Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Tasavvuf Ve Tarikat-2-/Bedia Özdemir Tokel (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/28220-tasavvuf-ve-tarikat-2-bedia-ozdemir-tokel.html)

Bedia Özdemir Tokel 17 Ocak 2014 02:47

Tasavvuf Ve Tarikat-2-/Bedia Özdemir Tokel
 
Tasavvuf Ve Tarikat-2/Bedia Özdemir Tokel
Tasavvuf Nedir ve Neden Gereklidir ?

Tasavvuf kelimesinin Kök olarak Ashabı suffanın Suffesi,temiz ve duru manasında Savf ,Kabeye hizmet eden Sufa kabilesinin isminden,arapça yün manasına gelen Sufi kelimelerinden ortaya çıktığı ileri sürülmüşse de ,en muteber olarak;Ashabı suffenin suffa sı ve Yün giyen sufi kelimeleri hüsn-ü kabul görmüştür.
Tasavvufun İstilahi manası
kalbi tasfiye -nefsi tezkiye dir,vera ve zühddür.Kalp hastalıklarından ,kurtulma yollarını gösteren bir ilim dalıdır.
Bir müminin yaptığı her işte ve attığı her adımda Rabbinin kendisi ile beraber bulunduğunun ve kendisinin her an görüp gözetmekte olduğunun şuuruna varması ,kalp selameti ve ruh inkişafı bakımından varabilecek en üst noktadadır ki Tasavvufun insana kazandırmayı hedeflediği ruh güzelliği ve ''hal''işte budur.(1)

Tarikat lügatta ,tarık ,yol demektir.İstilahi olarak Allaha yakınlaşmak maksadıyla terbiye ve seyr-i sulük görmektir.
 
Tasavvufla ilgilenenlerin şu dört şeyi bilmesi gerekir.
 
1- İtikadımızı Kitap ve Sünnete göre tashih etmek.Neye nasıl inanacağını bilmek,düzeltmek.
2- Ahkam-ı şer’iyyeyi, ezcümle helal ve haram, farz ve vacipleri bilmek.
3- Öğrendiklerinin muktezasına göre amel etmek.
4- Kalbi tasfiye ve tezkiye yoluna girmek.
Bunlar öğrenilmeden ve hayata uygulamadan kişi tasavvuftan istenilen neticeyi elde edemez. Haliyle tasfiye-i kalp ve tezkiye-i nefs mümkün değildir. (Adab - Muhammed b. Abdullah Hani)
yani İman,İlim,Amel,İhlas..
 
Tasavvufun sistemleşmiş şekli olan Tarikat, ihlasa ulaşmayı,ihsan makamına ermeyi gaye edinmiştir.Kaynağı da Kuran ve Rasululahın akval ve ef'ali ,yani söz ve amelleridir.
Dinimizin ve Dünyada bulunmamızın gayesi Allahın rızasıdır.
Allahın razı olduğu bir kul olma arzunda olan Müslüman ,elde ettiği ilimlerle amel ederken nefsini ,kalbini,bütün pisliklerden temizlemek gayesiyle işe başlar ve ,edep sarayından içeri girer.
Bu Edep Sarayı aynı zamanda en yüksek seviyede takvaya ulaşmayı hedefleyen bir terbiye okuludur.
Bütün amellerimizi Allahın rızasına uygun bir ihlasla yapmak ve bizi cehenneme sürükleyen kalbi marazlardan kurtulmaya çalışmak ve bunu Suffa ashabının Rasulullah gözetiminde terbiye edilmesi gibi bir şeyh'in gözetiminde yapmak tarikat usul ve erkanındandır.
yani İhlas,ihsan,takva...

Tasavvufun gayesi taklidi imandan tahkiki imana yükselmeye çalışmaktır.
Nasıl ki Kuranı Kerimde ;zahiri emir ve nehiyler varsa ;batını emir ve yasaklar da vardır.
Namazı kılın ,zekatı verin(Nur /56)gibi zahiri emirlerin yanında
''Onlar ki namazlarında huşu içindedirler.''(Müminun/ 2) gibi iç dünyamızla ilgili bir çok ayet bulunmaktadır.
Namazın nasıl kılınacağı Fıkıha ,huşu içinde kılmak ,dosdoğru kılmak ta Tasavvuf ilmine aittir demişlerdir.İç dünyamızın harap olduğu bir namaz şu ayete muhatap olur.
Veyl olsun o namaz kılanlara! (Maun suresi/4)
Yani;
''Allah korkusuyla namaz gel,Tevazu ile namaza gel,İhlas ile namaza gel.Samimiyetle namaza gel,Bütün azaların Allahı anarak namaza gel.''
 
İbadetlerin zahiri şekli ile ilgili hükümler fıkıh ilmini ilgilendiriyorsa kalbi temizlemek ,nefsini şeytandan kurtarmak,huşu ve takvayı kazanmak da Tasavvufun konusudur.
Kişinin hareket ve amellerinde iyilik ve kötülüğe yönelmesi kalbin durumuna bağlıdır.
O gün ne mal fayda verir ne evlat .Ancak Allah'a kalbi selim ile gelenler (o günde fayda bulur) (Şuara /88)
Bu Yüzden Rasulullah Efendimiz kalplerin ıslahına çok ehemmiyet vermiş, edep ve ahlaka ve Allahın rızasına ancak bu yolla ulaşılacağını anlatmıştır.
''Haberiniz olsun,cesette bir et parçası var ki eğer o salah kesbederse cesedin tamamı salah kesbeder ,eğer o bozulursa,cesedin tamamı bozulur.Âgâh olun bu et parçası kalptir.''(Buhari,Müslim)

Bu ayet ve hadislerde bahsedilen selim kalp kulun nefsini her an muhasebeye tabi tutmasiyle ve gerek kalbin, gerekse diger azalarin amellerinin devamli surette murakabe altinda bulundurulmasi ile mumkun olur.Bu murakabe Ser'i emir, yasaklara uyulmak suretiyle ameller islah edilir.

Nefsini tertemiz yapan kişi muhakkak umduğuna ermiş,onu alabildiğine örten kişi de elbette ziyana uğramıştır.(Şems /9)

1-Marifeti İlahiye Tarikatı Aliye/Muhammed Hikmet Efendi sf.35
Bedia Özdemir Tokel, Eğitimci
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Tasavvufun Kuran ve Sünnetten delilleri
Şeyh Kimdir?
Zikir
Sahte Tarikatlar,Şeyhleri nasıl anlarız?
Tarikat müessesine içerden eleştiri...gibi konularla devam edecek


SAAT: 04:06

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320