İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Hz. Cabir (R.A) anlatıyor: “Resulullah (S.A.V) : “Allah’dan faydalı ilim dileyin, faydasız ilimden Allah’a sığının” buyurdu.” (Kütüb-i Sitte;1162) Peygamber Efendimiz (S.A.V) menfaat vermeyen o ilmi istememiştir. İlim okuyup o ilmi tatbik etmeye şöyle bir misal verebiliriz; İki insan bir padişahın yanında hizmet etmektedirler. Padişah onlara, bunları yapacaksınız, bunları yapmayacaksınız diye bazı emirler vermiştir. İkisi de padişahın emirlerine tam vakıf oldular. Yani padişahın emir ve nehiyleri ne ise, ikisi de aynen öğrendiler. Biliyorlar ki ne yaparlarsa padişah onlara buğz eder, ne yaparlarsa padişah onlardan razı olur. Bunlardan birisi heyecanla, edeple daima padişahın yanında durmaktadır. Onun emir ve nehiylerini zerre kadar bırakmamak suretiyle yerine getiri-yor. Diğeri de padişahın yanında oturuyor ve şöyle düşünüyor: "Padişah neyle razı olur neyle razı olmaz, ben bunu biliyorum, buna vakıfım, bu konuda alimim..." Fakat padişahın karşısında hiç rahatını bozmuyor. Öbürü ise padişahın bahçesini yapıyor, onun bütün hizmetlerini görüyor, ayakkabısını kaldırıyor; kapıdan çıkarken ayakkabısını önüne koyuyor, abdest suyunu getiriyor, namazlığını seriyor. Böyle edepli olarak, hiçbir zaman ondan ayrılmamak suretiyle onun emir ve nehiylerini yerine getiriyor. O kendisini hiç rahatsız etmeyen şahıs, bu saygısızlığının yanında bir de ara sıra bir balta alıp padişahın bahçesine giriyor ve ağaçları bozuyor. Şimdi bir düşünelim. O padişah hangisini sevecek, hangisine kızacaktır? Cevabı hepimizce malumdur. İşte padişahın neyle razı olacağını biliyorum diyen kişinin durumunda olan alimin de ne yapması lazımdır? İlmiyle amel etmesi lazımdır. Padişahın emrinde olan şahıs orada olmasa dahi, padişah kendisi kalkıp abdest suyunu getirecek, gidip bahçesini yapacaktır. Padişahın karşısında kendisini hiç rahatsız etmeyen şahıs; "Ben alimim, biliyorum ama yapmıyorum." demektedir. Yapmadığı zaman bilmesinin ona ne faydası vardır? O emrini yerine getirmediği için, padişahı razı edememektedir. Padişahın bahçesini bozmak, çiğnemek insanın günah işlemesi, Allah-u Zülcelal'in haram kıldığı şeyleri çiğnemesi manasına gelmektedir. İnsan; Allah ne ile razı oluyor, ne ile buğz ediyor öğrenip bildikten, yani bu emirlere vakıf olduktan sonra o ilmi tatbik etmelidir. Tatbik etmediği zaman ilminin ona hiç bir faydası yoktur. İlim okumak, o ilimle amel etmek.. İşte tasavvuf bundan başka bir şey değildir. Allah-u Zülcelal ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur(Bakara; 152)[hr]O halde siz beni zikredin ki, ben de sizi anayım. Bana şükredin, nankörlük etmeyin." (Bakara; 152) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Ben şöyle biz ayette hatırlıyorum biz bu dini "Fasıklarla" da yüceltiriz. Allah inş. bizleri kurtuluşa erenlerden eyler, Fasık olarak değil de Alim olarak veya Aciz kimsesiz bir kul olarak Allaha yakin olmak bize yeter. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Faydalı ve faydasız ilim ayrımı nedir? Sadece dini bilimler kastedilmiyor öyle değil mi? Eğer öyle ise dini anlamda ibadetini yerine getirmemiş ama bütün insanlık için çalışmalar yapmış bilim adamlarına yaklaşım nedir? Ki bunların bir kısmının müslüman olmadıklarını düşünürsek. Pozitif bilimleri faydasız ilim saymak doğru mudur? Bazı açıklamalarda ilimden bahsederken sadece tasavvuftan bahsedildiğini gözlemliyorum. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim soru çok can alıcı ve güzel yani tam zeynepekimce:) sorunun muhatabı kim:) sizi izleyelim yoksa tuzumuz olsun mu? |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim sorunun muhatabı kendisini bu konuda yeterli hissedenler olsun. ben bu sorunun yanıtını bilmiyorum. Dini bütün sürekli ibadet edenin mi yoksa ibadet etmediği halde insanlık yararına uğraşan alimin mi Allah katında daha değerli olduğunu bilmek isterdim. Aslında herikisinin bir arada olmasının makbul olduğunu biliyorum. Fakat çoğu zaman böyle örnekler yok . Fakat kulaktan dolma değil dayanaklı bilgi olursa iyi olur:) saygılar. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hocam öncellikle islam bilim düşmanı değil bilakis bilimin ilimin merkezi dostu tavsiyecisi hatta ilk emri diyebiliriz. ilimler tasnif buyurduğunuz gibi islamda pozitif negatif ayrımı yoktur.bütün insanlığın yararına olan her ilim islamda farzdır.tıp ilmi,anatomi,coğrafya,matematik vs hepsinin kaynağı genelde islam alimleridir malumunuz. batı yuzunu yıkamasını bilmediği dönemlerde bu ilimler populerdi islam aleminde... islam ilimleri tasnif etmez,metodu tüm ilimlere islami gözlükle,kurani ruhla,nebevi ferasetle bakmayı yeğler. hangi ilmi ele alsak alalım,islami gözlükle bakıldığında varacağımız nokta Allah cc dur.bu cihetle islamın ilimlerle proplemi yoktur,yalnış numara gözlük kullananlara doktora git der:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim İslamiyetin ilimle bir problemi olduğunu hiç düşünmedim. Çünkü bu denli akıl ve mantık dininin bilimle problemi olamaz. Peki neden BAZImüslümanların bilimle problemi olduğunu ya da insanlara İslamiyetin bilimle problemi varmış gibi gösterdiklerini merak ediyorum. Ayrıca Allah katında hangisi daha değerlidir? Kusura bakmayın zorlamış olmak istemem:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim islam alimleri dediğiniz bilime karşı olmaları islamı bağlamaz.kimsenin düşüncesi,fikri veya fanatiği islam değil olamaz.islamda esas olan ana kaynaktır.bunun altını çizdikten sonra... Eğer öyle ise dini anlamda ibadetini yerine getirmemiş ama bütün insanlık için çalışmalar yapmış bilim adamlarına yaklaşım nedir Ki bunların bir kısmının müslüman olmadıklarını düşünürsek. sorunuza gelince; islam öncellikle Allaha iman ve tabii prensibini yürütür.islamın aritonun ilmiyle değil aristonun gözlüğüyle sorunu vardır.gözlüğünü değiştirmesi halinde kendisini kucaklar.ilmine daima destek verir ve ilerisi için kamçılar.. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim örneğin; kuranı kerim ilk insan ademdir oda topraktandır der.. yalnış gözlüklüler hayır maymun der ,insan iki ayaklı hayvandır ve buna ilim der..eğer kastettiğiniz ilim buysa iştahım yok:101: islamın bu ilmi kabullenmesi imkansız değilmi? |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim ilim doğruları bulmak için araştırmak demektir aynı zamanda.**niçin hristiyan -musevi alimleri denilmez de islam alimleri denilir peki? darvinden bahsetmişsiniz de ben de maymuncu:) değilimdir ancak İslam bunu kabul etmez deyip kestirip atmak ne kadar doğrudur? Bilim şüpheci bakmayı gerektirir, bilimadamı da şüpheci bakar. İslamiyet ise teslimiyet**koşulsuz kabul demek değil midir? Peki özellikle pozitif bilimlerde bu iki yaklaşım çatışmaz mı? Siz şimdi dediğiniz bilim oysa öylesini istemem diyerek kestirip atmış olmadınız mı peki? Bilimsel yaklaşım ise öyle ya da böyle her düşünceyi araştırmaya değer bulur. Nasıl olucak hocam:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim İnsan kişiliğinin, fert veya toplum olsun, mutlaka üç temel boyutu bulunmaktadır: Bilgi ve inanç boyutu, aksiyon ve ahlak boyutu; estetik, sanat ve güzellik boyutu. Bunların biriyle, yahut ikisiyle kurtuluş ve yükseliş olmaz. İlle de üçü birden gereken seviyede olacaktır. Tabiî ki, bu söylediğim idareci, yüksek tabaka, temsilci, çoban, rehber zümresi içindir, avam takımı için değildir. Temsilci bir Müslüman düşünelim, bilgisi ve tahsili yeterli, fakat ahlakı bozuk; bu adamdan bir hayır gelmez, o hizmet edemez. Diyelim ki, hem bilgisi var hem de ahlakı güzel, fakat estetik ve sanat boyutu güdük ve yetersiz. Bu ikinci adam da istenilen hizmeti veremez. Müslümanların bütün imkanlarını seferber ederek, her üç boyutta da güçlü ve yeterli olan temsilciler, hizmetkârlar,donanımlı olmalı ki donatabilsin. sözün özü; islamda insanlık için hangi ilim faydalı ise kabuludur.zaralı ise rededer.(sihir ilmi gibi)...İslam elbette bedevîlerin ve kırsal kesim mensuplarının da dinidir ama İslam bedevî dini, kırsal kesim dini değildir.bedevileşen alimler islamı bağlamaz. Syglr |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hocam kestirip atan ben değil Allah cc dur.kesin reel olan bir hususu neden dallanıp budaklıyalım.ayrıca haşa sizi darvinci falan saymadım.konuyu açmak babından.. diyelim ki 2*2=4 bu kesin kattidir.biri çıkıp 3 tür veya 5 tir dese şüphecimi olacağız? ayrıca islamın kaynağı ne demişse hepsi bir bir ispatlandı bilimle..islama kafa tutanların bile son durağı islam kaynağının dedikleri olmuştur. kaptan kusto gibi..(rahman süresinde 1400 yıl önce bildirilmişti)suyun dibinde eşhedü...:) başka örnek;güneşe gidilecek bilgisi verilmiş kuranın rahman süresinde..bilim hala ulaşmış değil.. örnekleri çoğaltabiliriz.. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Ben çok daha küçük boyutlu düşünüyorum kusura bakmayın. Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir? Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir? Bana kısa ve öz olarak söyleyin. Arapça terimler bana gerçekten çok yabancı geliyor. islamiyetin bilime bakış açısından elbette eminim. Ancak bilime bakış açısı genelde çarpıtılmış ve diğer bilimleri dışlar hale getirilmiş. Birşeyler eksik ama ne bilmiyorum. Bir yerlerde bazı yanlışlar ama bunun sorumlusu kimler onu biliyorum ama açıkçası konumuz bu değil şu an. Kısa ve öz. Kimdir daha değerli olan? Ayrıca bir diğer soru: Kur an dinleme bölümünde diyelim ki kapandı, kaldığımız yerden devam etme şansı yok mu yoksa sure baştan mı dinlenmeli? Burası yeri değil ama admin bunu da belirtirseniz ayrı bir mesaj yazmam gerekmeden bunun yanıtını da almış olurum diye düşündüm. İyi geceler dilerim. Saygılar:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hocam, islamda alimin uykusu cahilin ibadetinden üstün görülmesi manidardır. hiç bilenlerle bilmiyenler bir olurmu? alimlerin mürekkebi şehitlerin kanıyla eşdeğerdir.. vb. eğer kastettiğiniz ; inançlı ama ibadetlerinde tenbellik vs ile geri kalmış bir insan profili çizmekse bu alim için değil belki tüm müslümanların zaafı olabiliyor.biz buna günahkar diyoruz.tevbe kapısı açıktır.. eğer inançsız ama insanlığa faydalı bir profil ise;islam imansız bir insanın hiç bir amelini işini ibadetini kabul etmez.öncellikle iman ister. imanlı bir insan her zaman imansızdan üstündür ..imansızın güzel yanları buluşları elbette takdir edilir,lakin islam profilinde yeri yoktur. [align=left]mantığım şahsi düşüncem insanlığa faydalı olan,ahlaklı,çalışkan,üretken ama ibadetlerinde pasif bir müslümanın,ibadetlerini yapan,aylak,tüketen,faydasız,cahil,ahlaki sorunlu bir müslümandan milyon kez değerli olsa gerektir.[/align] not:kuran dinleme konusunda çalışmam devam ediyor,inşaallah en kısa zamanda halledeceğim.şu an kaldığınız yerden devam mümkün değildir.başarırsam yapacağım. hayırlı gecelermi diyelim:) sabah namazı vakti zaten.. saygı bizden. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir Sayın Zeynepekim; Bu iki portreyi kuran haritasındaki yerlerine yerleştirdiğimizde ortaya iki tür insan çıkar ; evvela alnı secdeden kalkmayan, islamiyeti TESLİMİYET bazında yaşayan insan, artık Allah cc.'e tam anlamı ile kul olmuştur. İbadetinde hassas, Allah cc. yolunda ''Kuran ne derse o'' cümlesini düstur edinmiştir. Şimdi burada bir parantez açalım; Allah cc. Kuran_ı Kerim'de her canlının kendisine has özellikler ile yaratıldıgını belirtmiş; Öyle ki, hiç bir insan Allah cc.in kendisi için yazdıgı, hazırladıgından başka bir görev ile sorumlu tutulmamıştır. Şu ayetler konuyu açıklayıcı olur diye düşünüyorum buyrun birlikte göz atalım : HAREKETTE OLAN HİÇ BİR MAHLÛK HÂRİÇ OLMAMAK ÜZERE HEPSİNİ ALNINDA (BEYNİNDE) ÇEKİP YÜRÜTEN O'DUR!.. (Hûd: 56) DE Kİ: HEPSİ DE KENDİ PROGRAMLARI DOĞRULTUSUNDA (şakûllerinde) FİİLLER ORTAYA KOYARLAR. (İsrâ: 84) Bir de hadislere göz atalım; 1_İmran İbn Husayn (radıya’llâhu anh) şöyle dedi _Herkes niçin yaratıldı ise, onun yolları kendisine kolaylaştırılmıştır!.. 2_Tâvûs şöyle dedi: Ben Rasûlullah’ın sahabîlerinden birçok insanlara eriştim. Onlar "HER ŞEY KADER İLEDİR" diyorlardı. Ben Abdullah ibn Ömer radıyallâhu anh’dan şöyle işittim: "Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki: – HER ŞEY KADER İLEDİR!.. HATTA ÂCİZLİK İLE ZEKÂ VE BECERİKLİLİK BİLE!.. YAHUT BECERİKLİLİK VE ZEKÂ İLE ÂCİZLİK BİLE. Veee son olarak; Ebû Hureyre (radıya’llâhu anh), Rasûlullah (salla’llâhu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu, dedi: – Her birinde hayır olmakla beraber, Allah’a göre kuvvetli mü’min zâif mü’minden daha hayırlı ve sevimlidir. Sana yararlı şeyler üzerinde hırs ile çalış, Allah’dan yardım iste acze düşme. Bu durumda;Bu ayet ve hadisler ışığında Allah katında bu iki insanı değerlendirdiğimizde; 1_ İnsanoğlu Allah.cc'in kendisine kolaylaştırdıklarını yaşar. 2_ Allah insana 2 yol vermiş ve seçim sizin demiştir. Bahsettiğiniz bilim ile uğraşan, Belki allaha inanıyor fakat ibadet boyutu güdük kalmış bir insana Allah cc.der ki, sen beni sana verdiğim ilim ile bilim ile bulup da neden bana teslim olmadın ? Olsa idin benim rızamı alır idin. Benim ahlakım ile ahlaklanır idin... Gerisi Allah Azze ve Celle'nin hükmüne kalmıştır ki, orası bizi aşar... 3_Alnı secdeden kalkmayan ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için olan insan ise yine Allah cc.in kendisi için kolaylaştırdıgını yaşamaktadır. Efendimiz Aleyhisselatü veselam, der ki; ''Aslolan Niyetlerdir'' ve Yanılmıyorsam İmam_ı Gazzali olmalı der ki, bu hadis 5000'den fazla fıkhi sorunun çözümüdür. Yani tüm bunların özü; Allah cc.Kul'un halis niyetine bakar. Kalplerin içini gören, bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah cc'in bu iki insana da niyetlerine göre nazarla baktıgını bilişimiz sanırım tüm soruların cevaplarını açıklamaktadır... Selametle efendim.. Saygılar... |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hocam sağolun elinize sağlık.ama sanırım zeynep hocamızın sorusuna cevap niteliğinde,onun öğrenmek istediği farklıdır... sorusu:ilimibilim ehli islam değilsede,yaşamasada,emekdar olduğundan,insanlığa faydası olduğundan,pısırık tüketen cahil bir müslümandan hayırlıdır diyor.. cevaplarımızda bunu işlesek daha anlamlı olur sorunun hedefi bakımından.. kolay gelsin:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim yanlış mı anlıyorum yoksa söylenenler mi bu şekilde bilemiyorum ancak benim edindiğim izlenim sanki müslüman olsun da çok da önemli değil üretmesi anlamı çıkıyor gibi.. hayır hemen karşı çıkmayın açıklayacağım. diyorsunuz ki herşeyden önce iman gerekir .tamam kabuldur. iman etmediyse dini profilde yeri yoktur. Allahın adına kimse değerlendirme yapamaz haşa. ancak ben diyorum ki örneğin penisilini bulan ve bugün onca insanın tedavisinde hayat kurtaran bir hıristiyan ya da başka dinden biri sadece kendi için ibadet edenden daha farklı değerlendirilir gibi geliyor bana..bilemiyorum. çünkü bana göre dinimizin özünde bilime ilme saygı ve büyük bir değer atfı var. siz demişsiniz ki alimin uykusu ibadettendir diye. bilime böyle bakan ve ilk emri oku olan bir din bence bunu farklı yorumlar.. bu benim fikrim ancak sizler belki dayanak gösterebilir ya da farklı yanıtlar verebilirisniz diye düşünüyorum. benim ilmi dayanağım yok açıkçası bilgiler sizde benim alanım değil..sadece islam mantığı bende neyi çağrıştırıyorsa onu söylüyorum şu an. davranışlarımda da islam ahlakı bende neyi çağrıştırıyorsa ona göre davranmaya çalıştığım gibi..el yordamıyla yani:) yine de sanki soruma tam yanıt alamadım gibi.. belki beklediğim yanıtı alamayışın verdiği hayal kırıklığı bu bilemem. bence devam edelim. saygılar:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim alimin uykusu cahilin ibadetinden üstünder derken,alimin pısırık uykuda olanı değil,mecaz manada alimlerin uykusu bile değerli demek istedim sizin anladığınız anlamda değil.. iman olmak şartıyla profilini çizdiğiniz bir bilim adamı islamda alimler zümresindedir elbette bir farkla günahkar alim. ben insanlara faydalıyım diye,buluş icat buldum diye,ibadetlerden Allaha karşı sorumluluğum bu noktada çalışmalarımla halledilsin mantığı kuranla çelişir. kuranın çizdiği frofil:iman-ahlak-ibadet-muamelat(topluma karşı sorumluluğu yaşantısı faydası vs) bir insana benzetelim;tüm organları hazır mukemmel sağlıklı ama,ruhsuz cansız...neye yarar.veya ruhu canı yerinde ama midesi aklı beyni kalbi sakat...bu neye yarar.? islam hepsinin bir arada olmasıyla meydana gelen profili yeğler. saygılar:101: |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim konuyu açarsak.. Fen ilimleri, ilâhî kudretle yaratılmış bulunan şu kâinattan bahsederler. Din ise, onun yaratıcısını tanıttırır. Fen, âlemde hiçbir varlığın vazifesiz olmadığını ispat ederken, din insanın da başıboş olmayacağını bildirir ve vazifesini de “ibadet” olarak tespit eder. Fen, bedeni bütün incelikleriyle ele alırken, din o hanede misafir olan ruha hitap eder. Meselâ, fen gözü incelerken, din nelere bakılıp nelere bakılmayacağını talim eder. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim sizi cümlenizi tenzih ederek konuyu genişletmek amacıyla... Meselenin psikolojik yönü Gördüğümüz kadarıyla, “Din ile ilim çatışır mı, çatışmaz mı?” Münakaşalarını sürdürenlerin çoğu ölümü unutmak, ibadetten kaçmak, âhireti düşünmek istemeyen kimseler... Onlardan birisine soruyorsunuz: Her nimet bir teşekkür ister, değil mi? Evet, diye cevap veriyor. Devam ediyorsunuz: Bu şükrü yapmamak nankörlüktür, değil mi? Cevap yine aynı yolda: Elbette!.. “Pekalâ”, diye sürdürüyorsunuz konuşmanızı, “Saatteki hızı yüz bin kilometreyi aşan bu arz küresi üzerinde seni yıllardır gezdiren, her nefeste kanını temizlettiren, ruhunu akıl, hâfıza ve hissiyatla..., bedenini de el, ayak, mide, ciğer... gibi maddî organlarla donatan Allaha şükür ve ibadet etmen gerekmiyor mu?” Bu sorunuz karşısında ne diyeceğini şaşırıyor ve Söyle bakayım, dinimize göre tüp bebek yapılabilir mi?” gibi konuyla hiç alâkası olmayan bir soru atıyor ortaya. Böylece meseleyi saptırmak ve sahadan uzaklaşmak istiyor. Sanki, siz o soruya cevap veremeyince onun Allaha karşı teşekkür borcu ve ibadet mükellefiyeti kalkacakmış gibi... bilime hizmet etti diye ibadetlerden muaf olacakmış gibi.. “Din ilme ters düşer mi, düşmez mi?” tartışmalarının altında genellikle bu psikoloji yatar. Genellikle diyorum, çünkü sayıları az da olsa, bu gibi meseleleri öğrenmek için soranlar da yok değil... (sizi tenzih ediyorum) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim islâmiyet hiçbir zaman, hiçbir meselede fenne ters düşmemiştir. Bilakis onu teşvik etmiştir. Dini kaynaklar bunun güzel örnekleriyle doludur. Kur’an da, kâinat da Allah`ın kitabıdır: Birincisi kelam sıfatından gelir, diğeri ise kudret sıfatından. Bilim adamları, dine inansalar da, inanmasalar da kâinat kitabını okumakta ve Yaratanın kudret eserlerini tefsir etmektedirler. Her fen, kendine has bir dil ile devamlı Allah`ı bildiriyor. Mesela, botanik ilmi, bize bir ağacın özelliklerini anlatır. Ağacın topraktaki gıdaları nasıl aldığını, yapraklara kadar nasıl taşıdığını, meyvelerin nasıl meydana geldiğini, büyümenin ne şekilde olduğunu gösterir. Böylece, karşımıza hücrelerden oluşan, kökü, gövdesi, dalı, yaprağı, çiçeği ve meyvesiyle mükemmel bir makine çıkar. Üstelik de canlıdır. Şimdi insafla düşünelim: Bu harika makineyi akılsız, şuursuz, ilimden, iradeden ve kudretten mahrum basit bir toprak nasıl yaratır? Bitki alimlerinin dev laboratuarlarda bile bir tek yaprak yapmaya başaramıyorlar. Yine bunun gibi zooloji ilmi, aklımıza bir hayvanın iç dünyasının kapılarını açtı. Her hayvanın harikulade birer fabrika olduğunu anladık. Arı, bal yapıyor; elsiz bir böcek olan ipek böceği ipek dokuyor; koyun süt üretiyor. Bunların her biri Rabbanî bir fabrikadır. Kendilerine isnat edilen o sanata mucizelerini kendi ilim, irade ve kudretleriyle yapmış değillerdir. Misalleri çoğaltmak mümkündür. Allaha, dine, madde ötesine inanmayan veya inancı zayıf olanlar, devamlı bir bekleyiş içinde oluyorlar ve Auguste Comteun yıllar önce ileri sürdüğü kehanetinin; yani dinin yerini bilimin alacağı günün gelmesini bekliyorlar. İlim adamları bir buluş yaptıklarında veya ilim ile teknoloji el ele vererek insanın aya ayak basması gibi bir olayı gerçekleştirdiklerinde, heyecana kapılıyor ve ''Acaba o gün geldi mi, artık dinden kurtulmanın kesin bir kanıtını bulduk mu?” diye sormaya, bazıları da “bulduk, bulduk” diye çığlıklar atmaya başlıyorlar. Konunun bir başka boyutu da şöyle düşünülmelidir: Diğer hayvanları belli görevleri yapacak şekilde yaratan, onların beden yapısından ruh dünyalarına kadar her şeylerini buna göre tanzim ve takdir eden Allah, insanoğlunu arza halife yaratmış ve ona cüzi irade vermekle sadece bir sahada değil, dilediği her sahada çalışmaya, yeni şeyler ortaya koymaya onu teşvik etmiştir. Onun fen sahasındaki her buluşu yahut ilerlemesi bu İlâhî takdire dayanır. Böyle bir insanın kalkıp, ulaştığı bir fenni buluşu öne sürerek dine meydan okuması nankörlüktür ve haddini bilmezliktir. Saygılar :) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim :) Bakalım zeynepekim kardeşimiz ne düşünecek aslolan o şu anda... |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim yazamasakta okuyoruz takip ediyoruz burayı.henüz yeni açılmıştı bu forum.yavaş yavaş forum hizmet vermeye başlıyor inşaAllah.buranın sakini olacağım... |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim arkadaşlar yazılanları okumaya çalıştım genelde güzel cevaplar verilmiş...ellerinize bilginize sağlık...zeynep'in soruları da gerçekten düşünülmesi gereken sorular.ancak bana göre olay bir karmaşaya döünüşmüş..ya da ben bu geç saatte toparlayamadım...tekrar okucam o zaman kendi fikrimi yazarım inş. umarım bir ışıkta ben tutmuş olurum... |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim arkadaşlar yazdıklarınızı okudum.. çıkardığım sonuçlar: 1- admin sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla ilim adamı olmak ibadetten muaf kılmayı gerektirmez dolayısıyla siz tümünün yani ilmin ve ibadetin bir arada olması gerektiğini aksi takdirde bunun bir değer ifade etmeyeceğini belirtmişsiniz.. yanlış mı? 2- hizmetkar_yağmur..siz de ilmin de Allahın izin verdiği ölçüde olduğu için bunun bir ayrıcalık olmadığını belirtiyorsunuz. bunun için örnekler de vermişsiniz. yalnız sanırım konu dağıldı biraz. sizler ideal olanı söylüyorsanız ben ise uç örnek durumunda olanı soruyorum. çabanız takdire değer:) teşekkür ederim. aslına bakarsanız bakış açısından cevabımı aşağı yukarı kendi kendime çıkardım sanırım. saygılar:) |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hayır doğru anlamışsınız hocam.ideal müslüman profili budur.ama sizin dile getirmeye çalıştığınız profil ise yabana atılacak cinsten değildir. çünkü; biri var iman etmiş ama amelde zayıftır,aynı zamanda insanlığa faydalı hizmetlerde bulunuyor. biri var iman etmiş,amelide normal,aynı zamanda üretken değil belki zararlı bir kişiliği vardır. biri var iman+amel+ahlak+ilim=ideal müslüman profili budur. şunun altını çizelim ki;imansız bir profilin insanlığa hizmeti ilmi bilmi getirisi ne olursa olsun,kuranca geçerli bir mazereti olamaz.dolayısıyla merduttur(rededilmiştir) sizin sorduğunuz profili çöpe atmak, kabullenmek çok insafzıca.. saygılar.. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim bir insanı öldüren bütün insanlığı öldürmüş..bir insanı kurtaran da bütün insanlığı kurtarmış demektir öyle değil mi? peki bir insanı değil binlerce insanı akademik çalışmaları ile kurtaran ama dindir olmayan o bilim adamı bu kadar çabuk çöpe atılmayı ne kadar hak eder ki?? mantığım almıyor kusura bakmayın.. sadece kendisi için ibadet edenle başkaları için çalışan arasında kendisi için ibadet edenden yana terazinin ağır basıyor olması da yine mantığa uymuyor sanki.. bir kopukluk var bir yerlerde.. benim bakış açım mı yoksa sorun? anlayabilmiş değilim... |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim zeynep hocam, sizin kuranıu kerim dinleme konusundaki talebiniz düzeltilmiştir.dinleme,durma,kaldığınız yerden devam vs mümkün olmuştur. http://www.medineweb.net/index_dosyalar/kuran_hafiz_satir.htm saygılar.. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim hocam konu şu; siz öğretmen değilseniz ders veremezsiniz.tc vatandaşı değilseniz oy kullanamazsınız.anne değilseniz çocuk sevemezsiniz.prof derecede bilgili olsanız dahi operasyona giremezsiniz diplomanız olmadıkça..biliyorum muayene açarım diyemezsiniz.. örneklerde olduğu gibi.. islama girmeden islama göre hak idda edemez bir insan.diplomasız muayene etmek gibi... saygılr. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim öncelikle Kuran dinleme konusunda yaptığınız yenilik için teşekkürler. deneyeceğim tekrar. sorumla ilgili olarak ise şunu söyleyeceğim. sanırım yanıtımı aldım. oldukça katı bir yaklaşım bence. bence bu konuda da her konuda olduğu gibi takdir Allahındır. Onun bu kadar katı olduğunu düşünmüyorum. Defalarca günah işleyen insanlara hala nasip kısmet vermeye devam eden yüce varlık bu kadar katı olamaz bence. Kendi görüşüm. saygılar. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim evet bunca ince çizginin bazen aşılıp bazen altında kalınan güzel ama nasibin hikmetçesini yakalama gayretini göz ardı ederek kah nefsi tahriklerin kah buna ayna olanların bu tahriklerden gizli haz alma gayretlerinin sonunda ginede ibretli ve bir okadarda herkezin payına düşeni alacağı harika bir çalışma oldu. tüm tarafların gayretlerini rabbim mükafatlandırsın tabiki niyetlerine göre sevgi değer muhatab kardeşime incinmeden algılaması açısındanşu örneği sunayım şehadette neden eşhedüenne muhammeden abduhu ve resuluh diyoruz mesela lailahe illallah der muhammed resulullah ile iman etmiş olamazmıyız sizde bilirsinizki her bir olayın bir de hikmet kavramı var ve siz ön yargısız bakabilirseniz bu gayretin ardındaki sırlar sanırım sizlerede yansıyacaktır ne varkı değil ilahiyat ezher bile olsa inkişaf edememişse hikmet pınarları akmıyor malesef en iyisi bir de ön yargısız ve eleştirisiz yorumlamaya çalışsak bu formdaki birliktelikleri görün ozaman neler oluşacak muhabbet ve uhuvvet adına bir misalin harika hikmetlerini göz ardı edip sebeb sonuç veya sen yalnış ben doğru gibi bir yaklaşım sanırım konunun muhatabı neslihan kardeşimize bir haksızlık olmuyormu dersiniz bütün bunların özünden yola çıkarak bir hayli gayretlerin sonucu oluşan bu güzel forma eneyi katarak nefis cengi çıkarmadan payımıza düşenleri alarak eyvallah desek ne güzel olur değilmi güzel kızım hem bu sizin doktoranızada veya mastırınızada katkı oluşturur kanaatindeyim sözlerimi gün görmüş ve uzun yılların deneme yanılmalarında nefsini tezkiye ile meşkul olan bir avami kişi olarakta alabilir gerekirse banada bu sözlerimden mütevellit payıma düşeni verebilirsiniz ama unutmayınki dos ac söylese bile o söz hikmetle tatlanır. |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Alıntı:
evet000 |
RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim Tatbik etmediği zaman ilminin ona hiç bir faydası yoktur. İlim okumak, o ilimle amel etmek.. İşte tasavvuf bundan başka bir şey değildir. Allah-u Zülcelal ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur(Bakara; 152) |
Faydalı ve faydasız ilim ayrımı nedir? Sadece dini bilimler kastedilmiyor öyle değil mi? Eğer öyle ise dini anlamda ibadetini yerine getirmemiş ama bütün insanlık için çalışmalar yapmış bilim adamlarına yaklaşım nedir? Ki bunların bir kısmının müslüman olmadıklarını düşünürsek. Pozitif bilimleri faydasız ilim saymak doğru mudur? Bazı açıklamalarda ilimden bahsederken sadece tasavvuftan bahsedildiğini gözlemliyorum. evet000 |
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
|
SAAT: 05:52 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.