Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > İlmihal Bölümü > Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Konu Başlıkları: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
23 Ağustos 2011 20:13
f_m
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

son olarakta niye kızıyorsunuz,hem sitede ATAİST OLArak yazanlar var bunlara kızmayıp allahı inkar edenlere yer var,ama ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış ve bu yöndede hakikatı bulmaya çalışan BİRİNE YER YOK[Bu sözüm sadece f h] nikli kişiyedir ne yazdığını bilinmez insandan alıntı.

ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış

vay bee
Resulullah ne zaman 5 vakiti kılmadı da örnek alıyorsunuz ?
ateist veya ataist buraya yazdığında ,saçmalarsa boyunun ölçüsünü alır tabii ki.ama din budur islam budur diye kendi saçmalıklarını empoze edip,Ben Resulullahı örnek alıyorum diyede eklemek çelişkiler yumağı!
ayetlerle değil kumla oynayın lütfen!
23 Ağustos 2011 13:23
bilinmez
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Hanefi Ulemasının Hacc zamanı dışında Cem'e ruhsat vermemesi Peygamber ve sahabenin uygulamalarını dışlamak amacıyla değildir. Kimi zaman kullanılabilen bir ruhsatın istismar edilmemesi veya alışkanlık haline getirilmemesi içindir. Bazen insanlar bir kolaylığı alışkanlık haline getire getire, bir de bakmışsınız ki hayatının bir parçasına geliyor. Zor zamanlarda kullanılması gereken ruhsatlar bir de bakıyorsunuz ki olağanlaşmış oluyor. Bunu insanlar kendi hayatlarında rahatlıkla görebilirler. İnsanlar artık tembelleşiyor, nasıl olsa bu konuda ruhsat var diyor, yapılması gereken işleri erteliyebiliyor. Ebu Hanife ve Hanefi Ulemasının bu yüzden Cem olayını pek tasvip etmediklerini sanıyorum. Yoksa Cem olayını Allah Rasulunun bazen uyguladığı güçlü rivayetler ile sabittir.
Hanefi Uleması ukalalık etmeyecek kadar haddini bilecek kimselerdir. İlmin en önemli etkenlerin birisi de haddini bilmektir.

Bencede kişi Allaha,kurana ve peygambere karşı haddini bilecek ki ilim ehli olsun,yukarda yazan bütün arkadaşlar,YOLCULUK ESNASINDA CEM EDİLEBİLİNİR DERKEN kuranın vahiysende olan yolculuk esnasında namazda kısaltmanızda bi sakınca yoktur,BEYANINA,hem Allaha,hem,kurana hemde peygambere İFTİRA ATARAK NASILDA HADDİNİ BİLMEK OLUR,,

Fecr hoca KURANIN VAHİYSİNDEN DAHADA MI SAĞLAM Bİ BİLGİ VAR Kİ HARARETLE BU İŞİ SAVUNUYORSUNUZ,,

Ne güzel din Allah kuranda yolculukta kısaltmaya ruhsat verecek SADECE,Siz ve bu cem olayını savunan arkadaşlar ALLAHTAN DAHADA KOLAYLIK GETİRME YOLUNA BAŞ VURUP BUNUDA PEYGAMBERE MAL EDMİŞ OLMAZ MISINIZ...Bu şekilde davrananlar sizce Allahın belirlediği ÖLÇÜYÜ BEYENMEYİP DİNDE YENİ ÖLÇÜ KOYMUŞ,Olmaz mı...

son olarakta niye kızıyorsunuz,hem sitede ATAİST OLArak yazanlar var bunlara kızmayıp allahı inkar edenlere yer var,ama ALLAHIN BEYANI,VE SADECE ALLAHIN BEYANINI ÖLÇÜ ALAN PEYGAMBER MUHAMMED SAV,kendisine örnek almış ve bu yöndede hakikatı bulmaya çalışan BİRİNE YER YOK[Bu sözüm sadece f h] nikli kişiyedir....ve sayın fh Allahı inkar ederek bu sitede yazanlara dair bitane kızdığınız yazınız yoksa ,mahşerde ne yapacan BUĞZUN OLMADI diye...

ve benim yukarda ve daha öncede yayınladığım HADİSE BAKIŞ AÇIM DETAYLI OLARAK PAYLAŞMIŞIM VE HADDİMİDE ÇOK İYİ BİLENLERDENİM...VE FECR HOCA HANEFİ ULAMASI,bu kolaylığı adet haline getirilmesinden korkmuşlarya sizin fikrinize göre bu ulema ozaman PEYGAMBERDEN DAHA TEMKİNLİ DAVRAN MIŞ ÖYLE Mİ ANLAMAK LAZIM...yukarda peygamberle,ALLAHIN KOYDUĞU ÖLÇÜYÜ KALDIRDINIZ BURDAKİ AÇIKLAMANIZLADA HANEFİ ULEMASIYLADA PEYGAMBERİN ÖLÇÜSÜNÜ KALDIRDINIZ NE GÜZEL DİN DEĞİL Mİ NASIL OLSA GEÇMİŞTE BAZI ALİMLER VAR PEYGAMBERLER VAR ONLARA MAL EDELİM GİTSİN ....[EBU HANİFENİN BÖYLE Bİ UYGULAMASI OLDUĞUNA İNANMIYORUM BÖYLE Bİ AÇIKLAMASIDA OLDUĞUNA BENİM EBU HANİFE TASAVVURUM HİÇTE ÖYLE DEĞİL ebu hanife Allah ondan razı olsun başımın tacı müçtehid bi alimimdir devamlıda izinden gitmeye şeref duymuşum ve duyuyorumda ]

not..her münazara edilen konuya müdahil olup hakaretlerle ,doğruya ulaşmaya çalışan zavallılıktan öteyede gidemez ve bide peygamberi örnek almışım deyip ha bire idda edenler[BU AÇIKLAMAMDA SADECE HAKARET EDENLER İÇİNDİR ALLAHA HAVALE EDİYORUM,]Bide kafası karışanlar oluyormuş diyenler için KAFAN KARIŞACAK Kİ ARAŞTIRACAN KABUL ETTİĞİN DİNİNİ ,YOKSA MONOTON Bİ HALDE DİN YAŞANMAZ İSLAM DİNİ CANLILIK İSTEYEN Bİ DİNDİR...HEMDE HER DAİM GÜNDEMİNDE OLARAK YOKSA BAŞKA ŞEYTANİ GÜNDEMLERLE MEŞGULİYETE DÜŞER İNSAN...Araştırmak içinde kafan karışık olmalı ve müslüman doğruyu araştırıp bulandır...cin 14...
23 Ağustos 2011 09:28
FECR
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Fecr hoca HANİFİ ULEMASI,sadece hacda cem edeblirsiniz diyor bunun dışındakini kabul etmezler diyor, o zaman HANİFİ ULEMASI SİZE GÖRE UKALALIK MI ETMİŞ...

SİZE YAKIŞAN Bİ TAVIR MI BU SİZCE....
Hanefi Ulemasının Hacc zamanı dışında Cem'e ruhsat vermemesi Peygamber ve sahabenin uygulamalarını dışlamak amacıyla değildir. Kimi zaman kullanılabilen bir ruhsatın istismar edilmemesi veya alışkanlık haline getirilmemesi içindir. Bazen insanlar bir kolaylığı alışkanlık haline getire getire, bir de bakmışsınız ki hayatının bir parçasına geliyor. Zor zamanlarda kullanılması gereken ruhsatlar bir de bakıyorsunuz ki olağanlaşmış oluyor. Bunu insanlar kendi hayatlarında rahatlıkla görebilirler. İnsanlar artık tembelleşiyor, nasıl olsa bu konuda ruhsat var diyor, yapılması gereken işleri erteliyebiliyor. Ebu Hanife ve Hanefi Ulemasının bu yüzden Cem olayını pek tasvip etmediklerini sanıyorum. Yoksa Cem olayını Allah Rasulunun bazen uyguladığı güçlü rivayetler ile sabittir.
Hanefi Uleması ukalalık etmeyecek kadar haddini bilecek kimselerdir. İlmin en önemli etkenlerin birisi de haddini bilmektir.
23 Ağustos 2011 03:04
f_m
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
abdulmelik hoca YOLCULUK ESNASINDA,NAMAZI CEM DEĞİL,KISALTMAYA RUHSAT VARDIR,VE EDİLLEYİŞERRİYENİN İLK BASAMAĞI KURANDIR KURANDADA ,yolculukta savaşta kısaltın diyor siz ise YOK YOLCULUKTA CEM EDE BİLİRSİNİZ DİYORSUNUZ,,

Fecr hoca HANİFİ ULEMASI,sadece hacda cem edeblirsiniz diyor bunun dışındakini kabul etmezler diyor, o zaman HANİFİ ULEMASI SİZE GÖRE UKALALIK MI ETMİŞ...

SİZE YAKIŞAN Bİ TAVIR MI BU SİZCE....
BEŞ VAKİT NAMAZIN MUTEVATİRLİĞİ KONUSUNDA
  • Hz peygamberin risalet hayatı boyunca uyguladığı,bu uygulamaya hiç bir insanın en ufak bir itiraz rivayet kırıntısı olmadığı halde,bu mutevatir duruma itiraz etmek,
  • sayılı muteber mezhep ekollerinin,alimlerinin günümüze kadar uygulanmasına itiraz,
  • imam azamın cem' konusunda itirazı olmadığı ve uygulanması gereken alanın farklılığı yönünde görüş bildirdiği halde,sanki imam azam cem' konusunda sizin gibi görüş belirttiği laf ebeliği ile yandaş bulmak,
  • ehil olmadığınız halde,hadis ilminde 5 tane ravi adını bile sayamadığınız halde,insanların kafasını saçma sapan dar görüşlerinizle karıştırmak,ve en önemlisi islam budur diye dayatmak,kovulduğunuz halde farklı isimlerle saçmalıklarınızı sürdürmek,
  • peygamber gibi,alimlerin ittifakı gibi,mezhep imamları gibi değilde sizin kurana bakışınızın doğruluğu konusunda direnmek,
UKALALIK DEĞİLDE,SİZE ORDA DUR HADDİNİ BİL,İNSANLARIN KAFASINI KARIŞTIRMA DİYEN BİR İNSAN MI UKALA OLUYOR ?
PES MÜSLÜMANLARDAN DAN DAN DAN!
23 Ağustos 2011 01:06
Nikap_
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

O kadar dar bir çerçeveden bakıyorsunuz ki kim ne derse desin kabul etmek gibi bir düşünceniz yok.eğer bir konuyu bilmiyorsa bir insan ben bu konuda bilgi sahibi değilim öğrenmek istiyorum bilgisi olanlar anlatırlarsa sevinirim gibisinden bir düşünce yok sizde.abdülmelik abinin yazısına da bir karşıt bulmuşsanız sizinle artık münakaşa etmeme gerek yok demektir.son kez size cevap veriyorum bir daha size bu konuyla ilgili cevap yazmayacam..şimdi gelelim 5 vakit olan namazin birleştirilmesi konusuna..ıslam kolaylık dini değilmidir sayın kardeşim kolaylaştırın güçleştirmeyin demiyormu..siz yeterki ibadetinizi yüreğinizden gelerek yapın umulurki Allah u teala kabul buyurur..5 vakit olan namaz birleştirilince niyet olarak yine o belli olan vakitler dahilinde niyet edilir yani ayrı ayrı iki niyet etmiş olacaksınız bu durumda 3 değil yine 5 vakit namazınızi kılmış olacaksınız..tabiki ihtiyaç olmadıkça bu uygulamayı yapın demiyoruz ama namazı kılamama gibi bir durum varken kazaya bırakmaktansa birleştirmek daha uygun değilmidir..
22 Ağustos 2011 23:51
bilinmez
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

ve rabbimiz biz aramızda kuranı ayakta tutmadıkça bize rahmet edecekmi ahirette biraz düşünelim bizden önceki kitap ehli olanlar NEYLE YANLIŞA DÜŞTÜLER...ONLARDA TEVRAI VE İNCİLİ BIRAKIP[İÇİNDEKİ MUHKEMİYATI GÖZ ARDI] ederek kaybettiler....ve arkadaşlar bende şuan beş kılıyorum ama burda bi yanlışlık var diye düşünüyor ve bi sonuca ulaşmaya çalışıyorum Allahın yardımıyla....
22 Ağustos 2011 23:47
bilinmez
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

MUSABBİNUMEYR arkadaşım Allah kullarının 50 vakite güçleri yetemiyeceğini bilmiyorda PEYGAMBER Mİ uyarıyor Allahı....bu nasıl bi Allah tasavvuru güzel arkadaşım....ve size NİKAP ARKADAŞA SORDUĞUM SORUNUN AYNISINI SORSAM NE DERSİNİZ fikriniz ne olur...


namaz,Kur'an'a göre beş vakit ise yine Kur'an'a göre

"...namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır." 4/103

Vakitleri belirlenmiş 5 vakit namaz nasıl başka vakitlerle birleştirilebilir?SAVAŞTA BİLE KISATMA VAR BİRLEŞTİRME YOKKEN...
22 Ağustos 2011 23:41
MusabBinumeyr
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a Mi'râc'a çıktığı gece elli vakit namaz farz kılındı. Sonra bu azaltılarak beşe indirildi. Sonra da şöyle hitap edildi:
"Ey Muhammed! Artık, nezdimde (hüküm kesinleşmiştir), bu söz değiştirilmez. Bu beş vakit, (Rabbinin bir lüftu olarak on misliyle kabul edilerek) senin için elli vakit sayılacaktır."
Buhârî, Bed'ül-Halk 6, Enbiya 22, 43, Menâkıbu'l-Ensâr 42; Müslim, İman 259, (162); Tirmizî, Salât 159, (213); Nesâî, Salât 1, (1, 217-223)

Hz. Enes (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Bir adam, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a: "Allah, kullarına kaç vakit namazı farz kıldı?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm:
"AIIah, kullarIna beş vakit namazı farz kıldı" diye cevap verdi. Adam tekrar sordu:
"Bunlardan önce veya sonra başka bir şey var mı?"
"AIIah kullarına beş vakti -farz kıldı. " Bu cevap üzerine adam, bunlar üzerine hiçbir ilavede bulunmayacağına, onlardan herhangi bir eksiltme de yapmayacağına dair yemin etti. Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm):
"Bu adam sözünde durursa mutlaka cennete girecektir!" buyurdu."
Müslim, İman,10, (12); Tirmizî, Zekât 2, (619); Nesâi, Salât 4, (1, 228, 229) Bu metin Nesâî'dekidir.
Bu rivayeti, Müslim ve Tirmizî, Kitâbu'I-İman'da mezkur, uzun bir hadis zımnında tahric ederler.

Abdullah İbnu Fudâle, babası (Fudâle'den) naklen anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalatu vesselam)'ın bana öğrettikleri arasında: "Beş vakit namaza devam edin!" emri de vardı. Ben: "Bu beş vakit, benim meşguliyetlerimin bulunduğu anlardır. Bana (bunların yerine geçecek) cami (kapsamlı) bir şey emret, öyle ki onu yaptım mı, benden beş vakit namaz borcunun yerine geçsin!" dedim. Bunun üzerine: "Öyleyse Asreyn'e devam et!" buyurdu. Bu kelime bizim dilimizde yoktu. Bu sebeple: "Asreyn nedir?" diye sordum. "Güneş doğmazdan önceki namazla güneş batmazdan önceki namaz" buyurdu."
Ebü Dâvud, Salât 9, (428).

Hz. Aişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Allah namazı (ilk defa farz ettiği zaman iki rek'at olarak farz etmişti. Sonra onu hazer için (dörde) tamamladı. Yolcu namazı ilk farz edildiği şekilde sabit tutuldu."

Buhârî, Salât 1, Taksîru's-Salât 5, Menâkıbu'l-Ensâr 47; Müslim, Salâtu'-Müsâfarî.n 2, (685); Muvatta, Kasru's-Salât 8, (1,146; Ebü Dâvud, Salât 270, (1198); Nesâî, Salât 3, (1, 225).


İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: "Allah, namazı peygamberinizin diliyle hazerde dört, seferde iki, korku halinde de dört rek'at olarak farz kılmıştır."
Müslim, Salât 5, (687); Ebü Dâvud, Salât 287, (1247); Nesâî, Taksir 1, (3,118,119).
22 Ağustos 2011 23:40
bilinmez
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

AYRICA SAYIN NİKAP HADİSEBAKIŞ VE YAKLAŞIMIMDA ŞU USULDEDİR...




Hadis nakil etmedeki usul ne olmalı
Müslüman olmak isteyen kişilerin vazifelerden birisi Dinin kaynaklarını öğrendiği kaynakları ehemmiyet sırasına göre düzenleyip peygamberin SÖZ VE FİİLLERİYLE ÇAKIŞMAMASI şartıyla muhafaza edilegelmiş olanların KURAN YANINDA UYGUN yerinin neresi olduğunu idrak etmesidir.

Muhakkak ki kuran islamın ruhu ve özüdür ,kuranın MUHKEM ayetlerinde islamın anayasası konmuştur..

kuran islamın anyasası sünnet ise onun uygulamasıdır.müslüman şahsiyetler bu uygulamaya bizzat kanuna gösterdiği hassasiyeti göstermekle mükelleftir..

Müslümanlar hadislerin yanlış anlaşılmasından ve yerinden kullanılmayışından çektikleri kadar,UYDURMA HADİSLERDEN ÇEKMEMİŞLERDİR.Bu durum öyle bi hal almıştırki artık bütün hadislere şüphe nazarıyla BAKANLAR VE MÜSLÜMANLARIN HADİSLERDEN KURTULMASINI temenni edenler türemiştir.

Bu durum iki yönden yanlıştır..

1.tarihi bir hakikatı görmemektir.Çünkü dünya muhammed bin abdullah tan başka hayatı inceden inceye gözden geçirilmiş ,bütün sözleri fiileri ,kabulleri sayılmış ve ayıklanmış bir insan tanımamıştır,yalnız bu hakikatleri görmek için kişi NAKİL YOLU OLAN KURANLA VE ARAŞTIRMAYA ARA VERMEDEN devam ederek doğruya ulaşabilir..BU GERÇEKLERDEN SONRA İNSANLAR NASIL Kİ BU SÖZ E FİİLERDEN YARARLANMAYI GÖREMEZLER..

2.Sünnetin içinde erişilmesi güç yüce hikmet hazineleri vardır bu hazinelerden bazıları insanlardan birine nispet edilse o şahıs reformcu olarak bilinenlerin en büyüklerinden olurdu.pekala niyçin bu hazineler sahibinin istemediği ŞEKİLDE KULLANILIP İNSANLAR ONUN örnekliğinden ve HAYRINDAN MAHRUM BIRAKILSINLAR...

Örneğin peygamberin AHLAK bölümünü incelerken ve çeşitli faziletler hakkında hadislerini incelerken akılımıza şu geldi,piskoloji ve eğitim uzmanlarından kalabalık bi ekip kurulsa ve onun getirdiği edep ve terbiye ye benzer bi EĞİTİM TARZI getire bilirlermiydi...

Bununl birlikte sünnetle meşgul olmak çok zor ve MESULİYETİ GEREKTİREN BİR UĞRAŞTIR,Bu yüzden bu tür çalışmalarla islam ve müslümanlara faydalı olacak derecede şartlara HAYIZ OLMAYANLARIN ŞU BAKIMLARDAN ONUNLA MEŞGUL OLMAKTAN SAKINMALARI GEREKİR.Örneğin takvim yaprağı hadisçiliği yapmak faydadan çok zarar getirir.

Kuran ilimlerini okumamış ve onları kavramamış birinin ,sünnetle işdigal etmesi doğru değildir.çünkü Kuran islamın anayasasıdır müslümana hak ve ödevlerini tam bir dikkat ile sınırlandıran,sorumluluklar yükleyen ve hayatında yapacağı ibadetleri koyan bir ibadeti DİĞER İBADETİNE ENGEL ÇIKARMIYACAK ŞEKİLDE TEVZİ EDEN ODUR.Bütün ibadetlerini hayattaki işine ve yerine mani olmayacak şekilde düzenleyen yine KURANDIR..

Kuran daki bu gerçekleri elde etmekten aciz olan bir kişi bu AÇIĞINI ASLA BAŞKA BİR ŞEYLE KAPATAMAZ,Kuranın dışında islamın öğrenilmesi ve sindirilmesi demek HER ŞEYİN BİRBİRİNE KARIŞMASI DEMEK OLACAĞINDAN bazen BÜYÜK ANLAŞILMAZLIKLARADA YOL AÇA BİLİR.Bunun için sahabenin önde gelenleri kuranın ilk başta kalplere yerleşmesi için,bu YOLU AÇIK BIRAKMAYA İTİNA GÖSTERMİŞLER VE ilk SIRAYI BAŞKA BİR ŞEYİN ALMAMASI İÇİN GAYRET SARF ETMİŞLERDİR.

İBNİ abdilber Camiü beyanil ilmi ve fadlihi KİTABINDA ZİKRETTİĞİ SENEDLERLE,Şunu rivayet etmiştir....

cabir ,abdullah bin yesadan şöyle dediğini rivayet etmiştir..Aliyi şöyle derken işittim kendisinde kitab bulunan herkese ,gidip kitabını imha etmeye kararlıyım kendisi kitabından rucu ve imha edenler müstesna,çünkü insanlar rablerinin kitabını bırakıp alimlerinin kitabına tabi olduğu için HELAK OLMUŞLARDIR..

Kur an ilimlerini öğrenip anlama hususunda yeterli bilgiden sonra SÜNNETLERİ DOĞRU OLARAK ANLAMAK GELİR,sünnetleri anlamamış kimse dilini tutması ve anlamadığı hadisi rivayet etmemesi onun için daha hayırlıdır.Rivayet etteiği hadisin VURUDUNU YANİ RESULULLAHIN HANGİ OLAY ÜZERİNE KONUŞTUĞUNU bilmesi ve onun geniş araştırma yaparak sunması ve özelliklede kuranla çakıştırılmadan aktarılması gerekir ki faydalı olsun...

Her hangi bi sözün hadis olup olmadığı KURANLA TAHLİL EDİLEREK VE KURANA UYMUYORSA VELEVKİ SENEDİ SAĞLAM denilsin kesinlikle itibar edilmemmelidir.ÇÜNKÜ SÜNNET KURANIN PRATİK HALİDİR...

Sünnet,eskiden beri hadisleri ezberleyen ama bunlardan çok az bir kısmını ANLAYAN KİMSELERİN ELİNDE KALMIŞTIR,ÖRNEĞİN müslim sahihinde ,ömer ra nın ebu hureyreyi [kim lailahe illa allah] DERSE cennete girer hadisini rivayet eddiiğini duyunca hiddetlendiğini bildirir.hz ömerin böyle davranması ebu hureyreyi hadisi anlamayacağı birine rivayet ettiği içindir.islamın sadece DİL İŞLE SÖYLENEN BİR KELİME OLDUĞUNU VE BAŞKA bir şey gerekmediğini sanan birine söylediği için böyle davranmıştır böyle yanlış anlaşılacağını sezdiğinden dolayı HADİS SAHİHDE OLSA RİVAYET ETMEKTEN MEN ETMİŞTİR.Çünkü cahilin islamı tek bir kelimeye hasredip islamın ruhundan uzak olmasından o hadisisin O CAHİLE RİVAYET EDİL MEMESİ DAHA EVLADIR.

Sünnetle çok meşgul olduğu halde sünneti anlayamamış kimselerin MÜSLÜMANLARI YÖNLENDİRMESİ ÇOK ZARARLIDIR.Bu gibi şahısların arasında,yerinde olmayan AHKAM VE DAR GÖRÜŞLER YAYILIR.Kuran ve sünnetin ruhuna aykırı bu tutumları,hadisleri anlayamamlarından gelmektedir.Bunların yanısıra islam önemli meselelerde kuranda zikredilen ve peygamber lisanıyla varid olan hükümler getirmiştir bu hükümlerin HEPSİ BİRBİRİNİ TASDİK EDEN BİR BÜTÜNDÜR EĞER Delillerden birinde diğerine aykırı bir şey ortaya çıkarsa hepsinin BÜTÜNLÜĞÜNÜ SAĞLAYINCAYA KADAR o delilin TEVİLİ ARAŞTIRILIR VEya sened bakımından kuranla çaışmayan tercih edilip diğeri red edilir....

insanlar kuranı terk edip hadislere gittiler,sonra hadisleri terk edip imamların sözlerine kulak vermeye başladılar,sonra imamların sözlerinide bırakıp,TAKLİDÇİLERİN YOLUNU TUTTULAR EN SONUNDA TAKLİDÇİLERİ VE KATI KURALCILARIDA BIRAKIP TAMAMEN CAHİLLERİN VE SAÇMALIKLARININ YOLUNU TUTTULAR,

İslami düşüncenin böyle gelişmesi islam ve müslümanların omuzlarında bir vebaldir müslüman şahsiyetler için....

Bu körlüğün çıkış yolu kurana dönmemiz,onu akli ve ruhi hayatımızın an DİREĞİ YAPMAMIZLA OLACAKTIR,kuran ile YOĞRULDUKTAN SONRA SÜNNETE BAKAR,RESULULLAH SAV MİN hikmet,siret,ibadet,ahlak ve HÜKMÜNDEN FAYDALANIRIZ.Bu sebeble,kuranı iyi bilmeyen YAHUT RİVAYETLER HAKKINDA BİLGİSİ AZ OLUP,BU RİVAYETLERLE ARASINDAKİ MÜNASEBETLERİNİ göremeyen kimselerin SÜNNET HAKKINDA KONUŞMASI CAİZ OLMAZ.....
22 Ağustos 2011 23:24
bilinmez
Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

NİKAP,arapçada ,çoğullar üçten başlar der ve kurana böyle yaklaşırsanız KURAN METEDOLOJİSİNE UYMAYAN Bİ YAKLAŞIM OLUR..VE SİZE SORUM ŞU,

Namaz, Kur'an'a göre beş vakit ise yine Kur'an'a göre

"...namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır." 4/103

Vakitleri belirlenmiş 5 vakit namaz nasıl başka vakitlerle birleştirilebilir?SAVAŞTA BİLE KISATMA VAR BİRLEŞTİRME YOKKEN...
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.