![]() |
Kuran Ne Değildir?! Anlamanın eşiklerinden birinin "zıddıyla, tersiyle" düşünmek olduğu düşüncesinden hareketle "Kuran ne değildir?" sorusuna vereceğimiz cevaplarla "Kuran nedir?"in cevabını bulmuş olmazmıyiz? :) Kur’an; pet şişedeki ya da bardaktaki suya, pirince, şekere, hurmaya Yasin okumak için gönderilmiş değildir.... Ecza dolabı değildir.... Buyurun sizden de alalım[emoji257] |
Yol gösterici, aydınlatıcı bir konu olur inşeAllahc* Okunup ölülere hediye edilen hediye paketi değildir :( Sadece eve ya da iş yerine asılarak şeytanın girmesini engelleyen “Şeytan Savar” değildir.:( Güzel sesle acılı acılı okuyup kulak pası gideren tereni değildir:( |
-Kuran fen bilgisi kitabı değildir. -Anayasa kitapçığı değildir. Slogan kitapçığı değildir. -Kuran duvar süsü değildir. |
Kur’an mushafına saygı duyup, metnine karşı saygısızca yaklaşacağımız bir kitap da değildir. Kur’an sadece hafız olarak telaffuz edilip bir kere dahi hıfzettiğini merak etmeyen bir kesim oluşturmak için de değildir. Kur’an tarihe maruz ölü bir kitap değildir. Kur’an ota, böceğe, dağa, taşa konuşan, okunan da değildir. Kur’an anlaşılmaz değildir… |
Mezarda ölüye okumak için değil. fal bakmak için sihir-büyü efsun kitabı değildir. Eskilerin hayatlarini anlatan tarih kitabı değildir. |
Kuran savaş broşürü değildir. (Muaviye) Kuran politika ve siyaset malzemesi değildir. Kuran anlamadan okunan, okuduğuyla amel edilmeyen bir kitap değildir. Kuran sadece Araplara inmemiştir. Kuran yalnızca hocaların, şeyhlerin, alimlerin anlayacağı bir kitap değildir. Kuran hayatımızdan kopuk ve bağımsız değildir. |
Kuran alaya alınacak, eğlenilecek, şaka şamata, espri, fıkra konusu yapılacak bir kitap değildir... Kuran Allah'ın rahmetinden ebediyen kovulmuş şeytanın sözü hiç değildir... |
Kuran sadece ramazanda okunan, namazlarda, mevlütlerde, cenazede bir kaç süresi okunup bırakılan bir kitap değildir.. Kuran'ın kapsama alanı bu değildir. |
Kuran ayetlerinde Allah, inkarcı ve nankör olmayı kimsenin kaderi kılmaz. İnsana vermiş olduğu özgür iradeyi yok saymaz. |
Kuran âyetleri "silm" yani gerçek anlamda teslim olarak barışa ve güvene girmeye davet eder. Hayat alan değil, hayat veren bir kitaptır. |
Kur’an ölüler için değil, diriler içindir Kur’an anlaşılmaz değil, anlaşılır bir kitaptır Kur’an tecvide endeksli bir kitap değil, tertil ve tedriç eksenli bir kitaptır Kur’an tarihsel bir kitap değil, kıyamete kadar hayata ışık tutan, gelecek tarihe de damga vuran bir kitaptır Kur’an sadece mushafına saygı duyulacak bir kitap değil, metni ve anlamına da saygı duyulacak bir kitaptır. Kur’an Davudi sesle güzel okunası bir kitap değil, hükümlerinin yaşanası bir kitaptır. Kur’an hayattan soyut bir kitap değil, hayata müdahale eden bir kitaptır Kur’an harflerinden şifre çıkarılacak bir kitap değil, anlaşılır bir kitaptır. Kur’an bilimsel teorilerin ispat edilmeye çalışıldığı bir kitap değil, Sünnetullahtan, kainat ayetlerinden bahseden bir ayettir. Kur’an tarihsel olayları menkıbe olsun diye anlatan bir kitap değil, ibret alınası bir kitaptır. Kur’an, ayetlerinin bir kısmının kabul edildiği, diğer kısmının dikkate alındığı bir kitap değil, tüm ayetlerin dikkate alınacağı bir kitaptır Kur’an duvar süsü olacak bir kitap değil, duvardan inip hayata inen bir kitaptır Kur’an Arapça nazil olduğu için Araplara mahsus bir kitap değil, tüm insanları ilgilendiren bir kitaptır Kur’an hayat dışına itilecek mehcur bir kitap değil, hayat ile iç içedir. Kur’an, ayetleri okunup geçilecek bir kitap değil, tedebbur ve tefekkür edilecek bir kitaptır. |
Kuran 1 ayda preslenip sıkıştırilarak okunup sona eren (hatim) değildir. Kuran bitmez, sonlu değildir. Her seferinde muhatabına söyleyeceği sözler vardır. Okudum bitti değildir. Süreklidir... |
Kuran ses yarışmalarının güftesi olarak kullanılacak bir kitap değildir. Oyun ve eğlence değildir. Kuran edebi ve müzikal bir haz ve zevk aracı değildir. Şiir değildir. Kuran ticari bir kazanç kapısı değildir, bu şekilde kullanılamaz |
Kuran, cehaletin elinde teberrük edilip kutsanan bir nesne değildir.. Kuran sadece indiği dönemi kapsayan bir kitap değildir. Kuran'ın demode olması veya herhangi bir çağın gerisinde kalması mümkün değildir. Müslümanların geri kalmışlığı ya da gerçeklerden uzaklaşmış olmaları Kuran'a fatura edilemez. |
❕Kuran, sadece emir ve yasaklardan oluşan bir buyruk kitabı değildir. ❕Allah'ın ayetlerinin sebepsiz ve amaçsız indirildiğini düşünmek söz konusu dahi olamaz. ❕Kuran, klasik kitaplardaki tasnifler gibi "giriş-gelişme-sonuç" kısımlarına ayrılmaz. ❕Kuran'ın anlatım tarzı, konuları işleyişi ve konular arasındaki geçişi mucizevidir. |
Allah razı olsun abla çok faydalı bir çalışma c* Devam etsinc* |
Allah Kuran'da, insanlardan günah işlememesini istemez. "Sevabının-günahından, iyiliğinin-kötülükten fazla" olmasını ister.. |
❕Kuran'ın amacı yıldırma, sindirme, tehdit, korkutma değildir. MÜJDELEYİCİ, UYARICI ve UYANDIRICI'dır... |
Alıntı:
Alıntı:
|
Kuran asla uydurulmuş bir söz değildir..Yürekten inanan bir toplum için bir klavuz (hüden) ve bir rahmet(rahmeten) olan hitaptır. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Kur'an fiziki ve biyolojik hastalıkları iyi eden bir tıp kitabı değildir. Kanser hastası için kemoterapi, romatizma, böbrek, dalak, kırık çıkık için ŞİFA değildir. Dağa, taşa indirilse saygıdan boyun büküp, korkudan paramparça olurken; tenasül organına okunacak/indirgenecek bir kitap asla değildir. Kuran fiziki tedavi etmez, inşâ etmek için vardır. İnsanı, toplumu, devleti, hayatı,kişiyi, kişilerin birbirleriyle ilişkilerini inşâ... Kur'an'ın şifa oluşu; katı kalpleri yumuşatması, okuyanın merhamet duygularını geliştirmesi, kalbini titretmesi, ahlakını güzellşirmesidir. Kırığı çıkığı tedavi etmesi şifa olması beklenmez. Kuran şifadır. Kişiyi kemoterapiye, sebeplere sarılmaya, sorunu/çözümü hayatın içinde aramaya yönlendirir. Böylelikle akla şifadır... |
Kuran giriş-gelişme-sonuç bölümleri olan bir kompozisyon, edebi bir metin değildir... Hidayet rehberi olan bir hayat kitabıdır. Kuran hayat ve insan kadar sade, hayat ve insan kadar mucize, hayat ve insan kadar karmaşıktır. |
Kur’an’ın getirdiği ilâhî mesajın amacı, insanın yaşama sevincini kırmak veya yok etmek, mutsuz etmek, eziyet etmek, zahmet çektirmek değildir.. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
O, ne sadece güzel okunmak, ne düşünsel polemiklere konu yapılmak, ne kendisiyle toplumsal statü ve çıkar sağlanması için gelmiştir. Mehmet Âkif’in ifade ettiği üzere; İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne teze mezara okunmak, ne fal bakmak için İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne duvarlara asılmak, ne el sürülmemek için İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne tezhip, ne sülüs, ne hat yazmak için İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne tapınak, ne nutuk, ne vaaz dini için İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne meslek kaygıları ne kariyer hesapları için İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin Ne erkeği yüceltmek, ne kadını aşağılamak için Ne Araba paye vermek, ne Acemi hor görmek için |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. :sukran: |
lâ yutesevvedu'l Kur'an (Kuran yastık edinilemez) 25/73 İlahi mesaja karşı olağanüstü bağlılık ve saygı gösterip, fakat onun ne dediğini anlamaya dinlemeye yanaşmayanlar... Kuran kendisine aşırı ilgi gösterip, mesajı hakkında (dinleyip anlamadan )kör ve sağır kalınmasını asla istemez. Mesajları konusunda en ufak bir çaba sarfetmeyenler, hayatlarına ölçü yapmayanlar hakikate kapalı, duyarsızlardır. |
وَمَا هُوَ بِالْهَزْلِۜ O asla bir şaka değildir.(tarık suresi 14.ayet) batılı, Corsel bu husustaki fikirlerini şöyle dile getirmektedir : «İnsan kalemi, bu mucize eseri meydana getiremez. Kur’ân daimi bir mûcizedir. Bir mûcize ki, ölüleri diriltmekten çok daha yüksektir. Bu mukaddes kitabın tâ kendisi, menşeinin ilâhî olduğunu ispata kâfidir.» |
Kur'an peygamber evladı olma dahil her türlü soy üstünlüğünü reddeder. Kan bağı yerine inanç bağı vardır.11/46 Fertlerin mutluluğu ve mutsuzluğu şefaat ve yakınlığın değil, kendi eylem ve niteliklerinin sonucudur. 53/39,40- 99/7,8 Kur'anda, dünya ve ahiret birbiriyle çelişkili değil, aksine birbirinin tamamlayıcısıdır. İnsanın gelişiminde işbirliği halindedir. 28/77 Maddi ve manevi mutluluk bir müslümanın sürekli isteyeceği bir şeydir. Dünyadan el etek çektirmez.2/201 Kur'an'ın hüküm ve ibadetleri hedefsiz, amaçsız değildir. Her hüküm ve ibadetin bir hedefi, amacı , felsefesi vardır. Hedefe götüren araçtır, hedeften uzaklaşmayın uyarısıdır. 29/45, 5/6, 2/177, 9/19 |
Sıkıntı anında süreler şu sıkıntı, dert için şu kadar okuyun diye sadece sıkıntı anında açılıp okunacak kitap değildir |
Hiç bir ayette Allah, zina yapmayın demez. Zinaya yaklaşmayın der. Bu şu demektir; sadece zina değil, ona götürebilecek her yoldan uzak durun anlamındadır . |
Kur'an'ın (Allah'ın kitabına muhalefet olan ehli kitap) üzerinden verdiği uyarılar, mesajlar sadece Moşe, Şalom, Samuel, Yorgo, Dimitri, Jack, Michael'e değildir. "Cehennemde biraz kalıp çıkacağını düşünen "zanni bilgi ve hurâfelerin peşine düşen" tüm müslümanları kapsar. "Ateşin sayılı günler dokunacağı" ayetini sadece yahudi ve Hristiyanlar üzerinden anlayıp, kapıyı kilitleyemeyiz. "Onlar gibi olmayın!" muhatabı bizleriz. |
Toplam 1 Eklenti bulunuyor. Kur'ân bir çok boyutta bir insan sözü olamaz. Bu çok net. Bu netliğin üzerini örtmek yani küfr için ise bir çok çaba var. "Onlar, Allah'ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. Oysa Allah, kendi nurunu tamamlayıcıdır; kafirler hoş görmese bile." (Saf 61/8) [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
SAAT: 23:05 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.