Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   İÇİMİZE GİREN BAZI YANLIŞ İTİKATLARIN KAYNAĞI YORUM SİZLERİN... (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/16743-icimize-giren-bazi-yanlis-itikatlarin-kaynagi-yorum-sizlerin.html)

HALUK GÜMÜŞTABAK 02 Aralık 2009 18:23

Içimize giren bazı yanlış itikatların kaynağı yorum sizlerin...
 
Bir arkadaşımın bana sorduğu soruları size aktaracağım ama sorusunu yazarak sizlere Tevrat’tan ve İncilden alıntı yaparak yorumsuz sunmak istiyorum. Sizlerin düşünmesini istediğim konu, acaba günümüzde kutsal kitaplarda yazan bu çok ince ve açık bir şekilde yazan detaylar neden KURANDA YAZMIYOR. Herkes kendi nefsinde bu değerlendirmeyi yapsın, arzu eden kardeşimizle tek başlıklar açarak konuşabiliriz.

Soru: Bizlere kadınlarımızın ay halinde(regli) kirli sayılacağı ve oruç tutup ibadet yapamayacağı öğretildi. Ben kurana baktığımda asla böyle bir yasak görmedim ama günümüzde elde bulunan Tevrat ta bu durumdaki kadın kirli sayılır diyor. Bu durumda Tevratamı inanacağız, yoksa Allahın koruması altındaki ve bizleri sorumlu tutacağını söylediği Kurana mı?

TEVRATTAN ALINTIDIR
BÖLÜM 12

Lev.12: 1 RAB Musa'ya şöyle dedi:
Lev.12: 2 "İsrail halkına de ki, 'Bir kadın hamile kalıp erkek çocuk doğurursa, âdet gördüğü günlerde olduğu gibi yedi gün kirli sayılacaktır.
Lev.12: 4 Kadın kanamasından paklanmak için otuz üç gün bekleyecek. Pak sayılması için geçmesi gereken bu günler doluncaya dek kutsal bir şeye dokunmayacak, tapınağa girmeyecek.
Lev.12: 5 Ancak, kız çocuk doğurursa, âdet gördüğü günler gibi iki hafta kirli sayılacaktır. Kanamasından paklanmak için altmış altı gün bekleyecektir.


Yine bana sorulan bir soruda başın örtülmesi konusunu soran bir arkadaşım Kuranda kadın saçını örtmelidir namahremdir açıklamasını göremediğini ama İncilde apaçık yazdığını söyleyip, bu durumda hangisine inanmamız gerektiğini bana sormuştu. Ben yine yorumsuz sizlere bahsedilen İncilden alıntı yapıp yorumu sizlere bırakıyorum.

İncil den alıntıdır; (Pavlusun mektupları)
1.Korintliler 11:

5 Ama başı açık dua ya da peygamberlik eden her kadın, başını küçük düşürür. Böylesinin, başı tıraş edilmiş bir kadından farkı yoktur.
6 Kadın başını açarsa, saçını kestirsin. Ama kadının saçını kestirmesi ya da tıraş etmesi ayıpsa, başını örtsün.
7 Erkek başını örtmemeli; o, Tanrı'nın benzeri ve yüceliğidir. Kadın da erkeğin yüceliğidir.
8 Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı.
9 Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı.
10 Bu nedenle ve melekler uğruna kadının başı üzerinde yetkisi olmalıdır.
11 Ne var ki, Rab'de ne kadın erkekten ne de erkek kadından bağımsızdır.
12 Çünkü kadın erkekten yaratıldığı gibi, erkek de kadından doğar. Ama her şey Tanrı'dandır.
13 Siz kendiniz karar verin: Kadının açık başla Tanrı'ya dua etmesi uygun mu?
14 Doğanın kendisi bile size erkeğin uzun saçlı olmasının kendisini küçük düşürdüğünü, kadının uzun saçlı olmasının ise kendisini yücelttiğini öğretmiyor mu? Çünkü saç kadına örtü olarak verilmiştir.


Yine aynı doğrultuda sorulan soruda kuranda geçen helal ve haram konuları ile günümüzde inandığımız helal ve haramların uyuşmadığını, fakat Tevrat’ta geçen helal ve haram listesinin neredeyse birebir uyuştuğunu söyleyen arkadaşımız ne kadar halıdır dersiniz? Bakın bu konuda Tevrat’tan bir alıntı daha vermek istiyorum.


TEVRATTAN ALINTILAR;
Eti Yenen ve Yenmeyen Hayvanlar
(Yas.14,3–21)

BÖLÜM 11

Lev.11: 1 RAB Musa'yla Harun'a şöyle dedi:
Lev.11: 2 "İsrail halkına deyin ki, 'Karada yaşayan hayvanlardan şunların etini yiyebilirsiniz:
Lev.11: 3 Çatal ve yarık tırnaklı, geviş getiren hayvanların tümü.
Lev.11: 4 Ancak geviş getiren ve çatal tırnaklı olan hayvanlardan etini yememeniz gerekenler şunlardır: Deve geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
Lev.11: 5 Kaya tavşanı* geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
Lev.11: 6 Tavşan geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
Lev.11: 7 Domuz çatal ve yarık tırnaklıdır, ama geviş getirmez. Sizin için kirli sayılır.
Lev.11: 8 Bu hayvanların etini yemeyecek, leşine dokunmayacaksınız, sizin için kirlidir.
Lev.11: 9 "'Suda yaşayan hayvanlardan şunların etini yiyebilirsiniz: Denizde, akarsularda yaşayan pullu ve yüzgeçli canlıların etini yiyebilirsiniz.
Lev.11: 10 Denizdeki ve akarsulardaki bütün pulsuz ve yüzgeçsiz canlılar -suda toplu halde yaşayanlar ve ötekiler- sizin için iğrenç sayılır.
Lev.11: 11 Bunlar sizin için iğrenç sayılacak. Etlerini yemeyecek, leşlerinden tiksineceksiniz.
Lev.11: 12 Suda yaşayan bütün pulsuz ve yüzgeçsiz canlılar sizin için iğrenç sayılacak.
Lev.11: 13 "'Tiksindirici kuşların etini yemeyecek, şunları iğrenç sayacaksınız: Kartal, kuzu kartalı, kara akbaba,
Lev.11: 14 çaylak, doğan türleri,
Lev.11: 15 bütün karga türleri,
Lev.11: 16 baykuş, puhu, martı, atmaca türleri,
Lev.11: 17 kukumav, karabatak, büyük baykuş,
Lev.11: 18 peçeli baykuş, ishakkuşu, akbaba,
Lev.11: 19 leylek, balıkçıl türleri, ibibik, yarasa.
Lev.11: 20 "'Dört ayaklı ve kanatlı böceklerin hepsi sizin için iğrençtir.
Lev.11: 21 Ama dört ayaklı ve kanatlı olup ayaklarını sıçramak için kullanan bazılarının etini yiyebilirsiniz.
Lev.11: 22 Şunları yiyeceksiniz: Bütün çekirge türleri, küçük çekirge, cırcırböceği, ağustosböceği.
Lev.11: 23 Öbür dört ayaklı, kanatlı böceklerin hepsi sizin için iğrenç sayılır.
Lev.11: 24 "'Sizi kirletecek şeyler şunlardır: Aşağıdaki hayvanların leşine dokunan akşama kadar kirli sayılacaktır.
Lev.11: 25 Kim aşağıdaki hayvanların leşini taşırsa giysilerini yıkayacak ve akşama kadar kirli sayılacaktır.
Lev.11: 26 Çatal tırnaklı ama tırnağı yarık olmayan ve geviş getirmeyen her hayvan sizin için kirlidir. Bunlara dokunan da kirlenmiş sayılır.
Lev.11: 27 Dört ayaklı hayvanlardan pençelerini yere basarak yürüyenler sizin için kirlidir. Bunların leşine dokunanlar akşama kadar kirli sayılacaktır.
Lev.11: 28 Bunların leşini taşıyanlar giysilerini yıkayacak ve akşama kadar kirli sayılacaktır. Çünkü bu hayvanlar sizin için kirlidir.
Lev.11: 29–30 "'Küçük kara hayvanları içinde sizin için kirli sayılanlar şunlardır: Gelincik, fare, bütün kertenkele türleri -geko, varan, duvar kertenkelesi, düz keler- bukalemun.
(kutsalkitap. tk)


Yorum sizlerin her kez hesabı kendisi verecektir. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]



kebuter 02 Aralık 2009 18:48

RE: İÇİMİZE GİREN BAZI İTKATLARIN KAYNAĞI YORUM SİZLERİN...
 
bahsettiginiz konunun kuranda yazmadigi gibi bir durum soz konusu degildir, kuran kadinin adet donemini bir hastalik hali olarak degerlendirir (necaset olarak ele almaz). zaten incil ve tevrattan alinti verdiginiz ayetlere bakilinca da ilahi kelam olduklari yonunde suphe uyandiriyor ki muharref kitaplar kapsaminda olmasi ve kuranin acikca bu kitaplari hukumleri ile neshettigini aciklamasi da bu kitaplara da bakmak gibi bir ihtiyaci bertaraf etmektedir.
eti yenen hayvanlar: gevis getiren tum hayvanlar yenilir, zaten fikih bunlari detayiyla acikliyor.
kadin peygamber olmamistir, zaten pavlus hiristiyanligi da ilahi hicbir yon tasimamaktadir. basin ortunmesi konusunda nur suresi yeterli miktarda sinir belirtmistir. fazla bir aciklamaya zaten gerek kalmiyor.[/align]

EbdA 02 Aralık 2009 21:08

RE: İÇİMİZE GİREN BAZI İTKATLARIN KAYNAĞI YORUM SİZLERİN...
 
Size bir soru soracağım bu sorudan sonra yazıma devam etmek istiyorum.

Allah Resulu Allah'ın istemediği birşeyi yapar mı veya emreder mi?

HALUK GÜMÜŞTABAK 02 Aralık 2009 21:41

Re: Içimize giren bazı itkatların kaynağı yorum sizlerin...
 
Bu soruyu bana sorduysanız elbette Allah ın resulü rabbin istemediği bir şeyi istemesi yada yapması mümkün değildir. İşte burada dikkatli olmamız gereken konu. Bizlere bir rivayete göre diye gelen ve bu sözler peygamberimizin sözüdür dedikleri sözlerin acaba hangileri gerçekten peygamberimizin sözüdür? Bizlerin dikkatli olması gerektiği konuda burada. Çünkü aynı konularda mezheplerde farklı ama hepside peygamberimizin hadisidir diyorlar. Bu durumda hakem yani danışılacak kaynak ne olmalıdır? Eğer kaynak Kuran diyorsak sorun zaten çözülecek demektir. Yok hayır herşey kuranda yazmaz onun hükmünü kuranda bulamayız bunu kuran dışından peygamberimiz hükmetmiştir diye inanıyorsak işte ozaman bunun garantisini kim verecek yada hangi mezhebin sözlerine inanacağız gibi karışık bir durum çıkıyor ortaya. Bende diyorumki kurana uyan her söz peygamberimizin sözüdür onu alalım baş tacı yapalım. Uymayan sözler ise peygamberimizin adı kullanılan ve onu alet eden sözlerdir kabul etmeyelim diyorum. Daha doğrusu ben öyle yapıyorum başkasınada elbette karışamam herkez kendisinden sorumludur. Selametle


SAAT: 17:55

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306