Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Mazlum Mescidi Aksa... (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/25275-mazlum-mescidi-aksa.html)

enderhafızım 31 Mart 2013 20:23

Mazlum Mescidi Aksa...
 
Mazlum Mescidi Aksa

25 Mart 2013 Pazartesi, Haksöz Haber


Türkiye'de yakın zamana kadar Mescidi Aksa diye sürekli Kubbetus's-Sahra'nın fotoğrafları kullanılıyordu. Sonra bu bilginin doğru olmadığı oranın Kubbetu's-Sahra olduğu asıl Mescidi Aksa'nın ise öndeki büyük cami olduğu söylenerek bu caminin fotoğrafları kullanılmaya başlandı. Bu arada akademik çevrelerden bazı kişiler Kur'an-ı Kerim'de sözü edilen Mescidi Aksa'nın Kudüs'teki Mescidi Aksa olmadığını onun Mekke'de küçük bir mescit olduğunu iddia ettiler. Son zamanlarda da asıl Mescidi Aksa'nın, Kubbetu's-Sahra'nın bulunduğu yerde olduğu, bugün Mescidi Aksa diye bilinen caminin gerçek Mescidi Aksa olmadığı iddiasının piyasaya sürülmesi üstelik bu iddianın "şok" sıfatıyla insanların kafalarına işlenmeye çalışılması hem de böyle bir şoklamanın tam da siyonist işgalcilerin Mescidi Aksa'yı bölerek bir bölümünü yahudilere tahsis etme planlarını iyice açığa çıkardıkları ve bu amaçla yahudilerin sık sık baskınlar düzenlediği bir döneme denk getirilmesi düşündürücüdür. Siyonist işgalcilerin sürekli bu kutsal mabedin altını oydukları, etrafındaki Müslüman mahallelerini yıktıkları, Müslümanların büyük ilim adamlarının ve dava önderlerinin gömülü olduğu mezarlıklarını imha ettikleri yetmiyormuş gibi bir de tarihi ve ilmi gerçeklere aykırı iddiaların ortaya atılmasını, sonra da bu iddiaların birtakım medya organları tarafından "şoklama" aracı olarak kullanılmasını büyük bir esefle karşıladığımı belirtmek istiyorum. Siyonist işgale ve tehdide karşı bu mabede sahip çıkma sorumluluğumuzu yerine getirmediğimiz yetmiyormuş gibi işgalci siyonistlerin bu mabedi bölerek önemli bir kısmını yahudi mabedine dönüştürme planlarında istismar etmelerine müsait spekülasyonlar yapmanın yüklediği sorumluluk üzerinde neden düşünme ihtiyacı duymuyoruz?

Bu tür spekülasyonlar karşısında Mescidi Aksa hakkındaki bilgileri tazelemek ve yanılgıların önüne geçmek amacıyla gerek Kur'an-ı Kerim'de sözü edilen Mescidi Aksa'nın Mekke'nin kenar bir semtinde küçük bir mescit olduğu iddiası ve gerekse Kudüs'teki mabetle ilgili "yer düzeltmesi" hakkında bazı ayrıntıları ilgilenenlerin dikkatine sunmak istiyorum.

Başta, Türkiye toplumunda son dönemde yaygınlık kazanan Mescidi Aksa tanımlamasıyla ilgili bilgiden yola çıkarak asıl Mescidi Aksa'nın bu değil Kubbetu's-Sahra'nın yerinde olduğu iddiasında bulunulması tümüyle bir eksik bilginin esas alınmasına dayanan düzeltmedir. Çünkü bu tanımlama Türkiye'de yaygın olan bir tanımlamadır ve zaten eksik bilgiden kaynaklanır. Kudüs, Filistin halkı ve genelde Arap toplumlarında Mescidi Aksa olarak tanımlanan mabet Türkiye'de Mescidi Aksa olarak bilinen camiyi ve Kubbetu's-Sahra'yı da içine alan bir külliyedir. Ben şahsen bundan birkaç yıl önce Mescidi Aksa'yı fotoğraflarla tanıtan bir slaytlı tanıtım hazırlamış ve orada da bu eksik bilgiye işaretle şu ifadelere yer vermiştim:

"Bugünkü şekliyle Mescidi Aksa çok bölümlü külliye niteliğindedir. Bu külliye İslâm'ın Kudüs'e hakimiyetinin tarihinin bütün dönemlerinden iz taşıyor... Bu külliyenin en önemli parçasını Mescidi Aksa olarak bildiğimiz ana bina oluşturuyor. Bu kısım Kudüslüler tarafından Kıble Camisi olarak adlandırılır."

Bu ifadelerin geçtiği ve Mescidi Aksa külliyesini bütün bölümleriyle tanıtan bu tanıtıma kişisel web sitemiz olan [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] adresine girip üstten "Slaytlı Tanıtım" linkine basarak ulaşmak mümkündür.

Burada da dikkat çekildiği üzere Türkiye'de Mescidi Aksa olarak bilinen cami Mescidi Aksa'nın sadece bir bölümünü oluşturur ve burası Kudüslüler arasında Kıble Camisi olarak adlandırılır. Kubbetu's-Sahra da yine Mescidi Aksa külliyesinin bütününden bir parçadır, yani tümü değil bir bölümüdür.

Kıble Camisi'nin Abdülmelik bin Mervan tarafından inşa ettirilmiş olması sebebiyle oranın Mescidi Aksa külliyesine dâhil olmadığını ileri sürmek ise anlamsızdır, çünkü bugünkü Kubbetu's-Sahra da Abdülmelik bin Mervan tarafından inşa ettirilmiştir.

Kutsal kayanın Kubbetu's-Sahra'nın altında olduğu gerekçesiyle Mescidi Aksa'nın sadece bu bölümden ibaret olduğu diğer bölümleri kapsamadığı da ileri sürülemez. Çünkü öncelikle bu kısım çok dar bir alandan ibarettir. Dolayısıyla günümüzde olduğu gibi tarihte de merkezi bir şehirde devletin merkezi mabedi olarak kullanılmaya yetecek kadar değildir. Oysa Mescidi Aksa'nın Hz. Süleyman (a.s.) zamanında inşa edilen şeklinin geniş bir alanı kapsadığı yine tarihi kaynaklarda geçer. İkinci olarak Abdülmelik bin Mervan söz konusu binaları inşa ettirdiği zaman orada mescidin Hz. Zekeriyya (a.s.) döneminde kullanılan şeklinin kalıntıları vardı ve bu kalıntılar yıkılmadı. Bunlardan biri de Müslümanların Burak Duvarı olarak bildiği, yahudiler arasında Ağlama Duvarı diye adlandırılan duvardır. Bu duvar da diğer kalıntılar da bugün Kıble Camisi olarak isimlendirilen tarafta yer alır. Bu izler de Hz. Zekeriyya (a.s.) döneminde kullanılan mabedin kaya tarafında değil bugünkü adıyla Kıble Mescidi'nin bulunduğu tarafta yer aldığına delalet eder. "Harem" veya "Beytu'l-Makdis" olarak isimlendirilen alan ise her iki tarafı birden içine almaktadır.

Kur'an-ı Kerim'de Hz. Peygamber (s.a.s.)'in isra mucizesinden söz edilirken ismi anılan Mescidi Aksa'nın bugün Kudüs'te bulunan Mescidi Aksa olmadığı, onun Mekke'nin kenar bir semtinde küçük bir mescit olduğu iddiasına gelince:

Böyle bir iddia ortaya atılmasının iki sebebi olduğunu sanıyoruz. Birincisi bugün Kudüs'te mevcut olan Mescidi Aksa'nın Hz. Peygamber (s.a.s.) zamanında mevcut olmadığı bu mabedin sonradan Abdülmelik bin Mervan tarafından inşa ettirildiği bilgisi. Bunu dikkate alırken o zaman Kudüs'te en azından Hz. Zekeriyya (a.s.) döneminde kullanılan ve Hz. Meryem'in adandığı kutsal mabedin kalıntıları bulunduğu halde, Mekke'nin kenar semtlerinde herhangi bir mescit inşa edildiği yönünde sahih bilgi olmadığı gerçeğini gözden uzak tutuyorlar.

İkinci önemli sebebin ise isra mucizesine akli bir izah bulmakta zorlanmaları olduğunu sanıyoruz. Oysa Kur'an-ı Kerim'de, Hz. Süleyman (a.s.) zamanında bir âlimin göz kapayıp açma süresi içinde Yemen kraliçesinin tahtını Yemen'den Kudüs'e getirdiğine dair bilginin de yer aldığını ve buna benzer daha birçok mucizevi olaydan söz edildiğini de düşünmemiz, Allah'ın kudretinin insanın idrak kapasitesini aştığını gözden uzak tutmamamız gerekir. İsra ve mirac olayı da alelade değil mucizevi bir olaydır ve kimsenin beşeri gücüyle değil Allah'ın ilahî kudreti dahilinde gerçekleşmiştir.

Peygamber (s.a.s.)'in isra olayında ziyaret ettiği Mescidi Aksa'nın Kudüs'teki kutsal mabet olduğu hakkında birçok sahih hadis varken bunları değil, son derece zayıf bir rivayeti esas almaya ise bir anlam veremiyorum.

Eğer iddia edildiği gibi gerek bu mucizeyle gerekse kıble değişikliğiyle ilgili âyet ve hadislerde zikredilen ya da işaret edilen Mescidi Aksa, Mekke'de olsaydı Peygamber (s.a.s.)'in Medine'ye hicret etmesinden sonra kıblesini değiştirmesiyle yönünü değiştirmesinin bir anlamı olmayacaktı. Medine'den Mekke'deki iki farklı mescitten birinden diğerine yön değiştirmekle belki belli olmayacak kadar bir açı farkı oluşacak belki de hiç oluşmayacaktı. Oysa Hz. Peygamber (s.a.s.)'in Medine'ye hicretinden sonra on yedi ay daha namazlarda Mescidi Aksa tarafına yöneldiği, sonra kıblesinin değiştiği, kıble değişikliği âyetinin namaz esnasında nazil olduğu ve önemli bir yön değişikliği yaptığı konuyla ilgili rivayetlerden bilinmektedir. Kıble değişikliğiyle ilgili tüm sahih rivayetlerde, değişiklik öncesinde yöneldiği mabedin adı hep Mescidi Aksa olarak geçer.

İkinci olarak Hz. Peygamber (s.a.s.)'in isra ve mirac mucizesinden söz etmesinden sonra müşriklerle arasında tartışmalar geçtiği ve müşriklerin ticari seferlerinde uğradıkları söz konusu mekân hakkında ona sorular sordukları konuyla ilgili rivayetlerde geçmektedir. Eğer ki ziyaret ettiği mekân Mekke'nin kenar semtlerinden bir yerde olsaydı böyle bir sorgulamanın ne anlamı olabilirdi?

Üçüncü olarak Hz. Peygamber (s.a.s.)'in, Mescidi Aksa'nın üç harem mescitten biri olduğunu ifade ettiği ve özellikle ziyaret edilmesini tavsiye ettiği sahih hadislerde bildirildiği halde Mekke'nin fethinden sonra bu şehirde Mescidi Haram dışında özel anlamda ziyaret ettiği veya ziyaret edilmesini istediği ikinci bir mescit olmamıştır.

Ayrıca "Mescidi Aksa" denirken kastedilen mabedin Kudüs'teki mabet olmadığı iddiasının tutarsızlığını ortaya koyan sahih rivayetleri ve bilgileri daha önce hazırlamış olduğum "Mescidi Aksa ve Kudüs'ün Üstünlük ve Kudsiyeti" başlıklı dosyada kaynaklarıyla birlikte naklettiğimden burada tekrar etmeye gerek görmüyorum. Bu dosyamıza da kişisel web sitemizden ulaşmak mümkündür.

Sadece Kudüslülere ve Filistinlilere değil bütün İslam ümmetine emanet olan kutsal Mescidi Aksa hakkında ortaya atılan tamamen tutarsız ve geçersiz iddialarla kafa karıştırmanın ise siyonist işgalcilerin bu kutsal mabedi bölme veya tamamen ortadan kaldırma planlarının önünü açmaktan başka hiçbir işe yaramadığını vurgulamak istiyorum.


SAAT: 17:32

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321