Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > Erzurum Atatürk İlitam > Atauzem 2011 – 2012 sistematik kelam final soru ve cevapları

Konu Başlıkları: Atauzem 2011 – 2012 sistematik kelam final soru ve cevapları Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
16 Ocak 2015 10:30
EyMeN&TaLhA
Atauzem 2011 – 2012 sistematik kelam final soru ve cevapları

1. “Ey zindan arkadaşlarım! Darmadağınık birçok düzme tanrılar mı hayırlıdır, yoksa hepsine ve her şeye galip ve kahhar olan bir tek Allah mı?” (Yûsuf, l2/39) ayetiyle ifade olunan hakikat aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’ın varlığı
B) Allah’ın kemal sıfatları
C) Allah’ın birliği
D) Allah’ın noksan sıfatlardan münezzeh olması
E) Allah’ın ezeli ve ebedî olması

2. Aşağıdaki şahsiyetlerden hangisi Ehl-i sünnet mezhebinin görüşlerinin teşekkülünde öncü rol oynamış ve mezhepte “imam” kabul edilmiştir?
A) İmam Gazzalî
B) Ebu’l-Muîn en-Nesefî
C) İmam Maturîdî
D) Ebu’l-Yusr el-Pezdevî
E) Fahreddîn er-Râzî

3. Ulûhiyyetin tanıtılmasında Kur’an’da hâkim olan metod aşağıdakilerden hangisidir?
A) Selb metodu B) İspat metodu C) Red metodu
D) İnkâr metodu E) Tevkif metodu

4. Allah’ın ilim sıfatından bahsedilirken aşağıdakilerden hangisi doğru kabul edilemez?
A) Allah’ın ilmi ezelîdir.
B) Allah’ın ilmi malûmatın (bilinen şeylerin) değişmesiyle değişmez.
C) Allah’ın ilmi duyu organlarına muhtaç değildir.
D) Allah’ın ilminin yok olması muhal, varlığı zarûrîdir.
E) Allah’ın ilmi aynı anda sadece bir şeye taalluk eder.

5. Kur’an ve hadiste mevcut olan Allah’ın isimleri O’nun zatında hangi sıfata/ sıfatlara delalet etmektedir?
A) İlim sıfatı
B) İrade-Hayat sıfatı
C) Kelam sıfatı
D) Tekvin-Kudret sıfatı
E) Allah’ın tüm sıfatları
6. Aşağıdaki mezheplerden hangisine göre Allah’ın bizim bilmediğimiz sıfat ve isimlerinin olması mümkündür?
A) Ehl-i sünnet
B) Mutezile
C) Cebriyye
D) Kerramiyye

7. Kader ve Kaza konusu, genel anlamda aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
A) İnsan - insan ilişkisi
B) İnsan - ibadet ilişkisi
C) İnsan - ahlak ilişkisi
D) İnsan - Allah ilişkisi
E) İnsan - tabiat ilişkisi

8. Nübüvvet makamı için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Nübüvvet, için belirlenmiş özel bir dil yoktur.
B) Nübüvvet, makamı noktasında her peygamber eşit derecededir.
C) Nübüvvet, sadece Allah tarafından verilen bir görevdir.
D) Nübüvvet, risaletten sonra gelir.
E) Nübüvvet, çalışıp çabalamakla kazanılamaz.

9. Şia’ya göre Allah’ın insanlara peygamber göndermesi ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Vacip lütuftur.
B) Ahlaki mecburiyettir.
C) Allah’ın iradesinin tezahürüdür.
D) Alemin düzeni için gereklidir.
E) Kulların faydasına olan bir şeydir.

10. Aşağıdakilerden hangisi Peygamberler hakkında mümkün olan sıfatlardan biri değildir?
A) Peygamberlerin hastalanması
B) Peygamberlerin yiyip içmesi
C) İbadet esnasında yanılma ve unutması
D) Dünyevi hususların tamamını bilmemesi
E) Şeytanın musallat olması

11. Peygamberlerin “Peygamberlikten önce küfre düşmelerini” dolaylı olarak mümkün görenler aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şia
B) Haricilerin Ezârika kolu
C) Mutezile
D) Mutezile ve Şia
E) Şia ve Haricilerin Ezârika kolu

12. İslam kelamcılarına göre meleklerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
A) Boşlukta yer kaplayan gözle görülmeyecek kadar latif varlıklardır.
B) Boşlukta yer kaplamayan gözle görülmeyecek kadar latif varlıklardır.
C) Boşlukta yer kaplamayan soyut cevherlerdir.
D) Boşlukta yer kaplamayan gaybî varlıklardır.
E) Boşlukta yer kaplayan

13. Cinler, insanların görmedikleri ve bilemedikleri geçmişe ait bazı olayları görür ve bilirler. Bunun nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cinlerin mutlak gayba dair bilgilerinin olması
B) Hayat sürelerinin uzun olması ve meleklerden haber çalmaları
C) İnsanlardan daha üstün varlık olmaları
D) Gökyüzüne mele-i alaya kadar yükselmeleri
E) İnsanlardan güçlü olmaları

14. İmamet, Ehl-i sünnete göre ne şekilde değerlendirilmektedir?
A) Füru-i dindendir, inançsal kökleri vardır.
B) Usul-i dindendir, amelî bir düsturdur.
C) Ne usul-i dindendir ne de füru-i dindendir.
D) Bir yönden usul-i dindendir bir yönden de füru-i dindendir.
E) İnançsal kökleri olmayan ve füru-i dinden olan amelî bir düsturdur.

15. Ehl-i sünnet’e göre “İmam”ın seçimi ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
A) Halkın tümünün seçimiyle ve nass ile olur.
B) Ehlü’l-hall ve’l-akdın seçimiyle ve nass ile olur.
C) Sadece ehlü’l-hall ve’l-akdın seçimiyle ve ittifakıyla olur.
D) Sadece nass ile olur.
E) Hem halkın seçimi hem de ehlü’l-hall ve’l-akdın nass doğrultusundaki seçimiyle olur.
16. Aşağıdakilerden hangisi Peygamberin yapacağı “sekiz büyük şefaat” kategorisine girmemektedir?
A) Cehennemde ebedi kalacak olan kafirlerin azaplarını hafifleten şefaat
B) Müşrik çocukların azap görmemeleri için yapılan şefaat
C) Salih kişilerin müşrik evlatlarının cehenneme girmemesi için yapılan şefaat
D) Cehenneme girmeyi hak ettikleri halde oraya girmemeleri için bir kısım günahkarlar hakkında yapılan şefaat
E) Hiçbiri

17. Aşağıdaki kavramlardan hangisi Kur’an’da geçmemektedir?
A) Ba’s
B) Neşr
C) Sual
D) Kevser
E) Havz

18. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde varlığı mebde ve mead itibariyle ele alan ilimler doğru olarak verilmiştir?
A) Kelam-Pozitif ilimler
B) Kelam-Felsefe
C) Felsefe-Pozitif ilimler
D) Kelam-Felsefe-Pozitif ilimler
E) Sadece Kelam

19. Kelam ilminin konusuna göre yapılan meşhur tanımı aşağıdaki alimlerinden hangisine aittir?
A) Gazzâlî B) Taftazânî C) Cürcânî D) Mâturîdî E) Eş’arî

20. Aşağıdakilerden hangisi Kelam alimleri tarafından imanın tasdik anlamına geldiğini ispat için kullanılan ayetlerden biri değildir?
A) “Allah kime hidayet etmek isterse, onun göğsünü İslama açar”(En’âm, 6/125)
B) “O bedevîler, “iman ettik” dediler. De ki, “iman etmediniz, ancak “teslim olduk” deyiniz. Zira henüz iman kalplerinize girmemiştir.”” (Hucurât, 49/14)
C) “Ey Resûl! Kalpleri iman etmediği halde ağızlarıyla “iman ettik” diyenlerden küfürde koşuşanlar seni hüzünlendirmesin.”(Mâide, 5/41)
D) “Allah imanınızı zayi edecek değildir”(Bakara, 2/143)
E) “Sen bize inanacak değilsin”(Yusuf, 12/17)
21. Aşağıdakilerden hangisi imanın aslında artma ya da eksilme olabileceğini savunmuştur?
A) Ebu Hanife
B) Maturidiler
C) Cüveynî
D) Eşarilerin çoğunluğu
E) Nesefî

22. Eski Ahid’in ilk beş kitabının hangisinde ifadeler, kendi tecrübelerinin bir aktarımı olarak Hz. Musa’ya aittir?
A) Tesniye
B) Tekvin
C) Çıkış
D) Sayılar
E) Levililer

23. Vahiyle ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Gizli ve süratli bir iletidir.
B) Bazen melek vasıtasıyla gerçekleşir.
C) Allah’ın beşerle konuşma yollarından biridir.
D) Allah ile insan arasında çift yönlü bir iletişimdir.
E) Kalbe ilham, vasıtasız bir vahiydir.

24. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber tarafından “ahiret duraklarının ilki” olarak nitelenmiştir?
A) Kıyamet
B) Ölüm
C) Kabir
D) Ba’s
E) Haşr

25. Kabir hayatıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Kabir hayatı kabirdeki hayattır.
B) Kabir hayatında insan lezzet ve elemi hisseder.
C) Kabir hayatında sual gerçekleşecektir.
D) “Kabir azabı” ifadesi Kur’an’da yer almaz.
E) Hadislerde kabir azabından bahsedilmiştir.

26. “Kıyamet-i suğrâ” aşağıdakilerden hangisini ifade etmektedir?
A) Yalanın artması
B) Zinanın yaygınlaşması
C) Ölüm
D) Kabir
E) Küçük alametler

27. “Yaklaşan yaklaştı”(Necm, 53/57) ayetinde Kıyametle ilgili olarak aşağıdaki kelimelerden hangisi kullanılmıştır?
A) Âzife
B) Sâhha
C) Kâri‘a
D) Vâkı‘a
E) Karîne

28. Aşağıdaki kıyamet alametlerinden hangisi Kuran’da geçmektedir?
A) Mehdi’nin çıkışı
B) Zinanın artması
C) Kabe’nin yıkılması
D) Deccal
E) Dâbbetu’l-Arz

29. Aşağıdakilerden hangisi A’raf kelimesinin kök anlamıdır?
A) Ara yer
B) Yüksek yer
C) Bekleme
D) Adalet
E) Gelenek

30. Aşağıdaki Mutezile alimlerinden hangisi Cennet ve Cehennem’in şu an mevcut olduğuna inanmaktadır?
A) Nazzâm
B) Ebu Ali el-Cübbâî
C) Kâdı Abdulcebbâr
D) Allâf
E) Vasıl b. Ata

CEVAPLAR
1) C 15) C 29) D
2) C 16) C 30) B
3) B 17) E
4) E 18) B
5) E 19) C
6) A 20) D
7) D 21) D
8) D 22) A
9) A 23) D
10) E 24) C
11) E 25) A
12) A 26) C
13) B 27) A
14) E 28) E

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.