Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Gün nedir?: Gün bir gurup insanın bir araya gelerek belirledikleri belli bir miktar ****yı (altın, tl, dolar…) bazı sebeplerle (yardımlaşma, imece, para biriktirme…) belli süre aralıklarıyla (gün, hafta, ay) dönüşümlü olarak sırayla sırası gelene vermek üzere yaptıkları akittir. Mesela on kişi bir araya gelir ve her ay her birimiz 10 tl getirelim ve bu on tl yi sırayla içimizden birine verelim neticede sırası gelen kişinin eline toplu olarak 100 tl geçsin derler. Daha sonra on kişiyi kura ile veya birtakım ölçülere göre belirleyerek sıraya koyarlar. Bu organizasyona baktığımızda alış verişe benzememektedir. Zira ortada alınıp satılan bir mal yoktur. İnfakada benzememektedir zira Allah rızası için infak edilen bir malda yoktur. Borç vermeye biraz benzemektedir fakat islamda caiz olan bir borç veme değildir. Bu organizasyon islama göre caiz değildir çünkü Borç verirken koşulan şart; bu borçtan menfaat elde etmeye yönelikse bu şekilde verilen borç faiz hükmünde olur ve haramdır. Çünkü karşılığında menfaat beklenilen her borç faizdir. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur: “Sahibine (borç veren kişiye) bir menfaat sağlayan her borç ribadır.” (Taberani, Mucem’il-Kebir. Suyuti, el-Cami’us-Sagir)‘Bu hadis her ne kadar zayıfsa da Beyhaki, birçok sahabiden bunun manasını nakletmiştir’. Ubey b. Ka’b, Abdullah b. Mes’ud ve Abdullah b. Abbas’tan rivayet edildiğine göre, onlar, borç verene herhangi bir menfaat sağlayan borçtan nehyetmişlerdir. (el-Mühezzeb) Bu sözün, manası şudur: Borç, borç isteyene yardım olarak verilir ve verilen miktar üzerinde kaimdir. Bu bakımdan verilen borç, borç verene herhangi bir menfaat sağlamak şartıyla verilirse, akdin amacı ve manasından uzaklaşılmış olur. Bu nedenle de akid sahih olmaz. Abdullah b. Amr’dan Rasulullah (s.a.s)’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Selef (borç) ile alışveriş bir arada olmaz.” (Hakim, Müstedrek, 11/17; Ibn Hibban, Zevaid) Yani bir taraftan borç verip diğer taraftan kendine menfaat sağlayan herhangi bir şart koşmak sahih olmaz. Bazı örnekler: bir kişiye ihtiyaç sahibi gelip borç istese o da dese ki bana dua edersen veririm işte burada faiz vardır o da manevi bir faizdir. Bu kişiler faize bulaşmışlardır. Başka bir örnek: bir kişi kendisinden borç isteyen bir kişiye bak ben şimdi sana 10 tl veyeyim sen bir ay sonra bu parayı öde ama iki ay sonra senedim var o tarihte bana 10 tl sen borç ver derse bu da faizdir. Çünkü koşulan şart fayda elde etmeye yöneliktir. Yani borç verirken asıl olan borç alanın kar etmesi borç verenin zarar etmesidir. Borç veren Allah rızası için bir müslümanın işini görmüştür ona bu kar yeter. Şayet bir şart koşarsa bu koşulan şart faizdir. Şimdi gün meselesi hakkında biraz açıklama ve değerlendirme yapalım: Gün meselesinde menfaat nedir? Bu meseleyi şu şekilde bir örnekle açıklayalım: bankalar faizle para vermektedirler burada karları verdikleri para karşılığında daha fazla para almaktır buradaki bankanın menfaati aldığı fazla paradır. Müşteri de parayı belli bir süre kullanmak için bu fazla olan parayı bankaya verir. Gene bu bankalar faizle para almaktadırlar bu bankaların faizle para almaktaki karları o parayı başkasına daha fazla faizle vermeleridir. Yani banka faiz veriyor ki o parayı kullansın çalıştırsın o paradan para kazansın birazını parayı aldığı kişiye versin. Bu örnekte anlatılmak istenen şudur: faizle para vermekte iki menfaat unsuru söz konusu bunlaradan birincisi daha fazla para almak. İkincisi bu parayı kullanacak süredir. Gün meselesinde bunlardan ikincisi vardır: parayı ilk alan parayı hemen kullanmaya başlar ve menfaat elde eder parayı son alanda parayı vermiştir para elinden çıktığı için kullanamadığı için zarar eder. Aralarda olanlarda ilk ve son olana yakınlıklarına göre menfaat veya zarar elde ederler. Örneğin 10 kişi bir araya geldier her aya 1000 er tl getiecekerler ve bir kişye verecekler bu durumda parayı ilk alan aldığı 10 000 tl ile ticaret yapar veya para kazanır veya ev araba alır kullanarak kar eder yani bu kişi hep kardadır. Parayı en son alan ise daima para vereceği için para elinden çıkacak ve bu parayı kullanmaktan mahrum kalıp zarar edecektir. Yani buradaki faiz süredir. Önceki ve sonrakini belirlemekte kura çekmek: Gün yapanlardan bazıları kura ile belirlerler kimin önce alacağını bu durumda önce para almak istediği halde sonra para alanlar olacaktır. Ve sonra alanlar zarar edecek (faiz verecek) önce alanlarda kar edecek (faiz alacak) tır. Aslında bu islam kardeşliğinede zıttır. Zira önce alan kar edecek sonra alan zarar edecektir bu durumda parayı önce almak istemek (kar etmek istemek) kendisiyle beraber gün yaptığı kardeşinin zarar etmesini istemektir. Bazılarıda kuranın caiz olmadığını zanneder ve gün meselesinin kuradan dolayı haram olduğunu sanır ve kura çekmeden kendi aralarında istişare ile belirlerler önce ve sonra alanı bu istişareye göre belirlerler. Bu durumda fayda elde edecek (faiz alacak) ve zarar edecek (faiz verecek) kendi rızasıyla bu durumu seçmiştir derler ve bunun rızalarıyla olmasının bunu faiz olmaktan çıkaracağını zannederler. Şayet tam manada düşünseler bankaya para verenin ve para alanın kendi rızasıyla bunu seçtiğini ve onların bunu rızalarıyla seçmesinin faizi faiz olmaktan çıkarmadığını anlarlar. Ve bazılarıda en fakir olanlarını , durumu zayıf olanlarını sıranın önüne koyarlar zengin olanları ihtiyacı olmayanlarıda sıranın sonuna koyarlar ve bu şekilde yaptıklarında fakirlere yardımcı olduklarına inanırlar. İşte bu durumda fakir olanları utandırma ve küçük düşürme vardır bu şekilde onların onuru kırılmış olur. Ve iyi niyetli olan kişiler şeytanın kandırmacasıyla cehaletten dolayı yardım yapıyoruz diye fakirlere faiz yedirmiş olurlar. Şayet gerçekten yardım yapmak istiyorlarsa infak yaparak veya karzıhasen (borç) vererek bu yardımlaşmayı islama uygun bir şekilde şeriatin sınırları dahilinde yapabilirler. bu konuda şeriatimizde yardımlaşmaya dair kapsamlı ve genel hükümler mevcuttur şeriatin sınırlarında yardım etseler bu fakirlere yeter. “Çoğalması için faizle verdiğiniz mallarınız, Allah katında artmaz ve çoğalmaz. Ancak Allah rızası için ve samimiyetle verdiğiniz sadaka ve yaptığınız iyilikler için kat kat mükafat ve sevap vardır.” (Rum 39) Bazılarıda derler ki biz para biriktirmek için böyle yapıyoruz kendi başımıza olunca para biriktiremiyoruz ama böyle yapınca kişinin eline toplu para geçiyor. Böyle diyenler öncelikle kendi iradesizliklerini ortaya çıkarmaktadırlar ve Allahın gizlediği hatalarını açıklamaktadırlar. Bu kişiler açsınlar evlerine bir kumbara ve içine atsınlar her ay belli bir miktar parayı bir süre sonra çıkarsınlar. Yok biz böyle yapamıyoruz diyorlarsa on kişi yirmi kişi bir araya gelsinler para emin birinde toplansın sürenin sonunda hepsi verdiği parayı alsın. Eğer iddialarında doğru sözlü iseler böyle yapsınlar. Şayet böyle yapmıyorlarsa bu demektir ki onların parayı önce almak ve kullanmak gibi bir temennileri var. Bu iş ortaklık olarak değerlendirilebilirmi: bu akit bir ortaklık akti olarak değerlendirilecek olursa sırf faiz üzerine kurulmuş bir ortaklıktır ve haksız kazanç elde etmek için kurulmuştur. Zira ortaklıkta ortakların eşit oranda kar etmeleri gerekir fakat burada bazı ortaklar zarar ederken bazı ortaklar kar edecektir. Kadınla altın gününe giriyorlar bu da aynımıdır: altında para gibidir aralarında bir fark yoktur. Kadınlar altını kullanmıyorlar bu sebeple önce alan ile sonra alan arasında bir fark yok denilirse deriz ki: altın bir ****dır ve onu elinde bulunduran istediği anda kullanabilir. Şayet kullanmaz ise buna kendisi kara vermiştir. Parayı önce alan kişilede kullanmayabilirler bu onların isteğine kalmıştır. “...Allah, sadakayı artırır, faizi mahveder...(Bakara 276)” , “ Eger Allah’a inanıyorsanız faizi terkedin...(Bakara 278)” , “Bunları yapmayıp faiz almaya devam ederseniz, Allah’a ve Rasülün’e savaş açmış olursunuz...(Bakara 279)” alıntı.. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Halk arasındaki yapılan güne faiz demek çok ağır bir sözdür. Halk arasındaki günde misli ile artırma diye bir durum olmuş olursa o zaman faiz söz konusu olabilir. ilk başta günü alan 100 tl alıyor, 2.ayda alan 101 tl,3.ayda alan 102 tl, 4.ay alan 103 tl alıyorsa ve katlanarak devam ederse o zaman faiz söz konusu olabilir. Günü faiz ilişkilendirmek sap ile samanı karıştırmak gibidir. Günümüzde halk arasında yapılan günlerde gerek tl cinsinden gerekse altın cinsinden yapılan günde amaç komşuların,akrabaların, arkadaşların hiç olmazsa ayda bir kere buluşma, görüşme ve sıla-i rahim yapmak amacıyla yapılmaktadır. Bunda bir sakınca yoktur. Bu günlerde toplanıldığında dedikodu, gıybet vs İslamın yasakladığı şeyler konuşuluyorsa bu durumu yok etmenin yollarını aramak gerekir. Gündemi Kur'an ve Sünnet yapmak gerekir. İslami konuları sohbet konusu yapmak gerekir. Halk arasında yapılan gün, ne ticarettir, ne de ortaklıktır. Dolayısıyla fıkhın bu hükümleriyle karşılaştırmak ve yargılamak gerekmez. Faizle ilgisi yoktur. Günde olan bir takım olumsuzluklar yüzünden onu haram saymak gerekmez. Gün bir nevi ortaklaşa şekilde para biriktirme gibidir. Büyük ihtiyaçlarını satın alabilmek için küçük küçük para biriktirmedir.Önce alan ile sonra alanlar arasında faiz alışverişi yoktur. Önce alanlar ile sonra alanlar arasında karzı hasen ilişkisi söz konusu olabilir. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. abi faiz bir malın borç verildikten sonra,o malın ödeme zamanı gelince,verdiğin malın haricinde İSTEDİĞİN HER ŞEY DEĞİL MİDİR... veya verilen borcun ana meblasındanın dışında İSTEĞİN HER ŞEY,[fazlası] istemeye faiz denmez mi, |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Günde verdiğinden fazla isteme mi var? :) Günde bir kişi sana 100 tl getirse, 1 ay sonra senden 101 tl isterse o zaman faiz olur. Ama günde fazlalık bir para talep etme de yok, verme de yok |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, kadınların ’gün’ adı altında aralarında yaptıkları toplantılarda para toplayıp dönüşümlü olarak almalarının caiz olduğunu ancak, enflasyona karşı para yerine altının tercih edilmesinin daha doğru olduğunu açıkladı. Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığınca, Al0 190 Fetva hattının ’Güncel Ticari Meseleler’ bölümüne yöneltilen "Kadınların kendi aralarında yaptıkları gün adı verilen toplantılarda topladıkları paraları dönüşümlü olarak almaları caiz midir?" sorusuna, şu yanıt verildi: "Borç verme, İslamda teşvik edilen bir husustur. İnsanların muhtaç olan kişilere borç vermeleri sadaka sevabı olan bir davranıştır. Borç vermede önemli olan, borç karşılığında herhangi bir fazlalığın şart koşulmaması, borç veren ya da alanın zarara uğratılmamasıdır. Kadınlar arasında tertip edilen toplantılarda her bir katılımcının toplanan meblağı dönüşümlü olarak her ay içlerinden birine vermeleri şeklindeki uygulamada bir sakınca yoktur. Çünkü bu, sonuçta bir borç verme işlemidir. KAYNAK: TİME TÜRK |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Abi olayın yanlış gidişi şurda yoksa,sizin bakış açınızdaki şekliyle durum gayet normal görünüyor,olayın asıl İNCE Bİ AYRINTISI var,onu izah etmeye çalışayım, ki yukardaki paylaşımdada geçiyor bu AYRINTI.. AYRINTI ŞU ABİ..:) Gün yapanların yaptıkları ortam şundan ibarettir,toplanan ve karar alan kişiler,BİRBİRLERİNE VERDİKLERİ PARAYI ŞARTLI VERİYORLAR, Bu şartta şu,ben sana verdiğim yani kura ile belirlenen sıradakine verilen para,bi sonraki ayda çıkacak kişiye,her kesin ödeyeceği para İLE BİRLİKTE,ONUNDA AYNI PARAYI VERME ŞARTIDIR.. Yani burda HEM HERKESİN ALIP VERDİĞİ PARA İLE BİRLİKTE,ONUNDA AYNISINI VERME ŞARTI VARDIR... Yoksa kimse,kimseye karzı hasen yapmıyor. Bi örnek daha vereyim belki daha net anlaşılır,örneğin siz benden 10 lira borç istiyorsunuz bir ay sonra ödeyecem diyorsunuz,bende tamam abi sana 10 lira veririm,yalnız bir ay sonra benimde ihtiyacım var ,sende bana bir ay sonra 10 liramla BİRLİKTE BANA 10lira, BİR AY SONRAYA ÖDEMEM ŞARTI İLE BORÇ VERİRSEN DİYORUM,ve bizim aramızda ALIP VERDİĞİMİZ SADECE 10 LİRA OLMASINA RAĞMEN,BENİM SANA BORÇ VERMEMDE ÖNE SÜRDÜĞÜM BİR AYLIK ZAMAN,10 liraya ilave olarak FAİZ,OLUYOR,PARASAL OLMASADA ZAMANSAL MENFAAT durumundan.... AYRINTI BU İŞTE,GÜN YAPANLARDA BU PARALARINA İLAVE OLARAK ŞARTLI ZAMAN İLAVELİ BORÇ VERDİKLERİ İÇİN BU ZAMAN ONLARA FAİZ OLUYOR... |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. :) Güldürdün beni bilinmez Faiz, aynı cins şey ile olur. Sen para cinsi ile zamanı aynı şey kılıyorsun. Para paradır, zaman zamandır, ikisi aynı cins değildir. Mantığını nasıl işletiyorsun bazen şaşıyorumdüşünceli000 |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Herkes fetva veriyor kafasınca insanların bildiği şeylerde şüpheli hale geliyor ..Fecr hocam Allah c.c. razı olsun konu olan mevzuyu halk arasında çok bilmişler sayesinde bıraktığım arkadaş grupları baya vardı ... |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
madem öyle,o zaman 10 lira borç istediniz benden ve bende size 10 lira borca karşılık sizden 10 lira ve 1kgda pirinç talep ettim,sizde kabul ettiniz ve sizden aldığım10 LİRANIN YANINDA İLAVE OLARAK 1kg pirinç paranın cinsi olmadığı için FAİZ OLMAZ MI.. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
|
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. hemeşerum tevhitle uğraştın kurcaladın tarttın mantığını çalıştırdın hatta "amin" demenin bile şirke sokacak kadar enteresanlaştın. kurban olayım bari fıkıhı rahat bırak.mantık yürütmekle olmaz bu işler.mantık ile çözüm katii olsaydı mesh yaparken ayaklarımızın altını meshederdik üstünü değil.mantık ile olsaydı necis olan sidik sadece abdesti bozar ama tahir olan "m...." cunup yapar.c* karzı hasen nedir o halde? muhtaç olan komşuya zamanı geldiğinde ödemek şartıyla verdiğin borç değil mi? fecri hocamızı güldürmüşsün :) ferdi yanımda ve görseydin halini sana neler saydığını.site yönetiminin dikkatine der uyeliğimi iptal edin diye konu açmak zorunda kalırdın m20m20m20hyyyyy |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
DURHELE,gündeki olay karzı hasen olmuyor,çünkü VERİLEN BORCA İLAVE EDİLEN Bİ MENFAAAT BEKLEME VAR... Yani gündekiler birbirine borcu,BİRBİRLERİNE ÖDENECEK TUTAR İLE BİRLİKTE,KENDİLERİDE ONLARINDA YAPTIĞI GİBİ BORÇ VERME ŞARTIDA VAR EKSTRADAN:), Yukarda fecr abiyede sordum,aramızda 10 lira borç alıp verirsek bu karzı hasen olur,yalnız BEN ŞU ŞARTI KOYARSAM OLMAZ,SİZE VERECEĞİM BORCA KARŞILIK SİZDE BANA BORÇ VERİRSENİZ ŞARTI EKSTRA Bİ ŞARTTIR,bunu anlatmaya çalışıyorumdüşünceli000 hemşerim,o deliyede selam söyle,daha akıllanmamış:) not..konuyu münazara ediyoruz kimse sıkılmasın,her insan ilgi alanına göre bu sitededir,bende dinimi daha dikkatli yaşamak için gayret edenlerdenim:) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Bilinmez kardeşim Olay aslında çok basit ama sen karmakarışık haline getirmeye çalışıyorsun Ben sana 100 tl versem , 1 ay sonra 100 tl +1 kg pirinç istersem bu 1 kg pirinç faiz olur. Ben sana 100 tl versem, 1 ay sonra kilosu 2 tl den olan 50 kg pirinç ver desem bu faiz olmaz. Ama kilosu 2 tl olan pirinçten 51 kg pirinç vereceksin dersem bu 1 kg faiz olur. Ben sana 5 kg pirinç versem 10 kg bulgur istesem bu faiz olmaz. Çünkü bu mal mubadelesidir yani değiş tokuşudur. Mal değiş tokuşunda piyasa değerleri dikkate alınmalıdır ve karşısındaki kişi bile bile zarar edilmemelidir. Mesela köylü tarlasından aldığı buğdayı makarna un fabrikalarına vererek, ondan un alarak mal mübadelesi yapar ki bu caizdir. Tekrar tekrar gün konusuna gelirsek; Mesela 10 kişi aylık 1 altın ile gün yapıyor. Her ay birisinin evinde toplanıyorlar, 9 kişi ev sahibine birer altın getiriyor. Bu arada bir ay boyunca birbirlerini göremeyen arkadaşlar, akrabalar hasret gideriyorlar, sohbet ediyorlar, çay içiyorlar vs. Ev sahibinde toplanan altın her ay 9 altın oluyor. 1.ay da alan da 10.ayda toplanan altın aynı miktardır. Bu altının yanında başka cinsten ne para ne pirinç vs talep edilmez. Bu günü genellikle kadınlar yaparlar. Eşlerinden her ay 1 altın parası alarak güne katılırlar. Kendilerine sıra gelince ellerinde 9 altın toplanmış oluyor. Evin hanımı bu toplanan altınları genel olarak eşine vermez, evin ihtiyaçlarına harcarlar.Evin erkekleri gün parasını verir, ev hanımları o parayı değerlendirir:) Bu durumda faizlik bir durum yok. Birisinin ilk ay alması ile son ay alması o kadar da fark etmez. Bunu karzı hasen olark da değerlendirebiliriz, imece usulu yardımlaşmak olarak da kabul edebiliriz. Bu gün sistemine benzer uygulamayı "Eminevim " de yapmaktadır. Eminevim sadece sizden belli miktarda organizasyon ücreti talep ediyor. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
|
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
hocam altın tercih etmek biraz kurcalıyor aklımı.mesela ben birine aldığım zaman 50 liraysa bi çeyrek benim sıram geldiğinde bana alacak olanın zamanında 50 nin üstüne çıkmış yada altına inmiş olabilir altın..bu durumun bir zararı varmı? faiz işlermi yada faiz olrmu demiyorum ama :) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Tekrar diyorum,gün yapanlar BİRBİRLERİNE VERECEKLERİ PARA VEYA ALTIN HER NE SİE ONA ONA İLAVE OLARAK,gün olayının devam ettiği süreçte,bu organizede HER KİŞİNİNDE BORÇ VERME ŞARTI EKTRA Bİ PARA KARŞILIĞINDA İSTENEN FAZLALIKTIR... |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Sen birisine borç verdiğinde mesela 1 senelik, o zaman sana göre bir senelik zaman faiz mi sayılıyor? Güldürme beni yine:) Borç da zaten zaman söz konusu olur, zaman yoksa zaten o borç olmaz peşin alışveriş olur.Sen hiç hayatında gün olayına bizzat şahitlik yaptın mı yoksa kulaktan dolma bilgiye mi konuşuyorsun? Günde tekrar ediyorum kimsenin fazladan , extradan para fazlalığı aldığı falan yok. Mantığını nasıl işletiyorsun seni anlamakta zorluk çekiyorum. "Bilmediğin şeyin ardına düşme; doğrusu kulak, göz ve kalp, bunların hepsi o şeyden sorumlu olur." İsra-36 |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Faiz işlemez. Gün olayı bir anlamda birikim yapmadır. Siz her ay maaşınızdan arta kalan parayla 1 altın alıp eve koysanız, 1 sene sonra evinde 12 adet altının olmuş olur. Gün de bunun gibidir. İlk ay alınan altın ile en son alınan altın arasında tl cinsinden farklılıklar olması faiz ile ilgili bir durum değildir. Altının değer kazanıp ya da değer kaybetmesi ile ilgilidir. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Sayın abim,günde HER KES BİRBİRİNE VERECEĞİ BORCU ,ŞARTLI VERİYOR...Yani ben sana borç veririm ,ama sende bana borç verirsen şartı var.. yoksa herkes verdiğini biryerde toplayıp,örneğin 10 kişiler bunların her ay verdiğini bi havuzda toplayıp,10. aydada toplanan parayı dağıtslar bu meşru olur,bi sakıncası yok,BUNUDA HİÇ BİRİ KABUL ETMEZ,NEDENİ NEDİR ACABA.. Ben size 10 lira borç verip,yalnız bu 10 lira borcumun KARŞILIĞINDADA 10 liramı ve BANA SİZİNDE,DAHA SONRA ÖDEYECEĞİM BORCU VERMEK ŞARTIYLA VERSEM İŞTE BU KOŞTUĞUM ŞART MEŞRU OLMAZ VERDİĞİMDE BORÇ DEĞİL,BORCA İLAVE BORÇ İSTEME EKLENTİSİ OLUR,gündede bu olay var....YETER DA,HEP BAŞA SARACAZ YOKSA:) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Borcu veren tabii ki şartlı verecek, ödemek şartıyla:) Ödemek şartıyla verilmezse o para ya zekat, ya sadaka ya da hibe olarak verilir. Gün olayında herkes birbirine paraları ödemek şartıyla veriyorlar. Ödemek şartıyla vermek ne zamandan beri faiz kabul edilir oldu ? Ah bilinmez kardeşim! Sana da laf anlatmak deveye hendek atlatmak zormuş:) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Abi ömrümü yedin:), borç tabiki ödenmek şartıyla verilir ve bundan dolayıda BORÇ OLUR, Anlatmak istediğim şeyi yukardada anlattım örnek vererek tekrar ediyorum, siz benden 10 lira borç istiyorsunuz, bende size vereceğim 10 lira karşılığında,,sizin bana olan 10 lira borcununuzu ödeme günü gelince,BANA 10 LİRAMLA BİRLİKTE 10 lira borç verirseniz SİZE 10 LİRA BORÇ VERİRİM,TALEBİDİR..Yoksa BENDE SİZE BORÇ VERMEM, işte gün olayındada bu BU TALEP VAR,yoksa GÜN OLAYI GERÇEKLEŞMEZ,KİMSE BU ORGANİZEYE KATILMAZ,GÜN OLAYAI BORÇ GİBİ GÖRÜNSEDE,İÇERİK OLARAK ÖYLE DEĞİL,.... NOT.Fecr abi ,bende ilk bu soruyla karşılaşınca AYNEN SİZİN GİBİ CEVAP VERDİM,gün yapanlar arasında,ilk parayı alanda son alanda HEM AYNI PARAYI VERİYOR,HEMDE AYNI PARAYI ALIYOR,ONUN İÇİN SAKINCASI YOK FAİZ OLMAZ DEDİM,DAHA SONRA İLK BURAYA AÇTIĞIM YAZIYLA CEVAP VEREN OLUNCA,Durumun hiçte öyle olmadığı ortaya çıkıyoru fark ettim ve ilk verdiğim cevabın YANLIŞ OLDUĞUNU,buraya açtığım paylaşımdaki CEVABIN DOĞRU OLUĞUNU SÖYLEDİM...yani olaya sizin baktığınız gibi bakınca,sakıncası yok çıkıyor,ama olay öyle değil sayın abim,,uzgn |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Mantık yanlış olursa sonuç da yanlış oluyor. Sana bir mantık sorusu soracağım, bakalım cevap verebilecek misin? 3 arkadaş bir lokantaya gidiyor. Güzelce yemek yiyorlar. Garsondan hesap istiyorlar ve 25 tl hesap geliyor.3 arkadaş ceplerinden 10'ar tl topluyorlar ve toplam 30 tl ediyor. 30 tl'yi garsona veriyorlar, garson da 5 tl'yi bozuk para olarak yani 5 tane 1 tlik getirip masaya tabakta koyuyor. Yemeği yiyen 3 kişi garsona bahşiş olarak bozuk 2 tlyi bırakıyorlar ve diğer bozuk paraları yani 3 lirayı 1'er lira olarak paylaşarak lokantadan çıkıyorlar. Şimdi; bu 3 kişi 9'ar lira ödediğine göre 3*9 tl=27 tl yapar. Garsona bahşiş olarak da 2 tl vermişlerdi. 27+2 tl = 29 tl yapar.O zaman 1 tl nereye gitti? Bul bakalımçay-kahve000 |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Neyse sağlıcakla kal,anlaşılan birbirimizi şuan aydınlatamıyacaz,sadece yoracaz:) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Bende dinen caiz biliyorum Gunlerde kuran ve akrabalarin bulusmasi adina hemde ufak bir aile butcesine katki olur diye dusunuyorum En dogrusunu Allah bilir |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. fecr hocam allah razı olsun ve allah sabrınızı artırsın |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Fecr hocam dusuncelerini takdir ediyorum haklisiniz fakat su yonden `gun` olayi cok sakincali bir hal aldi zamanimizda . Bircok tanidigim var hergun sosyal medyada masasini paylasiyor, bugun altin gunumuz vardi falan filan. . Masada en az on cesit pasta borekler. Bayanlar birbiriyle yaris halindeler . Ne kadar gosteris meraklisi olduk Rabbim yardimcimiz olsun . |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Bu tür olumsuzları yapmaktan kaçınılmalıdır |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Kesinlikle oyle bu isin ticari kismi bir kenara atilmis durumda, basligi acan kardesimiz bu konuya deginseydi keske altina bizlerde imzamizi atardik :) |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. insanlar sosyal medayada gzdiklerini yediklrini paylaşdıkça günlerde ''o 5 çeşit yaptı benim 8 çeşit olmalı''diyerek kendilerini ıspat ettiklerini sanıyor ...Oysaki harcadıkça biz harcanıyoruz... |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. Alıntı:
Gun olayi zaten basli basina rezillik.resimleri paylasiyolar muhabbetler yemek tarifi uzerine... Rabb im affetsin bayanlar icin zor bi imtihan.. |
Cevap: Halk arasında yapılan gün olayının sakıncaları.. daha cok dedikoduya dayalı olduğu için... günümüzdeki haline olumlu bakmayanlardanım. |
SAAT: 20:12 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.