www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tevhid Ve Şirk Konuları > ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Konu Başlıkları: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK.. Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( oruç )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
19 Ekim 2012 12:44
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Alıntı:
medineooo Üyemizden Alıntı Mesajı göster

tevhid le alakalı konularda haklısınız resul-i zişan ile aynı parelelde olmak zorunda.şarttır zaten.
ictima-i konuları kastettim.verdiğim misallerde ekseri o konular üzerinedir.

kuranı anlamak için ayetin ayetle tefsir edilmesi yeterli olabiliyormu?bu sadece bir safhası.ayetleri isabetli anlamak için ilim gerekiyor.o ilimleri neşretmiş kişileri delil gösterdiğimizde şahsiyet duvarına toslamış oluyoruz.

cevab..o ilimin nasıl elde edileceğinide kurandan öğrenmiyormuyuz,geceleyin bi vakitte şeytanın şerrinden Allaha sığınarak yavaş yavaş okuyup yarabbi ilmimi artır diye dua etmek..ilimde derinleşmeye götürür..Ayetlerianlamak için ilim gerekiyor demişsinizya onlar hangi ilimler ve dayanağınız ne onu yazar mısınız..

yani gösterilen isim kabul görmüyor.o muvahhid değildi bu tağutun adamıydı onu geç bunu çıkar.ne kaldı.zaten 15 asırlık bir zaman dilimi neye göre kıyas?
güvenilir sağlam şekilde olan 5 müctehid ismi söyleyin.5 akaid ilmiyle uğraşan alim söyleyin.
cevab..muvvahhid,müşrik sayım memuru değilim,sadece kuranın ilk indiği ayetlerden tutun sonuna kadar hep karakter analizi üzerine durmuştur,Namazı kılan,namazdan alıkoyan,sadaka veren,sadakaya engel koyan vs vs..yani hep fiilile göre fail,burda yapmamız gereken fiile göre fail...buda safların netleşmesine götürür...

müçtehidleri saymaya gerek yok zaten..bizim işimiz değil,müslüman sözü dinler hak olana uyar,hak olanın ölçüsüde rasulullahın pratiği olan kuran...
18 Ekim 2012 18:04
medineooo
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..



tevhid le alakalı konularda haklısınız resul-i zişan ile aynı parelelde olmak zorunda.şarttır zaten.
ictima-i konuları kastettim.verdiğim misallerde ekseri o konular üzerinedir.

kuranı anlamak için ayetin ayetle tefsir edilmesi yeterli olabiliyormu?bu sadece bir safhası.ayetleri isabetli anlamak için ilim gerekiyor.o ilimleri neşretmiş kişileri delil gösterdiğimizde şahsiyet duvarına toslamış oluyoruz.
yani gösterilen isim kabul görmüyor.o muvahhid değildi bu tağutun adamıydı onu geç bunu çıkar.ne kaldı.zaten 15 asırlık bir zaman dilimi neye göre kıyas?
güvenilir sağlam şekilde olan 5 müctehid ismi söyleyin.5 akaid ilmiyle uğraşan alim söyleyin.
18 Ekim 2012 16:59
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Alıntı:
medineooo Üyemizden Alıntı Mesajı göster
ıslahad ve inkilab.
islahad konusunda ameli konulardaki görüşlerinizi merak ediyorum.mezheblere bakış açınız nedir?.(şafi hanefi vb.).

cevab....mesheb taassubum yoktur,meshepçide değilim,yalnız müçtehid imamlar abilerimdir..

inkilab konusunda ki maslahata bakış açınız ayeti celilelerin yüzeysel yorumdan meal'ci tevil den uzak olduğu kanaatindeyim.

peygamber s.a.v. in icraatlarını harfiyle günümüzdeki inkilabi durumlarla karşılaştırılması yanlış.çünkü peygamberin öyle davranması günümüzde ki bazı farklılıkları onun uygulamasına ters düşmesi anlamını çıkarmaz.

cevab..Allahı birlemek adına günümüzle aynıdır.

misallere verdiğiniz yanıtlar tağuti düzene red ve muvahhidi bir toplum sevdası nı dillerine peleseng etmiş kişilerin,delil gösterdiği ayetleri okuyan meal savunucusu olarak yorumluyorum.halbuki bu yaklaşım muhkem ve müteşabihat ayetlerinin anlaşılmasında büyük eksiklik doğurur kanaatindeyim.
cevab..burdada yanılıyorsunuz,eğer muvvahid olan kişi kuranı referans almışsa sorun olmaz,taklidi bi havale ehliyse sorun çıkara bilir...Ayetlere yaklaşım kişinin açıklaması değilde AYETİN AYETLE AÇIKLAMASI ,Yani kuranın kuran ile tefsiri ilk basamağı oluşturması lazım,tarihi malumatıda değerlendirmek kuran ışığında faydalı olur kanaatindeyim HADİS VE USULUNUDA BU YÖNDE ELE ALIRSAK,sanırım rivayet edilen hadisleride daha iyi anlamış oluruz,yani hadisi anlamanın yolu kurandan geçer,ama kuranı anlamanın yolu hadisten geçmez,BU FARKI ANLARSAK İNŞAALLAH HER TARİHİ MALUMAT VE ALİMLERİN İÇTİHADLERİNİDE DAHA DOĞRU ANLAMA YOLUNA GİTMİŞ OLURUZ...
18 Ekim 2012 15:23
medineooo
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
s.a.



CEVAB..Verdiğiniz bu tür cerrehi müdahalelerde tabiki olması gereken uygulama budur ve bunun dışında orjinal bi kol istemek tabiki rüya aleminde yaşamak olur..Yalnız islamda ISLAHADİ VE İNKILABİ,metodları birbirine karıştırmamk lazım,mevzumuz namazdakai bidatler olsaydı NAMAZI RED EDMEDEN,BİDATLERİ ISLAH ANLAMINDA verdiğiniz cerrahi müdahale yerinde olurdu..Mevzumuz TAĞUTLARDAN TAĞUT SEÇMEKTİR VE BURDA İNKILABİ Bİ METOD OLAN RED,esastır..yani örneğiniz ıslahadi metoddur,inkılabi gereken yerde uygulanması faciadır..



CEVAB..O dönemde rasulullaha darun nedvenin başına geçmeyi teklif etmediler mi ve rasulullah bunu red edmedimi.Rasulullahın döneminde yaşasaydınız şu anki fikrinize göre rasulullahada karşı çıkmazmıydınız biraz düşünün.




cevab...burda rasulullahın belirlediği ölçülerde Allahın hükmüyle çakışmayacak şekilde her şart belirlendi,SİZİN SEÇMENLİĞİNİ YAPTIKLARINIZIN ORTAYA KOYDUĞU İDAREDEKİ HÜKÜMLERİN ÇOĞU ALLAHIN HÜKMÜNE TERS DEĞİL Mİ...


verdiğiniz ayetteki olayı şuanki bakış açınızdan dolayı yanlış anlıyorsunuz,rasulullahın rum süresindeki olayının bütünsel olarak ayetin içinde apaçık verilmiş zaten ve rasulullah bu olayda DESTEK VERMİŞTİR,siz ise oy kullanarak VELAYETİNİZİ VERİYORSUNUZ,Allahtan aldığınız hayatın tasarruf hakkındaki hüküm koyme yetkisini vekil tayin ettiğinize vermiş oluyor sunuz ve o yetkiyle onlarda HÜKÜMET[hükmetme yetkisini barındıran]..oluyor ve Allahın hükmüyle hükmetmiyorlar,Allah a ortak koşuyorlar şirk yasalarını tanzim ederek...

ıslahad ve inkilab.
islahad konusunda ameli konulardaki görüşlerinizi merak ediyorum.mezheblere bakış açınız nedir?.(şafi hanefi vb.).

inkilab konusunda ki maslahata bakış açınız ayeti celilelerin yüzeysel yorumdan meal'ci tevil den uzak olduğu kanaatindeyim.

peygamber s.a.v. in icraatlarını harfiyle günümüzdeki inkilabi durumlarla karşılaştırılması yanlış.çünkü peygamberin öyle davranması günümüzde ki bazı farklılıkları onun uygulamasına ters düşmesi anlamını çıkarmaz.

misallere verdiğiniz yanıtlar tağuti düzene red ve muvahhidi bir toplum sevdası nı dillerine peleseng etmiş kişilerin,delil gösterdiği ayetleri okuyan meal savunucusu olarak yorumluyorum.halbuki bu yaklaşım muhkem ve müteşabihat ayetlerinin anlaşılmasında büyük eksiklik doğurur kanaatindeyim.
18 Ekim 2012 08:21
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

bu arada yitiksevdaya katılımı için gelek sıpaz..
18 Ekim 2012 08:20
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

s.a.

dirseğinden itibaren kolunu makinaya kaptıran bir kazazedeyi düşünelim.doktorun karşısında 'madem dirsek gitti omuza kadar olan bölümüde sen kesiver'mi der.
ben diyorum ki omuz ve dirsek arası bir protez için kafidir.aynı kolun işlevini yapacağını idda etmiyorum.
yükü hafifletir diyorum.namazını kılarken diğer kolun üstüne atacak bir kol oluşur,secdeden kalkarken destek olur ,kötülüğe mani olurken vücuda kuvvet verir diyorum.

ben protez istemem olacaksa orjinal kanlı canlı etli sinirli olsun.
o dediğin kolu öyle istemem böyle istemem diyerek elde edeceğin tek yer rüya aleminde.

CEVAB..Verdiğiniz bu tür cerrehi müdahalelerde tabiki olması gereken uygulama budur ve bunun dışında orjinal bi kol istemek tabiki rüya aleminde yaşamak olur..Yalnız islamda ISLAHADİ VE İNKILABİ,metodları birbirine karıştırmamk lazım,mevzumuz namazdakai bidatler olsaydı NAMAZI RED EDMEDEN,BİDATLERİ ISLAH ANLAMINDA verdiğiniz cerrahi müdahale yerinde olurdu..Mevzumuz TAĞUTLARDAN TAĞUT SEÇMEKTİR VE BURDA İNKILABİ Bİ METOD OLAN RED,esastır..yani örneğiniz ıslahadi metoddur,inkılabi gereken yerde uygulanması faciadır..

1900 lü yıllar bu ülkenin imansızlaştırlması için oynanan oyunların icraata geçildiği yıllar.
(emevi abbasi selçuklu osmanlı sizin bakış açınızda iyisi kötüsü nasıl anlam ifade eder bilemem)
kendi tabirinle söylüyeyim iman erozyonu diyorsunuz ya hani.işte o erozyonun uluslar arası arenada çizilmiş belirlenmiş ve coğrafyamızda tatbik ettirlmeye başlandığı dönemler.

böyle bir dönem karanlık günlerin dönemidir.sanırım hem fikiriz bu kısımda?

peygamber döneminde silah olarak nasıl ki kılıç kalkan kullanılıyorsa , parlamento olarak darun nedve , edebiyat sergisi olarak ukaz panayırı, araba için at ,uçak için deveyse günümüz şartlarında da içinde bulunduğumuz durum siyaseti gerektiriyor.
bazukayla tezkere imzalayan c.başkanı varmı?
adam halifeliğe aday yanında 3 metre bilmem ne füzesi.kabul görürmü.
demekki kaba kuvvet le olmaz bu iş çünkü yeterli ekipman yok.

artık siyaset bulaşmış beyenmesekte beyensekte böyle kabul etmemiz lazım.(açıkçası partizan yönetimi siyaseti bende sevmiyorum).daha fiziki bir oluşum varsa söyle lütfen.(ama muvahhidleşen rabbani bir dünya duası ve arzusu deme onu bende diyorum.)

CEVAB..O dönemde rasulullaha darun nedvenin başına geçmeyi teklif etmediler mi ve rasulullah bunu red edmedimi.Rasulullahın döneminde yaşasaydınız şu anki fikrinize göre rasulullahada karşı çıkmazmıydınız biraz düşünün.



peygamber s.a.v. vahye mazhar olduğu halde,cebarail as. ile görüştüğü halde kısacası bi'set ve tebliğle içiçeyken kuran ve resul örneği kendisi iken neden müşrik otoriteye mukabil ehli kitap bir memlekete habeşistana müslümanları gönderdi?

21.cüz de elif lam mim. ğulibetirrum...ilaahir. diye başlayan bir sure var.rum suresi.
hzpeygamber ateşe tapan mecusi iranla ehli kitap (sonuçta gayri müslim,gayri muvahhid) olan bizans arasında yapılan mücadelede ehli kitap içinyani bizans için muzafferiyat kazanmalarını irade buyurmadımı ?

hicret sonrası medinede yapılan anlaşmalar gereği yahudi olan kabilelerle savaş halinde birbirleriyle ittifak edeceklerine dair akitleşmedimiler ? _______________

cevab...burda rasulullahın belirlediği ölçülerde Allahın hükmüyle çakışmayacak şekilde her şart belirlendi,SİZİN SEÇMENLİĞİNİ YAPTIKLARINIZIN ORTAYA KOYDUĞU İDAREDEKİ HÜKÜMLERİN ÇOĞU ALLAHIN HÜKMÜNE TERS DEĞİL Mİ...


verdiğiniz ayetteki olayı şuanki bakış açınızdan dolayı yanlış anlıyorsunuz,rasulullahın rum süresindeki olayının bütünsel olarak ayetin içinde apaçık verilmiş zaten ve rasulullah bu olayda DESTEK VERMİŞTİR,siz ise oy kullanarak VELAYETİNİZİ VERİYORSUNUZ,Allahtan aldığınız hayatın tasarruf hakkındaki hüküm koyme yetkisini vekil tayin ettiğinize vermiş oluyor sunuz ve o yetkiyle onlarda HÜKÜMET[hükmetme yetkisini barındıran]..oluyor ve Allahın hükmüyle hükmetmiyorlar,Allah a ortak koşuyorlar şirk yasalarını tanzim ederek...
17 Ekim 2012 19:18
Yitiksevda
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

فسق

F-S-K
Fısk işlemek, Fasıklık yapmak, açıktan açığa günah işlemek, açıkça Allah’a itaatten çıkma gibi manaları ifade eder. İsyanın her türlüsü kastedilen fiil Küfürden daha umumi olup, küfür, münafıklık, sapkınlık, azgınlık gibi cümledeki yerine göre ayrı-ayrı manalara gelir.

فَفَسَقَ(Kehf- 50) Allah’ın emrinden çıkmak

فَسَقُواKüfretmek,inkar etmek (Yunus-33)(Secde-32) Açıkça günah işlemek,fasıklık etme.(İsra-16)

تَفْسُقُونَİnkarcılık etmek (Ahkaf-20)

فِسْقٌFasıklık etmek,isyankarlık yapmak:(Bakara-59)(Araf-163-165)(Ankebut-34) Küfretmek,inkarda bulunmak.(En’am-49)

فِسْقًاSapıklık, Şirk (En'am-145)

فُسُوقَAçıktan günah işleme (Bakara-197-282)

فُسُوقٌİnkar, Sapıklık (Hucurat-7-11)
فَاسِقٌAçıkça günah işleyen (yoldan çıkmış) (Hucurat-6)
فَاسِقًاKafir, inkarcı (Secde-18)
فَاسِقُونَKafirler, Sapıklar, Günahkarlar (Maide-49-59-81) (Tevbe-8) (Hadid-16-27) İsyankarlar açıkça günah işleyenler (Maide-47)(Nur-4)(Haşr-19) Münafıklar, iki yüzlüler (Tevbe-67)
فَاسِقٖينَİnkarcılar (A’raf-102) (Neml-12) (Kasas-32) (Zuhruf-54) Münafıklar (Tevbe-53) Yozlaşmış açıkça günah işleyenler (Enbiya-74) Yoldan çıkmış (Zariyat-46)

لَفَاسِقٖينَSapıklar, inkar edenler (Bakara-26) (Maide-25-26)(A’raf-145)(Haşr-5) Sapıklar, doğru yoldan çıkanlar (Maide-108) (Tevbe-24) Münafıklar (Saf-5) (Münafikun-6)

Fasık Kavramın Kur'an bütünlüğünde ele aldığımızda Kâfirler, Sapkınlar, Günah İşleyenler, Yozlaşanlar, İnkarcılar, Münafıklar vb Allah'ın emir ve yasaklarından çıkan her türlü isyan demektir

Ve sana, [ey Peygamber], hakikati ortaya koyan bu ilahî kelâmı, geçmiş vahiylerden bu/güne kalanı tasdik edici ve içinde hangi doğruların bulunduğunu belirleyici olarak indirdik. Öyleyse, [ey Peygamber,] geçmiş vahyin izleyicileri arasında Allah'ın indirdiklerine uygun olarak hüküm ver ve sana gelmiş olan hakikati terk ederek onların mesnetsiz görüşlerine uyma.

Biz, her biriniz için [farklı] bir sistem ve [farklı] bir hayat tarzı belirledik. Eğer Allah dileseydi, hepinizi bir tek topluluk yapardı: ama indirdikleri aracılığıyla sizi sınamak için [başka türlü diledi]. O halde hayırlı işlerde yarışın! Hepinizin dönüşü Allah'adır; o zaman Allah, ayrılığa düştüğünüz şeyleri size gösterecektir.

O halde, geçmiş vahyin mensupları arasında Allah'ın indirdiğine göre hükmet ve onların mesnetsiz görüşlerine uyma ve onlardan sakın ki Allah'ın sana indirdiğinin bir kısmından seni uzaklaştıramasınlar. Eğer onlar [Allah'ın buyruklarından] yüz çevirirlerse, bil ki bir kısım günahlarından dolayı onları [böylece] cezalandırmak, Allah'ın iradesi gereğidir: Unutma ki insanların çoğu gerçekten sapkındır.

Yoksa onlar, cahiliye kanunu [ile yönetilmek] mi istiyorlar? Hâlbuki kalben mutmain olan insanlar için Allah'tan daha iyi kanun-koyucu olabilir mi?

SİZ EY imana ermiş olanlar! Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin: Onlar yalnızca birbirlerinin dostlarıdır. Ve hanginiz onları dost edinirse kesinlikle onlardan olur: Bilin ki Allah böyle zalimlere doğru yolu göstermez!
(Maide/48-49-50-51)

Ayetlerin nüzul sebebini incelediğimizde Zina ve Adam öldürme hususunda Allah resulüne müracaat eden geçmiş vahyin mensupları arasında İlahi kelamın özelliği olan önceki kitapları tasdik etme hakikati ile Allah'ın indirdiğine göre hükmedilmesi emredilmektedir. Kur’anın muhteşem yönü olan tüm insanlara ve asırlara hitabı çerçevesinde ele almaya çalışalım:

Hukuki ihtilaflar gibi gözüken olay aslında hukuki yönü yanında Ahlaki anlamda hakk ve batılın ne olduğunu anlatmak adına hükümleri içermektedir. Allah nezdinde doğru ve yanlışın bir birinden ayırt edilerek Nübüvvet makamında olan Resulüne iletilmesi sonucu onun önüne getirilen her iki konuda karar vermesi İlahi kelamların hükmünün uygulanması emredilmektedir.

Çünkü geçmiş vahyin izleyicilerinden Yahudileşenler İlahi kelamda geçen hükmü sınıf makam vb ayrımlara tabi tutarak tahrif etmiş ve kendi arzu ve istekleri doğrultusunda uygulamaya başlamışlardır.

Bu sapkın anlayışları ile hükmedilmesi isteğine karşın Allah resulüne gereken emri bildirerek asl olan hüküm ile karar vermesini emretmektedir. Kur’an bütün vahiylerin en zirvesi olarak son peygamber Muhammed (s.a.a) bahşettiği şeriat ile tüm ilahi vahiylerin sonuncusu olarak insanların tüm asırlarda ihtiyacına hitap edecek dini tamamlamıştır.

Kur’anın bu benzersiz mesajı geçmiş vahyin izleyicilerinden olup Kur’anın işaret ettiği hakikatler üzere inananlara da müjde vermektedir. Allah’a itaat teslim olma iman esasları çerçevesinde olan hakikatler.

Cahiliyeden Allah’ın hükmüne geçiş safhaları:

Dişiliğin öne geçmemesi için Örtünme emri ile kişiliği muhafaza emri başörtüsünden öte helal dairesinde kişilik karakter eğitimi. Kesin bilgiye dayanmayan esaslar üzere inşa edilen hükümleri kabul edenlere Allah’ın kesin hükümleri ile sağlam temeller üzere inşa edilmiş olan İlahi hükümler. Adalet ile hüküm verilmeyen cahiliye düzenlerine karşı İnsanlar arasında Adalet ile hüküm verilmesi emri.

Allah Resulü Muhammed (s.a.a) cahiliye hükümlerine göre Mekke’nin en kültürlü ve soy itibari ile asil olan ‘’Amr ibn Hişama’’ (Ebu Cehil) yani cehaletin babası demesi aslında bir şey hakkında yeterli bilgiye sahip olmayıp hakikati gerektiği gibi kavrayamamasından ötürü idi.

Kuran kesin bilgiye dayanmayan olayların hikmet boyutuna bakmayan ve sadece sonucu ile ilgilenen zihniyete ‘’Cahiliye Zihniyeti’’ derken bu düşüncelere ise ‘’Cahiliye Zannı’’ olarak adlandırır.

Cahiliye Hükümleri sadece o asra münhasır olmayıp her asırda varlığını batıl ideolojiler üzerinden sürdürmektedir. Günümüzde Cahiliye hükümleri diyebileceğimiz Allah’ın kesin olan hükümleri üzere olan tüm anlayış ve yasalar Allah’ın hükümlerini görmemezlikten geliyor ve kendi icat ettikleri ile Kuran ve Ahireti yok sayarak insanlar üzerinde zorba anlayışlar ile hükmettikleri sistemler yok olmaya mahkumdur.

Asrımızdaki fitne heva ve heveslerin azdırdığı toplumlar, ayakları baş başları ayak olarak gördükleri halde şaşkınlıklarını bilgisizliklerini kabul etmemektedirler. Bir Müslüman’ın bir gayri müslimin hayat tarzını taklit etmesi Kuranın onları dost edinmeyiniz hitabına girmektedir.

Kısa ve öz olarak Ayetlerin vermek istediği genel mesaj:

Allah’a ait olan ve hiçbir şüpheye mahal bırakmayacak derece muhkem olup yoruma dahi kapalı olan hükmü uygulamayan kişi eğer mazereti yoksa Kur’ana göre ‘’Fasıktır’’ ‘’Günahkârdır’’. Bunun yanında Allah’ın kesim hükmü dururken onun yerine başka bir hükmü getirmeye çalışan kişi ‘Zalimdir’’ Allah’ın kesin hükümlerini ve ilahi vahyi kabul etmeyip red eden kişi inkârından ötürü ‘’Kâfir’’ olur…

Maide 48 ve 51 Ayetlerin hükmü genel olup Müslümanlara açıkça hitap etmektedir. Yani burada geçmiş vahyin takipçileri üzerinden Ey Ümmeti Muhammed Yahudileşmeyen, Hıristiyanlaşmayın, Azgınlaşmayın aranızda Hüküm verir iken, Muhakeme akıl ve İlahi vahyin temel öğretilerinden yola çıkarak şu ayetin mesajı gereği hükmedin.

Allah, size emanet edilen şeyleri mutlaka ehline vermenizi ve insanlar arasında hüküm verecek olursanız Adaletle hüküm vermenizi emrediyor. Allah size ne de güzel öğüt veriyor; zira Allah akıl sır ermez bir biçimde her şeyi işiten; her şeyi görendir.
(Nisa-58)

Allah’ın bizlere emanet ettiği şeyleri tüm uzuvlarımız olarak görmek gerekir. Bu emanetleri siyasi, sosyal, ahlaki vb tüm sorumluluk gerektiren alanlarda ehline vermemizi ve Adaletle hükmetmemizi emrediyor. Bu emir Mutlak bir emir olup tüm insanlığı bağlayan bir emirdir.

Allah’ın hükümleri bu kadar açık iken günümüz ideolojilerinin kendi heva ve hevesleri uğrunda belirlemiş oldukları yasalar Allah’ın hükmü üzere hüküm koymaktır ve Allah’a ortak koşmaktır. Allah adaleti emrederken günümüz sistemleri para şan şöhret dayısı olanları kayırmak ile meşgul fakir ve mazlum isen bir simit dahi çalsan cezayı hak etmişsin ama dayın var ise bankaların tümünü de boşaltsan ceza almazsın…

İş eleman alımında aynı adaletsizlik gözler önünde. Milyar dolarlar kazanan patron işçisini asgari ücret ile çalıştırmaktan gurur duymakta. Mülk yalnızca Allah’ındır hükmüne rağmen Mülk Putperestliği yapan Allah’ın hükmü üzere hüküm koymuş olmazmı?

Allah'ın kadınlara bahşetmiş olduğu değeri, ayaklar altına alarak, sanat, magazin, flört, kadın hakları, gibi kadınları aşşağılıyan anlayış sahipleri onları yalnızca cazibe araçları olarak sunmaları Allah'ın hükümleri üzere hüküm koyma değilmidir?

Allah'ın kesin hükümlerine rağmen, kendi rantlarını ve gelirlerini korumak adına hurafe ve bidatleri dinin özü gibi sunup, insanları sömüren anlayış sahipleri olan kesimler! Şefaat yetkisini kendilerine vererek, vesilede yalnızca aracı kılınması gereken ibadetler yerine beşer yönlerini koyanlar, Allah şah damarımızdan yakın iken kendilerini ilah yerine koyarak aracılık yapanlar Allah'ın hükümleri üzere hüküm koymuş olmuyorlar mı?

Allah’ın kesin hükmü ile Mümin-Müslüman isminden daha güzel bir isim olmadığı hakikatine rağmen, a ve b isimlendirmeleri altında ayrımcılık yaparak, ırkçılık, fitneyi yayanlar Allah’ın hükmü üzere hüküm koymuş olmuyorlar mı?

Bu ve benzeri beşeri ideolojilerini ayakta tutma anlayışında olan tüm kesimler Allah'ın hükmü üzere hüküm koymaya çalışan taife içerisine girerler. Allah’ın önünde eğilmeyen başları kendi önlerinde eğdirenler Kula kulluk yaptırmakta ve Allah'ın hükmüne meydan okumaktadırlar...

MEVLÜT HÖNÜL
MALAZGİRT

(MEDİNE KARDEŞİMİZE CEVAP NİTELİĞİNDE )

Ülkemizdeki rejim ve rejim savunucuları Allah'ın hükmüne karşı Kemalist hükümler ile hükmetmektedirler. Bizler Allah'ın kelamı ve Resulünün öğretisinden mesul olduğumuz için yaşadığımız sistem içerisinde kendimizi muhafaza etmek ile mükellefiz gücümüzün yetmediği hususlarda Mesul değiliz...
17 Ekim 2012 14:33
medineooo
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

yitik sevda alıntı : Kavgasız bir münazara izlemek güzel Tartışmalardan uzak kalma kararı almasa idim katılım sağlardım bakalım sonuç nereye varacak Hayırlısı olsun...
cevap: kavga etmeyi beceremiyorum.bebeykende hep dayak yerdim zaten :P

alıntı bilinmez :cevab..mütedeyyinler dedikleriniz,muhafazakarları seçerken bunların hayatlarında neleri muhafaza eddiklerini bi sorgulama gibi bi düşünceleri olsaydı inanın Allahın dur dediği yeri çok iyi bilir ve durur onlarada velayetlerini vermezlerdi,çünkü muhafazakrlar soruyorum size ,neyi MUHAFAZA EDEBİLMİŞLERKİ...Bu ismle anılanlar hep bana bu sorgulamayı yapmamı çağrıştırır..
...
alıntı bilinmez: cevap kim gelirse gelsin hay olanın değil ölü olanın ilkelerine bağlı kalmak zorundadır...yani küfrü yok etmek için küfür işlenme hakkını Allah vermiş miki bu metod la çözüm aramayı aklediyorlar veya düşünüyorsunuz,bu çok korkunç bi metod..

s.a.

dirseğinden itibaren kolunu makinaya kaptıran bir kazazedeyi düşünelim.doktorun karşısında 'madem dirsek gitti omuza kadar olan bölümüde sen kesiver'mi der.
ben diyorum ki omuz ve dirsek arası bir protez için kafidir.aynı kolun işlevini yapacağını idda etmiyorum.
yükü hafifletir diyorum.namazını kılarken diğer kolun üstüne atacak bir kol oluşur,secdeden kalkarken destek olur ,kötülüğe mani olurken vücuda kuvvet verir diyorum.

ben protez istemem olacaksa orjinal kanlı canlı etli sinirli olsun.
o dediğin kolu öyle istemem böyle istemem diyerek elde edeceğin tek yer rüya aleminde.

1900 lü yıllar bu ülkenin imansızlaştırlması için oynanan oyunların icraata geçildiği yıllar.
(emevi abbasi selçuklu osmanlı sizin bakış açınızda iyisi kötüsü nasıl anlam ifade eder bilemem)
kendi tabirinle söylüyeyim iman erozyonu diyorsunuz ya hani.işte o erozyonun uluslar arası arenada çizilmiş belirlenmiş ve coğrafyamızda tatbik ettirlmeye başlandığı dönemler.

böyle bir dönem karanlık günlerin dönemidir.sanırım hem fikiriz bu kısımda?

peygamber döneminde silah olarak nasıl ki kılıç kalkan kullanılıyorsa , parlamento olarak darun nedve , edebiyat sergisi olarak ukaz panayırı, araba için at ,uçak için deveyse günümüz şartlarında da içinde bulunduğumuz durum siyaseti gerektiriyor.
bazukayla tezkere imzalayan c.başkanı varmı?
adam halifeliğe aday yanında 3 metre bilmem ne füzesi.kabul görürmü.
demekki kaba kuvvet le olmaz bu iş çünkü yeterli ekipman yok.

artık siyaset bulaşmış beyenmesekte beyensekte böyle kabul etmemiz lazım.(açıkçası partizan yönetimi siyaseti bende sevmiyorum).daha fiziki bir oluşum varsa söyle lütfen.(ama muvahhidleşen rabbani bir dünya duası ve arzusu deme onu bende diyorum.)


bilinmez alıntı:bilalin efendisine takadi neydi tek başına,aliaimran 139,GERÇEKTEN İMAN ETMİŞSENİZ DEĞİL MİYDİ,BU GÜNKİ TAKATSİZLİK İMAN EROZYONU DEĞİL Mİ,SİZ TAĞUTLARDAN TAĞUT BEYENMEYİ[SEÇMEYİ] takat edelim diyorsunuz..bu kabul görülmez bi metod varsa vahiyde ve vahiynin pıratiği olan rasulde deseteği buyrun


cevap:
peygamber s.a.v. vahye mazhar olduğu halde,cebarail as. ile görüştüğü halde kısacası bi'set ve tebliğle içiçeyken kuran ve resul örneği kendisi iken neden müşrik otoriteye mukabil ehli kitap bir memlekete habeşistana müslümanları gönderdi?

21.cüz de elif lam mim. ğulibetirrum...ilaahir. diye başlayan bir sure var.rum suresi.
hzpeygamber ateşe tapan mecusi iranla ehli kitap (sonuçta gayri müslim,gayri muvahhid) olan bizans arasında yapılan mücadelede ehli kitap içinyani bizans için muzafferiyat kazanmalarını irade buyurmadımı ?

hicret sonrası medinede yapılan anlaşmalar gereği yahudi olan kabilelerle savaş halinde birbirleriyle ittifak edeceklerine dair akitleşmedimiler ?
17 Ekim 2012 08:25
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Alıntı:
medineooo Üyemizden Alıntı Mesajı göster
s.a.
40-50 li yıllarda bazı mahkemelerin anadoluda diyar diyar gezdiği zamanlarda mücadele eden asılan şehid olan vs. muhteremlerin imanında yahut itikadında problem varmıydıda o muameleye reva görüldüler.muhalefet denen sistemin esamesi yoktu.

gerek o zamanda gerekse bu zamanda çoğunluğu inanmış kimselerin sayısı nüfusa oranla fazlaydı.
fakat yönetim yada mühür ellerinde olanlar arzularını emellerini gerçekleştirdiler.

çok partili hayata geçilince bazı şeyler değişti.sonrasında yönetime ortak olan sağ görüşlü her zihniyet muhafazakar bir mü'min veya muvahhid olmadığı halde mütedeyyin insanların önlerini açacak icraatlara iseyerek yada istemeyerek el atmış oldular.nefes alma fırsatı yaşamadımı anadoluda ki kuran okuma mücadelesi veren kişiler.
mağaralardan ahırlardan daha müreffeh ortamlara taşındılar.
sebebi ise sandığa giden mütedeyyinlerin verilen oyların vesilesi ile olmuş değilmidir.

cevab..mütedeyyinler dedikleriniz,muhafazakarları seçerken bunların hayatlarında neleri muhafaza eddiklerini bi sorgulama gibi bi düşünceleri olsaydı inanın Allahın dur dediği yeri çok iyi bilir ve durur onlarada velayetlerini vermezlerdi,çünkü muhafazakrlar soruyorum size ,neyi MUHAFAZA EDEBİLMİŞLERKİ...Bu ismle anılanlar hep bana bu sorgulamayı yapmamı çağrıştırır..

100 de 80 yada 90 müslüman bir toplum oy verecek diyelim.3 tane münker 1 tanede münkerden biraz daha iyi grup.
düşüncenize göre bakılırsa sandığa gitmeyen 100 de 80 lik grubun içinde olacak.
elde edilen ne olacak?
bu vebal oy verme vebalinden daha mı ehven?
masonluğu belgelenen adamlar dahi bu ülkede istemeden de olsa günümüzde önder olma vasfını taşıyan imam hatip mezunu insanların yetişmesine vesile oldular.

cevap kim gelirse gelsin hay olanın değil ölü olanın ilkelerine bağlı kalmak zorundadır...yani küfrü yok etmek için küfür işlenme hakkını Allah vermiş miki bu metod la çözüm aramayı aklediyorlar veya düşünüyorsunuz,bu çok korkunç bi metod..

yumruğu masaya vurmak için takat gerek.pusturulan kimsede cesaret olmaz.
arkasında namaza durulmayan imamların okuduğu hutbeler 28 şubatın koymuş olduğu otoritenin ürünüdür.
günümüzle o zamanki beyenilmeyen işaretle yapılan vaaz veya hutbelerin okunduğu zamandan dahamı kötü bir zamandayız?
oy vermeyen daha kötü bişeye alet oluyor diye kanaat getiriyorum.
bilalin efendisine takadi neydi tek başına,aliaimran 139,GERÇEKTEN İMAN ETMİŞSENİZ DEĞİL MİYDİ,BU GÜNKİ TAKATSİZLİK İMAN EROZYONU DEĞİL Mİ,SİZ TAĞUTLARDAN TAĞUT BEYENMEYİ[SEÇMEYİ] takat edelim diyorsunuz..bu kabul görülmez bi metod varsa vahiyde ve vahiynin pıratiği olan rasulde deseteği buyrun,
17 Ekim 2012 08:15
bilinmez
Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kavgasız bir münazara izlemek güzel Tartışmalardan uzak kalma kararı almasa idim katılım sağlardım bakalım sonuç nereye varacak Hayırlısı olsun...
bavo keremke,,

kalan sorulara cevaplar gelecek inşaallah..
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.