Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İslam Hukukuna Giriş (https://www.forum.medineweb.net/539-islam-hukukuna-giris)
-   -   İSLAM HUKUKU TEST-1- (1-10.üniteler) (https://www.forum.medineweb.net/islam-hukukuna-giris/26020-islam-hukuku-test-1-1-10uniteler.html)

EyMeN&TaLhA 26 Mayıs 2013 04:54

İSLAM HUKUKU TEST-1- (1-10.üniteler)
 
İSLAM HUKUKU test-1- (1-10.üniteler)



1- Fıkıhın, İslâm hukuku olarak anılmaya başlanması ne zamana rastlamaktadır?
A) XV. yy
B) XVI. yy
C) XVII. yy
D) XVIII. yy
E) XIX. yy
Doğru Cevap:E
Açıklama : Fıkıhın, İslâm hukuku olarak anılmaya başlanması, XIX. yüzyılın ikinci yarısına rastlamaktadır.



2- Aşağıdakilerden hangisi Mekke döneminde tebliğ edilen esaslardan birisi değildir?
A) Allah inancı
B) Allah’ın birliği
C) Peygamberlik müessesi
D) Ahiret hayatı
E) İbadetler
Doğru Cevap:E
Açıklama : Mekke döneminde toplum belli bir seviyeye getirildikten sonra, ibadetlerle alakalı hükümler Medine döneminde tabliğ edilmeye başlanmış.



3- Kesin olarak bilinmesi ve inanılması gereken dini hükümler için hangi ifade kullanılır?
A) Farz
B) Vacip
C) Haram
D) Zarurat-ı diniye
E) Sünnet
Doğru Cevap:D
Açıklama : Kesin olarak bilinmesi ve inanılması gereken dini hükümlere zarurat-ı diniye denir.



4- İslâm hukukunun temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kurallar koymak
B) İnsan fiillerini sınırlamak
C) Mükelleflerin fiillerine yönelik düzenlemelerde ilahi iradeye uyulması
D) İnsanların haramlardan korunması
E) İnsanları bilinçlendirmek
Doğru Cevap:C
Açıklama : İslâm hukukunda temel amaç, mükelleflerin fiillerine yönelik düzenlemelerde ilahi iradeye uyulmasıdır.



5- I. Kitap
II. Sünnet
III. İctihad
Yukarıdakilerden hangisi İslâm hukukunun kaynaklarıdır?
A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) I, II ve III
E) II ve III
Doğru Cevap:D
Açıklama : İslâm hukukunun kaynakları Kitap, Sünnet ve İctihad’tır.



6- Aşağıdakilerden hangisi fıkıh usulünün konularından birisi değildir?
A) Deliller
B) Problemler
C) Hüküm
D) Hüküm çıkarma yöntemleri
E) İçtihad
Doğru Cevap:B
Açıklama : Fıkıh usulünün konuları, deliller, hüküm, hüküm çıkarma yöntemleri ve içtihad olmak üzere dört temel bölümde incelenir.



7- Kelamcılar hükmün tanımını yaparken hangi şeyi dikkate almışlardır?
A) Mükellefin fiilini
B) Hükmün kaynağını
C) Muhatabın durumunu
D) Usulcülerin tanımı
E) Hükmün kendisini
Doğru Cevap:B
Açıklama : Kelamcılar hükmün tanımını yaparken hükmün kaynağını dikkate alırlar.
________________________________________
8- Vaz’i hükümler, teklifi hükümlerin varlığı ile ilgili kaçıncıl hükümlerdir?
A) Birincil
B) İkincil
C) Üçüncül
D) Dördüncül
E) Beşincil
Doğru Cevap:B
Açıklama : Vaz’i hükümler, teklifi hükümlerin varlığı ile ilgili ikincil hükümlerdir.
________________________________________
9- Re’y ictihadını daraltarak ictihad faaliyetini kıyasa eşitleyen alim kimdir?
A) Ebu Hanife
B) İmam Malik
C) Şâfiî
D) İbn Hanbel
E) İbn Hazm
Doğru Cevap:C
Açıklama : İmam Şâfiî, rey ictihadını daraltarak ictihad faaliyetini kıyasa eşitlemiştir.



10- Kıyasa karşı çıkarak re’y alanını tamamen kapatan kişi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ebu Yusuf
B) İmam Muhammed
C) Şâfiî
D) İbn Hanbel
E) Davud ez-Zahiri
Doğru Cevap:E
Açıklama : Davud ez-Zahiri, kıyasa karşı çıkarak re’y alanını tamamen kapatmıştır.



11- Dinin tamamlanmış olduğunu, dolaysıyla Hz. Peygamberin teşri yetkisinin devam ettirilmesine ihtiyaç bulunmadığı ve kıyasın Allah’ın emirlerine ilavede bulunmak anlamına geleceğini kim iddia etmiştir?
A) Serahsi
B) İbn Hazm
C) Ebu Yusuf
D) İmam Muhammed
E) Şâfiî
Doğru Cevap:B
Açıklama : İbn Hazm, kıyası gereksiz görür ve bu kıyasla alakalı bu fikirleri benimser.



12- Aşağıdakilerden hangisi müctehidin mutlaka bilmesi gereken konulardan biri değildir?
A) Kitab ve sünnet
B) İcma konuları
C) Akıl yürütme ilkeleri
D) Arapça
E) Tefsir
Doğru Cevap:E
Açıklama : Müctehidin mutlaka bilmesi gereken konular şunlardır: Kitab ve sûnnet, icma konuları, akıl yürütme ilkeleri, Arapça. Tefsir, müctehidin mutlaka bilmesi gereken konulardan birisi değildir.



13- Aşağıdakilerden hangisi ibadetler kısmında yer almaz?
A) Temizlik
B) Namaz
C) Nikâh
D) Zekât
E) Hacc
Doğru Cevap:C
Açıklama : Temizlik, namaz, zekât ve hacc dört temel ibadettir. Nikâh, ise muamelat konuları arasında yer alır.



14- Kitabu’l-eyman ne anlama gelir?
A) Oruç bölümü
B) Zekat bölümü
C) Avcılık bölümü
D) Helal-haram bölümü
E) Yeminler bölümü
Doğru Cevap:E
Açıklama : Kitabu’l-eyman, yeminler bölümü anlamına gelir.



15- Kitabu’z-zebaih hangi anlamda kullanılmaktadır?
A) İçilmesi ve yenilmesi helal ya da haram olan şeyler
B) Kurban bölümü
C) Avcılık bölümü
D) Şer’i yöntemlerle hayvan kesimi
E) Helal-haram bölümü
Doğru Cevap:D
Açıklama : Kitabu’z-zebaih, şer’i yöntemlerle hayvan kesimi anlamına gelmektedir.



16- Aşağıdakilerden hangisi medeni hukukun branşlarından birisi değildir?
A) Miras hukuku
B) Boşanma hukuku
C) Eşya hukuku
D) Borçlar hukuku
E) Aile hukuku
Doğru Cevap:B
Açıklama : Medeni hukuk kendi içinde beş temel branş içerir:
-Şahsın hukuku
-Eşya hukuku
-Borçlar hukuku
-Aile hukuku
-Miras hukuku



17- Ayni haklar hangi hukukun ana konusudur?
A) Borçlar hukuku
B) Eşya hukuku
C) Miras hukuku
D) Aile hukuku
E) Ceza hukuku
Doğru Cevap:B
Açıklama : Ayni haklar, eşya hukukunun ana konusudur.



18- Ayni hakkın sahibine tam ve en geniş yetkiler veren türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sınırlı ayni hak
B) Mutlak ayni hak
C) Alacak hakkı
D) Mutlak milk
E) Sınırlı milk
Doğru Cevap:B
Açıklama : Ayni hakkın sahibine tam ve en geniş yetkiler veren türü, mutlak ayni haktır.



19- İslâm hukukunda, mülkiyet hakkının da dâhil olduğu, eşya üzerinde en güçlü ve doğrudan kurulan yetkileri hangi terim ifade eder?
A) Mülk edinme
B) Alacak hakkı
C) Akar
D) Milk
E) Ayni hak
Doğru Cevap:D
Açıklama : İslâm hukukunda, mülkiyet hakkının da dâhil olduğu, eşya üzerinde en güçlü ve doğrudan kurulan yetkileri “milk” terimi ifade eder.



20- Evliliği, tarafların birbirinden cinsel yönden yararlanmasını mümkün kılan bir akit olarak tanımlayanlar kimlerdir?
A) Şiiler
B) Hanbeliler
C) Klasik dönem fakihleri
D) Günümüz İslâm hukukçuları
E) Muteziler
Doğru Cevap:C
Açıklama : Evliliği tarafların birbirinden cinsel yönden yararlanmasını mümkün kılan bir akit olarak tanımlayanlar, klasik dönem fakihleri’dir.



21- Nişanlanma ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Nişanlanma taraflara evlenme mecburiyeti yüklemez.
B) Nişanlılar arasında mahremiyet ilişkisi devam eder.
C) Nişanlanacak taraflar arasında evlenme engelinin bulunmaması gerekir.
D) Nişanlanma, taraflara evliliğin verdiği hak ve yetkilerin bir kısmını verir.
E) Nişanlı bir kıza, başkasının evlenme teklifi etmesi haramdır.
Doğru Cevap:D
Açıklama : Nişanlanma, taraflara evliliğin verdiği hak ve yetkileri vermez. Bu yüzden taraflar arasındaki mahremiyet ilişkileri önceden olduğu gibi devam eder.



22- Nişanın bozulması ile ilgi aşağıdaki ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Niişanlılık döneminde tarafların birbirlerine verdiği hediyelerde hediye hükmü geçerlidir.
B) Nişanlılık evlenme mecburiyeti gerektirmediği için nişanı bozan sorumlu tutulmaz.
C) Mehir olarak verilen şeyler mevcutsa aynen iadesi gerekir.
D) Mehir olarak verilen şeyler harcanmışsa tazmini gerekmez.
E) Nişanlılık süresince verilen hediyeler tüketilmişse iade gerekmez.
Doğru Cevap:D
Açıklama : Mehir olarak verilen şeyler mevcutsa aynen iade edilir, değilse bedeli ödenir.



23- Talak ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Talak, kocanın hakkıdır.
B) Koca, talak hakkını kullanırken bir sebebe dayanmak zorundadır.
C) Koca, talak hakkını kullanırken eşinden izin almak zorunda değildir.
D) Talakın geçerli olması hakim kararına bağlı değildir.
E) Talak evliliği sona erdirmenin en yaygın yoludur.
Doğru Cevap:B
Açıklama : Koca, talak hakkını kullanırken bir sebebe dayanmak zorunda değildir. Talak, kocanın hakkıdır. Koca, talak hakkını kullanırken eşinden izin almak zorunda değildir. Talakın geçerli olması hakim kararına bağlı değildir. Talak, evliliği sona erdirmenin en yaygın yoludur.



24- Allah’ın emrettiği davranışları yerine getirmemek ya da yasakladığı davranışları yapmak biçiminde tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Had
B) Kısas
C) Suç
D) Ceza
E) İnkâr
Doğru Cevap:C
Açıklama : Suç, Allah’ın emrettiği davranışları yerine getirmemek ya da yasakladığı davranışları yapmak biçiminde tanımlanan kavramdır.



25- Suç kavramını ifade etmek için klasik İslâm ceza hukuku kaynaklarında hangi tabir kullanılmaktadır?
A) Cerime
B) Hata
C) Suç
D) Sürçme
E) Kısas
Doğru Cevap:A
Açıklama : Suç kavramını ifade etmek için klasik İslâm ceza hukuku kaynaklarında cerime ve cinayet terimleri kullanılmaktadır.



26- Zina suçu, ihlal edilen hakkın niteliği bakımından hangi gruba girer?
A) Allah hakkını ihlal eden suçlar
B) Allah ve kul hakkı ortak olup Allah hakkı ağırlıklı olan
C) Allah ve kul hakkı ortak olup kul hakkı ağırlıklı olan
D) Kul haklarını ihlal eden suçlar
E) Kişisel hakları ihlal eden suçlar
Doğru Cevap:A
Açıklama : Zina ve içki içme suçları Allah hakkını ihlal eden suçlardır. Zina suçu işleyen kimselerin birbirlerine verdikleri bir zarardan değil, neslin korunması ilkesine aykırılıktan ve evlilik kurumuna yönelik bir saldırıdan söz edilebilir.

alıntıdır

egem yayınları


SAAT: 04:48

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306