KPSS "İçerik Düzenleme Yaklaşımları" İçerik Düzenleme Yaklaşımları 1-) Doğrusal (Lineer) Yaklaşım (Tyler + Bloom) Bu yaklaşımdaki ders içeriği birbirinin devamı niteliğindeki konulardan oluşur. Yani konular aşamalıdır.Aralarında bağlantı vardır. Ön koşul şartı gerektirir ve ardışık sırayla ders işlenir. Örnek olarak tarih dersini verebiliriz.Önce kurulum, ardından yükselme, duraklama ve nihayetinde yıkılış dönemleri olarak ön koşullu ve ardışık bir sıra izler. Bir başka örnek olarak romanları verebiliriz.Hiç bir romana orta sayfalardan başlayamayız.Romanın bütünsel akışını korumak için birinci sayfadan başlamalıyız. |
2-) Modüler Yaklaşım (L. S. Vygotsky) Bu düzenlemede içerik birbiriyle ilişkisi olmayan bağımsız konulardan oluşuyor. Yani isteyen öğrenci istediği konudan başlamakta özgürdür. Örnek olarak saçma olsa da beden eğitimi dersini verebiliriz.Futbol oynamak için basketbol oynama ön şartı yoktur. 3-) Sarmal Yaklaşım (1. Bruner) Bu düzenlemede ilk yıllarda ele alınan konular ilerleyen yıllarda kapsamı genişletilerek tekrar edilir. Böylece süreklilik sağlanır. |
4-) Piramitsel Yaklaşım Daha çok realizm akımına ve esasicilik felsefesine dayanır. Yani esneklik yoktur. İlk yıllarda geniş tabanlı ortak konular yer alır. İleri yıllarda ise küçük birimlerde uzmanlaşmanın olduğu ve alanın gittikçe daraldığı içerik düzenleme yaklaşımıdır. Uzmanlık alanı en baştan bellidir. |
5-) Çekirdek Yaklaşım (J. Dewey) Ortak dersler ilk yıllarda alındıktan sonra öğrenciler süreç esnasında alan seçer ve sonraki yıllarda uzmanlık dersleri alınır. Buna örnek olarak meslek lisesi verilebilir. Ben bir meslek lisesi öğrencisiyim.İlk yıl ortak dersleri aldıktan sonra 2. yıl bölüm seçip sonraki süreçte bölüm derslerini almıştık. |
6-) Konu Ağı – Proje Merkezli (J. Dewey) Konular küçük projeler olarak belirlenirler. Öğrenciler yaparak yaşayarak öğrenir. Konuları proje ve iş birliğine dayalı öğrenme yaklaşımı ile iş ürün ve eser olarak ortaya koyar. |
7-) Sorgulama Yaklaşımı Bu düzenlemede içerik önceden belirlenmez. Süreç esnasında yaşanırken yerin özelliklerine ve oradaki öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğreten tarafından belirlenir. Bu yüzden bu düzenleme “Yaşantı Merkezli Tasarıma” uygundur. |
SAAT: 23:57 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.