www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAMSUN OMÜ İlitam > OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları

Konu Başlıkları: OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( oruç )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
11 Aralık 2014 21:13
Hâdimul İslam
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları

10. ÜNİTE
1. Lafızların, “zahir, nass, müfesser,
muhkem” olarak ayrılması hangi
itibarla yapılmış bir taksimdir?
A. Manaya delâletin açıklık açısından
B. Manaya delâletin kapalılık açısından
C. Manaya delâletin şekli açısından
D. Kullanıldığı mana açısından
E. Vaz‟olunduğu(konulduğu)
mana açısından
2. Lafızların, “hakikat-mecaz, sarihkinaye”
olarak ayrılması hangi
itibarla yapılmış bir taksimdir?
A. Manaya delâletin açıklık
açısından
B. Manaya delâletin kapalılık
açısından
C. Manaya delâletin şekli
açısından
D. Kullanıldığı mana açısından
E. Vaz‟olunduğu(konulduğu)
mana açısından
3. Manaya delâletin kapalılık
açısından Lafız hangi kısımlara
ayrılır?
A. Zahir, nass, müfesser, muhkem
B. Müşkil, mücmel ve müteşabih
C. Hass, âmm ve müşterek
D. Mantukun delâleti ile Mefhumun
delâleti
E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ
9.ÜNİTE (TEST 3) CEVAPLAR
1 A 2 E 3 A 4 D 5 D
6 A 7 C 8 D 9 B 10 D
11 C 12 D 13 B 14 C 15 E
16 B 17 E 18 C 19 B 20 A
21 C 22 B 23 C
USUL-İ FIKIH
Sayfa 41
4. Manaya delalet şekli ve sözü
söyleyenin lafızdan maksadının ne
olduğunu anlayabilme yolları
itibariyle lafız hangi kısımlar
ayrılır?
A. Zahir, nass, müfesser, muhkem
B. Müşkil, mücmel ve müteşabih
C. Hass, âmm ve müşterek
D. Mantukun delâleti ile
Mefhumun delâleti
E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ
5. Lafızların, “Mantukun delâleti ile
Mefhumun delâleti ” olarak
ayrılması hangi itibarla yapılmış
bir taksimdir?
A. Manaya delâletin şekli
açısından
B. Manaya delâletin açıklık
açısından
C. Manaya delâletin kapalılık
açısından
D. Kullanıldığı mana açısından
E. Vaz‟olunduğu(konulduğu)
mana açısından
6. Kesinliğin sağladığı bilgiye ne ad
verilir?
A. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-hâss
B. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-ȃmm
C. ilm-i tume‟nîne
D. ilm-i yakîn
E. Ayne’l-yakin
7. Vaz‟olunduğu (konulduğu) mana
açısından Lafız hangi kısımlara
ayrılır?
A. Zahir, nass, müfesser, muhkem
B. Müşkil, mücmel ve müteşabih
C. Hass, âmm ve müşterek
D. Mantukun delâleti ile Mefhumun
delâleti
E. İbâre, işaret, delâlet, iktizâ
8. Başka ihtimale açık olması
mümkün olmyan kat'îliğe ne ad
verilir?
A. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-hâss
B. el-kat‟ bi'l-ma'nâ'l-ȃmm
C. ilm-i tume‟nîne
D. ilm-i yakîn
E. Ayne’l-yakin
9. Hass lafızlar değişik itibarlarla
hangi kısımlara ayrılırlar?
A. Zahir, nass, müfesser, muhkem
B. Müşkil, mücmel ve müteşabih
C. Hass, âmm ve müşterek
D. Mantukun delâleti ile
Mefhumun delâleti
E. Emir, nehiy, mutlak ve
mukayyed
10. Emrin, vucup, nedb ve tehdit
dışındaki manalarda kullanımı,
bütün alimlerin ittifakıyla ………..dir.
Cümlede boş bırakılan yere
aşağıdaki kavramlardan hangisi
getirlmelidir?
A. mecazi
B. manevi
C. kinaye
D. vücubi
E. hakiki
USUL-İ FIKIH
Sayfa 42
11. Cumhura göre nehyin delaleti özel
karine bulunmadıkça…………… ifade
eder.
Cümlede boş bırakılan yere
aşağıdaki kavramlardan hangisi
getirlmelidir?
A. İbaha’yı
B. vücub’u
C. tahrimi
D. cevazı
E. kavl-i sünneti
12. …………….“gayr-ı muayyen bir ferdi
veya fertleri gösteren ve kendisinin
herhangi bir sıfatla kayıtlandığına
dair delil bulunmayan lafızdır.”
Cümlede boş bırakılan yere
aşağıdaki kavramlardan hangisi
getirlmelidir?
A. Mantuk
B. Mutlak
C. Mukayyed
D. Emir
E. Nehiy
13. ………………….“gayr-i muayyen bir
ferd veya fertleri göstermekle
birlikte kendisinin herhangi bir
sıfatla kayıtlandığına dair delil
bulunan lafızdır”
Cümlede boş bırakılan yere
aşağıdaki kavramlardan hangisi
getirlmelidir?
A. Mantuk
B. Mutlak
C. Mukayyed
D. Emir
E. Nehiy
14. Haz lafzının kısımlarından olan
mutlak’ın mukayyed’e hamledilip
edilemeyeceği konusu ile ilgili
aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A. Mutlak ve mukayyed hem
hüküm, hem sebeb bakımından
bir ve aynı olurlarsa mutlak,
mukayyede hamledilir.
B. Mutlak ve mukayyed hem
hüküm hem sebeb açısından
farklılık varsa mutlak,
mukayyede hamledilmez.
C. Mutlak ve mukayyedin
sebepleri bir, hükümleri farklı
ise mutlak, mukayyede
hamledilemez.
D. Mutlak ve mukayyedin
Hükümleri bir, sebepleri farklı
ise şafiîlere göre mutlak,
mukayyede hamledilir
E. Mutlak ve mukayyedin
Hükümleri bir, sebepleri farklı
ise Hanefilere göre mutlak,
mukayyede hamledilir.
15. Tek vaz‟ ile tek bir mana ifade
etmek üzere konmuş ve sınırsız
olarak fertleri içine almış olan
lafza ne ad verilir?
A. Lafz-ı âmm
B. Lafz-ı müşterek
C. Lafz-ı hass
D. Lafz-ı mutlak
E. Lafz-ımukayyed
USUL-İ FIKIH
Sayfa 43
I. Elif-lam ile marife kılınmış cemî
II. İzafetle marife kılınmış cemî
III. Mevsûl isimler
IV. İzafetle marife yapılmış müfred
V. Emirden sonra gelecek olan
nekire.
VI. Şart ve istifham isimleri
16. Yukarıdakilerden hangileri umumu
ifade eden lafızlar arasında yer alır?
A. I, II, III
B. I ,III, IV
C. II, III, IV ,V ,VI
D. I ,II ,III ,IV ,VI
E. I, III, IV, V, VI
17. …….......e/a göre âmm lafzın’ın genel
anlamdan ayrılıp bazı fertlerine
hasredilmesi mutlak olarak tahsis
sayılır.
Cümlede boş bırakılan yere
hangisinin gelmesi uygundur?
A. Hanefiler
B. Cumhur
C. Malikiler
D. Şafiiler
E. Hanbeliler
18. Aşağıdakilerden hangi lafz-ı hass
kapsamında değerlendirilmez?
A. Özel isimler
B. Cins isimleri
C. Mevsul isimleri
D. Mana isimleri
E. Sayı isimleri
19. “Boşanmış kadınlar, (evlenmeden)
kendi başlarına üç kur‟ süresi
beklerler” ayetindeki “kur” kelimesi
hangi lafız türüne girer?
A. Lafz-ı âmm
B. Lafz-ı müşterek
C. Lafz-ı hass
D. Lafz-ı mutlak
E. Lafz-ımukayyed
20. Şerî hükümler bize……………. aracılığıyla
ulaşmıştır.
Cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki
kavramlardan hangisi getirlmelidir?
A. Hükmi ifadeler
B. Müteşabih ifadeler
C. Muhkem ifadeler
D. Lafzi ifadeler
E. Manevi ifadeler
21. Aslî manasından nakledilmeksizin iki
veya daha fazla manaya delâlet
etmek üzere, birden fazla vaz‟la
konulmuş olan lafza ne denir?
A. Lafz-ı âmm
B. Lafz-ı müşterek
C. Lafz-ı hass
D. Lafz-ı mutlak
E. Lafz-ı mukayyed
22. “Ayn” lafzı hangi tür lafza örnektir?
A. Lafz-ı âmm
B. Lafz-ı hass
C. Lafz-ı mutlak
D. Lafz-ı müşterek
E. Lafz-ı mukayyed

10. ÜNİTENİN CEVAPLARI
1 A 2 D 3 B 4 E 5 A
6 C 7 C 8 A 9 E 10 A
11 C 12 B 13 C 14 E 15 A
16 D 17 B 18 C 19 B 20 D
21 B 22 D

ALINTIDIR..

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.