09 Ağustos 2015 11:07 | |
bilinmez | BAZI AMELLERİN TERKİNiN, İMANI BOZMASI... Ebû Hureyre radiyAllahu anh ’dan şöyle dediği rivâyet edilmiştir: “Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem ’in vefatı üzerine Ebû Bekir es-Sıddık halife olup arap kabilelerinden mürted olanlara karşı ordu göndermeye başladı. Ömer radiyAllahu anh: ”Ey mü’minlerin halifesi! Bunlara karşı nasıl harp açarsınız? Ra-sûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem : “Lâ ilâhe illAllah” diyene kadar insanlarla çarpışmakla emrolundum. Kim ki bu şehâdet kelimesini söylerse (kısası gerektiren bir haram müstesna) malını, canını korumuş olur. (Gizli) küfrü ve haramının hesabı Allah’a aittir” demişti. Ebû Bekir radiyAllahu anh cevaben: “VAllahi her kim namazla zekâtı aynı görmezse onunla harp ederim. Çünkü zekât malın hakkıdır. Allah-u Teâlâ’ya yemin ederim ki bunlar Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem’e verdikleri bir keçi yavrusunu benden esirgerlerse bundan dolayı muhakkak onlara savaş açarım” buyurdu. Bunun üzerine Ömer radiyAllahu anh: “VAllahi bildim ki, mürted olanların öldürülmesi hakkındaki halifenin bu hükmü, Allah-u Teâlâ’nın, Ebû Bekir radiyAllahu anh’in gönlünde yarattığı genişliğin eseridir. Bu sayede onlarla çarpışmanın hak olduğunu öğrendim” diye Ebû Bekir radiyAllahu anh’ı doğruladı.” (Buhârî-Müslim) HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ 1 - Hadisten tevhid kelimesinin sadece dil ile ikrarının iman olmadığı, bunun sahih bir iman olabilmesi için tevhidin gerektirdiği amellerle desteklenmesinin şart olduğu anlaşılıyor. 2 - Tevhid kelimesini söylediği ve diğer bütün vacibleri yerine getirdiği halde zekâtı vermek istemeyen kimsenin mürted olduğu ve öldürülmesi gerektiği hususu tüm sahabeler arasında ittifak edilen bir konudur. 3 - Ebû Bekir’in namaz ile zekâtı mukayese etmesinden namazı terkedenin de mürted olup öldürülmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Nitekim bu konuda da sahabeler arasında ihtilaf yoktur. alıntı |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|