Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İlmihal Bölümü (https://www.forum.medineweb.net/654-ilmihal-bolumu)
-   -   Namazların cem i konusu ve teravih namazı (https://www.forum.medineweb.net/ilmihal-bolumu/19773-namazlarin-cem-i-konusu-ve-teravih-namazi.html)

bilinmez 21 Ağustos 2011 12:43

Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Namazların CEM`i konusu ve TERAVİH namazı

Kur’an’da namazların birleştirmesinden-cem edilmesi diye bir uygulamadan bahsedilmez.

Kur’an’da bahsedilmeyen bir hususun Hz. peygamberin sünnetinde-uygulamasında olduğunu söylemek de mümkün değildir.. Esasen cem uygulaması Kur’an hükümüne aykırıdır. Kur’an namazın vakti bildirilen bir ibadet olduğunu söylüyor. (Nisa-103) Namazlar birleştirildiği zaman-cem edildiği zaman cem edilen namazlardan biri bildirilen vakitte kılınmamış olur.

Bir namazı bildirilen vaktinde kılmayıp diğer bir namazın vaktinde o namazla birleştirerek kılmak ayet hükmüne aykırıdır..

Namazların cem’i konusu mezhep kökenli bir kabüldür, uygulamadır.
Sünni eköle göre cem edilebilen namazlar, öğle ile ikindi namazı ve akşam ile yatsı namazıdır.

Sünni eköl Kur’an’da üç vakit olarak bildirilen namaz vakitlerini önce beş vakit olarak ilan etmiş sonrada Kur’an’da bildirildiği gibi üç vakte indirmak için cem uygulamasını devreye sokmuştur.

“Hz. peygamberimiz beş vakit namazı cem ederek üç vakitte birleştirerek de kılmıştır” Söylemi yerine; “ Hz. peygamberimiz Kur’an hükümlerine uygun olarak sabah, akşam ve gece-teheccüd namazlarını kılmıştır. Bunların haricinde evinde günün değişik zamanlarında fazladan, nafile namazlar da kılmıştır. ”Demek, Kur’an ve sünnet verilerine daha uygun bir ifade olacaktır..

Dileyen dilediği zaman, dilediği kadar Allah’ın rızası için namaz kılar. Ancak, Kur’an’da bildirilmeyen, farz olmayan namazların, farz namazlar olduğunun söylenmesi, kabul edilmesi Allah’ın yetkilerine müdahaledir. Teravih ve tespih namazları gibi çeşitli isimlerle kılanan namazlar farz olmayan namazdır. Sadece farz namazların mescitte cemaatle kılınması, fazladan nafile olarak kılınan namazların ise evde kılınması Hz. peygamberimizin uygulaması, sünnetidir. Hz. Peygamberimizin sünnetine sıkı sıkıya bağlı olduğunu söyleyen mezhepçi, tarikatçı, tasavvufçu, cemaatçi geleneksel İslamcıların teravih namazlarını peygamberimizin sünnetine aykırı şekilde camilerde kılması anlaşılır bir tavır değildir. Sünnete bağlı olduğunu söyleyen ve Hz. Muhammad’e saygısı olan kişiler teravih namazını evlerinde kılmalıdırlar.

Teravih namazlarının camide kılınmaması; evde kılınması Hz. Muhammed’in sünnetidir.

Hz. Peygamberin sünneti İslam’ın-dinimizin bir unsurudur, parçasıdır.
Teravih namazını dinine uygun kılmak isteyen Müslümanlar, bu namazı evlerinde kılmalıdır.ayrıca rasulullahın SADECE RAMAZANA HAS BİR NAMAZDA KILMAMIŞTIR.

Saygılarımla,
Mustafa Kallavi..

FECR 21 Ağustos 2011 14:34

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Namazların cem'i meselesini Kur'an'da geçmiyor diye yoksaymak, bugüne kadar bize kadar hadis rivayetlerini bir çırpıda reddetmek demektir. Bayram namazı da Kur'an da geçmez, şimdi Bayram namazı Kur'an'da geçmiyor diye yok mu sayılması lazımdır. Kur'an'da namazın vakitli farz kılındığı belirtirken sayısal anlamda "5 vakit" ibaresi geçmez. Ama Allah rasulu a.s sözleriyle ve uygulamalarıyla bunun 5 vakit olduğunu bizlere bildirmiştir. Ayrıca Allah Rasulunun Hacc zamanı Arafat'ta öğle ile ikindiyi ve akşam ile yatsıyı cem ederek kıldığı mütevatirdir ve halen uygulanmaktadır. Böylece cem olayı yaşayan sünnet halindedir. Arafattaki cem olayından başka Rasulullahın seferde de bazen cem ettiği güçlü rivayetler ile sabittir.
Yukardaki yazıdaki mantık Allah Rasulunu devreden çıkarmanın ürünüdür.

bilinmez 21 Ağustos 2011 15:42

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
fecr hoca sizin anlatımınıza göre ALLAH RASULU KURANA AYKIRI BİR ŞEY yapmış çıkmaz mı...

FECR 21 Ağustos 2011 17:02

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Kur'ana aykırı olduğunu nerden çıkardınız?. Peygamber Kur'an'a aykırı olarak cem yapmış olsaydı, hemen ayetle uyarılırdı. Uyarılmadığına veya Allah Rasulunun yaptığının (Cem konusunda) yanlış olduğunu beyan eden bir ayet olmadığına göre Kur'an onaylamış olmuyor mu?.
Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?

bilinmez 21 Ağustos 2011 18:08

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
kuranda olmayan rasulullahın hayatında varsa BU SÜNNET olmaz mı...burda anlatmak istediğim kuranda üç vakit olan namazın nasılda beş olduğudur.

Ayrıca kuranda namazı SAVAŞ ESNASINDA DAHİ ,CEM DEĞİLDE KISALTMADA Bİ MAHSUR YOK DEYİP RUHSAT VERİYOR,Cem olayında olan nafile ibadet olmaz mı o zaman...

bilinmez 21 Ağustos 2011 18:42

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?fecrden alıntı...

kuranda olamayanı İSLAMIN Bİ ŞARTIYMIŞ gibi insanlara dayatmak varmıdır islamda....

Hayırda yarışmak adına kişi kendine nafile ibadet yapar ,yalnız bunu sünnettir veya farzdır derse ve buda islamda yoksa buda BİDAT VE SAPIKLIK OLMAZ MI...

FECR 22 Ağustos 2011 09:20

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 140954)
kuranda olmayan rasulullahın hayatında varsa BU SÜNNET olmaz mı...burda anlatmak istediğim kuranda üç vakit olan namazın nasılda beş olduğudur.

Ayrıca kuranda namazı SAVAŞ ESNASINDA DAHİ ,CEM DEĞİLDE KISALTMADA Bİ MAHSUR YOK DEYİP RUHSAT VERİYOR,Cem olayında olan nafile ibadet olmaz mı o zaman...

Kur'an'da 3 vakit olduğunu nerden çıkardın. 5 vakit olduğunun delillerini geniş bir şekilde rahmetli BEDİİ HAMİT ( Abdülhamit Abi ) 'in geniş bir çalışması vardı. İslami Düşünce de yayınlamıştı, burda yayınlandı mı tam hatırlamıyorum.

Cem olayın nafilede olması imkansızdır.


Alıntı:

kuranda olamayanı İSLAMIN Bİ ŞARTIYMIŞ gibi insanlara dayatmak varmıdır islamda....

Cem olayını hiç kimse İslam'ın şartı diyemez ve dememiştir. Dayatma da yok, zorlama da yok, sadece Arafatta ve Müzedelife Hacc zamanında CEM ETMEK gibi zorunluluk var. Bu da Müminler için bir kolaylıktır. Hanefi Mezhebi cem olayını sadece Arafatta ve Müzdelifede yapıldığını kabul eder, diğer Cem'i kabul etmezler. Diğer mezhepler ise Cem'i bir zaruret değil, sadece gerektiğinde kullanılabilecek bir ruhsat / kolaylık olarak kabul ederler.
Alıntı:

Hayırda yarışmak adına kişi kendine nafile ibadet yapar ,yalnız bunu sünnettir veya farzdır derse ve buda islamda yoksa buda BİDAT VE SAPIKLIK OLMAZ MI...
Cem olayı nafile ibadet değildir. Hiç kimse de bu sünnettir / vaciptir / farzdır demiyor ki. Olaya yanlış pencereden bakıyorsun. Bid'at ile sapıklıkla uzaktan yakından ilintisi yoktur. Namazların Cem'i devamlı yapılan bir olay değil, sadece bazı zamanlarda kullanılabilecek bir ruhsattır. İsteyen kullanır, istemeyen kullanmaz. Ama Hacc zamanı " Bu ruhsatı ben kullanmıyorum, cem yapmıyorum " da diyemez. Hacca nasip olursa gidersen, o mahşeri kalabalıkta bunun ne kadar da uygun bir şey olduğunu anlarsın.

EbdA 22 Ağustos 2011 10:22

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)
"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)
Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

bilinmez 22 Ağustos 2011 10:50

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Kur'an'da 3 vakit olduğunu nerden çıkardın. 5 vakit olduğunun delillerini geniş bir şekilde rahmetli BEDİİ HAMİT ( Abdülhamit Abi ) 'in geniş bir çalışması vardı. İslami Düşünce de yayınlamıştı, burda yayınlandı mı tam hatırlamıyorum.fecr den alıntı....

Fecr abim,asıl sorun burda,kuranda niisa süresi 103,te VAKTİ BELİRLENMİŞTİR DİYOR,

Bu vakit 5,yoksa üç müdür onu bulmak lazım,abdulhamit[bediihamit],in yazısını hem okudum hemde çıktısını alıp tekrar tekrar okudum,ORDADA ZORLAMAYLA OLAN Bİ ÇOK TEVİLLE 5 tir deniyor..hatta o yazıyı islami düşüncede bende yayınladım ...

cemin bidat oluş tarzı şuşekilde savunma yapanlar için dedim NAMAZ 3 VAKİTTİR,diğer iki vakti İSE PEKİŞTİRİLMİŞ SÜNNETTİR[Çoğunlukla şia kaynakları bunu savunur]

Diğer taraftan hanefiler sadece ARAFATTA kabul eder demişsiniz tamamda hocam Allah rasululunun hiç bir sıkıntı olmadanda CEM ETTİĞİNİ SÖYLEYEN BİR ÇOK RİVAYET VAR hatta EBDA arkadaşımızda vermiş bu rivayetlerden bi kaç tane...

not..fecr hocam tam olarak kuranda 5 vakitse siz bu beş vakti kısaca verebilirmisiniz...

bilinmez 22 Ağustos 2011 11:10

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

EbdA Üyemizden Alıntı (Mesaj 141108)
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

CEVABIM...tamamda değerli ebda,savaş ve yolculuk esnasında NAMAZDAN KISALTMAYA RUHSAT vardır kuranda bu kısaltma ruhsatına rağmen rasulullah nasılda kuran dışı bir şey yapar yani bir müslümanın peygambere yaklaşımı bu olmamalı....

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
DEğerli arkadaşım ebda , Kuranda açıkça,savaş ve yolculukta,namazdan kısa bilirsniz diyor CEM TAM TERSİ DEĞİL MİDİR SİZCE...

"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)

"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)

Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

CEVAB...bu ayetten şunu anlaıyorum insanlar rasulullaha vahiy gelmeden önce kendilerine gelen bi önceki peygamberden iletilen vahiyi kendi gelenekleriyle harmanlayıp,kendi kafalarına göre YASAK VEYA SERBESTLİKLER koyuyorlardı ve rasulullahta onlara [halka] dayatılan bir çok ağır yasaklarIN vahiyle değilde hevayla olduğunu açıklıyor ve BU YÜKTEN KURTARIYORDU bu ayettei böyle anlamak lazım YOKSA RASULULLAH ALLAHIN HÜKMÜNE ORTAK DEĞİLDİ ALLAH ONA NEYİ İLETİYORSA VAHİYSİYLE İNSANLARA ONU BİLDİRİYORDU...

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

CEVABIM,,,,Rasulullah Allah tan aldığı vahiyle NEYİN HARAM NEYİN HELAL OLDUĞUNU ÖĞRENİYOR ÖYLEDE ANLATIYORDU VE BUDA ALLAH IN KOYDUĞUYLA AYNIYDI BUNUN İÇİNDE AYET ÖYLE BEYAN EDİYOR,Siz rasulullahın vahiye bir şeyler mi kattığını söylüyorsunuz,


İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


NOT..RASULULLAHIN HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDA SİTEDE KONULAR AÇILMIŞTI....Rasulullah illete göre haram koyar illet kalktımı ortadan hükümde kalkar HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜM BUDUR buda kurandada var,içkinin ,domuz etinin haramken helal kılındığı ve daha sonra illet ortadan kalkınca tekrar haramhükmü devam eder...

EbdA 22 Ağustos 2011 15:30

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

CEVABIM,,,,Rasulullah Allah tan aldığı vahiyle NEYİN HARAM NEYİN HELAL OLDUĞUNU ÖĞRENİYOR ÖYLEDE ANLATIYORDU VE BUDA ALLAH IN KOYDUĞUYLA AYNIYDI BUNUN İÇİNDE AYET ÖYLE BEYAN EDİYOR,Siz rasulullahın vahiye bir şeyler mi kattığını söylüyorsunuz,
Sizin sorunuzun cevabı yukarıdadır kardeşim. Diğerine gelince sizin iddianıza göre eşek etide helal muta nikahı da hatta ölüm bile az ceza sayılan ALDATMA gibi büyük bir GÜNAHIN cezası sadece 100 sopa.
Düşünün bakalım bu durumda zina yapan bekara da evliye de aynı ceza veriliyor bunun neresi ADALET!

bilinmez 22 Ağustos 2011 16:11

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
nahl süresi...116- Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.

ebda bu ayetten anladıklarınızı yazarmısınız,

ve ayrıca ZİNADAKİ DURUMDA EVLİ BEKAR BUNLARA BİRİNE YÜZ DİĞERİNE ELLİ sopa vurun ayetleri yok mu...

EbdA 22 Ağustos 2011 17:50

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

nahl süresi...116- Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.
Bu ayet Allah ve Resulu'nun Helal kıldığına haram; haram kıldıklarına helal diyenler içindir.

Alıntı:

ve ayrıca ZİNADAKİ DURUMDA EVLİ BEKAR BUNLARA BİRİNE YÜZ DİĞERİNE ELLİ sopa vurun ayetleri yok mu...
Hür erkek/kadın için 100 sopa, cariye için 50 sopa. Benim bahs ettiğim ise hür erkek ve kadından bekar ve evli olana aynı cezanın verilmesi adalet mi?

Nikap_ 22 Ağustos 2011 17:52

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
sayın bilinmez kardeş


taha suresinde namaz vakitleri açık bir şekilde bellidir..bunu anlamayanın içinde kötülük olduğu açıktır..fesat çıkarmak hadisleri sünnetleri yok saymak isteyenlerden başka kimse bu ayeti okuyupda 3 vakittir demez..

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)" (Taha suresi : 130)

bilinmez 22 Ağustos 2011 18:06

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

ebda Üyemizden Alıntı (Mesaj 141117)
bu ayet allah ve resulu'nun helal kıldığına haram; haram kıldıklarına helal diyenler içindir.



Hür erkek/kadın için 100 sopa, cariye için 50 sopa. Benim bahs ettiğim ise hür erkek ve kadından bekar ve evli olana aynı cezanın verilmesi adalet mi?


1.ayetin siyakına bakarmısınız,ikincisi bu ayetin geniş olarak,tefsirlerine bi bakın inşaallah doğru sonuca ulaçacağız...

2.cariyeler evli olsalar cariye olmaz hür olurlar burdaki cariye elli sopa bekar olanla eşittir...

bilinmez 22 Ağustos 2011 18:10

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

Nikap_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 141118)
sayın bilinmez kardeş


taha suresinde namaz vakitleri açık bir şekilde bellidir..bunu anlamayanın içinde kötülük olduğu açıktır..fesat çıkarmak hadisleri sünnetleri yok saymak isteyenlerden başka kimse bu ayeti okuyupda 3 vakittir demez..

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)" (Taha suresi : 130)


BU AYETTE 5 VAKİTTİR DİYEN Bİ TEK SİZSİNİZ...Ve sizin bakış açınızla nasıl beş çıkyor onuda izah edseniz..

not.ben şuan beş kılıyorum ama üç vakitsede üç kılacam onun için araştırma ma üç yıldan fazladırda devam ediyorum taki DOĞRUYU BULUNCAYA KADAR..

Nikap_ 22 Ağustos 2011 19:03

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Sadece benmi 5 vakit diyorum :) bakın ışte buna gülerim :)
güneş doğmadan önce sabah namazı güneş battıktan sonra akşam namazı gece olarak söylenen yatsı namazı gündüzün iki ucu olanlar öğle ve ikindi namazlarıdır..bu kadar araştırıpda bu meali görmemiş olmanız hakikaten şaşırtıcı..böyle araştırıyosaniz hiç araştırmayın :) ayrıca eğer vakitleri 3 olsaydı peygamber efendimiz 5 vakit kılıyorken uyarılırdi ve zaten kur'an haricinde bi uygulama yapmayacağı kesindir

Nikap_ 22 Ağustos 2011 19:03

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Sadece benmi 5 vakit diyorum :) bakın ışte buna gülerim :)
güneş doğmadan önce sabah namazı güneş battıktan sonra akşam namazı gece olarak söylenen yatsı namazı gündüzün iki ucu olanlar öğle ve ikindi namazlarıdır..bu kadar araştırıpda bu meali görmemiş olmanız hakikaten şaşırtıcı..böyle araştırıyosaniz hiç araştırmayın :) ayrıca eğer vakitleri 3 olsaydı peygamber efendimiz 5 vakit kılıyorken uyarılırdi ve zaten kur'an haricinde bi uygulama yapmayacağı kesindir

bilinmez 22 Ağustos 2011 21:29

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

Nikap_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 141122)
Sadece benmi 5 vakit diyorum :) bakın ışte buna gülerim :)
güneş doğmadan önce sabah namazı güneş battıktan sonra akşam namazı gece olarak söylenen yatsı namazı gündüzün iki ucu olanlar öğle ve ikindi namazlarıdır..bu kadar araştırıpda bu meali görmemiş olmanız hakikaten şaşırtıcı..böyle araştırıyosaniz hiç araştırmayın :) ayrıca eğer vakitleri 3 olsaydı peygamber efendimiz 5 vakit kılıyorken uyarılırdi ve zaten kur'an haricinde bi uygulama yapmayacağı kesindir


gündüzün iki ucu nasıl ÖĞLEN İLE İKİNDİ OLUYOR....NİKAP KURANDA 3 VAKİTTEN FAZLASI YOK BİDE GECE[TEHECCÜD] namazı var bunda bütün müfessirler mütabık,yapma etme bu kadarda bilinçsizce saldırı olmaz bakın komik duruma düşüyorsunuz...

bilinmez 22 Ağustos 2011 21:37

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

Nikap_ Üyemizden Alıntı (Mesaj 141122)
Sadece benmi 5 vakit diyorum :) bakın ışte buna gülerim :)
güneş doğmadan önce sabah namazı güneş battıktan sonra akşam namazı gece olarak söylenen yatsı namazı gündüzün iki ucu olanlar öğle ve ikindi namazlarıdır..bu kadar araştırıpda bu meali görmemiş olmanız hakikaten şaşırtıcı..böyle araştırıyosaniz hiç araştırmayın :) ayrıca eğer vakitleri 3 olsaydı peygamber efendimiz 5 vakit kılıyorken uyarılırdi ve zaten kur'an haricinde bi uygulama yapmayacağı kesindir


ilkbaşta şunu diyorsunuz GÜNEŞ DOĞMADAN ÖNCE[Bu gündüzün ilk ucudur],BUNA SABAH DİYORSUN,Güneş battıktan sonra[BUDA GÜNDÜZÜN DİĞER UCU] Akşam namazı,tamam burda mutabıkız,,,

Daha sonra GÜNDÜZÜN İKİ UCUNA,öğlen ve ikindi DİYORSUNUZ VARMI sizin gibi bi açıklama yapan müfessir veya alim......gerçekten kendi açıklamalarınızla kendiniz çelişiyorsunuz

Nikap_ 22 Ağustos 2011 21:43

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Peki gündüzün yanları hangileri oluyo siz açıklayın bakalım..bu arada siz namaz kılarken sunnetleride kılıyormusunuz

bilinmez 22 Ağustos 2011 21:46

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
HUD SÜRESİ...114- Gündüzün iki tarafında ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.

BUNLARDA,SABAH[FECR diye geçer],öğlen vakti-ikindidede dahil[VUSTA DİYE GEÇER],VE AKŞAM[İŞA DİYE GEÇER]


EVET VALLAHİ NAFİLE[SÜNNETLERİ] İBADETLERİDE YAPIYORUM....

Nikap_ 22 Ağustos 2011 22:14

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 141141)
HUD SÜRESİ...114- Gündüzün iki tarafında ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.

BUNLARDA,SABAH[FECR diye geçer],öğlen vakti-ikindidede dahil[VUSTA DİYE GEÇER],VE AKŞAM[İŞA DİYE GEÇER]


EVET VALLAHİ NAFİLE[SÜNNETLERİ] İBADETLERİDE YAPIYORUM....




gündüze yakın saatler ifadesindeki ZÜLEF kelimesi ZÜLFE nin çoğuludur.arapçada çoğullarda 3 den başlarlar.yani 3 vakitten bahs etmiş olması lazım..geceden gündüze yakın vakitlerde akşam yatsı ve sabah namazlarını kılmıyormuyuz?
gündüzün iki ucu kaldı geriye değilmi bunlarda öğlen ve ikindi namazları olarak 5 vakite tamamlanıyor..yani sadece taha suresi değil 5 vakit olduğunu gösteren



beydavi den: İsra suresinin, (Güneşin kayması ânından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78 ayet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır

Kaf suresinin, (Güneşin doğuşundan ve batışından önce ve gece Rabbini tesbih et) mealindeki 39 ve 40 ayet-i kerimesindeki, güneşin doğuşundan önceki sabah namazı, güneşin batışından önceki öğle ve ikindi namazı, geceki de akşam ve yatsı namazıdır

ibni abbas dan : (Kur’an-ı kerimde beş vakit namazı bildiren ayet hangisi) diye suâl edildiğinde, şu mealdeki ayet-i kerimeyi okudu: (Akşama girerken, sabaha ererken, gündüzün sonunda ve öğle vaktinde Allahı tenzih edin!) [Rum 17,18] Akşama girerkenden maksat, akşam ve yatsı namazı, sabaha ererkendeki sabah namazı, gündüzün sonundaki, ikindi namazı, öğledeki de, öğle namazıdır (Celâleyn) Nur suresinin 58 ayet-i kerimesinde, (salât-ı fecr = sabah namazı) ve (salât-ı işâ = yatsı namazı) ifadesi açıkça geçmektedir


Peygamber efendimiz, Bekara suresindeki, (Namazları ve vustâ namazını kılın) mealindeki 238 ayet-i kerimeyi açıklarken, (Vustâ namazı ikindi namazıdır) buyurdu (İAhmed) Bu ayet-i kerimede, (Namazları ve ikindi namazını kılın) buyuruluyor Arabî gramere göre, namazlar [salevât] denince, ikiden fazla namaz anlaşılır Çünkü iki namaz demek için, salevât [namazlar] değil, salâteyn [iki namaz] denilir İkindi namazı vustâ [orta] namaz olduğuna göre, ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması gerekir Üç de olamaz Çünkü 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, ikindi namazı tam ortada olabilsin Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre, ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar Diğer ayetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz (H SVesikaları)


bunlara ne diceksiniz bakalım..Allah namazlarınızı kabul etsin sünnetleri kılıyormusunuz diye sormamın sebebi sünnetleri uyguluyormusunuz diyeydi..yani sünnete ve hadise verdiğiniz önem için..kur!an elbette apaçık delillerledir ama peygamber efendimizin sünneti olmasa bir çok konuda anlayamazdık ve ibadetlerimiz eksik kalırdı..hz Muhammed ve sahabeler bile 5 vakit kılmışken sizin içinize şüphe düşüren nedir..Ku'an da geçmezmi peygamber size ne verdiyse alın diye..siz namaz vakitleri 3 olsaydı peygamberin bize bunu 5 olarak öğreteceğini mi düşünüyorsunuz?

Medine-web 22 Ağustos 2011 22:58

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
fecr hoca teknik anlamda dokunmuş ama kaale alınmamış.
Arkadaşlar,
1-edillei şeryeriye dediğimiz 4 unsur dan birisini iptal ederseniz çıkmazlarda kol gezersiniz.islam başta kuran olmak üzere bu dört ana unsur üzerinde tatbikatı mümkündür.KURAN,SAHİH SÜNNET,İCMA,KIYAS.
2-kuran ana yasadır.sünnet bunun açılımıdır.icma alimlerin kuran ve sünnetten anladıkları ortak kararıdır.kıyas ilk iki delilde bulunmayan ve kurana uyarlanmaya çalışılan teferuatlardır.
3-kuranda 5 vakit geçmektedir.bunu rahmetli abdulhamit abi detaylı bi şekilde açmıştı.dileyen o konuya bakabilir.
4-5 vakit namaz,23 yıllık nubuvet hatayında tatbikat edilen,kuranca kontrol edilen,hiç bir insanın itiraz etmediği,nebi'den bizzat gördükleri mutevatir bir unsurun etrafında sinek vızıltısı gibi itirazların anlamı,ya cehallettir yada ard niyetliliktir.
6-cemii takdir ve tehir konusu,zorunlu hallerde bir ruhsat-kolaylıktır.zorunluluk-dayatma-farz değildir.yolculuklarda dileyen bu kolaylıklardan faydalanır dileyen azimeti seçip aynen uygular.
7-haram olması için,illa kuranda arayışa girerseniz,kuranda olmayan yüzlerce haramı helal edinmiş olursunuz.en önemlisi vahy gölgesinde,kontrolunda Resulullah ile tatbikatı yapılan,usvetul hasene olan,ona uyun emrine,o hevasından konuşmaz vahy kumandalıdır emrine,tamamen zıt düşersiniz ve bu imandan eder.
8- 4-5 yaşlarından itibaren kuran hadimi kesilen,ömrünü 7*24*365 ilim ile geçiren,abit,muttaki binlerce muhaddis,mufessir,fakih,muceddit alimlerimizden daha dahi olma iddiası ukalalıktan-haddini aşmaktan başka bir şey değildir.

saygılar...

bilinmez 22 Ağustos 2011 23:21

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
abdulmelik hoca YOLCULUK ESNASINDA,NAMAZI CEM DEĞİL,KISALTMAYA RUHSAT VARDIR,VE EDİLLEYİŞERRİYENİN İLK BASAMAĞI KURANDIR KURANDADA ,yolculukta savaşta kısaltın diyor siz ise YOK YOLCULUKTA CEM EDE BİLİRSİNİZ DİYORSUNUZ,,

Fecr hoca HANİFİ ULEMASI,sadece hacda cem edeblirsiniz diyor bunun dışındakini kabul etmezler diyor, o zaman HANİFİ ULEMASI SİZE GÖRE UKALALIK MI ETMİŞ...

SİZE YAKIŞAN Bİ TAVIR MI BU SİZCE....

bilinmez 22 Ağustos 2011 23:24

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
NİKAP,arapçada ,çoğullar üçten başlar der ve kurana böyle yaklaşırsanız KURAN METEDOLOJİSİNE UYMAYAN Bİ YAKLAŞIM OLUR..VE SİZE SORUM ŞU,

Namaz, Kur'an'a göre beş vakit ise yine Kur'an'a göre

"...namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır." 4/103

Vakitleri belirlenmiş 5 vakit namaz nasıl başka vakitlerle birleştirilebilir?SAVAŞTA BİLE KISATMA VAR BİRLEŞTİRME YOKKEN...

bilinmez 22 Ağustos 2011 23:40

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
AYRICA SAYIN NİKAP HADİSEBAKIŞ VE YAKLAŞIMIMDA ŞU USULDEDİR...


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Hadis nakil etmedeki usul ne olmalı
Müslüman olmak isteyen kişilerin vazifelerden birisi Dinin kaynaklarını öğrendiği kaynakları ehemmiyet sırasına göre düzenleyip peygamberin SÖZ VE FİİLLERİYLE ÇAKIŞMAMASI şartıyla muhafaza edilegelmiş olanların KURAN YANINDA UYGUN yerinin neresi olduğunu idrak etmesidir.

Muhakkak ki kuran islamın ruhu ve özüdür ,kuranın MUHKEM ayetlerinde islamın anayasası konmuştur..

kuran islamın anyasası sünnet ise onun uygulamasıdır.müslüman şahsiyetler bu uygulamaya bizzat kanuna gösterdiği hassasiyeti göstermekle mükelleftir..

Müslümanlar hadislerin yanlış anlaşılmasından ve yerinden kullanılmayışından çektikleri kadar,UYDURMA HADİSLERDEN ÇEKMEMİŞLERDİR.Bu durum öyle bi hal almıştırki artık bütün hadislere şüphe nazarıyla BAKANLAR VE MÜSLÜMANLARIN HADİSLERDEN KURTULMASINI temenni edenler türemiştir.

Bu durum iki yönden yanlıştır..

1.tarihi bir hakikatı görmemektir.Çünkü dünya muhammed bin abdullah tan başka hayatı inceden inceye gözden geçirilmiş ,bütün sözleri fiileri ,kabulleri sayılmış ve ayıklanmış bir insan tanımamıştır,yalnız bu hakikatleri görmek için kişi NAKİL YOLU OLAN KURANLA VE ARAŞTIRMAYA ARA VERMEDEN devam ederek doğruya ulaşabilir..BU GERÇEKLERDEN SONRA İNSANLAR NASIL Kİ BU SÖZ E FİİLERDEN YARARLANMAYI GÖREMEZLER..

2.Sünnetin içinde erişilmesi güç yüce hikmet hazineleri vardır bu hazinelerden bazıları insanlardan birine nispet edilse o şahıs reformcu olarak bilinenlerin en büyüklerinden olurdu.pekala niyçin bu hazineler sahibinin istemediği ŞEKİLDE KULLANILIP İNSANLAR ONUN örnekliğinden ve HAYRINDAN MAHRUM BIRAKILSINLAR...

Örneğin peygamberin AHLAK bölümünü incelerken ve çeşitli faziletler hakkında hadislerini incelerken akılımıza şu geldi,piskoloji ve eğitim uzmanlarından kalabalık bi ekip kurulsa ve onun getirdiği edep ve terbiye ye benzer bi EĞİTİM TARZI getire bilirlermiydi...

Bununl birlikte sünnetle meşgul olmak çok zor ve MESULİYETİ GEREKTİREN BİR UĞRAŞTIR,Bu yüzden bu tür çalışmalarla islam ve müslümanlara faydalı olacak derecede şartlara HAYIZ OLMAYANLARIN ŞU BAKIMLARDAN ONUNLA MEŞGUL OLMAKTAN SAKINMALARI GEREKİR.Örneğin takvim yaprağı hadisçiliği yapmak faydadan çok zarar getirir.

Kuran ilimlerini okumamış ve onları kavramamış birinin ,sünnetle işdigal etmesi doğru değildir.çünkü Kuran islamın anayasasıdır müslümana hak ve ödevlerini tam bir dikkat ile sınırlandıran,sorumluluklar yükleyen ve hayatında yapacağı ibadetleri koyan bir ibadeti DİĞER İBADETİNE ENGEL ÇIKARMIYACAK ŞEKİLDE TEVZİ EDEN ODUR.Bütün ibadetlerini hayattaki işine ve yerine mani olmayacak şekilde düzenleyen yine KURANDIR..

Kuran daki bu gerçekleri elde etmekten aciz olan bir kişi bu AÇIĞINI ASLA BAŞKA BİR ŞEYLE KAPATAMAZ,Kuranın dışında islamın öğrenilmesi ve sindirilmesi demek HER ŞEYİN BİRBİRİNE KARIŞMASI DEMEK OLACAĞINDAN bazen BÜYÜK ANLAŞILMAZLIKLARADA YOL AÇA BİLİR.Bunun için sahabenin önde gelenleri kuranın ilk başta kalplere yerleşmesi için,bu YOLU AÇIK BIRAKMAYA İTİNA GÖSTERMİŞLER VE ilk SIRAYI BAŞKA BİR ŞEYİN ALMAMASI İÇİN GAYRET SARF ETMİŞLERDİR.

İBNİ abdilber Camiü beyanil ilmi ve fadlihi KİTABINDA ZİKRETTİĞİ SENEDLERLE,Şunu rivayet etmiştir....

cabir ,abdullah bin yesadan şöyle dediğini rivayet etmiştir..Aliyi şöyle derken işittim kendisinde kitab bulunan herkese ,gidip kitabını imha etmeye kararlıyım kendisi kitabından rucu ve imha edenler müstesna,çünkü insanlar rablerinin kitabını bırakıp alimlerinin kitabına tabi olduğu için HELAK OLMUŞLARDIR..

Kur an ilimlerini öğrenip anlama hususunda yeterli bilgiden sonra SÜNNETLERİ DOĞRU OLARAK ANLAMAK GELİR,sünnetleri anlamamış kimse dilini tutması ve anlamadığı hadisi rivayet etmemesi onun için daha hayırlıdır.Rivayet etteiği hadisin VURUDUNU YANİ RESULULLAHIN HANGİ OLAY ÜZERİNE KONUŞTUĞUNU bilmesi ve onun geniş araştırma yaparak sunması ve özelliklede kuranla çakıştırılmadan aktarılması gerekir ki faydalı olsun...

Her hangi bi sözün hadis olup olmadığı KURANLA TAHLİL EDİLEREK VE KURANA UYMUYORSA VELEVKİ SENEDİ SAĞLAM denilsin kesinlikle itibar edilmemmelidir.ÇÜNKÜ SÜNNET KURANIN PRATİK HALİDİR...

Sünnet,eskiden beri hadisleri ezberleyen ama bunlardan çok az bir kısmını ANLAYAN KİMSELERİN ELİNDE KALMIŞTIR,ÖRNEĞİN müslim sahihinde ,ömer ra nın ebu hureyreyi [kim lailahe illa allah] DERSE cennete girer hadisini rivayet eddiiğini duyunca hiddetlendiğini bildirir.hz ömerin böyle davranması ebu hureyreyi hadisi anlamayacağı birine rivayet ettiği içindir.islamın sadece DİL İŞLE SÖYLENEN BİR KELİME OLDUĞUNU VE BAŞKA bir şey gerekmediğini sanan birine söylediği için böyle davranmıştır böyle yanlış anlaşılacağını sezdiğinden dolayı HADİS SAHİHDE OLSA RİVAYET ETMEKTEN MEN ETMİŞTİR.Çünkü cahilin islamı tek bir kelimeye hasredip islamın ruhundan uzak olmasından o hadisisin O CAHİLE RİVAYET EDİL MEMESİ DAHA EVLADIR.

Sünnetle çok meşgul olduğu halde sünneti anlayamamış kimselerin MÜSLÜMANLARI YÖNLENDİRMESİ ÇOK ZARARLIDIR.Bu gibi şahısların arasında,yerinde olmayan AHKAM VE DAR GÖRÜŞLER YAYILIR.Kuran ve sünnetin ruhuna aykırı bu tutumları,hadisleri anlayamamlarından gelmektedir.Bunların yanısıra islam önemli meselelerde kuranda zikredilen ve peygamber lisanıyla varid olan hükümler getirmiştir bu hükümlerin HEPSİ BİRBİRİNİ TASDİK EDEN BİR BÜTÜNDÜR EĞER Delillerden birinde diğerine aykırı bir şey ortaya çıkarsa hepsinin BÜTÜNLÜĞÜNÜ SAĞLAYINCAYA KADAR o delilin TEVİLİ ARAŞTIRILIR VEya sened bakımından kuranla çaışmayan tercih edilip diğeri red edilir....

insanlar kuranı terk edip hadislere gittiler,sonra hadisleri terk edip imamların sözlerine kulak vermeye başladılar,sonra imamların sözlerinide bırakıp,TAKLİDÇİLERİN YOLUNU TUTTULAR EN SONUNDA TAKLİDÇİLERİ VE KATI KURALCILARIDA BIRAKIP TAMAMEN CAHİLLERİN VE SAÇMALIKLARININ YOLUNU TUTTULAR,

İslami düşüncenin böyle gelişmesi islam ve müslümanların omuzlarında bir vebaldir müslüman şahsiyetler için....

Bu körlüğün çıkış yolu kurana dönmemiz,onu akli ve ruhi hayatımızın an DİREĞİ YAPMAMIZLA OLACAKTIR,kuran ile YOĞRULDUKTAN SONRA SÜNNETE BAKAR,RESULULLAH SAV MİN hikmet,siret,ibadet,ahlak ve HÜKMÜNDEN FAYDALANIRIZ.Bu sebeble,kuranı iyi bilmeyen YAHUT RİVAYETLER HAKKINDA BİLGİSİ AZ OLUP,BU RİVAYETLERLE ARASINDAKİ MÜNASEBETLERİNİ göremeyen kimselerin SÜNNET HAKKINDA KONUŞMASI CAİZ OLMAZ.....
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

MusabBinumeyr 22 Ağustos 2011 23:41

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a Mi'râc'a çıktığı gece elli vakit namaz farz kılındı. Sonra bu azaltılarak beşe indirildi. Sonra da şöyle hitap edildi:
"Ey Muhammed! Artık, nezdimde (hüküm kesinleşmiştir), bu söz değiştirilmez. Bu beş vakit, (Rabbinin bir lüftu olarak on misliyle kabul edilerek) senin için elli vakit sayılacaktır."
Buhârî, Bed'ül-Halk 6, Enbiya 22, 43, Menâkıbu'l-Ensâr 42; Müslim, İman 259, (162); Tirmizî, Salât 159, (213); Nesâî, Salât 1, (1, 217-223)

Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Bir adam, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a: "Allah, kullarına kaç vakit namazı farz kıldı?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm:
"AIIah, kullarIna beş vakit namazı farz kıldı" diye cevap verdi. Adam tekrar sordu:
"Bunlardan önce veya sonra başka bir şey var mı?"
"AIIah kullarına beş vakti -farz kıldı. " Bu cevap üzerine adam, bunlar üzerine hiçbir ilavede bulunmayacağına, onlardan herhangi bir eksiltme de yapmayacağına dair yemin etti. Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm):
"Bu adam sözünde durursa mutlaka cennete girecektir!" buyurdu."
Müslim, İman,10, (12); Tirmizî, Zekât 2, (619); Nesâi, Salât 4, (1, 228, 229) Bu metin Nesâî'dekidir.
Bu rivayeti, Müslim ve Tirmizî, Kitâbu'I-İman'da mezkur, uzun bir hadis zımnında tahric ederler.

Abdullah İbnu Fudâle, babası (Fudâle'den) naklen anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalatu vesselam)'ın bana öğrettikleri arasında: "Beş vakit namaza devam edin!" emri de vardı. Ben: "Bu beş vakit, benim meşguliyetlerimin bulunduğu anlardır. Bana (bunların yerine geçecek) cami (kapsamlı) bir şey emret, öyle ki onu yaptım mı, benden beş vakit namaz borcunun yerine geçsin!" dedim. Bunun üzerine: "Öyleyse Asreyn'e devam et!" buyurdu. Bu kelime bizim dilimizde yoktu. Bu sebeple: "Asreyn nedir?" diye sordum. "Güneş doğmazdan önceki namazla güneş batmazdan önceki namaz" buyurdu."
Ebü Dâvud, Salât 9, (428).

Hz. Aişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Allah namazı (ilk defa farz ettiği zaman iki rek'at olarak farz etmişti. Sonra onu hazer için (dörde) tamamladı. Yolcu namazı ilk farz edildiği şekilde sabit tutuldu."

Buhârî, Salât 1, Taksîru's-Salât 5, Menâkıbu'l-Ensâr 47; Müslim, Salâtu'-Müsâfarî.n 2, (685); Muvatta, Kasru's-Salât 8, (1,146; Ebü Dâvud, Salât 270, (1198); Nesâî, Salât 3, (1, 225).


İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: "Allah, namazı peygamberinizin diliyle hazerde dört, seferde iki, korku halinde de dört rek'at olarak farz kılmıştır."
Müslim, Salât 5, (687); Ebü Dâvud, Salât 287, (1247); Nesâî, Taksir 1, (3,118,119).

bilinmez 22 Ağustos 2011 23:47

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
MUSABBİNUMEYR arkadaşım Allah kullarının 50 vakite güçleri yetemiyeceğini bilmiyorda PEYGAMBER Mİ uyarıyor Allahı....bu nasıl bi Allah tasavvuru güzel arkadaşım....ve size NİKAP ARKADAŞA SORDUĞUM SORUNUN AYNISINI SORSAM NE DERSİNİZ fikriniz ne olur...


namaz,Kur'an'a göre beş vakit ise yine Kur'an'a göre

"...namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır." 4/103

Vakitleri belirlenmiş 5 vakit namaz nasıl başka vakitlerle birleştirilebilir?SAVAŞTA BİLE KISATMA VAR BİRLEŞTİRME YOKKEN...

bilinmez 22 Ağustos 2011 23:51

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
ve rabbimiz biz aramızda kuranı ayakta tutmadıkça bize rahmet edecekmi ahirette biraz düşünelim bizden önceki kitap ehli olanlar NEYLE YANLIŞA DÜŞTÜLER...ONLARDA TEVRAI VE İNCİLİ BIRAKIP[İÇİNDEKİ MUHKEMİYATI GÖZ ARDI] ederek kaybettiler....ve arkadaşlar bende şuan beş kılıyorum ama burda bi yanlışlık var diye düşünüyor ve bi sonuca ulaşmaya çalışıyorum Allahın yardımıyla....

Nikap_ 23 Ağustos 2011 01:06

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
O kadar dar bir çerçeveden bakıyorsunuz ki kim ne derse desin kabul etmek gibi bir düşünceniz yok.eğer bir konuyu bilmiyorsa bir insan ben bu konuda bilgi sahibi değilim öğrenmek istiyorum bilgisi olanlar anlatırlarsa sevinirim gibisinden bir düşünce yok sizde.abdülmelik abinin yazısına da bir karşıt bulmuşsanız sizinle artık münakaşa etmeme gerek yok demektir.son kez size cevap veriyorum bir daha size bu konuyla ilgili cevap yazmayacam..şimdi gelelim 5 vakit olan namazin birleştirilmesi konusuna..ıslam kolaylık dini değilmidir sayın kardeşim kolaylaştırın güçleştirmeyin demiyormu..siz yeterki ibadetinizi yüreğinizden gelerek yapın umulurki Allah u teala kabul buyurur..5 vakit olan namaz birleştirilince niyet olarak yine o belli olan vakitler dahilinde niyet edilir yani ayrı ayrı iki niyet etmiş olacaksınız bu durumda 3 değil yine 5 vakit namazınızi kılmış olacaksınız..tabiki ihtiyaç olmadıkça bu uygulamayı yapın demiyoruz ama namazı kılamama gibi bir durum varken kazaya bırakmaktansa birleştirmek daha uygun değilmidir..

f_m 23 Ağustos 2011 03:04

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 141154)
abdulmelik hoca YOLCULUK ESNASINDA,NAMAZI CEM DEĞİL,KISALTMAYA RUHSAT VARDIR,VE EDİLLEYİŞERRİYENİN İLK BASAMAĞI KURANDIR KURANDADA ,yolculukta savaşta kısaltın diyor siz ise YOK YOLCULUKTA CEM EDE BİLİRSİNİZ DİYORSUNUZ,,

Fecr hoca HANİFİ ULEMASI,sadece hacda cem edeblirsiniz diyor bunun dışındakini kabul etmezler diyor, o zaman HANİFİ ULEMASI SİZE GÖRE UKALALIK MI ETMİŞ...

SİZE YAKIŞAN Bİ TAVIR MI BU SİZCE....

BEŞ VAKİT NAMAZIN MUTEVATİRLİĞİ KONUSUNDA
  • Hz peygamberin risalet hayatı boyunca uyguladığı,bu uygulamaya hiç bir insanın en ufak bir itiraz rivayet kırıntısı olmadığı halde,bu mutevatir duruma itiraz etmek,
  • sayılı muteber mezhep ekollerinin,alimlerinin günümüze kadar uygulanmasına itiraz,
  • imam azamın cem' konusunda itirazı olmadığı ve uygulanması gereken alanın farklılığı yönünde görüş bildirdiği halde,sanki imam azam cem' konusunda sizin gibi görüş belirttiği laf ebeliği ile yandaş bulmak,
  • ehil olmadığınız halde,hadis ilminde 5 tane ravi adını bile sayamadığınız halde,insanların kafasını saçma sapan dar görüşlerinizle karıştırmak,ve en önemlisi islam budur diye dayatmak,kovulduğunuz halde farklı isimlerle saçmalıklarınızı sürdürmek,
  • peygamber gibi,alimlerin ittifakı gibi,mezhep imamları gibi değilde sizin kurana bakışınızın doğruluğu konusunda direnmek,
UKALALIK DEĞİLDE,SİZE ORDA DUR HADDİNİ BİL,İNSANLARIN KAFASINI KARIŞTIRMA DİYEN BİR İNSAN MI UKALA OLUYOR ?
PES MÜSLÜMANLARDAN DAN DAN DAN!

FECR 23 Ağustos 2011 09:28

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 141154)
Fecr hoca HANİFİ ULEMASI,sadece hacda cem edeblirsiniz diyor bunun dışındakini kabul etmezler diyor, o zaman HANİFİ ULEMASI SİZE GÖRE UKALALIK MI ETMİŞ...

SİZE YAKIŞAN Bİ TAVIR MI BU SİZCE....

Hanefi Ulemasının Hacc zamanı dışında Cem'e ruhsat vermemesi Peygamber ve sahabenin uygulamalarını dışlamak amacıyla değildir. Kimi zaman kullanılabilen bir ruhsatın istismar edilmemesi veya alışkanlık haline getirilmemesi içindir. Bazen insanlar bir kolaylığı alışkanlık haline getire getire, bir de bakmışsınız ki hayatının bir parçasına geliyor. Zor zamanlarda kullanılması gereken ruhsatlar bir de bakıyorsunuz ki olağanlaşmış oluyor. Bunu insanlar kendi hayatlarında rahatlıkla görebilirler. İnsanlar artık tembelleşiyor, nasıl olsa bu konuda ruhsat var diyor, yapılması gereken işleri erteliyebiliyor. Ebu Hanife ve Hanefi Ulemasının bu yüzden Cem olayını pek tasvip etmediklerini sanıyorum. Yoksa Cem olayını Allah Rasulunun bazen uyguladığı güçlü rivayetler ile sabittir.
Hanefi Uleması ukalalık etmeyecek kadar haddini bilecek kimselerdir. İlmin en önemli etkenlerin birisi de haddini bilmektir.

bilinmez 23 Ağustos 2011 13:23

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 141174)
Hanefi Ulemasının Hacc zamanı dışında Cem'e ruhsat vermemesi Peygamber ve sahabenin uygulamalarını dışlamak amacıyla değildir. Kimi zaman kullanılabilen bir ruhsatın istismar edilmemesi veya alışkanlık haline getirilmemesi içindir. Bazen insanlar bir kolaylığı alışkanlık haline getire getire, bir de bakmışsınız ki hayatının bir parçasına geliyor. Zor zamanlarda kullanılması gereken ruhsatlar bir de bakıyorsunuz ki olağanlaşmış oluyor. Bunu insanlar kendi hayatlarında rahatlıkla görebilirler. İnsanlar artık tembelleşiyor, nasıl olsa bu konuda ruhsat var diyor, yapılması gereken işleri erteliyebiliyor. Ebu Hanife ve Hanefi Ulemasının bu yüzden Cem olayını pek tasvip etmediklerini sanıyorum. Yoksa Cem olayını Allah Rasulunun bazen uyguladığı güçlü rivayetler ile sabittir.
Hanefi Uleması ukalalık etmeyecek kadar haddini bilecek kimselerdir. İlmin en önemli etkenlerin birisi de haddini bilmektir.


Bencede kişi Allaha,kurana ve peygambere karşı haddini bilecek ki ilim ehli olsun,yukarda yazan bütün arkadaşlar,YOLCULUK ESNASINDA CEM EDİLEBİLİNİR DERKEN kuranın vahiysende olan yolculuk esnasında namazda kısaltmanızda bi sakınca yoktur,BEYANINA,hem Allaha,hem,kurana hemde peygambere İFTİRA ATARAK NASILDA HADDİNİ BİLMEK OLUR,,

Fecr hoca KURANIN VAHİYSİNDEN DAHADA MI SAĞLAM Bİ BİLGİ VAR Kİ HARARETLE BU İŞİ SAVUNUYORSUNUZ,,

Ne güzel din Allah kuranda yolculukta kısaltmaya ruhsat verecek SADECE,Siz ve bu cem olayını savunan arkadaşlar ALLAHTAN DAHADA KOLAYLIK GETİRME YOLUNA BAŞ VURUP BUNUDA PEYGAMBERE MAL EDMİŞ OLMAZ MISINIZ...Bu şekilde davrananlar sizce Allahın belirlediği ÖLÇÜYÜ BEYENMEYİP DİNDE YENİ ÖLÇÜ KOYMUŞ,Olmaz mı...

son olarakta niye kızıyorsunuz,hem sitede ATAİST OLArak yazanlar var bunlara kızmayıp allahı inkar edenlere yer var,ama ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış ve bu yöndede hakikatı bulmaya çalışan BİRİNE YER YOK[Bu sözüm sadece f h] nikli kişiyedir....ve sayın fh Allahı inkar ederek bu sitede yazanlara dair bitane kızdığınız yazınız yoksa ,mahşerde ne yapacan BUĞZUN OLMADI diye...

ve benim yukarda ve daha öncede yayınladığım HADİSE BAKIŞ AÇIM DETAYLI OLARAK PAYLAŞMIŞIM VE HADDİMİDE ÇOK İYİ BİLENLERDENİM...VE FECR HOCA HANEFİ ULAMASI,bu kolaylığı adet haline getirilmesinden korkmuşlarya sizin fikrinize göre bu ulema ozaman PEYGAMBERDEN DAHA TEMKİNLİ DAVRAN MIŞ ÖYLE Mİ ANLAMAK LAZIM...yukarda peygamberle,ALLAHIN KOYDUĞU ÖLÇÜYÜ KALDIRDINIZ BURDAKİ AÇIKLAMANIZLADA HANEFİ ULEMASIYLADA PEYGAMBERİN ÖLÇÜSÜNÜ KALDIRDINIZ NE GÜZEL DİN DEĞİL Mİ NASIL OLSA GEÇMİŞTE BAZI ALİMLER VAR PEYGAMBERLER VAR ONLARA MAL EDELİM GİTSİN ....[EBU HANİFENİN BÖYLE Bİ UYGULAMASI OLDUĞUNA İNANMIYORUM BÖYLE Bİ AÇIKLAMASIDA OLDUĞUNA BENİM EBU HANİFE TASAVVURUM HİÇTE ÖYLE DEĞİL ebu hanife Allah ondan razı olsun başımın tacı müçtehid bi alimimdir devamlıda izinden gitmeye şeref duymuşum ve duyuyorumda ]

not..her münazara edilen konuya müdahil olup hakaretlerle ,doğruya ulaşmaya çalışan zavallılıktan öteyede gidemez ve bide peygamberi örnek almışım deyip ha bire idda edenler[BU AÇIKLAMAMDA SADECE HAKARET EDENLER İÇİNDİR ALLAHA HAVALE EDİYORUM,]Bide kafası karışanlar oluyormuş diyenler için KAFAN KARIŞACAK Kİ ARAŞTIRACAN KABUL ETTİĞİN DİNİNİ ,YOKSA MONOTON Bİ HALDE DİN YAŞANMAZ İSLAM DİNİ CANLILIK İSTEYEN Bİ DİNDİR...HEMDE HER DAİM GÜNDEMİNDE OLARAK YOKSA BAŞKA ŞEYTANİ GÜNDEMLERLE MEŞGULİYETE DÜŞER İNSAN...Araştırmak içinde kafan karışık olmalı ve müslüman doğruyu araştırıp bulandır...cin 14...

f_m 23 Ağustos 2011 20:13

Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
 
son olarakta niye kızıyorsunuz,hem sitede ATAİST OLArak yazanlar var bunlara kızmayıp allahı inkar edenlere yer var,ama ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış ve bu yöndede hakikatı bulmaya çalışan BİRİNE YER YOK[Bu sözüm sadece f h] nikli kişiyedir ne yazdığını bilinmez insandan alıntı.

ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış

vay bee :)
Resulullah ne zaman 5 vakiti kılmadı da örnek alıyorsunuz ?
ateist veya ataist buraya yazdığında ,saçmalarsa boyunun ölçüsünü alır tabii ki.ama din budur islam budur diye kendi saçmalıklarını empoze edip,Ben Resulullahı örnek alıyorum diyede eklemek çelişkiler yumağı!
ayetlerle değil kumla oynayın lütfen!


SAAT: 15:15

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321