www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında.... |
06 Şubat 2019 16:27 | ||
FECR | Alıntı:
Talebetun (Erkek öğrenciler) Burada uzatma elifi yok. Erkek öğrenciler 3 şekilde olabilir: طالبون = Talibuune (cemi müzekker salim) طلاب = Tullab (Cemi mükesser) طلبة = Talebetun (Cemi mükesser) | |
04 Şubat 2019 20:05 | ||
Allahın kulu_ |
) Aşağıdakilerin hangisinde beş ismin i’rabı harekeyledir? A) إِلَى أَيْنَ ذَهَبَ حَمُوكَ؟ B) مَتَى سَيَرْجِعُ أَخَوَاكَ مِنَ القَرْيَةِ؟ C) يُحِبُّ الآبَاءُ أَوْلاَدَهُمْ D) اِفْتَحْ فَاكَ مِنْ فَضْلِكَ E) ذُو الأَدَبِ مَحْبُوبٌ 2. Mütekellim yâ’sı dışında herhangi bir isme veya zamire muzâf olmalı. 3. Musaggar olmamalı. Yani küçültme vezninde (ism-i tasgir) olmamalı. Bu şartları taşıyan beş ismin ref hali vav ( و), nasb hali elif ( ا) cer hali ise yâ ( ي) ile olmaktadır. Beş İsmin Muzâf Olarak Kullanılması 1. Beş İsmin Ref Hali: Baban işten döndü. 1. رَجَعَ أَبُوكَ مِنَ العَمَلِ Kardeşi Ankara’ya gitti. . 2. سَافَرَ أَخُوهُ إِلَى أَنْقَرَةَ Ağzın dert görmesin. . 3. لاَ فُضَّ فُوكَ Kayınpederi çok zengindir. . 4. حمَُوهُ غَنِيٌّ جِدًّا Edep sahibi sevilir. . 5. ذُو الأَدَبِ مَحْبُوبٌ Babamız ahlaklı bir şofördür. . 6. أَبُونَا سَائِقٌ ذُو خُلُقٍ Ebû Bekir iyi bir adamdır. . 7. أَبُو بَكْرٍ رَجُلٌ طَيِّبٌ Kardeşi ilim sahibiydi. . 8. كَانَ أَخُوهُ ذَا عِلْمٍ Örnekleri incelediğimizde beş ismin ismi tasgir vezninde olmadığını, müfred olarak mütekellim yâ’sı dışında bir zamir veya isme muzâf olduğunu görmekteyiz. Beş isim örnek cümlelerde ref konumunda bulunduğu için vav ile merfu‘dur. Birinci ve ikinci cümlelerde fâil, üçüncü cümlede nâibu’l-fâil, dört, beş, altı ve yedinci cümlelerde mübteda, sekizinci cümlede ise كَانَ ’nin ismi olarak gelmiştir. ذُو sadece isme muzâf olabilir. Diğerleri hem isme hem de zamire muzâf olabilirler. Ağız anlamına gelen فُو , ayrıca mim harfiyle de kullanılmaktadır .فَمٌ Mim ile kullanıldığında muzâf dahi olsa irabı harekeyle olur. Misal: – فَمُهُ – فَمَهُ | |
04 Şubat 2019 19:41 | ||
Allahın kulu_ | Alıntı:
الطلاب erkek öğrenci çoğulu değil mi الطالبة kız öğrenci sözlükte böyle yaziyor | |
04 Şubat 2019 10:03 | ||
nurşen35 |
Hocam çok teşekkür size danışacaktım fakat konuyu farketmezsiniz sanıyordum. Bu konuda size daha danışacağımız çok sorular olabilir | |
04 Şubat 2019 09:27 | ||
FECR | Alıntı:
الطَّلَبَةُ = Erkek öğrenciler demektir. طالب ( ج ) طلاب و طلبة (Erkek öğrenci çoğulu "Tullab , Talebetun) طَالِبَةٌ ( ج ) طَالِبَاتٌ (Kız öğrenci çoğulu "talibatun" | |
03 Şubat 2019 11:22 | ||
nurşen35 | Düzenleme yapılmıştır | |
02 Şubat 2019 22:53 | ||
Allahın kulu_ |
24 ) خَضَرَ الطَّلَبَةُ فِي الصَّفِّ cümlesinin Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A) Bir öğrenci sınıfa geldi. B) Bir kız öğrenci sınıfa geldi. C) Erkek öğrenciler sınıfa geldi. D) Kız öğrenciler sınıfa geldi. E) Öğrenci sınıfa | |
02 Şubat 2019 12:50 | ||
nurşen35 | Deneme sorularından bir kaçında 24. sorular var hangisi Allahın kulu_ | |
01 Şubat 2019 11:59 | ||
Allahın kulu_ | 24. Sorunun cevabı b değil mi | |
26 Ocak 2019 23:50 | ||
nurşen35 |
1 ) Aşağıdakilerden hangisi tam ve anlamlı bir cümledir? A) قراءةُ الكتابِ نافعةٌ B) كتاب نافعٌ C) قراءةُ الكتابِ النافع D) الكتاب النافع E) كتابٌ نافعةٌ 2 ) “Alıştırmalar” sözcüğünün karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A) تَمَارِينٌ B) تَمْرِينٌ C) تَعَلَّمُ D) بحثُ E) دُرُوسٌ 3 ) Aşağıdaki sözcüklerden hangisi dişil değildir? A) رسالة B) زرقاء C) عَلاَّمَة D) شمس E) أرض 4 ) “Ağacın sarı yaprakları döküldü.” cümlesinin Arapça karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A) سَقَطَتْ أَوْرَاقُ الشَّجَرَةِ صَفْرَاءُ B) سَقَطَتْ أَوْرَاقُ الشَّجَرَةِ الصَّفْرَاءُ C) سَقَطَتْ أَوْرَاقُ شَجَرَةٍ صَفْرَاءَ D) سَقَطَتْ اوْرَاقُ الشَّجَرَةِ الصَّفْرَاءِ E) سَقَطَتْ الأَوْرَاقُ الصَّفْرَاءُ 5 ) Aşağıdaki cümlelerden hangisi isim cümlesidir? A) ذهبَ عليٌ إلى البيتِ B) الطلاَّبُ نجحوا في الامتحانِ C) اقرأ كتابكَ D) تُنشِئُ الدُولُ مدارسَ E) خصَّضتْ الدُولُ مبالغَ لِلتعليم 6 ) تَحْمِلِينَ aşağıdaki şahıslardan hangisidir? A) Çoğul – dişil 3. şahıs B) İkil – dişil 3. şahıs C) Çoğul 1. şahıs D) Tekil – dişil 2. şahıs E) Tekil 1. şahıs 7 ) الفَارَبِيُّ وَابْنُ سِينَا أَلَّفَا كُتُبًا cümlesinde fail aşağıdakilerden hangisidir? A) الفَارَبِيُّ B) ابن سِينَا C) الفارَبِيُّ وابنُ سِينَا D) أَلِفُ التَّثْنِيَةِ E) كُتُبًا 8 ) Aşağıdaki fiillerden hangisi meful-bih almaz? A) أَكَلَ B) مَاتَ C) وَصَلَ D) أَرَادَ E) قَرَأَ 9 ) وَصَلَ الأَمْرُ إِلَى الطَّائِرَاتِ cümlesinde son sözcüğün işlevi aşağıdakilerden hangisidir? A) Meful-bih gayri sarihtir. B) Mudafun ilehytir. C) Faildir. D) Meful-bih sarihtir. E) Haberdir. 10 ) Aşağıdaki kelime topluluklarından hangisi ile fiil cümlesi kurulabilir? A) طَوِيلَةٌ – التِّلْمِيذِ – مِسْطَرَةُ B) فِي الْقَرْيَةِ – يَسْكُنُ – طَاهِرٌ C) غَنِيٌّ – الرَّجُلِ – ابْنُ D) وَاسِعَةٌ – الْبَيْتِ – حَدِيقَةُ E) مَفْتُوحَةٌ – الغُرْفَةِ – نَافِذَةُ 11 ) لَوْنُ أَوْرَاقِ أَشْجَارِ حَدِيقَةِ الْمَدْرَسَةِ أَخْضَرُ cümlesindeki hangi sözcük mudafun ilehy durumundadır? A) لَوْنُ B) أَوْرَاقِ C) أَشْجَارِ D) حَدِيقَةِ E) الْمَدْرَسَةِ 12 ) رَأَى الإِنْسَانُ أَنَّ الطَّيْرَ يَطِيرُ cümlesinde الطَّيْرَ يَطِيرُ ifadesinin irabı aşağıdakilerden hangisidir? A) Faildir, merfudur, raf alameti dammedir. B) Mefuldur, harf-i cer ile mecrurdur. C) Mefuldur, nasp alameti fethadır. D) Faildir, mahallen mansubdur. E) Mefuldur, mahallen mansubdur. 13 ) Aşağıdakilerden hangisi isim tamlamasıdır? A) القَلَمُ الطَّوِيلُ B) كِتَابٌ كَبِيرٌ C) زَيْنُ العَابِدِينَ D) دَخَلْتُ فِي البَيْتِ E) الحَدِيقَةُ جَمِيلَةٌ 14 ) أَحْمَرُ sıfatının çoğulu aşağıdakilerden hangisidir? A) أَحْمَرَانِ B) أَحْضَرَيْنِ C) أَحْضَرُونَ D) حُمْرٌ E) حَضْرَوَاتٌ 15 ) حَسْنَاءُ sözcüğünün ikilinin raf hali aşağıdakilerden hangisidir? A) حَسْنَاءُ B) حَسْنَاءَيْنِ C) حَسْنَاوَيْنِ D) أَحْسَنُ E) حَسْنَاوَانِ 16 ) Aşağıdaki isimlerin hangisi isim tamlaması yoluyla marife olmuştur? A) حَقيبةُ هؤلاءِ B) كتابَي طالبٍ C) الجملُ المُفِيدةُ D) هذه السبُّورَةُ E) المَعَارِفُ 17 ) Aşağıdakilerden hangi sözcük cemi müzekker salimdir? A) عَالِمٌ B) عَلاَّمَةٌ C) عَالِمِينَ D) عَالِمَيْنِ E) عُلَمَاءُ 18 ) التِّلْمِيذَاتُ sözcüğü aşağıdakilerden hangisinin çoğuludur? A) التِّلْمِيذُ B) التَّلامِيذُ C) التَّلاَمِيذَةُ D) الطَّالِبُ E) التِّلْمِيذَةُ 19 ) ضحى العُلماءُ و الخُبَراءُ بأنفهسم في هذا السبيل و بذلُوا مَجْهوداتِهم cümlesinde mef’ulun-bih sarih aşağıdakilerden hangisidir? A) الخُبَراء B) العُلماء C) مَجْهودات D) أنفس E) سبيل 20 ) Aşağıdakilerden hangisi kırık çoğul değildir? A) طَالِبُونَ B) طُلاَّبٌ C) طَلَبَةٌ D) أَنْفُسٌ E) أَعْمِدَةٌ 21 ) قرأْتُ …… النبيين cümlesindeki boşluğu aşağıdaki sözcüklerden hangisi en uygun şekilde tamamlar? A) قصصُ B) حكايةُ C) قصصِ D) قصصَ E) حكاياتَ 22 ) كِتاب isminin uygun sıfatı aşağıdakilerden hangisidir? A) المُفِيدُ B) الكَبيرَةُ C) المفْتوح D) مُهمَّة E) صَغِيرٌ 23 ) رَحبتُ ب …… للمَعْرضِ cümlesindeki boşluğu aşağıdaki sözcüklerden hangisi en uygun şekilde tamamlar? A) الزائرون B) الزائرين C) زائرًا D) زائران E) زائرةٌ 24 ) خَضَرَ الطَّلَبَةُ فِي الصَّفِّ cümlesinin Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A) Bir öğrenci sınıfa geldi. B) Bir kız öğrenci sınıfa geldi. C) Erkek öğrenciler sınıfa geldi. D) Kız öğrenciler sınıfa geldi. E) Öğrenci sınıfa geldi. 25 ) هل فِعْلُ سَعى فعلٌ مَثالٌ؟ sorusunun doğru cevabı aşağıdakilerden hangisidir? A) لا، هو فعلٌ ناقصٌ B) لا، هو فعلٌ صحيححٌ C) لا، هو فعلٌ اجْوَفُ D) لا، هو فعلٌ مَهْمُوزٌ E) نعم، هو فعلٌ مَثالٌ 26 ) Aşağıdaki fiillerden hangisi mehmuzdur? A) سَعَى B) دَعَا C) خَرَجَ D) قَرَأَ E) بَقِيَ Cevaplar 1. a 2. a 3. c 4. b 5. b 6. d 7. d 8. b 9. a 10. b 11. e 12. e 13. c 14. d 15. e 16. a 17. c 18. e 19. c 20. a 21. d 22. e 23. b 24. c 25. a 26. d | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|