Biraz sohpet edelim. Selamün Aleyküm, Sitemizdeki üyelerimizle bir sohpet sofrası açmak istedim. fakat konuya uzun yazılarla değil açıklayıcı paragraflarla sofra başında Allah ın razı olacağı aktarım hitaplarla, güzel dinimizi anlatacak peygamberi dil ile oturulmasını rica ediyorum. Birde günümüzün sahte alimleri, sahte hocaları gibi nefis ve benliğe hitap eden açıklamalar istemiyorum. Hak neyse onu anlatarak çaylarımızı içmeye ne dersiniz? [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] İman nedir? ( ilk aklınıza geleni yazalım. konu zaten sohpetle açılıp güllr açacak ve bu gülün kokusu bizlere sinecek. Buna inanıyorum.) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Yasemin hnm davet sünnete uygun yerinde olmuş:) İman hiç şüphesiz teslim olmaktır.ALLAH C.C varlığına birline inanmak . H.z Muhammed'in s.a.v Peygamber olduğuna hiç şüphesiz bzilere bildirdiği şeylerin hepsine inanmak tastik etmekdir. İman 2 kısma ayrılır. 1. İcmalî îman, 2. Tafsilî îman. İcmali İman Ne Demektir? Peygamberimizin Allah'tan alıp haber verdiği şeylerin hepsine birden, topluca inanmak demektir. Tafsilî İman Neye Denir? Peygamberimizin Allah'tan haber verdiği şeylerin herbirini delilleriyle bilip inanmaktır.'' Kısa ve öz'' |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Allah razı olsun kardeşim. Sohpetimize günümüzün yaşam modellerinide alalım inşaallah. Kişi Allah'a Peygamberlere inanıyor. Kur'anı Kerimide okuyor fakat ayetleri bilerek bir kısmını uyguluyor, bir kısmını uygulamıyorsa bu kişi iman etmiş midir? siz bir toplulukta sende kardeşim müminsin diyebilir misiniz? Diyelim ki bir toplulukta imanı anlattınız ve ordan biri diyor ki, ben namaz kılıyorum,inanıyorum neden mümin olmuyayım? Veya direk müminlerden mıyım dense bir hoca olarak ne dersiniz? Not:(konuyu bilmediğimizden değil ,sadece bizleri takıp eden ata dinini terk edip islamı yeniden tanımaya çalışan kardeşlerimize düşündürmek, gerçekleri anlatmak amacımız.) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Muhammed Kutub'un "Biz Müslüman mıyız? adlı bir kitabı vardı. O kitapta iman ile bir hadis rivayeti vardı: "İman temenni ve tehayyüllerden değil, bizzat amelin tasdikiyle vucüd bulur." İman bir iddiadır. Bu iddiasını ispat için amel olmalıdır. Amel olmadan iman iddiasının içi boştur.Neler imanın gereği nelerin imanın gereği olmadığı gibi konuların cevabını Kur'an ve sünnette aramamız gerekir. İmanın esaslarını kişilerin tehayyülleri değil Kur'an belirler. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. O zmn hocalar buyursun hocamız çok şkrler olsun .:) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
Evet çok güzel anlatmışsınız hocam. Bu konuyu açma sebebim dün sohpet vardı ve sohpet sırasında bir bayan hocamız, Kuran okuyan ve namaz kılan herkesin mümin olduğunu bastıra bastıra anlatması beni çok üzdü. Kişi imanın ilkelerini yerine getirmeden bu kadar rahat ve güvenerek nasıl sahiplenir bu sıfatı? Gece boyu insanlardaki bu rahatlığı düşündüm! O kadar toz pembe bulutlar üzerinde gezdiriliyor ki .. Neden Kur'anı okuyan bu insanlar gerçekleri dile getiremeyip insanlara güven veriyorlar? Evet hocam siz bu konuda ne diyeceksiniz? |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Her namaz kılan mü'mindir cümlesi yerine "Müminler namazlarını kılarlar" ifadesi daha yerindedir. İlk cümle sıkıntılı bir cümledir. Her namaz kılan mümindir dersek , maun suresindeki ayetini yok mu saymış olmaz mıyız acaba? Vay o namaz kılanların haline ki: Onlar kıldıkları namazdan gafildirler. Onlar gösteriş yaparlar.(MAUN/4-5-6) Namaz bilincinden yoksun olan kimselerin şekilsel olarak namaz ibadetini yerini getirmeleri Allah katında bir değeri olmayabiliyor. Dini biz sadece belirli ritüellere/nüsuklara hasredersek , hayatımın geneline şamil kılmazsak o din Allah'ın murad ettiği din değil de başka bir din anlayışının ürünü olur. Toplumumuzun din anlayışında sakatlıklar olduğu için iman anlayışı da sakat oluyor, amel anlayışı da sakat oluyor. İnsanlar dille iman ettiğini söyledikleri anda kurtulduklarını ve cennete gireceklerinden emin oluyorlar. Ama ayetlere baktığımızda durum hiç de öyle kolay değil: İnsanlar, (sadece) 'İman ettik' diyerek, sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar?( Ankebut/2) Bir de insanlar iman etmek ile islam olmak kavramlarını karıştırıyorlar. Halbuki iman ve islam arasında ince bir farklılık olduğunu Allah bildiriyor: Bedeviler, 'İman ettik' dediler. De ki: 'Siz iman etmediniz; ancak 'İslam (müslüman veya teslim) olduk deyin. İman henüz kalplerinize girmiş değildir. Eğer Allah'a ve Resûlü'ne itaat ederseniz, O, sizin amellerinizden hiç bir şeyi eksiltmez. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.'( Hucurat -14) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Sana vahyedilen Kitab'ı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.Ankebut 45 Eğer o namaz kişiyi kötülük ve fuhşiyattan alıkoymuyorsa o emredici bir namaz değil,ancak emir altına sokulmuş bir namaz olur.Bu namaz nefsani arzu ve hevaların memurudur. bu ayete göre iki şıktan birisinin durumundayız. 1-Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar 2-namaz hayasızlıktan korumuyorsa,ya namaz namaz değildir,yada iman da proplem vardır. ankebut 45 ile maun 4-5-6 ayetlerini barıştırırsak hayatımızda,toz duman dağılır,altımızda atmı eşek mi görme fırsatımız olur... |
Cevap: Biraz sohpet edelim. [QUOTE=YASEMİN ATAMAN;158164]Allah razı olsun kardeşim. Sohpetimize günümüzün yaşam modellerinide alalım inşaallah. Kişi Allah'a Peygamberlere inanıyor. Kur'anı Kerimide okuyor fakat ayetleri bilerek bir kısmını uyguluyor, bir kısmını uygulamıyorsa bu kişi iman etmiş midir? aslında şöyle sanırım; amel imandan bir cüzmüdür? amel imandan bir cüz değildir... neden ? El cevap ; İman inanılması gereken herşeye topyekün inanmaktır. Allaha , Peygamberlerine, Meleklerine ve Kitaplarına inanan bir kişi iman etmiş olur , lakin bu kişi namaz kılmıyor yada oruç tutmuyorsa iman etmemiş değil günahkar olur. siz bir toplulukta sende kardeşim müminsin diyebilir misiniz? Allah Azze ve Cel Müminün Suresinin ilk on ayetinde müminlerin vasıflarını açıklamıştır nitekim vasıflara uyan kişilerse mümindirler yoksa "islam oluverdik desinler" hitabına uymaları daha evladır. Diyelim ki bir toplulukta imanı anlattınız ve ordan biri diyor ki, ben namaz kılıyorum,inanıyorum neden mümin olmuyayım? Veya direk müminlerden mıyım dense bir hoca olarak ne dersiniz? Not:(konuyu bilmediğimizden değil ,sadece bizleri takıp eden ata dinini terk edip islamı yeniden tanımaya çalışan kardeşlerimize düşündürmek, gerçekleri anlatmak amacımız.) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] iman kabullenmek teslimiyettir diyoruz.İnsanlar kabullendiği şeye itaat etmez teslim olmaz mı? Bu gün insan sevdiği için herşeyi göze alabiliyor değil mi? Peki neden o zaman Allah için her şeyi terk edemıyor zor geliyor. Esedullah kardeşim, biz iman derken Allahın emir ve yasaklarını kabul etmektir demiyor muyuz? namazdabir emirdir. namazı kılmayan kişi Allahın emrini hükmünü arkasına alan kişi nasıl iman eder ki? bugün herkes müslüman ama herkes mümin değildir. İmanın gereklerini yapan kişi mümindir.Zaten bu hayatta mümin, iman, tevhid o kadar basitleştırılmış ki, abdest al namaza nıyet et kılmasanda kabuldur dıyecekler bu kadar rahat bir islam penceresi açmış millet. Tevhidi bilinçte olan kardeşlerimiz yazılar olmasa ne olur halımız düşünüyorum! Bizim köyün hocası iş için cuma namazı terk edilir dıyor adam işi bırakıp tarladan gelecek mı dıyor. evet gelecek imkanı varsa gelecek tabi bu din nasıl yeşerdi? kimler neleri feda etti, bıraktı acaba onlardaki iman bizlerde var mı? Kolaylaştır dini, esnet dini , yumuşat dini bu ne kardeşim. İman olmadan mümin olmakkızgın000 kafirlerin işlerini kolaylaştıranlar münafıklar çalışıyor tevhid ehli konuşmaya başlayıncada rahatsız oluyorlar. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Bedeviler, "Biz imana erdik" derler. De ki (onlara, ey Muhammed!): "Siz (daha) imana ermediniz. 'Biz (zahiren) teslim olduk' demeniz daha doğrudur; çünkü (gerçek) inanç henüz kalplerinize girmiş değil". Ama Allah'a ve Elçisi'ne (gerçekten) kulak verirseniz O, hiçbir işinizin boşa gitmesine izin vermez çünkü şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, bir rahmet kaynağıdır. (Hucurat-14) İman ''La İlahe İllallah Muhammeden (r) Resululullah'' Allah'tan başka güç/otoriteye boyun eğmemek Muhammed'in (s.a.a) tebliğ etmiş hakikatlere topyekün inanmak/yaşamaktır. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. İman ,Allah ile bütün kulları arasında,Allahın dinini tanıttığı şekilde Kendisine kulları tarfından ahdi misakta ruhların yarıtıldığı ve ben sizin Rabbinizim dedikten sonra bütün kullarında evet sen bizim rabbimizsin diyerek kabul eddikten sonra dünya hayatına gönderilip verdikleri bu sözün fiiliyle tasdikleme işidir. Tabiki dünya hayatına gönderilen her insanın fıtratına,hidayetinde,sapıklığında hüdaları[araçları],yerleştirilip kendi iradelerine bırakılmış bir seçimdir,yani her insan gerek hidayetin,gerekse sapıklığın araçlarıyla hayatında karşılaşır bunuda kuranın şu ayetinde görüyoruz,Biz insanı yaratıp fucuruna kötülüğüde iyiliğide verdik ve onunla tanıştırdık][Ayetin bu kadarı aklıma geliyor]. Kısacası imtihan için dünyaya gönderilen insanlar BEN HABERSİZDİMDE DİYEMİYECEKLER.[EN AM 156,157].........................Biz bundan habersizdik demeyesiniz diye kuranı indirdik]. İşte iman verilen bu sözün tasdiğidir[filleriyle hayatın her alanınıda Allahın tasarrufuna bırakarak[enam 162...deki benim namazım,ibadetlerim,ölümüm ve hayatımın her anı alemlerin rabbi içindir]. yukarda esedullah hoca AMEL İMANDAN BİR CÜZ DEĞİLDİR demesi,ebuhanifenin şu olaydan dolayı söylediği gayet doğru bi sözdür,ama olayı anlatmadan bu sözün yasemin ablanın sorduğu olaya verilen cevap olarak örnek verilmesinide ben acizane kendi kanaatim eksik ve hatalıdır,olay şöyledir... Ebu hanife dönemindeki halife[sultan],henüz islamı seçmemiş ve halifenin[sultanın] topraklarında yaşayanlardan ALINAN CİZYE,yeden dolayı dır.islam kendi hükmünün uygulandığı topraklardaki müslüman olmayanlardan CİZYE alınmasını emreder,ebu hanife dönemindeki halife[sultan],da bunu uyguluyor ve islama girmek isteyenlerin kurtulacağı CİZYE YÜZÜNDEN ,halife[sultanın] kasasının zara uğrayacağından,olmaz böyle siz ameli bilmiyorsunuz onun içinde cizye ödeyeceksiniz diyor,Allah ondan razı olsun ebu hanifede bu CİZYE OLAYINDAKİ DURUMDAN dolayı ,AMEL İMANDAN BİR CÜZ DEĞİLDİR,diyor am mdevamında ise hemen öğrenin diyor.ama bu sözü cizyedeki haksız uygulamaya karşı söylüyor.. yoksa imanın geçtiği hiç bir ayette salih amelsiz geçmez...amel deyince namaz oruç,hac,zekat gibi filler olduğu gibi Allahın dinini zikretmenin hepside ameldir,Allahtan başka ilah yoktur,ilah yalnız Allahtır demekte bi sözlü ameldir.. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Yani amel imandan bir cüzmüdür? Anlayamadım |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
esedullah abim,iman Allahtan başka ilah yok ilah yalnız Allahtır ı dil ile söyleyip,kalp ile tasdik,amelede dönüştürme değilmi,ve buda bi amel değilmir ve en önemli ameldir.sadece ameli oruc,namaz,zekat, hac olarak almak eksik olur,ayrıca ebu hanifenin bu sözü söylemesi CİZYE ile alakalıdır.. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
Allah bize imanlarınızı salih amellerle sağlamlaştırın demiyor mu? Kuranda iman kelimesinin arkasından salih amel gel miyor mu? Yaptığımız salih amellerimizle imanlarımız güzelleşiyor. iman= amellerimiz. Kavram olarak, Rasûlüllah'ı Allah'ın katından getirmiş olduğu bilinen haber ve hükümlerin tümünde, kat'i olarak tasdik etmek, bunu diliyle ikrar edip, tatbik etmeye çalışmaktır. İman, küfrün zıddıdır. Alemlerin Rabbı olan Allah'ı tanımak ve O'na yönelmektir. İman: Allah'ın gönderdiği peygamberleri tasdik etmek, getirdikleri vahyi benimsemektir. Allah'ın buyruklarını yerine getirerek, O'nun güven çemberine girmektir. Âyetleri kabul edip, bağlanmak ve yaşamaktır. Sabırda imandandır. Tevekkülde imandandır. İbadetlerimizde imandandır. infaklarımızda imandandır. İman ne güzel şey. Tüm güzellikler içinde iken gül gibi koku yayıyor. Not: annemin kütüphanesinden aldım bazı yazıları. |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
İşte şu hadiste iman-amel iç içe: “Nebî’ye soruldu: ‘Hangi amel daha efdaldir?’ “Allah ve Rasûlü’ne iman” buyurdu. ‘Sonra hangisi?’ diye soruldu. “Allah yolunda cihad.” buyurdu. Ardından yine soruldu: ‘Sonra hangisi?’ Cevapladı: “Hayır üzere yapılmış bir hac.” (Buhârî, İman 26). Rasûl’ü sevmek imandandır: “Nefsim elinde olan Allah’a yemin olsun ki, ben, içinizden herhangi birine babasından ve evladından daha sevimli olmadıkça iman etmiş olamazsınız.” (Buhârî, İman 14). Allah yolunda cihad, imanın bir parçasıdır: “Allah, bir kimseye kendi yolunda cihadı nasip ederse ve o da Allah’a ve Rasûlü’ne iman ediyorsa çıksın. Ya ecri, ya ganimeti, ya da şehadeti elde eder. Eğer ümmetime lazım olmasaydım hiçbir çarpışmadan geri kalmazdım. Andolsun Allah yolunda öldürülüp sonra dirilmeyi, sonra öldürülüp bir daha dirilmeyi ve yine öldürülmeyi ne kadar isterdim.” (Buhârî, İman 37). Hayâ da imandandır: “Hayâ imandandır.” (Buhârî, İman 24) Allah için sevmek, kızmak, vermek ve engel olmak da imandandır: “Allah için seven, Allah için kızan, Allah için veren, Allah için engel olan kuşkusuz imanını tamamlamıştır.” Allah Rasûlü, imanın parçalardan meydana gelen bir bütün olduğunu, bunların içinde amellerin de yer aldığını açık bir biçimde ifâde etmiştir: “İman yetmiş küsür şubedir. En üst derecesi la ilahe illa’llah, en alt derecesi, çevreyi rahatsız edici bir engeli yoldan kaldırmaktır.” (Buhârî, Müslim). |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
İman = Allahın c.c. birliğini, Peygamberlerini, Meleklerini, Kitaplarını, Hayır ve Şerri ve Ahiret gününü dil ile ve Kalben tasdik etmektir.Bu iman esaslarını dili ile tasdik eden birisine imansız demek küfürdür.Bu şartlardan birisine inanmamak imansızlıktır. Resulullaha s.a.v sordular iman nedir? Resulullah s.a.v buyurdu; iman; Allah’a, Allah'ın meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, hayrın ve şerrin Kaderden olduğuna iman etmendir...buyurmuştur(Buhari iman3) Cündüp r.a buyurorki; bizler bir grup genç Resullullah s.a.v ile beraberdik o bize Kuran öğrenmeden önce imanı öğretti sonra Kuranı öğrendik onunla imanımız arttı...(İbni Mace mukaddime 9) Amel=İş, vazife, hareket, idare, daire, işlemek, yapmak, davranış, etki, ibadet, hayırlı iş. Daha ziyade canlıların bir maksatla yaptıkları işe amel denir. Yani şimdi İman ettiğini, Allaha c.c. ve diğer inanılması gereken iman esaslarına inanandığını söyleyen bir insan namaz kılmıyorsa, ibadetlerini yapmıyorsa bu insana kafir diyemeyiz kardeşim o kişi günahkardır.Nitekim bir çok sahabe iman etmiş islam olmuş ama daha ibadet etmeden şehit olmuştur onlarda imansızmı gitti yani? Ehli Sünnet itikatında amel imandan bir cüz değildir.Dersekki evet cüzdür o halde Allahın c.c. Kuranda temel ibadetler ile bildirdiği bine yakın hüküm var bunları yapmayan herkes İMANSIZ olmazmı ? Bu yüzden İman eden ama amellerini yerine getirmeyenler günahkarlardan olurlar, asilerden olurlar ama "Ben Allaha c.c. ve Resulüne s.a.v inanıyorum" diyen bir kimseye amel işlemiyor diye kafir yada imansız diyemeyiz.... sonuç; Amel imandan bir cüz değildir. vesselam Ebu Hanife: - Onun işi Allah'a kalmıştır. Dilerse azab eder. Allah'ın kitabından her hangi bir şeyi inkar etmeyen kafir olmaz. Bana ehli iman birinin haber verdiğine göre, Muaz bin Cebel Hıms şehrine girdiği zaman insanlar onun çevresinde toplandılar. Bir genç ona "Namaz kılan, oruç tutan, hacceden, cihadda bulunan, köle azad eden, zekat veren ama Allah ve rasulünden şüphe eden birine ne dersin?" diye sordu. Muaz: "Onun için ateş vardır"dedi. O genç: Namaz kılmayan, Oruç tutmayan, haccetmeyen, zekat vermeyen, fakat Allah ve Rasulüne inanan için ne dersin?" dedi de Muaz: "Onun için Allahın affını umar, azaba uğrayacağından da korkarım." dedi. Bunun üzerine o genç: "ey Abdurrahman'ın babası, şüphe ile amel fayda vermediği gibi, imanla beraber herhangi bir şey de zarar vermez dedi ve gitti. Muaz da "Bu vadide bu gençten daha bilgilisi yok" dedi... FIKH-UL EKBER ( İmam-ı Azam Ebu Hanife ) |
Cevap: Biraz sohpet edelim. esedullah abim,bir insan ben namazın islamda olduğuna inanıyorum derse söz ile bunu kabul etmiş olur,ama uygulamada keyfi olarak kılmıyorsa,fiiliyattında red edmiş olmaz mı... imanda inandıklarına söz ile kabul,kalp ile tasdik,fiiliyatıyla ispat değilmidir. örneğin bir insan ben namazda,fatihada şunu derse,yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz,dedikten sonra deniz seferine çıksa ve gemisi batsa,sadece sesinin ulaşacağı Allahın dışında bi varlık yoksa,YETİŞ YA GAVS DERSE,söz olarak namazda Allahtan isteyeceğini söyleyip,daha sonra sfiilde başka bi uygulamaya gittiği için MÜŞRİK OLMAZ MI... Sayın esedullah müslüman iman ile ameli ayırmaz zaten ashabda böyle yapmamış,bakın yukarda 12 yaşındaki cemrenur bile İMAN VE AMEL AYRI değildir içiçedir derken siz halen yok mu diyorsunuz... |
Cevap: Biraz sohpet edelim. [QUOTE=la diyebilmek;159469]esedullah abim,bir insan ben namazın islamda olduğuna inanıyorum derse söz ile bunu kabul etmiş olur,ama uygulamada keyfi olarak kılmıyorsa,fiiliyattında red edmiş olmaz mı... imanda inandıklarına söz ile kabul,kalp ile tasdik,fiiliyatıyla ispat değilmidir. örneğin bir insan ben namazda,fatihada şunu derse,yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz,dedikten sonra deniz seferine çıksa ve gemisi batsa,sadece sesinin ulaşacağı Allahın dışında bi varlık yoksa,YETİŞ YA GAVS DERSE,söz olarak namazda Allahtan isteyeceğini söyleyip,daha sonra sfiilde başka bi uygulamaya gittiği için MÜŞRİK OLMAZ MI... O zaman namaz kılan bir kişi yalnız sana kulluk eder yalnız senden isteriz derde bir hastalık gelirse ve doktora giderse, bir hukuki konuda Allahın hükmü varken avukata giderse müşrik olmazmı ? O zaman hastalandığınızda doktora gidemezsiniz bu sizin mantığınıza göre şirk tir....Daha iyi anlayasanız diye DİŞİM AĞIRDI YETİŞ YA DİŞ HEKİMİ GİBİ :) Sayın esedullah müslüman iman ile ameli ayırmaz zaten ashabda böyle yapmamış,bakın yukarda 12 yaşındaki cemrenur bile İMAN VE AMEL AYRI değildir içiçedir derken siz halen yok mu diyorsunuz... İmansız amel zaten bir işe yaramaz kardeşim İmanı anlamayan birisinin namazı tavuğun yeri gagalamasına denktir...buna itiraz edilemez yalnız ben Allaha cc. iman ediyorum ve Resulüne de s.a.v iman ediyorum diyen birisi namaz kılmazsa İmansız olmaz günahkar olur asi olur buda Onun İmanının nurunun zayıflığındandır... Cemrenur kardeşimin ellerine sağlık Allah hayırlı bir ömür nasip etsin İslama emektarlardan eylesin inşaallah ...amin vesselam |
Cevap: Biraz sohpet edelim. örneğin bir insan ben namazda,fatihada şunu derse,yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz,dedikten sonra deniz seferine çıksa ve gemisi batsa,sadece sesinin ulaşacağı Allahın dışında bi varlık yoksa,YETİŞ YA GAVS DERSE,söz olarak namazda Allahtan isteyeceğini söyleyip,daha sonra sfiilde başka bi uygulamaya gittiği için MÜŞRİK OLMAZ MI...la diyebilmeğin örneği.... .................................................. .............................. ESEDULLAHIN cevabı .O zaman namaz kılan bir kişi yalnız sana kulluk eder yalnız senden isteriz derde bir hastalık gelirse ve doktora giderse, bir hukuki konuda Allahın hükmü varken avukata giderse müşrik olmazmı ? O zaman hastalandığınızda doktora gidemezsiniz bu sizin mantığınıza göre şirk tir....Daha iyi anlayasanız diye DİŞİM AĞIRDI YETİŞ YA DİŞ HEKİMİ GİBİ [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ESEDULLAH hoca yeşil olarak renklendirdiğim yazıyı okumadınız veya gözden kaçırdınız,doktora gitmek meşru bi araçtır,ama kişi bu doktor bana şifa verdi derse tabiki şirke bulaşmış olur...Yoksa insanların birbirine yardımındaki meşruyet başka ALLAHTAN BAŞKA KİMSENİN YARDIM EDEMEYECEĞİ DURUMDA YARDIMCI ÇAĞIRMAK GAVS,KUTUP,ŞEY ÇAĞIRMAK BAŞKA..... |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
|
Cevap: Biraz sohpet edelim. İnsanların birbirine kendi güçleri nispetince yardım etmeleri meşru bi yardım,yalnız insanların görünmeyen varlık olarak yardım isteyecekleri sade yegane varlık Allahtır.. sizin vee aynı çizgide olanların ise Allahın yanında,gavs,kutup,müceddid,şeyh lerinizdir,sizler bunu savunuyor ve gavs,kutup,müceddid ve şeyhlerinizi Allaha ortak koşuyorsunuz anlayamadığınız bu işte sayın abim... |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
Hamd olsun biz kime nasıl inandığımızı biliyoruz siz bu altı çizili kelimenizle vebale girdiniz haberiniz ola kardeşim benim adıma hüküm veremezsiniz Kalpleri bilen sadece Allah Azze ve Cel dir ... vesselam |
Cevap: Biraz sohpet edelim. bu amcanın anlattıkları ve inancı şirk mi değil mi... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Cevap: Biraz sohpet edelim. Alıntı:
vesselam |
SAAT: 16:50 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.