Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Misafiri (https://www.forum.medineweb.net/111-haftanin-misafiri)
-   -   46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-misafiri/16693-46haftanin-misafiri-banu-aksoy.html)

Medine-web 18 Kasım 2009 00:26

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
değerli yazarımız Hoş geldiniz..
1-tasavuf islamın neresinde,islam tasavufun neresindedir sizce ? tasavufsuz bir islami yaşantı mümkünmüdür ? mümkünse nasıl ?
2-tasavuf karşıtlarında,günlük yaşamlarında takva eksikliğini görüyormusunuz ? namaz kılmıyan,cumaya gitmeyen,zikir yapmayan mücahitlerimize rastlıyormusunuz ? rastlıyorsanız bu tip yaşantı islamın neresinde ?
3-tasavuf denilince,abuzerce düşünce nedir?arabice düşünce nedir?gavsce düşünce nedir?menzilce düşünce nedir? veya tasavufu bir lokma bir hırka derviş yaşantısı olarakmı algılamayız? yoksa gece zahit gündüz mücahit olarakmı algılamalıyız?yani tasavuf ehli dünyadan el etek çekmelimidir?bir sofinin sosyal siyasal dünyevi düşünceleri ve bu düşüncelerinin hayata geçirilmesi noktasında çalışması gerekir mi? gerekiyorsa neden ? gerekmiyorsa bu islama aykırılığı var mıdır ?
buyurun mikrofon sizde :)

BANU AKSOY 18 Kasım 2009 22:38

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Alıntı:

MEVLÜT HÖNÜL Üyemizden Alıntı
Hayırlı Olsun Kardeşim.

Peygamber efendimizin Kuran'ı açıklamakla yükümlü olduğu ve bu görevin kendi kavimlerine gönderilmiş olan Peygamberlerin tümüne ait olduğu Yüce kitabımızda belirtilmiştir..

Lakin günümüz İslam aleminde binlerce fikrin ortaya hak olarak çıktığını izlemekteyiz,Kuran'ın her konuda tek başına yeterli olduğunu savunanlara şahid olmaktayız?

SÜNNET'SİZ bir KURAN -KURAN'SIZ bir SÜNNET olgusunu Müslümanlara empoze etmeye çalışanları?

Kendi efendilerinin,Şeyhlerinin,Atalarının,Abilerinin yaşamlarını uygulamalarını Peygamber sünnetinden evla görenleri?

Beşeri Kitapları KURAN'I adeta ikinci plana almışçasına kutsayanlara KURAN diliyle nasıl bir cevap verebilrisiniz?


Hayırlı Olsun Kardeşim.



SÜNNET'SİZ bir KURAN -KURAN'SIZ bir SÜNNET olgusunu Müslümanlara empoze etmeye çalışanları ?

Kuranı sünnetten ayrı tutmak aynı zamanda peygamberden uzak tutmak demektir. Çünkü sünnet kuranı teyit eder ve beyan eder. Sünnet bir yerde kuranın fiili halidir. Kuran vahiyle inşa olunduğuna göre Peygambersiz bir Kuran mümkün değildir.

Nitekim kendi aranızdan, size âyetlerimizi okuyan, sizi her kötülükten arındıran, size kitap ve hikmeti öğreten, ayrıca bilmediklerinizi de öğreten bir peygamber gönderdik(. Bakara 151)

İşte sana da, emrimizle, bir ruh (kalpleri dirilten bir kitap) vahyettik. Sen kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi, kendisiyle doğru yola eriştireceğimiz bir nur yaptık. Şüphesiz ki sen doğru bir yola iletiyorsun; göklerdeki ve yerdeki her şeyin sahibi olan Allah’ın yoluna. İyi bilin ki, bütün işler sonunda Allah’a döner ( Şûrâ 52,53.)

Biz birbirimizi fena halde yanlış anlıyoruz. Öncelikle böyle bir sorunumuz var. Müslüman dünyası hır güre bayılıyor nedense. Bütün hamaseti birbirimize şırınga ediyoruz.
Biri sünnetin sadece ; misvak kullanmak,suyu oturup 3 yudumda içmek gibi hüsn davranışlardan oluşmadığını söyleyecek ama söyleme adabından ne dine ne karşısındakine nede kendine faydası dokuyor.
Bizim islam ahlakı sorunumuz var. Yoksa ihtilafta rahmet var.
Dini saptıran akımlar yüzyıllardır var zaten ve yok olmaya devam ediyor. Biri gelip biri gidiyor. Aslolan gerçekten ne dendiğini anlamak.
Zira ebu hanife ile imam şafi ra bunu başaramamış olsa idi aralarında savaş çıkardı.

Empoze ancak cahil cücela insanlarda gerçekleşir . Zira kuranda 49 yerde sanırım akletmiyor musunuz kelimesi geçmekte (:
Mustafa İslamoğlu sünnet düşmanı olarak nitelendirilir. Ama Cübbeli Ahmet tarafından oldukça eleştirilir. Ama karşılıklı islami referanduma asla çıkmazlar. Aslında bunu derken hangi şunuyu kasteddiklerini asla konuşmazlar. Burada masumu tartışmıyorum amannn .


Kendi efendilerinin,Şeyhlerinin,Atalarının,Abilerinin yaşamlarını uygulamalarını Peygamber sünnetinden evla görenleri?

Aslında bir önceki sorunuzla benzeşik buda.
Rehberimiz kuran ve peygamber ise onu rehber edineni rehber edinmek üzerinden cevaplarsak;
Müslümanın müslümana muhabbeti güzel ve mutlaktır. Bu muhabbetin ortak noktası ibadet-din ilişkisi ise daha ala ve köklü olur. Cemaatler ve ümmetin kökenide bu temele dayanır kısmen. İbadet noktasında dinle bütünleştikten sonra bir rehber bir kardeş bir arkadaş önder edinmekte beis görmüyorum.
Lakin diğer türlüsü şirk olmıyor mu bunuda ben size sorayım.

Beşeri Kitapları KURAN'I adeta ikinci plana almışçasına kutsayanlara KURAN diliyle nasıl bir cevap verebilrisiniz?

Evet böyleleri var. Misal nur cemaatinde mevcuttur. Kayseride bir arkadaşım sohbetlerinde ve günlük hayatlarından risale dışında hiçbir kitapla irtibatları olmadığını, Kuranı okuyarak anlayamayacaklarını, risalenin zaten kuranın bir tefsiri bir benzeşiği olduğunu .... gibi beyanlarda bulunmuştu.
Misalden yola çıkarak söylüyorum ki sizinde sorunuz benimde cevabım kolay olsun.
Ama bu Kurana eş koşmaktan çok çok farklı bir durumdur. Sizinde dediğiniz gibi gidişat ve görüntü mışcasına yani öyle gibi SADECE. Allah muhafazaki diğer türlüsü küfürdür zira.

Bu Kur'ân, kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek ilâh olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye insanlara gönderilmiş bir tebliğdir. (İBRAHİM/52)

Kuranın hem bireysel hemde ümmetsel bir yanı vardır. Bireysel ilişkimiz, evrensel ilişkimiz. Eğer Kurandan bireysel ilişkiyi sıyırır atarsak bu sapmalar peyda oluyor.
Kuran bize diyor peygambere yada birbaşkasına değil ' akletmiyormusunuz' diye.
Kuran bizim üzerimize inmelidir. Ayetleri ile beraber.Mealen bizde tefsir olmalıdır.

Ki o sözlerin en güzeli ve en anlaşılıdır.

De ki: "O'nun üstünüzden ve ayaklarınızın altından azab göndermeye, yahut sizi fırkalara ayırıp kiminizin kiminize hıncını tattırmaya gücü yeter". Bak, âyetlerimizi nasıl inceden inceye açıklıyoruz ki, onlar iyice anlasınlar. (EN'AM/65)

Allah, kelamın en güzelini ikizli, ahenkli bir kitap olarak indirdi. Ondan Rablerine saygısı olanların derileri ürperir. Sonra derileri de, kalpleri de Allah'ın zikrine karşı yumuşar. İşte bu Allah'ın rehberidir. Allah, onunla dilediğini doğru yola çıkarır. Her kimi de Allah şaşırtırsa, artık ona doğru yolu gösterecek yoktur. (ZÜMMER/23)

Hem sözün güzelini işitecek duruma ulaştırılmışlar, hem de övülmeye layık (olan Allah'ın) yoluna eriştirilmişlerdir. (HAC/24)

İçimizde öyle çok ki kuranı tefsiri okumamışlar.Bundan geçin mealini okumamışlar. Böyle yitik toplumda bunların olması kaçınılmaz elbette.
Yalnız ben o beşeri kitaplarından kurandan bağımsız yazılmadığını biliyorum (:
Bu bağlamda elinden düşürmemekte hiç beis yoktur. Rehber iyidir. Ama doğru ve ölçü bir rehber.

Rab kuranın peygamberin ümmetin muhabbetinden ayırmasın.

Emekdar Üye 18 Kasım 2009 23:12

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Kendi efendilerinin,Şeyhlerinin,Atalarının,Abilerinin yaşamlarını uygulamalarını Peygamber sünnetinden evla görenleri?

Lakin diğer türlüsü şirk olmıyor mu bunuda ben size sorayım.

Şirkin tanımı:Allah'a ait olan özelliklerden birini veya birkaçını Allah'ın dışında yaradılmış herhangi bir şeyde görmektir.Günümüz İslam aleminde bunu en çok din büyüklerine atfedilen şu özelliklerde görmekteyiz.Allaha daha yakın oldukları,dostu oldukları,arabulucu,şefaatçi vs özellikler atfedilen kişilere Allah'a ait herhangi bir özelliği yüklemek Şirkin ta kendisidir.Örnek Gaybi bildiklerine inanmak, Söyledikleri her sözü doğru almak ve Kuran sünnet ile karşılaştırmamak Akletmeden teslim olmak ve uymak.

Ayeti kerimede özellikle Affedilmeyecek Günah olarak gösterilen Şirk gecenin karanlığı gibidir.

Gerçekten, Allah, kendisine şirk koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışında kalanı ise, dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa, doğrusu büyük bir günahla iftira etmiş olur.
(Nisa 48)

Kuran'i kerime baktığımızda Aklını kullanan ve Kurana teslim olan kimsenin şirke düşmeyeceği belirtilmektedir. Müşrikleri ana dayanağı Gelenekler Atalar inançları idi Akletmedikleri için Şirk koşuyorlardı.

Şirk konusunda düşülen hatalardan biride Dini yaşama adına Din büyüklerini kutsallaştırma dokunulmaz kılma, Diri olan Kurandan değilde onların ölülerinden yardımlar bekleme, Dara düşüldüğünde Allah'a sığınılması yerine Din büyüklerini çağırma, Allah'ın Kelamı Kuran'ı arkaya alarak Beşer kitaplarını Kutsamak,İnsan sözünü Allah'ın sözü sayma,Din büyüklerini İlahlaştırma,Allaha karşı yalan uydurma, Kendi ile Allah arasına yerleştirdikleri kişilerin Gaybi bildiklerine ve onları kurtaracaklarına inanma, Ölümsüz olduğun inanılan ruhlardan medet umma, Kişileri Allahın resulünden üst görme vs sayamayacağımız kadar Bidat ve Hurafe ile günümüz İslam aleminde bir çok insan Kurandan uzaklaşmışçasına ''ŞİRK'' koştuklarının farkında olmadan Akıllarını kiralamışçasına Kuran İslamından uzak bir yaşam sergilemektedirler. Burda belirtilen özelliklerde hedefim beli bir grup veya cemaat değildir Bu özellikleri taşıyan kişilikleredir..

Yitiksevda 18 Kasım 2009 23:42

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Tarikatların genel yapısına baktığımızda İnsanları farklı farklı sınıflara ayırırlar.Maddeler halinde vereyim:

1:Sırlarını bilenlere Havvass'ul Havas
2:Az bilenlere Havas
3:Geri kalanlarına Avam derler

Bu tür yaklaşımlar ile kendi din büyüklerini Allah ile bağlantılı göstererek bir din sınıfı oluştururlar bu duruma Kuran gözü ile baktığımızda Enam suresi 93-94 ayetlerine tamami ile ters düşmektedir Böyle bir şeyi Allah'ın Kitabı Kuranda görmemeteyiz bu tür yaklaşımlar ne kadar İslami ?

2.Sorum aynı türden yine Tarikatlarda olan şu isimler etrafında olacak:

1:Kutbul İrşad
2:Ricalul Gayb
3:Kutup
4:Gavs
5:Revasi
6:Tarikat Şeyhi

gibi bir sıralama ile Allah'ın yaratmış olduğu kullara erişilmez olağanüstü özellikler yüklenmektedir.Bunlara uymayı Dinin ana esasları arasında görürler bu tür yaklaşımları ile örneğin Kutbu en büyük veli olarak erenlerin başı ve Allah'ın izni ile Kainatta tasarruf sahibi olduklarını iddia ederler Kuran İslamında olmayan bu Kavramlar etrafında Şekillenmiş bir din anlayışı İnsanları nereye sürüklemektedir ?

PİRİ_FANİ 19 Kasım 2009 08:34

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
misafirliğiniz hayırlı olsun.
inş. size çay ve tatlı ikramımız da olacaktır...

buyurun lütfen

[img][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...][/img]

[img][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...][/img]

Emekdar Üye 19 Kasım 2009 17:23

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
tekrardan hayırlı olsun diyor ve sorularıma geçiyorum..

1-kadın üzerinden islamı vurmaya çalışanlarla ilgili fikirlerin?
2-atatürkün sembolik kapital değeri üzerine neler söyleyebilirsin yani atatürkçüler birer egemen sömürücülermidir?
3-vahşi kapitalizm hakkında görüşlerin nasıl sonlandırılır yakınmıdır islami güçler eliylemi olacaktır?
4-irana bakış açın?
5-mezhep tartışmaları hakkında neler söyleyebilirsin?
6-sencede eliaçık hoca tabiri ile zamanın ruhu değiştimi değişti ise sebep sonuç?
7-ehli sünnetin siyasi açıdan siyasi anlayışının sorgulanması elzemmidir?

aşağıdaki kavramlar senin için ne ifade eder..

medineweb:
yazmak:
bir muhasebeci olarak yevmiye defteri:))) =
islam=
veeee
Ecrin:


kolay gelsin..:)

KuM TaNeSi 21 Kasım 2009 18:03

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
sorularıma verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim..:Ç)

BANU AKSOY 21 Kasım 2009 22:35

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı
değerli yazarımız Hoş geldiniz..
1-tasavuf islamın neresinde,islam tasavufun neresindedir sizce ? tasavufsuz bir islami yaşantı mümkünmüdür ? mümkünse nasıl ?
2-tasavuf karşıtlarında,günlük yaşamlarında takva eksikliğini görüyormusunuz ? namaz kılmıyan,cumaya gitmeyen,zikir yapmayan mücahitlerimize rastlıyormusunuz ? rastlıyorsanız bu tip yaşantı islamın neresinde ?
3-tasavuf denilince,abuzerce düşünce nedir?arabice düşünce nedir?gavsce düşünce nedir?menzilce düşünce nedir? veya tasavufu bir lokma bir hırka derviş yaşantısı olarakmı algılamayız? yoksa gece zahit gündüz mücahit olarakmı algılamalıyız?yani tasavuf ehli dünyadan el etek çekmelimidir?bir sofinin sosyal siyasal dünyevi düşünceleri ve bu düşüncelerinin hayata geçirilmesi noktasında çalışması gerekir mi? gerekiyorsa neden ? gerekmiyorsa bu islama aykırılığı var mıdır ?
buyurun mikrofon sizde :)

1- Tasavvuf doğuşunda kaynağını islamdan aldığına göre yaşayışta bunu birbirinden ayırmak mümkün değildir. Bizler tasavvufi yaşayanlar ve yaşamayanlar olarak ancak sabit bir koluna yada duruma islamla bağdaşıyor yahut bağdaşmıyor gibi bir yorum yapabiliriz.
Evet mümkündür.
Tasavvufsuz bir Kuran nasıl oluyorsa öyle (:

2- Bunları takva eksikliği olanlar olarak niteliyorum ben.
Tasavvufu eleştirmekle dinini düzgün yaşamak bağlantısız ve biraz zorlama bir soru olur (: Nihayetinde nefsi terbiye içi kırık camlar üzerinde sema eden mevlevi dervişi eleştirmek için müminun ilk on ayeti vasfında bulundurmaya gerek yok (: Yalnız çok bilgili amelsiz gördüm onuda ekleyeyim.

izninle son sorunu geçiyorum abicim ...

BANU AKSOY 21 Kasım 2009 23:11

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Alıntı:

YitikSevda Üyemizden Alıntı
Tarikatların genel yapısına baktığımızda İnsanları farklı farklı sınıflara ayırırlar.Maddeler halinde vereyim:

1:Sırlarını bilenlere Havvass'ul Havas
2:Az bilenlere Havas
3:Geri kalanlarına Avam derler

Bu tür yaklaşımlar ile kendi din büyüklerini Allah ile bağlantılı göstererek bir din sınıfı oluştururlar bu duruma Kuran gözü ile baktığımızda Enam suresi 93-94 ayetlerine tamami ile ters düşmektedir Böyle bir şeyi Allah'ın Kitabı Kuranda görmemeteyiz bu tür yaklaşımlar ne kadar İslami ?

2.Sorum aynı türden yine Tarikatlarda olan şu isimler etrafında olacak:

1:Kutbul İrşad
2:Ricalul Gayb
3:Kutup
4:Gavs
5:Revasi
6:Tarikat Şeyhi

gibi bir sıralama ile Allah'ın yaratmış olduğu kullara erişilmez olağanüstü özellikler yüklenmektedir.Bunlara uymayı Dinin ana esasları arasında görürler bu tür yaklaşımları ile örneğin Kutbu en büyük veli olarak erenlerin başı ve Allah'ın izni ile Kainatta tasarruf sahibi olduklarını iddia ederler Kuran İslamında olmayan bu Kavramlar etrafında Şekillenmiş bir din anlayışı İnsanları nereye sürüklemektedir ?


“ Ey insanlar! Gerçekten biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi halklara ve kabilelere böldük. Hiç şüphesiz Allah katında sizin en üstününüz takvaca en ileri olanınızdır. “ Hucurat 13

Allah bu dini hem yüceltelim,hem yayalım,hemde onunla amel edelim bu sayede imtihan dünyasında ümmete ve kendimize en hayır verecek halde yaşayalım diye yolladı.
Bir insana üstün vasıflar yüklemede beis görmüyorum .Zira Rab ne diyor takvaca üstün olanınız. Takva nedir ameli itikadi bakımdan ileri seviyede olan bunu ilmiyle besleyen ilmiyle etrafını besleyen vs vs vs.
İnsanın fıtratında bir öndere bir rehbere hep ihtiyaç olmuştur. Önderle berabeer cemaat kavramınada. Ve dinde bu fıtratı perçinleyen bir unsurdur. Çünkü amel işin içine girdiği zaman şeytan ve nefs ve ben işin içine girer.

En basitinden takva ehli bir insanla bir olduğunuzda yüzde seksen imani yönden haz alır,onun tavsiyelerini dinler,onun ışığından faydalanır,onun tavsiyelerini dinler,namazlaarınız aksaksa onunla şevklenir namazlarınızı kılarsınızBu nedir biliyor musunuz ; Allahın imamı azama verdiği nimetin minumum halidir.Bu nebilere ve hazreti Muhammede verilen nimetlerin minumum halidir .Saffat suresinde bunu bariz görüyoruz.

Bütün kavramları izninle bir yana bırakarak; Tarikat kelime manasında yol demektir. Allaha ulaşmayı amaç edinen yoldur. Buradan bakıldığında zararsız görünüyor. Lakin içinde barındırdığı şirke götüren ritüeller nedeni ile dine hayrı kadar zararı dokunan bir yollar bileşiği halini almıştır.
Rabıta gibi şeyhi vesilesi ile Allahla bütünleşme
Allahtan bir görevlendirme aldığını iddia etme
Çile gibi uç noktalara varan nefsi terbiye cırmalamaları
kerametler husumetler vs vs vs

Tasavvufla sistematize olan tarikatlerin sonuçta çoğu dinden bir sapma yoluna gitmiştir.
Bununla beraber müslümanda ki hamaset ruhunu da çökertip (tasavvufun muhteviyatına terstir) pasivize olmuş bir müslüman, aktif bir kötü karşısında kendince bir takım içe dönük ritüellerle dolu yaşantı içine girmiştir.
Sanırım islama ve mazluma en çok kötülüğüde burada yapmıştır tarikatler.

Allahualem...

BANU AKSOY 21 Kasım 2009 23:54

RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
 
Alıntı:

Ecrin Üyemizden Alıntı
tekrardan hayırlı olsun diyor ve sorularıma geçiyorum..

1-kadın üzerinden islamı vurmaya çalışanlarla ilgili fikirlerin?
2-atatürkün sembolik kapital değeri üzerine neler söyleyebilirsin yani atatürkçüler birer egemen sömürücülermidir?
3-vahşi kapitalizm hakkında görüşlerin nasıl sonlandırılır yakınmıdır islami güçler eliylemi olacaktır?
4-irana bakış açın?
5-mezhep tartışmaları hakkında neler söyleyebilirsin?
6-sencede eliaçık hoca tabiri ile zamanın ruhu değiştimi değişti ise sebep sonuç?
7-ehli sünnetin siyasi açıdan siyasi anlayışının sorgulanması elzemmidir?

aşağıdaki kavramlar senin için ne ifade eder..

medineweb:
yazmak:
bir muhasebeci olarak yevmiye defteri:))) =
islam=
veeee
Ecrin:
kolay gelsin..:)

Güzel sorular (;

1) Türk medeni kanunu (özellikle aile hukuku) iyi okuyup Kuranın kadının hakkını daha iyi savunabildiğine dair her müslüman yeterli bilgi sahibi olmalıdır.

2)Kral bir karizma kısmi bir kahramansa; Kraldan çok kralcılar bunu hep kullanmışlardır. Atatürk yaşasa idi bu kadar getirisi olmazdı yani.
Kendisini bize anlatan en önemli cümleciği söz konusu vatansa gerisi teferruattır. Yani söz konusu vatansa kominist rusya ilede el sıkışılır köyün imamı arkasında huşu içindede namaza durulur.
Buda bir devlet politikası.Ergenekon yeni bir yapılanma değil dimi.
Sömürülmeye izin verense bizleriz. Sadece kemalist rejim değil sömüren ki kemalist rejimin kendiside sömürülmedimi arkadaşlar.
Herşey elle tutulur herşeyin sistemin kölesi.
Herşey bir sisteme varıyor.
İmparator o kocaman ayakları ile sarmış bizi eziyor dört yanımızdan.
Atatürkün doktrinlerimi gerçekten şu anki atatürkçülerin halleri.
Hangi ülkede var bakkal dükkanıda açsan bir vatandaşın fotoğrafını asmanın zorunlu olması.
Bundan fena sömürü baskı zulum mu olur.
Bu ülkenin AKP iktidarının her mensubu vekili o 10 kasımda ağızlarından dökülen hürmetli cümleleri hissediyor mu cidden.
vs vs vs

not:bu yorumum silinebilir. (:

3) japon balıkçılık şirketleri, avladıkları balıkları taze ve diri tutmak için içinde su bulunan büyük tanklara koyarlarmış.
ancak son zamanlarda çok ilginç bir uygulamaya başlamışlar.
bu büyük tankların içine bir de köpekbalığı koyuyorlarmış.
köpekbalığı içindeki balıklardan bazılarını yiyormuş, ama öteki balıklar eskisine göre çok daha diri kalıyormuş.

neden?

çünkü tanktaki balıklar kendilerini tehdit eden büyük bir ‘‘meydan okumayla’’ karşılaşınca salgıladıkları hormonla dokuları daha diri kalıyormuş."

((((:

tarihi fransız ihtilaline dayanır kapitalizmin.
nedir peki çok vahşi bi şeydir (((:
örnek vermek gerekirse geçmişten günümüze;


İNGİLTERE: 1788-1938 tarihleri arasında sömürge amacıyla gittikleri Avustralya’da Aborjinleri sistematik olarak yok ettiler. 750 bin siyah derili aborjinden geriye sadece 31 bin kişi sağ kalabildi. İngiliz askerleri Almanların savaşı kaybetmelerinin ardından, Dresden kentine sığınan Alman göçmenlerin üzerine 3 gün süreyle havadan bomba yağdırdı. Bombardıman sırasında 3 bin 900 ton tahrip gücü yüksek bomba ve 200 bin napalm bombası atıldı. 200 bin kişi öldü.

İTALYA:Yüzbinlerce Libyalıyı Ve Afrikalıyı katletti.

İspanyol ve Amerikalı Kaşifler (1492-1800) 7 milyon 972 bin ölü veya kayıp.

Saddam Hüseyin (Iran ve Kuzey Irak 1980-1990 600 bin ölü ve kayıp.
Yahya Khan (Pakistan, 1971 ve Banglades,1990) 500 bin ölü ve kayıp.
[size=large]
ABD'nin Irak'ı işgalinin üzerinden 5 yıl geçti. Savaşın başladığı 2003'ten beri, ABD 4 bin kayıp verdi, 1 milyona yakın Iraklı öldü, 15 bin kişi kayıp, 1.5 milyon insan göçe zorlandı. İşgalin ABD'ye maliyeti 500 milyar dolar...
[/size]

Kapitalizmin hakimiyetini kendi gündeliğimizle ölçebiliriz.
Önerim : İNFAK
4) hem olumlu hem olumsuz
5)
6)Ben o tabrini duymadım ve okumadımda.Ne demek istediğini bilmem lazım.
7)elzemdir.İslamda devlet-siyaset anlayışında adalet-hakkaniyet ön plandadır.Ehli sünnet bu konuda teoride islam tarihini analiz ederek bir doktrin oluşturmaya çalışmışsada uygulamada hep zayıf kalmıştır.
Misal ehli sünnet anlayışında adilane olması açısından halka dayalı bir hakimiyet anlaşılır ama uygulamada emevilerden sonra saltanat dediğimiz babadan oğula geçen bir sistem peyda olmuştur.


SAAT: 12:10

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320