19 Ekim 2012 08:09 | ||
bilinmez | Cevap: Irşad için yeterlimi? İslam tarihinde,temim el dari dönemi vardır,bu dönem KISSACILIK dönemidir.Temim vahiyi kıssalarla anlatmayı peygambere[sa] götürür izin çıkmaz,ebubekir ra götürür izin çıkmaz ömer ra andan güzel bi dayak yer,yinede durmaz ve temim el dari hiçte kötü niyetlide değildir bu talebinde,daha sonra verilen izin cuma günkü toplantılı namazın[cuma namazı] bitiminden sonra anlatmasıdır.Gelinen sonuç ortada menkıbelerden geçmeyen atalar dedelerin batıl uydurmalarıyla zan edilen ve koyunlaştırılan halk...[kıssacılığın yanlış taraflarını celaleddin vatandaş,KURAN VE HAYAT adlı kitabında güzel örneklerle anlatmış kitabı bulursanız okuyun faydalı olacak inşaallah..] Yalnız şunuda izah edeyim eğer peygamberlik devam etseydi,MEDYA VE SOSYAL MEDYAYI kullanırdı tebliğinde insanlara ulaştırmada.. | |
18 Ekim 2012 17:48 | ||
medineooo | Cevap: Irşad için yeterlimi? konser için toplanan kalablıklara okalabalıkları oluşturan şahıslara,o şahısların ters yolda gitmesine sebeb olan velilerine nasıl ulaşmayı hedefliyorsunuz? bir filmin etrafında gözleriyle akıllarıyla odaklanan kişileri daha tanımıyorken nasıl bir kişilikleri olduğunu bilmezken hangi mesajla mektupla onlara ulaşmayı hedefliyorsunuz? bir senarist kaleme aldığı öyküyle hiçmi bir insanın kulağına su kaçıramaz? bu gün dünyada kaç insan bir filimden etkilenerek senaryosundan etkilenerek aldığı rol gereği müslüman olmuş.kamil mümin olmasada lailaeillallah diyebilecek kadar müslüman olması en aza oranla kafi gelmezmi? sanaat fakültesinde yetişen gençler hz fatıma yı anlatmak ve tanıtmak yerine fatmaglnsuçnu adapte ediyorlar. YAPTIĞIN YANLIŞ!HEMDE OKKALI YANLIŞ. demekten başka bir çözüm yokmudur bir çok sektör var bu konuyla alakalı.sadece şarkı kısmını yorumlamışsınız. | |
18 Ekim 2012 07:50 | ||
bilinmez | Cevap: Irşad için yeterlimi? Sonuç olarak ortaya çıkan tablo vahim bi tablodur.Çünkü islamda vahded esastır.Bu konuda yine vahded olmadı.o zaman yanlış bi anlaşılma mevzusu vardır.. islamda haram[yasak],helal[serbest],lik Allaha aittir ve haram ve helal koyma yetkisi hiç bir kula bu rasulde olsa verilmemiştir.yalnız kullar Allahın hükmünyle çakışmayacak şekilde kuranda belirtilmemiş mevzularla karşılaşınca KIYASEN,İÇTİHAD EDEREK,TEKRAR EDİYORUM ALLAHIN HÜKMÜYLE ÇAKIŞMAYACAK ŞEKİLDE YASAK VE SERBESTLİK[yani haram,helal],koya bilirler.Bu koydukları haram ve helaler MUTLAK ANLAMDA HELAL VE HARAM DEĞİLDE,duruma göre zarar görmemek adına yapılmış KIYASEN VE İÇTİHADEN HARAM VE HELALERDİR. Bu konuyu böyle anlarsak Rasulullahtan nakledilen ve alimlerden nakledilen ÇALGILya DAİR RİVAYETLERİDE SAĞLIKLI ANLARIZ,bu benim kanaatimdir.. içeriğinde islam ile çakışmayan sözlerle söylenen çalgılı müziğin haram olduğuna inanmıyoru heleki mutlak anlamda zaten haram hükmüde yok.. yalnız islamı ilahilerle sevdirmeye çalışanların ortaya koyduğu sözler bile ŞİRKLERLE AYYUKA ÇIKMIŞ... | |
17 Ekim 2012 23:32 | ||
Ene Garip | Cevap: Irşad için yeterlimi? bu konu da çok düşündüm ama kendimce bir sonuç bulamadım bende hadis araştırdım buyrun bir tane daha İbadete müzik karıştırmak Sual: İbni Mace’nin bildirdiğine göre, Resulullah, Rübeyyi binti Muavviz’in düğününde, def çalarak Bedir savaşıyla ilgili kahramanlık türküleri söyleyen iki küçük kızı dinlemiştir. Bu esnada şarkı söyleyenlerden birisi; “Aranızda, yarın ne olacağını bilen bir Peygamber var” demesi üzerine, Resulullah Efendimiz, (Bırak o sözü, önceki söylediklerine devam et, gaybı ancak Allah bilir) buyurmuştur. Bu da her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu? CEVAP Asla göstermez. Kahramanlık türkülerini söyleyenler cariyelerdir. Cariyelerin hükmü ise yukarıda bildirildi. İslam âlimleri buradan iki hüküm çıkarmışlardır: 1- Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir. Kadınların düğünlerde ve bayramlarda def çalması caizdir. (Hadika) 2- Beni övmeyi bırak, önceki sözlerine devam et buyurması haram işleyerek ibadet yapılamayacağını göstermektedir. İslam âlimleri İlahileri çalgı aletleriyle söylemenin küfür olduğunu bu hadis-i şeriften çıkarmışlardır. | |
17 Ekim 2012 23:26 | ||
Ene Garip | Cevap: Irşad için yeterlimi? (Bir zaman gelecek, zina, içki ve mizmarı [çalgıyı] helal sayanlar çıkacaktır.) [Buhari] | |
17 Ekim 2012 20:48 | ||
aslıı | Cevap: Irşad için yeterlimi? Alıntı:
![]() ![]() | |
17 Ekim 2012 16:49 | ||
gün ışığı | Cevap: Irşad için yeterlimi? Alıntı:
![]() ![]() | |
17 Ekim 2012 15:54 | ||
JAZARİ | Cevap: Irşad için yeterlimi? Alıntı:
| |
17 Ekim 2012 14:48 | ||
medineooo | Cevap: Irşad için yeterlimi? selamunaleyküm hobbbaaaa.bir konuda daha beraberiz bilinmez ![]() irşad derken gıdımda olsa kendi çapında bir hiizmet demek istedim. cat stewns ilahiler yapmaya başladı sesini beyenenler onun şahsiyetine aşina olup bazı güzellikleri araştırmasına vesiler olamazmı ? sagopayı biraz izledim (izlerken el kol kafa sallamadım tabbiki de sonuçta rep çi değil RAB cıyız elhamdulillah) hakikat ifade eden şiir sözlerle gençlere ulaşmaya çalışmış. bilinmez bu icraatların hiçmi kurtarırı yok ? ![]() | |
17 Ekim 2012 08:11 | ||
bilinmez | Cevap: Irşad için yeterlimi? şeytanda sıratıl mustakimde dikkat..... Başlık biraz ağır kaçsada ayettede şeytan diyorya ,onların sıradlarında[dosdoğru] yolları üzerine oturacağım ve onların çoğunu saptırtacağım,yaptıkları amelleride onlara güzel gösterecem,ve onlar kendilerini doğru yolda zanedecekler... | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|