Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   İslami Kavramlar (https://www.forum.medineweb.net/838-islami-kavramlar)
-   -   Bazı Kavramları Hatirlayalım!! (https://www.forum.medineweb.net/islami-kavramlar/33861-bazi-kavramlari-hatirlayalim.html)

Mihrinaz 13 Temmuz 2017 15:52

Bazı Kavramları Hatirlayalım!!
 
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Mihrinaz 13 Temmuz 2017 17:06

HASET

Bir kimsenin, sahip olduğu mevki, şan, şöhret, sıhhat gibi manevi mal, mülk gibi maddi nimetlerini çekememek.Bunlardan rahatsız olmak ve o kişinin elinden bütün bunların gitmesini istemektir manasına gelir. (Lugat)

Hasette asıl olan mana, bir nimetin, bir faziletin, bir kemalin, sahibinden zevalini (yok olmasını) arzu etmek, kendisine geçmesini gerek istesin gerek istemesin başkasında bulunmasını mutlaka çekememektir. Öyle ki; Onunki onda dursun da sana verelim deseler memnun olmaz, keşke onunki mutlaka gitsin de kendisine hiç bir şey verilmese bile hoşlanır. Kıskançlığın sebepleri; çekememezlik, dünya hırsı ile haksız istekler, aşırı sevdalardır. (Elmalılı Hamdi Yazır)

(Bende yok, onda da olmasın)


BUHUL

Cimrilik, tamahkarlık

(Bende var, AMA ONDA olmasın)

ŞUHH

Nefsin cimrilik, nekeslik, hasislik dediğimiz hırs ve kıskançlık, huyudur ki, "buhl" bunun fiiliyattaki tezahürüdür. Nefiste bir garaz olması sebebi ile ortaya çıkan duruma "şuhh", bu*nun fiilen engellenmesine de "buhl" denilir.
Alusi "Şuhh, cimriliğin en şid*detli hali olmalıdır ." demiştir.

( Onunki benim olsun)

GIBTA

Başkasında olan bir nimetin aynısının o kişinin nimetine bir zarar ve eksilme olmadan
aynısının kendisinde de olmasını istemesidir.

Gıpta; bir nevi imrenmek olup İslâmî açıdan sakıncalı olmadığı gibi kıskançlık da değildir. Çünkü kıskançlık; başkasında olan iyi halin ve nimetin yok olmasını arzu etmek olup, bu haram ve kötü bir ahlâktır. Kur'an ve Hadisde kötülenmiştir. Türkçede bunu kıskanmak ve çekememek kelimeleriyle ifade ederiz. Halbuki gıbtada böyle bir arzu yoktur. Yani başkasında görülen nimetin yokluğunu temenni etmeksizin, sadece kendisinin de aynı nimete sahip olmasını arzu etmesi demektir

(ONDA VAR, BENDE DE OLSUN)

SEHAVET

Cömertlik, el açıklığı, muhtaç olanlara çok ihsan etmek.İhsan ihsandır.Sehâvet, Cennet'te bir ağaçtır.Cömerd olan onun bir dalını yakalamıştır. O dal onu, Cennet'e götürmeden bırakmaz... (Hadîs-i şerîf-Edeb-ül-Müfret)

(BENDE VAR ONDA DA OLSUN)

İSAR

Kendi ihtiyâcına rağmen sâhib olunan nîmetlerden vazgeçerek onları dahî infâk edebilmenin fazîlet ve seviyesine ulaşabilmektir.

(BENİM DEĞİL ONUN OLSUN)


CUD

Cömerdlik, eli açık olmak. Cûd, hiç karşılık beklemeden vermektir. Cûd, isteyerek ve severek yapılır.

(BENİM YOK AMA ONUN OLSUN)



FAKR

Muhtaç olmak. insan fıtrat olarak kainatta her şeye muhtaç şekilde yaratılmıştır. İnsan hayatının devamı, bütün kainat çarklarının işlemesine bakar; böyle olunca, insanın kainattaki her şeye muhtaç olarak yaratılmış olduğu sabit olur.

(ONDA YOK BENDE DE OLMASIN)

Mihrinaz 13 Temmuz 2017 17:14

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Nebevi Sevda 27 Eylül 2018 23:46

Önemli 8 kavram
 
Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
IMG-20180927-WA0010.jpg


SAAT: 06:41

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306