Günümüz Müslümanında İbrahim Peygamber Algısı Sorunu İbrahim(a.s) kimdir? Kişilik özellikleri nelerdir? Neden tevhidi dinlerin baş tebliğcisi sayılır? Bu soruları anket haline getirelim. Sonra herhangi bir cami, okul, cemaat, dershane, medrese, sokak, cadde, ev’deki herhangi bir çocuk, genç ya da yaşlı mümine sorarak veri toplayalım. Topladığımız verileri paragraflara döküp kitap haline getirelim. Sizce nasıl bir kitap ile karşılaşırız. Karşılaşacağımız kitabın yüzde doksanı hiçbir anlamı olmayan cümlelerden oluşacak yüzde onu ise muhtemelen şu cümlelerle özetlenebilecektir. İbrahim peygamber Allah’ın kendisine halilullah(dostum) dediği kimsedir…………(Allah’ın İbrahim peygambere verdiği değer uzunca anlatılacak ama bunun görünür sebebine değinilmeyecektir). İbrahim peygamber Babilde yaşamıştır……(Babil toplumunun özellikleri uzunca anlatılacak ama toplumu o hale getiren unsurlar açıklanmayacaktır). İbrahim peygamberin babası put yapıcısıdır…….(İbrahim peygamberin babasının özellikleri, çalışma biçimi uzunca anlatılacak ama sebebine değinilmeyecektir). İbrahim peygamber Nemrut’a karşı gelmiştir………(Nemrut’un putperest oluşu uzunca anlatılacak ama niçin putperest olduğu ve yönetim sisteminin dinamiklerine değinilmeyecektir). Nemrut İbrahim peygamberin tebliğini kabul etmemiş ve İbrahim peygamberi yakarak yok etmeye çalışmıştır………(Arada geçen tarihi olaylar masal tadında anlatılacak ama Nemrut’un İbrahim peygamberi neden yok etmek istediğine tatmin edici bir cevap verilmeyecektir)….. Bu böylece devam edecek. Arada İbrahim’in(a.s) Mısıra gidişi, yaşadıkları, başından geçen sıkıntılı olaylar, Lut (a.s) ile görüşmeleri uzun uzun anlatılacak. Tüm anlatımlarda masalsı bir dil kullanılacak. Mümkün olduğu kadar yaşanılanların Niçin’lerinden uzak durulacak ve kısmen Nasıl’larına değinilecektir. Ancak vazgeçilmeyecek tek unsur, anlatımlara çok güçlü bir duygu halinin eşlik edişi olacaktır. İşte bu durum bir çelişkidir. Neden mi? Çünkü İbrahim(a.s); günlük olayların anlatışından ziyade, zihinsel bir algılayışın anlatımını gerektirir. Olayı uzatmadan kendimizce olması gerekenin ne olduğunu açıklamaya çalışalım. Allah insanları özgür olarak yaratmıştır ve İbrahim(a.s) Allah dostudur. Çünkü Sömürüye başkaldırmış, Allah’ın kullarının özgürlüğü için mücadele etmiştir. Dikkat ederseniz, tüm adaletsizlikler, ahlaksızlıklar ve zulümler sömürü kavramıyla var olurlar. Tarihte veya bugünde, zulme uğramış herhangi bir toprak parçasına el atıp incelediğimizde, işin altından mutlaka bir kesimin rantı ve sömürüsü ile karşılaşacağız. Daha üzücü olanı ise sömürüden kurtulamamış bir insanın özgür düşünce ve inanç sahibi olamayışıdır. Bu nedenle İbrahim’in(a.s) ilk amacı sömürü zihniyetinin iç yüzünü ortaya çıkarma olmuştur. İbrahim(a.s); sömürücü güçlerle mücadele ederken, sömürü araçlarının yüklendiği görevi göstermeye çalışmıştır. Bu sömürü araçları İbrahim’in(a.s) zamanında değişik maddelerden yapılan putlardı, soyluluktu, zenginlikti. Bu gün ideolojiler, kariyerizm, konforizm, moda, magazin, şans oyunları vsdir. İbrahim(a.s), Rabbiniz Allah’tır haykırışından önce, putların kafasını suya sokup onlarla alay etmeyi tercih etmiştir. Putların kafasını suya sokup onlarla alay etmeyen biri, Rabbinin Allah olduğu gerçeğini kavramakta zorlanır. Bugün bir bütün halinde toplumlar modanın, lüks yaşamın, kariyer ve konforun peşine düşmüşlerdir. Bu kovalamacanın asıl sebebi ise çevreye hava atma, saygın görünmeye çalışma, takdir görme gibi şahsın kendisinden kaynaklanmayan, sömürücülerin dayatmasına dayanan etkenlerdir. Şayet günümüz putlarından vazgeçilirse bir ruhsal boşluk yaşanacak ve yeni bir anlam arayışı başlayacaktır. Yani birer put hükmünde olan sömürü araçlarını tanımadan yeni bir anlam arama ihtiyacı duyamazsınız. Nemrut İbrahim’e(a.s) çok kızgındır. Sebebi ne Allah’ın varlığı nede İbrahim’in(a.s) tek ilah tebliğindeki ısrarıdır. Sebep Nemrut’un sömürü gücünün elinden alınmaya çalışılmasıdır. İnsanoğlu güç peşinde koşmaya eğilimlidir, yönetime gelenlerde Nemrutvari özelliklerin oluşmasının sebebi de budur. Bir defa kalabalıklara hükmetme gücünü yakalayan şahıs, başkasını sömürmenin (ne kadar şeytani olsa bile) cazibesine kapılmaktadır. Nemrut bu şeytani hazların havuzunda yüzerken, bir anda havuzun suyu boşalmaya başlamıştır. Haliyle Nemrut’un yapacağı şey, havuzu boşaltan etkenleri yok etmeye çalışmak olacaktır. İşte bu yok edişte İbrahim’i(a.s)ateşe atılmaya götüren süreci oluşturmaktadır. Nemrutun uyguladığı yönetim halkın yeni anlam arama yollarını kapatmıştı. Dolayısıyla ne kadar zulüm görürse görsün, ne kadar ezilirse ezilsin Babil halkı yeni bir anlam aramayı akletmiyordu. Tıpkı günümüzün sömürü sisteminin aklı tıkayan cazibesi gibi. İbrahim’in(a.s) genç yaşta ve tek başına sömürüyü analiz edebilmiş olması, sömürü ahlakını reddetmek için ileri yaşlara veya sıra dışı bir bilgiye ihtiyaç olmadığını bize öğretir. Yapılması gereken tek şey hayatı dikkatlice izlemek ve samimi bir şekilde analiz edip teşhis etmektir. Hastalığı fark ettikten sonra tedavi süreci kendiliğinden başlayacaktır. |
SAAT: 01:41 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.