Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kur'ân-ı Kerim Genel (https://www.forum.medineweb.net/200-kur-i-kerim-genel)
-   -   Abdestsiz Kur’ana El Sürmenin Hükmü: (https://www.forum.medineweb.net/kur-i-kerim-genel/11733-abdestsiz-kur%92ana-el-surmenin-hukmu.html)

İmamHüseyin 09 Nisan 2009 01:57

Abdestsiz Kur’ana El Sürmenin Hükmü:
 
İlim adamları abdestsiz olarak mushafa dokunmanın hükmü hakkında fark*lı görüşlere sahiptir Cumhur, Amr b Hazm yoluyla gelen hadis dolayısıyla ona dokunulmayacağı kanaatindedir Ali, İbn Mesud, Sa'd b Ebİ Vakkas, Sa-id b Zeyd, Ata, ez-Zühri, en-Nehâi, el-Hakem, Hammad, Malik ve Şafii'nin de aralarında bulunduğu bir grup fukaha hep bu kanaattedirler

Ebu Hanife'den farklı rivayet gelmiştir Abdestsiz olanın ona elini sürebi*leceği rivayeti geldiği gibi, -ki bu İbn Abbas, eş-Şa'bî ve başkalarının da ara*larında bulunduğu bir grup seleften de rivayet edilmiştir- Kur'ân'ın dışına, ke*narlarına ve Kur'ân yazısı bulunmayan yerlere elini değdirebileceği fakat, ya*zılı bölümüne ancak abdestli bir kimsenin el sürebileceği görüşü de rivayet edilmiştir

Muhammed İbnu'l-Arabî dedi ki: Eğer o bu hususu kabul ediyorsa bu onun aleyhine getirilen delili pekiştirmektedir Çünkü yasak bölgenin yakın çevresi de ay*nı şekilde yasaktır Diğer taraftan Peygamber (sav)'ın Amr b Hazm'a yazdı*ğı mektupta bu hususta oldukça güçlü bir delil vardır Malik dedi ki: Abdest*siz olan bir kimse Kur'ân-ı Kerim'i kesesinin askısı ile veya yastık üzerinde taşıyamaz Ebu Hanife bunda sakınca yoktur, demiştir Askı ile onu taşıya*na yahut arada bir engel ile ona dokunana engel olunmaz

el-Hakem, Hammad ve Davud b Ali'den rivayete göre; müslümanın ve kâfirin abdestli ya da abdestsiz Kur'ân'ı taşımasının ya da ona el sürmesinin bir sakıncası yoktur Ancak Davud; Müşrik bir kimsenin Kur'ân'ı taşıması caiz de*ğildir, demiştir Onlar buna mubah derken Peygamber (sav)'ın Kayser'e mektup göndermesini delil göstermişlerdir Ancak bu bir zaruret konusudur, bunda delil olacak bir taraf yoktur

Küçük çocukların mushafa el sürmelerine gelince, bunda da iki görüş var*dır Bir görüşe göre ergenlik yaşına gelmiş bir kimseye kıyasen yasak oldu*ğudur, diğeri ise caiz olduğudur Çünkü abdestsiz olarak el değdirmesinin yasaklanması halinde Kur'ân'ı ezberleyetnez Zira Kur'ân'ın öğrenilmesi kü*çük yaşta mümkündür Diğer taraftan küçük çocuğun abdest alması her ne kadar muteber ise de onun tahareti kâmil değildir Zira onun niyette bulun*ması sahih olamaz Eksik bir taharet hali üzere taşıması caiz olduğuna gö*re, tamamıyla abdestsiz olarak onu taşıması da caiz olur


İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/56-57

MERVE DEMİR 02Haziran 2010 23:37

Kur'ana abdestsiz dokunulurmu ?
 
KUR'ANA ABDESTSİZ DOKUNULURMU ?

Muhsin hocam Buyrun bu konuyu deliller ile ele alalım Farzmıdır Tüm arkadaşların katılımını bekleriz..


56:68 Hiç içtiğiniz suyu düşündünüz mü?

56:69 Siz mi onu bulutlardan indirdiniz, yoksa Biz miyiz onun yere inmesini sağlayan?

56:70 (O tatlı bir su şeklinde iner, ama) dileseydik yakacak kadar tuzlu ve acı yapabilirdik: öyleyse neden (Bize) şükretmiyorsunuz?

56:71 Hiç tutuşturduğunuz ateşi düşündünüz mü?

56:72 Ateşin yakıtı olarak görevlendirilen ağacı var eden siz misiniz, yoksa Biz miyiz onun varoluşunun sebebi?

56:73 Onu (Bizi) hatırlamanı(zı)n bir vasıtası ve (hayatlarının) yabaniliği içinde kaybolmuş ve acıkıp susamış bütün insanlar için bir rahatlama vasıtası yaptık.

56:74 Öyleyse kudret sahibi Rabbinin ismini yücelt!

56:75 HAYIR, (bu Kuran'ın) parçalar halinde indirilişini tanıklığa Çağırırım,

56:76 eğer bilseniz bu en güçlü bir teyiddir!

56:77 O, gerçekten değerli bir hitabedir,

56:78 sağlam korunan ilahî kelâm içinde (insana tebliğ edilmiş)tir

56:79 ki ona ancak (kalben) temiz olanlar dokunabilir:

56:80 bütün âlemlerin Rabbinden (gelen) bir vahiy!

56:81 Şimdi böyle bir habere küçümseyerek mi bakıyorsunuz,

56:82 ve hakikati yalanlamayı günlük gıdanız olarak mı görüyorsunuz?

56:83 Peki, öyleyse, (ölüm döşeğindeki bir adamın) boğazına (son nefesi) dayandığında,
(Vakıa 68-83 ) Kuran'ın abdestsiz alınamayacağına delil olarak görülen ayet 79 bakalım bu ona mı delildir ?

armağan 02Haziran 2010 23:39

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Kur’an okurken abdest almak farzdır” öyle mi?!

Bir okuyucumuz, 18 Temmuz 2000 tarihli Zaman Gazetesi'ndeki bir köşe yazısından alıntı yaparak soruyor: “Kur’an okurken abdest almak, gerçekten de bu yazarın dediği gibi farz mıdır?” Önce mezkur yazıdan ilgili pasajı alalım:

“Hazret-i Kur’an’ı eline alan herkesin abdestli olması farzdır. Abdestsiz Kur’an ele alınamaz. Ancak dini kitaplar için böyle bir mecburiyet yoktur. Dini kitapların sadece içinde bulunan ayetlere elle dokunmak için abdestli olmak gerekir. Ayetten boş olan yerlere, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’an’la dini kitap arasında böyle bir ince fark vardır. Kur’an-ı Kerim’in ayetten boş olan kısımları da ayet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına bile abdestsiz dokunulamaz. Abdestsiz kimseler bir mendil veya temiz bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.”

Allah Allah! “İnce fark”ı da öğrenmiş olduk. Hele “dikişli kabına bile dokunulamaz” cümlesi karşısında bitmemek mümkün mü?

Ben bu zamana kadar ne Kur’an’dan, ne Rasulullah’tan, ne sahabeden ve ne de müctehid imamlardan Kur’an okurken abdestin farz olduğuna dair ‘sahih’ bir şey okumadım, duymadım. Bir şeye “farzdır” demek, helâl ve haram koyma yetkisine girer. Helâl ve haram koyma yetkisinin ise kime verildiği bellidir. Burada “farz olduğu” söylenen bir hüküm olduğuna göre, o hükmü farz kılan delili muhkem ve mütevatir nasslarda bulmamız gerekir. Kur’an’da abdestin sadece namaz için emredildiğini görüyoruz. Bu konuda, çok yaygın bir yanlış anlamaya alet edilen bir ayet vardır: “Ona temiz olanlardan başkası dokunamaz.” (56.79) Birazcık Arapçadan, ilimden, Kur’an’dan, tefsirden nasibi olan kimsenin bu ayetteki “o” zamirinin bir önceki ayetteki “gizli kitab”a gittiğini bilir, bir. Bu ayet Mekke’de, Abdest’in geçtiği tek Kur’an ayeti (5.6) ise Medine’de inmiştir, iki. Ayetteki “dokunmasın” şeklinde yanlış algılanan “la yemessuhu” ibaresi “inşai” değil “ihbari”dir ve “dokunamaz” demektir; oysa ki Kur’an’a münkiri de müşriki de dokunur, üç...

Bilgime güvenmeyip, “Kur'an okumak için abdest farzdır” diyen sahih bir hadis, bir imam, bir alim var mıdır diye Mektebetu’l-Elfiyye’den 400.000 hadisi, bazıları Mebsut gibi 30 cildi bulan 1000’e yakın kitabı, tüm mezheplerin 40’ı aşkın kaynaklarını taradım, böyle bir şey bulamadım. En iyisi, bu konularda en katı davrandığını bildiğimiz Süyuti’nin “Kur’an okumanın âdabı” başlığında yazdıklarını aynen tercüme etmek:

“Kur’an okuma sırasında abdest almak müstehaptır; çünkü tilavet zikirden efdaldir ve Peygamber (sav) temizlenmeksizin zikretmeyi hoş karşılamazdı. İmamu’l-Harameyn dedi ki: “Abdestsiz Kur’an okumak mekruh değildir, çünkü Peygamber abdestsiz okuyordu. el-Mühezzeb Şerhi’nde ise: Eğer kişi Kur’an okurken yellenme ihtiyacı hissetse, yellenme sırasında harfleri doğru telâffuz edemeyeceği ihtimaline karşı okumayı durdurur.” (el-itkan, 1/295)

Buraya, başta Hanefiler olmak üzere, tüm mezhep ve meşreplerin temel referanslarından sayfalarca alıntı yapar, tercüme ederim. Fakat yerim yok, vaktim yok, keyfim yok; lüzum da yok. Tüketenler de, üretenler de hep olacak. Böyle başa böyle tarak. Biraz da insanımız ciddi ve uyanık olsun; bitli baklanın kör alıcısı olmasın.

Şafii’dir, Hanefi’dir meselesi değil bu! Allah’ın emretmediği bir şeyi emretmek, farz kılmaktır ki, bunun vahameti “Kur’an okurken abdest almanın hükmü nedir?” sorusundan çok daha derindir ve problem dinin temelleriyle ilgilidir. Şakası var mı bu işin? Biri kalkıp da “Şu farzdır?” diyorsa, dinini donundan birazcık fazla ciddiye alan bir Müslümanın, “Nerede, hangi delille?” diye sorması “farz olur.” Çünkü, o ünlü usul kuralı gereğince “farzı” bilmek farz olduğu gibi, farz olmayanı farz bilmek de “haram” olur. Eğer o kişi üçüncü, beşinci sınıf ilmihalleri getirip de önünüze koyuyorsa, bu kez sizin “İlmihal yazarlarının farz koyma yetkisi olduğunu bilmiyordum” demeniz “farz” olur. Kaldı ki bunlar arasında “Tevrat’ı abdestli okumak farzdır” diyenini bile gördüm ben.

Bir şeye “farz” demek, “haram” demek ciddi bir iştir; Allah’a atfen verilmiş bir hükümdür, kimse keyfi olarak “farz” ve “haram” ilan edemez. Ne demiştik bir yazımızda: Cahiller dinden ıskonto yaparlar, ham sofularsa dine zam yaparlar; bu ikisi de birdir.

Siz siz olun, etrafınızda ahkâm kesenlere Kur’an’ın öğrettiği gibi sorun:

“Kul hâtû burhanekum in kuntum sadıkîn: De ki: Hadi getirin delilinizi, eğer doğru söylüyorsanız?”

( M.İslamoğlu, 25 Eylül 2000 Akit Gazetesi)

Medine-web 02Haziran 2010 23:42

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
1-kuranı kerim okunması sevap ibadet olan tek kitaptır.
2-kuranı kerim'e abdestli dokunmak okumak farz değil edep saygı anlamında gereklidir.bu konuda farz olduğuna dair elimizde sahih delil yoktur.
3-la yemessuhuayetinin abdest ile alakası yoktur.
4-fıkıh kitaplarında geçen delilsiz o kadar şey var ki...
bu konuda senle hemfikirim Arkadaşım.
yemekte espiri yapmıştım sana.ciddi anlamışsın.
saygılar

MERVE DEMİR 02Haziran 2010 23:42

Muhsin hocam ayeti kerime’de

O, gerçekten değerli bir hitabedir,sağlam korunan ilahî kelâm içinde (insana tebliğ edilmiş) tir, ki ona ancak (kalben) temiz olanlar dokunabilir.

Ayetlerin nüzul sebebine baktığımızda Müşrikler tarafından iddia edilen vahyin Şeytanlar tarafından indirildiği iddiasına karşı Bu ayeti kerimeler ile Allah’ın muhafazasında olan bu yüce kitaba şeytanların dokunamayacağı,ancak Tahir olanların zeburu tevratı incili peygamberlere getirenlerin tertemiz olan melekler olduğu açıkça belirtilmektedir.

‘’Sebebine gelince ayetin başındaki "la" edatı cümledeki eylemin gerçekleşmeyeceğini belirten bir olumsuzluk edatıdır, yasaklama anlamı taşıyan bir edat değildir. Yoksa yeryüzünde bu Kuran'ı temizler de, pisler de, mü'minler de, kafirler de elleyebilirler. Bu durumda olumsuz anlamı gerçeklik kazanamaz, askıda kalır.

Yalnız eğer olumsuzluk müşriklerin Kur'an'ı şeytanların indirdikleri yolundaki iddialarına bağlanır da arkasından bu iddianın reddedildiği kabul edilirse cümlenin anlamındaki olumsuzluk gerçekleşmiş olur. Çünkü o takdirde Kur'an'ın gökte saklanan orjinaline "temiz ler”den başkası el sürmemiş, dokunmamış olur. Bir sonraki ayet de bu yaklaşım tarzını destekler. "O Allah tarafından indirilmiştir."Yani şeytanların getirdikleri bir mesaj değildir.

Yalnız elimizde bu ayetin başka bir anlama geldiğini belirten iki hadis vardır.
Bu hadislere göre ayetin anlamı "Kur'an'a sadece temiz olanlar el sürebilir" biçimindedir. Fakat tefsir bilgini İbn-i Kesir bu hadisler hakkında şöyle diyor: "Bu hadisler zehri ve başkaları tarafından aktarılmıştır. Böyle bir aktarma zincirine güvenerek getirdikleri sözleri delil olarak kullanmamız doğru değildir. Bu hadisi Darukudni Amr b. Hazm'e, Abdullah b. Ömer'e ve Osman b. Ebul As'a dayandırarak aktarmıştır. Ama her üçünün aktarma zincirlerinde de tartışılabilir halkalar vardır.’’
(Fizilal’il Kur’an Seyyid Kutup)

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:44

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
kur an a abdestsiz dokunulur mu ? sorusuna sn islamoğlu nun alıntı yapılan cevabı çok tuhaf geldi..
evvela sorulan soruyu iyi anlamak gerekmezmi ?
dokunmak ile "okumak" fiilini ayırdedemeyen bir kavrayış bu suale cevap verme selahiyetine sahip değildir .
islamoğlu, hiç bir ilmihalde ve mezheblerin görüşlerinde ve taradığı 400 000 (oy oy oy) hadiste , 1000 cilt kitab ta (vayki vay) kur an ı abdestsiz okumak haramdır hükmünü bulamadım diyor.okumak yerine dokunmak a baksaydı hem okuyucunun sorusunu anlamak la cevabın yüzde ellisini bulmuş olurdu hemde kendini bu kadar yormazdı (ki sadece abdest hususunda onca kitab okumak ve hadis araştırmak bir ömre sığar mı bilmem)...
hanefi fıkhına ait tüm ilmihallerde kur an a abdestsiz dokunulamayacağı yazılır...eğer bulamamışsanız ben tek tek kopyalayım...
hele ki bir tane hadis bile bulamadım (gafı mı deyim ezbercilikmi deyim ) demesi beni dahada üzdü...
sahih hadisler de "kur an a abdestsiz dokunmayınız" iabaresini görmemiş mi görmezden mi gelmiş yoksa biri bizi aldatıyor a mı getirmeye çalışılmış!
---
sözün özü; sünnet kavramının varlığına inanan ve allah rasulu sav in islam anlayışını benimseyen bir müslümana göre abdestsiz kur an a dokunulmaz.gerisi zorlama olur...fazla zorlayan organlarına yazık eder...
---
alimimiz okumak la dokunmak ı ayırdedememiş ...400 000!! hadis ile 1000 kitabı boşuna karıştırmış...
sormazki bilsin...
selametle.

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:44

Değerli kardeşim Kurana abdestsiz dokunulamayacağı hususunda Vakia suresi 79 ayeti kerime delil olarak sunulur ama Ayeti kerimenin siyak ve sibakına Nüzulüne baktığımızda Abdest ile alakalı olmadığı açıktır. Mezheplere göre bakmıyoruz olaya Kuran ile öncelikle bakmak gerek Eğer Kuranda bu konuda bir hüküm yoksa Sünnete müracaat edilir Kuranda olan bir hususta başka burhan aramakta abes olur.

M İslamoğlu fikrini beyan etmiştir isteyen kabul eder isteyen etmez İslamda kimseye fikri dayatma olayı yoktur eğer vicdanen Abdestsiz dokunmada bir rahatsızlık hissetmiyorsa sorunda yoktur. Herkesin aynı görüşü benimsemesini de beklemiyoruz Ben abdestsiz olarak okuyorumda üstümde gezdiriyorumda bir sakıncaa görmüyorum ama kimseyede illa abdestsiz al oku gezdir demiyoruz....

“Gizli, korunmuş bir kitapta yazılıdır.” Onun aslı. Levh-i Mahfuzda metni, korunmuş, temiz tutulmuş, kirletilmeden, zayi edilmeden muhafaza edilmiştir. Levhi Mahfuz’a, o korunma altındakine ancak temiz olanlar, mukarreb melekler dokunabilirler. Oraya ancak temizler ulaşabilirler.

Kuran Resulullah Efendimize vahy olunmadan önce Levhi Mahfuz’da korunma altında olduğu.Mekke müşriklerinin ona Allah vahy etmiyor, şeytanlar ve cinler öğretiyor şeklindeki iftiralarına cevap veriliyor burada. Bırakın bu kitabı cinlerin, şeytanların indirmesini öğretmesini Allah’ın tertemiz meleklerinin dışında hiç kimse onun yakın semtine bile yaklaşamazlar, deniyor.

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:46

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
islamoğlu nun eleştirdiğim yönü,dokunmayı sorana okuma nın hükmünü anlatmış...yani topu taca atmış...üstelik afaki rakamlar vermek sureti ile..(400 000 hadis,1000 kitab,40 mezheb alimi görüşü vs.)
--
la yemessühü ayetine birçok müfessir 2 mana vermiş biri bahsedildiği gibi şeytan ın indiremeyeceği vs diğeri abdestsiz kur an a dokunulamayacağı...örnek verebilirim isterseniz hemde tonla...
benim asıl üzerinde durduğum dini yanlız kur an olarak görme yanlışlığı...bunu sizde yapmışsınız belki bir refleks belki alışkanlık...ama peygamber ayetten ne anlamış birazda buna bakmak lazım..yoksa oruc için imsak vaktinde yastığımzın altına siyah ip beyaz ip kor zahirde dolanır dururuz....
--
şeriata delil olarak rasullah sav i görmemek itikadı fazla zorlar ...dediğim gibi hem iç hem de dış organlara zarar verir..
sahih hadisler de eğer delil değil ise konuşacak fazla söz yoktur..
unutmadan, hüküm koyma yetkisi rasullah sav e de verilmiştir...

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:47

Elbette Allah'a itaat eden Resulüne itaat etmiştir Yalnız Kuran fikrini benimseyenlerden değilim Allah resulünü postacı gören zihniyetler hatadadır . Kardeşime şunu izah edeyim Dediğiniz gibi Bu ayeti kerimeler hususunda Alimlerin iki görüşü mevcuttur Biri onay verirken biri Lehvi Mahfuz olarak anlıyor benim nazarımda saygı edep babında elbette Abdest ile dokunmak ve okumak daha güzeldir ama Abdestsiz dokunulamaz veya okunamaz görüşü İnsanları Kuran'dan uzaklaştırmıştır .....

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:47

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"abdestsiz dokunmayınız" hadisleri ile ilgileniyormusunuz ? sahih olan bir hadis varken bir konu hakkında, farklı alimlerin görüşünü benimsemek ne kadar rasullah a itaat olabilir ?
allah rasulu bu hükmü koymuş ise başka söz söylemek allah a itaat edin rasulune de itaat edin ayeti ne zıt değilmidir ?

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:48

Değerli kardeşim Hadis diyorsunuz ben size istediğiniz hususta kabul ve red eden rivayetler getirebilirim hangisine güveneceğiz ?

Kuranda hükmü açık olan bir hususta neden hadise ihtiyaç duymalıyız ?

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:48

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
hükmü açık olan ne burada ? kur an a abdestsiz de dokunulabileceği mi ?
yada bu husustan bahsedilmiyorsa dokunabiliriz mi anlayacağız ?
--
kur an a abdestsiz dokunulacağına dair bir hadis mevcut ise buyrun seve seve okuyup istifade edelim..
--
ayrıca islamoğlu nun kaynak gösterdiği suyuti nin eserinde islamoğlunu çok sıkıntıya sokacak hükümler var okumak babını almış ama dokunmak hakkındaki görüşleri atlamış..aynı eserden....

"Bizim ve âlimler topluluğunun görüşü, abdestsiz olanın Kur'an'a dokunmasının haram olduğudur. O abdestsiz olan, ister küçük abdest (namaz abdesti) almamış olsun, isterse büyük abdest (yani gusül abdesti). Çünkü Kur'an-ı Kerim'de, 'Kur'an'a ancak temiz olanlar dokunabilir' buyurulmaktadır. Sünen-i Tirmizi ve diğerlerinde geçen bir hadis şöyledir: Kur'an'a ancak abdestli olanlar dokunabilir." (İtkan 2/1188 Dâr-ı İbn-i Kesir/Beyrut)

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:49

Yıldızların mevkilerine yemin olsun ki bu indirdiğimiz, yüce Kurandır. O, Allahın katında bulunan ve hiçbir şeyin dokunmadığı bir kitapta korunmuş*tur Ona ancak, Allahin, maddi ve manevi murdarlıklardan alındırdığı kimseler dokunabilir. Bu Kur'an, âlemlerin rabbi tarafından korunmuş olan kitaptan alı*narak yeryüzüne indirilmiştir.

Âyet-i kerimede "Ona, tertemiz olanlardan başkası el süremez" buyurul-maktadır. Abdullah b. Abbas, Mücahid, Dehhak ve Cabir b. Zeyd'e göre âyette zikredilen "O" zamirinden maksat, Allah katında korunmuş olan kitaptır. Yani Levh-i Mahfuz'dur. Bu izaha göre âyetin manası şöyledir: "Levh-i Mahfuza, ter*temiz olan yaratıklar dışında hiçbir şey dokunamaz. Öyle ki ona toz dahi kona*maz. Bu hususta

Dehhak diyor ki: "Kâfirler,Kur'anı Hz. Muhammed'e şeytanın indirdiğini zannetmişlerdir. Bunun üzerine Allah teala, Kur'anı Hz. Muham*med'e şeytanların indiremeyeceklerini, onların buna layık olmadıklarını veon-larıı-ı, Kur'anm indiği Levh-i Mahfuzdan uzak olduklarını bildirmiştir." Dehhak daha sonra şu âyetleri okumuştur. "Kur'anı şeytanlar indirmedi." "Bu onlara yanaşamaz.zaten güç de yetiremezler." "Hem de onlar, vahyi dinlemekten uzak tu*tulmuşlardır. [66]

Bu izaha göre "Tertemiz varlıklardan kimlerin kastedildiği hakkında çeşitli görüşler zikredilmiştir.

Abdullah b. Abbas, Saki b. Cübeyr, Cabir b. Zeyd, îkrime, Mücahid ve Ebııl Âliye'ye göre burada ifade edilen "Tertemiz olanlar"dan maksat melekler*dir. Bu hususta Abdullah b. Abbas diyor ki: "Allah teala kitap indirmeyi diledi*ğimle onu, elçileri olan melekler kopya ederler. Onun indireceği kitaba, tertemiz olanlardan yani meleklerden başkası dokunamaz.

îkrime'den nakledilen diğer bir görüşe göre ise "Tertemiz olanlar" ifade*sinden maksat, Tevrat'ı ve İncil'i taşıyanlardır."

Ebul Âliye ve İbn-i Zeyd'den nakledilen diğer bir görüşe göre ise bunlar, peygamberler ve melekler gibi günahlardan arınmış kimselerdir. Bu âyetin tefsi*rinde İbn-i Zeyd diyor ki: "Tertemiz olanlar, melekler ve peygamberlerdir. Zira Kur'ani Allah katından indiren melekler tertemiz ve kendilerine kitap indirilen peygamberler de tertemizdir. Mesela Kur'anı indiren Cebrail de tertemizdir. Kur'an kendisine gelen Hz. Muhammed ve diğer peygamberler de tertemizdir. İbni Zeyd bu izahtan sonra şu âyetleri okumuştur. "Kur'an çok şerefi i .yüceltilmiş, tertemiz sahifelerdedir. " "Şerefli, itaatkâr elçi meleklerin elleriyle yazılmış*tır


[66] Şura Suresi, 210-212

[67] Abese Suresi, 80/ 13, 16

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:49

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
alıntıladığınız cevap bahsi geçen ayet in ihtilafı ile alakalı ...abdestsiz dokunma meselesi sadece o ayetle delillendirilmiyor hadisler ile destekleniyor..
dikkat ederseniz..sahih hadisler bir ölçü olmazmı sizce itikatta veya amelde ?
4 mezhebin tamamı abdestsiz kur an a dokunma nın HARAM olduğu hükmüne nasıl vardı dersiniz ?
--
islamoğlu hoca nın okumak - dokunmak konusundaki arka kapıyı dolanmasına ne dersiniz ?[/

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:50

Değerli kardeşim sözü uzatmayacam mezheplere göre bakmıyorum bu benim görüşüm İtikadi hususlarda Kuran ile bakarım bu konuda çok rahatım ve rabbimin kelamını her zaman okumaya çalışırım abdestli olmayı daha evla görürüm ama illada Farz denirse Kuran'da böyle bir hüküm yokken Allah resulünden bizlere ulaşmış olan tevatür derecesinde sahih bir hadis yokken kalkıp hüküm vermek haddime değildir kuranın nüzulüne siyakına sibakına baktığımızda Haram hükmü yoktur....

Tertemiz meleklerin dokunduğu Kuran'a, bizler de dokunurken abdestli olmaya dikkat edelim. Herhangi bir insanın kitabına değil Allah'ın kitabına dokunuyoruz. Abdestsizseniz, fakat abdest alma du*rumunuz da yok, Kur'ân okumak istiyorsanız bu durumda okumak, okumamakdan iyidir. Ancak imkanların olduğu yerde temiz olmaya, tertemiz meleklere özenmeye gayret edelim.

Musa topbaş Şifa tefsirinden alıntı

abdestsizdokunma 02Haziran 2010 23:50

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
tevatür hadis var ise yinede illede kur an olsun mu ?
--
herhangi bir mezhebe tabi olmayan a elbette sözüm yok..hatta kimseye..
ama gerçek şudur ki,4 mezheb in 4 ünde de (islamoğlu nun tabi olduğu da dahil,sizinkide -şafii olduğunuzu hatırlıyorum yanılmıyorsam- )
kur an a abdestsiz dokunmak gerek kur an dan gerek sünnet ten alınan deliller ile HARAM DIR..
selametle kalın.

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:51

Allah razı olsun önemli olan fikirleri dayatmadan en güzel şekilde konuşmadır ....
Kendimi mezhep ismi ile adlandırmam kardeş ....
Haramdır demek Allah adına konuşmaktır Peygamber adına konuşmaktır Allah bir konuda hüküm vermişse başkasının ahkam kesmesi doğru değildir. Haram değildir dokunulabilir okunabilir taşınabilir aksini iddia eden Kuran'dan buyursun hüküm getirsin.

armağan 02Haziran 2010 23:52

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Allahın kitabında yazmayan Peygamber efendımızın sünnetınde yer
almayan bır konu hakkında farzdır haramdır demek ne kadar dogru olur?

Ne iştir bu!

Ebu Kinane anlatıyor''Ebu Musa El_Eşari r.a. 300 yakın hafızı bir araya toplayıp Kuranın yücelıgınden bahsederek sunları söledı....
Bu kuran sızler ıcın hem sevap hem vebal kaynagıdırKurana uyunuz onu kendınıze uydurmayınız Kurana ittiba edenı Kuran cennet bahcelerıne ındırır Kuranı kendısıne uyduranı da Kuran tepesı üstü cehenneme atar (Ebu Nuaym_el_Hılye. 1/257)

Kuran okuyacak kişi gusülsüz olmamalıdır ama abdestsız dokunulamaz okunmaz farzdır denmesınede katılmıyorumAbdest almak güzeldır abdestlı okunmasıda güzeldır ama FARZ degıldır Yada abdestsız dokunmak GÜNAH degıldır

FARZ ve GÜNAH kavramınıda bız belırleyemeyız işde asıl günah budur.........

MERVE DEMİR 02Haziran 2010 23:52

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Konuya taasupça yaklaşmak işi yokuşa sürmekten başka bir işe yaramaz.

"Abdestsiz kurana dokunulmaz düşüncesi : kaynaksız, sistematik düşünceden yoksun, ezbere konuşmanın bol olduğu bir fikrin ürünüdür."

ben abdestsiz kitap bile okumam bu ayrı ama eğer farzdır derseniz vahip katiplerininde muhakkak abdestli olması gerekir.
hadi bunu geçelim efendimiz döneminde kuran kitap haline getirilmişmidir ki bununla ilgili farzdır hükmü çıksın...

abdest saygı, edep için alınır... ama eğer abdest farzdır derseniz inananlar ile kuran arasına bir set koymuş olursunuz.


sanırım tepkiler bu yüzden... hiç kimsenin sırf muhalefet olsun diye kurana abdestsiz dokunacağını sanmıyorum...

HALUK GÜMÜŞTABAK 02Haziran 2010 23:53

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Bizler rehber olarak eğer kur'anı almış isek, onun vermediği bir hükme iman etmemeliyiz. Onun yasak koymadığına kendimizce yasaklar koymak dine uymak değil, dini kendimize uydurmak olacaktır. Atalarımızdan böyle gördük sözünü, rabbim örnekleriyle verir ve asla kabul etmez. Kur'anı abdetsiz okuyamazsınız hükmünü rabbim vermediğine göre, bunun Allah emri olduğunuda kimse söyleyemez. Bizleri ne yazıkki bu şekilde kur'andan uzaklaştırmışlar ve ona müracaat etmede zorluklar çıkarmışlardır. Eğer her zaman elimize alamıyorsak, ona müracaat etmek kısıtlanacaktır, böylece zor ulaşılmayan beşerin kitapları daha çok elde dolaşacak ve danışılacak kitaplar olacaktır. Bizler gerçek İslamı yaşamak ve yaşatmak istiyorsak, artık bizlere bağlanan prangalardan kurtulmalıyız diye düşünüyorum. SAYGILARIMLA

Efser 02Haziran 2010 23:53

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Kuran okumak ibadettir ama abdest al diye hüküm yoktur.bizim için ne zaman öleceğimiz belli olmadığından her zaman abdestli olmamız daha hayırlıdır. olmayan bir kuralı allaha isnat ederek var demek ortak koşmaktır.Saygılarımla

kurtmehmet 02Haziran 2010 23:54

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
KUR,AN I kerim i okumak arapca olsun türkce olsun okuduğu ayet eşliğinde kendisine bazı sorular sormalıdırki buda ALLAH cc hü ile bir nevi konuşmaktır ki buda çok güzel bir şeydir ABTESLİ olsa dahada güzel olur bana verilmiş kısıtlı aklımla
DÜŞÜNÜNKİ abtestiniz yok KUR,AN okuyorsunuz SECDE AYETİ okudunuz ne yapacaksınız

Yitiksevda 02Haziran 2010 23:55

SanaSevdalıyım
Kurana abdetsziz dokunulmaz diye bir farz yoktur.
ama edep adap saygı gereği abdestli olmak lazımdır.
hafızlık çalışmalarımızda abdesti şart koşardık.çünkü verim alamazdık.
kişi kurana sevdası kadar saygı gösterir.

YaŞuHa 08Haziran 2011 17:06

Cevap: Kurana abdestsiz el sürülür mü...
 
kim Allâh'ın nişânelerine, hürmetli kıldığı alâmetlere saygı gösterirse, şüphesiz o saygı duyma, kalblerin takvâsındandır" (Hac, 32)
Bu âyet açıkça ifâde ediyor ki, Allâh'ın hürmet gösterilmesini emrettiği şeylere karşı hürmetkâr olmak takvâ işidir. Bunu da ancak kulluk şuuru yerinde olan kimseler yapabilirler.
Rabbim, bizleri Kitabı'nın feyz ve rûhâniyetinden, Peygamberi'nin mübârek saâdet yolundan ayırmasın!


Allah razı olsun güzel insan emeginize saglık


SAAT: 19:20

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320