Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları > Kur'anın adaletini doğru anlayabilmek....

Konu Başlıkları: Kur'anın adaletini doğru anlayabilmek.... Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
22 Şubat 2012 00:27
yetersiz
Cevap: Kur'anın adaletini doğru anlayabilmek....


Enam 160: Kim bir güzellikle gelirse ona, getirdiğinin on katı var. Kötülükle gelene ise yaptığının kadarından fazla ceza verilmez. Onlar, haksızlığa uğratılmayacaklardır.
15 Eylül 2010 19:15
HALUK GÜMÜŞTABAK Değerli arkadaşım sizin sözlerinizi yanlış anladıysam, sizden özür diliyorum. Önemli olan doğruda buluştuğumuzu en sonunda söyleyebilmektir. İletişim bozukluğu var sözlerinize katılıyorum, bir yerde bir sorun var ama sanırım bunu bulamadık. Rabbim cümlemizin yardımcısı olsun.

Bizlerin çabası kur'anın özünü kavrayıp, onun yolundan gitmeye çalışmak ve bu yolda yürürken önümüze çıkan engelleri doğru aşmak için çaba göstermektir. Yoksa birbirimizi kırmanın bu yolda hiç bir faydasını göremeyiz. Kırarak değil onararak Rabbin rızasını kazanırız. Hiç birimiz aynı düşüncede olmaya bilir, hatta aynı ayeti farklıda anlayabiliriz. Tüm bunları birbirimize kızarak yada sinirlenerek anlatamayız. Ne kadar sakin olursak okadar iyi iletişim kuracağımıza inanıyorum.
Saygılarımla Haluk GÜMÜŞTABAK
15 Eylül 2010 17:32
Abdulhamit 1 Madem ki, öyle haydi devam edelim öyleyse.

Alıntı:
(Cehennemin en hafif hışıltısını-ugultusunu dahi duymayacak olanlar kimlerdir? Önceden cehennemde yanıp çıkanlar mıdır yoksa cehenneme hiç girmeyecek olanlar mıdır?)

Bu sözleri yukarıdaki ayete dayanarak, nasıl olurda cennete giren herkesin geçmiş günahlarından hesaba çekilmeden ya da Rabbin adaletinin tecellisinin yapılmadan cennete girdiğini söylersiniz? Bunu Allah açıklıyor mu? Rabbin açıkladığı, cennete girdikten sonra artık rahat ve huzura kavuşulduğu cehennemden uzaklaştırıldığı anlatılıyor. Hesapsız kitapsız cennete girildiğini mi söylüyor bizlere? Geçmişte yapılanlar ortaya getirilmeden mizan kurulmadan, hesap yapılmadan ben iman ettim diyenler arasında hiçbir ayrım yapılmadan cennete alındımı diyor Allah. Yine siz yukarıdaki ayeti kast ederek şunları söylemiştiniz
Aramızda gerçekten iletişim bozukluğu var. Veya anlam çarpıtması var. Veya söylenenleri iyi kavrayamama sıkıntısı var.

cennete giren herkesin geçmiş günahlarından hesaba çekilmeden ya da Rabbin adaletinin tecellisinin yapılmadan cennete girdiğini söylersiniz?

DEMİŞSİNİZ.

Kim ? Ben mi ? Öyle birşey söyledim mi ? Yani hayret ve pes doğrusu demekle haksız mıyım ?

Cehennemin en hafif hışıltısını-ugultusunu dahi duymayacak olanlar kimlerdir? Önceden cehennemde yanıp çıkanlar mıdır yoksa cehenneme hiç girmeyecek olanlar mıdır?)

Siz benim bu sözlerimden hesapsız , Allahın adelet terazisinden geçmeden cennete gidileceğini anlamışsanız. size söyleyecek sözüm olmaz. Tek sözüm olur ki, hayret ve pes doğrusu !
15 Eylül 2010 11:30
HALUK GÜMÜŞTABAK
Madem devam ediyorsunuz devam edelim ve yazdıklarınıza geri dönelim bakalım neler söylemişsiniz bu konuda.

Enbiya suresi 101 ayeti örnek gösterip neler yazmışsınız.

Enbiya 102: Onlar cehennemin hışıltısını ( En hafif sesini-uğultusunu-) bile duymazlar. Canlarının istediği nimetler içinde ebedî olarak kalırlar.

Bu ayet artık hesabın görülüp cennete gidenlerin bir daha cehennem ile hiçbir alakalarının kalmadığını ve cehennemin artık hışıltısını dahi duymayacaklarını anlattığı halde siz bu ayeti örnek gösterip bana şunları söylemiştiniz.

(Cehennemin en hafif hışıltısını-ugultusunu dahi duymayacak olanlar kimlerdir? Önceden cehennemde yanıp çıkanlar mıdır yoksa cehenneme hiç girmeyecek olanlar mıdır?)

Bu sözleri yukarıdaki ayete dayanarak, nasıl olurda cennete giren herkesin geçmiş günahlarından hesaba çekilmeden ya da Rabbin adaletinin tecellisinin yapılmadan cennete girdiğini söylersiniz? Bunu Allah açıklıyor mu? Rabbin açıkladığı, cennete girdikten sonra artık rahat ve huzura kavuşulduğu cehennemden uzaklaştırıldığı anlatılıyor. Hesapsız kitapsız cennete girildiğini mi söylüyor bizlere? Geçmişte yapılanlar ortaya getirilmeden mizan kurulmadan, hesap yapılmadan ben iman ettim diyenler arasında hiçbir ayrım yapılmadan cennete alındımı diyor Allah. Yine siz yukarıdaki ayeti kast ederek şunları söylemiştiniz.

(Eğer Allah onlar için, Onlar o cehennemin gizli sesini ( Uğultusunu ) bile duymazlar" (Enbiyâ, 102) Diyorsa. Şayet sizin dediğiniz gibi onlar cehenneme girmiş olsalardı, mutlaka onun uğultusunu duymuş olmayacaklar mıydı ?)

Siz yazdığım ayeti örnek gösterip cennete giren hiç kimsenin hiç ayrım yapmadan ya da işlenen suçlardan hiçbir ceza görmeden, işlenen tüm günahların cennete giren her insanın affedileceği varsayımından yola çıkarak cennete girdiğini söylüyorsunuz. Size sormak isterim Rabbim böyle bir açıklama yapmış mı elbette yapmamış. Tabi ki hiçbir ceza almadan Rabbin günahlarını bağışladığı kulları olacağını, cennetine alacağını, zaten kur’anda söylüyor. Ya günahlarının tamamını affetmemiş iman eden kulları ne olacak bu durumda, bunun hükmünü Rabbim açıklamadıysa nasıl olurda bunları da bizler Rabbin yerine hüküm veririz?

Yine Meryem suresi 72. ayet içinde bakın neler söylemişsiniz.

MERYEM 72: Sonra takvaya erenleri kurtaracağız. Zalimleri ise, orada diz üstü düşmüş bir halde bırakacağız"

(BURADAKİ KURTARMA SÖZCÜĞÜ SİZİN İFADE ETTİĞİNİZ GİBİ BİR TEHLİKE ANINDAN KURTARMA DEĞİLDİR.)

(Enbiya 101 ayetiyle bağlantılı uzaklaştırma anlamındadır.

Neden mi? İşte size kanıt ayet

Cenâb-ı Allah, "Onlar o gün korkudan emindirler" (Nem-, 89) buyurmuştur.


Yani onlar için böyle bir tehlike söz konusu değildir. Peki, Kimler için? Takvaya erenler için demeyecek misiniz ?)

Yukarıdaki Rabbin ayetini anlamaya çalışırken dahi iman ettim diyenlerin kurtarılmasını öyle anlıyorsunuz ki, bir tehlike anından kurtarılma değil diyorsunuz. Kim söyledi size o kurtarılmanın bir tehlike olmadığını, gören var mı aramızda? Yazdığınız ayet örneği bile bizlerin Rabbin uyarısı ile görmeden o günden o andan nasıl korktuğumuzu anlatıyor ve iyilik le güzellikle Allah ın huzuruna gidilmesini istiyor bakın Diyanetin mealinden aynı ayeti yazıyorum birlikte anlamaya çalışalım.

(Kim iyilikle (ilâhî huzura) gelirse, ona daha iyisi verilir. Ve onlar o gün korkudan emin kalırlar.)

Bakın Allah burada ne diyor? Kim iyilik ve güzellikle huzuruma gelirse o insan o gün yani hesabın görüldüğü gün korkmazlar sevinirler ve cennete gideceklerinden o zaman emin olurlar. Peki, arkadaşım ya ben iman ettim dediği halde, Rabbin huzuruna iyiliklerle, güzelliklerle gitmemişlerin durumu ne olacak dersiniz? Bunun cevabını dahi ben vermekten korkuyorum çünkü hesabı görecek yalnız ve yalnız Rabbimdir. Bizlerin yapacağı o gün huzura gittiğimizde İYİLİKLERLE, GÜZELLİKLERLE VE HAYIRLA GİDEN KULLARINDAN OLMAK İÇİN ÇABA GÖSTERMEK OLMALIDIR.
Yine siz şöyle yazmıştınız.

(Yani mümin olsun olmasın peygamberler de dahil, tüm insanlar cehenneme uğrayacak, onun azametini yakınen göreceklerdir

DİKKAT! BU UĞRAYIŞ BU CEHENNEME VARMA İLE TÜM İNSANLARIN CEHENNEMDE AZAP ÇEKİP ORADA YANMASI ŞEKLİNDE ANLAŞILMAMALIDIR.)

Şimdi bu sözlerinize bakalım. Cehenneme tüm insanların uğrayacağını söylerken bu uğramanın ebedi cehennemlikler hariç, nedeni olarak yalnız burasının azametini yakınen görmek olduğunu söylemişsiniz, elbette bu bir neden de olabilir doğrudur ama Rabbim böyle bir açıklama yapmış mı? Yani iman ettim diyenleri sırf buraya CEHENNEMDEN kurtuldukları girmedikleri ceza almadıkları yeri görmeleri için getirdim mi diyor? Hayır, böyle bir şey tek kelime bile söylemiyor. O halde Rabbim söylemediyse bizler onun adına nasıl söyleriz? Nasıl böyle bir hüküm veririz DE İMAN EDENLER YALNIZ CEHENNEMİ GÖRÜP GEÇECEK DERİZ? Yüceler yücesi rabbim istediğini cennetine direk alır. İman etmiş ama birçok günahları işlemiş olanı da elbette cezasını vereceğini birçok ayetinde söylüyordu, onlarında cezasını verip daha sonra cennetine alır. Aslında bunları bile söylememiz yanlış, Allahın açıkça hüküm vermediği hiçbir konuda bizlerin fikir yürütmesi, konuşması çok yanlıştır. Çünkü böyle konuları konuşmanızı HARAM kılıyorum demiyor mu ayetinde?rabbim bizleri affetsin.

İşte arkadaşım sizin sözleriniz, bu sözlerden ne anlam çıkar yorumunu size bırakıyorum?

SAYGILARIMLA Halukgta
14 Eylül 2010 19:00
Abdulhamit 1
Alıntı:
sayın arkadaşım aramızdaki fark;

siz iman ettim diyen hiç kimsenin cehennemde cezasını görmeyecek, oradan direk cennete gidilecek diyorsunuz


Hayret ve pes doğrusu demeye devam ediyorum !

Varsa benim öyle söylenmiş bir sözüm

HAYDİ gösterin de rahatın hem beni ve hem de kendinizi
13 Eylül 2010 12:16
Yitiksevda Sayın abim ben sizden farklı bir şey demiyorumki benim söylemek istediğim elbette Allah kim neyi hak etmiş ise onu verecektir ama Cenneti hakendlerin cehenneme girme mevzuu yok diyorum azametini gösterecek diyorum yani cehenneme girip ondan sonra cennete girecek anlamı çıkarılmamalı elbette günahkarların cezasını çekmesi Allah'ın el adl ismi gereğidir....Cezayı hak etmiş ise cehennemde cezasını çekecektir İster müslüman olsun ister olmasın ...
13 Eylül 2010 11:49
HALUK GÜMÜŞTABAK Değerli Yitiksevda kardeşim ayetleri çok güzel bir şekilde yazmışsınız fakat sonunda bir hüküm vermişsiniz ve demişsiniz ki:

(Allah öncelikli olarak Elebaşlarını azgınlarına hitap ediyor ve onları dizüstü bekletmesi ve bu sahneyi Mümin kullara izletmesi vaadinin hak olduğu bunda hiç bir şüphenin olmadığını göstermek amaçlıdır.)

Acaba sizin söylediğiniz gibi yazdığınız konu ile ilgili ayetler, elebaşlarına yani cehennemliklere mi hitap ediyor dersiniz? Bunun içinde ebedi cehennemlik olmayıp ta, yaptıklarının cezasını çekeceklerde olmasın sakın. Gelin birkaç örnek ayete bakalım sizin dediğiniz anlamı çıkarmamız normal mi?

(Ve kim zerre kadar iyilik yapmışsa, onu(n karşılığını) görecek, kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu(n karşılığını) görecektir.
(Zilzal 7-8))


Yukarıdaki ayeti düşünelim bu ayeti okuyan bir insan acaba ben iman ettim dediği halde onca işlediği günahlardan hesap sorulmayıp, ceza almayıp yalnız cehennemim kapısından bakıp ta cennete geçeceğini mi anlatıyor sizce? Elbette yorum sizlerin. Ben böyle olacağını anlamıyorum. Tam tersine her yaptığımızın karşılığını göreceğimizi anlıyorum. Şimdide şu ayete bakalım.

(Sonra biz onların hangilerinin öncelikle cehenneme girmeleri gerektiğini, kuşkusuz, herkesten iyi biliriz.
(Meryem 70))


Dikkat ederseniz Allah burada çok önemli bir konuyu da açıklıyor ve diyor ki; Sonra biz onların hangilerinin öncelikle cehenneme girmeleri gerektiğini, kuşkusuz, herkesten iyi biliriz. Demek ki bu işin bir öncelik sırası ve bir ayrım, tasnifi var. Kimisi ebedi kalacak, kimisi geçici kalıp kurtulacak gibi bir ayrım var. Dikkat ederseniz geniş bir açıklama yok. Fakat adaletin burada tecelli edeceğini söylüyor Rabbim. Cehenneme tüm insanlar uğrayacak, elbette hemen içine girecek anlamında değildir. Kimisi hiçbir ceza görmeden Rabbin bağışlanmasına mazhar olmuş insanlarda olacaktır elbette. Dikkat ederseniz şeytana uyanları cehennemin çevresinde diz üstü bekleteceğiz diyordu. Yine başka ayetinde içimizde oraya uğramayacak(cehenneme) kimsenin olmadığını söylerken de, elbette hemen cehennemin içine girecekler anlamında değildir. Yine burada iman etmeyenleri diz üstünde bırakacaklarını söylüyordu. Fakat dikkat edin burada başka bir hesabın görülmeyeceğini söylemiyor Allah. Tam aksine iman edenlerin buradan kurtarılacağı müjdesini veriyor. Şimdi bizler bu sözlerden iman ettim diyen asla ceza görmeyecek dersek, iman edenler arasında hiçbir ayrım yapılmadığını ve herkezin yaptığının yanına kar kaldığını söylemiş olmuyor muyuz? Hani rabbim zerre kadar yaptığı kötülüğün karşılığını görecekti, bu durumda karşılığını görmeden hepsinin affa uğradığını var sayarak, Rabbin adaletine karışmış, müdahale etmiş olmuyor muyuz? İşte bende diyorum ki Rabbin açıklamadığı bir konuda bizler yorum yapmayalım. Çünkü ben istediğim kişinin duasını kabul ederim diyor. Ya kabul etmedikleri ne olacak? İşte bu sorunun cevabını bizler veremeyiz. Vermeye kalkarsak Rabbin işine karışmış oluruz diye düşünüyorum. Şimdi tüm ayetleri düşünelim Rabbin sözlerinden acaba ben iman ettim diyen herkez hiç ceza görmeden cennete gidecek dediğini çıkarabilir miyiz? Ben böyle bir bilginin, ima edildiğini bile görmedim. Peki, bunları nereden çıkartıyoruz? İşte burası ne yazık ki kur’an dışı bilgilerden çıkıyor.

Ben Rabbin ayetlerinden anladıklarımı yazıyorum. Bunun dışında bir bilgiyi Rabbim e isnat etmekten ona sığınırım. Elbette bende bir beşerim yanılabilirim, ama en azından onun bizlere önerdiği yöntemi uyguluyorum. AYETLERİMİ OKU, DÜŞÜN VE AKLET, ÇÜNKÜ SİZİ BU KİTAPTAN HESABA ÇEKECEĞİM. İşte bende bunu yapıyorum, yaptığım ve yapacağım yanlışlardan rabbim e sığınırım.

Saygılarımla Haluk GÜMÜŞTABAK
12 Eylül 2010 22:56
Yitiksevda
Haluk abim ayeti kerime bu hususu açıklamaktadır.

Ve kim zerre kadar iyilik yapmışsa, onu(n karşılığını) görecek, kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu(n karşılığını) görecektir.
(Zilzal 7-8)

Ayeti kerimede Allah'ın el Adl isminin zerre iyilik ve zerre kötülüğün karşılığının olacağı açıkça belirtilmekte.

İnsan «Ben öldükten sonra mı yeniden diriltileceğim?» der. (Meryem 66)
Öyleyse, Rabbine andolsun ki, Biz onları (Hesap Günü'nde, kendilerini hayattayken yönlendiren) şeytani güçlerle bir araya toplayacak ve sonra cehennemin çevresinde diz üstü bekleteceğiz; (Meryem 68)
Ve sonra her (günahkar) topluluktan O sınırsız rahmet Sahibi'ne kibir ve dik başlılıkta ileri gidenleri ayırıp öne çıkaracağız;
(Meryem-69)
Sonra biz onların hangilerinin öncelikle cehenneme girmeleri gerektiğini, kuşkusuz, herkesten iyi biliriz
(Meryem 70)

Ayetleri siyak ve sibak usulünce ele alalım Dikkat edersek 66 ayette yeniden dirilmeye itiraz var ve 68 ayeti kerimede Allah hesap gününde şer güçleri cehennem etrafında toplayacağını ve 69 ayette elebaşlarını azgınlaşanları öne çıkaracağını ve Allah'ın ilminde olan cennet cehenneme girmeyi yine en bilenin o olduğu açıklanmakta devamında 71 Ayet ile devam edelim:

Sizden cehenneme uğramayacak hiç kimse kalmayacaktır. Bu Rabbinin kesinleşmiş bir hükmüdür.
(Meryem-71)

''Sizden cehenneme uğramayacak '' hiç kimse kalmayacaktır.
مِنْكُمْ Minkum (Sizden)
وَارِدُهَا variduha (Varacaksınız) Bir başka ayeti kerimede bakalım ne anlamda kullanılmış.
وَرَدَ Kasas 23 (Vardı.)


Müminler cehennemin yanına getirilmesi oraya yaklaştırılması cehenneme girecekleri anlamına gelmez . Allah öncelikli olarak Elebaşlarını azgınlarına hitap ediyor ve onları dizüstü bekletmesi ve bu sahneyi Mümin kullara izletmesi vaadinin hak olduğu bunda hiç bir şüphenin olmadığını göstermek amaçlıdır.

Kimin oraya gireceğini en bilenin Allah olduğu ve cehennemin ne denli bir azamete sahip olduğunu göstermek içindir. Örneğin suyun başına vardı kelimesine baktığımızda gerçekleşen fiil varmak görmektir yani bire bir suyun içine girmek değildir bu anlamda düşünmemiz daha mantıklı olacaktır Allah'a emanet olunuz Daha bir çok ayeti kerimede ''onlar ne geçmişten nede gelecekten dolayı korku duymazlar'' Allah şahadet aleminde Muttaki kullarına bu müjdeyi vermektedir.

İnkarcıların inkar ettiği yeniden dirilme hesap gününün hak olduğunu tüm insanlığa göstermek amaçlıdır...
12 Eylül 2010 22:16
HALUK GÜMÜŞTABAK SAYIN ARKADAŞIM ARAMIZDAKİ FARK;

SİZ İMAN ETTİM DİYEN HİÇ KİMSENİN CEHENNEMDE CEZASINI GÖRMEYECEK, ORADAN DİREK CENNETE GİDİLECEK DİYORSUNUZ. BEN İSE RABBİN BÖYLE BİR AÇIKLAMA YAPMADIĞINI SÖYLÜYORUM VE FİKİR YÜRÜTMÜYORUM. ÇÜNKÜ YARATAN HİÇ BİR ŞEY KARŞILIKSIZ KALMAYACAK, ADALETİMİN HASSASİYETİNİ ANLAMANIZ İÇİN, HARDAL TANESİ KADAR YAPILAN ÖNÜNÜZE GETİRİLECEK, HESABI SORULACAK DİYORSA, RABBİN ADALETİNİ SORGULAMADAN ADALETSİZLİĞİ RABBİM E İSNAT ETMEDEN, YANİ ADALETLE HÜKMEDİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM, SÖYLÜYORUM. İŞTE ARAMIZDAKİ BÜYÜK FARK BU ARKADAŞIM. BEN ADALETİN ÇOK HASSAS TERAZİLERLE TARTILACAĞINI VE BUNUN HESABI SORULACAĞINI SÖYLÜYORUM.

DÜŞÜNÜN LÜTFEN BEN İMAN ETTİM DİYORUM HER GÜN, BEŞ VAKİT NAMAZI DA EKSİK ETMİYORUM, ADALETSİZLİĞİ GİZLİ GİZLİ YAPIYOR HARAMI TIKA BASA YİYİYORUM. BİR BAŞKA İNSAN İSE ELİNDEN GELDİĞİNCE DOĞRU OLMAYA ÇALIŞIYOR AMA BAZEN NEFSİNE YENİK DÜŞÜYOR GÜNAH İŞLİYOR. ŞİMDİ SİZE SORARIM ARKADAŞIM. BEN NASIL OLURDA BÖYLE BİR İNSANLA BİRLİKTE HİÇ CEZA GÖRMEDEN CENNETE GİDERİM? SİZİN ADALETİNİZE SIĞIYORMU? EĞER SIĞMIYOR DİYORSANIZ LÜTFEN BU ADALETSİZLİĞİ RABBİME İSNAT ETMEYİNİZ. RABBİM BÜYÜK GÜNAHLARINIZI AFFEDERİM DİYORSA, AFETMEDİKLERİNİDE HESABA KATALIM LÜTFEN, YANİ KENDİMİZİ TEMİZE ÇIKARMAYALIM.

SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
12 Eylül 2010 18:34
Abdulhamit 1 Hayret ya ! Pek hayret ! Peki Biz sizinle uzun uzadıya neyi tartıştık ? Hayret ve pes doğrusu !

Alıntı:
Haluk:
Elbette Yüceler yücesi rabbim, bu kötü konaklama yerinde, cehennemi sırf görmek ve şükretmelerini sağlamak için buradan hiçbir eza ve cefa çekmeden cennetine alacakları elbette olacaktır.
Alıntı:
Abdulhamit 1:

MERYEM 71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.

EVET BURADAKİ HİTAP TÜM İNSANLARADIR.

Yani mümin olsun olmasın peygamberler de dahil, tüm insanlar cehenneme uğrayacak, onun azametini yakınen göreceklerdir

DİKKAT ! BU UĞRAYIŞ BU CEHENNEME VARMA İLE TÜM İNSANLARIN CEHENNEMDE AZAP ÇEKİP ORADA YANMASI ŞEKLİNDE ANLAŞILMAMALIDIR

Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.