![]() |
76.Haftanın Misafir HattabHamza Bu haftanın misafiri [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] seçilmiştir.Buyrun Kardeşimizi tanıyalım... |
hz ömer bin hattab ile hz hamza'yi bir araya getirip isimleriyle musema olmanız dileğiyle... sizi tanıyalım.. |
teşekkürler, sağolun adım halil, giresunluyum, öğrenciyim(hala). 2004 yılında ktü maliye bölümüne girdim hala da oradan çıkamadım. 1986 yılının tam ortasında doğmuşum. tevhidi düşünen, sistem muhalifi bir ortamda büyüdüm. Buna rağmen lise son ve üniversite 1. sınıf arasında hiçte islami olmayan bir yaşantım oldu. ondan sonra ise sorgulama, araştırma, okuma, kur'an'a dönüş yıllarım oldu. hala da bu minvalde hayatımı sürdürmekteyim. ilk önce kur'an'a yönelik makaleler okuduk. sonra kur'an'da ki kavramlara yönelik çalışmalarımız oldu- veli, şefaat, zikir, veli/evliya vd...- sonra ahlaka yönelik çalışmalarımız oldu. bunlarla bağlantılı ve daha başka konularda kitap çalışmalarımız oldu. bu yazda bu bağlamda yeni bir kitap çalışmasına başlıyoruz (modern ulus devlet-ali bulaç jöntürkler 1908 ihtilalinin doğuşu-pınar yayınları darbeler anayasalar ve modernleşme-şükrü karatepe-iz yayıncılık halka karşı demokrasi-mehmet doğan-iz yayıncılık yanlış cumhuriyet atatürk ve kemlizm üzerine 51 soru-sevan nişanyan-kırmızı yayınları) bana soru sorulduğunda biliyorsam Allah'ın iziyle cevaplarım bilmiyorsam bilmiyorum derim ama soru değilde sorgu sezersem cevap vermem. hattabhamza ismine gelince; hamza hz. hamza dan geliyor. hattab ise çeçen komutan emir hattabdan geliyor. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] şimdilik aklıma gelenler bunlar, iyi günler. |
bu çalışmalarınız yazarlık mı yoksa kitaplar ,makaleler üzerinde düşünce cimnastiğimi ? yani size ait eser var mı ? teşk... |
Alıntı:
|
Alıntı:
küçükken evde olan bütün kitapları okumuştum, tabi bilinçli değildi, okuduklarımı anlamamıştım, anlamadığımı büyüyünce anladım. onların arasında yoldaki işaretler-seyyid kutub, fıkhussiyre-ramazan el buti, kelimeler kavramlar-yusuf kerimoğlu, emanet ve ehliyet-yusuf kerimoğlu vd... gibi kitaplardı. bilinçli olarak okuma serüveninde birinci olarak hangi kitabı okudum hatırlamıyorum ama bu kitapları tekrar okudum, mevdudi den 4 terim i okudum. Ali Şeriati, Mustafa İslamoğlu, Celalettin Vatandaş, Abdullah Yıldız, İhsan Süreyya Sırma, Mehmet Alagaş, Seyyid Kutub, Mevdudi ginbi yazarların birçok kitabını okudum. okuduğum kitap sayısı 400 civarındadır. yayınevi olarakta Pınar, İnsan, Beyan, Denge(Düşün), Özgün, Yöneliş, Ekin, İz en çok okuduğum yayınevleri diyebilirim (ilk önce aklıma gelenler bunlar desem daha doğru) |
Kardeşim hayırlı olsun: Size sorum şu olacak ben örneğin kendimi bir inançsız insan yerine koyarak size soru yöneltecem : Allah İnsanları kulluk ve sınav için yaratmıştır şüphesiz Ama kulluk ve inanç kriterlerini kabul etmediğim zaman neden niçin yaradıldım sorusuna nasıl bir cevap bulabilirim ? |
Alıntı:
insanlar doğduktan belli bir süre sonra kendilerine şu soruları sormaya başlarlar. ben kimim, beni kim yarattı, ben niye yaratıldım? vd... Bazıları bu soruları geçiştirir bazıları ise üzerine iyice kafa yorar. bu soruların muhtemel 2 cevabı var. Ya Allah yarattı diyeceğiz ya da tabiat yarattı, ölüp yok olup gideceğiz diyeceğiz. Allah yarattı dersek sizinde dediğiniz gibi kulluk ve sınav devreye giriyor, ama inanmazsak buna ateist, natüralist bir yaşam biçimini benimsemişsiniz demektir. Size dua ve tavsiyeden başka yapacak birşey aklıma gelmiyor. ''nedenler niçinler nedendir bitmez bir şeyi inkar için yok diyebilmek yetmez'' |
Allah razı olsun Kardeşim İnsanoğlu tabiatı gereği sorgulayıcı bir yapıya sahiptir.Ama bu sorgulama esnasında dur denilecek ve teslimiyet ile kabul edilebilecek bir konuda neden yaradıldım hususudur.Böyle inanmak ve kabullenmek Kulluk vazifesini anlamakla olur.Teşekkürler. |
hayırlı olsun..... kawakeb diye bir kardeş vardı ona sormuştum soruyu sorduktan sonra piyasadan kayboldu inşallah sizde kaybolmazsınız. cevap alamadığım için aynı soruları size yönelteyim: -------------------------------------------- 1-irandaki velayet-i fakih konusu hakkındaki fikirleriniz? 2-ağırlıklı alınan batı kaynaklı pozitivist/rasyonalist eğitimin insan en önemlisi gençlik üzerindeki tahribatı? 3-neden dönemimizde: *devlet alanında, ömer bin abdülaziz *askeri alanda, selahattin eyyübi *düşünce alanında, imam gazaliler yetişmemektedir sorun nerden kaynaklıdır? 4-içtihad kapısının kapatılması ne gibi sorunları beraberinde getirdi? 5-islamdaki tahribat siyasi alanla kalmayıp bilindiği gibi akideye ve fikirlere/düşüncelerede bulaşmıştır bu bir realite bu tahribatlar hakkındaki fikirleriniz? kolay gele.. |
Alıntı:
aslında bu soruların daha iyi bilen birine sorulması size daha faydalı bilgiler sunabilir. cevap 1) bu soru hakkında sorulan sorandan daha bilgili değil. cevap 2) aslında bunu kendi ülkemize bakarak görebiliriz. zira cumhuriyetle birlikte pozitivist/rasyonalist eğitim sistemine kavuşmuş olduk. bunun sonucuda cumhuriyetin kazanımları. neler mi? fıtratına yabancılaşmış, boşluk içindeki bir genç nesil sigara, uyuşturucu ve alkol bataklığındaki gençlik cinayetler, tecavüzler, kapkaçlar, hırsızlıklar vd.... cevap 3) Hz. Ebubekir zamanında sulh ve sükun üzere devam eden müslümanlar hz. Ömer zamanında bu huzurun zirvesine yükselmiş, hazreti osman devrinde ise yer yer bu huzur sarsılmış, hazreti Ali zamanında büsbütün karışık olaylar cereyan etmiş, huzur iyice yitirilmiştir. Bu yüzden bir ona şöyle sual sorar: _Ya Ali! demiş senn zamanında cereyan eden karışıklıkların hiçbiri senden evvelki halifeleirn devrinde cereyan etmedi, neden? İmam Ali'nin cevabı fevkalade manalı olmuş: Onların zamanında biz vardık, bizim zamanımızda ise onlar yok! cevap 4) içtihat çağın, zamanın şartlarına göre bir mesele, olay, konu hakkında alimlerin göstermiş oldukları yeni hükümler çıkarması çabasıdır. urvetul vuska adlı yazımda bu konuyla ilgili şunları yazmıştım, burda da paylaşayım: Kur'an'ın her şeyi açıklayan olduğunu bildiren ayetin gerçek anlamı, Kur'an'da her şeyi açıklayacak temel, genel esasların bildirildiği biçimindedir ki, onun pratiğe aktarılması içtihadla olur. Taklidçiliğin meşrulaştırılıp uyulması gereken tek hareket tarzı olarak algılanmaya başlanması için içtihad kapısının kapatılması zorunlu görülür. İçtihad kapısı kapalı olduğu içindir ki yüz yıllardır cahiliyenin bütün pisliklerinden korunabilecek, arınacak fikirler üretemiyoruz. içtihat kapısının kapanması demek düşüncenin, fikirlerin donuklaşması demektir. geçmişte yaşamak demektir. taklitten şekilcilikten kurtulamamak demektir. vd... cevap 5) bunlar tamamen kur'an'a yanlış yaklaşımların sonucudur diye düşünüyorum. müslümanların akidesini, akaidini belirleyen tek kaynak kur'an'dır, öyle olmalıdır. çünkü kur'an'ın delaleti ve subutu katidir. |
tşkler cevaplar için... |
Alıntı:
daha okunacak çok şey var... |
Akıl olmadan Vahiy anlaşılamıyor hakikatine göre bakacak olursak Akılmı önce gelir Vahiymi ? |
Alıntı:
ama bence akıl ile vahiy etle tırnak gibidir. |
O zaman soru formatını değiştirelim beyin cimnastiği ve aynı zamanda çalışmama katkı olması bazında sorularım olacak kardeşim: O zaman Akla rağmen Vahiy neden gönderilmiştir sorusu ile devam edelim İnşaallah kardeşimi rahatsız etmiyorumdur... |
Alıntı:
islamda aklı aşan şeyler vardır ama akla aykırı şey yoktur. bir rahatsızlık söz konusu değil. |
vahy lokomotif akıl ise makinist... yada vahy araba akıl benzini... birbirlerine ihtiyaçları var.. |
Alıntı:
|
O zaman Kardeşime şunu sorayım: Allah'ın bizleri sorumlu kılması akıl iledir sözgelimi Vahiy hiç inmemiş olsa idi o zaman ne tür bir sorumluluğumuz olurdu ? Vahyin inişi İnsanın sorumluluğunun başlangıcımıdır ? Evet diyorsanız o zaman İnsanı en güzel şekilde yaratma fiilinde verilen özellikler ne olacak ? |
sorular biraz biriksin bakalım |
Alıntı:
|
SAAT: 19:43 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.