Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Namaz-Abdest-Teyemmüm (https://www.forum.medineweb.net/210-namaz-abdest-teyemmum)
-   -   Abdest hakkında genel bilgiler (https://www.forum.medineweb.net/namaz-abdest-teyemmum/12274-abdest-hakkinda-genel-bilgiler.html)

MERVE DEMİR 24 Aralık 2007 22:50

Abdest
 
[CENTER]Rahman Rahim Allahin adi ile...
Alemlerin Rabbı Allaha hamd olsun.
Afiyette ve belada, darlıkta ve genislikte.
Salat ve selam, Seyyidül-mürselin Resulullah Efendimize ve tüm aline
Sübhan Allahtan temenni: Selametiniz, afiyetiniz, sebat ve istikametinizdir
Allahummerzuknel hifzal murselin ilhamel enbiyayi ve fehmel evliyayi bikeremike ya ekramel ekramin.ve birahmetike ya erhamer rahimin.
Allahumme bi hubbi zatike tahassanna ya Allah.Lailahe illallah seyyidina muhammedurrasulullah. Hakkan ve sıdkan
****************************
///////////// ///////////////
****************************
ABDEST Nedir?

*Abdest, namaza ve diger bazı ibadetlere baslamadan önce su ile yapılması gereken maddi ve manevi temizligin adıdır. Farsca *ab* ve
*dest* kelimelerinin birlesmesinden meydana gelmis olup, lugat olarak *el suyu* demektir. Arapcada ise, *vudu* kelimesiyle ifade edilir.

*Abdest, namaz kılmanın dısında, Kabeyi tavaf etmek, tilavet secdesi yapmak, Kuran-ı Kerimi (Mushafı) ele almak icin farzdır. Ehl-i Sünnete göre, abdestsiz Kuran-ı Kerime dokunmak caiz degildir; zira, *Ona ancak temizlenenler dokunabilir* (S. Vakıa, 79) ayet-i celilesinde kastedilen seyin,

*Mushaf-ı Serif* oldugu görüsündedirler. Resulüllah (s.a.v.) Efendimizin sünneti ve ümmetin tatbikatı da bu istikamette olmustur. Aksi yöndeki söylenenlere katiyyen kulak vermemek lazımdır.

*Kuran-ı Kerimi ezbere okuyacak kimsenin abdestli olması icap etmez. Cünüb olan kimse ise, ezbere de olsa, dua manasına olan ayetleri dua niyetiyle okuması haric, Kuran okuyamaz.

*Kabeyi tavaf icin abdestin sart olması da, Resulüllah Efendimizin sünnetine istinad eder. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz, Tirmizi ve Dare Kutni rahımehümallahın rivayet ettikleri bir hadis-i seriflerinde; tavafın aynen namaz gibi oldugunu, ancak tavafta konusmanın mubah kılındıgını beyan etmislerdir.

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 22:54

Cvp: Abdest
 
[CENTER]
****************************
///////////// ///////////////
****************************

KURANA ABDESTLİ OLARAK DOKUNMAK

Hazret-i Ömer (r.a.) Resulüllah (s.a.v.)ın söyle buyurdugunu rivayet ediyor:
*Kurana temiz olandan baskası dokunamaz.* (Taberani, Mucemüs-Sagir, 2/798)

Bir ayet-i kerimede, *Kurana temizlenmis olanlardan baskası dokunamaz.* (S. Vakıa, 79) buyurulmustur. Amelde Ehl-i Sünnet vel-Cemaata mensup dört hak mezhebe göre de, *Abdestsiz kimsenin Kurana dokunması caiz degildir.* Ancak, Kurana dokunmadan onu okumakta bir mahzur bulunmamaktadır.

Kuran ögrenen cocukların (sıbyanın) abdestsiz olarak onu ellerine almaları caiz ise de, abdestli olmaya ve almaya tesvik edilmeleri güzeldir.

Meal ve tefsir hacim itibariyle Kuran miktarından fazla ise, tefsir kitapları abdestsiz olarak ele alınabilir. Miktar itibariyle Kurana esit veya fazla ise, abdestsiz olarak ele alınmaz. Buna göre bir ciltlik meallerin abdestsiz olarak ele alınması caiz degildir.

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 22:55

Cvp: Abdest
 
Abdest, günahlara keffarettİr

*Abdest, bilindigi üzere müstakil bir ibadet olmayıp, belli ibadetleri yapmaya imkan veren, onlara anahtar teskil eden bir vasıtadır. Bir baska ifadeyle abdest; kulun, Rabbine ibadet icin ruhen ve bedenen hazırlanmasını temin eden bir vesiledir. Bununla beraber Allah Tealanın diger emir ve nehiylerinde oldugu gibi, abdestin de bircok fayda ve hikmetleri vardır. Esasen manevi temizlik ve hazırlık mahiyetinde olan abdest, aynı zamanda maddi bir temizlenme vasıtasıdır. Temizlik imandan oldugu gibi, abdest de imandandır.

*Resulüllah (s.a.v.) Efendimiz bir hadis-i seriflerinde, Müslümanın namaz icin aldıgı abdestin günahlarına keffaret olacagını belirtmis; bir baska hadiste de kulun, abdest alırken elinden-yüzünden kirin-pasın döküldügü gibi, hata ve günahlarının da döküldügünü ifade etmisler... Keza, kıyamet gününde Müslümanların abdest sebebiyle el, yüz ve ayaklarının parlayacagını bildirmislerdir. (Fıkhüs-Sünne, 1/41-42)

*O bakımdan dini ıstılahta abdestin manevi temizlenme ve arınma yönü daha büyük agırlık tasımaktadır. Bununla birlikte kirli-paslı bir cevrede, toz-toprak icerisinde yasayan insanlar icin, günde bes defa alacagı abdestin maddi temizlik acısından da ne gibi faydalar saglayacagı acıktır. Evinin icinde dahi ayakkabı ile dolasan, ayakkabısını ve corabını ancak yatacagı zaman cıkaran Batı modeli biri ile, abdest alarak günde birkac kez elini-yüzünü, agzını-burnunu, ayagını yıkayan, yatmadan önce ve kalktıktan sonra agzını ve dislerini temizleyen kimsenin, bırakınız diger yönleri, maddi temizlik acısından bile mukayasesi yapılamaz. Zaten Müslüman; dıs görünüsü, giyinisi, hal ve tavırları ile tertemiz olan, kimseyi rahatsız etmeyen insan degil midir?

*Günümüzde Dogulu-Batılı bircok *bilim* adamı, abdesti ve namazı beden saglıgı acısından son derece dikkat cekici bulmakta, incelemeye almakta ve bu hususta farklı-farklı fayda ve hikmetlerden söz etmektedirler. Ancak bütün bu dünyevi ve maddi faydalar, Müslümanın Allahın emrine imtisal etmesinin asli sebebi degil, sadece feri neticeleri, ilave mükafatıdır; esas karsılıgı ise uhrevidir.

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 22:56

Cvp: Abdest
 
Abdest müminin zinetidir.

Resulüllah (s.a.v.) Efendimiz abdestin, müminin zineti olduguna isaret ederek, *Müminin zineti, abdestin [ecrinin] yükseldigi yere kadar yükselir* (Buhari, Vudu, 3) buyurmuslardır. Abdest, Allah indinde mümin icin bir zinettir. Onunla süslenen mümin de nezd-i İlahide kıymetli bir makama yükselir.

Mümin icin abdest, adeta günahlardan, streslerden, bir yıgın günlük
aktivitelerin agırlıgından kurtulmaya bir vesiledir... Kuvvet, sıhhat, huzur ve sükunet dolu atmosferiyle müminleri rahatlatır, ferahlatır. Abdestin manasında; ibadete hazırlıgın yanında, Allaha kavusmaya hazırlık da vardır. O bakımdan mümin, sadece ibadet anında degil, her an abdestli bulunmaya gayret etmek ve kendisini, *abdest alacagım* demekten kurtarıp *abdest tazeleyecegim* demeye-diyebilmeye alıstırması lazımdır... Allaha her an kavusma ihtimaline binaen, suurlu bir insanın bunu itiyat haline getirmesi gerekir. Bu sayede mümine; Allahın sevdigi, razı oldugu bir hal üzere ona kavusma imkanı dogar.

Farzı, sünneti, mendubu bir arada isleme ve hepsinin sevabını kazanmaya vesile olan abdest, rivayetlerde *nur* olarak tavsif edilmekte; abdestte yıkanan uzuvların kıyamet gününde parlayacagı ve kisinin lehinde sahitlik yapacagı bildirilmektedir. Abdest bozulunca hemen abdest almak ve bozulmamıs olsa bile, abdest üzerine abdest almak, nur üstüne nur olur.

Abdestin ecrine nail olabilmek ve onun nur ikliminden istifade edebilmek icin, tam olarak yapmak ve onu süslemek icap eder. Cok acele anlarda veya abdest almanın zor, suyun soguk oldugu zamanlarda bile, güzelce, sartlarına riayet ederek abdest almaya ancak Allaha kullukta samimi olan, abdestin nuruna, ferahlıgına hakikatte ihtiyac hisseden kimseler tahammül edebilir. Rıza-i İlahiye ulasmak maksadıyla yapılıp yapılmadıgı böyle zamanlarda belli olur.

Abdest alırken dünyaya ait seyler konusmamak, kalbi ve dili dua ve zikirle mesgul etmek lazımdır. Hadis-i serifte buyuruldu ki, *Abdesti olmayanın namazı (sahih) olmaz. Abdest alırken Allahı zikretmeyenin de abdestinin (sevabı) yoktur.* (Ebu Davud, Tirmizi, et-Tac, 1/216) Suyu kullanırken israf etmek de abdestin ecrini giderir ve hasıl olacak sevaptan mahrum kalmaya sebep olur.

Binaenaleyh, temizlikte dahi israfa kacmamak gerekir, hayır ile hata bir arada olmamalıdır.

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 23:08

Cvp: Abdest
 
ABDEST
Ab sudur..ve dest el..
su ile elin birlesmesinde ne var?
bir sevda..bir hasret...bir kavusma arzusu..
Cenab-i Hak..."biz canli olan herseyi sudan yarattik" buyuruyor...
oysa insanin asli topraktir bilirsiniz..
lakin biraz suyla karismis bir toprak, düpedüz balcik yani..
toprakla su, birbirinden uzak düsmüs adem ile havva gibidir..
gün gecer hasret koyulasir..
su, basini tastsan tasa vurup asirlar boyu avare dolasir..
günesin altina gerilen toprak, bagrini serha serha yararak vuslat gününü bekler..
[CENTER]abdest..namazin kapisi degil midir?
Hakka varan kisi icini ve disini temizlemis olmali degil midir?
iste abdest bizi temizler..
icimizi, disimizi nur ile doldurur..
ellerimizi yikarken ...bu elerle ne günahlar isledigimizi biliriz...
iste onlar parmaklarimizin arasindan kayip giden sulara karisir ve temizlenir..
abdestin suyu günaha bakan gözleri...
günahla kizaran yüzü de arindirir..
agzi abdest suyu ile calkaladigimiz zaman...
bizi günaha sokan kelimeler..
bu kelimeleri olusturan dil ve disler pir ü pak olur..


basimizi mesh ettigimizde zihnimizden gecen günahlar bir bir dökülür...
kulaklara degen abdest suyu bu organin dikkat kesilip dinledigi günahkar sözleri siler süpürür...

ve en nihayet bizi günahin kapisina kadar yürüten ayaklarimizi yikariz...
onlar da günahtan kurtulmus olur..

iki cihan serveri Peygamberimiz Efendimiz..söyle buyurmus degil midir..:
"ümmetim kiyamet gününde..
yüzleri..elleri..kollari parlak bir vaziyette cagrilacaktir..
iste bu parlaklik abestin izidir.."

namaz nurdur..sadaka bürhandir..sabir ziya..
temizlik imanin yarisidir..
ve abdest bu temizligin anasidir..

yani ab su ve dest eldir..
su ile elin birlesmesi abdesttir..
su bulamayan mümin teyemmüm eder..
yani elini topraga sürer..
toprak da bir temizleyendir..
o da sudan gelen bir can tasir....

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 23:23

Cvp: Abdest
 
Abdestin farzları dörttür:
1- Yüzü, bir defa yıkamak.
2- İki kolu, dirsekleri ile birlikte, bir defa yıkamak.
3- BaşIn dörtte birini mesh etmek ya'nî ıslak eli başa sürmek.
4- İki ayağı bir defa topuklarla birlikte yıkamak. Bu farzlardan birini yapmayanın abdesti sahîh ya'nî geçerli olmaz.
Abdestin sünnetleri
1- Helâya girerken ve abdeste başlarken, Besmele çekmek.
2- Elleri, bilekleri ile beraber, üç defa yıkamak.
3- Ağzı, ayrı ayrı su ile, üç defa yıkamak. Buna mazmaza denir.
4- Burnu, ayrı ayrı su ile, üç defa yıkamak. Buna istinşak denir.
5- Kaşların, sakalın, bıyığın altındaki görünmeyen deriyi ıslatmak. Bunların üzerini yıkamak farzdır. Kıllar seyrek olup alttaki deri görünüyorsa, deriyi yıkamak, ya'nî ıslatmak farz olur.
6- Sakalı hilâllemek ve sarkan kısmını mesh etmek.
7- Dişleri oğmak, temizlemek.
8- Başın her tarafını bir defa mesh etmek.
9- İki kulağı, bir defa mesh etmek. Kulakla yanak arasını yıkamak farzdır.
10- Enseyi, üçer bitişik parmaklarla, bir defa mesh etmek.
11- El ve ayak parmaklarının arasını tahlîl etmektir.
12- Yıkanacak yerleri, üç defa yıkamak. Her birinde, uzvun her yeri ıslanmalıdır. Üç defa su dökmek değil, üç defa yıkamak sünnettir.
13- Yüzü yıkayacağı zaman, kalb ile niyet etmek.
14- Tertîp, ya'nî uzuvları sıra ile yıkamak.
15- Delk, ya'nî yıkanan yerleri oğmak.
16- Müvâlât, ya'nî her uzvu, birbiri arkasından yıkayıp ara vermemek.

Bu sünnetleri yapmak sevâb olur. Yapmamak, tenzihen mekrûh olur.

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 23:41

Cvp: Abdest
 
[LEFT]
Resimlerle Abdestin Alınışı


[LEFT]
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]1) Önce kollar dirseklerin yukarısına kadar sıvanır, sonra "Niyet ettim Allah rızası için abdest almaya" diye niyet edilir. Ve"Eûzü billahi mineşşey-tanirracîm, Bismillahirrahmanirrahîm" okunur. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] 2)Eller bileklere kadar üç kere yıkanır. Parmak aralarının yıkanmasına dikkat edilir. Parmaklarda yüzük varsa oynatılıp altının yıkanması sağlanır. [LEFT][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]3) Sağ avuç ile ağıza üç kere ayrı ayrı su alınıp her defasında iyice çalkalanır. [LEFT][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]4)Sağ avuç ile buruna üç kere ayrı ayrı su çekilir. [LEFT] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]5) Sol el ile sümkürülerek burun temizlenir.[LEFT][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]6) Alında saçların bittiği yerden itibaren kulakların yumuşağına ve çene altına kadar yüzün her tarafı üç kere yıkanır. [LEFT] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]7) Sağ kol dirseklerle beraber üç kere yıkanır.
Yıkarken kolun her tarafı, kuru bir yer kalmayacak şekilde iyice ovulur.
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
8) Sol kol dirseklerle beraber üç kere yıkanır.
Yıkarken kolun her tarafı, kuru bir yer kalmayacak şekilde iyice ovulur.
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]9)Eller yeni bir su ile ıslatılır. Sağ elin içi ve parmaklar başın üzerine konularak bir kere meshedilir. [LEFT][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
10)Eller ıslatılarak sağ elin şehadet parmağı ile sağ kulağın içi, baş parmağı ile de kulağın dışı; sol elin şehadet parmağı ile sol kulağın içi, baş parmağı ile de kulağın arkası meshedilir.
[LEFT] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
11)Elleri yeniden ıslatmaya gerek olmadan geriye kalan üçer parmağın dışı ile de boyun meshedilir.
[LEFT][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
12)Sağ ayak üç kere topuklarla beraber yıkanır. Yıkamaya sağ parmak uçlarından başlanır ve parmak araları iyice temizlenir. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]13)Sol ayak üç kere topuklarla beraber yıkanır. Yıkamaya sağ parmak uçlarından başlanır ve parmak araları iyice temizlenir.
Oruçlu değilse abdest aldığı sudan biraz içip, kıbleye karşı durup kelime-i şehadet getirmeli, duâları ve Kadr Sûresi okunmalıdır. Abdest alırken suyu fazla açmamak, duâların haricinde konuşmamak lazımdır .

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 23:44

Cvp: Abdest
 

ABDEST DUALARI


Namaz kılabilmek için, Kur'an'ı tutabilmek v.s. bazı ibadetleri yapabilmek için abdest almak lazımdır. Abdest alırken okunacak dualar vardır ki bunlar salih atalarımızdan bize kadar nakledilmiştir. Bunların okunması güzel (müstehab) görülmüştür.
[HR]
1) Abdeste başlarken eûzu besmeleden sonra:
[B][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Elhamdu lillahillezî ce'ale'l-mâ'e tahûran ve ce'ale'l-islâme nûra!"

(Suyu temiz, islamı nur kılan Allah'a hamdolsun)
[HR]
[B]2) Ağıza su verirken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


"Allahumme eskınî min havdı nebiyyike ke'sen lâ azma'u ba'dehû ebedâ"
(Allah'ım, bana peygamberinin havuzundan öyle bir kadeh içir ki, ondan sonra bir daha susamıyayım)

[HR]
[B]3) Burnuna su verirken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allahumme lâ tuharrimnî râyihate na'imike ve cinânike"

(Allah'ım, bana ni'metinin ve cennetlerinin kokusunu haram kılma)
[HR]
[B]4) Yüzünü yıkarken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allahumme beyyid vechî bi-nûrike yevme tebyeddu vucûhun ve tesveddu vucûh"

(Allah'ım, bazı yüzlerin beyazlanacağı, bazı yüzlerin kararacağı günde yüzümü ağart)
[HR]
[B]5) Sağ kolu yıkarken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allahumme a'tınî kitabî bi yemînî ve hâsibnî hisâben yesîrâ"

(Allahım kitabımı sağ tarafımdan ver ve hesabımı kolaylaştır)
[HR]
[B]6) Sol kolu yıkarken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allahumme lâ tu"tınî kitâbî bi-şimâlî velâ min-verâ'i zahrî velâ tuhâsibnî hisâben şedîdâ"

(Allah'ım, kitabımı sol tarafımdan ve arkamdan verme, beni zor bir hesaba çekme)
[HR]
[B]7) Başı meshederken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allahumme ğaşşinî bi-rahmetike ve enzil aleyye min berakatik"

(Allah'ım, başımı rahmetinle ört, üzerime bereketlerini indir)
[HR]
[B]8) Kulakları mesederken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allâhumme'c'alnî minellezîne yestemi'ûne'l-kavle fe-yettebiûne ahseneh"

(Allah'ım, beni, sözü işitip sözün en güzeline uyanlardan eyle)

[HR]
[B]9) Boynu meshederken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allâhumme a'tik rakabetî mine'n-nâri vehfeznî mine's-selâsili ve'l-ağlâl"

(Allah'ım boynumu cehennemden âzâd eyle ve beni zincirlerden, bağlardan koru)
[HR]
[B]10) Sağ ayağı yıkarken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allâhumme sebbit kademeyye alas-sırâtı yevme tezillu fîhi'l-akdâm"

(Allah'ım ayakların kayacağı günde ayaklarımı Sırat üstünde sağlam tut)
[HR]
[B]11) Sol ayağı yıkarken:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allâhumme'c'al-lî sa'yen meşkûran ve zenben mağfûran ve ticâraten len tebûra"

(Allah'ım, bana beğenilecek bir çalışma ver, günahımı affedip makbul amel ve kârlı bir ticaret ihsan eyle)
[HR]
[B]12) Oruçlu değilse abdest aldığı sudan biraz içip, kıbleye karşı durup kelime-i şehadet getirmeli:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Eşhedu en lâilahe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve rasûlüh"
(Ben şehadet ederimk ki, Allah'tan başka ilah yoktur. Yine şehadet ederimki, Muhammed (a.s.), O'nun kulu ve Rasûlüdür)

[HR]
13) Ve şu duayı okumalıdır
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"Allâhumme'şfinî bi-şifâike ve dâvini bi devâike va'sımnî mine'l-velehi ve'l-emrâdı ve'l-evca'"
(Allah'ım, bana şifanla şifa ver, devanla deva ver. Beni âfetlerden, hastalıklardan ve acılardan koru)
[HR]
14) Abdestten sonra bir veya üç kez Kadr Sûresini okumak ta abdestin âdâbındandır:
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
"İnnâ enzelnâhu fî-leyleti'l-kadri. Vemâ edrâke mâ leyletu'l-kadri. Leyletu'l-kadri hayrun min-elfi şehr. Tenezzelu'l-melâiketu ve'r-rûhu fîhâ bi izni rabbihim min-kulli emr. Selâmun hiye hattâ metle'ıl-fecr"

(Biz O (Kur'an)'nu Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin ne olduğunu sen nereden bileceksin? Kadir gecesi bin aydan hayırlıdır. Melekler ve ruh, o gece her türlü işle iner. O gece tan yeri ağarıncaya kadar bir esenliktir.)

Emekdar Üye 24 Aralık 2007 23:46

Cvp: Abdest
 
ABDESTİ BOZAN DURUMLAR
[LEFT]1- Idrar veya dışkı yollarından yani ön ve arkadan herhangi bir şeyin çıkması. Mâide sûresi 6. âyetinde "...sizden birisi abdest bozmaktan geri dönmüşse..." ve Hz. Peygamber (s.a.s.)'e "Hades nedir?" diye sorulduğunda; "Her iki yoldan çıkandır" cevabını vermeleri, ön ve arka yollardan birinden çıkan idrar, dışkı, yel, vedi, mezi, meni, kurt ve diğer hususların abdesti bozduğunu ifâde eder.
[LEFT]2- Aklın idrak gücünü gideren hususlar; uyumak, bayılmak, delirmek, sarhoş olmak vs.'dir. Ancak oturduğu yerde kıpırdamadan uyuyan kimsenin abdesti bozulmaz. (Müslim, Vudû', 2; Ahmed b. Hanbel, 1, 256).
[LEFT]3- Vücudun herhangi bir yerinden kan, irin veya sarı su çıkması ve etrafına yayılması. Ağızdan akan kana bakılır, şâyet bu kan tükrük kadar veya tükrükten fazla ise abdesti bozulur.
[LEFT]4- Ağız doluşu kusmak. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kusuntu abdesti bozar" (Tirmizî, Tahâre, 64) buyurmaktadır. Kusma ağız doluşu değilse abdest bozulmaz.
[LEFT]5- Cinsî münasebette bulunmak.
[LEFT]6- Tam olarak cinsî ilişki olmasa bile kadın ve erkeğin çıplak veya ince bir elbise ile vücutlarının veya tenâsül uzuvlarının birbirine değmesi.
[LEFT]7- Teyemmüm yapan kimsenin su bulması .
[LEFT]8- Namazda sesli olarak gülmek. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: "Sizden biriniz namazdayken kahkaha ile gülerse abdesti ve namazı birlikte iade etsin. " Kahkaha namazın dışında olursa abdesti bozmaz.
Bir kimse abdest alırken bazı organlarını yıkayıp yıkamadığı konusunda endişe ederse, şayet bu ilk defa karşılaştığı bir şüphe ise o organını yeniden yıkar, yok eğer sürekli şüpheye düşüp duruyorsa bu şüpheşinin önemi yoktur. Abdestini tam almış sayılır. Abdestinin bozulup bozulmadığını tam hatırlayamayan kişi kesin olarak abdest aldığını hatırlıyorsa abdestli demektir. Çünkü kesin olarak bilinen bir husus şüphelerle yok olmaz.
Ayrıca namaz haricinde abdestinden şüpheye düşenin abdest almasının takvaya daha yakın olduğu; fakat namaz içinde bulunan kimsenin ise abdestinden şüpheye düşmesi hâlinde namazını bozup abdest alması gerekmediği âlimler tarafından ifâde edilmiştir.

maşuk 25 Aralık 2007 00:01

Cvp: Abdest
 
Allah rızası içün;
bir kırmızı yazmaz mısınız ?
[CENTER][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Emekdar Üye 25 Aralık 2007 00:04

Cvp: Abdest
 
[CENTER][B]
Alıntı:

Allah rızası içün;
bir kırmızı yazmaz mısınız ?
[CENTER][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]




Oldumu maşuk efendi[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

maşuk 25 Aralık 2007 00:05

Cvp: Abdest
 
Alıntı:

Ecrin Üyemizden Alıntı
[CENTER][B]
Alıntı:

Allah rızası içün;
bir kırmızı yazmaz mısınız ?
[CENTER][B][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]



[B]Oldumu maşuk efendi[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
hem de nassıl...

Emekdar Üye 27 Aralık 2007 09:19

Cvp: Abdest
 
[CENTER][B]ABDEST
İslâm'da bazı ibâdetlerin yerine getirilmesi için yapılan ve bizzat kendisi ibâdet olan temizlenme. Abdest kelimesi Farsça'da su anlamına gelen "âb" ile el anlamına gelen "dest" kelimelerinden oluşmuş birleşik bir isimdir. Arapça karşılığı olan "vudû" kelimesi hadislerde kullanılmıştır. Kur'ân-ı Kerim'de ise temizlik anlamında "tahâret" ve "zekâ" kelimeleri geçmektedir. Vudû' kelimesi güzellik ve temizlik anlamına gelmektedir. Dolayısıyla ibâdete başlanmadan önce insanın iç dünyasını güzelleştirmesi ve dışını da iyice temizlemesi gerekir.
İslâm'da abdestin farziyetine "Ey iman edenler, namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklerinizle birlikte ellerinizi yıkayın. Başınıza meshedin. Her iki topuğunuzla birlikte ayaklarınızı da (yıkayın)..." (el-Mâide, 5/6), âyeti delâlet etmektedir. Hz. Peygamber (s.a.s.)'in abdest almadan hiç bir iş yapmadığını görüyoruz (Elmalılı, Hak Dini Kur'ân Dili, II, 1583). Ancak abdest her amel ve ibâdet için değil başta namaz olmak üzere bazı ibâdetler için farz kılınmıştır. Fakat müslümanın sürekli abdestli bulunması sünnettir.
Abdest her şeyden önce her türlü pislik ve kirlilikten kurtulmak, yani maddî ve manevî bütün pislik ve mikroplardan uzak kalmak için İslâm'ın emrettiği önemli bir ibâdettir. Mikrobun en kolay ürediği yer ağızdır. Ağızdan başlayarak el, yüz ve ayakların günde beş defa temizlenmesi İslâm'ın temizliğe verdiği önemi gösterir. Böylelikle İslâm yüzyıllar önce temizliğin üzerinde durup insanoğlunu maddî-manevî her türlü pislik ve mikroptan korumayı hedeflemiştir. Bunun yanında abdest alan bir insan, kendini manen temiz ve rahat hisseder ve bu güzel his ve temiz duyguyla Allah'a ibâdete durur. Bu da ruhun temizliğini sağlamaktadır. İnsanın yaratılış gayesi olan Allah'a kulluk böyle bir temizleme ameliyesi ile başlayınca insanoğluna vereceği zevk ve rahatlığın değeri sonsuzdur.
İnsan abdestle bedenen ve mânen temizlendikten sonra Allah'ın huzuruna çıkar. Böyle bir temizlenme ile günlük bütün yorgunlukları ve yükleri geride bırakır.
Abdest almakla, dünyevî ve uhrevî birçok fazilet ve güzellikler elde edilir. Hz. Peygamber (s.a.s.) abdestle ilgili olarak şöyle buyururlar:
"Bir müslüman abdest alıp yüzünü yıkadığında, yüzündeki âzaların işlediği bütün günahları; el ve ayaklarını yıkadığında el ve ayaklarıyla işlediği bütün hata ve günahları, su damlalarıyla beraber akıp gider ve kendisi de tertemiz olur. Hatta kirpik ve tırnak diplerindeki günahlarından eser kalmaz. Âdâp ve erkânına uymak suretiyle abdest alıp kıbleye dönerek: "Eşhedü en lâ ilâhe illallahü vahdehu lâ şerike leh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Rasûlühü" diyen bu kul için cennetin kapıları açılmıştır; o, cennet kapılarının dilediğinden içeri girer."(Müslim, Tahare, 32, 33; Tirmizî, Tahâre, 2).
Abdestin Farzları
1- Yüzü Yıkamak
Yüzün bir defa yıkanması farzdır. Yüzün sınırları, saçın bittiği yerden sakal veya çene altına, kulakların köklerine kadar olan bölümdür. Gözlerin içine suyun ulaştırılması gerekmez. Ancak abdest alırken gözler sıkılmaz, tamamen açık bırakılmaz. Normal bir şekilde yüz yıkanır. Dudaklar yumulduğu zaman, dışarda kalan kısımlar yüzün sınırlarıdır. Sakal, bıyık ve kaşın altına suyu ulaştırmak gereklidir.
2- Kolları Yıkamak
Parmak uçlarından kol dirseklerine kadar -dirsekler de dahil- olan kısmı bir defa yıkamak farzdır. Eğer iğne ucu kadar kuru bir yer kalırsa veya tırnağının altına suyu geçirmeyecek (hamur, boya, çamur vb.) bir madde bulunursa, abdest alınmış sayılmaz. Ancak boyacıların tırnaklarındaki boyalardan kaçınmanın mümkün olmamasından dolayı bunlar abdeste zarar vermez. Tırnaklar parmak uçlarından dışarı taşacak kadar uzamış olursa o fazlalığı da yıkamak gerekir. Bir kimse abdest aldıktan sonra bu uzamış tırnağı keserse abdestini yenilemesi gerekmez. Parmakta yüzük var ve bu geniş ise abdest alırken bunu oynatmak sünnet, eğer yüzük dar ve altına su geçirmeyecek kadar parmağa oturmuşsa onu oynatmak farzdır.
3- Başı Meshetmek
Mesh, sözlükte eli bir şeyin üzerinden geçirmek demektir. İbâdet hukukunda ise suyun bir vücut organına isâbet etmesidir. Başın meshedilmesindeki farz oranı alın miktarıdır. Bu miktar ise başın dörtte biridir. Meshederken üç veya daha fazla parmağı kullanmak gerekir. İki parmakla yapılan mesh câiz değildir.
Başa giyilen sarık veya takke üzerine meshetmek geçerli değildir. Kadınlar da baş örtüleri üzerine meshedemezler.
4- Ayakları Yıkamak
Sağlam ve çıplak ayakları topuklarıyla birlikte bir defa yıkamak farzdır. Yaralı veya mestle örtülü ayakları yıkamaya gerek olmayıp sadece meshetmek yeterlidir. Mâide Sûresi 6. âyette geçen topuk = ka'b, ayağın iki tarafından inak kemiğine bitişik kemiktir. Rasûlullah (s.a.s.): "Vay ateşten o topukların haline... " (Buhârı, İlim 30; Vudû', 27,29; Müslim, Tahâre, 25-28,30; Ebû Davud, Tahâre, 46) buyurduğu ve ayakların tamamen yıkanmasını emrettiği bilinmektedir.
Bir kimsenin ayağında yarık varsa ve o yarığa su sızdırmayan bir ilaç sürülmüşse, o kimse ayağını yıkadığı zaman, su yarığın altına geçmezse bu durumda su, ayağa zarar verecekse abdest yerine getirilmiş sayılır ve bu câizdir. Ancak su zarar vermiyorsa abdest tam olarak alınmış sayılmaz. Dolayısıyla zarar vermediği takdirde yarıklara su ulaşacak şekilde yıkamak gereklidir .
Abdestin Sünnetleri
1- Niyetle Başlamak
Niyet, bir şeyi yapmayı kalbinden geçirmektir. Kalpden niyet etmeden, yalnız dil ile niyeti söylemek yeterli değildir. Abdest için niyet müstehap bir sünnettir. Ancak Şâfiî mezhebine göre niyet, başlı başına bir ibâdet olduğundan abdeste niyet de farzdır. Bu sebeple niyetsiz abdest olamaz.
2-Abdeste Besmele ile Başlamak
Abdeste başlarken Allah'u Teâlâ'nın ismiyle yani besmele ile başlamak sünnettir. Rasûlullah (s.a.s.): "Allah'u Teâlâ'nın ismini zikretmeyen kimsenin abdesti yoktur." (Ebû Davud, Tahâre, 48; Tirmizî, Tahâre, 20; İbn Mâce, Tahâre, 41) buyurarak besmelenin faziletini belirtmiş olmaktadır. Besmeleyi abdeste başlarken okumak esastır. Çıplak bir hâlde iken veya tuvalette besmele okunmaz. Bir kimse abdestin başında "Lâilâhe illallah" veya "Elhamdülillah" dese besmele yerine geçer (Fetevâyı Hinddyye, 1,7).
3-Önce Bileklere Kadar Elleri Yıkamak
Rasûl-i Ekrem (s.a.s.): "Sizden birisi uykusundan uyandığı zaman, kat'iyyen elini yıkamadıkça su kabına daldırmasın. Çünkü o, eli nerede gecelemiştir bilemez" (Buhârî, Vudû', 26; Müslim, Tahâre, 87-88; Ebu Davud, Tahare, 49) buyurmuştur. Ayrıca insanın eli, temizleme hususunda bir araçtır. Dolayısıyla ilkin onu temizlemeye başlamak sünnettir. Bilindiği üzere, elleri, dirseklere kadar yıkamak (dirsekler dahil) farzdır. Fakat önce bileklere kadar yıkamak tertip olarak sünnettir.
4-Misvak Kullanmak
Rasûlullah (s.a.s.): "Eğer ümmetime zorluk vereceğinden çekinmeseydim, her namazdan önce onlara misvak kullanmayı mutlaka emrederdim." (Müslim, Tahâre, 15; Ahmed İbn Hanbel, II, 250, 400) buyurmaktadır. Dişleri parmakla yıkamak misvağın yerini tutmaz. Ancak misvak bulunmazsa sağ elin bir parmağı ile dişleri temizlemek misvak yerine geçerli olabilir.
5- Ağzı Yıkamak
Abdest alırken Rasûlullah (s.a.s.)'in ağzını üç defa yıkadığı (mazmaza yaptığı) bize ulaşan bilgiler arasındadır. Bunun sınırı, suyun ağzın tamamını kaplamasıdır. Ayrıca her seferinde suyu yenilemek de sünnettir.
6- Burnu Yıkamak
Yine Hz. Peygamber (s.a.s.)'in abdest alırken burnuna da üç defa su çektiği bilinmektedir. Burna su çekerek sol eli ile suyu dışarıya verip yeniden su çekerek burnu sol el ile temizlemek sünnettir.
7- Kulakların Meshedilmesi
Baş meshedilirken kulakların da aynı şekilde sayılarak meshedilmesi sünnettir. Ayrı bir su ile meshedilmesini sünnet olarak kabul edenler de vardır.
8- Yıkanması Gereken Uzuvları Üçer Defa Yıkamak
Yıkanması farz olan yüz, eller ve ayaklar gibi organlarımızı üçer kere yıkamak sünnettir. Bu organlarımızdan her birini yıkamaya başlayınca ilk yıkama farzdır. En sağlam ve geçerli görüşe göre ikinci yıkama ise sünnettir. Abdest alırken, yıkanmakta olan organa su ulaşır ve ondan damla damla dökülüp akarsa, yıkamanın tamam olduğu tam anlamıyla anlaşılır.
9- Parmakların Arasını Yıkamak
"Parmaklarınızın arasını hilâlleyiniz ki onların arasına Cehennem ateşi girmesin ve onları hilâllemesin" (Ebu Davud, Tahâre 56, 59; Tirmizî, Tahâre, 30; Savm 68; Nesâî, Tahâre 91) buyuran Hz. Peygamber (s.a.s.)'in bu buyruklarıyla belirtilen işi yapmak sünnet olmaktadır. Bu aynı zamanda, farz olan yıkamanın da kâmil anlamda gerçekleşmesini sağlar.
10- Sakalı Ovmak
Abdest alırken sakalı bulunanların sakallarını, parmaklarını sakalın içine sokarak alt taraftan üst tarafa doğru hareket ettirmesi hilâllemek olarak tanımlanmaktadır. Rasûlullah (s.a.s.): "Müşriklere muhâlefet edin, bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın." (Müslim, Tahâre, 56; Ebû Davud, Tahâre, 29; Tirmîzî, Edeb, 14; Nesâi, Zinet, 1, 56) buyurarak mü'minler için sakalın gerekçe ve önemini belirtmiş olmaktadır. Dolayısıyla mü'minler sakallarını sünnete göre uzatmak ve sakal bırakmak konusunda duyarlı olmak zorundadırlar.
11- Abdest Almaya Sağ Taraftan Başlamak
"Şüphesiz ki Allah'u Teâlâ, her şeye sağdan başlanmasını sever. Hattâ ayakkabılar giyilirken ve çıkarılırken dahi" (Buhârî, Vudû', 31) buyuran Hz. Peygamber (s.a.s.)'in bu uyarısına göre de abdeste sağdan başlamak sünnettir.
12-Tertibe Uymak
Abdest alırken, Mâide Sûresinde beyan buyurulan sıraya uymak ve bu sıraya göre abdest almak da sünnettir. Yani önce elleri ve akabinde yüzü yıkamak, ardından da başı meshetmek ve en son olarak da ayakları yıkamaktır. İmam Şâfiî (rh.a) bu sıraya uymanın farz olduğu kanaatindedir. Şâfiî'nin bu içtihadı ile âlimler abdestin farzının altı olduğunu tesbit etmişlerdir ki bunlar şöylece sıralanmaktadır: Niyet, ellerin yıkanması, yüzün yıkanması, başa meshedilmesi, ayakların yıkanması ve tertibe uymaktır.
13-Başın Tamamını Bir Defada Meshetmek
Abdest alan bir kimse, iki avucunu ve parmaklarını başının ön kısmından başlayarak arka kısmına kadar, başın tamamını kaplayacak bir şekilde arkaya doğru çekerek mesheder. Bu sünnettir. Başın tamamını devamlı olarak meshetmek ve özürsüz bir şekilde terk etmek günah olur.
Muvalât ise, organları ara vermeden birbiri ardında yıkamak demektir. Öyle ki ılıman bir havada ilk yıkanan organ, abdest tamamlanmadan kurumamalıdır.
Abdestin Çeşitleri
1- Farz Olan Abdest

Namaz kılmak, Kur'ân-ı Kerim'e el sürmek ve tilâvet secdesi yapmak için abdest almak farzdır. Cünüp veya abdestsiz olan kimsenin Kur'ân-ı Kerim'i eline almasının helâl olamayacağı hususunda İslâm bilginleri arasında ittifak vardır.
2-Vâcip Olan Abdest
Kâbe-i Muazzama'yı tavaf* etmek için abdest almak vaciptir. Bir kimsenin Kâbe'yi abdestsiz tavaf etmesi vacibi terk ettiğinden dolayı sorumlu olmakla beraber yaptığı bu tavaf câiz ve geçerlidir. Ancak bu hususta Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır:
"Tavaf, namaz gibidir. Fakat tavaf sırasında konuşmak câizdir. Tavafta konuşan kimse hayırlı söz söylesin." (Tirmîzî, Hacc, 112; Nesâî, Menasik, 126) .
Farz olan tavaf abdestsiz olarak yapıldığı takdirde bir küçükbaş hayvan kurban etmek gerekir. Cünüb olan kimsenin ise böyle bir farz tavafı yapması hâlinde bir büyükbaş hayvan kurban etmesi lâzımdır. Ancak bu farz tavaf, abdest alınarak yeniden yapılırsa böyle bir kurbana gerek kalmaz. Fakat farz günler dışında tekrar yapılması hâlinde geciktirilmiş olduğundan dolayı kurban kesmek gerekmektedir .
Yapılması vacip olan vedâ tavafını abdestsiz olarak yapan kimse bir miktar sadaka vermelidir. Fakat vacip olan tavafı cünüb olarak yapanın bir küçükbaş hayvan kurban etmesi lâzımdır.
3- Mendup Olan Abdest
Uykudan önce veya uykudan kalktıktan sonra, cenâze yıkamak, cenâze taşımak, cenâzeyi yıkadıktan sonra, cinsel temastan önce, ezberden Kur'ân okumak, hadîs okumak, Cenâb-ı Allah'ı ta'zim veya tesbih etmek için veya kızgınlık sırasında kızgınlığını gidermek gayesiyle abdest almak ve sürekli abdestli olmak niyetiyle abdest almak menduptur.
Abdestin Mekruhları
1- Abdest alırken gereğinden fazla suyu boş yere tüketmek.
2- Gereği yokken suyu âdetâ âzaları mesheder gibi çok az kullanmak.
3- Suyu abdest âzalarına hızlı çarpmak, etrafa su sıçratmak.
4- Abdest alırken gereksiz yere konuşmak.
5- İhtiyacı olmadığı halde abdest almak için başkasından yardım ve su dökmesini istemek.
6- Temiz olmayan pis ve kirli bir yerde abdest almak.
7- Abdestin sünnetlerini bilerek terk etmek.
Abdestsiz Olarak Yapılması Yasak Olan Hususlar
1- Namaz kılmak.
2- Kur'ân-ı Kerim'e el sürmek.
3- Tilâvet secdesi yapmak.
4- Cenâze namazı kılmak.
5- Kâbe'yi tavaf etmektir.
Abdestin Edepleri (Âdâbı)
Edeb; nezâket, zarâfet, insanlara sözle ve davranışla yardımda bulunmak, gönüllerini okşamak demektir. Abdestin edepleri ise yapılması halinde sahibine sevap kazandıran hususlardır. Yapılmamaları halinde ise kişiye günah yazılmaz. Abdestin edepleri şunlardır:
1- Abdest alırken başkasından yardım istememek.
2- Abdest alırken suyun sıçramaması için dikkatli davranmak.
3- Kıbleye doğru yönelmek.
4- Gereksiz yere konuşmamak.
5- Niyet ederken dil ile niyet etmek.
6- Her uzvu iyice ovmak.
7- Abdest dualarını okumak.
8- Kullanılmış bir su ile abdest almamaya dikkat etmek.
9- Her uzvu yıkarken niyeti korumakla birlikte "Bismillâh" demek.
10- Kulağını meshederken serçe parmaklarının uçlarıyla kulak deliklerini meshetmek.
11- Burna ve ağıza suyu alırken sağ eli kullanmak.
12- Sol el ile sümkürmek.
13- Özür sahibi olmayan kimsenin namaz vaktinden önce abdest alması.
14- Abdest bittikten sonra kıbleye karşı ayakta kelime-i şehâdet getirmek ve dua yapmak, biraz su içmek.
15- Durgun veya akarak yer değiştiren sular ile birikinti hâlindeki sulara ve Kıble'ye karşı abdest bozulmaz.
Abdest Namazı
Abdest namazı abdest aldıktan sonra abdest âzaları henüz yaş iken iki rek'at nafile namaz kılmaktan ibarettir.
Abdesti Bozan Durumlar
1- İdrar veya dışkı yollarından yani ön ve arkadan herhangi bir şeyin çıkması. Mâide sûresi 6. âyetinde "...sizden birisi abdest bozmaktan geri dönmüşse..." ve Hz. Peygamber (s.a.s.)'e "Hades nedir?" diye sorulduğunda; "Her iki yoldan çıkandır" cevabını vermeleri, ön ve arka yollardan birinden çıkan idrar, dışkı, yel, vedi, mezi, meni, kurt ve diğer hususların abdesti bozduğunu ifâde eder.
2- Aklın idrak gücünü gideren hususlar; uyumak, bayılmak, delirmek, sarhoş olmak vs.'dir. Ancak oturduğu yerde kıpırdamadan uyuyan kimsenin abdesti bozulmaz. (Müslim, Vudû', 2; Ahmed b. Hanbel, 1, 256).
3- Vücudun herhangi bir yerinden kan, irin veya sarı su çıkması ve etrafına yayılması. Ağızdan akan kana bakılır, şâyet bu kan tükrük kadar veya tükrükten fazla ise abdesti bozulur.
4- Ağız dolusu kusmak. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) "Kusuntu abdesti bozar" (Tirmizî, Tahâre, 64) buyurmaktadır. Kusma ağız dolusu değilse abdest bozulmaz.
5- Cinsî münasebette bulunmak.
6- Tam olarak cinsî ilişki olmasa bile kadın ve erkeğin çıplak veya ince bir elbise ile vücutlarının veya tenâsül uzuvlarının birbirine değmesi.
7- Teyemmüm yapan kimsenin su bulması .
8- Namazda sesli olarak gülmek. Zira Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: "Sizden biriniz namazdayken kahkaha ile gülerse abdesti ve namazı birlikte iade etsin. " Kahkaha namazın dışında olursa abdesti bozmaz.
Bir kimse abdest alırken bazı organlarını yıkayıp yıkamadığı konusunda endişe ederse, şayet bu ilk defa karşılaştığı bir şüphe ise o organını yeniden yıkar, yok eğer sürekli şüpheye düşüp duruyorsa bu şüphesinin önemi yoktur. Abdestini tam almış sayılır. Abdestinin bozulup bozulmadığını tam hatırlayamayan kişi kesin olarak abdest aldığını hatırlıyorsa abdestli demektir. Çünkü kesin olarak bilinen bir husus şüphelerle yok olmaz.
Ayrıca namaz haricinde abdestinden şüpheye düşenin abdest almasının takvaya daha yakın olduğu; fakat namaz içinde bulunan kimsenin ise abdestinden şüpheye düşmesi hâlinde namazını bozup abdest alması gerekmediği âlimler tarafından ifâde edilmiştir.
Abdesti Bozmayan Durumlar
1- Kişinin ön veya arka yollarından başka vücudunun herhangi bir yerinden kan çıkıp, bir damla halinde kalması.
2- Kabuk bağlamış bir yaranın kan çıkmadan kabuğunun düşmesi.
3- Yaradan, burundan yahut kulaktan bir vücud kurdunun düşmesi.
4- Tenâsül uzvuna (cinsî organına) el sürmek.
5- Kadın vücudunun herhangi bir yerine dokunmak.
6- Ağız dolusu olmayan kusuntu.
7- Ağızdan çıkan balgam.
8- Oturduğu yerde veya namazda uyumak .
9- Ağlamak.
Abdest Nasıl Alınır?
Farz, sünnet ve edeplerini yukarıdaki maddelerde verdiğimiz abdesti tertip ve usûlüne göre ancak şöylece alabiliriz:
Abdeste başlarken şu dua yapılmalıdır:
"Bismillâhilazîm ve'l hamdülillâhi alâ dini'l İslâm" .
"Yüce Allah'ın ismini anarak başlarım. Beni İslâm dini ve akidesi üzere yarattığı için hamd ederim."
Abdest almaya niyetlendikten sonra, eûzü besmele çekilerek eller bileklere kadar yıkanır. Parmakta yüzük varsa, kımıldatılır. Altına suyun geçmesi sağlanır.
Uzuvların yıkanması sırasında bizden öncekilerden nakledilen şu duaları okumak abdestin edeplerindendir.
A- Mazmaza=Ağıza su verme sırasında: "Allâhümme einnî alâ tilâveti'l Kur'ân ve zikrike ve şükrike ve hüsn-i ibâdetike."
"Allah'ım, Kur'ân-ı Kerimi okumada, seni zikretme, sana şükretme ve sana güzel şekilde kulluk etmede yardımını istirham ederim."
B- İstinşak = Buruna su verme sırasında: "Allâhümme, erihnî râyihate'l Cenneti verzuknî min neîmihâ."
"Allah'ım, bana Cennetin kokusunu koklat. Cennet nimetlerinden beni rızıklandır."
C- Yüzü Yıkama Sırasında
"Allâhümme, beyyid vechî binûrike yevme tebyaddu vücûhun ve tesveddü vücûh."
"Allah'ım, bir kısım yüzlerin ağarıp nurlandığı, bir kısım yüzlerin ise karardığı gün, benim yüzümü nurlandır, ağart."
D- Sağ Eli Yıkama Sırasında
"Allâhümme, a'tınî kitâbî biyemînî ve hâsibnî hisâben yesîrâ."
"Allah'ım, kitabımı -amel defterimi- sağ elime ver ve hesabımı kolaylaştır."
E- Sol Eli Dirseklere Kadar Yıkama Sırasında
"Allâhümme, lâ tu'tinî kitâbî bişimâlî velâ min verâi zahfi."
"Allah'ım, kitabımı -amel defterimi- sol elimden ve arkamdan verme."
Sonra sıra başı meshetmeye gelir.
Kaplama mesh için, eller ıslatılır, küçük parmakla üç parmak uc uca getirilir. Önden başlayarak başın üstü sıvazlanıp arka ve yan taraflarda böylece meshedilir.
F- Kulakları Yıkarken
"Allâhümmec'alnî minellezîne yestemîune'l-kavle feyettebiûne ahseneh."
"Allah'ım, beni hak sözü dinleyenlerden ve onun en güzeline uyanlardan eyle." denilir ve kulaklar yıkanır.
G- Boyuna Mesh Etme Sırasında
"Allâhümme a'tik unuki (veya rakabeti) mine'n-nâri."
"Allah'ım, boynumu Cehennem ateşinden azad buyur."
H- Ayakları Yıkama Sırasında
"Allâhümme, sebbit kademeyye ales'sırâtı yevme tezûlü Fhi'l-akdâm."
"Allah'ım, Sırat köprüsünde ayakların kaydığı günde ayaklarımı kaydırma, sabit eyle..."
Abdest alıp bittikten sonra Rasûlullah (s.a.s.)'e salavât getirilmeli ve şu dua okunmalıdır:
"Allâhümmec'alnî minettevvâbîne vec'alnî mine'l-mütetahhirîn."
"Allah'ım, beni, tevbe eden ve günahlarından temizlenen kullarından eyle. . ."
Şâmil İA

Emekdar Üye 27 Aralık 2007 09:21

Cvp: Abdest
 
Abdest Almanın Sevabı

Musluman kardesim,
abdest, namazin anahtaridir. Namaz kilmak icin abdets almak farzdir. Abdestin sevabinin coklugunu sevgili Peygamberimizin S.A.V hadis-i seriflerini okuyarak ogrenelim. Abdest yuzu nur, kalbleri sürur verir.

Sevgili Peygamberimiz S.A.V hadis-i seriflerinde soyle buyurmustur:

"Musluman veya mu'min bir kul abdest aldigi zaman, yuzunu yikarken gozleriyle bakip da isledigi gunah ve hatalari su ile veya en son damla ile cikip gider.
Kollarini yikarken, ellerini uzatipda isledigi hatalari, gunahlari (aldigi abdest) suyu ile veyahut abdest suyunun en son damlasiyla cikip gider. O kadar ki, abdest tamamlaninca (abdest alan musluman da) hatalardan tertemiz arinmis olarak kurtulup temizlenir" buyurmuslardir.

Peygamber efendimiz S.A.V diger hadis-i serifinde soyle buyurmuslardir:

"Allah'in ne ile hatalari yok ettigini, dereceleri ne ile yukselttigini size haber verip irsad edeyim mi ? "
Eshabi kiram:
Evet , Ya Resulullah ! dediler.
Sevgili peygamberimiz: SIKINTIDA ve kotuluklere karsi tam bir abdest almak, camilere dogru adim atmak, bir namazdan sonra diger namaz (vakitlerini) beklemek. Iste bunlar, kalb kuvveti icin saglam bagdir: Sabr ve tahammuldur" buyurdular.


Yine Resuli Ekrem S.A.V efendimiz buyurdular :

Velen yühafize alelvüdui ile küllü mü'minin.
"Sünnet ve adabiyle abdeste ancak, iman-i kamil (kamil iman) sahibi olan muminler (inananlar) devam eder"


Peygamber S.AV efendimiz yine diger bir hadis-i serifte buyurmuslardir ki :

Kim guzel bir abdest alir ve sonra Allah'tan baska ibadete layik olmadigini, o'nun esi, ortagi bulunmadigina, Hz.Muhammed S.A.V in de o'nun kulu ve Rasulü olduguna sehadet ederim. Allah'im ! Beni cokca tevbe edenlerden eyle derse, kendisine cennetin sekiz kapisi acilir; diledigi kapidan iceri girmekte serbesttir. (cennete istedigi ve diledigi kapidan girebilir) buyurmustur Resulu ekrem S.A.V efendimiz.

Musluman kardesim.
Abdestin fazileti hakkinda daha pek cok hadis-i serifler vardir. Abdestin sevabini coklugunu ve abdestin ahemmiyet ve degerinin buyuklugunu anlamamiz hususunda bukadarcik malumat kafi oldugu kanaatindayim.
Allahu Teala, bu fazileti ve sevablari yapan, yerine getirip ifa eden kullarindan eylesin Amin !!!

Kaynak: Yusuf Tavasli : tam namaz hocasi

Emekdar Üye 15 Ocak 2008 16:46

Abdestli gezmenin fazileti..
 




Abdestli bulunmanın fazileti çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
[HIGHLIGHT=#ffff00](Abdestli bulunan oruç tutan gibidir.)[/HIGHLIGHT] [Deylemî]


...
([HIGHLIGHT=#ffff00]Güzelce alınan abdest, imanın yarısıdır[/HIGHLIGHT].) [İbni Hibban]
...
[HIGHLIGHT=#ffff00](Abdest alanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür.[/HIGHLIGHT]) [Taberânî]
....
([HIGHLIGHT=#ffff00]Can alıcı melek gelince, abdestli olan, şehidlik mertebesine kavuşur.) [/HIGHLIGHT][Taberânî]
...
([HIGHLIGHT=#ffff00]Bir mümin, abdest için yüzünü yıkayınca, gözü ile işlediği günahların hepsi su ile birlikte dökülür. Ellerini yıkayınca, elleriyle işlediği günahlar, suyun son damlası ile dökülür. Ayaklarını yıkayınca, ayakları ile işlediği günahlar, su ile dökülür. Böylece bütün [küçük] günahlardan temizlenmiş olur[/HIGHLIGHT].) [Müslim]
....
([HIGHLIGHT=#ffff00]Abdest için yüzünü yıkayınca günahların kirpiklerinden dökülür. Ellerini yıkayınca el tırnaklarından, başını meshedince başından, ayaklarını yıkayınca ayak tırnaklarından günahların dökülür. Namazın sevabı yanına kalır.)[/HIGHLIGHT] [Ramuz]
...
[[HIGHLIGHT=#ffff00]Abdest alanın bütün küçük günahları affolur. Büyük günahları, insan ve hayvan hakları kendisine veya varislerine ödenmedikçe günahları affedilmez. Nafile ibâdetin sevabına kavuşabilmek için imanda ve farzlarda kusurlu olmamak, haramlardan kaçıp günahlara tevbe etmek ve o işi ibâdet olarak yapmaya niyet etmek şarttır.] [/HIGHLIGHT](İ.Ahlakı)



Emekdar Üye 15 Ocak 2008 16:49

Namaz kıldıktan sonra tekrar abdest almak sevabdır.
 
Namaz kıldıktan sonra tekrar abdest almak sevabdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
[B]
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestli iken abdest alana on sevab verilir[/HIGHLIGHT].) [İbni Mace]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur[/HIGHLIGHT].) [İ.Gazali]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Meşakkat olmasaydı, her namaz için abdest almayı emrederdim.) [/HIGHLIGHT][İ.Gazali]
..
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestini tazeliyenin, imanı tazelenmiş [parlamış] olur[/HIGHLIGHT].) [İ.Gazali]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Allahü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmiş olur. Abdest alıp da, iki rekat namaz kılmayan da bana cefa etmiş olur. İki rekat namaz kılıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana cefa etmiş olur. Abdest alıp, iki rekat namaz kıldıktan sonra duâ edenin duâsını kabul etmezsem ben de ona cefa etmiş olurum. Hâlbuki ben cefa etmem.) [/HIGHLIGHT][Şira]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestini güzelce aldıktan sonra "Eşhedü en la ilahe illallahü vahdehü la şerikeleh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resulühü" diyene Cennetin sekiz kapısı açılır, istediğinden içeri girer[/HIGHLIGHT].) [Nesâî]
....
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdest alınan suyun artanından içmek 70 türlü derde devadır. Bunun en aşağısı hem [sıkıntı, keder]dir[/HIGHLIGHT].) [Deylemî]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestten sonra "Kadr" suresini okuyanın elli yıllık günahı affolur[/HIGHLIGHT].) [Halebi]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestten sonra "Kadr" suresini okuyan sıddiklardan, 2 defa okuyan şehidlerden yazılır. 3 defa okuyan, peygamberlerle haşrolur[/HIGHLIGHT].) [Deylemî]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdest alıp, iki rekat namaz kılan, Cennete girmeye layık olur[/HIGHLIGHT].) [Halebi]
....
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdest alıp, 2 rekat namaz kılanın günahları affolur[/HIGHLIGHT].) [Buharî]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Güzelce abdest alanın, iki namaz [kılacağı namaz ile gelecek namaz vakti] arasındaki günahlarının hepsi affolur.) [/HIGHLIGHT][Buharî]
...
([HIGHLIGHT=#ffc000]Abdestten sonra, on defa salevat-ı şerife getirenin gamı gider, duâsı kabul olur[/HIGHLIGHT].) [Ey Oğul İlmihâli]
....
([HIGHLIGHT=#ffc000]Ancak [kâmil] mümin, devamlı abdestli durabilir.) [/HIGHLIGHT][İbni Mace]
....
(Abdestli yatan, gece vefat ederse şehid olur.) [İbni Sünni]

Emekdar Üye 15 Ocak 2008 16:54

Cvp: Abdestli gezmenin fazileti..
 

[FONT=Book Antiqua][COLOR=#ff0000][SIZE=4]
Abdestli olmaya devam edene, Allahü teâlâ şunları ihsan eder:
1-Melekler onun yanından ayrılmaz.
2-Devamlı sevab yazarlar.
3-Bütün azaları tesbih eder.
4-Uyuyunca melekler, insan ve cin şerrinden korur.
5-Sekerat-ı mevti kolaylaşır.
6-Abdestli iken Allahü teâlânın emanında olur.
7-İftitah tekbirini kaçırmaz.
Allahü teâlâ, Hz. Musaya buyurdu ki: (Ya Musa sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde bul!) [Şira]
Evliya-i kiram, her zaman abdestli durabilmek için, az yiyip az içerlerdi. İmam-ı Malik hazretleri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi sorulunca, (Allahın huzurunda sık sık helaya gidip gelmekten utanıyorum.) buyurdu. (Envar-ül-Kudsiyye)
Yatağa abdestli girmenin fazileti de büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kim, yatağa abdestli yatarsa, o gece bir melek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kulunu affet!" diye duâ eder.) [Hakim]
(Abdestli yatıp Allahı anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayılır. Bir melek onun için ibâdet eder. Uyandığı zaman yine Allahı anarsa, o melek, bu kulun affı için Allaha duâ eder.) [İbni Hibban]
(Abdestli yatan, gece ibâdet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [Deylemî]
(Abdestli yatan, gece vefat ederse şehid olur.) [İbni Sünni]

HAZAL 15 Ocak 2008 17:07

Cvp: Abdestli gezmenin fazileti..
 
Paylaşımın için teşekkürler...

maşuk 15 Ocak 2008 23:43

Cvp: Abdestli gezmenin fazileti..
 
Mahşer günü mü'minler abdest azalarından tanınacaktır...
o sebeple voltumuzu arttırıcak parlatıcımızı ihmal etmiyelim...
[CENTER][Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Emekdar Üye 27 Eylül 2008 19:55

Abdest İle İlgili Ayetler
 
ABDEST
Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da. Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız bu durumda temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (5/6)
Ey iman edenler sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de yolculukta olmanız hariç gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahut kadınlara dokunmuş da, su bulamamışsanız bu durumda temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır esirgeyendir. (4/43)

Emekdar Üye 10 Ekim 2008 09:36

Cvp: Abdest
 
Rica ederim hazal kardeşim.

KuM TaNeSi 27 Şubat 2009 11:17

Cvp: Abdest İle İlgili Ayetler
 
Allah c.c razı olsun...

Emekdar Üye 10 Nisan 2009 07:18

Abdest hakkında genel bilgiler
 
ABDEST
Abdest, belli organları usulüne uygun olarak yıkamak ve meshetmek suretiyle yapılan bir temizliktir
Abdest her şeyden önce her türlü pislik ve kirlilikten kurtulmak, yani maddî ve manevî bütün pislik ve mikroplardan uzak kalmak için İslam'ın emrettiği önemli bir ibadettir Mikrobun en kolay ürediği yer ağızdır Ağızdan başlayarak el, yüz ve ayakların günde beş defa temizlenmesi İslam'ın temizliğe verdiği önemi gösterir Böylelikle İslam yüzyıllar önce temizliğin üzerinde durup insanoğlunu maddî-manevî her türlü pislik ve mikroptan korumayı hedeflemiştir Bunun yanında abdest alan bir insan, kendini manen temiz ve rahat hisseder ve bu güzel his ve temiz duyguyla Allah'a ibadete durur Bu da ruhun temizliğini sağlamaktadır İnsanın yaratılış gayesi olan Allah'a kulluk böyle bir temizleme ameliyesi ile başlayınca insanoğluna vereceği zevk ve rahatlığın değeri sonsuzdur
İnsan abdestle bedenen ve manen temizlendikten sonra Allah'ın huzuruna çıkar Böyle bir temizlenme ile günlük bütün yorgunlukları ve yükleri geride bırakır
Abdest almakla, dünyevî ve uhrevî bir çok fazilet ve güzellikler elde edilir Hz Peygamber (sas) abdestle ilgili olarak şöyle buyururlar;
"Bir müslüman abdest alıp yüzünü yıkadığında, yüzündeki azaların işlediği bütün günahları; el ve ayaklarını yıkadığında el ve ayaklarıyla işlediği bütün hata ve günaları, su damlalarıyla beraber akıp gider ve kendiside tertemiz olur Hatta kirpik ve tırnak diplerindeki günahlarından eser kalmaz Adap ve erkanına uymak suretiyle abest alıp kıbleye dönerek: "Eşhedü en la ilahe illallahü vahdehu la şerike leh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Rasülühü" diyen bu kul için cennet kapıları açılmıştır; o, cennet kapılarının dilediğiden içeri girer "(Müslim Tahare, 32, 33; Tirmi Tahare, 2)
Abdestsiz Olarak Yapılması Yasak Olan Hususlar:
1- Namaz kılmak
2- Kur'an-ı Kerim'e el sürmek
3- Tilavet secdesi yapmak
4- Cenaze namazı kılmak
5- Kabe'yi tavaf etmek

Abdestin Farzları

1 - Yüzü Yıkamak

Yüzün bir defa yıkanması farzdır Yüzün sınırları, saçın bittiği yerden sakal veya çene altına, kulakların köklerine kadar olan bölümdür Gözlerin içine suyun ulaştırılması gerekmez Ancak abdest alırken gözler sıkılmaz, tamamen açık bırakılmaz Normal bir şekilde yüz yıkanır Dudaklar yumulduğu zaman, dışarda kalan kısımlar yüzün sınırlarıdır Sakal, bıyık ve kaşın altına suyu ulaştırmak gereklidir
2- Kolları Yıkamak

Parmak uçlarından kol dirseklerine kadar -dirsekler de dahil- olan kısmı bir defa yıkamak farzdır Eğer iğne ucu kadar kuru bir yer kalırsa veya tırnağının altına suyu geçirmeyecek (hamur, boya, çamur vb) bir madde bulunursa, abdest alınmış sayılmaz Ancak boyacıların tırnaklarındaki boyalardan kaçınmanın mümkün olmamasından dolayı bunlar abdeste zarar vermez Tırnaklar parmak uçlarından dışarı taşacak kadar uzamış olursa o fazlalığı da yıkamak gerekir Bir kimse abdest aldıktan sonra bu uzamış tırnağı keserse abdestini yenilemesi gerekmez Parmakta yüzük var ve bu geniş ise abdest alırken bunu oynatmak sünnet, eğer yüzük dar ve altına su geçirmeyecek kadar parmağa oturmuşsa onu oynatmak farzdır
3- Başı Meshetmek

Mesh, sözlükte eli bir şeyin üzerinden geçirmek demektir İbadet hukukunda ise suyun bir vücut organına isabet etmesidir Başın meshedilmesindeki farz oranı alın miktarıdır Bu miktar ise başın dörtte biridir Meshederken üç veya daha fazla parmağı kullanmak gerekir İki parmakla yapılan mesh caiz değildir Başa giyilen sarık veya takke üzerine meshetmek geçerli değildir Kadınlar da baş örtüleri üzerine meshedemezler
4- Ayakları Yıkamak
Sağlam ve çıplak ayakları topuklarıyla birlikte bir defa yıkamak farzdır Yaralı veya mestle örtülü ayakları yıkamaya gerek olmayıp sadece meshetmek yeterlidir Maide Süresi 6 ayette geçen topuk topuk= ka'b, ayağın iki tarafından inak kemiğine bitişik kemiktir Rasulullah (sas): "Vay ateşten o topukların haline " (Buhari, İlim 30; Vudü', 27,29; Müslim, Tahare, 25-28,30; Ebû Davud, Tahare, 46) buyurduğu ve ayakların tamamen yıkanmasını emrettiği bilinmektedir Bir kimsenin ayağında yarık varsa ve o yarığa su sızdırmayan bir ilaç sürülmüşse, o kimse ayağını yıkadığı zaman, su yarığın altına geçmezse bu durumda su, ayağa zarar verecekse abdest yerine getirilmiş sayılır ve bu caizdir Ancak su zarar vermiyorsa abdest tam olarak alınmış sayılmaz Dolayısıyla zarar vermediği takdirde yarıklara su ulaşacak şekilde yıkamak gereklidir

ABDESTİN SÜNNETLERİ

1- Abdeste başlarken "Euzu ve Besmele" çekmek
2- Abdeste niyet etmek
3- Önce bileklere kadar elleri yıkamak
4- Misvak kullanmak veya dişleri parmakla ovalamak
5- Ağıza ve burna üçer defa su vermek (mazmaza ve istinşak)
6- Kulakları, boynu mesh etmek
7- Başın tam¤¤¤¤¤ mesh etmek
8 - Yıkanması gereken uzuvları üçer defa yıkamak
9- Abdeste organları ara vermeden yıkayarak devam etmek
10- Sırayı bozmamak
11- Abdest almaya sağ taraftan başlamak

ABDESTİN EDEBLERİ

1- Abdest alırken başkasından yardım istememek
2- Abdest alırken suyun sıçramaması için dikkatli davranmak
3- Kıbleye doğru yönelmek
4- Gereksiz yere konuşmamak
5- Niyet ederken dil ile niyet etmek
6- Her uzvu iyice ovmak
7- Abdest dualarını okumak
8- Kullanılmış su ile abdest almamaya dikkat etmek
9- Her uzvu yıkarken niyeti korumakla birlikte "Bismillah" demek
10- Kulağı meshederken serçe parmaklarının uçlarıyla kulak deliklerini meshetmek
11- Burna ve ağıza suyu alırken sağ eli kullanmak
12- Sol el ile sümkürmek
13- Özür sahibi olmayan kimsenin namaz vaktinden önce abdest alması
14- Abdest bittikten sonra kıbleye karşı ayakta kelime-i şehadet getirmek ve dua yapmak, biraz su içmek
15- Durgun ve akarak yer değiştiren sular ile birikinti halindeki sulara ve Kıble'ye karşı abdest bozulmaz

ABDESTİ BOZAN DURUMLAR

1- İdrar veya dışkı yollarından yani ön ve arkadan herhangi bir şeyin çıkması (İdrar, dışkı, yel, vedi, mezi, meni, kurt vb)
2- Aklın idrak gücünü gideren hususlar; uyumak, bayılmak, delirmek, sarhoş olmak vsdir Ancak oturduğu yerde kıpırdamadan uyuyan kimsenin abdesti bozulmaz
3- Vücudun herhangi bir yerinden kan, irin veya sarı su çıkması ve etrafına yayılması Ağızdan akan kana bakılır, şayet bu kan tükrük kadar veya tükrükten fazla ise abdesti bozulur
4- Ağız dolusu kusmak
5- Cinsi münasebette bulunmak
6- Tam olarak cinsi ilişki olmasa bile kadın ve erkeğin çıplak ve ince bir elbise ile vucutlarının veya tenasül uzuvlarının birbirine değmesi
7- Teyemmüm yapan kimsenin su bulması
8- Namazda sesli gülmek

ABDESTİ BOZMAYAN DURUMLAR

1- Kişinin ön veya arka yollarından başka vücudunun herhangi bir yerinden kan çıkıp, bir damla halinde kalması
2- Kabuk bağlamış bir yaranın kan çıkmadan kabuğunun düşmesi
3- Yaradan, burundan yahut kulaktan bir vücud kurdunun düşmesi
4- Tenasül uzvuna (cinsi organına) el sürmek
5- Kadın vücudunun herhangi bir yerine dokunmak
6- Ağız dolusu olmayan kusuntu
7- Ağızdan çıkan balgam
8- Oturduğu yerde veya namazda uyumak
9- Ağlamak

kurtmehmet 25 Nisan 2009 23:35

RE: Abdest
 
seni bir gün altına alacak olan taprağın üstüne abdest siz basma

AŞK'ÜL İSLAM 22 Eylül 2009 22:39

ABDEST KONUSU
 
—Namaz için alınan abdest farzdır. Namaz dışında da abdestli olmak isterseniz, o da müstehabtır. Yani yapılınca sevap olup, yapılmayınca günah olmayandır. Peygamberimiz bir hadisinde, kısaca anlatacak olursam, abdest alınırken su ile günahların akıp gideceğini anlatır. Size tavsiyem; abdestsiz gezmeyin, çünkü kaza ve belanın ne zaman geleceğini bilemeyiz. Abdestin kerameti, bu gibi durumlarda çok kişide görülmüştür. Diğer kerameti ise, sağlımızdadır. Abdest alırken mümkünse yönümüz kıble tarafına doğru olmalıdır ve su ılık olmalıdır. Besmele ve niyetle başlarız bu arada kısaca bir konuya değinmek istiyorum Besmelenin öyle büyük kerametleri vardır ki eğer bilmiş olsaydınız Besmelesiz adım atmazdınız.

Kısaca değineyim Besmele çekilmeden kesilen kurban eti hızlı bir şekilde bakteri üretiyor ve hemen pıhtılaşıyor Besmele ile kesilince bakteri üretimi çok yavaşlıyor ve kanı çok geç pıhtılaşıyor. Bu bilim adamları tarafından kanıtlanmıştır. Ayrıca besmele çekilerek içilen suyun bile moleküllerinin değiştiği bilim adamları tarafından kanıtlanmış hatta Besmelesiz suyun ve Besmele çekilen suyun resmi özel kameralar tarafından çekilmiş ben gördüm inanamadım. Besmelesiz su sade bir görüntüde, Besmele çekilen su otomatik olarak değişip çiçek görüntüsünü alıyor her yediğimiz içtiğimiz şeyde bu böyledir Dua veya Besmele ile yiyeceklerin molekülleri değişip insan sağlığına daha da yararlı hale getiriliyor. Tabi bu söylediklerim yenmesi helal olan şeyler için geçerli.

Kadınlar şaşkınlıkla birbirlerine bakıyorlardı meğer Besmele ne kadar önemli imiş. Nuray Hanım konuşmasını aynı heyecanla cemaatin tavrı hoşuna gitmiş bir halde sürdürür.

—Abdestte niyet, alacağımız abdestte psikolojik olarak yoğunlaşmamızı sağlar. Önce eller yıkanır, her şeye uzanan, her şeye dokunan ellerimiz mikropların barınağı haline geliyor. Elleri güzelce yıkadıktan sonra ağza su vererek gargara yapılır. Bunun sağlığımıza faydasını şöyle anlatayım: Diş arasında kalan yemek artıkları diş eti hastalıklarına ve diş kaybına yol açar dişlerimizin sağlığı için. Ayrıca bu mikroplar, boğaz hastalıklarına da neden olur, boğaz sağlığı için... Yüce Allah ağzımızın içine hem konuşmamız için, hem de yediğimiz yiyeceklerin tadını anlayabilmemiz için, bize zararı dokunan aşırı acı, ekşi, tatlı yiyecekleri kararında yememiz için dil koymuştur. Aynı zamanda dilin sağlığı için de ağız temizliği şarttır.

Peygamber Efendimiz, ağız sağlığına çok önem vermiştir. Dişlerini sık sık misvakla temizler, hatta “Eğer ümmetime zorluk vereceğinden çekinmeseydim, her namazın başında, misvak kullanmalarını emrederdim” diyerek, diş sağlığına dikkat çekiyor.

Sonra burnumuza su çekerek, içini temizleriz. Burun temizliği ile ciğerlerimizi koruma altına almış oluruz. Rabbim burnumuzu öyle bir sistemle donatmış ki! Burun içindeki kıllar dışardan gelen kirli, mikroplu ve tozlu havayı hemen kapıp, burunun nemli duvarına yapıştırır. Böylelikle ciğerlerimize temiz hava gitmesini sağlar. Ayrıca burunda öyle bir sistem daha var ki, o da koku alma özelliğidir. Buruna gelen kokuyu, burunun içindeki sinir sistemi anında beyine ulaştırır, kokunun ne kokusu olduğunu algılayan beyin, vücudu ona göre yönlendirir. Örneğin: Duman kokusu alan burun, sinyallerini beyine gönderir, hemen alarma geçen beyin, bir yerlerde ateş yandığını, yangın tehlikesi olduğunu, vücuda yayar. Biz de otomatik olarak, kokunun şiddetine göre hareket ederiz. Burun deliklerinin kıllarla kaplı olduğunu söylemiştim. Bu kılların bir görevi daha var, o da içimize çektiğimiz havayı süzdükleri gibi, mukoza aracılığı ile ısıtıp nazik olan akciğerlere uygun hale getirirler. Burunu su ile temizlemenin, sinüzüt hastalığına da iyi geldiği söyleniyor. Hastalıkların büyük bir bölümünün, ağız ve burun yolu ile bulaştığını düşünürsek, bunların temizliğine ne çok kadar dikkat etmemiz gerektiği anlaşılır.

Daha sonra yüzümüzü yıkarız. Bunun da sağlık açısından faydasına gelince, yüzümüzü yıkadığımız zaman, kan dolaşımını sağlayarak, cildin zinde, parlak ve güzel görünmesini sağlarız. Ayrıca yüz yıkanırken, gözler de yıkandığı için, göz pınarlarında oluşan kir ve mikrobu temizleyerek, göze kuvvet gelmesini sağlamış oluruz. Kolların yıkanması da, başka bir sağlık mucizesini içinde saklar. Kolları bol su ile yıkamamız lazımdır. Nedeni ise; kalbinden rahatsız olanlar yani çarpıntısı, kalbinde batma hissi, nefes darlığı, huzursuzluk gibi şikâyeti olanlar, kıymetini bilsin... Kolları bol su ile yıkamak bu şikâyetleri ya hafifletiyor veya şifa veriyor. Sonra başımızı bol su ile mesh ederken de, beynimizdeki kan dolaşımını etkileyerek, rahatlama sağlıyoruz ve saç diplerine de kuvvet vermiş oluyoruz. Kulak temizliği ise beynimize yakın olduğu için ve duyma organı olduğundan önemlidir. Kulak içindeki tüyler dışardan gelen toz ve kiri tuttuğu için, kulak çukuruna düşen kirin atılmasına yardımcı olmak için parmağımızla mesh ederek temizlemek gerekiyor. Duyma organımız olan kulağın, daha iyi görev yapması için, bu organın da temizliğine önem vermeliyiz. Yalnız kulağımızı temizleyeceğiz diye, içine su kaçırmayalım, yoksa kulak ağrısına muzdarip olabiliriz. Sahi unutmadan kulakların şeklini incelersek; kıvrım kıvrım olduğunu görürüz. Neden böyle eğri büğrü diye düşündünüz mü? Mesela sırt üstü yatıyorken yüzümüze su dökülürse o kıvrımlar suyun içeri girmesini önler. İçeri giren suyun da yine içten dışa doğru oluşan kıvrımlar sayesinde ve kulak memesi yardımı ile dışarı atar.

Peki, yan yatarken su döküldüğünü düşünürsek ne olacak? Yüce Yaratan onun da çaresini bulmuş. Su daha kulağın dış dokusuna değer değmez, suyun hızından daha hızlı davranarak, iç kulak kanallarını otomatik olarak kapatıp, suyun kulağa zarar vermesini önlemiş oluyor. Bu ne demek biliyor musunuz? Allah vücudumuzu; kendi kendini koruması için, birçok sistemle donatmıştır. Beytullahı yapan, inşa eden insandır, ama vücudun mimarı, mühendisi Allah’tır. Kendi inşa ettiği insana, zarar gelmesini istemiyor.

Azalarımızı kullanırken hor kullanmayalım ki, mahşerde bizden davacı olmasınlar... Boynumuzu su ile mesh ederek, boyun damarlarını şoklayıp, kan dolaşımının rahatlamasını sağlıyoruz. Bu rahatlama, bedenimize enerji akımının da rahat gitmesini sağlayarak, namazı yorgun, isteksiz değil de, istekli kılmamızı sağlar. Ayrıca yüksek tansiyona faydası olduğu söyleniyor. Ayaklarımızı yıkarken de, parmak aralarında oluşan mikropları, mantar hastalığını, ayak kokusunu önlemiş oluyoruz. Bu arada su ile temas eden yorgun ayakları da dinlendirerek, beynimizle ayak arasındaki kan dolaşımını rahatlatmış oluruz. El ve ayak tırnaklarımızı sık sık kesmemiz gerekiyor. Bu konuda Peygamberimiz şöyle buyurur: “Ey Ali! Uzayan tırnaklarını kes, zira zararlı şeyler onların altında barınır”.

Yabancı bir ülkede yüksek frekanslı fotoğraf makinesi ile iki insanın resmini çekmişler: Birisi abdest almış, diğeri ise normal bir şekilde elini kolunu yıkamış. Ve bu iki insanın Aurasının (ten üzerindeki enerjisinin) resmini çekmişler. Normal el yüz yıkayan insanın aura fotoğrafı gri renkli, abdetli insanın aura fotoğrafı yeşil renkli çıkmış. Bu ne demektir biliyor musunuz? Abdest, hem manevi hayatımıza, hem maddi hayatımıza yeşil ışık yakıyor.
Abdestin farzı dörttür. Diğer azalarımızı fazladan üçer kere yıkamamız da sünnettir. Temizlik imandan gelir. Abdest ise; içinde kerameti ile birlikte gelir. Bu konuya bir şey daha eklemek istiyorum: Abdestli olan insan, yaydığı görünmeyen yeşil ışıkla, cinlerin, nazarın, büyünün, kendisine vereceği zararlardan da korunmuş olur.

sevginin_bedeli 23 Eylül 2009 09:45

RE: ABDEST KONUSU
 
bu yazıyı (çoğunlukla hayal ürünü olduğunu ve gerçek olmadığını düşünüyorum) neden buraya astığınıza bir anlam veremedim desem ...
düşünceli000düşünceli000düşünceli000

kurtmehmet 23 Eylül 2009 20:57

RE: ABDEST KONUSU
 
Alıntı:

sevginin_bedeli Üyemizden Alıntı
bu yazıyı (çoğunlukla hayal ürünü olduğunu ve gerçek olmadığını düşünüyorum) neden buraya astığınıza bir anlam veremedim desem ...
düşünceli000düşünceli000düşünceli000

Asılan yazıyı dikkatle okumamışsın desem bana kızmazsın her halde saygılar efendim.


SAAT: 21:17

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306