Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Misafiri (https://www.forum.medineweb.net/111-haftanin-misafiri)
-   -   2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-misafiri/21498-2012-12haftanin-misafiri-la-diyebilmek.html)

bilinmez 20 Mart 2012 13:17

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Alıntı:

mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 166386)
misafirliğiniz hayırlı olsun sayın la diyebilmek.ben son okuduğunuz veya okumakta olduğunuz kitabı sormak istiyorum.birde severek okuduğunuz yazarlar.

kuran okuyorum şimdiye kadar o kadar çok yazar ve kitaplarını okudum ki artık BUNLARDAN ÇOK KURAN OKUMAM LAZIM DİYORUM...

müşrik-kafir,müslüman ayırımı yapabilen bütün yazarları okumayı seviyorum..

Bunun içinde bu ayırımı yapan KURAN olunca hep devamlı okuduğum kitap kuran meali ve konularına göre kurandır..

Yitiksevda 20 Mart 2012 22:06

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Zülküf bra sorularıma başlayayım hayırlısı ile...

Kim bir mü’mini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir.....
(Nisa-93)

Bu ayeti kerimenin hükmü ile Sıffin savaşını nasıl anlamamız gerekir?

Muaviye Amr ve benzerlerinin haksız yere şehid ettikleri Muhammed Bin Ebubekir (Hz Ebubekirin oğlu İmam Alinin Valisi) Mısır Valisi Malik Bin Eşter Halid Bin Velidin oğlu Abdurrahman Hucr Bin Ady Enes Bin Malik ve benzeri İslam tarihinde Üstün kişilikleri ile anılan İnsanları haksız yere katletmesi bu ayetle değerlendirildiğinde sonuç ne çıkar...

Allah Resulünün hayatı incelendiğinde, O'nun Asrı saadette yaşamış olan muayyen grup ve şahısları tekfir ettiği görülmemiştir.Devlet otoritesinin güçlenmesi ile birlikte Allah'ın hükümlerine açıkça karşı çıkanlara karşı Vahiyle sert çıkışları olmuştur...

Ama günümüz toplumlarında Allah'ın kelamının varlığı ile birlikte hükümlerinin tam anlamı ile tatbik edildiği bir yönetim sistemi yoktur bu durumda Tekfir mekanizmasının işlemesi ne kadar doğrudur?

Kur'anda büyük ve küçük günahlar ile birlikte Fısk kavramı nasıl anlaşılmalıdır?

Kur'an ilimlerini meal ile na kadar doğru bir anlayış ile elde edebilmekteyiz ?

Kur'anı tanıma anlama ve yorumlama metodları hususunda gecelerini gündüzlerine katan ve bizlere anladıklarını kitaplaştırarak sunan Alimlerin bir veya bir kaç hatalı söz ve davranışı sonucu onları görmemezlikten gelmek ne kadar doğrudur Örneğin İmam Gazali Saide Kurdi ve benzerleri hususunda Karpuzda bir çürük var diye komplesini çöpemi atmak gerekir yoksa çürük kısmı ayıklayıp temiz kısmından faydalanmakmı?

bilinmez 20 Mart 2012 22:59

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166667)
Zülküf bra sorularıma başlayayım hayırlısı ile...

Kim bir mü’mini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir.....
(Nisa-93)

Bu ayeti kerimenin hükmü ile Sıffin savaşını nasıl anlamamız gerekir?

Muaviye Amr ve benzerlerinin haksız yere şehid ettikleri Muhammed Bin Ebubekir (Hz Ebubekirin oğlu İmam Alinin Valisi) Mısır Valisi Malik Bin Eşter Halid Bin Velidin oğlu Abdurrahman Hucr Bin Ady Enes Bin Malik ve benzeri İslam tarihinde Üstün kişilikleri ile anılan İnsanları haksız yere katletmesi bu ayetle değerlendirildiğinde sonuç ne çıkar...

CEVAB..Evvela güzel abime mehaba diyerek başlıyayım inşaallah,güzel abim biz şuan 2012 deyiz ve yaklaşık 1300 küsür yıl önceyi ,2012 de anlamaya çalışıyoruz,ilk başta bu konu hakkında kesin bi kanıtımız yok tarihi malumat olsada bu kesin bi hüküm vermemize yeterli değildir,sadece nisa 93 ün üzerinde bu konu değerlendirilmez,örneğin bakara süresinin içinde geçen ve ONLAR SİZDEN ÖNCE Bİ ÜMMETTİ VE GELİP GEÇTİLER ONLARIN HESABI SİZE SİZİN KİDE ONLARA YAPILMAZ,ayeti var ayrıca hucurattaki ayette İKİ MÜSLÜMAN GRUP KARŞILAŞINCA,onların arasını Allahın hükmüne çağırarak bulun ve eğer hangi grup Allahın hükmüne gelmiyorsa diğeriyle birlikte onlar Allahın hükmüne gelinceye kadar savaşın,şimdi sayın abim muaviyenin haksız olduğu tarihi bi malumattaki gerçekliktir,ama benim imtihanım değildir ve yani Allahın benim elimi uzak tuttuğu bu kandan BENDE DİLİMİ UZAK TUTARIM,hesaplarını ,sorgularını Allah yapacaktır zaten...

Allah Resulünün hayatı incelendiğinde, O'nun Asrı saadette yaşamış olan muayyen grup ve şahısları tekfir ettiği görülmemiştir.Devlet otoritesinin güçlenmesi ile birlikte Allah'ın hükümlerine açıkça karşı çıkanlara karşı Vahiyle sert çıkışları olmuştur...

CEVAB....Güzel abim,ya siz Allah rasulunu yanlış anlamışsınız,veya TEKFİRİ yanlış anlıyorsunuz,tekfir delisaçması değildir ki TEKFİR ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEKTİR VE İSLAMIN Bİ PARÇASIDIR KİŞİ TEKFİRSİZ İSLAMI TAMAM OLARAK ALAMAZ HATTA LAİLAHE İLALLAH BİLE TEKFİRDİR,tekfir kime hangi elbise uyuyorsa kuranın beyanıyla ortaya koymaktır..örneğin siz kuranın şu hitaplarını ilk kez kimin söylediğini sanıyorsunuz,EY MÜŞRİKLER,EY KAFİRLER,diye başlayan hitaplar ve hatta ibni hişamın siyerinde,RASULULLAHIN KENDİ ANNE VE BABASINI DAHİ TEKFİR ETMİŞTİR bilgisi vardır.Hatta ebulehebi rasululaha göndermişlerdir git bak muhammede söyle o bizim atalarımızın dinini tekfir ediyor,ayaklarının altına alıyor,alay ediyor diyorlar,VE ONA DEDEMİZ ABDULMUTTALİBİ sor bak ne diyor diyorlar,Rasulullahta abdulmuttalip ve onun gibiler müşriktir,cehennemliktir diyor[siyeri ibni hişam].

Güzel abim muhammed bin abdullah ken Rasulullaha muhammedul emin diyenler,onunla güllük gülistanlık içinde geçinenler,ve rasulullah peygamber olmadan önce kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazken,MUHAMMED RASULULLAH OLUNCA,O nu mekkeden sürenler ,O na ,daha önce muhammedul emin diyenlerdi,veya mekkede 13 yıl çekilen eziyetler neyin karşılığındaydı..Rasululahın onların gerek kendilerini gerek dinlerini taki lailaheillaha boyun eğinceye kadar tekfir ettiği için değil miydi...Tekfirsiz islam ,tıpkı BU GÜNKİ İSLAM OLUR,HAYATADA GEÇMEZ...TEKFİRSİZ İSLAM AYAKLARI GELİŞİRKEN ,ELLERİ GELİŞMEYEN Bİ ÖZÜRLÜLÜK HALİNE DÖNÜŞÜR,..

Ama günümüz toplumlarında Allah'ın kelamının varlığı ile birlikte hükümlerinin tam anlamı ile tatbik edildiği bir yönetim sistemi yoktur bu durumda Tekfir mekanizmasının işlemesi ne kadar doğrudur?

CEVAB...Sayın abim 3 tane peygamberin dışında YÖNETİM SİSTEMİ, oluşmamıştır,örneğin İbrahim peygamberinde YÖNETİM SİSTEMİ YOKTU,ama MÜMTEHİNE 4 ayetindeki tekfirini Allah bize örnek vermiş ve onun gibi olun demiştir ve bu örnekliği ilk kez RASULULLAHTA UYGULAMIŞ VE ZORUNDAYDIDA UYGULAMAKLA.

MÜMTEHİNE 4..4. İbrahim'de ve onunla beraber olanlarda, sizin için gerçekten güzel bir örnek vardır. Onlar kavimlerine demişlerdi ki: "Biz sizden ve Allah'ı bırakıp taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz bir tek Allah'a inanıncaya kadar, sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve öfke belirmiştir." Şu kadar var ki, İbrahim babasına: "Andolsun senin için mağfiret dileyeceğim. Fakat Allah'tan sana gelecek herhangi bir şeyi önlemeye gücüm yetmez" demişti. (O müminler şöyle dediler: Rabbimiz! Ancak sana dayandık, sana yöneldik. Dönüş de ancak sanadır.

Buradki ibrahim peygamberin babası için yaptığı hatalı duasını daha sonra ibrahim peygamber tevbe süresindeki başka bia yetlede düzeltiyor,tevbe ederek..

Kur'anda büyük ve küçük günahlar ile birlikte Fısk kavramı nasıl anlaşılmalıdır?
CEVAB...Günahtan aşırı ve kuşatıcılık olmamlı,tevbeye yönelinmeliki FISKA dönüşmesin ve yapılan günah başkasınında günahına veya hatasına sebebse onlarada anlatılmalı ki fısk olmasın...

Kur'an ilimlerini meal ile na kadar doğru bir anlayış ile elde edebilmekteyiz ?

CEVAB..Sayın abim konu içerisinde değerlendirerek ve araştırmayı elden bırakmasak kuranın kendini tefsir ettiği aşikardır,ve Allahın verdiği manayı anlamaya çalışmayı hedeflersek neden olmasın diyorum,ama yok ayetlerin altında bi sır,gizem ararsak ve kendimiz mana yüklemeye çalışırsak ve rivayetlerlede yorumumumuzu mutlaklaştırırsak tabiki yanlışta yaparız,ama her müslüman kitabını bilmek babında MEALCİ OLMAK ZORUNDADIR,bu günümüz mealcilik denince akla gelen ilk durum gibi değilde,KİTABINI POZİTİVİSTLERE bırakmamak veya ALLAH ın ayetlerini az bir menfaate sattırmamak için gerekli bi olmassa olmaz dır,HAFIZLIK NASIL OLUYORSA O ŞEKİLDE,alamını bilmek daha efdal dir zaten..

Kur'anı tanıma anlama ve yorumlama metodları hususunda gecelerini gündüzlerine katan ve bizlere anladıklarını kitaplaştırarak sunan Alimlerin bir veya bir kaç hatalı söz ve davranışı sonucu onları görmemezlikten gelmek ne kadar doğrudur Örneğin İmam Gazali Saide Kurdi ve benzerleri hususunda Karpuzda bir çürük var diye komplesini çöpemi atmak gerekir yoksa çürük kısmı ayıklayıp temiz kısmından faydalanmakmı?

CEVAB..Abi hatalı değil,iftira,şirk olursa bu sözler kesinlikle ayıklamaya yönelik olmaz,örneğin ismini verdiğiniz zatların PEYGAMBER İLE VE ASHAB İLE GÖRÜŞTÜKLERİNİ VE İCAZET ALDIKLARINA DAİR AÇIKLAMALARINI ALMASAN KİTAPLARININ HİÇ BİR DAYANAĞIDA KALMAZ ZATEN...

bu zatların kitaplarından bahsedince ,Allahın ehli kitaptan bahsedince nasıl ki reddiyeler veriyorsa reddiyelerde verilmesi lazım...


Yitiksevda 20 Mart 2012 23:12

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
İmam-ı Rabbani: “Benim gazabım Allah’ınkinden daha çoktur” sözünü parçacaı yaklaşım ile açıklamasına bakmadan değerlendirdiğimizde Küfür gözükmekte ama açıklaması ile baktığımızda çok mantıklı bir cevap vermekte....

Şimdi sorum şu olacak Kişilerin sözlerini değerlendirdiğimizde parçacımı almak lazım açıklamasınamı bakmak lazım zahiren bana bu sözü açıklayabilirmisiniz ama batıni yönü ilede sonucu vermenizi rica edecem ...Çünkü Birçok alimin sözleri zahiren küfür gözüksede batınen değildir bu hususa ne kadar dikkat etmekteyiz...

Yitiksevda 20 Mart 2012 23:18

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Üstad Saide Kurdinin işaret-ül İcaz Tefsirini hiç okuyup tefekkürün yansımasının ne denli olduğunu düşündünüzmü emin olun Tefsir kaynakları içerisinde bir veya birkaç ayeti bu denli anlatan ve insanı tefekküre sevk eden başka bir kaynak görmediğimi açıkça söyliyeyim İşaret-ül İcaz eseri ile Üstadı ele aldığımda Muhteşem yönlerini açıkça görebilmekteyim bu kadar derin bir tasavvura sahip Alim nasıl olurda Şirk koşar yada Şirk koştuğu iddia edilebilir aklını çok az işleten biri dahi Şirkin ne olduğunu biliyorken Üstad gibi ömrünü Kur'an hizmetine adamış bir Alim nasıl olurda Şirki bilemez?

Örneğin: Benim gibi aciz ve ilimsiz biri dahi Şirk kavramını anlıyabiliyor iken Üstad Saide Kurdinin anlamaması ne kadar olağan bir görüş olabilir?


Sende iyi bilirsin temelim bu yola girmemin ana sebeplerinin başında Üstad ve eserleri gelmektedir asla taassup ile bakmam ve Kur'ana muhalif görünen kısımları eler diğer kısımlarından ise her zaman faydalanırım...

kamer34 21 Mart 2012 00:14

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Zülküf kardeşim Rabbim senin yolunu açık etsin sen çok güzel bir müslüman oldun...Sakın bozulma emi..

Mevlüt abim misafirimiz sordunuğunuz sorulara kendi akidesine göre cevaplar vermiştir...Siz misafirhanemizin kurallarını unuttunuz galiba karşı cevap yazmak yok demiştik...Ee tabi yönetimden uzak kala kala herşeyi unuttunuz...:)

Neyse bende kuralı bozayımda bir iki cümle söyleleyim bari...

Bak sayın abim bazı insanların bazı sözleri lastik gibidir ne tarafa çekersen o tarafa gider..Bu insanlarda yaşamıyorlarki gidip soralım,siz bu sözlerinizle neyi kast ettiniz ..

Bazı insanların bazı sözleride “kalas” gibidir...Hiçbir tarafa çekilmez olduğu gibi anlaşılır.....
Örneğin: Ben bir kitap yazdın bundan bin dörtyüz yıl evvel inen Kuran da buna 33 ayet işaret etmektedir bu kadar demeklede yetinmiyor devam ediyor...Hem mana itibarı ile hemde lafız itibarı ile..

Yine elimde bir kitap var Rasulullah söyledi imamların imamı hz.Ali yazdı şimdi bu kitap bende..Soruyorsun peki bu sözünü ettiğiniz kitap Kuran değilmi...? hayır diyor..Bu kitap benim ismimle yazılşmış bir kitaptır...

Örnekleri çoğaltabilir...İşte bunlar deli saçması boş ve “beradayı” sözlerdir...Ya biz müslümanız böyle şeylere asla kanmayız...Çünkü bu tür zehirli fikirlere inanmak müslümanların akidesini bozar...

Mevlüt abim Rasulullah zamanındaki muhtar meselesini biliyorsun..Oda bana vahiy iniyor demişti ve akibeti kebertilmekti öylede oldu...Hiç kimse demedi ya bu adamanın güzel söylediği şeylerde var en azından onun güzel dediği şeylerin peşinden gidelim diye...

La diyebilmek kardeşim senden helallık diliyorum bu bölüm senin bölümündü galiba sınırı aştım..:)evet000

bilinmez 21 Mart 2012 12:17

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166775)
İmam-ı Rabbani: “Benim gazabım Allah’ınkinden daha çoktur” sözünü parçacaı yaklaşım ile açıklamasına bakmadan değerlendirdiğimizde Küfür gözükmekte ama açıklaması ile baktığımızda çok mantıklı bir cevap vermekte....

Şimdi sorum şu olacak Kişilerin sözlerini değerlendirdiğimizde parçacımı almak lazım açıklamasınamı bakmak lazım zahiren bana bu sözü açıklayabilirmisiniz ama batıni yönü ilede sonucu vermenizi rica edecem ...Çünkü Birçok alimin sözleri zahiren küfür gözüksede batınen değildir bu hususa ne kadar dikkat etmekteyiz...


Parçacı almak yanlıştır tabiki ama zahir ve batın dediğiniz birbirinden ayrı anlamlandırmalar veriyorsa BATILA ANLAMLANDIRAN KISMINI BIRAKMAK lazım,ha zahir ve batını birbirini bütünleyen olaraksa neden olmasın.Burda gazalinin ZAHİRİ BATIL dır,batınınıda verseydiniz bütünlükte bakardık nasıl TEVİL ediyor.

Bu alimler dediğiniz kişiler muhammed rasulullahtan dahada mı alimler,eğer alimlik derseniz oda peygamberleri örnek almak lazım,HANGİ PEYGAMBERİN AĞZINDAN ZAHİREN KÜFÜR gözüken söz çıkmış ki..

son olarak halk arasında bi söz var bende beğenirim bu sözü acaba siz nasıl karşılarsınız bilemem,DERVİŞİN FİKRİ NEYSE,ZİKRİDE O DUR...batını zahirine yön verir yani...

bilinmez 21 Mart 2012 12:21

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166776)
Üstad Saide Kurdinin işaret-ül İcaz Tefsirini hiç okuyup tefekkürün yansımasının ne denli olduğunu düşündünüzmü emin olun Tefsir kaynakları içerisinde bir veya birkaç ayeti bu denli anlatan ve insanı tefekküre sevk eden başka bir kaynak görmediğimi açıkça söyliyeyim İşaret-ül İcaz eseri ile Üstadı ele aldığımda Muhteşem yönlerini açıkça görebilmekteyim bu kadar derin bir tasavvura sahip Alim nasıl olurda Şirk koşar yada Şirk koştuğu iddia edilebilir aklını çok az işleten biri dahi Şirkin ne olduğunu biliyorken Üstad gibi ömrünü Kur'an hizmetine adamış bir Alim nasıl olurda Şirki bilemez?

Örneğin: Benim gibi aciz ve ilimsiz biri dahi Şirk kavramını anlıyabiliyor iken Üstad Saide Kurdinin anlamaması ne kadar olağan bir görüş olabilir?


Sende iyi bilirsin temelim bu yola girmemin ana sebeplerinin başında Üstad ve eserleri gelmektedir asla taassup ile bakmam ve Kur'ana muhalif görünen kısımları eler diğer kısımlarından ise her zaman faydalanırım...

Sayın abim bende kuranın şeytan ile ilgili şu ayetini görünce şeytan nasıl sapmış ve bunda ısrar etmiş bu kadarda bilgliyken diyorum ama şapmış ,demekki bilgili olmak başka,imanlı olmak başka...

ayet şöyle,Şeytan insanlara vesvese verip onları saptırdıktan sonra onlardan uzaklaşıp,BEN SİZİN BU YAPTIĞINIZDAN ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH tan KORKARIM diyor....[Nasılda bilgili ve yakin bi korkusu var,]...

bilinmez 21 Mart 2012 12:25

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
La diyebilmek kardeşim senden helallık diliyorum bu bölüm senin bölümündü galiba sınırı aştım..kamer34 ten alıntı..

abi ALLAH VAR SORUN YOK,....HELAL OLSUN..

AlimOğlu 21 Mart 2012 12:54

Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek
 
Bu bölüm Misafirimizi ağırlama bölümü olduğundan,alanınıza girmemeye çalışarak acizane bir kaç çarpık düşüncenizi sorgulamak isterim.
dervişin zikri ne ise fikride o olur sözü cahillerin üretimidir.derviş ne dese desin cahil aklına geleni kabul eder yorumlar.
alimlerin eserlerine,hayatlarına,yaşantılarına bütüncül yaklaşılmadıkça,asırlarına şartlarına koşullarına gidilmedikçe,o alimi anlamanız imkansızdır.

bu kuran içinde geçerlidir sünnet içinde geçerlidir.hayatını islam davasına adamış bediüzzamanı,yaşantsıyla çilesiyle mücahitliği ile kanıtlamış,eserlerindeki derin ve tefekkürlük düşünceleri bir kalemde tukaka etmek,akli selim düşünce değildir.

zamanında küffarın korkulu rüyası olan üstadım,bu günkü klavye kahramanlarının tukakası olmuş!
ne güzel.
asrının tüm alimlerini hayrette bırakacak,teslim alacak kadar alim,mucahit bir bediüzzamanı,'bana yazdırıldı,eserlerim mana itibarıyla kuranın ruhundan beslenmekte,hz ali ilminden beslenmekte' makul sözü bile museylemetul kezzap muamelesi görmesi manidardır!

islamdaki istihareyı,ilhamı,kerameti tukaka ederseniz,bediüzzamanı anlamanız beklenemez.bediüüzaman kelimesi Allahın bedii sıfatıymış falan fismekan.canlar,cananlar yapmayın lütfen.ilmi ile,takvası ile,cesareti ile,islam davası kalesine canı pahasına bekçilik etmesi ile,'zamanın harikuladesi alim,dengi rakibi olmayan alim' sıfatını yakıştırmışlardır.bunu Allahın sıfatı ile bağdaştırmak art niyet veya hasımlık olsa gerek.bir insan öfkelidir dersek,Allahın kahhar sıfatına,merhametlidir dersek rahim sıfatına,psikopattır dersek şedidul ikab sıfatına endekselemek hem yakışıksız hemde gülünç olur.bedüzzaman kavramınıda böyle anlıyorsunuz işte.
ne güzel.
çok şey yazmak isterdim.hem başlığın hassasiyetine hemde misafirin hakkına girmemek için burda duruyorum.
3 soru soracam zülküf beye;
1-bedüzzaman ve gazali dediğiniz gibi olsa sorun yok,kazancınızda yok.ya değilse ? Allaha nasıl hesap vereceksiniz ? kaybınızı ölçtünüz mü ?
2-ben şahsen tasavvufun içindeki milyonlarca saçmalıkları,şirkleri red etsemde,tasavvuftan gelen alimlerin eserlerinden tad alıyorum,imanım besleniyor,şefk güç kazanıyorum,takvam,ibadet azmim zirveye çıkabiliyor.ama sizin yazdıklarınız,makaleleriniz,çalışmalarınız bana tam aksi tesir ediyor.islamdan kuşku,şüphe,kuruntu ile bakmaya başlıyorum.söylermisiniz neden gazali bana enerji gibi geliyorda,yaşar nuri tam tersi oluyor? söylermisiniz seyıd kutup bana doping oluyorda,diyanet soğuk itici buz gibi geliyor?
bu tesir o alimin yaşantısı takvası ile alakası varmı ?
2-ayetlere bakarak hüküm vermek isabetlimidir? yanılma riski varmıdır? varsa sorumluluk gerektirir mi ? neden hep ayet verilirde,sünnet askıya alınır ? kuran hakkında sorular başlığı gibi,hadisler hakkında sorular çalışması yapılamaz mı ? meal çalışmaları gibi hadis çalışmaları olamaz mı ? bu tavır Resulullahı hayatımızdan koparmak değilmidir ? Resulullahsız kuran imanı götürür mü ? bu marazlı kötürüm sakat bir islam değilmidir ?

فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ


SAAT: 15:21

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320