![]() |
Ezber Çalışması Metodları E.EZBER BÖLÜMLERE ÇALIŞMA METOTLARI 1.Ezberlenecek sure veya bölümleri öğrencilere birkaç defa okuyunuz. Bu esnada öğrenciler uzatılan ve tutulan yerleri kurşun kalemle işaretlesinler. 2.Koro çalışması yapınız. Bu tür bir çalışmayla öğrencilerin derse katılımları sürekli kılınabilir; ezberler en az hata payıyla yapılabilir. Kur’an dersinde çok önemli bir yeri olan kulağa hitap, üst düzeyde gerçekleşebilir ve surelerin-duaların büyük bir bölümü ezberlenmiş olur. 3.Koro okuyuşu sırasında öğrencilere tek tek veya grup olarak tekrar ettiriniz. Böylece onların kavrayış düzeyini ve düzgün okuyup okuyamadıklarını kontrol edersiniz. 4.Koro okuyuşu sonunda ayet ayet öğrencilere okutunuz. Sonra da öğrencilerin çalışılan bu yeri belirlenen bir tarihe kadar ezberlemelerini isteyiniz. 5.Öğrenciler, ezberlerini saf ve duru bir zihinle, sakin bir mekanda önce ayet ayet ezberleyerek daha sonra da tamamını en az on defa ezbere tekrarlayarak ezberlemelidirler. 6.Ezberlenen bölümü dinlerken öğrencinin hatalı okuduğu yerleri onun mushafında veya yazılı bir metinde işaretleyiniz ve bu hatalarını düzeltmesini isteyiniz. 7.Daha düzgün öğrenilmesi için ezberlenecek sure ve duaların öğrenciler tarafından çalışma kağıdına anlamlarıyla beraber yazılması ve kelimelerin altında var olan tecvidlerin gösterilmesinin istenmesi güzel olur. 8.Ezber çalışmalarında başarılı öğrenciler diğer öğrencileri beklemeden sıradaki ezber bölümlere geçmelidirler. 9.Ezberlenen dua ve surelerin anlamını da aynı mealden ezberletiniz ve koro halinde birkaç defa okutunuz. 10.Önceden ezberlenen dua ve sureler, fırsat buldukça yeni ezberlerle birlikte tekrar ettirilmelidir. alıntı |
SAAT: 20:13 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.