Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İslam Hukukuna Giriş (https://www.forum.medineweb.net/539-islam-hukukuna-giris)
-   -   Islam hukuku 5.ünite test(murat yayınları) (https://www.forum.medineweb.net/islam-hukukuna-giris/21925-islam-hukuku-5unite-testmurat-yayinlari.html)

Nick gönül 15 Mayıs 2012 09:44

Islam hukuku 5.ünite test(murat yayınları)
 
1-hangisi hükmün temel unsurlarından değildir?
A)hüküm
b)şari
c)mükellef
d)hükme konu olan fiil
e)hükmün şaRtları

2-usulcülerin çoğunluğuna göre vaciple ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)vacibin dayanağı hem kati hemde zanni bir delil olabilir
b)inkar eden veya hafife alan fasıktır
c)vacibin anlaşılmasının yollarından biri de terki halinde ağır bir cezxa verileceğinin bildirilmesidir
d)vacibi yapan sevap kazanır terk eden cezayı hak eder
e)vacip ve farz eş anlamlı iki kelimedir

3-vacip hangi açıdan tasnif edilmemiştir)
a)kitapla veya sünnetle sabit olması
b)eda edileceği vakit
c)miktarının belli olup olmaması
d)yerine getirmesi istenen mükellef
e)yapılması istenen fiilin belli olup olmaması

4-hangisi vacibin kısımlarından değildir?
A)mukayyed vacip
b)mukadder vacib
c)ayni vacib
d)liaynihi vacib
e)muayyen vacib

5-mendup başlığı altında hükümlerden hangisi işlenemez?
A)mendup
b)nafile
c)mübah
d)sünneti hüda
e)sünnet

6-kifai vaciple ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)kifai vacible gözetilen faydanın sağlanabileceği sayıda kişinin,bu vacipleri yapması yeterlidir.
B)yargı işleri ve ilim tahsili bu vacibe örnek olarak verilebilir
c)bir yerde fetva vermeye ehil tek bir müftü varsa,fetva verme görevi o kişi için kifai vaciptir
d)bu tür vaciplaeri hiç kimse yerine getirmezse herkes günahkardır
e)belli bir kifai vacibin ifasında tek kişi yetkili konumda ise bu görev ayni vacibe dönüşür

7-eda edileceği vakit açısından vacibin kısımları hakkında hangisi yanlıştır?
A)müşkil zamanlı vacibe örnek olarak namaz verilebilir
b)mukayyed vacip,yapılması için belirli vakitleri olan vaciptir
c)gerniş zamanlı vacip,belirlenen vakitte hem o vacibin hemde o vacib ci,nsinden bir vacibin yapılkabileceği vaciptir.
D)dar zamanlı vacip,belirlenen vaktin sadece bu vacibin yapılmasına yeten vaciptir.
E)mutlak vacib,yapılması için belli bir vaktin olmadığı vacibdir

8-hangisi hanefilere göre ruhsatın türlerinden değildir?
A)haramlık sebebinin ve hükmünün devam etmesiyle birlikte mübah sayılan fiiller
b)sadece haramlık hükmü kaldırılıp mübah ılınan fiiller
c)haramlık sebebi ve hükmü kaldırılıp mübah kılınan fiiller
d)önceki şeriatlerdeki ağır hükümlerin bizden kaldırılması
e)sadece haramlık sebebi kaldırılıp mübah kılınan fiiller

9-hanefilere göre açlıktan ölme tehlikesi olan bir kişinin haram bir şeyi yemesiyle ilgili olarak hangisi söylenemez?
A)bu durumiharamlık sebebi ve hükmü kaldırılıp mübah hale gelen ruhsata bir örnektir
b)bu durumdaki bir kişi azimete göre hareket edip ölürse günahkar olur.
C)bu kişi isterse ruhsatı kullanabilir
d)bu durumda azimete göre hareket etme imkanı ortadan kaltığı için bu ruhsat,ıskat ruhsatı olarakda isimlendirilir.
E)bu durumda mutlaka ruhsata uyulmalıdır.zaten bu mecazen ruhsattır.

10-haram hükmüyle ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)kesin bir şekilde yapılmaması istenen fiillerdir.
B)liaynihi haram özü itibariyle haram olan fiillerdir
c)liaynihi haram fiillere meşru hiçbir sonuç bağlanamaz.
D)domuz eti yemek ligayrihi harama örnektir.
E)hanefiler ligayrihi haram fiille bu fiili haram hale getiren ayrı ayrı değerlendirip,bu iki fiile farklı sonuçlar bağlarlar.

11-mukayyed vaciple ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)rükün ve şartlarına uygun olarak vakti içinde ilk seferde ifa edilirse buna eda denir.
B)rükün ve şartlarına uygun olarak vakti dışında ifa edilirse buna kaza denir.
C)vakti içinde eksik bir şekilde yapıldıktan sonra yine vakti içinde rükun ve şartlarına uygun olarak ifa edilirse buna iade denir.
D)bu tür vacip,dar , geniş ve müşkil zamanlı vacib şeklinde üç kısımda incelenir.
E)bu tür vacib,miktar açısından tasnife tutulmuş vacibin bir kısmıdır.

12-aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)hanefilere göre riba içeren bir satım akdinde,sonradan ribadan vazgeçilsede bu akit geçersizdir.
B)bir ibadet veya hukuki işlem,rükun ve şartlarına uygun yapılırsa sahihtir.
C)batıl bir ibadet veya hukuki işlem geçersizdir,sonuç doğurmaz.
D)hanerfi terminolojisinde yer alan fasit terimi,ibadetler söz konusu olduğunda barıl ile eş anlamlıdır.
E)hanefilere göre fasit bir hukuki işleme sonuç bağlanabilir.

13-hanefilere göre farz ve vacible ilgili hangisi yanlıştır?
A)farzı inkar eden fasıktır.
B)farz,hem sübutu hemde delaleti kat'i olan delillerle sabit olan bir hükümdür.
C)vacip,zanni bir delille sabit olan hükümlerdir.
D)vacib,yapılması açısından aynen farz gibidir.
E)vacibi inkar eden küfre düşmez.

14-hangisi vaz'i bir hüküm değildir?
A)sebep
b)şart
c)mani
d)illet
e)ibaha

15-şart ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)bir şeyin varlığı şartın varlığına bağlıdır.
B)şartın diğer adı rükundur.
C)abdest namazın şartıdır.
D)şart,varlığı kendi varlığına bağlı olan şeyin bir parçası değildir.
E)şartın varlığı illaki hükmünde varlığını gerektirmez.

16-aklın tek başına şer'i bir hükme ulaşıp ulaşamayacağı meselesiyle ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)bu mesele hüsun-kubuh meselesi şeklinde isimlendirilir.
B)mutezileye göre akıl,bazı şeylerin iyi veya kötü olduğunu bilir.şarinin bu emride aklın bu hükmünü destekler.
C)maturidilere göre aklın iyi dediğine şari kötü diyebilir.
D)eşarilere göre iyi ve kötü sadece şarinin emirlerine bağlıdır.akıl iyi ve kötüyü kavrayamaz.
E)maturidilere göre akıl bazı şeylerin iyi veya kötü olduğunu bilir ama aklın bu bilgisine hüküm bağlanamaz.

17-eksik eda ehliyetiyle ilgili hangisi yanlıştır?
A)mümeyyiz küçüğün sahip olduğu eda ehliyetidir.
B)mümeyyiz küçüğün sırf yayarına olan tasarrufları,velisinin iznine gerek olmadan geçerlidir.
C)mümeyyiz küçüğün sırf zararına olan tasarrufları,velisinin iznine gerek olmadan geçersizdir.
D)mümeyyiz küçüğün zarar ve yarar ihtimali bulunan tasarrufları,velisinin onaylamasına bağlıdır.
E)mümeyyiz küçük,ibadetlerden sorumlu olmadığı için yaptığı ibadetlerden sevap kazanamaz.

18-hangisi semavi arızalardan değildir?
A)küçüklük
b)akıl hastalığı
c)ateh
d)sarhoşluk
e)baygınlık

19-sefihle ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)malında tedbirsiz davranan kişiye denir.
B)sefih,ibadetlerden sorumludur.
C)sefihin cezai ehliyeti eksiktir.
D)sefihin tedbirsizliği yüzünden hukuki tasarruflarına kısıtlama (hacir)getirilebilir.
E)hacir altındaki sefih,hukuki muamelelerinde mümeyyiz küçük gibidir.

20-hangisi hükme konu olan fiillerin kısımlarından değildir;?
A)sırf allah hakkıyla ilgili fiiiler
b)sırf kul hakkıyla ilgili fiiiler
c)iki hakkında olmasıyla birlikte allah hakkının ağır olduğu fiiller
d)iki hakkında olmasıyla birlikte kul hakkının ağır olduğu fiiller)
e)iki hakkında eşit olduğu fiiller

21-vücub ehliyetiyle ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)kişinin haklara sahip olabilme ve borç altına girebilme ehliyetidir.
B)diğer adı hak ehliyetidir
c)ceninde bile tam vücub ehliyeti vardır.
D)temeli insanlık vasfıdır.
E)eksik ve tam vücub ehliyeti olarak ikiye ayrılır

22-ikrahın fiillere etkisi konusunda hangisi yanlıştır?
A)mükreh domuz eti yemeye zorlandığında bunu yapması vaciptir.
B)mükreh allahı inkara zorlanırsa bunu yapabilirde yapmayabilirde
c)mükreh zina yapmaya zorlanırsa bunu yapması haramdır
d)mükreh adam öldürmeye zorlanır ve bunu yaparsa izmamı azam muhammede göre kısas cezası mükrihe uygulanır
e)mükreh birinin malına zarar vermeye zorlanır ve bunu yaparsa,zarar verdiği malı kendisi tazmin etmelidir.

23-hangisi usülcülerin çoğunluğuna göre teklifi bir hüküm değildir?
A)icab
b)nedb
c)tahrim
d)ibaha
e)sünnet

24-hanefilere mekruhun hükmüyle ilgili olarak hangidi yanlıştır?
A)tahrimen mekruh,zanni bir delille sabit olmuştur.
B)tahrimen mekruh olan fiillerin,haram fiiler gibi yapılması yasaktır.
C)tenzihen mekruhun terki,yapılmasından dah iyidir.
D)tenzihen mekruhu yapan kişi ceza ve kınamayı hak etmez.
E)tahrimen mekruhun inkarı küfürdür.

25-sebep-hüküm-illet ilişkisi konusunda hangisi yanlıştır?
A)illet ve hüküm arasında aklen kavranabilecek bir uygunluk vardır.
B)sebebin varlığı hükmünde illaki varlığını gerektirmez.
C)illetin veya sebebin varlığı,hükmün varlığına alamettir.
D)illetin veya sebebin yokluğu,hükmün yokluğuna alamettir.
E)sebep ve hüküm arasında aklen kavranabilecek bir uygunluk yoktur.

26--şarhoşluğun ehliyete etkisiyle ilgili olarak hangisi yanlıştır?
A)mübah yolla sarhoş olanın hukuki sorumluluğu yoktur.
B)mübah yolla sarhoş olan bayılan kişi gibidir.
C)hanefilere göre haram yolla sarhoş olanın boşaması geçerli değildir.
D)hanefilere göre haram yolla sarhoş olanın mükellefiyeti ortadan kalmaz.
E)şafii ve hanbelilere göre sarhoş iradesini kaybettiği için hukuki tasarrufları geçerli değildir.


1-e 2-b 3-a 4-d 5-c 6-c 7-a 8-e 9-c 10-d 11-e 12-a 13-a

14-e 15-b 16-c 17-e 18-d 19-c 20-e 21-c 22-7 23-e 24-e 25-b

26-c


SAAT: 08:09

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306