Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Muhtelif Konular

Konu Kimliği: Konu Sahibi Esadullah,Açılış Tarihi:  02 Ocak 2012 (00:22), Konuya Son Cevap : 09 Ocak 2012 (23:52). Konuya 44 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02 Ocak 2012, 00:27   Mesaj No:11
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

CEVAP: Hemmam b. Münebbihin sahifesini bizzat Ebu Hureyre den işitip yazdığı 135 Hadisi ihtiva eder. Bu sahife de geçme ihtimali olmadığını bilmiyor mu ki soruyor. Hem bu sahifede geçseydi inanacakmıydı? Çünkü bu 135 hadisin hepsi Hocamzın güvenilirliğin de şüphe var dediği ebu Hureyre rivayetidir. Demek ki Hocamız bunları kasıtlı soruyor. Bir de madem bu sahifeye bu kadar değer vermiş ise niçin Ahmed b. Hanbelin Müsnedini zayıf kaynak olarak zikrediyor. O bilmiyor mu ki Hemmam b. Münebbihin sahifesi olduğu gibi Müsnedde geçiyor. Demek ki amacı doğruları ortaya koymak değil. Ayrıca İbni Mesudun ve İbni Ömer gibi bazı ravilerin de Müsned de sahifeleri bulunur. Onları neden sormuyor da Hemmam b. Münebbihin sahifesini soruyor.
Gelelim İmam Ebu Yusuf ve İmam Muhammedin eserlerin de niçin geçmiyor sorusuna:
CEVAP: İmamı Azam onların hocası hem de onlardan önce gelen birisidir. Yukarıda ki sorduğumuz sorunun aynısını burada da soruyoruz. Niçin Hocamız İmamı Azamın beş eserinde bu mevzu var mıdır diye sormuyor da kendilerini hep fıkıh dalına ağırlık vermiş ve eserlerini hep fıkhi mevzular üzerine hazırlayan talebelerini soruyor. Hem bilmiyor mu ki ilk ehli sünnet itikadını ve Ehli sünnet kavramlarını imamı Azam başlatmıştır. Talebelerinin ondan farklı bir itikat taşıyacağını mı sanıyor. Nedeni gayet açık çünkü imamı Azamın bu konuda Hz. İsanın gelmesi haktır, itikadı elzemdir dediğini bildiği için olayı burada da saptırmış.(Fıkhul Ekber s.210) Hocamızın bu iftira ve tutarsız çalışmasın dan sonra gelelim Hz. İsanın Nüzulu ile ilgili bölüme.




HZ. İSANIN NUZULÜ

Hz. İsanın yeryüzüne tekrar indirilmesi olayı eskiden beri bir takım çevreler tarafından tartışma konusu yapılmış ve türlü bahanelerle inkar edilmiştir. Yukarıda ki örneklerden de anlaşılacağı üzere bu konu kimi zaman Mütevatir haberle bize ulaşmamış, kimi zaman tamamı İsrailiyat kabilinden haberlerden sayılmış, kimi zaman da itikadi değildir zannı ile eleştirilere maruz kalmıştır. Ehli sünnet içerisin de bu tür tartışmalar asla olmamış, bazı çevreler bu tartışmaları Ehli sünnetin içine sokmaya çalışmışlar, ama o güzide Ehli sünnet Alimlerinin aşırı titiz çalışmaları ve onların eleştirilerine güzel reddiyelerle karşılık vermeleri neticesinde fazla muvaffak olamamışlardır. Bizim diğer itikadi mevzular da olduğu gibi bu mevzuda da şüphemiz yoktur.


Hz. İsa’nın Nüzulüne dalalet eden ayetler:

1- Hani Allah isaya demişti ki: Ey İsa doğrusu seni ben vefat ettireceğim ve seni kendime yükselteceğim…Ali İmran 55)

Altı çizili ayetlerin Arapça karşılığı incelendiğinde Hz. İsa’nın bildiğimiz manada ölmediğini açıkça ortaya koymaktadır. Bu ayetler de geçen ve Türkçe mealler de öldürme veya vefat ettirme olarak geçen kelime Arapça “Teveffa” kökünden türemiştir ve manası da canın geçici olarak alınması anlamına gelir. Allah bu gerçeği bize Zümer 42 de şöyle buyurur: Allah ölecekleri (Mevt) zaman canlarını alır(Teveffa) ölmeyeni de uykusunda (canını alır) Böylece kendisi hakkın da ölüm kararı verilmiş olanı tutar öbürünü ise adı konulmuş bir ecele kadar Salı verir. Şüphesiz bun da düşünen bir kavim için ayetler vardır”. Aynı kelimenin geçtiği diğer ayet ise Enam 60 dır.
Allah bu ayetler de uyku halini ölüme benzetmiştir.
Bu ayetler de Ali İmran 55 ayetin de olduğu gibi Allah “Teveffa” kelimesini kullanmıştır. İnsanın uyku hali ölüm olmadığına göre nedir. Demek ki Hz. İsa’nın da uykudakine benzer bir şekil de canının alındığı ve Allah’ın katına yükseltildiği ortaya çıkar. Eğer Hadislerde de varit olduğu üzere tekrar gelmeyecekse neden anladığımız bir şekilde ölüm gerçekleşmedi. Bu olay Nuh Suresi ayet 17,18 de bildirilen insanların topraktan yaratılıp tekrar toprağa girip ve kıyamette tekrar diriltileceğin den bahseden hakikata ters değilmidir. Oysa Allah’ın ayetler de bahsettiği olay Sünnetullah tandır. Ayrıca devamlı gök yüzün de kalacaksa kıyamette tekrar topraktan dirileceğimize dair o kadar çok ayet var ki mesala (Rum19) Hz. İsa tekrar gelmeyecekse Nasıl diriltilecek ve bu ayete de ters deyimlidir? Yoksa Allah’ın Kitabın da Haşa tutarsızlık ve tezatmı var. Bunu nasıl izah edeceğiz.

2- yukarıda ki ayeti kerime de Ali İmran 55’te : Sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim. ifadesi de dikkat çekicidir. Hz. İsa’ya gerçekten tabi olan bir guruptan bahsedilmektedir. Peki kimdir bunlar Hz. İsa hayatta iken ona uyanların sayısı çok azdı ve onun dünya dan ayrılmasından sonra hızla dejenerasyon başladı. Ayrıca Havariler olarak tanınan insanlar ciddi bir baskı altında yaşamak zorundaydılar. Sonraki iki yüz yıl boyunca da Hz. İsa’ya iman edenler aynı baskılara maruz kaldılar. Bunlar bilinen şeylerdir. Bu durum da geçmişte yaşayan Hristiyanların inkar edenlere üstün geldikleri söylenemez. Şu halde: sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim ifadesi kıyamete yakın geleceğini ve ayette anlatılan üstünlüğün o zaman olacağına işaret etmiyorsa bu ayet ne zamandan bahsediyor.
3- Nisa 156.158 ayetlerin arkasından Allah 159 ayette şöyle buyurur: Andolsun, Kitap ehlinden ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü oda onların üzerine şahit olacaktır.

Bu ayette geçen o zamiri üzerine Kurandır manası verenler vardır. Eğer gramatik olarak ayetlere 157 den itibaren bakarsak o zamirinin hep Hz. İsa ya dalalet ettiği görülür. 157: Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar.
158: Allah onu kendine yükseltti. bu ayetler de o zamirinin Hz. İsa ya baktığı görülür. Ayetlerin sıyak ve sıbak açısından bakıldığında 159 da ki o zamirinin de Hz. İsa olduğu görülür. o zamiri kurandır manası verildiğin de diğer ayetlere de aynı manayı vermek gerekir o zaman kuranı astılar ve kuranı kendine yükseltti gibi bir mana çıkar. Eğer sade 159 ayette o zamiri kurana işaret ediyor diyorlarsa o zaman ayette bahsedilen kıyamet günü şahit kuran olmuş olur. Oysa biz kuran da insanın kıyamet günü kendi aleyhine dilinin, ellerinin ve ayaklarının (Nur24-Yasin65) işitme görme duyularının (Fussilet20-23) şahit olacaklarını ama kuranın ise böyle bir şahitliğini kuran ayetlerin de göremiyoruz. Ayetlerin sıyak ve sıbak açısından bakıldığında o zamirinin kurana başka konularla alakalı ayetler de geçtiği de görülür. Mesala Adiyat 6-8- Tekvir19- Tarık13- Neml 77 gibi.

4-Ölümün den önce : ifadesinin yorumu ile ilgili: “kitap ehlinin kendi ölümlerinden önce inanması anlamını taşıdığını söylemek.” Eğer bu yorum doğru ise Hz. İsa’ya kitap ehlinden olan her kişi iman edecektir. (O zamirinin kurana işaret etmediğine dair açıklamayı yukarda zikrettik.) oysa Hz. İsa döneminde bırakın ona iman etmelerini Yahudilerin onu öldürmeye çalıştıkları bir gerçektir.
Ayetleri bilgiler doğrultusun da ele alırsak: Birincisi ayette gelecekten bahsedildiği açıktır. Hz. İsa bizim anladığımız şekilde ölmemiş ve Allah katına yükseltilmiştir. Hz. İsa’ya tüm ehli Kitabın imanı söz konusudur. Bu da henüz gerçekleşmemiştir. O halde Hz. İsa’nın Kıyamete yakın gelişi anlaşılır.

5- Ali İmran 45-48 ayetlerin de geçen: Ona Kitabı Hikmeti, Tevratı ve İncili Öğretecek” ibaresidir. İncil den, Tevrat dan başka bir kitabı Allah ona öğreteceğini söylüyor. Bu kitaba Zebur dur diyemeyiz birincisi içerik olarak üçte ikisi ilahiler den oluşmaktadır Ahkam ayetleri çok az bulunur. İkincisi Kitabı Mukaddes içerisin de eski Ahit bölümünde bulunur. Bu kitaplar dan başka yeryüzünde bilinen kuran dan başka kitap var mıdır? Ayrıca Maide 110 ayetin de : Sana Kitabı, Hikmeti, Tevratı ve İncili öğrettim” geçmektedir. Burada ki Kitap kelimesi genelde Mealler de “Yazı yazma” diye manalandırılsa da bu kelime Kuran da 11 ayrı manada zikredilmiştir. Ama en meşhuru Kuran-ı Kerim manasına gelmesidir.(Bakz.El-Mevarid Arapça-Türkçe Lügat)
Biz bu kitap kelimesini anlamak amacıyla yine Kurana bakıyoruz. Ali İmran 3 ayetinde : Kitap kelimesi İncil ve Tevratın yanında Kuranı ifade etmek için kullanılmıştır.
O halde Hz. İsa’ya öğretilecek Kitabın Kuran olduğu anlaşılır. Kuranı Kerim Hz. İsa’dan 600 sene sonra geldiğine göre Kuranı ne zaman öğrendi. Mantıklı olan Hz. İsa’nın Tekrar geldiğin de ona tabi olacağıdır.

6- Zuhruf 61 ayetinde: “şüphesiz o (İsa) kıyamet saati için bir ilimdir” buyrulur. Bu ayette açıkça o zamirinin Hz. İsa’ya delalet edildiği görülür. Burada ki o zamirine de Kurandır manası verenler olmuştur ama ayetlerin 57’den başlayıp 67 ayetine kadar gramatik olarak bakarsak o zamirinin Hz. İsa ya dalalet ettiği görülür. Zaten bizim bu sözümüzü de Müfessirlerin çoğunluğu destekler. Bu o zamiriyle alakalı İbn Abbas, Ebu Hureyre, İkrime, Katade gibi sahabeler Hz. İsa olarak rivayet etmişlerdir. (Daha geniş bilgi için Tefsirlere müracaat edin.)

7- Ali İmran 59 ayetinde: Allah katında İsanın durumu Ademin durumu gibidir” buyrulur. Müfessirlerin çoğu bu ayette her iki peygamberin Ademin (a.s) anasız ve babasız İsa’nın (a.s) da babasız yaratıldığına dikkat çekmişlerdir. Ama bu ayet Hz. Ademin cennetten yeryüzüne indirilişi gibi Hz. İsa’nın da Kıyamete yakın indirileceğine bir işaret olabilir. Allahu alem Bissevap.

Evet görüldüğü gibi hadis inkarcılığı tarih boyunca şekilden şekle girmiş günümüze kadar ulaşmıştır. Ahir zamanın bu fitne ve desiseleri karşısın da Kurana ve Sünneti en iyi şekilde izah eden Ehli sünnet çizgisine daha çok sarılmamız ve Ehli Sünnet itikadını çok iyi okuyup anlamamız gerektiği ortaya bir kez daha çıktı. Yukarı da örneklerde de gördüğünüz üzere bu çerçeveden bakmayanların (Oryantalistlerin) Kuranla iman ile bir alakası yoktur. Okun yaydan fırladığı gibi bu insanlar dinden çıkmışlar peşlerine de cahil Müslümanları katıp götürmeyi ve onların da başını yakmayı hedeflemişlerdir. Bu zaman da bu tür akımlara çok dikkat etmek lazımdır. Tekrar söylüyorum ki İMANIN ASLA ŞAKASI YOKTUR: Okuyanlara faydalı olur ümidi ile Allah sizi ve bizi Ehli Sünnet çizgisinden ayırmasın ve bizi mağfiret etsin Amin. Vesselam Veddua.

Haydarı KERRAR
ANKARA 2007
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:28   Mesaj No:12
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Esadullah kardeşim size cevabı ben vereyim Mehdi ve İsa hususundaki rivayetlere Hayri Kırbaşoğlu Hocamın tenkidi haklıdır ....Size sunacağım delilleri bir bir okumanızı ve hadis usulüne göre ele almanızı rica edecem ....
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:36   Mesaj No:13
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Asırlardan bu güne kadar, tüm din mensupları arasında var olan Mehdiyet ve Mesih inancı, Müslümanlar arasında, Allah Resulü Muhammed (s.a.a) efendimizin soyundan zuhur edecek olan, dini güçlendirecek ve yeryüzüne hakim kılacak şahsiyet olarak bilinmektedir. Deccal ve diğer kıyamet alametleri mehdinin zuhurundan sonra ortaya çıkacak bir görüş olarak savunulmaktadır.

Allah katında olan İsa (a.s) tekrar yeryüzüne indirmeye çalışanların belirttiği anlayışa göre,İsa (a.s) Mehdi’den sonra zuhur edecek veya Mehdi ile birlikte Deccali öldürecekler ve İsa (a.s) Mehdinin arkasında namaz kılacaktır.

Hadis terminolojisinde Cerh:Hadis rivayet eden ravinin, günahkarlığı, yalancılık, taassup, unutkanlık… Gibi nedenlerden güvenilir kabul edilmeyip, aktardığı rivayetlerin reddedilmesidir.

Ta’dil ise: Ravinin güvenirlik vasıflarını taşıdığının ve dolayısı ile aktardıklarının kabul edilmesidir.
Ebubekir İskafi nin ‘’Fevaidül-Ahbar’’ isimli eserinde zikrettiği rivayet:

İskafi hadisi Malik bin Enes’e, o Muhammed bin münkedir’e, o da Cabir’e dayandırmaktadır. Cabir Şöyle diyor:‘’Mehdi’yi yalanlayan Kafir olmuştur, Deccali ise yalanlayan ise yalan söylemiştir.’’Abartı olarak bunu bilmek bile yetiyor. Çünkü Hadis otoritelerince Ebubekir İskafi, hadis uydurma ile itham edilen biridir.

Mesih (İsa)’in ineceği iddiasında bulunup, bunu imani bir esas olarak, delil olarak kaynaklarında sunan İslam alimlerinin, bu tavırlarından vazgeçip hakikatleri açıklamak ve aktarmak ile meşgul olmalıdırlar. Delil olarak şu sözleri her daim meşhurdur.

Allah’ın kadiri mutlak olduğu ve isterse ‘’Kun Feyekun’’ emri ile istediği her şeyi yapabileceği hususunda elbette şüphe yoktur. Lakin Allah’ın İsa (a.s) gökten indireceğine dair kesin bir kanıt yoktur. Allah kadiri mutlak olduğu gibi Hakimdir de İsa (a.s) yeniden yeryüzüne inişi ile ilgili ne gibi bir hikmetinin olacağını da izah etmek gerekir? .

Bunu izah edemeyenler bu İşi Allah’ın mutlak gücüne havale edip işin içinden çıkmak adına kolaycılığı tercih etmektedirler.

Hakikatler apaçık ortada iken halen birileri İsa (a.s) gökten indirmek ile meşgul olmak istiyor ise ben buna, taassupçuluk, kör cehalet ve taklit derim ve zerre kadar da değeri yoktur derim. Bu husuta İcma olduğunu söyleyenlere sözüm şudur. İcma’nın dayanağı hatalar üzere ise ve bu dayanaklar delilleri ile tenkit ediliyor ise Ümmetin bu hususta birleşemeyeceği hakikatini yeniden gözden geçirilmelidir.

O zaman Allah: "Ey İsa!" demişti, "Seni ölüme yollayacağım ve Katıma yücelteceğim ve seni hakikati inkara şartlanmış olanlar(ın arasın)dan çekip arındıracağım; sana tabi olanları, Kıyamet Günü, hakikati inkara şartlanmış olanların (kat kat) üstüne çıkaracağım. Sonunda hepiniz Bana döneceksiniz ve aranızda anlaşmazlığa düştüğünüz her konuda Ben hüküm vereceğim." (A’li İmran-55)

Ben onlara (söylememi) emrettiğin şeyden başkasını söylemedim: 'Benim Rabbim ve sizin Rabbiniz (olan) Allaha kulluk edin (dedim). Ve onların arasında yaşadığım sürece yaptıklarına şahitlik ettim: Ama Sen bana ölümü verdikten sonra onların koruyucusu yalnız Sen oldun: Zaten Sen her şeye şahitsin. (Maide-117)

Teveffeyteni: Ayeti kerimesini Kuran Gramerine göre ele aldığımızda:

Kur’an’da 44 hal ve Hal Anlamları ile birlikte 88 yerde geçer .

(Tevbe-111) Daha iyi ifa eden Necm-41 Tam, Tam Tamına Necm-37 Tam yerine getirmek Nur-39 Tamamen halletmek, güzelce (hesabını) görmek Hud-15 ve 111 Nisa 173 Nur 25 Fatır 30 Ahkaf 19 A’li İmran 25 Zümer 70 ayetlerde Tamamen eda etmek, tam vermekA’li İmran 185 (Tam olarak almak) Bakara 40 (İktiza ettiği şekilde tama olarak) Yerine getirmek Yusuf-59 Eksiksiz yapmak ve daha birçok ayeti kerimede Ruhunu kabzetmek, öldürmek, vefat ettirmek, yeryüzü hayatına son verip göğe çıkarmak gibi anlamlarında kullanılan.

Ayeti kerimenin hakikatine rağmen İsa (a.s) Ruhunun kabzedilmediğini, vefat ettirilmediğini iddia etmek Kuran ayetlerin terstir ve geçersizdir.

(İsa'ya gelince,) o sadece (bir insandır) kendisini (peygamberlikle) onurlandırdığımız ve İsrail oğulları için örnek kıldığımız bir kul(umuz).Ve eğer isteseydik, (siz ey meleklere tapanlar,) sizi yeryüzünde birbiri ardından gelen melekler yapardık!Bakın, bu (ilahi kelam) Son Saati(n geleceğini) bildiren bir araçtır; o halde (Son Saat) hakkında hiçbir şüpheye kapılmayın ve Bana uyun; dosdoğru yol (yalnız) budur.(Zuhruf-59-60-61)

İsa (a.s) geleceğini bu ayetlere dayandıranlar, Ayetlerdeki manayı kendi nefsani istekleri doğrultusunda yorumlamaktadırlar.Allah Resulü Muhammed (s.a.a) efendimiz ile Peygamberlik son bulmuştur. Kendisinden sonra hiçbir şekilde başka birinin gelmeyeceği hakikatine rağmen,İsa (a.s) gökten indirmek yanlıştır.

Çünkü İsa (a.s) Eğer peygamber olarak gelmeyecek ise o zaman bana onun Peygamberliğinin alındığına dair bir delil getirebilirmisiniz.Getiremezler çünkü kimsenin peygamberliği verildikten sonra kendisinden alınmamıştır.

Tevrat izahatlarında Mesih hakkında söylenenler:Ve onun zevki Rab korkusunda olacak Ve gözlerinin gördüğüne göre hükmetmeyecek ve kulaklarının işittiğine göre karar vermeyecek; fakat fakirlere adaletle hükmedecek ve memleketin hakirleri için doğrulukla karar verecek...
(İşaya, 11: 3-4)

Deccal’ın İsa (a.s) tarafından öldürülmesinden sonra Tevhid inancının hakimiyetine dair.

Tevrat'ta bu dönemin diğer özelliklerini anlatan birçok benzetmeler yapılmıştır:

"Ve kurt kuzu ile beraber oturacak ve kaplan oğlakla beraber yatacak ve buzağı ve genç aslan ve besili sığır bir arada olacak ve onları küçük bir çocuk güdecek. Ve inekle ayı otlanacak; onların yavruları birlikte yatacak ve aslan sığır gibi saman yiyecek. Ve emzikteki çocuk karayılanın deliği üzerinde oynayacak ve sütten kesilmiş çocuk elini engerek kovuğu üzerine koyacak. Bütün mukaddes dağımda zarar vermeyecekler ve helak etmeyecekler; çünkü sular denizi nasıl kaplıyorsa, dünya da Rab bilgisi ile dolu olacak."
(İşaya, 11: 6-9)

Bu örneklemeleri hadis olarak rivayet edilen sözler ile karşılaştırdığımızda bire bir aynı şeyler söylenmekte. Bu tür rivayetlerin asli kaynaklarının Allah resulü olmadığı ve Tevrat ve incilden alındığını anlamaktayız. Bu tür rivayetlerin ‘’Ka’bu’l Ahbar’’ tarafından rivayet edilerek İslam inançları arasına girdiği.

Müslüman geçmişe takılmayan ve gelecek olaylar ile oyalanmayan bir şahsiyet olma adına, kendini ütopyalardan arındırmalıdır. Mehdi ve Mesihçilik ütopyaları, her daim Müslümanların izzetli duruşlarını sergileme adına, bir kurtarıcı bekleme politikası ile engellenmeye ve yozlaştırılmaya çalışılmıştır. Bunun en bariz örneği mehdi ve Mesih beklentisi adı altında, İslam inancı içerisine dayatılmaya çalışılan hayallerden ibaret olan senaryolardır.

Deccal kelime anlamı ile baktığımızda Ahir zaman’da farklı inançlara göre Mesih ve Mehdi denen olguların ikinci kez yeryüzüne intikal etmesinden önce vukuu bulacak olan Zulüm Sömürü Katliam vb olayların yaygınlaşmasını sağlayacak olan Beşeri güce verilen isimdir. İslam dinine en büyük zararı veren sahış olarak anlayabileceğimiz zat 1900- 2000’li yıllar arasında Zuhur etmiştir. Ümmeti Muhammed arasına serpmiş olduğu Nifak tohumları halen izini sürdürmektedir!

Deccal, ahir zamanda farklı inançlara göre Mesih'in veya Mehdi'nin ikinci kez yeryüzüne gelmesinden önce insanlığı kötülüğe ve imansızlığa yönelteceğine inanılan hükümdar.

Hadislere göre: Deccal kıyamete yakın bir zamanda gelmesine inanılan Mesih'in dünyaya zuhurundan önce insanları kötü yola ve imansızlığa çağıran, tüm fitnelere verilen isimdir.

Sonra Mehdi Deccal'ı aramaya koyulur. Rivayete göre Mehdi Mesihle beraber Deccali yenecek kişidir. Mehdi Deccal'ın yanına varır. Deccal ona kendisine iman etmesini söyler. Fakat Mehdi kabul etmez. Deccal dev bir kılıçla mehdiyi ortadan ikiye keser ve iki parçasını çok uzak ayrı iki noktaya gönderir.

Sonra bu parçaları çağırır ve birleştirir ve tekrar iman edip etmediğini sorar. Mehdi gene iman etmez bu sefer Deccal Mehdi'yi boğazlamak ister ama Allah’u Teala mehdinin boğazına bakırdan çok sert bir halka koyar ve Deccal onu boğamaz. Sonra İsa Şam'daki Ümeyye Camii'nin minaresine iner ve daha sonra deccalı yener ve insanlığı İslama davet görevine başlar.

Eski Ahit ve Yeni Ahit'de benzer bir varlıktan bahsedilmektedir:

Şimdi bu bilgilere KURAN gözü ile bakalım :

Allah’ın İslamında Mehdi diye bir inanç yoktur. Şia Kendi İmamlarından yaşayıp kaybolduğuna inandığı ‘’Sahibuzzaman’’ olarak nitelediği kişiye, Mehdi İsmini verir ve Şia şu an hali hazırda ‘’MEHDİ’’ ordusu diye bir orduyu hazır bekletmektedir.

Sünni vb diğer kesimler de aynı şekilde Mehdiyet İnancını benimserler, hatta Her Cemaat her Tarikat ve Her Üstada tabii olanlar Kendi Tabii oldukları kişileri ‘’MEHDİ’’ ilan etmekten çekinmezler örneklerini vermek istemem çünkü bu iş belli bir kesimde değil.İslamın içine bilinçli olarak sokulmuş olan bir UYUŞTURMA/BEKLETME ve gayretleri kırma politikasıdır.

Kurana ilişemeyen kesimler, Müslümanların her zaman rehavete kapılmalarını sağlama adına, KURTARICI bekleme politikalarını yaymışlardır.

Kısa ve Öz bir cevap vermek gerekir ise MEHDİYET ve MESİH inancı diğer tahrif olmuş dini kaynaklarında ve mensuplarında da mevcuttur.

‘’KURAN’’ inancına göre Mehdi denen bir olgu yoktur. Hurafe ve zulümlerin yaygınlaştığı bir dönem neticesinde, birer umut olarak kurtarıcı bekleme anlayışının uydurmalarından başka bir şey değildir. Çünkü 1400 yıl önce Allah tarafından Hatemül Enbiya’nın Zuhuru ile Nasıl tüm İnsanlık esas duruşa geçip teslim olmamış ve kendi inançlarından kopmamış iseler. Günümüzde, Mehdi ile Dünyanın Adaletle dolacağını iddia edenler, Mehdiyi Allah Resulünün üstünde gördüklerinin farkına varmalıdırlar.

Çünkü O Mümtaz Rehber Canlı Kuran Örneği Olan, Allah Resulünün (MUHAMMED) (s.a.a)’in Tebliğ esası önce yaşa sonra anlat idi.Bu kadar üstün bir mevkie sahip iken, çektiği çile, ızdırab, zulümlere karşı insanların çoğunluğu Hakk dine İslama girmemiş iken. Bir ‘’MEHDİ ve MESİH’’ inancı ile Her Tarafın Adaletle dolacağını iddia etmek, Mehdi denen yanlış inancı Allah Resulünün üstünde görmek olur.

Hurafe ve Bidatlerin kökeni, her zaman İslam’ın özüne zarar veremeyen, Kur’an’a ilişemeyen kesimler tarafından, İslam’ın içine serpiştirilerek insanları uyuşturma ve kurtarıcı bekleme siyasetleri ile Halis Dinden uzaklaştırmaktır.

Allah bizleri Hakk Din olan İslam’dan, Kuran ve Peygamber örnekliğinden esinlenerek yaşayanlardan eylesin.

MEVLÜT HÖNÜL
MALAZGİRT
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:43   Mesaj No:14
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Konuyu iyce okuyun inşaallah kardeşim siz zaten hazırda olanları dökmüşsünüz Allah razı olsun ama hemen okumadan ben doğruyu hemen yazayım demek le olurmu? Bu kadar kısa sürede nasıl okudunuz bu kadar yazıyı ? Bakın delilleri ve açıklamalrı ile yazılmış bir reddiye emeğe saygı duymak lazım, ben sizin yazdıklarınızı baştan sona okuyorum...

Yani sizi Allah için sevdim hakkı savunan herkes başüstüne ama haklı olan hep siz olursanız ve palaşımlarımız sadece başlığından ele alınırsa üzülürüz...

Ben Allah a c.c. kulluk etmeye çalışan ve Resulünün s.a.v yolunda gayret gösteren aciz bir kulum eğer hak olan buysa neden kaale alınmıyorum ? Amacım fitne değil zaten sizin yaklaşımınızında ve mütevaziliğinizinde övülesi olduğu aşikar inşaallah konuyu okuyun kardeşim ...

vesselam veddua
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:44   Mesaj No:15
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Esadullah kardeşim sunmuş olduğunuz ayetleri inşallah sarf nahiv usulü ile ele alacam ve sizin tenkidinize bende reddiye ile cevap yazacam bu konuda Hamdolsun binlerce kez temel kaynağım Kuran ve Canlı Örneği Allah Resulü Muhammed'dir (s.a.a) konuyu lütfen tüm delilleri ile hak ile batılı birbirinden ayırd edene kadar devam ettirelim...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:46   Mesaj No:16
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Esadullah kardeşim sunmuş olduğum deliller kendi şahsıma ait araştırmamdır hazıra konma anlayışım yoktur bakın dikkat ederseniz sonraki mesajımda açıklamamı yaptım inşallah hayırlısı olur temennisi ile ...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:51   Mesaj No:17
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Esadullah kardeşim sunmuş olduğunuz ayetleri inşallah sarf nahiv usulü ile ele alacam ve sizin tenkidinize bende reddiye ile cevap yazacam bu konuda Hamdolsun binlerce kez temel kaynağım Kuran ve Canlı Örneği Allah Resulü Muhammed'dir (s.a.a) konuyu lütfen tüm delilleri ile hak ile batılı birbirinden ayırd edene kadar devam ettirelim...
Burada okuyacağınız konu zaten delilleri Tefsir Usulü ve Hadis Usulünce verilmiş bir reddiyedir.Bizim amacımız hakka hakkı ile kulluktur.Ve yanlışları düzeltmektir.

Ben Allah c.c ile kendini bir gören ve peygamberin Emrini çiğneyen bir yerde barınamam eğer tasavvuf böyle olsaydı çoktan dönmüştüm sırtımı yani siz Allah c.c. diyorsunuz bende Allah c.c. diyorum kardeşim, Rahman anlayış ve değerinizden dolayı razı olsun...

vesselam veddua
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:53   Mesaj No:18
Medineweb Sadık Üyesi
aslıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:aslıı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15266
Üyelik T.: 13 Aralık 2011
Arkadaşları:18
Cinsiyet:
Yaş:30
Mesaj: 751
Konular: 119
Beğenildi:62
Beğendi:29
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

esadullah abi yazının mehti (as) çıkışına dair hani bu yüzyılda çıkmadı diyo alimler bu konuda bi bilgin varmı?bide bi peygamber hz zülkarneyn olması lazım onun kavmine yecüc mecüc adında bi topluluk bulaşmış tarlalarını bütün herşeyi yiyip bitiriyomuş bunu hz zülkarneyn e şikayet edince oda onları bi dagın arasına hapsetmiş onlar şuan o dagın arasında saklımıymış ne kıamete yakın kıyamet alameti olarak ortaya çıkacakmışlar bi sohbette bahsedilmişti bu konu hakkında bilgin varmı abim? yazınızı tam okuyamadım ama şuan kaldıgım yerden devam ediyorum inşallah sordugum sorulara cevap yazında varsa lütfen mazur gör
__________________
‎''onlar sanıyorlar ki,
biz sussak mesele kalmayacak.
halbuki,biz sussak, tarih susmayacak..
tarih sussa, hakikat susmayacak........''
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:54   Mesaj No:19
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 734
Konular: 143
Beğenildi:280
Beğendi:94
Takdirleri:3260
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Esadullah kardeşim sunmuş olduğum deliller kendi şahsıma ait araştırmamdır hazıra konma anlayışım yoktur bakın dikkat ederseniz sonraki mesajımda açıklamamı yaptım inşallah hayırlısı olur temennisi ile ...

Estafirullah ben sizin daha evvel yazmış olduğunuz kastı ile o şekilde yazdım sizin ilminiz zaten kelimelerinizde saklı ...

vesselam
Alıntı ile Cevapla
Alt 02 Ocak 2012, 00:57   Mesaj No:20
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T

Deliller elbette sunulmuş buna itirazım yok...Sizin delil olarak sunmuş olduğunuz ayeti kerimeleri Kuran bütünlüğü ile ele alıp konuda sunacam ayrıştığımız nokta Kur'anın ayetlerini açıklayanlar kime neye göre açıklamışlar arapçasından bakarım meallere çok fazla itibar etmem yanlış anlaşılmasın elbette mealler gereklidir faydalıdır lakin kendi namıma arapçasından faydalanır ve manasını İslam tarihinde herkesin otorite kabul ettiği alimlerin yorumundan Kuran ayetlerinin birbirini tefsir eder anlayışı ile alırım ve neticeye varırım kardeş hayırlısı olsun sabredelim reddiyenizde haklı olup olmadığınız çalışma neticesinde belli olacaktır Allah hepimizi halis din anlayışına yöneltsin yaşamamızı nasip etsin....
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
AMERİKA’YI ’’TEKÂSÜR’’ KRİZİ HELAKE SÜRÜKLEYECEK Mustafa İslamoğlu sevginin_bedeli Serbest Kürsü 1 19 Nisan 2014 00:34
Mülâ’ane, mübâhele, la’net ve Bediüzzaman’ın tesbitleri EyMeN&TaLhA Risale_i Nur (Said Nursi) 0 17 Ocak 2014 10:56
‘’ Evladı-Ekrâd’’ Değerlerini Batılılaşma Adına Yitiriyor. Yitiksevda Makale ve Köşe Yazıları 1 18 Şubat 2013 14:37
Kur’an’da Şirke Açılan Kapı: “Allah’ı Hakkıyla Takdir Edememe” bilinmez Tevhid Ve Şirk Konuları 0 20 Ekim 2012 13:54
Hiçbir İnsan Köleleştirilemez ‘’ La Yüsteraqu İnsanun ’’ Yitiksevda Makale ve Köşe Yazıları 2 12 Nisan 2011 13:21

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.