Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Olgunlaştıkça başlar,başaklar gibi eğilirler.. (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/20303-olgunlastikca-baslarbasaklar-gibi-egilirler.html)

su damlası 10 Aralık 2011 14:38

Olgunlaştıkça başlar,başaklar gibi eğilirler..
 
Kendisini başkalarından üstün görmeyen mütevazı insan her türlü sevgiyi, hürmet ve saygıyı hak ediyor demektir Ancak kibri olmayan insan mütevazi olur veya tevazunun oranı, kibrinizin çokluğu veya azlığı oranındadır Aynı zamanda tevazu kişinin fazileti iken, onun başkalarınca istismar edilmesini engelleyici bir başka özellik olan vakarın da temel bir kaynağıdır Büyük insanın büyüklüğü, kendisinden küçük veya kendisinden aşağı seviyede olan insanlarla kurduğu ilişkiden belli olur


CEHALETİNİ BİLME BİLGİSİ
Bir insan her türlü kalitesine, bilgi ve kültür donanımlarına ve engin tecrübelirne rağmen insanlarla ilişkilerinde tevazuya riayet ediyorsa, işte o zaman mümin olmanın imtihanını verebiliyor demektirAslında tevazu sahibi kâmil insan, bilgisi arttıkça gerçekte hiçbir şey bilmediğini bilmeye başlarTevazu, insanın ilahi ilim deryası karşısında acizliğini itiraf edebilmesidir

Davud-u Tâi ks Hazretleri uzaklardan kendisini ziyarete gelenlere sormuş:

-Niçin geldiniz?

-Büyüğümüzü ziyaret için, demişler

-Birader, ben kendimi büyük bilsem, küçüklüğümün delili olur Küçük bildiğime göre şimdi sizin ziyaretinizi nasıl kabul edeyim?

Evet; fazilet ve tevazu sahibi insanlar, kendilerini her zaman böyle muhakeme ve muhasebe etmişler, asla başkalarından hürmet ve ikram beklememişlerdir

Yüksek makamlarda bile mütevazi insan olduğu gibidir Ne kadar parayla karşılaşsa bile, o insan aç olan kişinin halinden anlıyor demektir Malı yok iken nasıl sabrediyor idiyse pek çok konuda aynı sabrı sürdürebiliyor demektir


HER MEVSİM YENİ BİR OLGUNLUK

Mütevazi insan meyve ağacına benzer Meyve dalının yere eğilmesi meyvesinin çokluğundandır Dal yere doğru eğilmese, daldaki meyvelerden istifade etmek isteyen insanlar çeşitli güçlüklerle karşılaşacaklardır Bu insanların, kış boyunca sabırla yaz mevsimini bekleyen ağacın baharla birlikte tomurcuklanarak meyveye dönüşmüş ürününden bereketlenmesi arzu edilmez mi? Bir meyve ağacının bu dünyadaki yaratılış vazifesi, yaratılmış diğer varlıklara meyve ikram etmektir Bu ikramı meyvelerinin ağırlığıyla dallarını aşağı eğerek en güzel bir şekilde sunmaktadır

Tevazu sahibi olmayan müslüman veya ibadetle meşgul olan âbid veya zâhit var mıdır sorusunu herkes kendi tecrübelerine göre cevaplandırabilir Ancak Süfyan-ı Sevrî ks tevazu sahibi olmayan zahidi meyvesiz ağaca benzetmektedir Kendi kendine alçalmayan kimse, başkası yanında yükselebilir mi?

Mesnevi-i Şerif'te anlatıldığı üzere Hz Musa as o iç ağrısı gibi herkesi rahatsız edici olan İsrailoğulları'nın kendilerini başka kavimlerden üstün görmemeleri ve dolayısıyla başlarının eğilmesi için, Kudüs Kalesinin kapısın ufak, alçacık yaptırmıştı


NEFSİN ÜSTÜNLÜK HAYALİ

Bazen Allah adına ilim öğrendiğimizi düşünürken, aslında gururumuz okşanıyor olabilir Allah adına ibadet ederken araya pek çok nefs'î engellerin girmesiyle o ibadet bizleri mağrur bir insan yapabilirZikir yapan ve haramların çoğuna dikkat etmeye çalışan bir zahit, kendisinde gördüğü üstünlükleriyle gözleri kamaşabilir ve âşık olan arifleri bile küçümseyebilir

Oysa Eşrefoğlu Rumî'nin Divan'ında geçtiği üzere, küçümsenen bu âşıklar gözlerinden dökülen yaşlarla Allah katında birer tevazu abideleridirler:

"Âşıkın işi tevazu meskenet

Gözleri yaş müdam seylandürür"


YARATICISINA MUHTAÇ İNSAN

Oysa başaklar olgunlaştıkça başlarını önlerine eğmezler mi? Bir başakta ne kadar çok buğday tanesi varsa başını o kadar aşağı eğmiştir Başağın kendisiyle övünmesi yerine başını tevazu gereği önüne eğmesi, aslında onun değerini daha da yüceltmektedir Çünkü o başak, öncelikle haddini yani sınırlarını bilmektedir Ne kadar ürün vermiş olursa olsun yaratıcısı karşısında yine aciz bir varlıktırYaratıcısının lütfuyla ürünlerini diğer canlılara sunmuştur Bu vazifesini yerine getirmekle övünecek yerde onun şükretmesi gerekmez mi?

Bu bağlamda Allah dostlarından Ebu Süleyman Daranî ks Hazretleri'nin tevazu tarifine bakmamız gerekmektedir: "Tevazu, yaptığın güzel işlere bakıp kendini beğenmemen ve şımarmamandır"

(Alıntıdır)

Esma_Nur 11 Aralık 2011 15:45

Cevap: Olgunlaştıkça başlar,başaklar gibi eğilirler..
 
bu kelimeyi ilk duyduğumda şöyle bir düşünmüşdüm gerçekdende beyni boş insanlar kafası havalarda dünyalar benim emrimde der gibi dolaşır. Ama beyni ilim ve bilimle dolu olan ALLAH korkusu olan insanın kafası eğik olur . devamlı düşünür RABBİME nasıl daha iyi kul olabilirim die emeğine sağlık toprağım mükemmel paylaşım :)


SAAT: 05:18

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306