09 Nisan 2009 10:57 | |
serpil | RE: Camide yatmak caiz midir? CAİZMİ DEĞİLMİ BİLMİYORUM DA,BİZİM BEY CAMİİ İMAMIDIR.BENİM CAMİDE YATANLARIN HEPSİ GELİN MAĞDURU OLDUĞUNU SÖYLÜYOR ![]() |
09 Nisan 2009 10:15 | |
KuM TaNeSi | Mescitte Uyumak Caiz midir? İslâm dininde caminin büyük bir yeri vardır Zikir, fikir ve ibâdet yeri olduğu gibi Allah'ın münacatına mazhar olmak için ayrılmış mukaddes bir yerdir Bu itibarla zaruret olmazsa camide yemek yemek ve yatmak uygun değildir Ancak yabancıların camide yatmalarında beis yoktur Bunun için eskiden olduğu gibi bugün de hacılar Mescid-i Haram ile Mescid-i Nebevi'de istirahat edip yatarlar ve kimse de onlara mani olmaz Bazı ulemâ camide yatmakta beis yoktur, yabancı (misafir) yatabildiği gibi yerli de yatabilir, diyor Meselâ İbn-i Hacer şöyle diyor: "Camide yatmakta beis yoktur, çünkü Suffa ehli daima camide oturup kalkarlardı" Selef-i salibinin bir kısmı camide yatmak herkes için mekruhtur, diyor(1) 1 Mışkat al-Mesabih c 1 s 453 2 al-Fetava al-Hindiye c 5 s 321 Halil Günenç Günümüz Meselelerine Fetvalar |
20 Mart 2009 07:59 | |
Belgin | Camide yatmak caiz midir? İslam dininde caminin büyük bir yeri vardır. Zikir, fikir ve ibadet yeri olduğu gibi Allah'ın münacatına mazhar olmak için ayrılmış mukaddes bir yerdir. Bu itibarla zaruret olmazsa camide yemek yemek ve yatmak uygun değildir. Ancak yabancıların camide yatmalarında beis yoktur. Bunun için eskiden olduğu gibi bugün de hacılar Mescid-i Haram ile Mescid-i Nebevi'de istirahat edip yatarlar ve kimse de onlara mani olmaz. Bazı 'ulema camide yatmakta beis yoktur, yabancı (misafir) yatabildiği gibi yerli de yatabilir, diyor. Mesela İbn Hacer şöyle diyor: "Camide yatmakta beis yoktur, çünkü Suffa ehli daima camide oturup kalkarlardı” Selef-i salihinin bir kısmı camide yatmak herkes için mekruhtur, diyor. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|