Allah Meleklere Vahyeder mi? Allah’ın Meleklere Vahyetmesinin Keyfiyeti: Allah meleklerle onların anladıkları bir kelam ile vasıtasız bir şekilde konuşmuştur. Melekler de Allah’ın emirlerine itaat etmişlerdir. “Hani Rabbin meleklere: “Muhakkak ben yeryüzünde bir halife yaratacağım.” demişti. Melekler: “Sen orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? dediler.” (Bakara: 2/30) “Hani Rabbin meleklere: “Muhakkak ben sizinle beraberim; haydi iman edenlere destek olun, diye vahyediyordu.” (Enfal: 8/12) “İş taksim eden meleklere andolsun.” (Zariyat: 51/4) “İş düzenleyenlere andolsun.” (Naziat: 79/5) Nevvas İbn Sem’an’dan Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Allah Teala emri vahyetmek istediği zaman vahy ile konuşur. Bunun üzerine gökleri, Allah korkusundan, şiddetli bir sarsıntı –veya ravi titreme demiş- alır. Göklerdeki yaratıklar (ehli semavat) bunu işitince, Allah için secdeye kapanırlar da, başını ilk kaldıran Cibril olup, Allah ona vahyi ile dilediğini söyler. Cibril, meleklere uğrar. Her bir göğe uğradığında, oranın melekleri ona: “Rabbimiz ne dedi, ey Cibril?” diye sorarlar. Cibril de: “Gerçeği söyledi. O, yücedir, büyüktür.” der. Onların hepsi de, Cibril’in söylediği gibi söylerler. Nihayet Cibril, vahy ile Allah’ın emrettiği yere varır.”[137] Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Allah Teala, gökte bir işin yapılmasına hükmetti mi, melekler, Allah’ın sözüne ihtiram ve inkıyad ederek kanatlarını birbirine vururlar. Yüce Rabbin işitilen sözü, yalçın bir kaya üzerinde (hareket eden) zincir(in sesi) gibi (heybetli)dir.”[138] Kur’an-ı Kerim, Levh-i Mahfuz’da yazılıdır. Ramazan ayında, Kadir gecesinde indirilmiştir. “Doğrusu o, şanlı bir Kur’an’dır. Levh-i Mahfuz’dadır.” (Buruc: 85/21-22) “Gerçekten biz onu kadir gecesinde indirdik.” (Kadr: 97/1) “Ramazan ayı ki Kur’an o ayda indirildi.” (Bakara: 2/185) Alimler Allah’ın, Cibril’e Kur’an’ı vahyetme keyfiyyetinde aşağıdaki görüşlere ayrılmışlardır: 1) Ehli sünnete göre Cibril, özel lafzı ile onu Allah’tan işitip çabucak ezberlemiştir. 2) Cibril onu Levh-i Mahfuz’dan ezberlemiştir. Bu görüşün bir dayanağı yoktur. 3) Cibril’e sadece mana ilka edilmiştir. Lafızlar Cibril’e veya Muhammed’e aittir. Bu görüş sünnete nisbet edilmiştir. “O, hevasından konuşmaz. Onun söylediği kendisine vahyedilenden başkası değildir.” (Necm: 53/3-4)[139] |
SAAT: 04:00 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.