Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/19606-muslumanlarda-kuran-paradoksu-mmetin-adiguzel.html)

KARAKÖSE 20 Temmuz 2011 09:29

Günümüz Müslümanının Kuran Algısı Sorunu
 
Allah, Kuranı Kerim ile İnsanlara en güzel ahlakı ve adaleti sunmuştur. Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. O; özgürlüğe, yardımseverliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar.İslami düzen Asya toplumlarına uygulanabileceği gibi Avrupa toplumlarına de uygulanabilir. Toplu yaşayanlara uygulanabileceği gibi münferit yaşayanlara da uygulanabilir. İlk çağa uygulanabildiği gibi orta çağa da uygulanmıştır ve teknoloji çağına da uygulanabilir.

Kuran mucizevî bir kitap olduğunu insanlara ispat etmek için gönderilmemiştir, sadece ritüel şeklindeki ibadetleri emretmek için de gönderilmemiştir. Duvarlara asılıp, kendisinden hayran hayran söz edilmesi için de gönderilmemiştir. Kuran, nasıl düşünüleceğini ve nasıl yaşanacağını, kısacası nasıl salih insan olunabileceğini öğretmek için gönderilmiştir. Kuran’ın öğrettiği en önemli ders nasıl düşünüleceğidir. Devamında adalet, ahlak, özgürlük ve birlikteliğin ne olduğu, neden gerekli olduğu üzerinde durulur.
İnsan yeryüzündeki halifedir. Dolayısıyla insana insan olma özelliğini veren akıl ile Allahın sözü olan vahiy arasında birbirlerini reddetme gibi bir durum olamaz. Akıl ile vahiy paraleldir ve Kuran’ın ayetleri akıl ile analiz edilebilecek niteliktedirler. Kuran bir baskı aracı değildir, araştırmaya ve üzerinde fikir yürütmeye uygun bir kitaptır. Maddeci anlayışın ürünü olan ideolojiler, genelde ilahi dinleri, özelde İslam’ı vahşet ile ilişkilendirme çabasını güderken, onurlu bir yaşam için insan olmanın yeterli olduğu söylemini kullanırlar. İnsan olmak kavramını çok sık kullanmalarına rağmen nasıl insan olunura hiç değinmezler. Buna karşın Kuran sadece biyolojik olarak insan olmayı yeterli görmez, iyi ahlaklı, güvenilir ve adil bir insan olunmasını öğütler.

Günümüz MüslümanınınKuran hakkında çok afakî fikirleri vardır. Mesela Kuran ayetlerinin etkisini, bir sihirbazın kendisini izleyenleri büyülemesine benzetir. Kuran ilmini öğrenen birinin su üstünde yürüyebileceğine, havada uçabileceğine inanır. Yada Kuran’ın içinde fizik, kimya, astronomi problemlerinin çözümlerinin bulunduğuna inanır. Tüm bu düşünceler Kuran’ın okunmadığının birer delilidir. Okunmayan Kuran, Müslümana bulutların ardındaki gizemli kitap gibi görünmektedir. Bu sebepledir ki, günümüz Müslüman’ı devlet adamı, para adamı ve din adamı üçgeninde işkence görmektedir. Allahın ayetleri kralların, tefecilerin ve din tüccarlarının çıkarlarına uygun şekilde yorumlanmış ve düşünme eğitimini Kuran yerine bu ekipten alan çelişkili inançların insanı, güç sahiplerine köleliği Allahın sevgili kulu olmakla karıştırmıştır.
Hakikatte Kuran ne gizemli ilimler kitabıdır, nede bir fizik, kimya kitabıdır. O, insanlara nasıl düşüneceklerini öğretmek için gönderilmiş bir kitaptır. Nasıl düşüneceğini öğrenen insan sırasıyla özgürlük, adalet, ahlak ve birlikteliğin önemini anlayacak, sömürüyü reddedecek ve salih bir insan olmak için bu değerleri kendi bedeninde, ruhunda ve yaşadığı yönetimde yaşatmaya gayret edecektir.

Kuranı; hiçbir geleneksel, modernist, ideolojik önyargı altında kalmadan öğrenebilirseniz, başkasının varoluşunuzu şekillendirip, sizi sömürmesini reddedecek, kendi varoluşunuzu adalet, özgürlük ve ahlak temelinde oluşturacaksınızdır. Şayet Kuran’ı gelenekçi, modrnist ya da herhangi başka bir pencereden izlerseniz, hangi pencereden bakıyorsanız önce o pencerenin kölesi olduğunuzu unutmayınız ve köleler düşünemezler, çünkü kölelerin işi beden ile çalışmaktır, zihin ile değil. Dolayısıyla hangi gözlükle bakarsanız her şeyden önce hayatı o gözlüğün renginde görürsünüz. O halde bilinmelidir ki; Kuran kendisine çıplak gözle bakanları özgürleştirir.

Kuran anlaşılması çok kolay bir kitaptır, onu anlamak için çok üstün bir zekâ olmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey onu bir öğretmen olarak görmeniz ve ezberlemek yerine anlamaya çalışmanızdır.
[/CENTER][/RIGHT]

bilinmez 20 Temmuz 2011 12:12

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 138592)
Allah Kuranı Kerim ile İnsanlara en güzel ahlakı ve adaleti sunmuştur. Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. İslam inancı monarşiye uygulanabileceği gibi demokrasiye de uygulanabilir. Komün sisteme uygulanabileceği gibi serbest piyasa sistemine de uygulanabilir. Yeter ki adalet, özgürlük, birliktelik ve ahlak elden bırakılmasın. Kuran özgürlüğe, birlikteliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar.

cevab1...Halk arasında bi söylem vardır BİR KOLTUKTA İKİ KARPUZ TAŞINMAZ diye belki kimileride bi koltukta iki karpuzu hatta üçtanede taşıya bilirler YALNIZ Bİ KALPTE Bİ YAŞAMA BİÇİMİNDEN başka bi kinci,ye yer yoktur.Yani hem demokrat ,hemde müslüman olamaz İSLAMIN MÜNTESİBİ OLMAK İSTEYEN İÇİN NEDEN Mİ....Nedeni şu ,,,,demokrasilerde HAKİMİYET HALKIN,İSLAMİYETTE İSE HAKKINDIR,,Yani HALK İLE HAK KADAR Bİ FARK VARDIR..Bir müslüman için İSLAM DİNİNDEN BAŞKA Bİ YAŞAMA BİÇİMİ OLAN BATIL Bİ DİNDE OLAN DEMOKRASİYLE DİĞER İZMLERLEDE BİRLİKTE UYGULANAMAZ VARSA MESNEDİNİZ BUYRUN NASIL OLUR ONU YAZIN LÜTFEN..

Kuran mucizevî bir kitap olduğunu insanlara ispat etmek için gönderilmemiştir, sadece Allaha ibadet edilmesini emretmek için gönderilmemiştir, duvarlara asılıp, kendisinden hayran hayran söz edilmesi için de gönderilmemiştir. Kuran, nasıl düşünüleceğini ve nasıl yaşanacağını, kısacası nasıl Salih insan olunabileceğini öğretmek için gönderilmiştir. Kuran’ın öğrettiği en önemli ders nasıl düşünüleceğidir. Devamında adalet, ahlak, özgürlük ve birlikteliğin ne olduğu, neden gerekli olduğu üzerinde durulur.

cevap.Peki ,DÜŞÜNCE VE BU ADELET NE İLE OLUR DEMİŞ KURAN....Çünkü demokrasilerde ADELET ÇOĞUNLUĞUN SEÇİMİNDE OLANLADIR ÇOĞUNLUK NE DERSE ODURDA...Günümüzdeki meclislerdede bu yöndedirde....

İnsan Allahın yeryüzündeki halifesidir. Dolayısıyla insana insan olma özelliğini veren akıl ile Allahın sözü olan vahiy arasında birbirlerini reddetme gibi bir durum olamaz. Akıl ile vahiy paraleldir ve kuranın ayetleri akıl ile analiz edilebilecek niteliktedirler. Kuran bir dogma değildir, araştırmaya ve üzerinde fikir yürütmeye uygun bir kitaptır. Modern hayatın sömürü bekçileri, genelde ilahi dinleri, özelde islamı vahşet ile ilişkilendirme çabasını güderken, onurlu bir yaşam için insan olmanın yeterli olduğu söylemini kullanırlar. İnsan olmak kavramını çok sık kullanmalarına rağmen nasıl insan olunura hiç değinmezler. Buna karşın kuran sadece biyolojik olarak insan olmayı yeterli görmez, iyi ahlaklı, güvenilir ve adil bir insan olunmasını öğütler.

CEVAP..İnsan Allahın halifesi[yerine geçmek],değildir,ALLAH IN YERYÜZÜNDE YARATTIĞI BİRBİRİNİN HALİFESİ[Yerine geçen] DİR.Akıl ile vahiy paralel DEĞİLDİR VAHİY AKILA YÖN VERENDİR,AKIL TEK BAŞINA KARANLIKTADIR,VAHİY İSE BU KARANLIKTAN NURA[aydınlığa] Çıkarır ÖNDERLİK YAPARAK.BAKARA 256,257 BAKIN..Kuran açıktır üzerinde AÇIKLAMALAR YORUMLAR yapmak için CİLTLER DOLUSU yorumlarda yapmayada gerek yoktur dolayısıyla BU YORUM ÇOKLUĞU İÇİNDEN ÇIKILAMAZ Bİ HALDE ALIR.Kuran ilk insandan itibaren YÖNVERİP VARLIK OLARAK YARATTIĞI İNSANIN insanlık mertebesine çıkmak için vahiyle istikamet vermiş ve akıla önderlik edmiştir[HZ ADEMLE İLGİLİ KISSAYA BAKIN KURANDAN] tabiki VAHİYE UYAN BU MERTEBEYE ÇIKMIŞ AKSİNDE OLANDA YARATILMIŞIN EN AŞAĞILIĞINA DÜŞMÜŞTÜR..

Günümüz Müslümanlarının kuran hakkında çok afakî fikirleri vardır. Mesela kuran ayetlerinin etkisini, bir sihirbazın kendisini izleyenleri büyülemesine benzetirler. Kuran ilmini öğrenen birinin su üstünde yürüyebileceğine, havada uçabileceğine inanırlar. Yada Kuran’ın içinde fizik, kimya, astronomi problemlerinin çözümlerinin bulunduğuna inanırlar. Tüm bu düşünceler Kuran’ın okunmadığının birer delilidir. Okunmayan kuran, Müslümanlara bulutların ardındaki gizemli kitap gibi görünmektedir. Bu sebepledir ki, günümüz Müslüman’ı idareciler, para babaları ve din adamları üçgeninde işkence görmektedir. Allahın ayetleri kralların, sömürücülerin ve din tahribatçılarının çıkarlarına uygun şekilde yorumlanmış ve düşünme eğitimini kuran yerine bu ekipten alan çelişkili inançların insanı, güç sahiplerine köleliği Allahın sevgili kulu olmakla karıştırmıştır.


Hakikatte kuran ne gizemli ilimler kitabıdır, nede bir fizik, kimya kitabıdır. O, insanlara nasıl düşüneceklerini öğretmek için gönderilmiş bir kitaptır. Nasıl düşüneceğini öğrenen insan sırasıyla özgürlük, adalet, ahlak ve birlikteliğin önemini anlayacak, sömürüyü reddedecek ve Salih bir insan olmak için bu değerleri kendi bedeninde, ruhunda ve yaşadığı yönetimde yaşatmaya gayret edecektir.

Kuranı; hiçbir geleneksel, modernist, ideolojik önyargı altında kalmadan öğrenebilirseniz, başkasının varoluşunuzu şekillendirip, sizi sömürmesini reddedecek, kendi varoluşunuzu adalet, özgürlük ve ahlak temelinde oluşturacaksınız. Şayet kuranı gelenekçi, modrnist ya da herhangi başka bir pencereden izlerseniz, hangi pencereden bakıyorsanız önce o pencerenin kölesi olduğunuzu unutmayınız ve köleler düşünemezler, çünkü kölelerin işi beden ile çalışmaktır, zihin ile değil. Dolayısıyla hangi gözlükle bakarsanız her şeyden önce hayatı o gözlüğün renginde görürsünüz. O halde bilinmelidir ki; kuran kendisine çıplak gözle bakanları özgürleştirir.
Kuran anlaşılması çok kolay bir kitaptır, onu anlamak için çok üstün bir zekâ olmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey onu bir öğretmen olarak görmeniz ve ezberlemek yerine anlamaya çalışmanız.

KARAKÖSE
www.medineweb.net

cevab.Günümüzdeki insanların KURAN HAKKINDA Kİ BİLGİLERİ kurana muhattab ve bildikleri kadardır.Onun için her kişide bildiğ kadarını savunur yani KENDİ TASAVVURLARIDIR BU SADECE KURANLADA SINIRLI DEĞİLDİR,ALLAH,PEYGAMBER TASAVVURLARIDA BÖYLEDİR.Örneğin bi ceptelefonu hakkın her insanın bildiği bilgi neyse onu söyler,AMA BUNU TASARLAYAN MÜHENDİS KONUŞUNCA HER KES BİR ÇOK DEDĞİNİDE ANLAYAMAZ VE BAZENDE KURANI TEBLİĞ ETTĞİMİZDE BU DURUMA DÜŞMEKTE KAÇINILMAZDIR KURANI BİLMEDEN OKUYAN TOPLUMLARDA VE HATTA KARŞI ÇIKANLARDA ÇOĞUNLUKTA OLABİLİYORLAR..

Ayrıca kuran ,fizik,kimya,biyoloji,tarih,coğrafya bilgisi astronomi bilgiside verir YALNIZ KURAN BİLİMSEL Bİ DERGİ DE DEĞİLDİR,SADECE hidayet kitabıdır ve iman edenin İMANINI,KÜFREDENİNDE KÜFRÜNÜ ARTIRIR AYRICA HAKKIDA,KÜFRÜDE BİLMELERİ İÇİN İNSANLARA İNDİRİLMİŞTİR BİLEREK RED VE KABULDUR KİMSEDE BİLMEME MAZERETİNE SIĞINAMAZ MAHŞERDE hiç bir mazeretin kabul olunmayacağı gündende sakının der çünkü..

Özgürlüğe tanımıda kuranın ALLAHTAN BAŞKA OTORİTE TANIMAMKTIR DER KULA KULLUĞU RED DEREK VE İDARECİLERE İTAATİDE SADECE KURANA UYANA UYUN DEMİŞ TİR NİSA SÜRESİNDEKİ AYETTE..

KARAKÖSE 21 Temmuz 2011 14:32

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Sn: bilinmez;


Kuran insan eğitir. Hukuk kurallarını belirler. Ama halk kendi kendini Allahın ilkeleri ile yönetebilir. Kuran A şahsı kral olsun dememiş. Düşünce ve adalete gelince, düşünce eğitmek demek öğreti yüklemek demektir. Kuran İslami öğretiyi insana yükleyerek düşünce geliştirir ve hukuk ilkeleri ile adaleti sağlar.

Akıl vahiyden bir parçadır ve insan Allahın yeryüzündeki halifesidir. Eğer akıl hiçbir şeydir diyorsanız tüm islamdışı insanlar ve günümüz Müslüman geçinen münafıkları masumdur demeliyiz. Çünkü akıl ile bir yere varılamıyor dememiz gerekir. Şayet akıl hiçbir anlam ifade etmiyorsa, tüm insanlar hayvan hükmündedirler. Çünkü doğru ile yanlışı ayıramazlar dememiz gerekir. Oysa insan sadece aklını kullanarak Allahı bulur ve akıl ile doğru yanlışı ayırır. Akıl ile vahyi değerlendirir ve iman eder.
Geçenlerde yeni çıkan bir dinin tebliğcisi bana dedi ki, senin aklın kördür. Bana bir kitap verdi ve bu yaratıcının sözüdür, bunu aklın kabul etmezse bile iman etmelisin yoksa küfre girersin. Kitabı okurken sakın aklının kör değerlerine inanma dedi. Sizce bu şahsa ne cevap vermeliyim. Çünkü aynen sizin yaptığınız tebliğ gibi tebliğ yapıyor. Siz ne kadar haklıysanız, sizin durumunuza göre bu şahıs da o kadar haklı olmalı. Çünkü ikinizde aklı çöpe atıyorsunuz. Sakın bana aklı çöpe atmıyorum, vahiy akla yön verir falan demeyin. Bir değeri kabul yada red önce, her şeyden önce akıl ile olur. Bu Allahın kabulü de olabilir, basit bir günlük durumda olabilir. Vahiyden önce akıl yargıda bulunur

Kuran insan eğitir. Fizik matematik öğretmez. Ayrıca kuran bir telefon gibi de değildir. Telefon maddidir ve yargıda bulunamaz, düşünce eğitemez. Kuran telefonu kullanım Kılavuzu gibidir.

Ayrıca ben akla çok çok önem veririm, tüm inancımıda akıl üstüne kurmuşum. Aklımın kabul etmediği şeyide körü körüne kabul etmem.ehli sünnetin en büyük çıkmazıda aklı basit görmesi olmuştur zaten

bilinmez 21 Temmuz 2011 19:23

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 138888)
Sn: bilinmez;

Demokrasi bir hukuk sistemi değildir, bir yönetim biçimidir. Dört büyük halife biat ile seçildiler, yani bir tür demokrasi ile seçildiler diyebiliriz. Monarşide kralın yönetimi varken demokraside halkın yönetimi söz konusudur. Yani yönetim ilkelerinden söz etmiyoruz kimin yöneteceğinden söz ediyoruz. Dolayısıyla demokrasi bir faşizm değildir. şayet Demokraside halkın yönetimi söz konusu değildir, halkın sömürülmesi söz konusudur deseydiniz tartışılabilinirdi. Ancak siz demokrasi kavramını bir din olarak alıyorsanız, o zaman sizinle bu konuda tartışılmaz. Günümüz demokrasilerinin halkı sömürdüğü konusuna katılırım. Ama kavram olarak demokrasi halkın yönetimde söz sahibi olmasıdır. Allah insanları yönetmesi için melek indirmediğine göre halkı birileri yönetecek demekki, kalkıp Allah yönetmeli demek akıllara zarar bir harici yaklaşım olur.

cevab 1...Birincisi islamda HER KES İDARECİ OLARAK NE SEÇİLİR,NEDE HER KİŞİYE SEÇME HAKKI VERİLİR.

Müslümanları İDARE ETMEYE YETKİLİ OLABİLECEK VASIFLARIN HAYIZ OLABAİLECEKLER[Yani ehil olabilecek olanlar] ARASINDA Bİ SEÇİM YAPILA BİLİNİR.Yoksa sokakta tuttuğuna İDARE ETME YETKİSİ ANCAK SİZİN DEMOKRASİ DEDİĞİNİZ YÖNETİM ŞEKLİ OLAN ALLAHIN HÜKMÜNE RAĞMEN BEŞERİ HÜKÜM KOYUCULARı tayin etmek olan batıl bi din dir çünkü DİNİN KELİME ANLAMLARINDAN BİRİDE yaşama şeklindeki hükümler bütünlüğüdür...Bakın islam da bu seçme hakkı nasıl olur bi kurana baş vuralım ...

AHZAB SÜRESİ..36- Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

Yukarda ilk paylaşımınız ile birlikte verdiğim CEPTELEFONU ÖRNEĞİNDE OLDUĞU gibi şuan sizde KURAN İLE NE KADAR ALAKADAR İSENİZ O KADARINI ANLATA BİLİYORSUNUZ yoksa şuan yukardaki ayetten ne anlıyorsunuz..

şöyle bi yaklaşımınız da ayrıca kurandan ne kadar uzak bi anlayışınızı ispatlamışsınız ALLAH BİR MELEK İNDİRMEDİĞİNE GÖRE Bİ İNSAN YÖNETECEK EVET BURAYA KADAR DOĞRU Peki çok değerli metin bey BU İNSAN NE İLE YÖNETECEK ONA BAKALIM VEYA MÜSLÜMANLAR HANGİ VASIFTAKİ İDARECİLERE BİAT EDERLER VEYA İDARECİ OLARAK KABUL EDERLER ONU SÖYLEYİN SİZ LÜTFEN....

NİSA SÜRESİ..59- Ey iman edenler, Allah'a itaat edin; elçiye itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de. Eğer bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz, artık onu Allah'a ve elçisine döndürün. Şayet Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız. Bu, hayırlı ve sonuç bakımından daha güzeldir

tekrar ediyorum demokrasilerde İDARE ETMEDEKİ HÜKÜM ALLAH A DEĞİL,SEÇİLEN MECLİSLERDEKİ BEŞERİ HÜKÜM KOYUCULARA BIRAKILARAK ALLAHIN HÜKMÜNE RAĞMEN HÜKÜM KOYULUR VE BUDA İSLAMA GÖRE KÜFÜRDÜR...

Bakın sayın metin bey şöyle demişsiniz ALLAH YÖNETSİN DEMEK HARİCİLİK OLUR..Hiçte değil Allah yönetsin demek ALLAHIN HÜKMÜNE BAĞLI KALINSIN DIR.VE PEYGAMBERLERDE ŞU AYETTE Kİ HİTAPLA BUNU ÖRNEKLENDİRMİŞLERDİR YÖNETİCİ OLARAK KENDİLERİNE İNANANLARLA BİRLİKTE...

Ben ve benimle birlikte biat edeenlerle Allah ın hükmüne teslim olmuşlardanız[ayetin sıra nosunu şuan hatırlamıyorum]

PEKİ SİZİN DEMOKRASİ DİYE SAVUNDUĞUNUZ YÖNETİMDEKİ İDARECİLER İDARE ETTİKLERİ İLE KİMİN HÜKMÜNE KANUNUNA TESLİM OLMUŞLARDIR....





Kuran insan eğitir. Hukuk kurallarını belirler. Ama halk kendi kendini Allahın ilkeleri ile yönetebilir. Kuran A şahsı kral olsun dememiş.

CEVAB.2..DEMİŞ YUKARDAKİ NİSA SÜRESİ 59 DA SİZDEN OLAN ULUL EMİRLER YÖNETSİN YANİ ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMEDENLER......

Düşünce ve adalete gelince, düşünce eğitmek demek öğreti yüklemek demektir. Kuran İslami öğretiyi insana yükleyerek düşünce geliştirir ve hukuk ilkeleri ile adaleti sağlar. Siz günümüz meclislerindeki anayasa belirleme işlerine demokrasi diyorsunuz sanırım. Ancak kavram olarak demokrasi hukuk belirlemez, sadece yönetimde söz sahibi yapar.

CEVAB..3..Metin bey demokrasi nin çıktığı ilk tarihten günümüze kadar olan süreci bile sizin dediğinizi demiyor.

Akıl vahiyden bir parçadır ve insan Allahın yeryüzündeki halifesidir. Eğer akıl hiçbir şeydir diyorsanız tüm islamdışı insanlar ve günümüz Müslüman geçinen münafıkları masumdur demeliyiz. Çünkü akıl ile bir yere varılamıyor dememiz gerekir. Şayet akıl hiçbir anlam ifade etmiyorsa, tüm insanlar hayvan hükmündedirler. Çünkü doğru ile yanlışı ayıramazlar dememiz gerekir. Oysa insan sadece aklını kullanarak Allahı bulur ve akıl ile doğru yanlışı ayırır. Akıl ile vahyi değerlendirir ve iman eder.

cevab .4. ben akıl hiç bir şeydir demedim ,siz akıl ve vahiy paralel dir dediniz bende HAYIR VAHİY AKILA YÖN GÖSTERENDİR ,AKIL TEK BAŞINA KARANLIKTADIR VAHİY ONU AYDINLIĞA ÇIKARMADAKİ İLAHİ BİLGİ DİR.Yanlışı ve doğruyu belirleyen VAHİYDİR NEYİN YANLIŞ OLDUĞUNA VAHİY KARAR VERİR BU KARARDA ALLAHIN KARARIDIR VAHİSİYLE BELİRLER[AYETLERLE VEREYİM]
BAKARA SÜRESİ...
256- Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulba yapışmıştır; bunun kopması yoktur. Allah, işitendir, bilendir.
257- Allah, iman edenlerin Velisi (dostu ve destekçisi)dir. Onları karanlıklardan nura çıkarır; inkar edenlerin velileri ise tağut'tur. Onları nurdan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar, ateşin halkıdırlar, onda süresiz kalacaklardır.

YANİ VAHİY AKILA NEYİN YANLIŞ OLDUĞUNU NEYİN DOĞRU OLDUĞUNU BELİRTENDİR AKILDA BUNU KAVRAR VAHİY AKILDAN Bİ KADEME ÖNDEDİR VE ÖYLEDE OLMASI LAZIM DİYORUM.

Geçenlerde yeni çıkan bir dinin tebliğcisi bana dedi ki, senin aklın kördür. Bana bir kitap verdi ve bu yaratıcının sözüdür, bunu aklın kabul etmezse bile iman etmelisin yoksa küfre girersin. Kitabı okurken sakın aklının kör değerlerine inanma dedi. Sizce bu şahsa ne cevap vermeliyim. Çünkü aynen sizin yaptığınız tebliğ gibi tebliğ yapıyor. Siz ne kadar haklıysanız, sizin durumunuza göre bu şahıs da o kadar haklı olmalı. Çünkü ikinizde aklı çöpe atıyorsunuz. Sakın bana aklı çöpe atmıyorum, vahiy akla yön verir falan demeyin. Bir değeri kabul yada red önce, her şeyden önce akıl ile olur. Bu Allahın kabulü de olabilir, basit bir günlük durumda olabilir. Vahiyden önce akıl yargıda bulunur.

PEKİ ŞÖYLE SORAYIM SİZ BİR ŞEYİN DEĞERİNİ NEYLE TARTARSINIZ YANİ Bİ BİLGİ OLMADAN SADECE AKLINIZ VAR ,Ben akıl tek başına DOĞRUYU BULMADA YETERSİZDİR DİYORUM,VAHİY OLMADAN AKIL HİÇ DURUMUNA DÜŞER....

Kuran insan eğitir. Fizik matematik öğretmez. Ayrıca kuran bir telefon gibi de değildir. Telefon maddidir ve yargıda bulunamaz, düşünce eğitemez. Kuran telefonu kullanım Kılavuzu gibidir.

Ayrıca ben akla çok çok önem veririm, tüm inancımıda akıl üstüne kurmuşum. Aklımın kabul etmediği şeyide körü körüne kabul etmem.ehli sünnetin en büyük çıkmazıda aklı basit görmesi olmuştur zaten


Zaten aklı olmayan İSLAM DİNİNİN GEREKLERİNDENDE MUAFDIR,İSLAM DİNİ AKLINI VAHİYLE KULLANANLARIN DİNİDİR..Ve size şunu söyliyeyim ben ne ehli sünnet,ne şia ne müttezileyim....ne şucu nede bucuyum....Ayrıca kuranda AKLINIZI NE KADARDA AZ KULLANIYORSUNUZ,AKLEDSEYDİNİZ,AKLETMELİY DİNİZ ŞEKLİNDE ÇOK AMA ÇOK HİTABI VARKEN BEN YOK AKIL HİÇ TİR DEMEM HİÇTE KURAN MÜMİNLİĞİNE DE SIĞMAZ..

sizden bi ricam olacak DÜŞÜNCE VE KABULLERİNİZİ KURAN VE PEYGAMBERİN ÖRNEKLİĞİYLE BİRAZ ANLATIRMISINIZ VAHİYDEN ALARAK PEYGAMBER ŞÖYLE YAPMIŞTIR FALAN.....şimdiden teşekkürler..

kamer34 21 Temmuz 2011 19:58

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Günümüzde deki demokrasi kavramı ile bir müslümanın demokrasi kavramına yükleyeceiği anlam çok önemlidir. Batı kökenli demokrasi anlayışı şüphesiz islam dininin kabul edebileceği bir anlayış değildir.

Demokrasilerde yönetim biçimi kayıtsız şartsız seçen ve seçilene verilmektedir. Bunun içerikliğine baktığımızda şöyle tanımlayabiliriz.

Örneğin:İnsan başkalarının haklarına tecavüz etmediği müddetçe her türlü düşünebilir ve her türlü yaşam şekli seçebilir. Kız çocuğu istediği gibi giyinebilir hatta babasının yanında erkek arkadaşı ile yasak olan bir harekette de bulunabilir bu durum erkek çocuk içinde geçerlidir. Baba geniş bakış persepektifi ile buna müsamaha eder.

Şöyle bir örnekte verebiliriz diyelimki erkek ve bayan evliliğe karar verecekler önce ön evlilik adı altında birlikte yaşarlar bu birlikte yaşayış şekli bazen yıllarca sürebilir eğer birbirlerinden memnun kalırlarsa o zaman evliliği gerçekleştirirler.

Bu örnekler çoğaltılabilinir.

İslam dininde demokrasiden söz etmek akla ve naslara aykırıdır. İslam dininde demokrasi kavramının uzaktan yakından alakası söz konusu değildir. Sebebi şu

İslam dini bir otoritenin mutlak üstünlüğünü kabulden geçer. Bu otorite insanın düşüncelerini ve yaşam biçimini kontrol altına alır. İnsan istediği gibi düşünemez ve bir yaşam şekli belirleyemez. Bundan dolayı Allah'ın otoritesine dayanan bu sistem de demokrasi değil Allah'a kul olma onun emir ve yasaklarını ön protokol imzalayarak(lailaheillallah) peşinen kabul etmeyle mümkündür.

Yani islam dini bir çeşit kulun köleliğini önceden kabul etmesidir. Oysaki bu durum demokrasilerde bunun tam tersidir. Bu sebeple islam dininin dışındaki düşünce ve yaşam biçimini ilgilendiren yada yönlendiren yada yaşam ve düşünce biçimine dair fikirleri olan her sistem din kapsamına girer.

Selametle kalın

kamer34 21 Temmuz 2011 21:20

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Günümüzdeki kavram karışıklığının örneklerinden biride hilafet kavramıdır.

Hilafet müslümanların içerisinde bir seçiciler kurulu seçilerek kendilerini yönetecek bir halifenin yani başbakanın yada padişahın farketmez seçmesidir. Bu seçilen kişiye islamda halife denir. İslam dininde Rasulullahtan sonra seçilen ilk halife de hz. Ebubekirdir

Ancak bu seçilen halife başı buyruk hareket edemez ayetlere bakalım.


"Sana da daha önceki kutsal kitabı onaylayıcı ve içeriğini koruyucu olan bu hak kitabı indirdik. Buna göre onların arasında Allah'ın indirdiği ayetlere göre hüküm ver, sana gelen gerçekten saparak onların keyfi arzularına uyma..."maide/48

"O halde onların arasında Allah'ın indirdiği ayetlere göre hüküm ver, onların keyfi arzularına uyma, onların seni Allah'ın indirdiği hükümlerin bir kısmından bile şaşırtmalarından sakın, eğer sana sırt çevirirlerse bil ki, Allah, günahlarının bazısı yüzünden onları cezalandırmak istiyor. Kuşku yok ki, insanların çoğu fasıktır."maide/49

Seçilen halife demokrasi ile değil Allah’ın istediği ölçülerde seçilmek ve yönetmek zorunluluğu vardır.

Demokrasilerde seçen ve seçilen anayasa dedikleri ve insanlar tarafında yaşam biçimi sosyal siyasal ekonomik kültürel ceza hukuku vs tüm yaşantısını helal ve haramların sınırlarını tayin ederek hazırladıkları yasalara uymak ve uygulamak zorunluluğu vardır.

Hilafette bu durum Allah’ın anayası için geçrili iken demokrasilerde bu durum beşer aklının anayasasına dayandırlımaktadir.

Buda doğrudan uluhiyet tevhidi ili ilişkili bir dsurum olduğundan dolayı büyük şirk kapsamına girer.

Uluhiyet tevhidinde "tek ilah" esas alınırken demokrasilerde bu teklik çoğaltılarak kanun koyma ve yürütme birçok ilahcık tarafından yapılmaktadır.

Cenabbi Allah tüm müslümanları şeytanın hilelerine karşı basiretli kılsın
Amin....

KARAKÖSE 22 Temmuz 2011 09:20

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Sn:bilinmez
iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir.
yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir.
Demokrasiye gelince, günümüz demokrasisi çirkin ve sömürücüdür, eyvallah. ancak ben yasa koymaktan söz etmiyorum. yönetimde, yöneticiyi seçmede söz sahibi olunmasından söz ediyorum. yoksa Allah bizi yönetsin diye beklemek nasıl bir mantığın ürünü olabilir ki?

sn: kamer34
dediğim gibi ben demokrasi ile yasa koymadan söz etmiyorum. bir ikincisi Allah köle değil özgür kulları sever. müslüman herşeyden önce özgür olmalıdır ve islamda mutlak özgürlüğü emreder. özgürlük derken saldım çayıra mevlam kayıra durumundan söz etmiyoruz tabii, dedemizin geleneklerindende söz etmiyoruz, insani ilkelerden söz ediyoruz

kamer34 22 Temmuz 2011 12:31

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 138913)
Sn:bilinmez
iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir.
yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir.
Demokrasiye gelince, günümüz demokrasisi çirkin ve sömürücüdür, eyvallah. ancak ben yasa koymaktan söz etmiyorum. yönetimde, yöneticiyi seçmede söz sahibi olunmasından söz ediyorum. yoksa Allah bizi yönetsin diye beklemek nasıl bir mantığın ürünü olabilir ki?

sn: kamer34
dediğim gibi ben demokrasi ile yasa koymadan söz etmiyorum. bir ikincisi Allah köle değil özgür kulları sever. müslüman herşeyden önce özgür olmalıdır ve islamda mutlak özgürlüğü emreder. özgürlük derken saldım çayıra mevlam kayıra durumundan söz etmiyoruz tabii, dedemizin geleneklerindende söz etmiyoruz, insani ilkelerden söz ediyoruz

Eyvallah güzel abim
Zaten sizin öyle düşünmediğinizi biliyorum.
Sadece batı kökenli demokrasi anlayışının islam dini karşısındaki zıtlıklarını dile getirmye çalıştım.

İnsan ancak Rabbisinin buyruklarına teslim olduğunda gerçek manada kula kulluktan kurtulup Rabbisine kul olmayı hak eder eder gerçek özgürlükte budur.

Sayın yazarımız sizin yazılarınızı beğeniyle okuyoruz birçok noktada Allah'ın izni ile hemfikiriz.
Ben demokrasi kavramını açarken yazımın başındada belirtmiştim zaten şunu demiştim.

Bu kavrama ancak müslüman anlam yüklerse anlam kazanır fakat günümüzde bazı piyasa yazarları ve mealciler bu kavramı batının kast ettiği manada öylesine överlerki sanki islamın ta kendisiymiş gibi sunarlar işte benim sitemim onlaradır.

Allah'a emanet olunuz

bilinmez 22 Temmuz 2011 18:22

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir.
yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir.
metin adı güzelden alıntı....

sanırım burdada yanılmışsınız ve sizden ricam kuranın şu ayetinden ne anlıyorsunuz onu yazın lütfen...

Sizin iyi bildiğiniz bir şey kötü,kötü bildiğiniz iyi olabilir siz BİLEMEZSİNİZ ALLAH BİLİR....

Bu ayetten ne anlıyırsunuz vahiy olmasaydı kabil abili vurduktan sonra GÖMESEYDİ YA Bİ KUŞ DAN DAHA FAZLA BEYNİ[AKIL ORGANI] VARDI..ama lütfen yukarda verdiğim ayetten ne anlıyorsunuz onu yazın....

demokrasiye gelince müslüman demokrasiye ne anlam yükleye bilir nede farklı tevillerle islama uyarlaya bilir bu şuna benzer tıpkı ELMAYI,ARMUT YAPMAK...

Sayın çok ama çok değerli arkadaşlarım KAVRAMLAR NE İSE ODUR,demokrasinin ilk tanımlayanlar nasıl ve ne yükleyerek tanımlamışlar ne amaçlamışlar ONU VERİN BAKALIM ELMAYI ,ARMUT YAPMAYALIM LÜTFEN ..

kamer34 22 Temmuz 2011 19:45

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Sayın bilinmez abim

Söylediğiniz çok doğru

Bazı kişiler islamda halifenin seçili çoğullar meclisi tarafından seçilişini demokrasiye benzetirler bu durum kısmen benzemiş olsada aslında yukarıdada açıkladığım gibi islam dini ile hiçbir alakası yoktur.

Biri Allah'ın vahyine dayanır biri henüz tuvalete gitmesini bilmeyen beşer aklına dayanır.

Batının demokrasi anlayışının en güzel örneklerinden biride insanların yabani merkepler gibi plajalarda bikini ile içiiçe denize girebilecekleri anlayışıdır.

Mesela diyorlarki allah gelip insanları yönetmeyeceğine göre insanlar kendi içlerinde seçtikleri kişiler tarafından bu yönetim gerçekleşecektir.

Bu durum monarşide babadan oğula geçen bir miras olduğu için tıpkı osmanlıdaki gibi bu durum islama aykırıdır islama en yakın olan yönetim biçimi demokrasidir diyorlar.

Şehit seyyid KUTUB'un bu mantıklara verdiği çok güzel cevaplar mevcuttur.

Ben şunun için bir müslüman buna anlam yüklerse islama uygun anlam yükler. mesela Muhsin hoca tasuvvufu tarif ederken islamın ta kendisini tarif eder her zaman fakat tasauvvufu icat edenler hiçte muhsin hocanın yüklediği anlamı yüklemezler olaybu

Eğer Muhsin hoca gibi düşünür onun gibi o kavramlara anlam yüklersek bir sıkıntı yok.

Medine-web 22 Temmuz 2011 20:51

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
değerli dostum,
düşüncelerin genel anlamda doğruları içersede,teknik yani kuran ilimleri bazında bazı sıkıntıları doğuruyor.şöyle ki ;
demişsin ki

"Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. İslam inancı monarşiye uygulanabileceği gibi demokrasiye de uygulanabilir. Komün sisteme uygulanabileceği gibi serbest piyasa sistemine de uygulanabilir. Yeter ki adalet, özgürlük, birliktelik ve ahlak elden bırakılmasın. Kuran özgürlüğe, birlikteliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar."

bilakis kuranı kerim tüm beşeri sistemleri yerle bir eden(hakk geldi batıl zail oldu),hepsi ile savaşan,hakimiyetin,kanunun,yasanın Allaha ait olduğunu vurgulayan bir mesaj.kuranı kerim hiç bir sisteme uyarlanamıyacak kadar yüce olup,hiç bir sisteme sentez olmayı asla kabullenmemektedir.tüm sentezler zaten kuranda vardır.sentezler dejenere edildiğinden kuran rededer.vahy kaynaklı diğer üç semavi kitabı bile kabuıl etmemektedir.red gerekçesi "dejenere edilmesi,beşerin içeriğe kirlilik,mikrop aşılaması..." sizin mantığınıza göre hak hukuk adalet ve ahlak var ise hangi sistem olursa olsun kurana uygundur.bu biraz değil çok sorunlu bir düşünce.kuran kendisinden beslenen,kendi ruhuna ters düşmeyen sistemleri kendi içerisinde barındırır zaten.
evrensel demokrasi köleliği red eder mesela.ama bu kavrama yüklenen dejenere anlamlar farklı farklı.afrika demakrasisi,ortadoğu demokrasisi,kafkaslar demokrasisi veya batı(L)demokrasisi çok faklıdır.
evrensel laiklik kuran'a (lekum dinukum weliyedin---la ikrahe fiddin)uygundur mesela.kuran toplumun inancına yaşantısına karışmaz.kimseyı zorla islama getirmez.tek istediği olmazsa olmazı,islami ahlak kuralları çiğnenmiyecek.yani bir hafif meşrep inançsız kadını sokakta kıyafetini fiilini içkisini şuhluğunu sergileyemez.kendi toplumunun vahy kaynaklı yapısının zararına olan fiillere izin vermez.
ama türkiyedeki laiklik çok farklı bir olay.dinlere tahakumu şeklinde anlamlandırır.dinlere karşı tarafsız olması gerekirken,dinleri bizzat uygulayan,kural koyan,din adamlarına maaş veren,dini barınakları restore eden tuhaf bir sistem.
yani kavram karmaşası yaşanmaktadır.
kuranın ahlak anlayışı ile beşeri sistemlerin ahlak anlayışı çok farklı.kuran hafifmeşrep bir kadına zaniye derken,beşeri sistem buna hayat(!) kadını diyebiliyor.
kuran Allaha itaat etmeyene zalim derken,beşeri sistem medeni diyebiliyor.
bu cihetle kuran hiç bir beşeri sisteme sentezlenemez.tüm beşeri sistemler kurandan beslenerek terbiye edilebilir.
vaktim olsa diğerlerine de değineceğim inşaallah.

bilinmez 23 Temmuz 2011 08:00

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sayın başeditörüm kamer34, Yukardada verdiğim ELMA -ARMUT ÖRNEĞİNİN ÜZERİNDE DURACAM MAALESEF ,değerli baş editörüm MUHSİN HOCA ELMAYI ,ARMUY OLARAK TANIMLASA ELMA ARMUT OLMAZ...[Muhsin hocaya saygılar ismi üzerinde örnek verildiği için örneğe ismini kullandım].şimdi TASAVVUF DA böyledir YOK BİRİNİN YÜKLEDİĞİ ANLAM DEĞİL,Tasavvufun çıkışındaki ANLAMI VE İÇERİĞİ NEYSE O DUR..
Müslüman kimliğinde olanlar farklı YAŞAMA BİÇİMİ,İBADET ŞEKİLLERİNİ İSLAMLA YOĞURUP İSLAM DA VARMIŞ GİBİ ANLATMA LÜKSÜ OLAMAZ VELEVKİ PEYGAMBER OLSUN BU KİŞİ,Ha bunu yaparsa ne olur kendiliğinden,VAHİYE BİR ŞEY KATMIŞ OLUR Kİ PEYGAMBERDE BU DURUMDA UYARILMIŞTIR...yani muhsin hocamın yüklediği doğru bir tanım TASAVVUFU DOĞRU yapmaz.demokraside,kominizmde,saosyalizmdede İZMLERİN HEPSİNDEDE DOĞRULAR VAR VE BUNLARIDA TANIMLIYALIM O ZAMAN NE OLUR FACİAYI GÖRÜYOR GİBİYİM. SANKİ SANIRIM KAMER34 BAŞ EDİTÖRÜM NE DEMEK İSTEDİĞİM ANLATA BİLMİŞİMDİR..Örneğin KONUYU AÇAN KARAKÖSEDE DOMOKRASİYİ TANIMLASA , BAŞKASIDA KOMİNİZMİ,Bİ BAŞKASI BUDİZMİ KENDİNCE DOĞRULAR YÜKLESE KURANADA UYSA TAMAM O ZAMAN BUNLARDA DOĞRUDUR BUNLARDA İSLAMDA VAR DİYE BİLİRMİYİZ ....

Bizler KURANİ KAVRAMLARLA ANCAK KURAN MÜMİNİ OLABİLİRİZ,TASAVVUF DA FELSEFİK Bİ YAKLAŞIMLA ORTAYA ÇIKMIŞ Bİ KAVRAMDIR KÖKENİNDE BU VARDIR,Tıpkı diğer izmler gibi.....Tasavvuf alimlerine bakın hepsi HİNT MİSTİKSİZMİNDEN ETKİLENMİŞ,FELSEFEYLE YOĞRULMUŞ ,Daha sonrada KURANIN İÇİNE KENDİLERİNİ KOYMUŞ HARMANLI Bİ BİLGİYE MEVCUT Bİ AKIMDIR İLK ÇIKIŞLARINA BAKIN SAYIN DEĞERLİ SİTE YÖNETİCİLER VE KATILIMCILAR...

Abdulmelik hocanın yaptığı şu açıklama da takdire şayan KURAN HİÇ BİR BEŞER İDARELERİ KABUL ETMEYİP SENTEZLERİNİDE RED EDER ..Evet örneğin sünnetullah gereği RABBİMİZ RIZIK OLARAK İNSANLARI BİRBİRİNDEN ÜSTÜN YANİ MAL FAZLALIĞI OLARAK ÜSTÜN LÜK VERMİŞ AMA KOMİNİZMDE EŞİTLİK İLKESİ BAZ ALINMIŞ BUDA YERLE BİR OLMUŞTUR SSCB zamanında..sünnetullah aykırı olan herşey ZAYİ OLMAYA MAHKUMDUR DEMOKRASİDE DİĞER İZMLERDE BÖYLEDİR...

bilinmez 23 Temmuz 2011 08:34

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Ayrıca müslümanlar,düşüncelerini,ilkelerini,ölçülerini,pr ensiplerini ve değerlerini sadece İSLAMDAN ALIRLAR..

İNZAR 23 Temmuz 2011 22:01

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.

bilinmez 23 Temmuz 2011 23:05

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

İNZAR Üyemizden Alıntı (Mesaj 138986)
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.


Kuran şunun için inmiştir güzel arkadaşım...

ENAM SÜRESİ...

156- "Bizden önce kitap yalnız iki topluluğa indirildi, biz ise onların ders gördüklerinden habersizlerdik" dememeniz;
157- Ya da: "Kitap bize de indirilseydi, elbette onlardan daha çok doğru yolda olurduk" dememeniz (için) işte size Rabbinizden apaçık bir belge, bir hidayet ve bir rahmet gelmiştir. Allah'ın ayetlerini yalanlayandan ve (insanları) ondan alıkoyup-çevirenden daha zalim kimdir? Ayetlerimizden alıkoyup-çevirenlere, bu 'engelleme ve çevirmelerinden' dolayı pek çetin bir azapla karşılık vereceğiz.

Ayrıca güzel arkadaşım ADELET BEŞERİ HÜKÜMLERLE OLMAZ,ADALET ALLAHIN HÜKMÜYLE OLUR YOKSA KİM OLURSA OLSUN NE YAPARSA YAPSIN ALLAHIN HÜKMÜNE UYMASSA BU ZULUM OLUR...İnsanlar arasında adelette sadece Allahın hükmüyle olur yok öyle değil diyorsanız buyrun delilinizi sunun...Çünkü Alemlerin rabbi olan rabbimiz KİM ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEZSE O zalimdir, diyor maide süresi,44,45,46,47 bakın ...

Ayrıca müslümanlar İKİ KÜFÜR[BEŞER KANUNUN TASARLAYICISI] ARASINDAN EN ılımlısını SEÇME HAKKIDA YOKTUR...AHZAB SÜRESİ 36...- Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

yani günümüzde GÜNCEL ANLAMIYLA TAĞUT[Allahın hükmüyle hükmetmemek kendi aklına uymak VAHİYE DEĞİL] olayını iyi aqnlamak ve PIRATİKEN GÖSTERMEK ZORUNDADAIR MÜSLÜMANLARIN...

KARAKÖSE 23 Temmuz 2011 23:44

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sn bilinmez,
şayet müslüman olmamış olsaydım ve siz bana islamı tebliğ etmiş olsaydınız, muhtemelen islamın düşmanı olurdum. sizin tebliğ ettiğiniz dinde akıl yok, fikir yok, anlama yok,kısacası hiç bir şey yok. şimdi düşünün elinizde bir kitapla tebliğ yapıyorsunuz ama tebliğinizde diyorsunuzki, aklını kullanma, yorum yapma, düşünme, iyi yada kötü nedir sen bilemezsin, sen anlayamazsın vs vs. sadece benim sana gösterdiğim kitaptakilere iman et ve cenette gir. sizce mantıklımı. aaaaa pardon sizin tebliğ ettiğiniz inanca mantık doğru yolu göstermiyordu değilmi. afedersiniz unutmuşum. peki doğru yolu ne gösteriyor. söylermisiniz müüslüman olmayan birinin sizin tebliğnize göre müslüman olması için ne gibi bir sebebi olabilir.bu tıpkı şuna benzer gaipten bir ses duydum bana iman et dedi. sizce bu uygun bir sebep olabilirmi

sn: abdulmelik
Allah kuran ile tüm beşeri sistemleri yıkmıştır diyorsunuz. beşeri sistem derken neyi kastediyorsunuz. serbest piysayımı, kömün sisteminimi, anarşizmimi.
peki, sizce islam hem serbest piyasayı, hem sosyal piyasayı, hem komün sistemini, ortak piyasayı, bireysel ekonomiyi hepsini ortadan kaldırdıysa ne sundu? kuran da özel mülkiyet varmıdır, yoksa herşey ortakmıdır. hangisi doğru, hepsi kaldırıldıysa yerine ne var.Hz.ömer toprak revizyonu ile arazileri kiraya veriyordu ve 3 yıl ekip biçmeyenlerin elinden arazileri alıyordu.al sana beşeri bir sistem. oysa Allah tüm beşeri sistemleri kaldırmıştı, hz.ömer kendisi sistem geliştirmek yerine niçin işi Allaha bırakmadı.Hz.Ali herkese maaş bağlatmıştı, al sana beşeri bir sistem daha, Bu insanlar allahın kaldırdığı beşeri sistemleri niye geliştiriyorlardı.

olay şurya çıkıyor;hiç bir şey yapılmamalı,çünkü allah beşeri herşeyi yasaklamıştır. iyi o zaman en iyisi yan gelip yatmak,çünkü biz ne aklımızla hayrı bilebiliriz, nede şerri, ne iyiyi anlarız nede kötüyü. o zaman uzanıp ölümü beklemeli ve dünyanın yönetiminide kuran sayfalarına bırakmalıyız. olabilir ki, sayfalardan bir melek çıkar ve dünyayı kurtaran adam olur. yada gökteki kargalara bakıp işlerimizi onlara göre ayarlarız, çünkü onların sistemi beşeri değil(kabil bahsine atfen)

bu arada sn bilinmez sizin hayrı şerri bilemezsiniz mealindeki ayet güzellik ve çirkinliklerden söz etmiyor, sonucu tahmin edilemeyen olaylardan söz ediyor, mesela sınavı kazanıp kazanmamanın hayır yada şer getirmesi gibi. yoksa hırszlık, adaletsizlik, tecavüz, cinayet konuları için allah hayır olabilir demiyor

kamer34 23 Temmuz 2011 23:46

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

İNZAR Üyemizden Alıntı (Mesaj 138986)
Eleştiri sunan kardeşlerime bir sorum olacak:

Kur'an niçin inmiştir,Kuranın muhattapları kimdir,Peygamberler niçin seçilir,İnsan aklı ile Rabbini tevhidi bir inanç ile tanıyamazmı?İslam'ın yönetim bazında bakışı ADALETTİR adaleti tesis edebilen kim olursa olsun itaat edilir örneğin:Bizler avrupa ülkesinde yaşıyor olalım ve İslami bir yönetim metodu yok yalnız insanlar arasında tüm konularda adil davranılıyor ise buna ne diyeceğiz Kur'an insanı muhattap alır bu muhattap olmada ölçüsü adalet iledir.

Bu acayip bir yaklaışım olmuş fakat bu mantığın altında çok tehlikeli bir borutta mevcuttur.
konuyu biraz açacak olursak

Tüm beşeri sistemler sözüm ona insanlığın refahı güveni mutluluğu ve huzurunu sağlamak onların mutlu mürefeh bir şekilde yaşamlarını sürdürmelerini sağlamak üzere bina edilmiştir.

Örneğin şuanki yeryüzündeki rejimlerin tamamı kendi toplumlarını daha mutlu yaşatmak için kanunlar yasalar düzenlenmiştir.

İşte tam burada cenabi Allah bu rejimlerin tamamını akılsızlıkla itham ederek sizleri ben yarattım sizler için neyin doğru neyin yanlış olduğunuda en iyi bilen benim buyurmuştur. Peygamberlerin gönderiliş gayeside budur.

Güzel insan İNZAR şimdi diyelimki birileri çıkıp adalet adına hukuk adına refah adına ülkemizde ilahlık taslayarak bizler için en doğrusunu bulduğunu ilan ederse ki etmiştir bizler buna itaatmi edeceğiz.

Adalet insanların menfatlerine ve çıkarlarına göre değişebildiği gibi insanların Allah'ın vahyine dayanmadan adalet dağıtabilceklerinde inanmak çok acı vericidir.

Bazı rejimler kendi toplumlarına mürefeh bir hayat takdim edebilirler hatta onları sosyal rahatlığıda kavuşturabilirler fakat Allah'ın kast ettiği manada asla adelet dağıtamazlar.Eğer böyle düşünürsek o zaman insanlarında allahın yasaları gibi yasa (kanun koyuculuk) yapabileceklerine inanmış oluruzki bu tam bir faciadır.

Bugün avrupa ülkelerindeki refah düzeyinin yüksek olması bizleri asla aldatmasın.

Avrupadaki kokuşmuş aile yapısı ve çökmüş insanın insana sevgisi artık hayvanlarda arar hale gelmiştir.

Çok yazık çok üzüldüm bu düşünceye.

Adalet dağıtabilen avrupa ülkelerini hakikaten tanıyamamış kurandaki adalatide bir nebze olsun anlayamaışsınız.

İnsaların insanlara kulluk yaptığı düzenlerde adaletten söz etmek hakikaten içler acısı bir durumdur.

Adil Allah'ın sıfatlarından biridir onun kadar hak hukuk tayin edebilecek hiç kimse yoktur.

Hakkını helal et ve şunu unutma adalaet kavramı tüm rejimlerde farklı farklıdır sadece islamda bu kvramın anlamı tektir. onunda sebebi şudur çünkü islam dininin sahibi din günün sahibidir ondan. "maliyevvmiddin"

KARAKÖSE 23 Temmuz 2011 23:57

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
aklıma gelmişken bir dipnot düşmeliyim.
murtaza mutaharinin felsefe dersleri kitaplarını okurken şöyle bir değerlendirme ile karşılaşmıştım. muttahari freud dan söz ediyordu ve insan psikolojisi ile ilgili freud dan delil getiriyordu. sonrada diyordu ki, islam dünyası küfrü kötülemeyi, tüm kafir bilim adamlarını kötülemek olarak algılamıştır. kafir bilginlerin kimi düşünceleri sapkınlıktır, sömürüdür, çirkindir ancak kimi düşünceleride insanlık için faydalı ve yararlıdır.

bende diyorum ki, beşeri sistem deyip herşeyi çöpe attığınızı ancak söyleyebilirizsiniz ama pratikte böyle bir şey yok. sonuçta bir devlet yönetilecekse her şubesi bir sistem ile yönetilmeli, bunun idari işleri var, ekonomisi var, sosyal ihtiyaçları var, enerji konusu var, sağlığı var, eğitimi var vs vs. mesela hukuk kurallarını kurandan aldınız, peki herşeyi kadı dediğini bir kişiyemi yükleyeceksiniz, yani bir kadı çıkıp hem cinayetlere, hem boşanmalara, hem çocuk haklarına, hem yönetim işlerine, yani asliye, sulh ve ne bileyim her ne varsa hepsinemi bakcak.
yaw arkadaş kuran hukuk kurallarını koymuş ama sen kalkıp betonarme bina beşer işidir onda kuran hukuku olmaz dersen, senin din algında bir sorun var demektir.çünkü kuran hukuk kurallarını belirlemiş, mahkeme binasının hangi malzemeden, kaç kat yapılacağına karışmamış.şimdi batı adalet sarayının harcında kireç kullandı diye bir adalet binamızı saman çamur karışımı ilemi yapalım.

KARAKÖSE 24 Temmuz 2011 00:06

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sn kamer;
Allah en iyisini göndermiştir deyip kestirip atıyorsunuz. eyvallah Allah en güzelini göndermiş ama insanada sistem geliştirme sorumluluğunu yüklemiştir.Allah temel noktaları bildirmiştir. detayları insanlara bırakmıştır.
hatta Hz.Ömer kuranda 80 sopa olan içki haddini 100 sopaya çıkaracak kadar yorum yapmada kendinden amin olabilmiştir. ancak adaltten ayrılmamıştır değilmi.

kamer34 24 Temmuz 2011 00:18

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Sayın yazarımız

Meseleleri birazcık karıştırdığınızı görüyorum.

Bakın sayın abim sizde biliyorsunuz islam devleti temelini kuran üzere bina eder. Kuran da yer almayan yada islam fıkhında yer almayan meselelerde o günün örf ve adetlerindende yararlanan bir sistemdir.

Daha önce bir çok yazımdada izah etmiştim yinede bir iki örnek vermeye çalışayım.
örneğin: Bugün 18 yaş altı çocukların hastahane muayeneleri ve ilaçları üceretsizidir yada çok düşük bedellidir. bu uygulama kuranda yok sünette de yok şimdi bu güzel uygulamayı biz redmi edeceğiz tabiki hayır.

Tağuti rejimlerin koydukları yasaları bizler kalkıp bunlar serbest piyasadır diyerek kabul edecek olursak o zaman nerdee kaldı Allah'ın kanunları.

Ama yok Allah'ın dini salt bir düşünceden ibarettir dersek o zaman "iman edip salih amel işlme" prensibnini nasıl anlayacağız.

İslam dini beşeri tağutların tamamını red etmedikçe imanı geçerli kılmaz. Bakara/256 Nahl/36

İslam dininin uygun gördüğü ekonomik piyasa ancak Allah'ın istediği şekilde olduğu zaman kabul görürür.

Örneğin: Serbest piyasa yada serbest ekonomi adı altında faiz yapılabilinirmi? bu mümkün değil . Fakat bu durum günümüzde serbest piyasa adı altında tefeciliğin faizciliğin her türlü mübah görüldüğü hatta mevcut olan devlette bu işi bono tahvilleri adı altında yada uzun vadeli kredi adı altında bi zat kendisi yapmaktadır.

Faize helal kılan fuhuşu vergi adı altında meşrulaştıran ülkeme turizmden gelir gelecek diye akdeniz sahillerini çıplaklar ve fuhuş kampına çeviren şu kokuşmuş beşeri aklına dayalı güyya ekonomi güyya adalet diye savunmayalım Allah için.

Güzel insanlar bizler sosyal siyasal ekonomik kültürel kısacası hayatımızın tüm alanlarını Allah'ın razı olacağı ve onun dininde aykırı düşmemek kaydıyla yaşarsak o zaman göreceksinizki hak hukuk adalet gerçek anlamda hayatımıza yansımış olur.

Şimdi yukarıda saymış olduğum islama aykırı meseleleri helalleri haramları hz. ömerin misalını vererek işin içinden çıkamayız.

Müslüman düşüncelerini yaşam biçimini kuran vahyine uygun tesis ettikten sonra tabiki günlük hayatında briçok konuda beşeri bir takım uygulamalar gerçekleştirecektir. Malı mülküde kendisine ait olacaktır. çünki islam sosyalizm değildir.

ALLAHA emanet olunuz

kamer34 24 Temmuz 2011 00:41

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 138995)
aklıma gelmişken bir dipnot düşmeliyim.
murtaza mutaharinin felsefe dersleri kitaplarını okurken şöyle bir değerlendirme ile karşılaşmıştım. muttahari freud dan söz ediyordu ve insan psikolojisi ile ilgili freud dan delil getiriyordu. sonrada diyordu ki, islam dünyası küfrü kötülemeyi, tüm kafir bilim adamlarını kötülemek olarak algılamıştır. kafir bilginlerin kimi düşünceleri sapkınlıktır, sömürüdür, çirkindir ancak kimi düşünceleride insanlık için faydalı ve yararlıdır.

bende diyorum ki, beşeri sistem deyip herşeyi çöpe attığınızı ancak söyleyebilirizsiniz ama pratikte böyle bir şey yok. sonuçta bir devlet yönetilecekse her şubesi bir sistem ile yönetilmeli, bunun idari işleri var, ekonomisi var, sosyal ihtiyaçları var, enerji konusu var, sağlığı var, eğitimi var vs vs. mesela hukuk kurallarını kurandan aldınız, peki herşeyi kadı dediğini bir kişiyemi yükleyeceksiniz, yani bir kadı çıkıp hem cinayetlere, hem boşanmalara, hem çocuk haklarına, hem yönetim işlerine, yani asliye, sulh ve ne bileyim her ne varsa hepsinemi bakcak.
yaw arkadaş kuran hukuk kurallarını koymuş ama sen kalkıp betonarme bina beşer işidir onda kuran hukuku olmaz dersen, senin din algında bir sorun var demektir.çünkü kuran hukuk kurallarını belirlemiş, mahkeme binasının hangi malzemeden, kaç kat yapılacağına karışmamış.şimdi batı adalet sarayının harcında kireç kullandı diye bir adalet binamızı saman çamur karışımı ilemi yapalım.

Sayın yazarımız benim anlayamadığım şey şu. Şimdi böyle düşünen insanlarmı var içimizde? bu meseleyi lütfen biraz daha açarmızınız.

Sizin bu cümlelerinizden aklıma osmanlı ulemasının matbaa bir gavur icadıdır bizler kullanamayız anlayışını hatırlattı. Bugün islam devleti olursa nasıl olur kendi anladığım şekilde izah etmeye çalışayım.

Günümüzdeki islam devletinin sağlık bakanı ekonomi bakanı adalet bakanı içişleri bakanı dış işleri bakanı kısacası lazım gelen tüm bakanlıklar olacaktır ve bunaların kurumlarıda olacaktır. Bu kurumlar islam dinine uygun insanlığın faydasına işlevliklerini sağlayacaklardır.

Şimdi günümüzdeki rejimler böylemi buna bakmak lazım.

OSMANLI takriben 600 yıl dünyaya hakim oldu. Osmanlı hukukunda ve devlet yapısının temelinde hanefi fıkhı vardı. Örnek bu.

Şunu belirtmeden geçemeyeceğim omanlı devletinin yaptığı yanlışları tasvip etmiyorum.

bilinmez 24 Temmuz 2011 09:14

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
sn bilinmez,
şayet müslüman olmamış olsaydım ve siz bana islamı tebliğ etmiş olsaydınız, muhtemelen islamın düşmanı olurdum. sizin tebliğ ettiğiniz dinde akıl yok, fikir yok, anlama yok,kısacası hiç bir şey yok. şimdi düşünün elinizde bir kitapla tebliğ yapıyorsunuz ama tebliğinizde diyorsunuzki, aklını kullanma, yorum yapma, düşünme, iyi yada kötü nedir sen bilemezsin, sen anlayamazsın vs vs. sadece benim sana gösterdiğim kitaptakilere iman et ve cenette gir. sizce mantıklımı. aaaaa pardon sizin tebliğ ettiğiniz inanca mantık doğru yolu göstermiyordu değilmi. afedersiniz unutmuşum. peki doğru yolu ne gösteriyor. söylermisiniz müüslüman olmayan birinin sizin tebliğnize göre müslüman olması için ne gibi bir sebebi olabilir.bu tıpkı şuna benzer gaipten bir ses duydum bana iman et dedi. sizce bu uygun bir sebep olabilirmi..metin adıgüzelden alıntı

cevabım...Değerli arkadaşım kim size Aklınızı kullanmayın demişki,yalnız aklınızı vahiynin önüne geçirmeyin...Geçirseniz ne olur ozaman VAHİYE DEĞİL ,AKLINIZA UYMUŞ olursunuz.Aklınızla yaptığınız YORUMLAR KURANA UYMAZSA bunada kuran TEVİL DER,yani anlaşılması gerekenin dışına çıkmak ALLAH IN HUDUDUNU AŞMAK OLUR...

Buda ne olur biliyormusun,islamda şu kural vardır yorumlardan ve benzeri akıl komasına girmemek için,,,her söz nassa [vahiye] dayanmalı nassa dayanmayıp ,akla dair din olmaz yani ilahi olmaz...Dini Aklınına dayandırırsanız bu din BEŞER KAYNAKLI OLUR,VAHİYE BAĞLARSANIZ dinininizi Allaha has kılmış ve ilahi olan hz ademden kıyamete kadar hak olan İSLAM OLUR...

bilinmez 24 Temmuz 2011 09:34

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Ayrıca islam dini teknolojiyede karşı değildir,bakanlıklara veya hayatın her alanındaki bölümlere ayrılıp idarede farklı kollara ayrılmada,ekonomide,hükümde,her sözde bunları nereye bağladığınıza bağlıdır örneğin müslümanlar bu durumda şunu yaparlar...

mülkte[ekonomi] maliyede ,mülk Allahındır ve Allahın rızasına uygun kullanılınca doğru olur,

kanun,yasa hüküm koymada,hüküm Yalnız Allahındır böyle anayasa kitapçığını tasarlarsan doğru olur yani yasa kitabın kuran olursa,

örfte adatte,gelenekte ise SÖZ ALLAHINDIR...böyle olursa yaşama biçimi[dinini] Allaha has kılmış olursunuz...

teknoloji,ticaret vb durumlarlada ilgili bi örnek vereyeim ordaki anlayışta böyle olması lazımki İNSANLIĞA FAYDALI OLSUN...

Hz osman zamanında yahudinin birine ait bi kuyudan insanlar paralarıyla su alıyorlar ve bu yahudide yüksek fiyatta insanlara suyu satıyor ve hz osman kuyunun yüzde ellisini kısa bi zaman sonra yahudinin satışa çıkarmasıylada çok yüksek bi fiyata alıyor ve anlaşma gereği suyu birgün hz osman satacak,bir günde yahudi,sıra hz osmana gelince hz osman yahudinin verdiği fiyattan çok aşağı bi fiyatla insanlara suyu veriyor,tabiki halkta iki günlük suyunu alıyorlar ertesi gün yahudiden kimse suyu almayınca yahudi kuyunun diğer kısmındaki hakkınıda satıyor ve hz osman MÜSLÜMAN KİMLİĞİ VE AKLIYLA bu yahudinin bu zulmunu ekonomide kaldırmış oluyor.yani müslüman olan kişi teknolojiyide ve her türlü icadıda insanları sömürüden[zulumden] kuratrmak için,o zulme dur demek için yapar,gelelim metin arkadaşın verdiği FELSEFECİLERİN VE BATI DÜNYASININ ELİNDEKİ TEKNOLOJİK ÜRÜNLERE, ÖRNEK VERELİM.....

ceptelefonu alırsın üç beşyıl garantisi olur garanti süresi biter ,ceptelefonunu tamire götürürmeye başlarsınız,daha sonra yenisini alırsınız neymiş TİCARET...İşte sayın abim müslümanlar buna karşıdır ha bu günki müslümanlar bu tür teknolojide geri kalmışlarsa bu tartışılır yalnız müslümanların bu sahalarda olmamalrı DÜNYA İNASNLIĞINA ZARAR GETİR MİŞTİR...Niyemi müslüman CÜZDANI DEĞİL VİCDANİ ÖNPILANDA TUTAR.Bu vicdanda vahiyle yoğrulursa doğru olur ,yani metin abim biran önce AKLINIZI VAHİYLE YOĞRULMAK DİLEĞİYLE....

Yukarda benim yaptığım tebliğin yanlış olduğunu ve bundan dolayıda sizlerle karşılaşmış olsam dini kabul etmezdim dediğinizede bi cümle söyliyeyim VALLAHİ ABİM BEN SADECE AP AÇIK SÖYLERİM HİDAYET ALLAHTANDIR...Allah kim hak etmişse ona verir ...[bu yarumu sizin şahsınıza yapmadım bunuda izah edeyim] ...

Medine-web 24 Temmuz 2011 11:51

Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
 
Alıntı:

KARAKÖSE Üyemizden Alıntı (Mesaj 138993)
sn: abdulmelik
Allah kuran ile tüm beşeri sistemleri yıkmıştır diyorsunuz. beşeri sistem derken neyi kastediyorsunuz. serbest piysayımı, kömün sisteminimi, anarşizmimi.
peki, sizce islam hem serbest piyasayı, hem sosyal piyasayı, hem komün sistemini, ortak piyasayı, bireysel ekonomiyi hepsini ortadan kaldırdıysa ne sundu? kuran da özel mülkiyet varmıdır, yoksa herşey ortakmıdır. hangisi doğru, hepsi kaldırıldıysa yerine ne var.Hz.ömer toprak revizyonu ile arazileri kiraya veriyordu ve 3 yıl ekip biçmeyenlerin elinden arazileri alıyordu.al sana beşeri bir sistem. oysa Allah tüm beşeri sistemleri kaldırmıştı, hz.ömer kendisi sistem geliştirmek yerine niçin işi Allaha bırakmadı.Hz.Ali herkese maaş bağlatmıştı, al sana beşeri bir sistem daha, Bu insanlar allahın kaldırdığı beşeri sistemleri niye geliştiriyorlardı.

olay şurya çıkıyor;hiç bir şey yapılmamalı,çünkü allah beşeri herşeyi yasaklamıştır. iyi o zaman en iyisi yan gelip yatmak,çünkü biz ne aklımızla hayrı bilebiliriz, nede şerri, ne iyiyi anlarız nede kötüyü. o zaman uzanıp ölümü beklemeli ve dünyanın yönetiminide kuran sayfalarına bırakmalıyız. olabilir ki, sayfalardan bir melek çıkar ve dünyayı kurtaran adam olur. yada gökteki kargalara bakıp işlerimizi onlara göre ayarlarız, çünkü onların sistemi beşeri değil(kabil bahsine atfen)

1-islam ana unsurdur kaynağı vahiydir.ana unsur hiç bir sisteme sentez olamaz.
2-islam evrenseldir,canlıdır,donmuş değildir,kıyamete kadar her çeşit toplumun her türlü sorunlarını çözer.
3-islam ana yasasından(tevhid,hakimiyet,ahlak,adalet) taviz verilmemek kaydıyla,beşeri ilgilendiren konularda,islam ruhuna aykırı olmamak kaydıyla izin vermektedir.hz ömer örneği gibi.
4-tüm beşeri sistemlerdeki güzelliklerin,doğruların hepsi zaten islamda var.hayır yok dediğin bir şey varsa paylaşda öğrenelim.
konumuzla merhum bir hocamızın bir makalesini aşağıya alıyorum.

SOSYALİSTLERİN TEMEL AMAÇ VE SLOĞANLAR İSLAMDA VAR!!!!

ADALET: " ALLAH ADALETİ, İYİLİĞİ,YAKIN VE AKRABAYA YARDIMI EMREDER . "NAHL: 90 ,NİSA: 58, MAİDE: 8


HÜMANİZM :" İNSAN YARATIKLARIN EN ŞEREFLİSİDİR."İSRA: 70. HER İNSANIN (MÜSLÜMAN-KAFİR); CAN,MAL,NAMUS,AKIL VE DİNLERİNE SALDIRI YASAKTIR.


EŞİTLİK :HER İNSAN ALLAH'IN HUZURUNDA KUL'DUR ; IRK,SINIF,CİNS,MAKAM AYIRIMI YASAKTIR , "ÜSTÜNLÜK SADECE TAKVADADIR."


BARIŞ:İSLAM'IN KELİME ANLAMI BARIŞ'TIR.BAKARA: 208,ENFAL: 61


FAİZ: " ALLAH FAİZİ HARAM KILMIŞTIR."BAKARA :275


" KOMŞUSU AÇ İKEN TOK YATAN BİZDEN DEĞİLDİR " HADİS-İ ŞERİF


"İNSANLARIN MALLARINI HAKSIZ YERE YEMEYİN,ALTIN VE GÜMÜŞLERİ YIĞMAYIN..." HAŞR:7,TEVBE :34


FİKİR HÜRRİYETİ:" DİNDE ZORLAMA YOKTUR." BAKARA:256,KAF:45,ĞAŞİYE:21


İŞÇİYE HAKKINI ALIN TERİ KURUMADAN VERİNİZ ." HADİS-İ ŞERİF


SOSYAL DAYANIŞMA :ZEKAT,KURBAN,SADAKA,FITIR,KOMŞU HAKKI...


ORUÇ:AÇIN HALİNİ ANLAMA DENEYİMİ


BATI EMPERYALİZMİ İLE MÜCADELE EDEN İSLAMİ KESİM


AYRICA DİNLER ÖZLERİ İTİBARİ İLE BİRER DEVRİMDİR:


HZ. İBRAHİM,AKLIN TAKLİDE KARŞI DEVRİMİDİR.


HZ. MUSA, ÖZGÜRLÜĞÜN , HADDİ AŞMA VE İSYANA KARŞI DEVRİMİ TEMSİL EDER.


HZ. İSA RUHUN MADDEYE KARŞI;


HZ. MUHAMMED , FAKİRLER VE EZİLENLERİN EZENLERE VE ZENGİNLERE KARŞI DEVRİMİ SEMBOLİZE EDER.


SYGLR


İLAHİYATÇI/2005 [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]



biraz ilgi,tefekkür yapılsa islamın hiç bir sisteme muhtaç olmadığı,bilakis çoğu beşeri sistemin güzel tarafları hepsi islamdan çalıntı olduğu görülecektir.


SAAT: 06:24

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306