10 Mayıs 2014 01:13 | |
mehmet akif2 | Cevap: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? ![]() |
23 Kasım 2011 19:11 | |
serpil | Cevap: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? islam vahiy nakil dini olduğu gibi akıl ve mantık dinidir aynı zamanda.islama göre canı veren Allah, almakla yetkilidir.hiç kimsenin hiç bir şekilde,hiç bir bahane ile o cana son verme hakkı yoktur,olamaz da. |
19 Kasım 2011 21:43 | |
bluecaplan | Cevap: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? zaten beyin bittiyse herşey bitmiş olur. Ancak Kalp Nakli yapılabildiği için diğer secenek azalıyor. |
16 Kasım 2011 22:45 | |
barışş | Cevap: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? benim bildiğim fetvaya göre vücüdün bütün fonksiyonlarının bitmesi gerekir diye duydum |
16 Kasım 2011 19:47 | |
H.A.Y.A.T. | Cevap: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? Ötenazi.Ölümcül,iyileşmesinden ümit kesilenlerin,acı çekenlerin,kendi ya da yakınlarının isteğiyle–hayat hakkı-na hekimler tarafından son verilmesi olarak tarif edilir ki, kaynağı eski yunancaymış.Bize kelime oyunlarıyla gelen bütün sapık fikir akımların çoğunun kaynağının batı olduğu gibi.Buda öyle.Bu bakımdan–sihirbaz kelimeler– arasına onu da kaydettim!Neymiş?Hastadan ümit yokmuş?Neye göre?Halbuki bizim/islam inancımızda–Allahtan cc ümit kesilmez-ilkesi vardır.İyileşmesinden ümit kesilen çoğu hastanın iyileştiğine şahit olmuşuzdur.Peki!Bu durumda öyle hastalara sihirbazlıkla-ötenazi- uygulandığında bunu yapanlar KATİL olmaz mı?Elbette olur!İkincisi hasta acı çekiyormuş!Olabilir!Doktorların görevi(inşaAllah) hastayı iyileştirmek ve ağrılarını azaltarak dindirmek değil midir? ötenazi uygulamaya ne denir?!Neresinden bakarsanız saçmalıktır ötenazi!Yani altında ahireti inkar felsefesi ve sapıklığı yatmaktadır. |
22 Ocak 2009 16:21 | |
KARAKÖSE | Cvp: Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? hımmmm, doğrusu eğer bilinç makinalar ile açık tutulabiliyorsa ve beden makinalar ile canlı tutulabiliyorsa, makinalar devre dışı bırakıldığında bilinç ve bedende can ortadan kalkıyorsa, şahsın makinalarının kapatılmasının doğru olduğu kanatindeyim. Bir başka durum daha vardır, bu durumun bilinç yada bedendaki can yada islam ile alakası yok tabii, doktora onu doyuracak kadar para vermek ile alakası var. böyle bir durumda, doktor şahsın makilarla yaşatıldığına hükmedip ölümü kolaylaştırabilir. |
22 Ocak 2009 15:05 | |
Seher Yeli | Beyin ölümü durumunda, ötenazi caiz midir? Cevabımız Değerli Kardeşimiz; İslam dinine göre kişinin kendi canına kıyması (intihar) yasak olduğu gibi tıbbi verilere göre yaşama ümidi kalmamış veya şiddetli acılar hisseden bir insanın yaşamına bir başkası eliyle son verilmesi talebi olan ötenazi de yasaktır. Ancak yoğun bakım cihazına bağlı olarak yaşamını sürdüren kimsenin, solunum cihazından kurtarılmasının iki şartının bulunması durumunda caiz olacağı ifade edilmiştir. Bu Şartlar; A- Kalp ve solunum tamamen durmuş ve uzman tabiplerin, bu durumdan geri dönüşün artık imkansız olduğu sonucuna varmaları. B- Beynin bütün fonksiyonları kesin olarak durmuş ve uzman tabipler bu durumdan geri dönüş olmadığını ve beynin çözülmeye başladığına hükmetmiş olmalı. Belirtilen bu şartların gerçekleşmesi durumunda hastanın bağlı olduğu yoğun bakım cihazı kapatılabilir. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Selam ve dua ile... Sorularla İslamiyet Editör [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|