![]() |
ÖABT "ALAN BİLGİSİ" SORU-CEVAP Toplam 1 Eklenti bulunuyor. angelnottn6 |
Çalıştay(WorkShop – Düşünme Atölyesi) Konusunda uzman bir grubun belirli bir yer ve zamanda çok kısa ya da 3 – 4 günlüğüne toplanarak belli bir konu üzerinde derinlemesine bilgi topladıkları, tartıştıkları, probleme çözüm üretip ortak karar aldıkları tekniktir. Uyarı Çalıştay genellikle güncel eğitim sorunlarına çözüm bulmak ve eğitime yeni uygulamalar katmak için konusunda uzman olan kişilerin yaptığı toplantıdır. Dikkat!!! Çalıştayda herkes o konuda uzman… |
Tersine beyin fırtınası, beyin fırtınası yönteminin, sorun ya da amacı tersten ele alınarak uygulanmasıdır. Beyin fırtınası belirli bir problemi çözmek ya da belirli bir amaca ulaşmayı hedeflemektedir. Yani şu sorulara cevap aranır: 1 Problemi nasıl çözerim ya da önlerim? 2 Beklenen sonuca nasıl ulaşabilirim? Tersine beyin fırtınası ise, problem çözmek ya da belirli bir amaca ulaşmak için, odağın tersine çevirilmesiyle gerçekleştirilen beyin fırtınasıdır. Yani çözüm aranmaz, nasıl sorun oluşturulacağı aranır. Amaca ulaşmak için değil de amacın tersine bir duruma nasıl ulaşılacağı üzerine çalışılır. Yani şu sorulara cevap aranır: 1 Problemi nasıl oluşturabilirim? 2- Beklenen sonucun tersine bir duruma nasıl ulaşabilirim? |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. çay-kahve000 |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Fenomenolojik Kuram Bu kurama göre bireyin davranışlarını etkileyen, biçimlendiren en önemli etken, bireyin kendisini ve çevresini o esnada anlamlandırma biçimi, bir başka deyişle fenomenidir. Fenomen, kişinin öznel yaşantıları, kişinin kendisini ve dış dünyayı kendine özgü şekilde algılaması, anlamlandırma biçimidir. Bu kurama göre, bireyin yalnızca dış görünüşüne ve davranışlarına bakarak anlamak, tanımak olanaksızdır. Bireyi anlamak için onun iç dünyasına inmek, onun algı alanı içerisinde nelerin olup bittiğini görmek, onun olayları anlamlandırma biçimini anlamak gerekmektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Selim Sabit Efendi’nin eğitimle ilgili eseri Rehnuma - yı Muallimin'dir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. çay-kahve000 |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. ewet000 |
Diyalektik Düşünce “Her şey kendi zıddı ile çatışır, bu çatışmadan iki zıddı da aşan üstün bir terkip doğar. Sonra yeniden zıtlaşma ve çatışma olur böylece çatışmalar zinciri tabiatın ve insanın zaman içindeki gelişmesini ve ilerlemesini sağlar. Yani tez-antitez çatışması sonucunda bir sentez’in doğuşu ve gelişmenin devamı hegel diyalektiğinin temelidir. buna münazara tekniğini örnek verebiliriz. |
Hümanistik(İnsancıl) Kuram – Danışandan Hız Alan Benlik kelimesi sorularda görünce hümanistik kuram olabilir. Bu kurama göre insan özünde iyi bir varlıktır ve her insan kendini gerçekleştirme eğilimi ile dünyaya gelir. Bu kuramın önemli temsilcilerinden Rogers’a göre insan, gelişme gücünü kendinden alan, her an gelişmekte olan, iyiye yönelik bir varlıktır. İnsan kötü olmuşsa, bu durum çevresel faktörler, engellenmeler ve çatışmalar sonucunda olmuştur. Bu kuramda danışman ile danışan arasında eşit düzeyde bir ilişki kurulması önemlidir. Rogers’a göre terapi sürecinde danışan yüreklendirilir, istekli hale getirilir ve kendisini anlamasına fırsat verilirse, danışan savunucu olmaktan sıyrılıp, sorunlarını daha rahat çözebilmektedir. Bu noktada danışanın kişiliğine saygı duymak, danışanı koşulsuz kabul etmek, danışanın kendi hayatını düzene koyabilmesi için ona imkanlar sunmak, danışanın özerkliğini geliştirecektir. |
Ayrılıp Birleştirme Tekniği(Jiqsaw) En güçlü tekniktir. Konu bölümlere ayrılır, her bölüm için bir uzman görevlendirilir. Her gruptan aynı bölüm uzmanları bir araya gelerek uzman grupları oluşturur. Uzman gruplar konuyu derinlemesine öğrenir ve uzmanlaşır. Her uzman kendi grubuna geri dönüp, grup arkadaşlarının öğrenmesinden sorulu olur. Gruplar tüm bölümlerden sınav olur. Öğrenciler hem bireysel hem de grup olarak değerlendirilir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Fenomenolojinin din arastırmalarında kullanılması, farklı dini bakıs açılarının oldugu gibi anlasılabilmesine, kisinin önyargılarından kurtularak diger inançları dogru ve tarafsız bir sekilde anlayabilmesine fırsat verebilecegi düsüncesine dayanır. Din egitiminde fenomenolojik yöntem, dinlerarası din ögretimi yaklasımı ile Ingiltere’de uygulama alanı bulmus ve daha sonra ortaya konulacak olan din egitimi uygulamalarına esas olusturmustur. Bu yaklasımda farklı dinlere deger veren, genel bir din olgusu anlayısına sahip bireylerin yetismesi hedeflenmektedir. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. /cic/ek/ |
SAAT: 05:05 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.