Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kur'ân Kursları (https://www.forum.medineweb.net/184-kur-kurslari)
-   -   Kur'an Kursu Eğitiminde Temel İlke ve Hedefler (https://www.forum.medineweb.net/kur-kurslari/24625-kuran-kursu-egitiminde-temel-ilke-ve-hedefler.html)

iklimya 14 Şubat 2013 22:42

Kur'an Kursu Eğitiminde Temel İlke ve Hedefler
 
Kur’an kursları, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yürütmekte olduğu yaygın din eğitimi faaliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

Bu kursların gayesi öğrencilerin;
İslam’ın temel kaynağı olan Kur’an-ı Kerim’i doğru ve usulüne uygun okuyabilmelerini sağlamak,
İbadetleri yerine getirebilecek yeterlikte Kur’an ezberine sahip olabilmelerini sağlamak,
Ezber yeteneği bulunması ve istekli olmaları halinde, hafızlık yapmalarına yardımcı olmak,
İbadetler ile ilgili bilgilerini davranışa dönüştürmek, Kur’an-ı Kerim’i mealinden okuma alışkanlığı kazanabilmelerine ve ondan yaşanan hayata ilişkin prensipler çıkarabilmelerine yardımcı olmak,
Hz. Peygamber’in yaşantısından değerler üretebilmelerine yardımcı olmaktır.

Bu çerçevede, Kur’an kurslarında yürütülen din eğitimi ve öğretimi faaliyetinin daha etkin ve verimli hale getirilmesi için Başkanlık, belirlemiş olduğu eğitimde genel ilke ve hedeflere paralel olarak Kur’an kursu eğitimine yönelik birtakım ilke ve hedefler ortaya koymuştur.

Bunlar;
Kur'an kurslarını örgün eğitime alternatif kılmaksızın, milli eğitimin temel hedeflerine uygun olarak, sevgi merkezli anlayışa sahip, öğrenci merkezli yöntemleri izleyen, dinî davranış geliştirme hedefli, özgürleştirici öğrenme ve öğretme ortamlarına sahip, sorgulatıcı yaklaşımı benimseyen bir anlayışa kavuşturmak,

Eğitim-öğretim süresi boyunca din, vicdan, düşünce ve ifade özgürlüğü ile çelişen etkinliklere yer vermemek, Kur'an kurslarını, toplumumuzun din eğitimi ihtiyacını karşılayan, yalnızca Kur'an okumayı öğreten değil, topluma gerçek anlamda “din eğitimi” veren işlevsel ve çağdaş kurumlar haline getirmek, Kur'an kurslarında bilimsel din eğitimi kriterlerini esas almak,

Eğitim birimlerimizi fizikî şartlar ve eğitim süreçleri bakımından yeniden yapılandırarak işlevselliğini artırmak,

Eğitim ve kültür seviyeleri yüksek, kendisiyle ve toplumla barışık, beşerî ilişkilerde topluma öncü, muhatabını anlayan, dinî sorunlarına pratik çözümler üretebilen, sadece dinî verileri değil, bilimsel verileri de kullanabilen, söz ve davranışlarıyla örnek bir hayat sergileyebilen Kur’an kursu öğreticilerine sahip olmak,

Öğrencilere İslam Dini’nin değerlerini, insan hayatına anlam kazandıran unsurlar olarak fark ettirmek,

Öğrencilerin öğrendiği değerlerden yardım alarak kendi çözümlerini üretebilmelerine yardımcı olmak,

Öğrencilere İslam Dini’nin Allah-insan, İnsan-İnsan ve İnsan-Tabiat ilişkilerini düzenleyen boyutunu fark ettirmek,

Kültürler arası etkileşimin hızlandığı günümüzde, barış kültürünün geliştirilmesi ve hoşgörü ortamının oluşturulmasında İslam Dini’nin değerlerini yorumlayarak katkıda bulunabilmelerine yardımcı olmaktır.

(alıntı)


SAAT: 07:16

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321