hudriden nakletmektedir ki bu ayet beş kişinin yani Peygamber, Ali, Fatıma, Hasan, Hüseyin hakkında nazil olmuştur.

Bu hadisi diğer birçok muhaddis ve müfessirlerde nakletmiştir. Vahidi, Esbabın Nüzulda Ebu Saidden ve İmam Salebi de kendi tefsirinde nakletmiştir.

[5]Ahmed b. Hanbel kendi "Müsnedinde (6. cüz 323 sayfa) Ümmü Seleme'den nakletmektedir ki Peygamber, Fatıma ya "Eşin Ali ile çocukların Hasan ve Hüseyni yanıma getir. diye buyurdu. Fatıma da onları alıp Peygamber"in huzuruna getirdi. Sonra da hepsinin üzerine Fedek’i cübbesini örttü. Daha sonra Peygamber mübarek ellerini onların üzerin koyarak şöyle buyurdu:Allahım, bunlar Muhammed’in (s.a.a) Ehli Beytidir.

Alıntı (Şianın İspat olarak baktığı deliller)


SAAT: 21:01

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306