MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER BEYİN FIRTINASI Kısa sürede çok sayıda fikir üretmek. Yargılamadan, eleştirmeden fikir üretmek. Problem çözme ve hayal gücünü geliştirmek. Orjinallik, yaratıcılık, farklı fikir üretmek en temel amaçtır. Bir Sorun + Kısa Sürede + Çok Fikir + Sıfır Eleştiri + Özgün Çözüm Yolu (Sınıfa sorunla geleceksin, sorunu sınıfa açıklayacaksın, düşünceleri içi çok kısa süreleri olduğunu söyleyeceksin.Fikirlerini kağıtlara yazmalarını isteyeceksin.Kağıttaki bilgileri tahtaya yazacaksın ama eleştirmeyeceksin.Bu sayede özgün çözüm yolu bulacaksın.) |
BEYİN ESERİ Beyin fırtınasına benzeyen bir tekniktir.Arasındaki farklar şunlardır. Beyin fırtınası kısadır. Beyin eseri uzun sürer. Beyin fırtınasında çok sayıda fikir, beyin eserinde ise her öğrenciden 3 fikir alınır. Beyin fırtınasında fikirler yorumlanmazken, beyin eserinde fikirler yorumlanıp, sınıflandırılır. Öğretmen üzerinde çelişkili düşünceler olan konuyu sınıfa açıklar. Öğrencilere 3 farklı renkte kağıt dağıtır.Her öğrenci konuyu düşünür ve 3 kartın hepsine farklı farklı bakış açılarını yazar. Kartlar toplanıp rastgele öğretmen masasının üzerine serilir. Öğrenciler sırayla masaya gelir kar çeker, okur ve yorumlar. Birbirine benzeyen görüşleri içeren kartlar sınıflandırılır. |
FİKİR TARAMASI Derste ara dikkat çekici olarak kullanılan tekniktir. Öğrencilerin sıkıldığını fark eden öğretmen 4-5 kişiyi 5-10 dakika konu hakkında tartıştırır. Yani öğrencinin sıkıldığını fark edince kullanılır. Dersin her anında devreye sokulabilir. |
BİLİŞSEL ÇIRAKLIK Öğrenci kademe kademe işin içine sokulur. Öğrenci sürece uzmanı gözetleyerek başlar. Uzman bir süre sonra desteğini azar azar keser ve öğrenci işi kendi başına yapar duruma gelir. |
Piaget, bilişsel kuramı; Duygusal Devinim dönemi, Duygusal Ben-merkezcil dönem, Başlangıç halinde işbirliği dönemi ve Gerçek işbirliği dönemi olarak dört evrede incelemiştir. 1- Duygusal Devinim dönemi (0-2 yaş grubu) (Duyusal motor dönemi) 2- Duygusal Ben-merkezcil dönem (2-5 / 6 yaş) (İşlem öncesi dönem) 3- Başlangıç halinde işbirliği dönemi(6/7-11/12 yaşlar) (Somut işlemler dönemi) 4- Gerçek işbirliği dönemi(11/12 yaş ve üzeri) (Soyut/formel işlemler dönemi) |
KOLLEGYUM TEKNİĞİ KOLLEGYUM TEKNİĞİ Panelle benzerlik gösteren bir tekniktir. Ancak panelden farkı bu teknikte bir değil, iki panel grubu vardır. Birinci grup uzman grubu (kaynak kişiler), ikinci grup ise öğrenci grubudur (tartışmacı grup). Her iki gruptaki kişi sayısı 3-5 kişi arasındadır. Dinleyicileri temsil eden öğrenci grubu konuyu sunar ve daha sonra gerekirse uzman gruba sorular sorar. Sunumlar tamamlandıktan sonra dinleyici öğrenciler de sorularını sorarak yanıtları alır. Paneli yöneten lider, dinleyicileri soru sorma konusunda özendirir ve tartışmaları özetler. |
Çalıştay(WorkShop – Düşünme Atölyesi) Konusunda uzman bir grubun belirli bir yer ve zamanda çok kısa ya da 3 – 4 günlüğüne toplanarak belli bir konu üzerinde derinlemesine bilgi topladıkları, tartıştıkları, probleme çözüm üretip ortak karar aldıkları tekniktir. Uyarı Çalıştay genellikle güncel eğitim sorunlarına çözüm bulmak ve eğitime yeni uygulamalar katmak için konusunda uzman olan kişilerin yaptığı toplantıdır. Dikkat!!! Çalıştayda herkes o konuda uzman… Kararlar bağlayıcıdır. Konusunda uzmanlar bir araya gelir. Çalıştay Üç Aşamada Gerçekleşir. Tüm katılımcılar birlikte toplantının amaç ve alt amaçlarını saptayıp atölye çalışma gruplarını oluştururlar. Grup atölyelerine gidip konu hakkında tartışarak fikir üretilir.Sonra bu fikirleri uygulayarak denerler. Tüm katılımcılar yeniden bir araya gelirler. Atölyeden gelen öneriler hep birlikte değerlendirilip karara bağlanır ve sonuç raporu yazılır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. cicekver |
FORUM TEKNİĞİ Demokratik katılımın en etkili olduğu tartışmadır.Dinleyiciler aktiftir. Yaş, sosyal konum, siyasal görüş gibi her açıdan çeşitlilik gösteren katılımcı kitleye gerçekleşir. Konuşmacıyla – dinleyici arasındaki ayrım ortadan kalkmıştır. Tüm katılımcılar fikirlerini ifade imkanına sahiptir. Ciddi bir atmosfer vardır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*..... |
Morgem ( Tek sözcük) : Dil gelişiminde “tek sözcük” evresi olarak bilinen evredir. Bu evrede tüm çocuklar tek kelime ile birden çok şey anlatmak istemektedir. Kullanılan kelimenin herkes tarafından bilinen veya kabul edilen bir kelime olmasına gerek yoktur. Çocuk kendi oluşturduğu ses dizilerini de morgem olarak kullanabilir. Örnek; 2 yaşındaki İrem çok sevdiği köpeği kastederek “hav” demektedir |
Toplam 2 Eklenti bulunuyor. (:... |
Drama:Sabit bir metin olmaksızın,katılımcıların doğaçlama olarak belirli rolleri canlandırdıkları bir tekniktir. Bilinen en eski öğretim tekniklerinden biri olması ve yaratıcı-empatik düşünceyi geliştirmesi bağlamında önem taşır. Dramanın, rol almaya nazaran tek sınırlılığı,öğrencileri kontrol etmenin güç oluşudur. (Sonuçta doğaçlama bir eylem söz konusu) Rol Alma ise; yine öğrencilerde yaratıcılık ve empatik düşünceyi geliştirmekle birlikte; sabit bir metin üzerinden oynanır. Bu sebeple,öğrencide sorumluluk,belli bir izleği takip edebilme gibi yetenekleri geliştirmesi de beklenmektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*........ |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. cicekver |
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Yaşam Boyu Öğrenmede 3 Beceri Gelişir: Temel Beceriler Okuma, yazma, anlama, konuşma, öz bakım becerileri Düşünme Becerileri Yaratıcı Düşünme Yansıtıcı Düşünme Kişilik Özellikleri Girişken, yeniliklere açık, sosyal, marjinal Yaşam Boyu Öğrenmenin Ögeleri Süreklilik Doğumdan ölüme kadar. Yaratıcılık Özgünlük Kendi Kendine Öğrenme |
Vee Diyagramı(Gowin) Ölçme değerlendirme aracıdır. Kavramları tespit ederken öğrencide var olan kavram yanılgılarının tespit edilmesinde bir araç olarak kullanılır. Bilginin nasıl öğrenileceğini, aynı zamanda bilginin nasıl yapılandırılacağını gösteren araçtır. V raporu olarakda bilinir. Öğrencilerine bilgilerini daha iyi organize etme, daha etkili bir biçimde araştırma yapma ve öğrenmelerini sağlamak için kullanılan ölçme değerlendirme uygulamasıdır. Daha çok Fen derslerinde kullanılır. Tek başına bir konuyu öğretmez.Çünkü aslında bir teknik değil, deney tekniğiyle beraber kullanılan bir araç gereçtir. |
Beyin Eseri Beyin fırtınasına benzeyen bir tekniktir. Arasındaki farklar şunlardır. Beyin fırtınası kısadır.Beyin eseri uzun sürer. Beyin fırtınasında çok sayıda fikir, beyin eserinde ise her öğrenciden 3 fikir alınır. Beyin fırtınasında fikirler yorumlanmazken, beyin eserinde fikirler yorumlanıp, sınıflandırılır. Öğretmen üzerinde çelişkili düşünceler olan konuyu sınıfa açıklar. Öğrencilere 3 farklı renkte kağıt dağıtır.Her öğrenci konuyu düşünür ve 3 kartın hepsine farklı farklı bakış açılarını yazar. Kartlar toplanıp rastgele öğretmen masasının üzerine serilir. Öğrenciler sırayla masaya gelir kar çeker, okur ve yorumlar. Birbirine benzeyen görüşleri içeren kartlar sınıflandırılır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ewet000 |
Sokrat Semineri Öğrenciler düzeylerinin üzerindeki yazılı bir metni inceler ve tartışırlar. Anlaşılması zor, üst düzey akademik bir konunun bir metin üzerinden tartışılmasını içerir. Analiz düzeyinde davranış kazandırılır. Değerlendirme hem süreç hem ürüne dönüktür. Kararlar bağlayıcıdır. Metinler; hak, adalet, insanlık, eşitlik metafiziksel olabilir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ga/li/p |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Yerleşim yönteminde, iyi bilinen bir çevrede bulunan öğelerle hatırlanmak istenen öğeleri sırasıyla eşleştirilerek imajlar oluşturulur. Soruda Ezgi’nİn konuları küçük kavram haritaları haline getirip evin farklı duvarlarına asması ve sınavda" hatırlaması gerektiğinde evin duvarları gözünün önüne gelip bilgileri hatırlaması yerleşim yöntemine örnektir. |
Yapılandırmacılık Öğretme Kuramı Bilgi, nesnel ve öğrenenden bağımsız değildir.Öznel ve öğrenin oluşturduğu yapılandırdığı bir süreçtir. Bilişsel etkinlikler içinde öğrenilen yeni bilgileri eski öğrenilenlerle birlikte yorumlanır, geliştirilir ve sentezlenir. Ernest Van Glosersfeld, bireylerin öğrenmeyi öğrenerek yeni bilgilerin ön bilgilerle ilişkilendirilmesini önemli görerek bilginin birey tarafından içselleştirildiğini belirtir.Yani İçsel Bir Süreçtir. Bilgi doğrudan öğrenciye verilmez, öğrenci bilgiyi anlamlı bir şekilde bulur, keşfeder ve yapılandırır. Yapılandırmacılıkta ne öğretmen ne de öğrenciler ders anlatmaz. Sınıf içi sınıf dışı etkinlikler öğrencinin üst düzey bilişsel gelişimini sağlar. İş birliğine dayalı öğrenme önemli görülür. Uyarı!!! Yapılandırmacılığa en uygun içerik düzenlemesi sarmal yaklaşımdır.En uygun öğrenme ise tümdengelimdir. |
Yaşantı Merkezli Tasarım(H. Taba) Yaşantı tasarımında öğrenci ihtiyaçları önceden değil süreç esnasında öğretmen tarafından belirlenir. Öğrencinin ihtiyaçları devlet tarafından belirleniyordu. Lakin her öğretmenin bu çerçevede hareket etmesi farklı bir yoğurt yiyişine sahiptir. İşte bu yüzden dolayı Uygulamadaki Program boyutuna ve Esneklik özelliğine benzemektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Derinlik İlkesi Doğadaki varlıklar bize yakınsa gerçek ölçüleri ve renkleriyle görünürler. Aynı varlıklar bizden uzak*laştıkça, küçülür ve renkleri de soluyor hissini verir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Verilen soruda kullanılan ihtiyaç belirleme tekniği progeldir. Progel tekniği, işin uzmanları tarafından işin yapıldığı ortamda kullanılır. Bu etkinlikle uz*manlar gözlem, alan taraması, panel ve beyin fır*tınası yaparak bir mesleğin beceri profili, bireylerin sahip olmaları gereken özellikler belirlenir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*.... |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Dönem ödevleriyle öğretim aşırı zaman alıcı bir faaliyettir. Bu şekilde yapılacak bir tamamlama eğitimi olmaz. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. öğretmen öğrencilere fikir değiştirme imkanı vermeseydi tekniğin adı KÖŞELENME olurdu. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ewet000 |
Çalıştay(WorkShop – Düşünme Atölyesi) Konusunda uzman bir grubun belirli bir yer ve zamanda çok kısa ya da 3 – 4 günlüğüne toplanarak belli bir konu üzerinde derinlemesine bilgi topladıkları, tartıştıkları, probleme çözüm üretip ortak karar aldıkları tekniktir. Uyarı Çalıştay genellikle güncel eğitim sorunlarına çözüm bulmak ve eğitime yeni uygulamalar katmak için konusunda uzman olan kişilerin yaptığı toplantıdır. Dikkat!!! Çalıştayda herkes o konuda uzman… Kararlar bağlayıcıdır. Konusunda uzmanlar bir araya gelir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*..... |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Dikkat çekmek için bile olsa gereksiz, fazla sayıda renk kullanılması materyalin anlaşılırlığını engelleyecektir. Zemin rengi ile yazı rengi zıt renkler olmalıdır ve bir görsel materyalde en fazla üç renk kullanılmalıdır. |
Eğitim Felsefesinde Pragmatizm İdealizm ve Realizm’in çıkış yeri Eski Yunan dünyası iken, Pragmatizm 20. yüzyılda Amerika’da ortaya çıkmıştır. Pragmatistler (Faydacılar) doğrunun insan yaşantısından (Deneyimlerinden) kaynaklanan deneysel bir olgu olduğunu ileri sürerler. Pragmatizm esas itibarı ile Amerikalı felsefeci John Dewey’in deneyci düşünce sistemi üzerine kurulmuştur. Pragmatizm yararcılık-faydacılık diye anılmakla birlikte, deneycilik, aletçilik, işlevselcilik-fonksiyonalizm gibi kavramlarla da ilişkilendirilmiştir. |
Tam ogrenme de NESNEL BİLGİ Yapılandırmacılıkta ÖZNEL BİLGİ ve kisiye has onceki bilgi ve yeni bilgi vurgusu olmalıdır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. c*.... |
Bibliyoterapi, çok kısa bir tanımla, kitapla tedavi anlamına gelmektedir. Bu yöntemdeki amaç, kişinin duygusal sorunlarını anlaşılabilmesini sağlamak, hayata karşı uyum sorunlarının aşılmasını gerçekleştirmek ve kişinin içinde bulunduğu ruh halinin tüm detaylarını tanımlamaya çalışmaktır. Bir başka tanımlama şeklinin, “doğru zamanda, doğru bireyle, doğru kitabı buluşturmak” olduğu bibliyoterapi, kişinin okuduğu ölçüde tedaviye başladığı bir tekniktir. Yöntemin amaçlarının arasında, kişinin okuyarak içine girdiği dünyada, kendi sorunlarını teknik doğrultusunda çözmesi ilk sırada gelmektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ewet000 |
Allah razı olsun |
Allah razı olsun |
SAAT: 11:48 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.